Dat is inderdaad jammer dat er geen echte zekerheden tegen over staan.quote:Op donderdag 1 november 2018 08:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe GvE:
Naam: Newstone Vastgoed
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,45
Zonnepanelen/vastgoed maar zonder hypotheek.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18559
Kijk, dat zijn mooie berichtenquote:Op donderdag 1 november 2018 09:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Las trouwens in de Nieuwsbrief van GVE dat ze daar een nieuwe stap hebben gezet in de continuïteitsstrategie:
https://www.geldvoorelkaa(...)=novembernieuwsbrief
Als ik het goed lees is men bij calamiteiten nu binnen 48 uur weer up en running bovendien is bij een faillissement nu ook de administratie gezekerd door het back-up bedrijf.
Ik heb nog even contact gehad met GVE over deze dienst en begrijp dat het geheel uit de huidige fee gefinancierd wordt en dat afgekocht is alle bestaande en toekomstige leningen bij calamiteiten tot het eind toe zonder extra kosten te begeleiden. Ook begreep ik dat nu eindelijk het bestuur van de zekerheden stichting uit onafhankelijk personen bestaat.
Naar mijn idee een ferme stap in de goede richting!
Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.quote:Op donderdag 1 november 2018 09:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Deze heer heeft wel een track record bij GVE dat alles netjes betaald wordt. Wat ik niet begrijp is dat hij al zo'n tijd met onroerend goed aan het stoeien is en dat de HA van morele waarde is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 november 2018 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Haha, Nog even en de Chinees is geheel "onderhands" gefinancierd. Nog 20% te gaan!Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 oktober 2018 23:26 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik kreeg vandaag ook vericht van Collin op een vraag overBedankt voor het delen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Goed om te horen dat er nu daadwerkelijk afapraken nagekomen lijken te gaan worden. Als dit project weer bij gaat lopen, dan behoud ik mijn cleansheet bij Collin(heb inmiddels 40 projecten).
Er wordt gesproken over "een aantal maandtermijnen", wat voor mij nog niet direct klinkt als het volledig inlossen van de achterstand. Men loopt als ik het goed zie ondertussen 8 maanden achter. We gaan het zien.
Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:
[..]
Nog minimaal 24 uur voor live gang. financiering door inner crowd blijft mogelijk.
Staat nu open bij CCFquote:Op donderdag 1 november 2018 12:49 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de livegang proberen te voorkomen. 17.500 duurt 10 seconden en dan zijn er alleen meer teleurgestelde investeerders.
Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).quote:Op donderdag 1 november 2018 11:29 schreef Mynheer007 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Winstgevend bedrijf met prima solvabiliteit en CR. Echter loopt de marge wel iets terug en is de rente ook niet echt hoog. Denk er nog even over na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 november 2018 14:53 schreef djh77 het volgende:
M.i. een net voorstel van CCF:Mee eens. Zo zie je maar weer eens dat je die taxaties van met name (bedrijfs) onroerend goed met een grote korrel zout moet nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat we er met een 1ste hypotheek op het woonhuis een goed alternatief hebben, zeker als je het plaatje op google maps van het horecapand met oorspronkelijke taxatie waarde van bijna 1.4 miljoen in ogenschouw neemt.https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Ik denk dat dit project wel een kans maakt om vol te komen. Korte looptijd met redelijke zekerheden maar zeker niet risico vrij denk ik. Voor mij persoonlijk door verschillende redenen niet interessant.quote:Op donderdag 1 november 2018 13:06 schreef optrandje het volgende:
Nieuwe op geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18977
Wel eerste hyptheek, maar een hoge ltv bij aanvang.
Ja vandaagquote:Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.quote:Op donderdag 1 november 2018 10:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Gek ja, zeker omdat er in 2017 een kleine 6 ton aan eigen vermogen uit de NewStone bv is gehaald. Dat zou toch voor 70% naar zijn holding moeten zijn gegaan waar dan zo'n 1,2mln aan eigen vermogen in zou moeten zitten. Ik snap het niet dus blijf er vanaf.
Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......quote:Op donderdag 1 november 2018 20:06 schreef ML45 het volgende:
[..]
En wanneer ik in de pitch lees dat de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde is en in de bijlage wordt gesproken over diverse panden in box 3 die een aardige aanvulling op het inkomen hebben dan begrijp ik het niet. Daarnaast is Jupiter BV en RJ Vos die wel voor 30% meedoen ook niet in de aansprakelijkheid meegenomen. Bij deze mist blijf ik weg van deze investering.
Ach je kan het zo ook positief zien. Hij heeft de boel leeg gehaald en misschien op een andere naam gezet en toen pas de lening aangevraagd i.p.v. andersom. Dan hadden we een materiele borgstelling die na de totstandkoming van de lening moreel werd.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien is er sprake van borgstellingen ten behoeve van de andere financiers. Of heeft hij (een deel van) zijn bezit op naam van partner/kinderen staan. Dat soort grappen maak je af en toe ook mee.......
Eentje, de glazenwasser die ook vloeren doet. Is heel vaak te laat, maar tot nu toe wel steeds voldaan.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Heeft er iemand deze week nog een nabetaling vanuit FundingCircle gehad ? Ik mis nog altijd 15% van de betalingen over oktober.
FNC container bedrijf, maar halve website en vestigingsadres is een woonhuis, moet toch ergens een werkplaats zijn voor 18 man?quote:Op donderdag 1 november 2018 13:53 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Leenbedrag is net zoals bij het garagebedrijf hoog (100.000).
Merendeel van mijn FNC projecten zitten onder de 25.000
Gisteren, maar dashboard is nog niet bijgewerkt zie ik.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:39 schreef Crowdfunder99 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |