SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#thisis4thep(l)ayersmag het weten
Vertelquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Net ook na een geweldige mijlpaal in mijn leven aan den drank gezeten.
welke mijlpaal heb je bereik moppie? 30geworden? eindelijk ontmaagd? voor het eerst een hele vuist naar binnengewerkt? vertel vertel!quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ben aardig dronken. Net ook na een geweldige mijlpaal in mijn leven aan den drank gezeten. Wil opzich rdr2 spelen. Maar vind ik zonde. Morfen brak. Ga er dan wel lekker voor zitten.
Stiekem vind ik het ook leuk om met mijn paard konijntjes plat te trappenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hallo Man in Black van Westworld
Iemand vangen met je lasso en op de rails leggen verveeld trouwens ook nooit
Spoiler!!!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:06 schreef Jimbo het volgende:
ik heb mn paard tegen een boom doodgereden....
fml
Gewoon 1 van de codes van je andere 3 games gebruiken en je paard is weer zo goed als nieuw. Wel weer het doosje zo dichtmaken dat dat niet gemerkt wordt uiteraardquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:06 schreef Jimbo het volgende:
ik heb mn paard tegen een boom doodgereden....
fml
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gewoon 1 van de codes van je andere 3 games gebruiken en je paard is weer zo goed als nieuw. Wel weer het doosje zo dichtmaken dat dat niet gemerkt wordt uiteraard
ondanks de hippe engelse woorden ben ik t wel met je eens, de game voelt onnodig traag aanquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:15 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Ik heb RDR2 nu een aantal uren gespeeld.
Ik kan veel goede punten opnoemen maar wil me even beperken tot, wat in mijn opinie, de nadelen zijn.
Tot nu toe is het een goede game die steeds beter wordt maar er is een aspect wat mij niet bevalt.
De controls: er zijn momenten dat je een item wilt pakken, een object wilt openen of iets wilt doen waarbij je op een knop moet drukken om dat te bewerkstelligen.... alleen maar om er achter te komen dat je pixel precies moet zijn.
De frustratie wanneer je een kastje wilt openen of een object wilt oppakken maar wel, op een paar pixels na, op de juiste plek moet staan is best frustie.
De mechanics lijken helaas meer op GTA V of the Witcher 3... vaak net iets te priegelig, float-ey, vaag en niet vloeiend genoeg om pacing van de game bij te houden.
Heb net mijn eerste train robbery gedaan en het ging redelijk goed maar ondervond bij key cinematics dat je simpele dingen niet makkelijk kan doen (zoals een klein obstakel opklimmen) zonder gepriegel waardoor je een paar keer overnieuw moet beginnen.
Het rondlopen voelt soms ook een beetje vaag; net als in Witcher 3... een beetje te float-ey.
Wat ik sowieso niet leuk vind is dat je een knop ingedrukt moet houden om een actie uit te voeren.
Het liefst zie ik een prompt, op het scherm, en druk op de knop die overeenkomt met mijn keuze i.p.v. dat ik die knop ingedrukt moet houden totdat de cirkel vol is.
Werkelijk wat een tijdverspilling; snap wel dat dit is om te voorkomen dat je per ongeluk te snel een knop indrukt.... desondanks zou ik graag willen zien dat die wachttijd minder lang is.
Wat ik ook nogal raar vind is de pacing.
De pacing van het verhaal een de cinematics is prima... maar het rondlopen en de interactie met de wereld om je heen is vaak tergend traag.
Wat wel begrijpelijk is want als een malle rondrennen in diepe sneeuw is immers niet mogelijk en al zeker niet wanneer je een herten carcas op je shouders draagt... laat staan als je de controls vaag vind.
Ik had gehoopt dat dit de openworld game zou zijn die HZD kan overtreffen... maar tot nu toe vind ik HZD beter gebouwd dan RDR2.
De visuals zijn dan wel weer het neusje van de zalm en het verhaal zal waarschijnlijk ook best episch zijn... ik mis alleen die 'fluidity'... de intuitiviteit die HZD wel heeft.
Waar HZD van een leien dakje gaat, bijna puur op gevoels niveau, moet ik bij RDR2 te vaak nadenken over hoe ik die game moet bedienen.
Mijn vriendje mijn broertje. Ik ben fan geworden van Ghostmane. Fucking sad.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 23:40 schreef Jimbo het volgende:
[..]
welke mijlpaal heb je bereik moppie? 30geworden? eindelijk ontmaagd? voor het eerst een hele vuist naar binnengewerkt? vertel vertel!
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mijn vriendje mijn broertje. Ik ben fan geworden van Ghostmane. Fucking sad.
Maar neen. Ingang in de IT wereld gekregen, hbo plus good work pays off. Stel je een wereld vol met keutels voor en dat men mij als gouden keutel ziet. Ik ben made.
In het engels. Ik was een made in het Nederlands.
Ik heb nog meer hippe Anglo-shizzle voor je.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ondanks de hippe engelse woorden ben ik t wel met je eens, de game voelt onnodig traag aan
Gefeliciteerd man.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mijn vriendje mijn broertje. Ik ben fan geworden van Ghostmane. Fucking sad.
Maar neen. Ingang in de IT wereld gekregen, hbo plus good work pays off. Stel je een wereld vol met keutels voor en dat men mij als gouden keutel ziet. Ik ben made.
In het engels. Ik was een made in het Nederlands.
Ik snap wel waar je op doelt. Maar wat had je dan verwacht? RDR1 en GTA V zijn net zo traag qua besturing. En net zo irritant met dingen selecteren of met het besturen van auto's of paarden bijvoorbeeld. Dat rockstar graag dergelijke dingen gelijk houdt scheelt weer tijd. Tijd die ze in de meest gekke details kunnen stoppen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:15 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Ik heb RDR2 nu een aantal uren gespeeld.
Ik kan veel goede punten opnoemen maar wil me even beperken tot, wat in mijn opinie, de nadelen zijn.
Tot nu toe is het een goede game die steeds beter wordt maar er is een aspect wat mij niet bevalt.
Ik vind RDR2 qua besturing meer sluggish aanvoelen dan GTAV. Voelt meer aan als GTAIV eerlijk gezegd. En niemand bekritiseerd de gameplay hier volgens mij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je op doelt. Maar wat had je dan verwacht? RDR1 en GTA V zijn net zo traag qua besturing. En net zo irritant met dingen selecteren of met het besturen van auto's of paarden bijvoorbeeld. Dat rockstar graag dergelijke dingen gelijk houdt scheelt weer tijd. Tijd die ze in de meest gekke details kunnen stoppen.
Want inderdaad Horizon, God of War spelen soepeler. Maar die zijn qua details dan weer niet zo enorm uitgewerkt. De lip sync van HZD kon bijvoorbeeld weer beter. En zo heeft elke game wel zijn minpunten.
Snap niet dat er zoveel gamers zijn die verwachten dat Rockstar ook maar iets aan hun bare basic gameplay veranderd. Kijk als je andere games bent heb je een nieuwe benchmark maar het blijft Rockstar. Ijzersterk in het verhaal en de mate van vrijheid. Minder sterk iig lang niet zo soepel als andere games in de vlotheid van besturing.
Ik ga morgen eens even klooien met de sensitivity settings van de controller; misschien dat het dan wat beter gaat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:38 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Ik dig de traagheid zwaar, past bij het western sfeertje. De sluggish controls ben ik het mee eens, ik ben over geschakeld naar first person, dat is echt een stuk beter.
Sowieso je deadzone helemaal uit zetten, dat is letterlijk input lag.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 01:00 schreef Dr_Gonzo het volgende:
[..]
Ik ga morgen eens even klooien met de sensitivity van de controller; misschien dat het dan wat beter gaat.
Misschien is mijn verwachting iets te hoog.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je op doelt. Maar wat had je dan verwacht? RDR1 en GTA V zijn net zo traag qua besturing. En net zo irritant met dingen selecteren of met het besturen van auto's of paarden bijvoorbeeld. Dat rockstar graag dergelijke dingen gelijk houdt scheelt weer tijd. Tijd die ze in de meest gekke details kunnen stoppen.
Want inderdaad Horizon, God of War spelen soepeler. Maar die zijn qua details dan weer niet zo enorm uitgewerkt. De lip sync van HZD kon bijvoorbeeld weer beter. En zo heeft elke game wel zijn minpunten.
Snap niet dat er zoveel gamers zijn die verwachten dat Rockstar ook maar iets aan hun bare basic gameplay veranderd. Kijk als je andere games bent heb je een nieuwe benchmark maar het blijft Rockstar. Ijzersterk in het verhaal en de mate van vrijheid. Minder sterk iig lang niet zo soepel als andere games in de vlotheid van besturing.
Mijn derde en vierde controller settings (Nacon Pro; ik gebruik voor dit soort games setting 3) staan een deadzone niet toe.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 01:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Sowieso je deadzone helemaal uit zetten, dat is letterlijk input lag.
Het zal niet veel helpen, de sluggish movement die jij beschrijft komt door de Euphoria physics engine die ze sinds RDR gebruikt hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 01:15 schreef Dr_Gonzo het volgende:
[..]
Mijn derde en vierde controller settings (Nacon Pro; ik gebruik voor dit soort games setting 3) staan een deadzone niet toe.
Die staan per definitie op 0 (wat soms ook nadelig is omdat het dan te 'twitchy' wordt... te gevoelig).
Desondanks 0 deadzone
Hoe dan ook ga ik morgen aan de slag met de in-game settings m.b.t. controlls.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 01:49 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het zal niet veel helpen, de sluggish movement die jij beschrijft komt door de Euphoria physics engine die ze sinds RDR gebruikt hebben.
Om een of andere reden is het bij RDR2 veel erger dan bij GTAV, daar viel het op zich nog wel mee.
In GTAV was het net zo erg hoor, alleen valt het nu wat meer op omdat je veel en veel meer loopt (sowieso door je paard ipv auto'squote:Op zaterdag 27 oktober 2018 01:49 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het zal niet veel helpen, de sluggish movement die jij beschrijft komt door de Euphoria physics engine die ze sinds RDR gebruikt hebben.
Om een of andere reden is het bij RDR2 veel erger dan bij GTAV, daar viel het op zich nog wel mee.
Mee eens. Heb zelfs nog even GTA V gespeeld alvorens de download dan eindelijk klaar was met RDR2. Maar het is echt niet anders voor mij. De mate van physics (afdrukken in de sneeuw of modder achterlaten) vind ik juist mooier overkomenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In GTAV was het net zo erg hoor, alleen valt het nu wat meer op omdat je veel en veel meer loopt (sowieso door je paard ipv auto's). Qua tempo is het spel voor de rest juist heerlijk, niet dat heen en weer geren maar gewoon rustig op je knol rondhobbelen, heerlijk
.
Leg dat dan maar eens uit op de Eerste Hulpquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:41 schreef RickoKun het volgende:
GODVERDOMME ik hoef geen porno meer te downloaden vandaag. Wat is RDR2 prachtig en mooi en shit.
Ik wil dat schijfje gruwelijk hard nemen.
Wel genoeg glijmiddel gebruiken dan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:41 schreef RickoKun het volgende:
GODVERDOMME ik hoef geen porno meer te downloaden vandaag. Wat is RDR2 prachtig en mooi en shit.
Ik wil dat schijfje gruwelijk hard nemen.
Op naar het ziekenhuis!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:41 schreef RickoKun het volgende:
GODVERDOMME ik hoef geen porno meer te downloaden vandaag. Wat is RDR2 prachtig en mooi en shit.
Ik wil dat schijfje gruwelijk hard nemen.
Dat heet ditheringquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:54 schreef mtchel112 het volgende:
Bij meer mensen dat de haren van mensen bij rdr2 er heel buggy uitzien?
De game begint erg langzaam maar laat het lekker over je heenkomenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
Zo even de hond uitlaten en wat eten en dan verder met RDR2.
Ben gisteren in slaap gevallen bij de tutorial missie, dus heb er nog weinig van meegekregen.
Ik had trouwens wel een 'meh' gevoel bij die eerste missie, maar als ik op Youtube filmpjes van de rest van de game zie
Je zult dan maar in Flevoland wonenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:18 schreef DKUp het volgende:
[..]
Op naar het ziekenhuis!
[ afbeelding ]
Je zult sowieso al in Flevoland wonen ...quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zult dan maar in Flevoland wonen![]()
Er gaat al iets mis als je daar woontquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zult dan maar in Flevoland wonen![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zult sowieso al in Flevoland wonen ...
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:30 schreef DKUp het volgende:
[..]
Er gaat al iets mis als je daar woont![]()
Ik vind het wel ff wennen, terwijl ik 40+ uur GTA5 heb gespeeld.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 00:44 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik vind RDR2 qua besturing meer sluggish aanvoelen dan GTAV. Voelt meer aan als GTAIV eerlijk gezegd. En niemand bekritiseerd de gameplay hier volgens mij.
Zeau, breng mensen niet op ideeënquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Dat sowieso.
Pluspunt is dat als je er zo depressief van bent geworden dat je er een eind aan wil maken om jezelf uit je lijden te verlossen, is het nu hét juiste moment, omdat ze je niet naar het ziekenhuius kunnen brengen
Jammer dat je in Flevoland niet met je paard van een klif af kan springen welquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 10:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Dat sowieso.
Pluspunt is dat als je er zo depressief van bent geworden dat je er een eind aan wil maken om jezelf uit je lijden te verlossen, is het nu hét juiste moment, omdat ze je niet naar het ziekenhuius kunnen brengen
Nee sorry niet mee eens, RDR2 voelt qua besturing meer aan als GTAIV dan V imo, echt een stuk jankier.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 08:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In GTAV was het net zo erg hoor, alleen valt het nu wat meer op omdat je veel en veel meer loopt (sowieso door je paard ipv auto's). Qua tempo is het spel voor de rest juist heerlijk, niet dat heen en weer geren maar gewoon rustig op je knol rondhobbelen, heerlijk
.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 11:51 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Nee sorry niet mee eens, RDR2 voelt qua besturing meer aan als GTAIV dan V imo.
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.quote:
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.
Ben blij dat ik in first person speel, dan heb je van dit alles geen last gelukkig. Verder een 10/10 game hoor voordat mensen getriggered worden hier.
Omdat het niet helemaal klopt wat hij zegt. Althans, ik ervaar al die problemen die hij heeft totaal niet. Misschien omdat ik er nog niet bijzonder veel tijd in heb zitten, maar ik heb tegenwoordig heel vaak de indruk dat men kritiek op games heeft omdat *zij* het persoonlijk niet lekker vinden spelen. Kan hoor, en is ook prima, maar het zegt niet zoveel over de kwaliteit verder en dus ook niet over de 10/10's (die allen lichtelijk overdreven zijn uiteraard).quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.
Ja, maar had je anders verwacht dan? GTA en RDR zijn trage games.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
mwah ik had t niet erg gevonden om nog ff te wachten....quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Moet ik hem halen of niet ? Door wat in hier lees weet ik t niet meer
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Jimbo het volgende:
bijna 24uur verder en ik ben er uit
Ik vind het spel tergend langzaam en dat is zonde. Verder wel een prima spel, heel uitgebreid maar zoooooo fucking langzaamDat icm de besturing en het is voor mij een 8/10 max
Man man man, natuurlijk moet je de beste game van deze generatie kopen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Moet ik hem halen of niet ? Door wat in hier lees weet ik t niet meer
Dat is TLOU 2 wmb in potentie nog iets meer...quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 13:28 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Man man man, natuurlijk moet je de beste game van deze generatie kopen!
ik wil gewoon iets meer fast pasedquote:
nee hoor je kan blokje inhouden om te zoekenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:01 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Het doet me echt denken aan de besturing van The Witcher 3 voordat hij gepatcht werd. Je hebt continu last van corrigerende animaties om alles vloeiend te laten lopen waardoor alles veel te inaccuraat is om fatsoenlijk interactie te kunnen hebben met de wereld om je heen. Je loopt continu rondjes om planten heen voordat je ze kan plukken, je moet meerdere malen op driehoekje of vierkantje drukken om iets te doorzoeken of te looten, je kan alleen maar keihard rennen of lopen er zit niks tussen in etc. Het voelt gewoon aan alsof je je voortbeweegt in een grote bak jelly, sluggish en laggy.
Ben blij dat ik in first person speel, dan heb je van dit alles geen last gelukkig. Verder een 10/10 game hoor voordat mensen getriggered worden hier.
Blokje?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
nee hoor je kan blokje inhouden om te zoeken
Mensen met een Xbox zijn nu eenmaal een stuk simpeler dan mensen met een PlayStation.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Blokje?
Zelfde als de kruisje knop de ‘X’ knop noemen. Belachelijk
Djeez?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:21 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Als ik terugkom, wacht daar mijn kleine paarse vriend op mij ❤
Een aantal reviews komt het wel in terug, o.a. die van Pushsquare, Kotaku, Forbes en Jim Stirling.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kan iets met zulke kritieken nou 10/10 zijn? Klinkt idd als hoe ik witcher met dat paard beleefde.
quote:Obviously the underpants thing is a joke, but the controls in Red Dead Redemption 2 are no laughing matter. In 2018, Rockstar's typically weighty controls feel outdated. Arthur's always either walking at a snail's pace or he's sprinting like a madman, and neither speed gives you enough responsiveness.
To make matters worse, cover is iffy at the best of times. You hit R1 to slide into the nearest object or wall that you can hide behind, but then Arthur has a habit of clinging to it like he's an extra in Titanic. Put the effort in to peel him off and half of the time he'll stop crouching and stand up facing away from the enemy, only to get turned into Swiss cheese.
At their worst, the controls are infuriating, and it doesn't help that just about everything requires a held input. Hold square to interact, hold X to run, hold L1 to open the weapon wheel, hold L2 to lock on, hold R2 to pour yourself a drink, hold the left stick down to keep your balance... When a game makes it feel like your controller has suddenly doubled its button count, you know something's wrong.
quote:Look, I get it, this is realistic - especially trudging through foot-deep snow. But Jesus Christ why does it feel like I am moving underwater? I bought a PS4 Pro just for this game and I feel like it's struggling to move things along even though it's just Rockstar's design decision to have everything occur at a snail's pace.
His "normal" walking speed is just SO SLOW that I'm having to hit the X button to move his ass but then he just starts SPRINTING. Can we please have something between "drunken stupor" and "Usain Bolt"?
quote:Fortunately, the controls are serviceable for the most part, and we dare say that you eventually get used to them, it's just that given how supremely polished the rest of the game is, frustration is unavoidable when Arthur doesn't respond to your commands as intended.
Je ziet dat helaas wel vaker bij gehypte games terug komen, dat de nadelen achteraf pas bekend worden als je er zelf mee aan de slag gaat. Normaal gesproken waak ik hier wel voor maar bij een game als RDR2 had ik gewoon niet verwacht dat het zo erg zou zijn.quote:Red Dead 2 continues Rockstar's longstanding rejection of the notions that input response should be snappy, that control schemes should be empowering and intuitive, and that animation systems should favor player input over believable on-screen action... The process of interacting with [RDR2] can be frustrating and inconsistent... sludgy kinesthetics, jumbled control schemes, and unclear user interface... goes against many commonly understood game design principles... No in-game activity approaches the tactilely pleasing acts of firing a space-rifle in Destiny, axing a demon in God of War, or jumping on goombas in Super Mario Bros.
Pressing a button in Red Dead 2 rarely results in an immediate or satisfying response. Navigating Arthur through the world is less like controlling a video game character and more like giving directions to an actor...
Arthur's horse adds yet another degree of remove... you're still controlling the man, not the horse. Mind your direction, for it is perilously easy to broadside a passing civilian and instigate a firefight, or to collide with a rock or tree, sending man and horse careening catawampus to the ground. Red Dead 2's horses are meticulously detailed and gorgeously animated, and move through the world like real animals, right up until they don't. Get too close to a boulder or crosswise to a wagon, and the realistic facade crumbles, leaving you with a grouchy, unresponsive horse with its head clipping through a tree.
Almost every interaction must be performed through the same gauzy, lustrous cling-wrap. Firefights are chaotic and random, and aiming often feels wild and unmanageable. Rifles require separate trigger-pulls to fire and to chamber a new round. Enemies move quickly and melt into the world's overwhelming visual milieux, and my resulting reliance on the heavily magnetized aim-assistance turned most fights into pop-and-fire shooting galleries. Arthur moves slowly, particularly while in settlements or indoors. It's also possible to make him run too fast, crashing through doors and into civilians. Navigating this world is arduous, heavy, and inelegant. Even the simple act of picking an object up off the floor can require two or three moments of repositioning and waiting for an interaction prompt."
Uiteraard zal niet iedereen de controls zo ervaren, en ik zal ook niet beweren dat de controls objectief slecht zijn, maar dat er een grote groep mensen wel last van heeft, en dat het aangehaald wordt in verschillende reviews zegt ook wel wat denk ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 12:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Omdat het niet helemaal klopt wat hij zegt. Althans, ik ervaar al die problemen die hij heeft totaal niet. Misschien omdat ik er nog niet bijzonder veel tijd in heb zitten, maar ik heb tegenwoordig heel vaak de indruk dat men kritiek op games heeft omdat *zij* het persoonlijk niet lekker vinden spelen. Kan hoor, en is ook prima, maar het zegt niet zoveel over de kwaliteit verder en dus ook niet over de 10/10's (die allen lichtelijk overdreven zijn uiteraard).
Ik weet niet waar het aan ligt, ik heb meer dan 1000 uur in GTAV zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om RDR2 relaxed in third person te spelen. Wellicht omdat je meer interactie hebt met de wereld om je heen, het looten enzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu in Valentine. En ik ondervind wat de quotes aangeven terug in de game. Maar in mijn beleving was RDR precies zo en toen RDR2 aan het installeren was heb ik GTA V lopen spelen. En ook daar zit dezelfde sluggynish in. Ik zou zeggen dat is Rockstars herkenbare crappy design by default.
Gevalletje ze komen er mee weg want jan en alleman koopt hun game toch wel? Of gevalletje ze willen niet eens spieken hoe soepel het gaat bij Assassins Creed, Spiderman, HZD. Hebben ook een wheel of weapons en toch loopt, rent en schiet het soepeler.
Ben pas net begonnen met GTA V (teveel games om te spelen dus tja dan klooi je maar wat aan in GTA V zonder verhaalsmissies te doen) maar ook daar werkt het in dekking gaan kut, schieten qua besturing werkt gewoon minder chill in Rockstar games.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:20 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het aan ligt, ik heb meer dan 1000 uur in GTAV zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om RDR2 relaxed in third person te spelen. Wellicht omdat je meer interactie hebt met de wereld om je heen, het looten enzo.
En RDR was wellicht net zo crappy maar hoe oud is die game inmiddels? Toen waren games in het algemeen lang niet zo smooth qua controls.
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:17 schreef Joosie200 het volgende:
Zit nu in Valentine. En ik ondervind wat de quotes aangeven terug in de game. Maar in mijn beleving was RDR precies zo en toen RDR2 aan het installeren was heb ik GTA V lopen spelen. En ook daar zit dezelfde sluggynish in. Ik zou zeggen dat is Rockstars herkenbare crappy design by default.
Gevalletje ze komen er mee weg want jan en alleman koopt hun game toch wel? Of gevalletje ze willen niet eens spieken hoe soepel het gaat bij Assassins Creed, Spiderman, HZD. Hebben ook een wheel of weapons en toch loopt, rent en schiet het soepeler.
Ja met dat probleem zit ik ook. Loop als enige nu zonder hoed rondquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe/waar kom ik weer aan een hoed?
Helemaal eensquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games. Het ligt er ook maar net aan of het in een game past, ik bedoel een Spider-Man pretendeert ook geen realisme na te streven.
In de zadeltas van je paard als het goed isquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja met dat probleem zit ik ook. Loop als enige nu zonder hoed rond
Mja persoonlijke smaak denk ik dan maar. Het is wat het is en ik heb teveel lol met RDR gehad waardoor RDR2 weer als thuiskomen aanvoelt. Maar mijn voorkeur gaat nu door recentere titels toch uit naar de superpower onzin. Dus ik speel vrolijk door. Maar daarom zou ik RDR2 geen 10 of 9,5 geven maar een 9. Ook in rockstar games is genoeg te verbeteren en geen enkele game is perfect wat dat betreft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games.
Na je 1e paardenritje, in die schuur tijdens dat vechten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben nog in die tutorial area (ben net op weg naar de train robbery) en er begint nu wat meer kleur in de game te komen.
Maar ergens in het begin ben ik blijkbaar mijn hoed kwijt geraakt en ik kan die nergens meer terugvinden .
Niet bij mijn paard of satchel, ook niet in het kamp. Hoe/waar kom ik weer aan een hoed?
Een cijfertje is ook maar dat he, een cijfertje. Bovendien een mening van een reviewer. Niet een feit ofzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja persoonlijke smaak denk ik dan maar. Het is wat het is en ik heb teveel lol met RDR gehad waardoor RDR2 weer als thuiskomen aanvoelt. Maar mijn voorkeur gaat nu door recentere titels toch uit naar de superpower onzin. Dus ik speel vrolijk door. Maar daarom zou ik RDR2 geen 10 of 9,5 geven maar een 9. Ook in rockstar games is genoeg te verbeteren en geen enkele game is perfect wat dat betreft.
Ik heb net de trein beroofd en ben onderweg naar Valentine, dus dan moet ik weer helemaal terug?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Na je 1e paardenritje, in die schuur tijdens dat vechten.
dan kan je nu ongeveer spelenquote:
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het zal persoonlijk zijn, maar ik vind de physics in GTA V (en zelfs IV trouwens) veruit superieur aan alle andere titels die je noemt, ondanks dat de versie van de RAGE(Euphoria)-engine uit die game alweer drie jaar oud is. Alleen al de subtiele dingetjes zoals lui die van een trapje donderen en zich vastgrijpen aan een leuning of mensen die je portier grijpen en op realistische wijze meegesleurd worden als je wegrijdt.
Bij dit soort physics kunnen die andere games nog niet in de schaduw staan wmb. Het is inderdaad wat meer sluggish, maar ik vind dat juist veel toffer (en realistischer) dan die zwaartekrachtloze superpoweronzin uit die andere games. Het ligt er ook maar net aan of het in een game past, ik bedoel een Spider-Man pretendeert ook geen realisme na te streven.
Ik dacht even dat ik nog vierarmige wezens tegen moest komen en het duurde tot bossfight tot het me duidelijk was dat het niet over RDR2 gingquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vandaag voor het eerst doodgegaan tijdens een battle in DQXI. Het was tegen twee vier armige giant-achtige wezens. Die sloegen best hardBen nu ook voor het eerst een lager level dan de personages die mijn team joinen.
De game blijft echter vrij gemakkelijk. Een bossfight dat ik na mijn dood had was appeltje eitje weer. Ik zat gewoon ff niet op te letten denk ik![]()
Overigens, mijn personage had eerst ZAP als magic spell, maar nu niet meer. Iemand enig idee hoe dat kan
2bquote:
AC draait op Anvil, een eigen engine van Ubisoft.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:39 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.
Geen idee, maar dan prefereer ik nog steeds de GTA-variant.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:39 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
AC draait toch ook gewoon op euphoria? Het hoeft onder euphoria helemaal niet zo sluggish aan te voelen.
maar wat vind je van rdr2quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
Geen idee, maar dan prefereer ik nog steeds de GTA-variant.
Zou een leuke plottwist zijn in RDRquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik nog vierarmige wezens tegen moest komen en het duurde tot bossfight tot het me duidelijk was dat het niet over RDR2 ging![]()
Er zijn nog meer games dan RDR2
Uncharted 4 kost tegenwoordig nog maar een appel en een ei en is een prachtig spel, is echt wel de moeite waard!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:51 schreef Enchanter het volgende:
Volgens mij ben ik één van de weinige die DR2 overslaat.
Nu ben ik toch wel kampioen in topspellen overslaan.
The witcher 2, Horizon , Uncharted 4, GoW etc etc , allemaal niet aangeschaft
.
Ik vond RDR1 gewoon niet lekker spelen , allemaal wat aan de trage kant.
Als ik het zo lees is er niet veel veranderd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |