abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:08:52 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182973522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:56 schreef Schanu het volgende:

[..]

Ja ze heeft veel last van obstipatie. We hebben lactulose wat we haar tussendoor geven, maar dan slaat het meteen over in bijna-diarree waardoor ze veel last krijgt van pijnlijke billetjes en uitslag. Daarom zijn we ook al vroeg begonnen met zindelijkheidstraining (conditionering) omdat dat haar hopelijk zou helpen, maar juist omdat het haar pijn doet wil ze dus liever niet op het potje poepen. Heel erg sneu, het lijkt soms even goed te gaan en dan gaat het kort daarna toch weer mis, wat we ook doen qua voeding (veel drinken, vezelrijk eten, etc).
Oh wat heftig joh, bij zo'n kleintje. Komt er dan nog een kinderarts of maag,darm,leverarts bij kijken waarom dat is?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:10:19 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182973540
Mijn draakje stond net toen ik de was aan het doen was ineens met water te spelen in de badkamer...

Was ze met het emmertje waar een met schijt besmeurde romper in stond te weken aan het dweilen geslagen :r

Bahhhhh

Haar eigen schijt gelukkig, dat scheelt dan weer :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182973628
Molo, nee volgens het CB is het rond 2 jaar vaak zo dat de darmpjes opnieuw kunnen opspelen en hebben veel (bijna) 2 jarigen last van obstipatie. Onze crèche beaamde dat, zij hebben er ook veel mee te maken op de peutergroep. Voor nu kijken we het dan ook nog even aan, maar ik ga het bij het volgende CB bezoek wel zeker nog een keer aankaarten als het dan nog steeds gaande is.

En jouw dweilende draakje _O- Daar ben je mooi klaar mee :')
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:24:33 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182973730
Wat rot zeg, hopelijk is het snel over en kan ze weer gewoon figuurpoepen ofzo O+

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:40:31 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182973945
Aaaah nieuwe peutertjes! Gefeliciteerd Schanu en Snoenk. Eentje zelfs al zindelijk! Wow.
Schanu, dat niet willen poepen klinkt sneu. Wat een toffe foto trouwens, met dat keukentje enzo. Ze ziet er ook al zo groot uit!

Het is trouwens nooit goed ;) Ik wou dat er hier wat minder gepoept werd zeg. We zitten (weer!?) in de zure poep-ellende, inclusief kapotte billen. Zielig. Blij als alle kiezen klaar zijn. Hij is erg bewust van volle luiers enzo, maar vindt het potje alleen nog maar een handig waterreservoir voor onder de douche :')

Donderdag ga ik voor een paar dagen naar het buitenland vanwege werk. Eerste keer een paar dagen zonder mijn kleine manneke (en vice versa!), terwijl hij erg aan me hangt de laatste weken. Mag hij even extra gaan bonden met zijn vader ;)
pi_182975044
Hier was het potje trouwens niet de sleutel tot zindelijkheidsucces. De zitverkleiner is hier favoriet. Het hele proces van afvegen en doorspoelen en handen wassen ‘net als mama en papa’ is zo interessant.

Dat poepen is wel sneu zeg, Schanu. Is dat niet al een tijdje zo lastig, meen ik me te herinneren ;(

Gisteren had S. een luier aan tijdens het eten (want dan is zijn aandacht vaak helemaal weg) en poepte. Dus wij vroegen waar dat eigenlijk moest. ‘Op de wc...... helaas. Helaas pindakaas.’ _O-

Molo :X peuters zijn ooit zo ontzettend vies zeg :')

Ooh Q, dat is wel even spannend lijkt me!

Net een fantastische meltdown. Ik had de appel op het aanrecht geschild in plaats van op de bank. Traaaaaaanen, zo verdrietig en boos :') peuters O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182975527
Klopt LeSage, dit speelt al maanden helaas :{

S. en zijn opmerking _O- en die meltdown, stiekem eigenlijk heel schattig inderdaad O+ Jewel had laatst een soortgelijke meltdown omdat ik toen ik haar boterham in vieren sneed de kaas mee sneed. Dat had niet gemogen. Die kaas heeft ze vervolgens dus ook geweigerd om op te eten, het brood at ze wel :')

Quoi, wat sneu van de kapotte billetjes en het vele poepen! En spannend die paar dagen buitenland, dat wordt voor jullie beide dus even afzien. En voor papa waarschijnlijk ook :') Zie je er erg tegenop?
Dat keukentje heeft Jewel cadeau gekregen voor haar verjaardag, ze was er toen ze hem voor de 1e keer zag niet zo van onder de indruk :') Nu gelukkig wel *) (iedereen vind haar er zo groot uitzien maar ze zit juist onder de groeicurve :X)
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:52:24 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182982246
Het valt mee hoor. Vind het vervelender voor Max, maar die begrijpt tegenwoordig een hoop. En een groot deel is vaste opvang en/of ‘papadag’ of weekend. Ze komen me van het vliegtuig halen en dat is natuurlijk ook een leuk uitje :)

LeSage, hoe kóm je er dan ook bij, een appel op het aanrecht schillen? ;)
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:03:52 #109
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182982489
Oh bah Molo :D

Quoi, mama is dan wel vaak niet helemaal hetzelfde als papa, maar mijn man is regelmatig lange tijd weg voor werk. Deze keer zelfs 8 weken :'( maar ze handelen dat ontzettend goed. Ze weten dat papa ver weg werken is en vertellen dat ook aan werkelijk iedereen :') en ze missen hem wel maar als we dan videobellen is de aandacht met een minuut weer weg en stoort hij voornamelijk in hun bezigheid.
pi_182982586
8 weken Snoenk? Respect voor jou, vrouw! _O_

Schanu _O- dat wij ouders dat soort super logische dingen niet snappen is dan ook wel verschrikkelijk :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182983393
8 weken Snoek? Verschrikkelijk!

Mijn vrouw is weer terug na 2 weken Amerika O+ We hebben het gered hoor, maar toch was het rete-vermoeiend. Zaterdag stond ik op de ON Beurs en dat heeft me heel veel energie gekost. Zondag en maandag was ik echt doodmoe maar dan heb je zo’n stuiterpeuter om je heen en kan je niet rustig Netflixen.
Gelukkig mocht ik vandaag werken en kon ik bijkomen ^O^

Molo, lekker schijtschilderen O+
  dinsdag 6 november 2018 @ 20:28:21 #112
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182985887
normaal max 6 weken hoor. En bij voorkeur maar 4 weken. Maar vanwege december en omdat we nog op vakantie gaan deze keer 8 :'( Maar ik werk maar 8 uurtjes in de week waarbij de meisjes meegaan dus ik heb niet het geren en geregel dat ze op tijd opgehaald/gebracht moeten worden bij opvang.
Ze lopen regelmatig tot in de middag in pyjama :@
pi_182985916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:28 schreef snoenk het volgende:
normaal max 6 weken hoor. En bij voorkeur maar 4 weken. Maar vanwege december en omdat we nog op vakantie gaan deze keer 8 :'( Maar ik werk maar 8 uurtjes in de week waarbij de meisjes meegaan dus ik heb niet het geren en geregel dat ze op tijd opgehaald/gebracht moeten worden bij opvang.
Ze lopen regelmatig tot in de middag in pyjama :@
maar dan nog lijkt het me vreselijk heftig zo lang zonder partner zijn, en zeker met 2 kindjes. Poh, ik vind een paar dagen al heel erg heftig, en ik werk momenteel niet. Ik vind een hele dag al heftig, en ben blij als de duutser om half 7 thuis is...
pi_182986374
8 weken klinkt echt superlang zeg. Ook voor jouw man om zo veel te missen. Wel relaxed dat je de kinderen mee kan nemen naar je werk.

Mijn man werkt in ploegendiensten dus ziet haar soms heel veel en soms weinig. Ze zijn zo leuk samen en hebben hun eigen grapjes O+

Emmy is vandaag met oma mee geweest die haar griepprik ging halen. Ze vond het reuze interessant en heeft een lege spuit mee gekregen. Stiekem was dit ter voorbereiding op haar eigen meningokokken prik die ze vrijdag gaat krijgen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Daarna maar een ijsje eten.
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:11:42 #115
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182988841
Wel leuk, zo'n eigen spuit dan :+ Meenemen vrijdag, zeg ik!

Max had tijdens het wassen, voor het naar bed gaan, een nerve breakdown omdat hij persé filmpjes op de tablet wilde zien over kindjes die tractors maakten samen met hun papa of mama. En niks anders :') Ja daaaaaaag, daar was ik dus ff klaar mee. Die tablet heeft 'm 2 jaar niet geïnteresseerd en nu dus wel en hóé :') Gelukkig ging die bui ook weer over en ging hij uiteindelijk braaf slapen.
pi_182988894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 20:28 schreef snoenk het volgende:
normaal max 6 weken hoor. En bij voorkeur maar 4 weken. Maar vanwege december en omdat we nog op vakantie gaan deze keer 8 :'( Maar ik werk maar 8 uurtjes in de week waarbij de meisjes meegaan dus ik heb niet het geren en geregel dat ze op tijd opgehaald/gebracht moeten worden bij opvang.
Ze lopen regelmatig tot in de middag in pyjama :@
Ik vind juist dat je maar 8 uurtjes werkt datgeen wat het pittig maakt. Ik ben zo blij met mijn twee werkdagen zonder kinderen, dan kan ik even bijkomen. Komend weekend is mijn man op 'mannenweekend', en ik ben heel blij dat ik peuter kan uitbesteden aan opa & oma, dat scheelt iig iets...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:24:46 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182989263
Oh god, die tablet. Liefst continu filmpjes van die daddy finger en 'wash nu hair do do do do' enzo. Van die hersenverwekende ongein :')

Ik had dat ding vanmiddag even gegeven toen ik wilde koken.
Was hij na vijf minuten leeg, want vergeten op te laden.

Nouuuuu, was mevrouw niet blij mee _O-

En vanuit de supermarkt terwijl ik twee volle tassen in mijn handen had, ineens niet meer willen lopen en krijsen dat ze gedragen wilde worden.
Ja dagggggg
Gelukkig besloot ze na een tijdje dat de strijd aan gaan geen zin had.
De mazzel, minimanipulator _O-

Dansen door de kamer en uit volle borst in huis en op straat meezingen met liedjes uit Vaiana trouwens, dawwwwwww _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 november 2018 @ 07:22:15 #118
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182993047
Het word beter Molo. O. Kijkt nu sprookjes op de tablet. Helaas kijkt I wel het liefst die verschrikkelijke deuntjes :')

En straat optredens O+
pi_182993872
Snoenk, jeetje wat een lange periode(s) zonder je man, dat klinkt toch best wel zwaar als je er dan zo lang alleen voor staat. Vrouwlief is 1 dag per week alleen thuis met de kinderen en dat vindt ze echt een straf, nog voor ik de 1e slok van mijn koffie op heb komt dan vaak het 1e appje al binnen dat Jewel te druk is en Vlokje teveel huilt :') Dus 8 weken, respect _O_

Arja, spannend de prik vrijdag, ik hoop dat het goed gaat! Wel leuk dat ze al een spuit heeft meegekregen, maakt het hopelijk wat minder eng voor haar omdat ze oma ook een prik heeft zien krijgen.

Molo, ze kiezen de momenten waarop ze getild willen worden wel uit he :X Maar dat dansen en zingen, heerlijk O+

Filmpjes willen kijken op tablet of mobiel, heel herkenbaar. Jewel roept als ze wakker wordt al 'baby shark' omdat ze dat filmpje wil zien. Het is een beetje routine geworden dat ze filmpjes mag kijken als ik haar haar doe, omdat ze anders de hele buurt bij elkaar gilt #loedermoeder. Alleen ondertussen weet ze dus ook dondergoed hoe youtube werkt en scrollt ze door alle liedjes heen om om de 10 seconden een nieuw liedje op te zetten. Om 7 uur 's ochtends }:|
En ze is helemaal fan van zwarte piet aangezien ze daar ook al wat filmpjes van heeft gezien. Vooral Piet Pablo is helemaal de bom. Roept ze nu dus naar alle donkere mensen die ze op tv ziet: piet, piet! Ik voorzie gênante situaties op straat :')
  woensdag 7 november 2018 @ 09:32:22 #120
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_182994015
8 weken weg, dat is wel heel lang! Is hij dan ook meerdere weken achter elkaar thuis? Of gaat ie dan gewoon in Nederland naar kantoor? Respect!

Ja, de Engelse liedjes kijkt N ook graag. En van die dingen waar ze met playdoh of kleurenzand spelen... ach ja, wij zitten ook wel eens te niksen op de telefoon, dus N mag dat ook wel eens. En ze leert er een beetje Engels van, ook leuk. Als je een leuk kanaal zoekt, ik vind Cocomelon wel leuk. En Super Simple Songs.

Gister weer naar het CB geweest voor de 3jr 3md afspraak, alles goed! De ogentest ging prima, blokjes bouwen ook. Ze is nu 98m cm bij 14 kilo, dus niet zo zwaar, maar dat is wel handig met tillen. N is namelijk helemaal niet zo van het zelf doen... ze wil het liefst getild worden, zelf aankleden vind ze ook niet boeiend, bij tekenen of knutselen of puzzelen moet ik het maar doen enzovoort. Het is wel handig dat ze zo meegaand is, want peuterbuien hebben we eigenlijk nooit. Maar ze is dus ook niet echt geneigd zelf dingen te gaan doen. Zindelijk worden bijv. vindt ze echt niet interessant, ze kan best op de wc plassen maar de luier is wel erg handig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 7 november 2018 @ 09:53:24 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182994342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 09:20 schreef Schanu het volgende:
En ze is helemaal fan van zwarte piet aangezien ze daar ook al wat filmpjes van heeft gezien. Vooral Piet Pablo is helemaal de bom. Roept ze nu dus naar alle donkere mensen die ze op tv ziet: piet, piet! Ik voorzie gênante situaties op straat :')
Haha, herkenbaar. Jongste heeft dat met Abi. Nu noemt ze alle donkere meisjes Abi, alleen klinkt het als zij het zegt een beetje als 'aapie' :@

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 09:32 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, de Engelse liedjes kijkt N ook graag. En van die dingen waar ze met playdoh of kleurenzand spelen... ach ja, wij zitten ook wel eens te niksen op de telefoon, dus N mag dat ook wel eens. En ze leert er een beetje Engels van, ook leuk. Als je een leuk kanaal zoekt, ik vind Cocomelon wel leuk. En Super Simple Songs.
Cocomelon wordt hier ook gekeken. Eens kijken naar Super Simple Songs, die ken ik geloof ik niet.

Ze leren er idd wel Engels van he. Hier zegt dreumes dus standaard 'bye bye' als iemand zwaait en 'no!' als grote zus iets wil pakken. En 'oh noooo' horen we ook vaak als iets valt of iets niet past.
Misschien toch maar de iPad-tijd terugschroeven :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182994500
Hoeveel zitten jullie peuters op de ipad/tablet dan? Hier kijkt O alleen TV eigenlijk. Op het moment Peppa Wutz (Peppa pig in het duits), en vooral ‘s middags als ik de baby naar bed breng en hij een tijdje alleen beneden is...Koken doen we tegenwoordig vaak samen, erg gezellig.

De nieuwe school gaat goed. Hij gaat deze week in ieder geval halve dagen, misschien volgende week ook nog wel. Gister vroeg hij waarom hij al naar huis moest toen ik hem op kwam halen. Hij huilt nog even als we weggaan, maar verder vindt hij het best ok.

Ook de dramabuien zijn weer een stuk minder. Hij is over het algemeen vrolijker, en zingt de hele dag. Vooral ‘ in de gloria’. ‘ Een Olifantje liep in het bos, in de gllooooohhoooria’ 8)7 . En hij snapt steeds meer engels (de duutser en ik spreken Engels samen). Fijn, maar ook wel jammer, want soms is het wel fijn dat hij het niet snapt :D
pi_182994780
Saskia, bedankt voor de tip van Cocomelon en Super Simple Songs, ik ga er eens naar kijken! En wat heerlijk dat N niet aan peuterbuien doet O+

Sylver, handig idd dat ze Engels leren door de liedjes en filmpjes, levert die schermtijd toch ook nog wat positiefs op :')

Jagar, Jewel mag tijdens het haar doen altijd een liedje luisteren en na het eten meestal nog een paar. Overdag vrijwel nooit, tenzij ik echt iets gedaan moet krijgen of als ze bijvoorbeeld niet lekker is en alleen maar wil hangen. Als het aan haar ligt kijkt ze de hele dag tv of zit ze voortdurend op onze telefoon, maar hysterische buien daaromtrent kan ik vaak wel de kop indrukken door iets samen met haar te gaan doen of door met de meiden naar buiten te gaan.
Wat fijn dat het op school zo goed gaat en dat de dramabuien een stuk minder zijn!

Jewel heeft trouwens weer een oorontsteking, ze zit nu aan haar zevende antibioticakuur in 2 jaar tijd (inclusief een kuur voor longontsteking vorig jaar). De standaard dosering voor haar gewicht is normaliter 3 à 3,5 maar Jewel zat vorig jaar al op 6 dus heeft nu een kuur van driemaal daags 5ml gekregen. Plus nurofen omdat paracetamol niet voldoende helpt. Ik heb overleg gehad met de huisarts omdat Jewel vorige winter de hele winter ziek is geweest en daardoor dus ook veel AB heeft gehad. Ik ben bang dat ze resistent wordt, daar heeft de huisarts vorig jaar voor gewaarschuwd en daar waarschuwde de apotheek nu ook voor. Haar begindosering is al zo hoog omdat een normale dosering niet meer voldoende aanslaat, dat zegt al best veel mijn inziens. Maar de huisarts is tegelijkertijd ook erg terughoudend in een doorverwijzing naar een KNO arts omdat hij aangeeft dat een KNO arts heel makkelijk overgaat tot het plaatsen van buisjes dan wel het verwijderen van de amandelen. Wat ik begrijp, een ingreep bij zo'n kleintje is nooit zonder risico, maar het is mijn inziens kiezen uit 2 kwaden en dan gaat mijn voorkeur uit naar bijvoorbeeld het verwijderen van de amandelen als dat ervoor zorgt dat ze niet meer steeds zo ziek is. Ik heb de huisarts er wel van overtuigd dat we dossier gaan opbouwen en dat er een doorverwijzing zal worden gegeven als het weer dezelfde kant op gaat als vorig jaar, maar hij heeft mij met zijn twijfels zelf ook aan het twijfelen gebracht. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een mening over?
  woensdag 7 november 2018 @ 10:51:50 #124
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182995221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 10:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoeveel zitten jullie peuters op de ipad/tablet dan? Hier kijkt O alleen TV eigenlijk. Op het moment Peppa Wutz (Peppa pig in het duits), en vooral ‘s middags als ik de baby naar bed breng en hij een tijdje alleen beneden is...Koken doen we tegenwoordig vaak samen, erg gezellig.
Ik zit precies tussen de peuterfase in met een dreumes van 19 maanden en een kleuter van 5 jaar, maar ik heb niks te doen momenteel dus reageer toch even :+

Dreumes en kleuter zitten 's ochtends tot aan het ontbijt vaak op de iPad. Dreumes klikt door alle YouTube filmpjes heen en kleuter kijkt een serie op Netflix (op tv of iPad). Een beetje afhankelijk van hoe laat dreumes opgestaan is kijkt ze soms heel kort en soms best wel lang (als ze om 5u besluit dat het ochtend is). Tussen 06.30 en 07.00u ontbijten we (afhankelijk van hoe laat kleuter opgestaan is).
Meestal kijkt dreumes max een half uur en gaat dan ergens anders mee spelen. Na een tijdje pakt ze dan vaak de iPad weer, maar meestal dan maar een minuut of 10 max en zoekt dan weer iets anders op. Maar 's ochtends is er dus tot het ontbijt niet echt een limiet, maar beperken ze het zelf al.

In principe wordt er daarna niet meer iPad gekeken tegenwoordig. Kleuter zit dan op school en dreumes kijkt heel soms voor het middagdutje nog een filmpje, max 10 minuten. Meestal alleen als ik het slaapje nog een beetje wil rekken, maar sinds deze week lijkt dat niet meer nodig.

Als kleuter uit school komt gaan we altijd wel iets doen. We gaan vaak naar de speeltuin bijvoorbeeld. Of kleuter heeft iemand te spelen of ze gaat bij iemand spelen (dan ga ik vaak met kleine zus alleen naar de speeltuin).
Tegen 17u ga ik koken en dan mogen ze beide nog even op de iPad. Dreumes zapt door de YouTube filmpjes heen en kleuter kijkt meestal een Netflix serie op tv of doet een spelletje op de iPad. Soms kijken ze samen iets.

Na het eten mag kleuter op de iPad als ik haar zusje naar bed breng. Meestal kijkt ze een filmpje op Netflix (op tv of iPad) terwijl ze een stuk fruit eet en soms speelt ze een spelletje op de iPad.

Over het algemeen gaat het om 30 min per keer, 2 keer per dag, en kleuter nog 15 min extra wanneer ik zusje in bed leg.
Er zijn dagen dat ze er vaker of langer achter zitten omdat ze moe zijn of niet helemaal fit, maar dat vind ik prima omdat ze over het algemeen er max 30 min achter zitten en ook andere dingen kiezen om te doen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182995255
Schanu hier op het cb weten ze dat L vorig jaar 2x een oorontsteking had gehad en vroegen er laatst weer naar, want als hij het weer kreeg konden ze in het zh buisjes plaatsen. Vond ik wel heel snel. Maar ik heb het zelf gehad op mijn 4e en hoorde daarna zo veel meer en het ging allemaal gelijk een stuk beter dus ik ben er wel positief over. Ab ben ik erg terughoudend in. Als ik bij L een oorontsteking ontdek wacht ik echt af hoe het zich ontwikkeld voordat ik naar de ha ga. Hij heeft er zelf weinig last van, dat scheelt ook. En heb je een probiotica overwogen erna? De antibiotica maakt zo veel stuk in goede bacteriën, het duurt meer dan twee jaar voor de darmflora zich hersteld heeft.

Ik heb L's grote bed in elkaar gezet, ik ben vrij vandaag en L is op de opvang. Als man nu eerder was opgestaan en op de fiets naar het werk was ipv de auto, had ik het matras ook op kunnen halen met het beddengoed en had ik het af gehad. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')