abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182871411
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE:

Naam: Newstone Vastgoed
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,45

Zonnepanelen/vastgoed maar zonder hypotheek.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18559
Dat is inderdaad jammer dat er geen echte zekerheden tegen over staan.
Uit de pitch:
Zekerheid (meer uitleg)
Toelichting
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
J.G. Wezelenburg (op dit moment van morele waarde)
Depotregeling
2 maandtermijnen

Dit is het vierde crowdfundingproject van de geldnemer bij Geldvoorelkaar.nl. De voorgaande 3 projecten hebben de volgende status:
Lening 3858 (Annuïtaire lening van 60 maanden) is volgens betaalschema afgehandeld.
Lening 5505 (Annuïtaire lening van 48 maanden) is in 2017 vervroegd volledig afgelost.
Lening 6767 (Annuïtaire lening van 60 maanden) loopt volgens betaalschema, met nog 8 te betalen maandtermijnen.

Deze heer heeft wel een track record bij GVE dat alles netjes betaald wordt. Wat ik niet begrijp is dat hij al zo'n tijd met onroerend goed aan het stoeien is en dat de HA van morele waarde is. :?
pi_182871526
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Las trouwens in de Nieuwsbrief van GVE dat ze daar een nieuwe stap hebben gezet in de continuïteitsstrategie:
https://www.geldvoorelkaa(...)=novembernieuwsbrief

Als ik het goed lees is men bij calamiteiten nu binnen 48 uur weer up en running bovendien is bij een faillissement nu ook de administratie gezekerd door het back-up bedrijf.
Ik heb nog even contact gehad met GVE over deze dienst en begrijp dat het geheel uit de huidige fee gefinancierd wordt en dat afgekocht is alle bestaande en toekomstige leningen bij calamiteiten tot het eind toe zonder extra kosten te begeleiden. Ook begreep ik dat nu eindelijk het bestuur van de zekerheden stichting uit onafhankelijk personen bestaat.

Naar mijn idee een ferme stap in de goede richting!
Kijk, dat zijn mooie berichten ^O^
Dank voor de aanvullende toelichting/informatie.
pi_182871685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze heer heeft wel een track record bij GVE dat alles netjes betaald wordt. Wat ik niet begrijp is dat hij al zo'n tijd met onroerend goed aan het stoeien is en dat de HA van morele waarde is.
Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.
pi_182871690
dubbel
pi_182871879
Haha, Nog even en de Chinees is geheel "onderhands" gefinancierd. Nog 20% te gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182872835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Haha, Nog even en de Chinees is geheel "onderhands" gefinancierd. Nog 20% te gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.
pi_182873442
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Winstgevend bedrijf met prima solvabiliteit en CR. Echter loopt de marge wel iets terug en is de rente ook niet echt hoog. Denk er nog even over na.
pi_182873521
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 23:26 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook vericht van Collin op een vraag over
SPOILER
[..]

Goed om te horen dat er nu daadwerkelijk afapraken nagekomen lijken te gaan worden. Als dit project weer bij gaat lopen, dan behoud ik mijn cleansheet bij Collin(heb inmiddels 40 projecten).
Bedankt voor het delen.
Er wordt gesproken over "een aantal maandtermijnen", wat voor mij nog niet direct klinkt als het volledig inlossen van de achterstand. Men loopt als ik het goed zie ondertussen 8 maanden achter. We gaan het zien.
pi_182875234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.
Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.
pi_182875578
Nieuwe op geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18977

Wel eerste hyptheek, maar een hoge ltv bij aanvang.
pi_182876414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.
Staat nu open bij CCF
pi_182876713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:29 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Winstgevend bedrijf met prima solvabiliteit en CR. Echter loopt de marge wel iets terug en is de rente ook niet echt hoog. Denk er nog even over na.
Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).
Merendeel van mijn FNC projecten zitten onder de 25.000
pi_182878012
M.i. een net voorstel van CCF:
SPOILER
pi_182880969
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:53 schreef djh77 het volgende:
M.i. een net voorstel van CCF:
SPOILER
Mee eens. Zo zie je maar weer eens dat je die taxaties van met name (bedrijfs) onroerend goed met een grote korrel zout moet nemen.
Ik denk dat we er met een 1ste hypotheek op het woonhuis een goed alternatief hebben, zeker als je het plaatje op google maps van het horecapand met oorspronkelijke taxatie waarde van bijna 1.4 miljoen in ogenschouw neemt. O-) https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
pi_182881024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:06 schreef optrandje het volgende:
Nieuwe op geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18977

Wel eerste hyptheek, maar een hoge ltv bij aanvang.
Ik denk dat dit project wel een kans maakt om vol te komen. Korte looptijd met redelijke zekerheden maar zeker niet risico vrij denk ik. Voor mij persoonlijk door verschillende redenen niet interessant.
pi_182882415
Beide nieuwe projecten van GvE gaan pas maandag open. Zal openstelling in het weekend verleden tijd zijn?
pi_182883068
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
pi_182884742
quote:
8s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
Ja vandaag
pi_182884992
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.
En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.
pi_182886271
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:06 schreef ML45 het volgende:

[..]

En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.
Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......
Pecunia non olet
pi_182887034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......
Ach je kan het zo ook positief zien. Hij heeft de boel leeg gehaald en misschien op een andere naam gezet en toen pas de lening aangevraagd i.p.v. andersom. Dan hadden we een materiele borgstelling die na de totstandkoming van de lening moreel werd.
pi_182890109
quote:
Eentje, de glazenwasser die ook vloeren doet. Is heel vaak te laat, maar tot nu toe wel steeds voldaan.
pi_182892144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:53 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).
Merendeel van mijn FNC projecten zitten onder de 25.000
FNC container bedrijf, maar halve website en vestigingsadres is een woonhuis, moet toch ergens een werkplaats zijn voor 18 man?
pi_182892178
SamenInGeld , op woonhuis in Almere na alle projecten ontvangen
pi_182892399
quote:
Gisteren, maar dashboard is nog niet bijgewerkt zie ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')