Dan ben ik benieuwd welke club jij in je hoofd hebt want ik heb nog niet kunnen ontdekken welke specifieke kwaliteiten Vilhena heeft.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het uitstekend zou doen bij een betere club, maar niets bijzonders toevoegt aan ons spel. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
quote:Van Bronckhorst over mopperende Jørgensen: 'De coach is de baas'
17.15 uurPraat mee
Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst is erg te spreken over het spel van zijn ploeg in de eerste helft van het duel met PEC Zwolle zondagmiddag (3-0). Tevens ging de coach in op de situatie met Nicolai Jørgensen.
'De eerste helft was uitstekend', reageert Van Bronckhorst bij FOX Sports. 'Daar heb ik een heel goed gevoel over. De manier van spelen, bewegen, passen, vrijlopen... Eigenlijk hoe het moet zijn. De tweede helft was dat een stuk minder. Toen hadden we niet de controle en hadden we ook een tegentreffer kunnen krijgen. De 3-0 van Steven (Berghuis, red.) was wat dat betreft bevrijdend.'
Jørgensen maakte in De Kuip zijn eerste Eredivisie-doelpunt van het seizoen. De Deen kampte langdurig met blessureleed, maar is op de weg terug. 'Hij was echt op zoek naar een goal. Je ziet dat hij steeds fitter en dreigender wordt. Vandaag had hij ook meer dan één doelpunt kunnen maken.'
In de slotfase was de pijp bij Jørgensen behoorlijk leeg en dus vroeg de Deen om een wissel. Van Bronckhorst had daar echter geen boodschap aan en haalde achtereenvolgens Tonny Vilhena en Sam Larsson naar de kant. Jørgensen was daar zichtbaar niet blij mee en mopperde wat. Gevraagd naar dat moment reageerde Van Bronckhorst met een knipoog: 'De coach is nog altijd de baas. Het is in deze fase belangrijk voor hem om minuten te maken. Als je vermoeid raakt en je gaat door, daar word je sterker van.'
Jørgensen kon er smakelijk om lachen achteraf. 'Ik was moe! Robin (van Persie, red.) en ik zijn twee oude mannen en we moesten veel lopen. Maar het was goed dat Gio mij op het veld liet staan. Ik had de minuten nodig, het was 3-0 en dat was heel belangrijk voor mij.'
Klassieker
Tot slot blikte Van Bronckhorst vooruit op De Klassieker van volgende week tegen Ajax. 'Dat zijn de mooiste wedstrijden die je kunt spelen. Ajax is de laatste weken in vorm, maar in dit soort wedstrijden is dat niet altijd belangrijk.' Ook aanvoerder Jordy Clasie blikte vooruit. 'Het is duidelijk dat Ajax een stuk beter voetbal speelt. Het gemak waarmee zij en PSV wedstrijden winnen, hebben wij minder. Maar het is een wedstrijd op zich en wij weten wat ons te doen staat.'
Dit dus. In balbezit drama en als hij verdedigend geen sterke wedstrijd speelt zoals vandaag (zorgde bijna voor een tegengoal) voegt hij echt niets toe.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:56 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd welke club jij in je hoofd hebt want ik heb nog niet kunnen ontdekken welke specifieke kwaliteiten Vilhena heeft.
Maakt zo vaak de verkeerde keuzes in balbezit. Speelt wat dat betreft nog net zo als toen hij debuteerde.
Een subtopper in Spanje of Italië waar hij er puur staat om het vuile werk op te knappen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:56 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd welke club jij in je hoofd hebt want ik heb nog niet kunnen ontdekken welke specifieke kwaliteiten Vilhena heeft.
Maakt zo vaak de verkeerde keuzes in balbezit. Speelt wat dat betreft nog net zo als toen hij debuteerde.
Dat zal best in een nietszeggende oefendwedstrijd.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
vorige week stonden hier nog posts over hoe goed hij speelde in oranje.
Ik vind juist dat we meer dribbelende spelers nodig dan spelers die iedere keer maar dat zinloze tikje breed geeft wat gewoon tot niets leidt...Juist verrassing in het spel brengt juist openingen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:56 schreef hhh38 het volgende:
@Scrummie
Op de positie van Vilhena hebben we een speler nodig die ook aanvallend iets toevoegt en vooral het spel niet constant vertraagt met z'n onnodig lange dribbels.
Het zegt heel veel dat zo'n club hem nog niet opgepikt heeft. Toch?quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een subtopper in Spanje of Italië waar hij er puur staat om het vuile werk op te knappen.
huh Clasie is toch tweede aanvoerder achter van Persie ?quote:
We spelen momenteel gewoon met 2 controleurs, omdat Van Persie ervoor staat. Als jij dan wil dat Vilhena ook nog eens meer meters naar voren maakt, dan kan je Van Persie gewoon niet opstellen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:56 schreef hhh38 het volgende:
@Scrummie
Op de positie van Vilhena hebben we een speler nodig die ook aanvallend iets toevoegt en vooral het spel niet constant vertraagt met z'n onnodig lange dribbels.
Hij kan zich optrekken aan een hoger niveau, maar in Feyenoord 1 heeft hij dit seizoen nog nauwelijks wat laten zien.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dat zal best in een nietszeggende oefendwedstrijd.
Vilhena heeft het gewoon niet. Niveau Sampdoria/Crystal Palace. Niks mis mee.
jaquote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
huh Clasie is toch tweede aanvoerder achter van Persie ?
Vilhena dribbelt niet zodat er een verrassing komt, hij dribbelt om vervolgens de bal 1 meter opzij, naar voren of naar achter te schuiven zonder dat hij een speler voorbij is gegaan. Vertraagt dus alleen maar het spel.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vind juist dat we meer dribbelende spelers nodig dan spelers die iedere keer maar dat zinloze tikje breed geeft wat gewoon tot niets leidt...Juist verrassing in het spel brengt juist openingen.
Het is veel zeggend als je in dit Feyenoord niet kan uitblinken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef fetX het volgende:
[..]
Hij kan zich optrekken aan een hoger niveau, maar in Feyenoord 1 heeft hij dit seizoen nog nauwelijks wat laten zien.
Weet ik niet, dat soort clubs betalen niet zomaar €15 miljoen voor spelers of betalen niet zomaar €1,5M salaris terwijl hij en Feyenoord dat wel vragen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Het zegt heel veel dat zo'n club hem nog niet opgepikt heeft. Toch?
bij fox stond clasie ook voor de camera ipv van RvP.quote:
Vorig seizoen was hij inderdaad erg sterk. Feyenoord ham hem moeten verkopen, maar er was (bijna) geen interesse. Zegt genoeg.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:00 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Het is veel zeggend als je in dit Feyenoord niet kan uitblinken.
Vilhena was vorig seizoen veel sterker zowel aanvallend als verdedigend. Had gehoopt dat hij die lijn zou doorzetten.
Als Feyenoord en Vilhena aan dat soort bedragen denken dat gaat hij z'n contract gewoon uitdienen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Weet ik niet, dat soort clubs betalen niet zomaar €15 miljoen voor spelers of betalen niet zomaar €1,5M salaris terwijl hij en Feyenoord dat wel vragen.
Om de bal naar voren te spelen op de goede snelheid en naar de juiste speler hoef je geen enkele meter naar voren te lopen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
We spelen momenteel gewoon met 2 controleurs, omdat Van Persie ervoor staat. Als jij dan wil dat Vilhena ook nog eens meer meters naar voren maakt, dan kan je Van Persie gewoon niet opstellen.
En toch is het beter dan 3 middenvelders hebben die gewoon allemaal hetzelfde doen...quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Vilhena dribbelt niet zodat er een verrassing komt, hij dribbelt om vervolgens de bal 1 meter opzij, naar voren of naar achter te schuiven zonder dat hij een speler voorbij is gegaan. Vertraagt dus alleen maar het spel.
Precies. Voor buitenlandse clubs heeft Vilhena weinig tot geen meerwaarde (helaas).quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Vorig seizoen was hij inderdaad erg sterk. Feyenoord ham hem moeten verkopen, maar er was (bijna) geen interesse. Zegt genoeg.
Dat wat Vilhena vaak zat doet? Dat bedoel je?quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Om de bal naar voren te spelen op de goede snelheid en naar de juiste speler hoef je geen enkele meter naar voren te lopen.
quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Vorig seizoen was hij inderdaad erg sterk. Feyenoord ham hem moeten verkopen, maar er was (bijna) geen interesse. Zegt genoeg.
Wat leuk dat we 2 insiders hebben die volledig op de hoogte zijn van alle clubs die deze zomer interesse in Vilhena toonden.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:03 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Precies. Voor buitenlandse clubs heeft Vilhena weinig tot geen meerwaarde (helaas).
Nee, hij is gebleven omdat hij liever in de Eredivisie speelt.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
[..]
Wat leuk dat we 2 insiders hebben die volledig op de hoogte zijn van alle clubs die deze zomer interesse in Vilhena toonden.
Nog meer nieuwtjes? Inside information? Breaking news?
ja maar heel de transfermarkt in nederland is gewoon op een dood spoort na het afgelopen seizoenquote:Op zondag 21 oktober 2018 18:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Oh oke. Bedankt voor dit feitje!quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:05 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Nee, hij is gebleven omdat hij liever in de Eredivisie speelt.
Maar het is niet óf Vilhena óf Toornstra...quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
En toch is het beter dan 3 middenvelders hebben die gewoon allemaal hetzelfde doen...
juist dat dribbelen trekt spelers van de tegenstander weg van andere spelers....
Ik vind Vilhena gewoon altijd wel een zes halen op het middenveld, daarbij durft hij ook nog is het duel aan te gaan in tegenstelling tot toornstra die nooit op de man speelt maar ervoor gaan staan zonder niets te doen
toornstra is gewoon aids waar ik waarschijnlijk nog een paar seizoenen naar moet gaan kijken met gio al trainer
Nou ja, het is toch wel zeer waarschijnlijk dat er amper tot geen interesse is geweest? Anders hadden we het achteraf wel gehoord.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
[..]
Wat leuk dat we 2 insiders hebben die volledig op de hoogte zijn van alle clubs die deze zomer interesse in Vilhena toonden.
Nog meer nieuwtjes? Inside information? Breaking news?
Maar jij vindt het wel logisch dat Vilhena ondanks de interesse bij Feyenoord is gebleven?quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oh oke. Bedankt voor dit feitje!
Klaassen 30 miljoen...dat is wel echt een grote grap geweest ja.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja maar heel de transfermarkt in nederland is gewoon op een dood spoort na het afgelopen seizoen
geen enkele grote transfer ...ook niet bij ajax en psv
zelfs zyech kreeg een transfer niet voor elkaar
en waarschijnlijk allemaal te maken met de transfer van klaassen van 30 miljoen wat een grote flop bleek te zijn
Heel europa was vorig seizoen gewaarschuwd
Dan zie jij iets anders dan wat ik zie. Maakt vaak de verkeerde keus, wacht veel te lang of kiest voor de dribbel die vervolgens niets oplevert.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat wat Vilhena vaak zat doet? Dat bedoel je?
Of bedoel je geniale steekpassjes? Want die hoef je inderdaad niet van Vilhena te verwachten.
Dribbelen en vervolgens een pass over een meter opzij geven. Genot.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan zie jij iets anders dan wat ik zie. Maakt vaak de verkeerde keus, wacht veel te lang of kiest voor de dribbel die vervolgens niets oplevert.
Ja. Want zoals iedereen wel weet heeft Vilhena niet zoveel trek in een willekeurige buitenlandse club, maar vind hij het prima hier met een trainer die volledig vertrouwen in hem heeft. Tenzij er echt een club voorbij kwam waar hij écht naar toe wou.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:06 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Maar jij vindt het wel logisch dat Vilhena ondanks de interesse bij Feyenoord is gebleven?
Het is dat ik er geen zin in heb, maar anders had ik de hele wedstrijd vanmiddag terug gekeken en alle dribbels van hem hier neer gezet. Valt reuze mee namelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dan zie jij iets anders dan wat ik zie. Maakt vaak de verkeerde keus, wacht veel te lang of kiest voor de dribbel die vervolgens niets oplevert.
Dit zijn pas feitenquote:Op zondag 21 oktober 2018 18:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja. Want zoals iedereen wel weet heeft Vilhena niet zoveel trek in een willekeurige buitenlandse club, maar vind hij het prima hier met een trainer die volledig vertrouwen in hem heeft. Tenzij er echt een club voorbij kwam waar hij écht naar toe wou.
Same here, maar dan met de mislukte dribbels en dribbels die werkelijk niets toevoegen aan het spel / het spel alleen maar vertragen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:09 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Het is dat ik er geen zin in heb, maar anders had ik de hele wedstrijd vanmiddag terug gekeken en alle dribbels van hem hier neer gezet. Valt reuze mee namelijk.
Ja, want dit wat ik zeg heeft in zo'n beetje elke krant gestaan toen de transferzomer voorbij was.quote:
Ik vind hem een wijnaldum achtige speler, die zich gewoon op of neertrekt aan het gemiddelde niveau van het team. Is het team kut, komt hij ook niet uit de verf, is het team goed dan speelt ij perfect en vult het team aan waar nodig.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit dus. In balbezit drama en als hij verdedigend geen sterke wedstrijd speelt zoals vandaag (zorgde bijna voor een tegengoal) voegt hij echt niets toe.
Aimabel. Het is een goeie gast.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Hij kon toch al een keer naar Italie voor 15 miljoen ofzo maar hij bleef vanwege de ziekte van zijn moeder
Als je vandaag de tweede helft we zag, dan maakt het sowieso niet veel uit wie er volgende week spelen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:27 schreef Elan het volgende:
Als je Verdonk opstelt tegen Ajax krijg je er wel een stuk of 40-45 tegen.
Man wat is die gozer slecht.
Prima speler voor de Eredivisie, maar is inderdaad niet de speler die je naar een hoger niveau gaat brengen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:10 schreef GGMM het volgende:
Vilhena kan er niks van, en er is terecht geen enkele buitenlandse club ook maar een beetje geïnteresseerd in deze matige schijtspeler.
Zou jij het anders doen?quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:38 schreef fetX het volgende:
We zullen wel achterover gaan leunen volgende week met een Toornstra op de vleugel om het middenveld te ondersteunen.
Mja. Geen idee alleen wie er echt snel is.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Zou alleen wel zorgen voor snelheid voorin voor op de counter.
Als je gaat voetballen moet je in ieder geval één snelle verdediger in het centrum hebben staan.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:52 schreef klaasweetalles het volgende:
Je mag toch hopen dat ze van die wedstrijd van vorig seizoen geleerd hebben
toen gaf gio ruiterlijk toe dat het inderdaad de tactiek was achter over te leunen en wachten op de counter
dat was een grote mislukking
en met deze defensie wordt dat een 9-0]
ga gewoon voetballen want in beide gevallen scoort ajax toch wel....maar als je zelf gaat voetballen kan je het ajax moeilijk maken
Ik vind ajax defensief gewoon zwakquote:Op zondag 21 oktober 2018 18:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Als je gaat voetballen moet je in ieder geval één snelle verdediger in het centrum hebben staan.
Hoe dan ook, verliezen gaan we waarschijnlijk toch wel.
De eerste 30 minuten waren dat ook. Kwaliteiten van de spelers in ogenschouw nemend.quote:
Het tempo lag eindelijk wél hoog en dan zie je dat je een matig team als Zwolle kapot speelt. Hadden in de eerste helft al 3-0 voor moeten staan. Niveau was voor de Eredivisie wel prima. Daarna zakte het weer in.quote:
Eerste helft was voor het grootste gedeelte van een prima niveauquote:
Ajax heeft pas vier tegentreffers waarvan drie tegen PSV en een zondagsschot tegen van Heracles Heracles.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik vind ajax defensief gewoon zwak
je ziet ze iedere wedstrijd grote kansen weggeven zelfs in de arena tegen zwakke ploegen
iedere ploeg heeft tegen ajax kansen om te scoren
dat moet je gewoon meenemen in je tactiek in de wedstrijd
de defensie van feyenoord hoeft niet ver zijn eigen strafschopgebied te spelen
niveau was wat je normaal van Feyenoord mag verwachten en hij noemt het heel hoog slechte zaak.quote:
IK weet dat jij het allemaal mooier wil maken dan het in werkelijkheid is maar ik zie elke wedstrijd defensieve blunders die niet afgestraft worden. PSV strafte het wel af met zijn top aanvallers.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax heeft pas vier tegentreffers waarvan drie tegen PSV en een zondagsschot tegen van Heracles Heracles.
Ze geven juist vaak niet zoveel weg, zeker niet als De Ligt gewoon speelt.
Ja, want RVP heeft altijd tig kansen nodig om te scoren.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:08 schreef Roland010 het volgende:
We zullen vast wel kansen krijgen, maar dan zullen Van Persie, Berghuis en Jorgensen daar eens een keer efficiënt mee moeten omgaan en moet Gio met een sterk tactisch plan komen.
Wat wij vrijwel altijd in de Arena hebben, hebben jullie vaak in de Kuip: zelfs al ben je zelf in goede vorm en/of sta je op de ranglijst boven je tegenstander, dan nog weet je eigenlijk dat je toch niet zal winnen en zou een gelijkspel al goed zijn. Of eigenlijk: zelfs al speel je Ajax volledig van de mat, dan zou een gelijkspel al goed zijnquote:
Gelachen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax heeft pas vier tegentreffers waarvan drie tegen PSV en een zondagsschot tegen van Heracles Heracles.
Ze geven juist vaak niet zoveel weg, zeker niet als De Ligt gewoon speelt.
Van Bronckhorst zal met een tactische meesterzet moeten komen anders gaan we daar een gigantisch pak slaag krijgen. Conclusie: we gaan daar een gigantisch pak slaag krijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:08 schreef Roland010 het volgende:
Clasie over volgende week: "we zijn zeker niet kansloos, het is een wedstrijd op zich".![]()
Dat je je überhaupt gedwongen voelt om te benadrukken dat je niet kansloos bent zegt genoeg. Als je daarna nog met het enige 'argument' komt dat het een wedstrijd op zich is (iets wat je zelfs nog wel kan aanhalen als je zelf 16e staat, op 30 punten achter ze) al helemaal.
Pleur toch op man, zelfs in een standaard kampioensjaar van Feyenoord gaan we daar nog hard onderuit vaak. En de enkele keren dat we ze eindelijk eens overhoop speelden zo'n 75 minuten en je eigenlijk met 3-1, 4-1 had moeten winnen, wisten ze uiteindelijk nog te verkloten met een 2-1 verlies. Laat staan als je de wedstrijd ingaat met het motto: "we zijn niet kansloos".
We zullen vast wel kansen krijgen, maar dan zullen Van Persie, Berghuis en Jorgensen daar eens een keer efficiënt mee moeten omgaan en moet Gio met een sterk tactisch plan komenBeide zie ik niet snel gebeuren: Clasie is de verpersoonlijking van dit team van Feyenoord en deze trainer: geen plan, geen honger naar succes en rijp voor vervanging.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
niveau was wat je normaal van Feyenoord mag verwachten en hij noemt het heel hoog slechte zaak.
Ik bedoel eigenlijk dat ze alle 3 in vorm zullen moeten zijn, want in z'n eentje gaat Van Persie ons niet laten winnen. Hij zal tegen de Ajax-defensie misschien 3 grote kansen gaan krijgen, als je daar super-efficiënt mee omgaat en er 1 of 2 van maakt, moet je defensie en keeper een wereld-dag hebben en heel Ajax een slechte dag, wil dat genoeg zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:12 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ja, want RVP heeft altijd tig kansen nodig om te scoren.
dan gaat van Persie ook een boek schrijven.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:33 schreef PIETR het volgende:
Bijlow
St Juste - Botteghin - VD Heijden - Malacia
Ayoub - Clasie - Vilhena - Tapia
Berghuis - Jorgensen
Zoiets zondag?
Van Persie kun je in dit soort wedstrijden niet op 10 zetten. Dan word je compleet overlopen. Óf Van Persie, óf Jorgensen. Niet allebei.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
dan gaat van Persie ook een boek schrijven.
Eerder ten koste van Larsson lijkt mij. Wat een beperkte, eenzijdige speler is dat zeg. Trekt 9 van de 10 keer naar binnen toe ..quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:52 schreef Haringkop het volgende:
Het zal afhangen of Berghuis fit is, maar ik verwacht dat Toornstra mee zal doen en dan ten koste van Berghuis of Jorgensen.
Maar werkt wel hard. Toornstra op links is al een paar compleet mislukt. Larsson heeft wel het vermogen om zowel z’n verdedigende taak te doen als aanvallend iets te kunnen forceren.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:58 schreef PIETR het volgende:
[..]
Eerder ten koste van Larsson lijkt mij. Wat een beperkte, eenzijdige speler is dat zeg. Trekt 9 van de 10 keer naar binnen toe ..
quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:24 schreef Elan het volgende:
Van Persie kan gewoon niet meer eigenlijk, leuk voor 20 minuutjes meer echt niet
De vorige twee thuiswedstrijden alweer vergeten?quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaag minder gelopen dan Dirk Kuyt in zijn afscheidswedstrijd.
Moet je er mee.
Door RvP staan we nu nog derdequote:Op zondag 21 oktober 2018 22:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaag minder gelopen dan Dirk Kuyt in zijn afscheidswedstrijd.
Moet je er mee.
Enige kwaliteit die Vilhena heeft is fysiek. Daar hebben ze al genoeg spelers van in het buitenland dus logisch dat hij nog steeds bij Feyenoord speelt. Zeer middelmatige voetballer.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:33 schreef Haringkop het volgende:
Als je Vilhena al een bal ziet aannemen snap je wel dat hij nog bij ons speet. Wat een beroerde techniek. Daar gaan ze in het buitenland gewoon niet veel geld voor betalen.
Toen stond hij in de punt van de aanval.quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:32 schreef PIETR het volgende:
[..]
De vorige twee thuiswedstrijden alweer vergeten?
Afstand kan ik niet vinden, maar hij heeft wel het minst de bal gehad. Zelfs minder dan Bijlow of Jörgensen, terwijl Van Persie de spil in het aanvalsspel zou moeten zijn.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen stond hij in de punt van de aanval.
Op het middenveld is het niet handig. Zou wel eens willen weten hoeveel hij heeft gelopen vandaag.
Als je op 4 kilometer uitkomt is het waarschijnlijk veel.
Hij kan het gewoon niet meer belopen. Sjokt een beetje en loert een beetje that's it.
Interessant.quote:Op maandag 22 oktober 2018 00:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Afstand kan ik niet vinden, maar hij heeft wel het minst de bal gehad. Zelfs minder dan Bijlow of Jörgensen, terwijl Van Persie de spil in het aanvalsspel zou moeten zijn.
Volgens mij telt alleen het moment dat je de bal het eerst aanraakt. Als je er vervolgens mee gaat dribbelen blijft het één balaanraking. Daar zat hij op 38 en de meeste andere spelers boven de 50. Clasie, St. Juste en Botteghin zelfs boven de 80.quote:Op maandag 22 oktober 2018 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Interessant.
Is dat berekend qua tijd aan de bal of puur het aantal balcontacten?
Misschien beter met 2 spitsen beginnen in plaats van hem achter Jorgensen posteren.
Op de omschakelmomenten of in verdedigende zin heb je absoluut niets aan hem.
Excelsior kan dat inderdaad doen, als ze er vervolgens 5 om de oren krijgen maalt er verder niemand om. Sinds Been en zijn 'altijd blijven aanvallen' strategie in Eindhoven, voel ik toch ook wel wat meer voor voorzichtigheid soms.quote:Op maandag 22 oktober 2018 05:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is te hopen dat ze niet dezelfde tactiek als vorig seizoen gaan uitvoeren met 11 rond de zestien gaan spelen want dan weet je gewoon dat er 1 in vliegt en dat je zelf niets gecreëerd heb.
Gewoon gaan voetballen want dan heeft ajax het altijd het moeilijkst. Ik heb vorig seizoen ploegen als excelsior gewoon in de arena zien voetballen. Achteruit hangen heeft helemaal geen zin want dan ben je gewoon kansloos.
Ja maar vorig jaar was echt schandalig defensief. Dan roep je het gewoon op je afquote:Op maandag 22 oktober 2018 06:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Excelsior kan dat inderdaad doen, als ze er vervolgens 5 om de oren krijgen maalt er verder niemand om. Sinds Been en zijn 'altijd blijven aanvallen' strategie in Eindhoven, voel ik toch ook wel wat meer voor voorzichtigheid soms.
Hij heeft gelijk, ik vind realisme altijd wel prettig. Bij de johan cruijf schaal wist ik al de achterstand in voetballend opzicht tussen psv en feyenoord, maar toch wonnen die wedstrijd. Niet mooi, maar wel gewonnen. Hoe pijnlijk het als gio/geel-hater ook kan zijn maar als je fey-ajax en fey-psv wint, dan heeft dat de uitwerking als een manie en vergeet even hoe godvergeten ruk ze voetballen al 2 jaar lang. Uiteindelijk is het toch je club..quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:08 schreef Roland010 het volgende:
Clasie over volgende week: "we zijn zeker niet kansloos, het is een wedstrijd op zich".![]()
Dat je je überhaupt gedwongen voelt om te benadrukken dat je niet kansloos bent zegt genoeg. Als je daarna nog met het enige 'argument' komt dat het een wedstrijd op zich is (iets wat je zelfs nog wel kan aanhalen als je zelf 16e staat, op 30 punten achter ze) al helemaal.
In die enelaatste zin vat je het hele mankement van Feyenoord exact samen. Dankzij een sporadisch succesje links en rechts wordt er een soort rookgordijn opgetrokken voor het feitelijke probleem; namelijk dat het spel gewoon niet klopt.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:17 schreef govie het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, ik vind realisme altijd wel prettig. Bij de johan cruijf schaal wist ik al de achterstand in voetballend opzicht tussen psv en feyenoord, maar toch wonnen die wedstrijd. Niet mooi, maar wel gewonnen. Hoe pijnlijk het als gio/geel-hater ook kan zijn maar als je fey-ajax en fey-psv wint, dan heeft dat de uitwerking als een manie en vergeet even hoe godvergeten ruk ze voetballen al 2 jaar lang. Uiteindelijk is het toch je club..
Vilhena is de enige die een duel kan winnen en een fatsoenlijke pass kan geven. Samen met Van Persie (als hij tenminste in de 16 een bal aangespeeld krijgt) met afstand de beste speler.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:59 schreef Rocket Ride het volgende:
Malacia gaan we voorlopig niet meer in de basis zien hoor. Het was al heel wat voor Gio dat hij deze aanpassing deed, gaat hij niet snel meer ongedaan maken.
Vilhena deed mij weer vaak pijn aan de ogen. Paar keer dom, onnodig en gevaarlijk balverlies. Gaat echt niet beter meer worden. Hij mist gewoon slimheid in zijn spel.
Van Persie was onzichtbaar. Maar bij hem hoop je altijd nog op iets geniaals. Ik vrees dat we dat volgende week in de Arena niet gaan zien, dan gaat het allemaal te snel. Kun je nog beter Toornstra op 10 zetten.
Ik zou dat normaal idd ook hopen. Maar in dit geval moeten er gewoon een aantal dingen veranderen. In de huidige situatie kun je niet verder, het is geen dipje waar je even uit komt.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:17 schreef govie het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, ik vind realisme altijd wel prettig. Bij de johan cruijf schaal wist ik al de achterstand in voetballend opzicht tussen psv en feyenoord, maar toch wonnen die wedstrijd. Niet mooi, maar wel gewonnen. Hoe pijnlijk het als gio/geel-hater ook kan zijn maar als je fey-ajax en fey-psv wint, dan heeft dat de uitwerking als een manie en vergeet even hoe godvergeten ruk ze voetballen al 2 jaar lang. Uiteindelijk is het toch je club..
st juste speelt ook al weken beter als de rest.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Vilhena is de enige die een duel kan winnen en een fatsoenlijke pass kan geven. Samen met Van Persie (als hij tenminste in de 16 een bal aangespeeld krijgt) met afstand de beste speler.
St Juste moet lekker terug naar het centrum, Jan Scharie of Botteghin banken en deze god rechtsbackquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
st juste speelt ook al weken beter als de rest.
ben van mening dat st juste het te goed doet op rb om hem weer terug cv te zetten.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
St Juste moet lekker terug naar het centrum, Jan Scharie of Botteghin banken en deze god rechtsback
[ afbeelding ]
creëer je tenminste weer een beetje loopvermogen van achteruit. St Juste is momenteel letterlijk de enige die een beetje fatsoenlijk opkomt en vervolgens ook nog een goede inspeelpass heeft.
in dit middenveld is een vilhena gewoon nodig jaquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Vilhena is de enige die een duel kan winnen en een fatsoenlijke pass kan geven. Samen met Van Persie (als hij tenminste in de 16 een bal aangespeeld krijgt) met afstand de beste speler.
Wat mij opviel was dat Berghuis en Larsson de 2e helft hun backs gewoon lieten weglopen. Is hun conditie zo slecht of is dat opdracht van de trainer?quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
in dit middenveld is een vilhena gewoon nodig ja
clasie en van persie lopen het liefst zo min mogelijk lijkt het
Doet hij ook ,maar centraal duo is wel keer op keer problematisch.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
ben van mening dat st juste het te goed doet op rb om hem weer terug cv te zetten.
kan je beter gewoon een nieuwe cv halen maar Karsdorp geruchten blijven ook komen dus die zullen ze wel huren deze winter en st juste cv zetten.
Dat is het manco van dit systeem, Berghuis en Larsson zijn beide flankspelers met puur aanvallende intenties. Van Persie blijft ook voorin hangen waardoor je eigenlijk met 2 middenvelders speelt die in verdedigende zin ook actief iets doen (waarvan Clasie zoals Typisch al zei ook nog eens weinig meters maakt).quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:03 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat mij opviel was dat Berghuis en Larsson de 2e helft hun backs gewoon lieten weglopen. Is hun conditie zo slecht of is dat opdracht van de trainer?
Haps, Lewis (jeugd), StJuste + 1. Ik vind dat we zoveel mogelijk jeugdspelers moeten gebruiken voor de verdedigende posities waar mogelijk. Een rechtermiddenvelder uit de jeugd is vrij rap omgeturnd tot rechtsback hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
ben van mening dat st juste het te goed doet op rb om hem weer terug cv te zetten.
kan je beter gewoon een nieuwe cv halen maar Karsdorp geruchten blijven ook komen dus die zullen ze wel huren deze winter en st juste cv zetten. Als dan het middenveld klopt dan heb je een goede defensie staan denk ik (giovanni zelf, die gozer van ajax etcetcetc).
Oké man. Fijn dat je je hart hebt kunnen luchten.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:10 schreef GGMM het volgende:
Vilhena kan er niks van, en er is terecht geen enkele buitenlandse club ook maar een beetje geïnteresseerd in deze matige schijtspeler.
Welke wereldtalenten?quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Oké man. Fijn dat je je hart hebt kunnen luchten.
Ondanks al die zogenaamde wereldtalenten alweer vijf jaar geen prijs, Joe
Uh.. oke.quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Geen idee, zie ze nooit bij de smouzen rondlopen
Koning Karim.quote:
Dat was zijn protest tegen Mario Been die hem (net als de Cler, Hofland en in mindere Makaay) nogal opzichtig negeerde.quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Koning Karim.
Oh wat heb ik die gast vervloekt tijdens zijn eerste periode. Dat geklooi rond eigen 16 tijdens een Ajax-thuis bijvoorbeeld.![]()
krijgt Feyenoord nog wat van dat geld of geld dat niet meerquote:‘Guardiola wil 45 miljoen euro neerleggen voor Aké’
Zal eerder een anale vernedering worden als Gio zijn tactiek niet aanpast. Lijkt me in ieders belang dat we vooral niet teveel gaan proberen te voetballen daar.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:11 schreef govie het volgende:
ik heb net gescheten en het orakel zegt 1-3 (ziyech, rood schone penalty rvp, Jorgenson & Vilhena). Daarnaast vind ik dat alle analisten een fout maken door psv en ajax van hetzelfde niveau te noemen. PSV is een ster beter dan ajax, mijn anus heeft altijd gelijk dus 1 - 3 it is!
lulverhaalquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal eerder een anale vernedering worden als Gio zijn tactiek niet aanpast. Lijkt me in ieders belang dat we vooral niet teveel gaan proberen te voetballen daar.
Ten eerste kunnen we dat op het moment totaal niet, en op de posities waar we dat nog enigszins kunnen hebben zij betere spelers lopen.
Wil echt niet weten hoe het afloopt als we daar na 10 minuten 3-0 achter staan en zij krijgen het op hun heupen, dan krijg je Witsche-taferelen op het veld en ga je er echt met 8-0 af.
Alsof dat kan met deze spelers.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lulverhaal
je moet juist gaan voetballen want daar raken die gasten het meest van in de war
hopelijk niet weer zo een schertsvertoning als vorig seizoen rond de pot en die goal tegen krijgen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Binnenlandse transfer dus geen opleidingsvergoeding volgens mijquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
krijgt Feyenoord nog wat van dat geld of geld dat niet meer
Zoveel mogelijk is ook weer gevaarlijk. Wel eens dat we één centrale verdediger uit de jeugd moeten doorschuiven. Die moet sowieso snel zijn en afhankelijk van z'n andere kwaliteiten zou ik dan Botteghin of Van der Heijden laten staan. Zo'n Noah Lewis is volgens mij meer een sterke verdediger a la Botteghin, terwijl Geertruida bijvoorbeeld meer voetballende kwaliteiten heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:19 schreef govie het volgende:
[..]
Haps, Lewis (jeugd), StJuste + 1. Ik vind dat we zoveel mogelijk jeugdspelers moeten gebruiken voor de verdedigende posities waar mogelijk. Een rechtermiddenvelder uit de jeugd is vrij rap omgeturnd tot rechtsback hoor.
In ieder geval zoek je naar varkenoordoplossingen, als er een linie is waarvoor feyenoord bijna geen spelers hoeft te kopen dan is het wel achterhoede.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk is ook weer gevaarlijk. Wel eens dat we één centrale verdediger uit de jeugd moeten doorschuiven. Die moet sowieso snel zijn en afhankelijk van z'n andere kwaliteiten zou ik dan Botteghin of Van der Heijden laten staan. Zo'n Noah Lewis is volgens mij meer een sterke verdediger a la Botteghin, terwijl Geertruida bijvoorbeeld meer voetballende kwaliteiten heeft.
Dus dan zou ik met St. Juste - Lewis / Botteghin - Van der Heijden / Geertruida - Haps spelen
Dan krijg ik spontane diarree.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal eerder een anale vernedering worden als Gio zijn tactiek niet aanpast. Lijkt me in ieders belang dat we vooral niet teveel gaan proberen te voetballen daar.
Ten eerste kunnen we dat op het moment totaal niet, en op de posities waar we dat nog enigszins kunnen hebben zij betere spelers lopen.
Wil echt niet weten hoe het afloopt als we daar na 10 minuten 3-0 achter staan en zij krijgen het op hun heupen, dan krijg je Witsche-taferelen op het veld en ga je er echt met 8-0 af.
quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof dat kan met deze spelers.
Primair tegenhouden en hun het spel laten maken en hopen op een milde 1-0 of 2-0 nederlaag.
Achterin de boel dicht houden en hopen op een smerige counter en wie weet sleep je er nog een gelijkspel uit.jouw plan was vorig seizoen ook het planSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar iedere idioot weet dat je het doelpunt toch tegen gaat krijgen tegen ajax in de arena
ga lekker zelf proberen te scoren
de ligt blundert elke week wel een keer of 2
lokt dat uit
verdedigen heeft 0.0 zin
waarschijnlijk gaan ze dat wel doen maar je zal zien dat het geen flikker uitmaakt
clown"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
Gozerquote:Op maandag 22 oktober 2018 15:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jouw plan was vorig seizoen ook het plan
maar iedere idioot weet dat je het doelpunt toch tegen gaat krijgen tegen ajax in de arena
ga lekker zelf proberen te scoren
de ligt blundert elke week wel een keer of 2
lokt dat uit
verdedigen heeft 0.0 zin
waarschijnlijk gaan ze dat wel doen maar je zal zien dat het geen flikker uitmaakt
clown
Die adoratie gaat wel heel ver inderdaad.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ondanks dat ik er totaal geen vertrouwen in heb zondag doet iedereen wel nu net alsof ze bij Ajax Messi, Ronaldo, Aguero, De Bruyne en Sergio Ramos hebben rondlopen en wij het met Ard van Peppen en Sjaak Polak moeten doen
lul niet idiootquote:Op maandag 22 oktober 2018 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer![]()
De gaten die in onze verdediging vielen tegen PEC Zwolle waren al groter dan de gaten in jouw hersens.
Als je dat tegen Ajax flikt straffen ze je direct af, zoals AZ recent al aan den lijve heeft mogen ondervinden. En dan staan die positioneel nog beter dan wij.
Je bent echt compleet van de pot gerukt als je denkt dat wij lekker het spel moeten gaan proberen te maken tegen dit Ajax
De enige reden dat we die wedstrijd ´wonnen´ is omdat we het PSV de hele wedstrijd onmogelijk gemaakt hebben om te voetballen en massaal tegenhielden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:43 schreef govie het volgende:
Jullie onderschatten momentvoetballers als berghuis en vanpersie. Tijdens de JCschaal was psv ook beter maar won feyenoord (en ajax is slechter dan psv). Al is de kans nog zo klein, na regen komt soms ook zonneschijn. 10% kans op een overwinning is een kansje, maar dat is voor mij genoeg. Je moet gewoon vertrouwen blijven houden in je topspelers die wat extra kunnen, en dan hoef je nog niet af te stappen van je mening dat gio en vangeel moeten opkankeren.
Voetbaltechnisch wordt het echt een slag om het middenveld en dus al de opbouw verstoren bij De Jong (of zijn vervanger).
Is goed klaasquote:Op maandag 22 oktober 2018 15:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul niet idioot
we gaan zondag gewoon winnen
Die wedstrijd was erg saai. Bijna geen kansen voor beide partijen. Feyenoord maakte die wedstrijd figuurlijk dood. Zou er zondag voor tekenen, maar gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
De enige reden dat we die wedstrijd ´wonnen´ is omdat we het PSV de hele wedstrijd onmogelijk gemaakt hebben om te voetballen en massaal tegenhielden.
Strafschoppenserie is dan een loterij, voetballend hadden we niks in te brengen. 1 schot op kool in 90 minuten hadden wij.
PSV had de betere kansen hoor, 6 schoten op doel.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Die wedstrijd was erg saai. Bijna geen kansen voor beide partijen. Feyenoord maakte die wedstrijd figuurlijk dood. Zou er zondag voor tekenen, maar gaat niet gebeuren.
Als Berghuis het even niet meer ziet zitten kan het ook zomaar raak zijn. Die heeft een zeldzame Michiel Kramer-achtige kortsluiting.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
dat Malacia niet speelt scheelt wel weer die rode kaart.
Als de spelers maar eens vertrouwen zouden hebben, kan het best.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:43 schreef govie het volgende:
Jullie onderschatten momentvoetballers als berghuis en vanpersie. Tijdens de JCschaal was psv ook beter maar won feyenoord (en ajax is slechter dan psv). Al is de kans nog zo klein, na regen komt soms ook zonneschijn. 10% kans op een overwinning is een kansje, maar dat is voor mij genoeg. Je moet gewoon vertrouwen blijven houden in je topspelers die wat extra kunnen, en dan hoef je nog niet af te stappen van je mening dat gio en vangeel moeten opkankeren.
Voetbaltechnisch wordt het echt een slag om het middenveld en dus al de opbouw verstoren bij De Jong (of zijn vervanger).
PSV is op dit punt ook een stuk verder dan destijds. PSV wint zo'n wedstrijd van de 100 keer minimaal 60 keer en dat aantal zal op dit moment niet lager zijn geworden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:10 schreef Elan het volgende:
[..]
PSV had de betere kansen hoor, 6 schoten op doel.
Niet dat we hun hier nu hoeven op te hemelen want als ze echt kwaliteit hadden gehad dan hadden ze er wel doorheen gekomen.
Anyway tegen Ajax hoop ik dat men veelvuldig op de counter speelt en niet gaat proberen door felle duels op het middenveld de slag daar te winnen want dat leg je af als je niet voortijdig tegen een rode kaart aanloopt.
2-2quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lul niet idioot
we gaan zondag gewoon winnen
Elan, Ik ben de grootste gio/geelhater in Nederland, maar feyenoord heeft wel individuele klasse voorin en de verdediging staat weldegelijk beter dan in het begin van het seizoen. Dat is niet zozeer omdat botteghin zo goed is (want dat is hij niet meer), maar zijn ervaring om e.e.a. uit te zetten heeft denk ik geholpen voor meer rust en duidelijkheid in defensief opzicht. Afgelopen week weer de nul gehouden, is maar pec, maar toch beter dan een tegendoelpunt. Zolang van persie in vorm is en jorgenson speelt, heb ik hoop.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
De enige reden dat we die wedstrijd ´wonnen´ is omdat we het PSV de hele wedstrijd onmogelijk gemaakt hebben om te voetballen en massaal tegenhielden.
Strafschoppenserie is dan een loterij, voetballend hadden we niks in te brengen. 1 schot op kool in 90 minuten hadden wij.
Als PEC wat meer individuele klasse zou hebben, hadden ze er in de tweede helft zomaar 2 kunnen maken. Hebben wel wat kansen gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:24 schreef govie het volgende:
[..]
Elan, Ik ben de grootste gio/geelhater in Nederland, maar feyenoord heeft wel individuele klasse voorin en de verdediging staat weldegelijk beter dan in het begin van het seizoen. Dat is niet zozeer omdat botteghin zo goed is (want dat is hij niet meer), maar zijn ervaring om e.e.a. uit te zetten heeft denk ik geholpen voor meer rust en duidelijkheid in defensief opzicht. Afgelopen week weer de nul gehouden, is maar pec, maar toch beter dan een tegendoelpunt. Zolang van persie in vorm is en jorgenson speelt, heb ik hoop.
Irelevant, het is ajax - feyenoord en we hopen deze week op een overwinning in amsterdam! Volgend jaar is er toch een nieuwe coach of nieuwe td, dit jaar heb ik er nog maar weinig vertrouwen in dat het nog iets wordt. De beker en jcschaal kan me gestolen worden, ik wil gewoon meedoen om kampioenschappen met mooi voetbal en dan hoef ik ze nog niet eens te winnen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Als PEC wat meer individuele klasse zou hebben, hadden ze er in de tweede helft zomaar 2 kunnen maken. Hebben wel wat kansen gehad.
De tweede helft was in de lijn van dit seizoen: ruk.
Uit stand op de kruising schieten terwijl je volledig vrij staat. Dat kan echt alleen tegen Feyenoord.quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Als PEC wat meer individuele klasse zou hebben, hadden ze er in de tweede helft zomaar 2 kunnen maken. Hebben wel wat kansen gehad.
De tweede helft was in de lijn van dit seizoen: ruk.
Bij vlagen is het met name aanvallend ook best aardig hoor, ook gisteren.quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:24 schreef govie het volgende:
[..]
Elan, Ik ben de grootste gio/geelhater in Nederland, maar feyenoord heeft wel individuele klasse voorin en de verdediging staat weldegelijk beter dan in het begin van het seizoen. Dat is niet zozeer omdat botteghin zo goed is (want dat is hij niet meer), maar zijn ervaring om e.e.a. uit te zetten heeft denk ik geholpen voor meer rust en duidelijkheid in defensief opzicht. Afgelopen week weer de nul gehouden, is maar pec, maar toch beter dan een tegendoelpunt. Zolang van persie in vorm is en jorgenson speelt, heb ik hoop.
Je bent gek manquote:Op maandag 22 oktober 2018 17:37 schreef Haringkop het volgende:
Zoals ik gisteren schreef: hopelijk spelen we niet met RVP als middenvelder, dat zou zelfmoord betekenen.
Als het alternatief Jens is dan hoef je inderdaad niet daarover te spreken. Je zou wel Larsson kunnen opofferen en 4-4-2 spelen. Met Van Persie kort achter Jorgensen en Berghuis en dan bijvoorbeeld een Ayoub erbij op het middenveld.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bent gek man
RVP is juist degene die het spel maakt bij feyenoord.
Het domste wat je kan doen is hem niet opstellen
Het is gewoon hopen dat hij die actie kan maken
Jij denkt gewoon veel te defensief
Met clasie en vilhena heb je genoeg rugdekking
Maak jezelf niets wijs, je wordt geen kampioen maar we kunnen wel die 2 potjes met wat mazzel gewoon winnen. Mij "introduceert" VVV of ADO geen kut want het maakt niet uit dit seizoen, je wordt 3de en heel misschien 2de als ajax het laat liggen, dat is het maximale resultaat.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:44 schreef Duveldrinker het volgende:
Ook al win je zondag, wat ik ongeveer op 5% schat, dan laat je het wel weer tegen een VVV of ADO uit liggen. Dit team is max. 3e plek en misschien met gunstige loting een beker.
442 met ruit op middenveld.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bent gek man
quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:48 schreef govie het volgende:
[..]
Maak jezelf niets wijs, je wordt geen kampioen maar we kunnen wel die 2 potjes met wat mazzel gewoon winnen. Mij "introduceert" VVV of ADO geen kut want het maakt niet uit dit seizoen, je wordt 3de en heel misschien 2de als ajax het laat liggen, dat is het maximale resultaat.
Ja dat zeg ik toch ook. Feyenoord is instabiel en wint niet zomaar uit bij VVV, Heracles, Excelsior. Het is allemaal te wisselvallig. Plek 3 is Max.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:48 schreef govie het volgende:
[..]
Maak jezelf niets wijs, je wordt geen kampioen maar we kunnen wel die 2 potjes met wat mazzel gewoon winnen. Mij "introduceert" VVV of ADO geen kut want het maakt niet uit dit seizoen, je wordt 3de en heel misschien 2de als ajax het laat liggen, dat is het maximale resultaat.
Tuurlijk maar dat neemt niet weg, dat klassiekers winnen voor velen hoger aangeschreven staat dan het winnen van een kutbeker. Ik heb met de jcschaal en de beker geen binding, maar ajax en psv daar wil ik van winnen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:51 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
[..]
Ja dat zeg ik toch ook. Feyenoord is instabiel en wint niet zomaar uit bij VVV, Heracles, Excelsior. Het is allemaal te wisselvallig. Plek 3 is Max.
Ik zou liever de beker nog een keer winnen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:59 schreef govie het volgende:
[..]
Tuurlijk maar dat neemt niet weg, dat klassiekers winnen voor velen hoger aangeschreven staat dan het winnen van een kutbeker. Ik heb met de jcschaal en de beker geen binding, maar ajax en psv daar wil ik van winnen.
Ik wil voor het eerst in jaren wel weer eens winnen van de smouzen in de arena, dat trauma bij de spelers uit hun hoofd ballenquote:Op maandag 22 oktober 2018 20:00 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik zou liever de beker nog een keer winnen eerlijk gezegd.
Kan ook allebeiquote:Op maandag 22 oktober 2018 20:05 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik wil voor het eerst in jaren wel weer eens winnen van de smouzen in de arena, dat trauma bij de spelers uit hun hoofd ballen
Wie zegt dat ik Van Persie niet wil opstellen? Maar het is gewoon een spits en geen spelverdeler. Sinds hij als middenvelder wordt gebruikt komt hij veel juist minder in het spel voor.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bent gek man
ik vind hem juist op het middenveld veel beter dan in de spits.quote:Op maandag 22 oktober 2018 20:15 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik Van Persie niet wil opstellen? Maar het is gewoon een spits en geen spelverdeler. Sinds hij als middenvelder wordt gebruikt komt hij veel juist minder in het spel voor.
Het wordt dan de keuze, afhankelijk hoe fit Berghuis is, of je met Larsson of met Jorgensen start. Laatst genoemde is ook nog niet geheel wedstrijdfit.
In dit zeldzame geval ben ik het met Klaas eens.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:11 schreef Elan het volgende:
Klaas wil gewoon koste wat kost geen Toornstra in de basis snap dat dan
Lekker realistisch weer... Als je met Botteghin, Van der Heijden, Larsson, Van Persie en Berghuis speelt kan je sowieso niet de hele wedstrijd de boel geconcentreerd en fel opjagen. Ik heb dat Feyenoord onder Gio sowieso nog nooit een helft zien doen, laat staan een hele wedstrijd. Dat gaat echt niet gebeuren, hoe graag we het ook willen. En die vele individuele fouten van Ajax verdedigers zijn mij ontgaan, maar goed.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als Feyenoord in staat is de boel geconcentreerd en fel af te jagen (de hele wedstrijd dus), dan geef ik ons wel een kans. Zeker omdat enkele Ajax-verdedigers best wel veel individuele fouten maken. Zo gigantisch sterk zijn ze nou ook weer niet.
Er wordt wel eens een fout gemaakt, zie ook tegen Heereveen, maar dat is vaak uit verslapping als het al 2/3 - 0 staat. Mag niet gebeuren natuurlijk, daar niet van.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lekker realistisch weer... Als je met Botteghin, Van der Heijden, Larsson, Van Persie en Berghuis speelt kan je sowieso niet de hele wedstrijd de boel geconcentreerd en fel opjagen. Ik heb dat Feyenoord onder Gio sowieso nog nooit een helft zien doen, laat staan een hele wedstrijd. Dat gaat echt niet gebeuren, hoe graag we het ook willen. En die vele individuele fouten van Ajax verdedigers zijn mij ontgaan, maar goed.
Ook kut dat je beste en leukste speler binnenkort met pensioen gaat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:17 schreef Roland010 het volgende:
Het kan me de laatste tijd zo weinig schelen met zulk spel en zo'n elftal.Ik zit eigenlijk te wachten tot ze de problemen op gaan lossen en je in elk geval vooruit kan kijken, met een frisse start. Maar ze doen niets, werkelijk iedereen binnen Feyenoord zit stil. De supporters en de media ook, dat is minimaal even erg: geen kritiek.
Ze mogen echt de tyfus krijgen, kan echt niet warm of koud worden van deze spelers. Gewoon de persoonlijkheden ook echt.
Toornstra opstellen tegen welke ploeg dan ook is lachwekkendquote:Op maandag 22 oktober 2018 22:11 schreef Elan het volgende:
Klaas wil gewoon koste wat kost geen Toornstra in de basis snap dat dan
Klopt inderdaadquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:17 schreef Roland010 het volgende:
Het kan me de laatste tijd zo weinig schelen met zulk spel en zo'n elftal.Ik zit eigenlijk te wachten tot ze de problemen op gaan lossen en je in elk geval vooruit kan kijken, met een frisse start. Maar ze doen niets, werkelijk iedereen binnen Feyenoord zit stil. De supporters en de media ook, dat is minimaal even erg: geen kritiek.
Ze mogen echt de tyfus krijgen, kan echt niet warm of koud worden van deze spelers. Gewoon de persoonlijkheden ook echt.
Zijn ze er wel dan? Uiteraard maar goed genoeg voor het eerste?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 08:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Klopt inderdaad
niemand wil nog botteghin van der hayden toornstra meer zien
het feyenoord publiek snakt gewoon weer naar een elftal vol jeugd net als onder koeman waar soms wel 9 jeugdspelers in stonden
onder gio gaat dat niet gebeuren die is gewoon te laf om ze te brengen
De spoeling is wel degelijk wat dunner dan in de tijd van Koeman. En dat werd ook meer uit nood geboren en pakte erg goed uit. Wat ik niet snap is dat zo'n Cheick Touré zijn debuut maakt in 2017 en we er vervolgens nooit meer iets van horen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn ze er wel dan? Uiteraard maar goed genoeg voor het eerste?
die zijn er altijdquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn ze er wel dan? Uiteraard maar goed genoeg voor het eerste?
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe belangrijk het is om kansen te krijgen en niet afgestraft te worden bij je eerste fout. Hoeveel van Mulder, Martins Indi, Leerdam, Clasie en Van Beek (talenten die als minder goed bekend stonden dan een Wijnaldum, De Vrij of Vilhena) waren daadwerkelijk doorgebroken als die financiële noodzaak er niet was geweest?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De spoeling is wel degelijk wat dunner dan in de tijd van Koeman. En dat werd ook meer uit nood geboren en pakte erg goed uit. Wat ik niet snap is dat zo'n Cheick Touré zijn debuut maakt in 2017 en we er vervolgens nooit meer iets van horen.
Wat is er eigenlijk met hem gebeurd?
Ja dat ben ik wel met je eens. Dat we fucking 2 miljoen neer leggen voor een tropische verrassing die tot nu toe niet kan overtuigen om een basisplaats af te dwingenquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe belangrijk het is om kansen te krijgen en niet afgestraft te worden bij je eerste fout. Hoeveel van Mulder, Martins Indi, Leerdam, Clasie en Van Beek waren daadwerkelijk doorgebroken als die financiële noodzaak er niet was geweest?
Nu kan je je afvragen in hoeverre Mulder, Leerdam en Van Beek daadwerkelijk iets hebben toegevoegd, maar het is in ieder geval beter beleid dan een speler voor 2 tot 4 miljoen halen die het vervolgens niet beter doet.
Dat is ook weer zo bizarquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens. Dat we fucking 2 miljoen neer leggen voor een tropische verrassing die tot nu toe niet kan overtuigen om een basis plaats af te dwingenGebruik daar dan gewoon een jeugdspeler voor.
Tropische verrassingenquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens. Dat we fucking 2 miljoen neer leggen voor een tropische verrassing die tot nu toe niet kan overtuigen om een basisplaats af te dwingenGebruik daar dan gewoon een jeugdspeler voor.
Eigenlijk moet er maar 1 speler een goede beuk krijgen om heel het spel van ajax te ontmantelen.....Zyech.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Tropische verrassingen![]()
Maar we gaan een ongenadig pak slaag krijgen in de Arena, tenzij die schopperts uit Lissabon ons een handje helpen.
Hun hele midden-as is erg goed. Maar inderdaad, veel draait on Ziyech.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Eigenlijk moet er maar 1 speler een goede beuk krijgen om heel het spel van ajax te ontmantelen.....Zyech.
Dit inderdaad. Ik snak eigenlijk alweer naar volgend seizoen met een nieuwe trainer en nieuwe spelers. Eerder gaat er toch niets gebeuren. Het is onbegrijpelijk dat er gewoon niet wordt ingegrepen; iedereen ziet het voor zijn neus gebeuren. Het publiek geeft ook bijna geen fuck meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:17 schreef Roland010 het volgende:
Het kan me de laatste tijd zo weinig schelen met zulk spel en zo'n elftal.Ik zit eigenlijk te wachten tot ze de problemen op gaan lossen en je in elk geval vooruit kan kijken, met een frisse start. Maar ze doen niets, werkelijk iedereen binnen Feyenoord zit stil.
Ik snak ook naar volgend seizoen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:12 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik snak eigenlijk alweer naar volgend seizoen met een nieuwe trainer en nieuwe spelers. Eerder gaat er toch niets gebeuren. Het is onbegrijpelijk dat er gewoon niet wordt ingegrepen; iedereen ziet het voor zijn neus gebeuren. Het publiek geeft ook bijna geen fuck meer.
Iedereen heeft zich al neergelegd bij een derde plek en een (groot) verlies aanstaande zondag. En het boeit ons amper. Dat is toch wel schokkend.
Dat kan gebeuren ja, maar inmiddels begint het geschreeuw idiote vormen aan te nemen. Alsof het een uitgemaakte zaak is dat het 10-0 gaat worden ofzo. Tegen PSV en Heracles wonnen ze ook niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Maar we gaan een ongenadig pak slaag krijgen in de Arena, tenzij die schopperts uit Lissabon ons een handje helpen.
Het gaat er niet eens om hoe goed zij draaien, het gaat erom hoe slecht wij draaien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren ja, maar inmiddels begint het geschreeuw idiote vormen aan te nemen. Alsof het een uitgemaakte zaak is dat het 10-0 gaat worden ofzo. Tegen PSV en Heracles wonnen ze ook niet.
Ik zie dat liever dan dat we voor het dubbele bedrag spelers als Vejinovic halen. Maar ja, net als bij andere talenten moeten ze wel een kans krijgen. Berghuis heeft zich ook via VVV moeten opwerken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens. Dat we fucking 2 miljoen neer leggen voor een tropische verrassing die tot nu toe niet kan overtuigen om een basisplaats af te dwingenGebruik daar dan gewoon een jeugdspeler voor.
Ajax gaat volle bak tegen ons en wij starten altijd met poep in de broek daar. Als alles erin vliegt kan het zomaar een grote nederlaag worden, ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren ja, maar inmiddels begint het geschreeuw idiote vormen aan te nemen. Alsof het een uitgemaakte zaak is dat het 10-0 gaat worden ofzo. Tegen PSV en Heracles wonnen ze ook niet.
Nee hoor. Elk jaar is het drama. Gewoon weer lekker schade beperken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:47 schreef Rocket Ride het volgende:
Ik geloof dat we (als Feyenoorders) nog nooit eerder zo tegen deze uitwedstrijd hebben opgezien als nu.
Dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen.
Ja idd. Nog nooit zo weinig verwachtingen gehad. Zul je zien dat ze nu een puntje pakkenquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:47 schreef Rocket Ride het volgende:
Ik geloof dat we (als Feyenoorders) nog nooit eerder zo tegen deze uitwedstrijd hebben opgezien als nu.
Omdat er iets labiels/passief in dit team zit wat ongekend is en waar kennelijk niemand exact de vinger op weet te leggen. Laat staan bij machte is het op te lossen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:47 schreef Rocket Ride het volgende:
Mwah, in de jaren van Been was je tevreden als je maar met 0-2 verloor thuis van ze. Dat was uit niet anders. Zit denk ik op hetzelfde niveau.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:47 schreef Rocket Ride het volgende:
Ik zie er niet tegen op maar heb er nog nooit zo weinig zin in gehad als nu. Ik ga hem ook niet kijken. Het is namelijk tamelijk voorspelbaar wat we te zien gaan krijgen: ongelofelijk zaadvoetbal met een kansloze nederlaag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:47 schreef Rocket Ride het volgende:
zolang ze 3de staan gebeurt het niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er iets labiels/passief in dit team zit wat ongekend is en waar kennelijk niemand exact de vinger op weet te leggen. Laat staan bij machte is het op te lossen.
Ik verwacht een genadeloos pak slaag en hopelijk als positieve keerzijde de laatste wedstrijd van Gio.
over wie heb je hetquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:38 schreef Elan het volgende:
Maar wij hebben de nieuwe Messi in de jeugd lopen!
gaat nooit debuteren onder gio zolang toornstra er nog isquote:
Hij is pas 7 he, tegen die tijd zal Gio wel een keer opgedonderd zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
gaat nooit debuteren onder gio zolang toornstra er nog is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
de nieuwe messi loopt in de jeugd van barcelonaquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:38 schreef Elan het volgende:
Maar wij hebben de nieuwe Messi in de jeugd lopen!
Niet geklikt.quote:
Ja goh.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:26 schreef de_boswachter het volgende:
‘De nieuwe Messi’ of ‘De nieuwe Cruijff’
Wat een onzin.
de nieuwe Pelequote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:26 schreef de_boswachter het volgende:
‘De nieuwe Messi’ of ‘De nieuwe Cruijff’
Wat een onzin.
De laatste keer dat ik Xavi zag spelen was het een controlerende middenvelder. Kan me niet voorstellen dat Messi dat ooit in de jeugd heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
de nieuwe messi loopt in de jeugd van barcelona
ik ben zijn naam trouwens kwijt ...had ik tijdje geleden in ajax topic gepost...
zoon van een ex voetballer van feyenoord....
speelt al in de jeugd elftallen van oranje
Dat mannetje kan beter dribbelen dan heel feyenooid 1!quote:
Hij samen met Unuvar, Ihattaren en die jongen van AZ. Kan een mooi middenveld worden tzt. Gravenberch er dan ook nog bij en keus zat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:54 schreef govie het volgende:
[..]
Dat mannetje kan beter dribbelen dan heel feyenooid 1!
Van Persie en Kuijt junior in de spits.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 19:48 schreef marsan het volgende:
[..]
Hij samen met Unuvar, Ihattaren en die jongen van AZ. Kan een mooi middenveld worden tzt. Gravenberch er dan ook nog bij en keus zat.
Als van Geel het toch in zijn hoofd haalt om überhaupt een contract onder z’n neus te duwen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk dat Gio er heel verstandig aan doet om niet verder te verlengen. Hij heeft het puur naar prijzen gekeken vreselijk goed gedaan (en dat is wat we uiteindelijk onthouden) en voor de komende jaren heeft Feyenoord niet de middelen en Gio de creativiteit om normaal gesproken mee te doen voor het kampioenschap, dat beseft hij zelf ook wel. We gaan nooit lager dan derde eindigen dit seizoen en vervolgens kan hij gewoon door de voordeur vertrekken.
Wordt kansloos zondag. Neres zal spelen die loopt zo door ons centrum heen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:52 schreef Merkie het volgende:
Feyenoord zal echt 10x zo goed moeten spelen als de laatste 5 wedstrijden om een kans te maken.
Heeft die Deense klapmongool weer wat gezegd? Dat biedt hoop idd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:25 schreef govie het volgende:
Het orakel heeft gesproken, 1-3 voor feyenoord als van persie in de basis staat.
Gio moet zelf gewoon stoppen deze zomer ja. Het zou triest zijn als zo iemand ergens halverwege komend seizoen z'n laatste wedstrijd als trainer van Feyenoord het veld afdruipt onder een gigantisch fluitconcert en spreekkoren als "Gio rot op".quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk dat Gio er heel verstandig aan doet om niet verder te verlengen. Hij heeft het puur naar prijzen gekeken vreselijk goed gedaan (en dat is wat we uiteindelijk onthouden) en voor de komende jaren heeft Feyenoord niet de middelen en Gio de creativiteit om normaal gesproken mee te doen voor het kampioenschap, dat beseft hij zelf ook wel. We gaan nooit lager dan derde eindigen dit seizoen en vervolgens kan hij gewoon door de voordeur vertrekken.
Idd. En daarna de grote schoonmaak.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 23:34 schreef macca728 het volgende:
Zeker, denk ook dat niemand hem dat gunt, hopelijk nog een beker.
zou zomaar eens kunnen, die wedstrijd van gisteren heeft ook veel kracht gekostquote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik niet, maar dat is puur omdat ik moet werken dit weekend. En zelfs dan doe ik er alles aan om het op te hebben.
Ik put er maar moed uit dat Feyenoord een paar maanden terug vrij eenvoudig PSV ontregelde en dat Ajax het niet heel makkelijk heeft tegen tegenstanders die enkel proberen te ontregelen. Ik denk persoonlijk ook dat het geen makkelijke zege wordt voor Ajax, ik verwacht zelf een vrij moeizame zege voor ze. Net moeizaam genoeg dat we alsnog teleurgesteld zijn. En dat het commentaar van Gio is van ‘ja we kwamen 70 minuten lang goed mee en complimenten daarvoor maar het is jammer dat we dat net niet doorzetten’ ofzo.
De vraag bij ons is natuurlijk of we Ajax op een handjevol kansen kunnen houden, en als dat al lukt, of er dan niet alsnog 4-5 invliegen. Maar mocht je dan nog een doelpunt maken uit een spaarzame kans, kun je altijd nog wel gelijkspelen of per ongeluk winnen. Natuurlijk heb ik er ook niet erg veel vertrouwen in, maar in de omschakeling geeft Ajax wel gewoon de nodige ruimte/kansen weg.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik niet, maar dat is puur omdat ik moet werken dit weekend. En zelfs dan doe ik er alles aan om het op te hebben.
Ik put er maar moed uit dat Feyenoord een paar maanden terug vrij eenvoudig PSV ontregelde en dat Ajax het niet heel makkelijk heeft tegen tegenstanders die enkel proberen te ontregelen. Ik denk persoonlijk ook dat het geen makkelijke zege wordt voor Ajax, ik verwacht zelf een vrij moeizame zege voor ze. Net moeizaam genoeg dat we alsnog teleurgesteld zijn. En dat het commentaar van Gio is van ‘ja we kwamen 70 minuten lang goed mee en complimenten daarvoor maar het is jammer dat we dat net niet doorzetten’ ofzo.
Als je het verdedigingsconcept kopieert dan heb je een kans.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 09:49 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
De vraag bij ons is natuurlijk of we Ajax op een handjevol kansen kunnen houden, en als dat al lukt, of er dan niet alsnog 4-5 invliegen. Maar mocht je dan nog een doelpunt maken uit een spaarzame kans, kun je altijd nog wel gelijkspelen of per ongeluk winnen. Natuurlijk heb ik er ook niet erg veel vertrouwen in, maar in de omschakeling geeft Ajax wel gewoon de nodige ruimte/kansen weg.
Als Benfica wat scherper voor het doel was geweest had het gisteren had het ook zo maar 0-3 kunnen worden. Nou vergelijk ik ons niet met Benfica, maar om maar even aan te geven, het kan wel. En wat Tarado al zegt, je weet niet wat de (toch wel zware) wedstrijd in de benen voor effect zal hebben.
En Roland010, ja, ik ga zeker kijken ja
Gaf hij gisteren niet de pass waar Van de Beek uit had moeten scoren?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:54 schreef govie het volgende:
Aan die ziyech heb je ook geen kut, kan alleen leuk voetballen tegen nac en pec, maar bij de minste geringste weerstand wordt hij ingepakt, waarvan gisteren akte. Wat een pingeltrut is dat zeg, 5 miljoen van zijn waarde verdampt in een wedstrijdje.
[..]
Als je het verdedigingsconcept kopieert dan heb je een kans.
En pingelakties tussen 3 man met balverlies tot gevolg.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Gaf hij gisteren niet de pass waar Van de Beek uit had moeten scoren?
Oh ja dan telt die pass niet inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:57 schreef govie het volgende:
[..]
En pingelakties tussen 3 man met balverlies tot gevolg.
Liever een tantoedikke nederlaag dan dit.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 01:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Feyenoord gaat gewoon netjes 3e worden op 22 en 20 punten afstand van de nr 1 en 2. Het is dat AZ en Vitesse ook waardeloos zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Liever een tantoedikke nederlaag dan dit.
Dikke nederlaag willenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Liever een tantoedikke nederlaag dan dit.
Die rode kaarten verwacht ik eigenlijk ook wel. Grootste kanshebbers Clasie, Verdonk en (jaja) van Persie.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Je moet gewoon bij het begin beginnen en dat is op de tenen van Zyech gaan staan.
Ik hoop op een keiharde wedstrijd
liefst met een paar rode kaarten
ik ben gewoon onsportief als het om deze wedstrijd gaat
Weinig kans op slapte als PSV al een dag eerder van Groningen gewonnen heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:47 schreef Elan het volgende:
Als ze werkelijk tyfusslap beginnen heb je misschien nog wel een heel klein kansje om er een gelijkspel uit te slepen ook.
Nouja het vertrouwen na gisteren zal wel ongeveer ter hoogte van de maan liggen bij die gasten. Misschien ook nog een beetje vermoeidheid in de beentjes her en der.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Weinig kans op slapte als PSV al een dag eerder van Groningen gewonnen heeft.
Alleen als Ajax binnen 5 minuten scoort kunnen ze last krijgen van slapte omdat ze denken dat het een makkelijke middag wordt.
Nou, denk dat ze het toch nog wel anders zien dan een wedstrijdje tegen pakweg Willem II. Maar je weet nooit inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:47 schreef Elan het volgende:
Voordeel is dat die Joden al ongeveer denken dat ze gewonnen hebben.
Als ze werkelijk tyfusslap beginnen heb je misschien nog wel een heel klein kansje om er een gelijkspel uit te slepen ook.
Naja, je moet als Feyenoord natuurlijk wel gewoon een goede dag hebben. St Juste, Clasie, Vilhena, Van Persie, Berghuis en Jorgensen zijn - wanneer in vorm - allemaal wel spelers die prima mee kunnen in deze wedstrijd. Als die goed op scherp zijn, omdat ze zich voor deze pot anders kunnen opladen, kan het nog best wel een echte wedstrijd worden hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja het vertrouwen na gisteren zal wel ongeveer ter hoogte van de maan liggen bij die gasten. Misschien ook nog een beetje vermoeidheid in de beentjes her en der.
Treurig dat je je daar aan vast moet klampen maar soit.
Dit ja, gewoon hard en fel erop gaanquote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:07 schreef klaasweetalles het volgende:
Je moet gewoon bij het begin beginnen en dat is op de tenen van Zyech gaan staan.
Ik hoop op een keiharde wedstrijd
liefst met een paar rode kaarten
ik ben gewoon onsportief als het om deze wedstrijd gaat
Ik denk niet dat je Larsson moet wisselen voor een middenvelder, dat geintje deed Feyenoord vorig seizoen ook tegen PSV waar Arias héél blij mee was. Voor Mazraoui hetzelfde, die is zeer aanvallend maar je kan hem gewoon tot fouten uitlokken als je een felle linksbuiten op hem zet. Larsson speelt de laatste weken wel goed en fel, dus ik zou het zeker zo laten. Op zich strafte hij Dumfries ook een keer af tegen PSV, waar een grote kans uit voortkwam.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Naja, je moet als Feyenoord natuurlijk wel gewoon een goede dag hebben. St Juste, Clasie, Vilhena, Van Persie, Berghuis en Jorgensen zijn - wanneer in vorm - allemaal wel spelers die prima mee kunnen in deze wedstrijd. Als die goed op scherp zijn, omdat ze zich voor deze pot anders kunnen opladen, kan het nog best wel een echte wedstrijd worden hoor.
Daarnaast presteren Botteghin en Van der Heijden in principe beter wanneer ze dichter bij eigen 16 staan, iets wat je wel mag verwachten dat gebeurt. Als je dan een extra middenvelder opstelt ipv Larsson (wmb Tapia/Ayoub) zou je ze best wel aardig moeten kunnen ontregelen.
Ik acht de kans natuurlijk ook wel reëel dat we verliezen, maar zeker met jouw bovenstaande punt van de huidige status van Ajax is echt niet zo dat het schier onmogelijk is dat we daar resultaat halen.
Gratis bij mijn wetenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:30 schreef afterburner het volgende:
Even een vraagje tussendoor,
Is de bekerwedstrijd tegen ado voor seizoens kaarthouder gratis of moet je daar nog een kaartje voor kopen?
Ik stuur regelmatig gio wat twitter berichten de laatste tijd...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:54 schreef fetX het volgende:
Gio zou eens dit topic uit moeten printen en ophangen in de kleedkamer
quote:Robin van Persie stopt aan einde seizoen
Robin van Persie verwacht niet er na het huidige seizoen nog een extra jaar aan vast te plakken bij Feyenoord. '
Sportredactie 24-10-18, 18:57 Laatste update: 19:03
,,Wanneer ik moet stoppen? Dat is normaal gesproken aan het einde van dit seizoen. Dat was ook de insteek. Ik ben straks 36 jaar, dan ben ik 18 jaar prof geweest. En vanaf mijn vijfde jaar ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met voetballen. Ik zie het ook niet zo dat mijn terugkeer bij Feyenoord pas geslaagd is, als we de landstitel pakken. Wanneer het wel geslaagd is? Dat is het eigenlijk al. Als je naar het hele plaatje kijkt. Ik was het plezier kwijtgeraakt. Zo wilde ik niet eindigen, zonder plezier.‘’
,,Dat plezier is teruggekeerd bij Feyenoord. Ik wil waardig als voetballer winnen. De bekerwinst was mooi, maar niet het meetmoment tussen wel of niet geslaagd. Ik wilde iets teruggeven, mijn ervaringen delen. Ik probeer mijn medespelers helpen. Ik zie het breder dan alleen een prijs omhoog houden of niet. Dat is wel het doel, dat spreekt de clubleiding ook uit. Maar het is niet voor mij iets tussen wel of niet geslaagd.’’
niet echtquote:
Zit ook wat in, al zou je Mazraoui eigenlijk ook nog wel een middenvelder moeten tegenkomen danquote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Larsson moet wisselen voor een middenvelder, dat geintje deed Feyenoord vorig seizoen ook tegen PSV waar Arias héél blij mee was. Voor Mazraoui hetzelfde, die is zeer aanvallend maar je kan hem gewoon tot fouten uitlokken als je een felle linksbuiten op hem zet. Larsson speelt de laatste weken wel goed en fel, dus ik zou het zeker zo laten. Op zich strafte hij Dumfries ook een keer af tegen PSV, waar een grote kans uit voortkwam.
Sterker zelfs; als je Larsson er uit zet, dan heb je eigenlijk alleen Verdonk aan de linkerkant. Die gaat dan compleet overlopen worden.
Je bent echt gestoord als je dit denktquote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Naja, je moet als Feyenoord natuurlijk wel gewoon een goede dag hebben. St Juste, Clasie, Vilhena, Van Persie, Berghuis en Jorgensen zijn - wanneer in vorm - allemaal wel spelers die prima mee kunnen in deze wedstrijd. Als die goed op scherp zijn, omdat ze zich voor deze pot anders kunnen opladen, kan het nog best wel een echte wedstrijd worden hoor.
Daarnaast presteren Botteghin en Van der Heijden in principe beter wanneer ze dichter bij eigen 16 staan, iets wat je wel mag verwachten dat gebeurt. Als je dan een extra middenvelder opstelt ipv Larsson (wmb Tapia/Ayoub) zou je ze best wel aardig moeten kunnen ontregelen.
Ik acht de kans natuurlijk ook wel reëel dat we verliezen, maar zeker met jouw bovenstaande punt van de huidige status van Ajax is echt niet zo dat het schier onmogelijk is dat we daar resultaat halen.
RvP is soms redelijk in dit artikel, soms ook niet.quote:Robin van Persie: Ik ga niet mee in de hype rond Ajax
AJAX-FEYENOORD Robin van Persie speelt zondag zijn laatste Klassieker in de eredivisie op vreemde bodem. De routinier gaf gisteren aan eind dit seizoen te stoppen. Hij ligt niet wakker van de favorietenrol van Ajax. ,,Alleen Barcelona was onklopbaar.’’
Robin van Persie is maar meteen eerlijk. Hij neemt niet plaats in de lange stoet mensen die Ajax dit seizoen al bijna mythische proporties toekennen. Die de ploeg al vergelijken met de formatie die in 1995 de Champions League won. ,,De hype, want dat het is nu volgens mij, dat sentiment dat het allemaal fantastisch is, daar ga ik persoonlijk niet in mee’’, zegt de 35-jarige aanvoerder van Feyenoord. ,,Ik heb de eerste helft tegen Benfica gezien. Een leuke wedstrijd. In de eerste vijf minuten zag ik al meteen drie echte kansen. Eentje voor Ajax. Twee voor Benfica.’’
Ja, ik weet het. Onze laatste overwinning dateert alweer van 2005, maar het gaat om het nu.
Robin van Persie
Dat laatste zegt de topscorer aller tijden van Oranje inderdaad bewust. Feyenoord mag dan misschien minder zijn dan Benfica, de Amsterdammers hebben geen hermetisch afgesloten defensie, vindt Van Persie. ,,Sowieso haal ik altijd mijn schouders op als ploegen als onklopbaar worden gezien. Dat gevoel heb ik slechts eenmaal in heel mijn loopbaan na afloop van een wedstrijd gehad. Dat was tegen het Barcelona van Pep Guardiola. Daar was simpelweg niets tegen te beginnen. Verder heb ik vrijwel altijd gevoeld dat er kansen waren, ook tegen topploegen. Wij hebben zwakke plekken, maar Ajax en PSV ook. En Manchester City ook.’’
Dat er supporters van Feyenoord zijn die zondag nog liever op stap gaan met de schoonfamilie dan voor de televisie te zitten voor de Klassieker, dat de vraag al niet meer lijkt of Ajax wint maar meer met hoeveel doelpunten verschil, Van Persie heeft er niets mee. ,,Er staat voor ons trainingscomplex een jongen. Hij staat er elke dag en hij begon al vroeg in de week over Ajax. Dat hij er een beetje tegenop zag. Ik kan hem niet beloven dat wij winnen, maar waarom zouden wij op voorhand kansloos zijn? Dat gevoel heb ik helemaal niet. En de groep ook niet.
,,Wij moeten er in geloven en helemaal niet bezig zijn met het feit dat de mensen Ajax als favoriet zien. Noch met de resultaten uit het verleden. Ja, ik weet het. Onze laatste overwinning dateert alweer van 2005, maar het gaat om het nu. Terugkijken, daar hebben we als spelers niets aan.’’
Maar Jordy Clasie dan, de middenvelder die in het seizoen 2014/2015 onder trainer Fred Rutten in de Kuip met slechts 0-1 verloor en in de Arena met 0-0 gelijkspeelde? Diezelfde Clasie vertelde zondag nog na de winst tegen PEC Zwolle dat Ajax simpelweg verder is dan Feyenoord. ,,Maar we hadden het ook kunnen hebben over de eerste dertig minuten van ons tegen PEC, waarin ik ons heel goed vond spelen’’, reageert Van Persie.
,,Beide clubs vergelijken, dat wil ik niet. Natuurlijk, Ajax en PSV hebben meer middelen dan Feyenoord. Maar dat wil niet zeggen dat we niet van ze kunnen winnen. Dat Ajax heeft gewonnen van Benfica is een feit. Maar of het iets zegt voor zondag, weet ik niet. Het is ook niet zo simpel als het lijkt. Zo van Ajax speelt beter dan Feyenoord, dus zij winnen. Dit blijft een speciale wedstrijd. Een wedstrijd op zich noemen ze het en dat is het ook.’’
En een wedstrijd tegen de aartsrivaal. Tegen de formatie die door zoveel Feyenoord-supporters tot op het bot wordt gehaat. Maar niet door Van Persie. Bij de start van het seizoen schoof de routinier aan bij een kinderpersconferentie in de Kuip. Een jongetje vroeg, ingefluisterd door zijn vader, of hij ook zo’n hekel had aan 020. Van Persie vertelde dat haat tegen een rivaal zinloos was. ,,Strijd is altijd goed, haat niet. Dat is niet het juiste voorbeeld geven aan kinderen. Ja, ik heb wel iets meegemaakt tegen Ajax. Die vechtpartij na Jong Ajax - Jong Feyenoord in 2004. Die partij liep destijds volledig uit de hand. Maar ik heb daar nooit een bepaald gevoel aan overgehouden naar Ajax toe, al was het wel een moeilijke ervaring uiteraard. Ook voor de jongens van Ajax, hoor.’’
Liefhebbers
Van Persie gelooft in Feyenoord, het elftal dat volgens hem alleen maar pure liefhebbers herbergt. ,,Laatst heb ik de jongens gevraagd om om acht uur in de ochtend op de club te zijn voor een gesprek. Zonder de trainers, gewoon kletsen over hoe iedereen het seizoen beleeft. Ze waren er allemaal en iedereen moest toch een klein uurtje eerder uit bed. Als ik dat bij Fenerbahçe, Manchester United of Arsenal had gedaan, was de helft er niet geweest, hoor.’’
De aanvaller klinkt positief. Alsof hij nog jaren wil doorgaan. Dat is een misverstand. Van Persie: ,,Normaal gesproken stop ik aan het einde van dit seizoen. Dat was ook de insteek toen ik van de zomer nog een jaar doorging. Ik ben straks 36 jaar, dan ben ik 18 jaar prof geweest. Er is een tijd van komen en één van gaan."
Bron: AD.nl
Onlogisch is het niet met je eens.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 07:57 schreef Helpmefok het volgende:
Van Persie die de hype rondom ajax neersabelt
Natuurlijk hebbeb wij zelf een poep elftal, maar die smouzen zijn echt geen wereldklasse. Dat is geen één Nederlands team meer.
We verliezen er met een nulletje of vier. Maar de mythische proporties waar de smouzen en de joodse pers dat clubje toe opblazen... Lachwekkend. Geen speler van die club zou nu het verschil maken bij Real, Barcelona, Liverpool, Sjelsje enzovoort
Dat is dan ook een druiloorquote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Onlogisch is het niet met je eens.
Je noemt hier de absolute wereldtop. Daaronder kunnen die joden gewoon prima mee, dat hebben ze de afgelopen wedstrijden wel laten zien, druiloor.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 07:57 schreef Helpmefok het volgende:
Van Persie die de hype rondom ajax neersabelt
Natuurlijk hebbeb wij zelf een poep elftal, maar die smouzen zijn echt geen wereldklasse. Dat is geen één Nederlands team meer.
We verliezen er met een nulletje of vier. Maar de mythische proporties waar de smouzen en de joodse pers dat clubje toe opblazen... Lachwekkend. Geen speler van die club zou nu het verschil maken bij Real, Barcelona, Liverpool, Sjelsje enzovoort
Omdat ze een keer tegen een gemankeerd Bayern gelijk spelen en van een Portugees clubje winnen, nou nou het is wat.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je noemt hier de absolute wereldtop. Daaronder kunnen die joden gewoon prima mee, dat hebben ze de afgelopen wedstrijden wel laten zien, druiloor.
Ik geloof niet in een hype. Ik vind ze gewoon goed spelen. Dat heeft niets met een 'hype' te maken.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Omdat ze een keer tegen een gemankeerd Bayern gelijk spelen en van een Portugees clubje winnen, nou nou het is wat.
Don't believe the hype. Maargoed, ik Ken je al langer dan vandaag
Dat mag je vinden. Voor een Nederlands clubje doen ze het leuk. Maar dan nog is de eredivisie pure aids met alle clubs die erin spelenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een hype. Ik vind ze gewoon goed spelen. Dat heeft niets met een 'hype' te maken.
hij kan altijd nog in de politiek maar zegt weinig verkeerdsquote:Op donderdag 25 oktober 2018 07:49 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
RvP is soms redelijk in dit artikel, soms ook niet.
Vind je het echt relevant om steeds de EL van twee jaar geleden er bij te pakken? Ze hebben nu duidelijk een beter elftal.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:31 schreef Helpmefok het volgende:
Ik heb echt in mijn broek gescheten toen al die smouzen hyper door de straten vlogen na gelukkig gewonnen potjes tegen de nummer tien van Duitsland en de nummer zes van Frankrijk. Oh wat waren ze goed jongens!!11/
Flikker toch op man, je komt nog net niet klaar als je ze ziet spelen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 08:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een hype. Ik vind ze gewoon goed spelen. Dat heeft niets met een 'hype' te maken.
Eh, ok Scrummie.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 09:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Flikker toch op man, je komt nog net niet klaar als je ze ziet spelen.
Jij gelooft teringhard in die hype, maar je durft dat niet te erkennen. Geeft niets.
Alleen als je van SM houdt kijk je als Feyenoorder uit naar die wedstrijd.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 09:42 schreef fetX het volgende:
Weer een dag dichterbij de wedstrijd kameraden.
En zelfs dan zou je al met natte handjes een verfrommeld papiertje vasthouden waar je stopwoord in grote dikke letters op staat geschreven.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Alleen als je van SM houdt kijk je als Feyenoorder uit naar die wedstrijd.
Ik kan het niet zien, want ik zit in het buitenland dit weekend (geen Amerika). Maar de 10-0 destijds heb ik ook helemaal uitgezetenquote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Alleen als je van SM houdt kijk je als Feyenoorder uit naar die wedstrijd.
https://www.ajaxlife.nl/2(...)ij-klassieker-tegen/quote:Hoe staat het met de aanwezigheid van uitfans bij de klassieker? Die vraag krijgen we regelmatig en in aanloop naar zondag al helemaal. Terecht ook. Als je leest dat Ajax het uitvak in de verkoop doet voor zijn eigen supporters weet je hoe laat het is. Maar hoe kan dat toch? Daarvoor moeten we naar de Feyenoorddirectie kijken.
Het is inmiddels tien jaar geleden dat er voor het laatst uitsupporters bij de klassieker aanwezig waren. Er is in de tussentijd veel gebeurd. De ene keer was een oplossing dichterbij dan de andere keer. Sinds begin maart gebeurde er veel in stilte, achter de schermen.
Het is tijd om een update te openbaren. De KNVB heeft getracht te bemiddelen, maar het maken van goede afspraken strandt op de halsstarrige houding van de directie van Feyenoord. Het komt er kort gezegd op neer dat supporters van Feyenoord gewoon welkom zijn in de Johan Cruijff Arena. Ajaxsupporters toelaten tot De Kuip blijft echter een moeilijk verhaal.
Supporters van zowel Ajax als Feyenoord zijn bereid een gezamenlijk plan in te dienen en uitfans weer mogelijk te maken bij de klassieker en dan ook direct voor meerdere jaren. Precies zoals Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam, zo graag wil.
Zo’n beetje alle betrokken partijen zijn positief en willen zich samen sterk maken voor klassiekers in Amsterdam en Rotterdam die worden gespeeld in aanwezigheid van volle uitvakken, maar volgens de kosten-batenanalyse van Feyenoord, en dan in het bijzonder directeur Jan de Jong en zijn marketingdirecteur, leveren uitfans onvoldoende op.
Om het nog gekker te maken doet een kosten-batenanalyse er eigenlijk helemaal niet toe, omdat het kunnen ontvangen van uitsupporters simpelweg tot de licentie-eisen van de KNVB behoort. En als Feyenoord vorig seizoen buitenlandse ploegen kriskras verspreid door Europa kon ontvangen met uitsupporters, waarom dan geen Ajacieden?
Het is Ajax en zijn supporters al gelukt om goede afspraken te maken met FC Utrecht. Het lijkt te lukken om tot afspraken te komen met ADO Den Haag. En supporters van Ajax en Feyenoord willen ook graag samenwerken, maar helaas wordt dit gedwarsboomd vanuit de Rotterdamse directiekamer…
Als gevolg hiervan heeft de KNVB alweer laten weten geen reden te zien om nog verder te bemiddelen tussen Ajax en Feyenoord, waardoor weer een stap achteruit is gezet. Desondanks blijven de supporters er alles aan doen om weer naar de klassieker te mogen!
“We waren een heel eind op weg om een plan te realiseren waarbij uitsupporters weer welkom waren bij de klassiekers. De plannen werden gedragen door alle betrokken partijen: van supportersverenigingen tot medewerkers van beide clubs. Ook de KNVB was bereid om tijd en moeite te stoppen in dit project. Daarom stelt het ons zeer teleur dat juist de directie van Feyenoord besluit om de stekker uit dit project te trekken. Een kosten/batenanalyse mag nooit een afweging zijn om te besluiten geen uitsupporters toe te laten,” luidt de reactie van directeur-bestuurder Fabian Nagtzaam van de Supportersvereniging Ajax.
Voorzitter Jacob Bernard reageert namens de AFCA Supportersclub: “Wij willen ook niets liever dan dat er bij de klassieker weer uitsupporters aanwezig zijn in zowel de Johan Cruijff Arena als De Kuip. Als AFCA Supportersclub zijn wij betrokken geweest bij de gesprekken en staan wij achter de haalbaarheid van de plannen. Het is zonde en tegelijkertijd ook kwalijk dat de Feyenoorddirectie dit tegenwerkt. Bij de klassieker horen gewoon uitsupporters. Aan ons zal het zeker niet liggen dat het hier ooit nog eens van komt.“
Spreadsheet > Supporters.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
https://www.ajaxlife.nl/2(...)ij-klassieker-tegen/
Fijne gasten bij jullie in de directie, al was dat al wel bekend
Geloof mij nou, die uit supporters komen er nooit meer. Aan weerskanten nietquote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Sparta en Ajax werken volgens mij al heel wat langer samen. (zoals in dat artikel staatquote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vond dit minder fijn nieuws:
https://www.ad.nl/nederla(...)ing-sparta~ac0e7d99/
Sparta heeft het best voor elkaar toch?
Van het rijtje Depay, Willems, Viergever, El Ghazi, wijnaldum etc hebben wij Sven van Beek gestrikt
Dat is juist iets waar je je druk om moet maken, op een paar minuten rijden worden een hele hoop talenten opgeleid (of in ieder geval vroeg gescout). Dan is het extra kwalijk dat deze gasten met name bij Ajax en PSV terecht komen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Sparta en Ajax werken volgens mij al heel wat langer samen. (zoals in dat artikel staat).
Ik kan me er niet echt druk om maken. We hadden sowieso al weinig aan Sparta qua talent.
Dat het zonde/kwalijk is, lijkt me als een paal boven water staan. Het is echter niet iets van de laatste 5 jaar, of 10 jaar, maar al veel en veel langer. Waarom moet je je daar druk om maken dan, het lijkt mij niet iets wat te veranderen is namelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat is juist iets waar je je druk om moet maken, op een paar minuten rijden worden een hele hoop talenten opgeleid (of in ieder geval vroeg gescout). Dan is het extra kwalijk dat deze gasten met name bij Ajax en PSV terecht komen.
Lol, de ajacieden hebben dus blijkbaar inmiddels al bij drie clubs problemen maar dan ligt het aan de feyenoordirectiequote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Allemaal bang om niks. Kan haast niks gebeuren op wat spreekkoren en stenen gooien na.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lol, de ajacieden hebben dus blijkbaar inmiddels al bij drie clubs problemen maar dan ligt het aan de feyenoordirectie
ajaxlife.nlquote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Precies wat zeiken ze eigenlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:10 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Allemaal bang om niks. Kan haast niks gebeuren op wat spreekkoren en stenen gooien na.
Fr12.nlquote:Feyenoord krijgt dezer dagen veel vragen over of er binnen afzienbare tijd weer sprake zal zijn van het toelaten van uitsupporters bij wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax. Hierbij een korte update en het standpunt van Feyenoord:
Het is de bedoeling begin volgend jaar de gesprekken hierover weer op te starten met Ajax, de supportersverenigingen en de gemeenten. Deze gesprekken zijn vorig jaar op initiatief van Feyenoord ook al weer opgestart, maar deze werden weer ‘on hold’ gezet na ongeregeldheden tijdens de kampioenswedstrijd tussen PSV en Ajax.
Hierdoor komt het wederzijds bezoeken van supporters bij de Klassieker helaas te vroeg.
Insteek van de gesprekken is te bekijken op welke wijze wellicht al in het seizoen 2019-2020 er weer uitsupporters bij de Klassieker(s) kunnen zijn. Want voetbal is natuurlijk bedoeld om te spelen in de aanwezigheid van supporters van beide clubs. Dat geldt, vindt Feyenoord, ook voor de Klassieker, maar dan wel nadrukkelijk onder de voorwaarde dat dit onder normale omstandigheden kan en tegen acceptabele kosten en personele inzet voor zowel de clubs als overheden. En bovendien met alleen gezonde rivaliteit en zonder dat er sprake is van onacceptabel gedrag en uitingen.
Op dit moment is er nog geen gezamenlijk plan, of heeft het Feyenoord nog niet bereikt, waarmee min of meer gegarandeerd is dat het ook zo kan verlopen.
Man man man in heel de wereld kunnen bij de meest beladen wedstrijden uitfans mee behalve in Nederland.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies wat zeiken ze eigenlijk.
Arena in de fik proberen te steken, treinen slopen man tegen man gevechten met de ME... Hoort er gewoon bij natuurlijk
Misschien omdat de mate van escalatie en geweld over en weer hier ongekend is.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:36 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Man man man in heel de wereld kunnen bij de meest beladen wedstrijden uitfans mee behalve in Nederland.
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Goed terecht verhaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |