FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Op gesprek moeten vanwege het weigeren van prive telefoon voor werk
Sorelladonderdag 18 oktober 2018 @ 13:18
Ik hoor van verschillende kanten dat als een werkgever je verplicht om cliënten te bellen als je
1: ziek bent
2 cliënt niet thuis is
dat je dat mag weigeren als ze je geen werktelefoon geven, gebruik je toch je privé telefoon dat ze je dan een vergoeding moeten geven + reparatie bij schade als tijdens het werk de telefoon op de grond valt of iets dergelijks.
Maar horen en daarvan uit gaan of met bewijs komen zijn 2 verschillende dingen.
Ik ga liever het gesprek in met bewijs dat werkgever er wel heel makkelijk van af komt door de telefoonkosten op zijn werknemers af te wentelen.

Ik zie het niet echt in de cao staan en op internet kan ik alleen maar vinden over apps die de werkgever verplicht om op je privé telefoon te zetten. Niets over het verplicht stellen om cliënten te bellen (zelfs inval cliënten)

Ik heb wel de verplichte app op een oudere prive telefoon gezet om gezeik te voorkomen met de mededeling dat die alleen gebruikt wordt voor accorderen en verder niets.
Dan begint het gezeur, waarom heb je de cliënt niet gebeld, wat nu als er onderweg iets gebeurt, wat als we je moeten bereiken etc.

Iemand enig idee of er een wetsartikel is of dat het ergens in de cao (verpleeg, verzorging en thuiszorg) staat ?
r_onedonderdag 18 oktober 2018 @ 13:25
Denk niet dat je een wet of cao gaat vinden waarin geregeld is dat je het mag weigeren. Maar draai de zaak om: laat je werkgever maar met een wet of cao komen die jou verplicht privé-eigendommen beschikbaar te houden, al dan niet kosteloos, voor de uitvoering van je werk. Gaat ‘m netzomin lukken >:)
spijkerbroekdonderdag 18 oktober 2018 @ 13:26
Een werkgever dient te zorgen voor materiaal dat nodig is voor de uitvoering van het werk. Als zij willen dat je je privételefoon gebruikt, dan is een vergoeding daarvoor rechtvaardig, maar ik geloof niet dat er een wet is die dit verplicht.

Wat betreft schade: https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel658
"2. De werkgever is jegens de werknemer aansprakelijk voor de schade die de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, tenzij hij aantoont dat hij de in lid 1 genoemde verplichtingen is nagekomen of dat de schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer."
vosssdonderdag 18 oktober 2018 @ 13:28
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:18 schreef Sorella het volgende:
wat als we je moeten bereiken etc.

Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".

Opgelost, slotje.

Ps: ik ben op mn privé telefoon ook bereikbaar voor mn werk, maar louter en alleen als ik daar:
1. Tijd voor heb.
2. Zin in heb.
3. Het me uitkomt.

Alleen als alle drie op het moment dat mijn werk belt positief zijn neem ik op. Anders niet. En als mijn werkgever vervolgens gaat lopen bitchen als een wijf dan geef ik hem exact hetzelfde antwoord wat ik hierboven al gaf.

Indien geen telefoon, dan ook niet bitchen. En als wel zeiken dan is dat tegen dovemansoren gericht :)
vosssdonderdag 18 oktober 2018 @ 13:30
Het is allemaal niet zo heel moeilijk. :)
oranjevogel1donderdag 18 oktober 2018 @ 13:40
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:25 schreef r_one het volgende:
Denk niet dat je een wet of cao gaat vinden waarin geregeld is dat je het mag weigeren. Maar draai de zaak om: laat je werkgever maar met een wet of cao komen die jou verplicht privé-eigendommen beschikbaar te houden, al dan niet kosteloos, voor de uitvoering van je werk. Gaat ‘m netzomin lukken >:)
Dit. Ik weet niet of je lid bent van een vakbond, TS? Maar die zou je ook nog dit vraagstuk kunnen voorleggen als je er met je werkgever niet uitkomt.
marzmandonderdag 18 oktober 2018 @ 13:44
Zeg gewoon dat je alleen een vaste lijn hebt als je de telefoon daar niet voor wilt gebruiken. Het zou mij meer nog gaan over mijn nummer waarvan ik niet zou willen dat klanten dit hebben dan om risico's of kosten (waar spreken we over met de onbeperkt bellen abo's van een paar euro?)
#ANONIEMdonderdag 18 oktober 2018 @ 13:54
quote:
Op donderdag 18 oktober 2018 13:44 schreef marzman het volgende:
Zeg gewoon dat je alleen een vaste lijn hebt als je de telefoon daar niet voor wilt gebruiken. Het zou mij meer nog gaan over mijn nummer waarvan ik niet zou willen dat klanten dit hebben dan om risico's of kosten (waar spreken we over met de onbeperkt bellen abo's van een paar euro?)
Niet er omheen draaien.
Wie betaalt bepaalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 13:54:54 ]
Sorelladonderdag 18 oktober 2018 @ 13:58
Dat is een goeie R-One die ga ik onthouden.

Dat van het burgerlijk wetboek neem ik ook even eem spijkerbroek.

Klinkt makkelijk Vosss vandaar dat ik nu op gesprek mag komen :)

Ik ben lid van de vakbond oranjevogel1 maar die zijn al voor me bezig met mijn vorige werkgever dus ik d8: dit moet ik zelf toch wel kunnen doen, kleinigheidje :)

Heb ik ook gezegd marzman van die vaste lijn, maar aan de andere kant denk ik ook: waarom moet ik kosten maken om cliënten te bellen terwijl daar toch coördinators/planners voor zijn.
Ik wil ook niet dat mijn nummer bekend wordt bij cliënten dat heb ik al aangegeven nadat ik hoorde dat ze soms nummers aan cliënten geven, ik maak zelf wel uit wie mijn nummer krijgt.
genaktdonderdag 18 oktober 2018 @ 14:08
Het is niet voor niks een privé telefoon. Zou echt zeggen bekijk het maar als het zo moet neem ik helemaal niet meer op
Sorelladonderdag 18 oktober 2018 @ 14:42
Ik kan wel wat met jullie opmerkingen :)
Normaal vermijd ik conflicten maar dit was het druppeltje en deze keer zet ik door.
Als ze alleen maar kunnen nemen dan ben ik klaar met geven.
r_onedonderdag 18 oktober 2018 @ 15:12
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:42 schreef Sorella het volgende:
maar dit was het druppeltje
Vertel ... waarmee is jouw emmertje nog meer gevuld?
Kemestrydonderdag 18 oktober 2018 @ 21:30
Ik lees mee, want ik werk parttime in de zorg bij clienten thuis. De zusters hier hebben allemaal een telefoon van werk gekregen, maar bijvoorbeeld de huishoudelijke hulpen moeten inderdaad met hun eigen telefoon bellen naar cliënten indien die niet thuis zijn en als ze ziek zijn. Inderdaad een rare zaak want het bedrijf stelt dus eigenlijk verplicht dat je zelf een mobiele telefoon hebt en daarmee kosten maakt die eigenlijk voor het bedrijf moeten zijn.
mspoezdonderdag 18 oktober 2018 @ 21:44
De werkgever is wettelijk verplicht de werknemer de gereedschappen te verschaffen waarmee deze het werk kan uitvoeren. Dat geldt voor bureaustoelen, dienbladen, ovchipkaartlezers en hamers, en net zo goed voor telefoons waarmee gewerkt moet worden (art 7.658 BW).
Ivo1985donderdag 18 oktober 2018 @ 22:06
Werkgever dient in beginsel zorg te dragen voor alle (hulp)middelen die je nodig hebt voor de uitoefening van je werkzaamheden. In afwijking van het voorgaande kan ook (individueel of collectief) worden afgesproken dat het beschikbaar stellen van de benodigde middelen wordt vervangen door een financiële vergoeding van waaruit de werknemer zelf de benodigde middelen kan bekostigen.Echter, in geval van de telefoon spelen er in mijn ogen nog twee zaken die veel belangrijker zijn.

De eerste is de privacy van de werknemer. Wanneer je als werknemer je privé-telefoonnummer moet delen met cliënten, klanten, opdrachtgevers of collega's wordt de privacy simpelweg onnodig aangetast.

De tweede is verstoring van rust in de vrije tijd. Je werkt een X aantal uren per week, het is logisch dat je die uren voor werkgerelateerde zaken bereikbaar bent. Maar een week heeft 168 uur en een normale werkweek duurt maximaal 40 uur die andere 128+ uren heb je vrij, en mag je verwachten dat je niet om de haverklap op je privé telefoon gestoord wordt. Wanneer je een werktelefoon hebt kun je die in je vrije tijd uitzetten. Je privé telefoon heb je om in je vrije tijd voor privé doeleinden juist te kunnen gebruiken.

Om bovenstaande twee redenen is zeker bij contact met klanten/cliënten/opdrachtgevers het eigenlijk noodzakelijk om voor de werkgerelateerde gesprekken een aparte telefoon met apart nummer te gebruiken en nooit je privé-telefoonnummer. De kosten gaan in dit geval dus véél verder dan alleen de belkosten.

Kosten als je toch al een abonnement met belbundel hebt zijn minimaal. Om die reden ben ik dan ook de beroerdste niet om bij mijn huidige werkgever mijn privé telefoon voor communicatie met directe collega's te gebruiken. Bij deze werkgever gaat dat goed en wordt ik zelden buiten werktijd gebeld. Voor contact met klanten kan ik altijd een vaste lijn gebruiken. Het is een klein bedrijf en iedereen respecteert elkaars privacy en vrije tijd.

Mijn vorige werkgever had mij een telefoon van de zaak gegeven. Die lag in mijn vrije tijd doorgaans op trilstand op een kastje in de woonkamer. Gezien de zeer wisselende werktijden en zeer variabele planning had ik op dit nummer vaak contact met de planner, ook in mijn vrije tijd. Soort van onderdeel van de functie en geen punt zolang het begrip "vrije tijd" ook gerespecteerd wordt. Minder leuk werd het toen ik er van mijn afdelingshoofd commentaar op kreeg dat ik na een nachtdienst pas om 16.30 terug belde, nadat hij al 4 keer mijn voicemail had volgesproken. Toen heb ik meneer verteld dat ik het helemaal niet erg vind om voor kort overleg in mijn vrije tijd een telefoontje te plegen, maar dat ik na een nachtdienst toch echt mijn telefoon op stil heb staan totdat ik netjes mijn 8 uurtjes slaap heb gehad en vervolgens de tijd genomen heb om te douchen en ontbijten, maar dat ik op een voor mij geschikt moment altijd zal terugbellen naar aanleiding van een gemiste oproep of voicemailbericht. Dat vond meneer niet genoeg, waarop ik hem geantwoord heb dat ik dan graag langs kwam voor de salarisonderhandeling voor de 24-uurs beschikbaarheid die hij me wilde opleggen.
shazaamvrijdag 19 oktober 2018 @ 09:47
Errr zeg je nou dat je clienten moet bellen terwijl jij ziek thuis zit? Dat hoeft helemaal niet. Je bent ziek, en kan dus niet werken, en contact met clienten valt onder werk.

Als je wel bereid bent te bellen naar clienten is dat een gunst vanuit jou, geen verplichting.
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 10:05
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 10:07
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 15:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Vertel ... waarmee is jouw emmertje nog meer gevuld?
Denk niet dat ik dat mag zeggen van de vakbond maar het loopt al een half jaar en eind is nog niet aan de horizon verschenen. (vorige werkgever trouwens niet deze)
Ivo1985vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 10:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.
En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijk

Weet je je doet dit werk voor de mensen die je nodig hebben en daar maken de bedrijven gebruik van want je wilt je cliënten niet in de steek laten.
TheFreshPrincevrijdag 19 oktober 2018 @ 11:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijt ;)
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 15:37
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijt ;)
Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.
TheFreshPrincevrijdag 19 oktober 2018 @ 15:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:37 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.
Je kan ook iemand laten bellen dat je in coma wordt gehouden op de IC.
Laat ze je dan maar eens dwingen om je cliënten te bellen!

Nonsens natuurlijk, maar soms moet je dingen even in het extreme trekken om je punt te maken.
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 16:16
Ik w8 het wel af, jullie hebben me in ieder geval goed geholpen.
Sorellavrijdag 19 oktober 2018 @ 16:16
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:30 schreef Kemestry het volgende:
Ik lees mee, want ik werk parttime in de zorg bij clienten thuis. De zusters hier hebben allemaal een telefoon van werk gekregen, maar bijvoorbeeld de huishoudelijke hulpen moeten inderdaad met hun eigen telefoon bellen naar cliënten indien die niet thuis zijn en als ze ziek zijn. Inderdaad een rare zaak want het bedrijf stelt dus eigenlijk verplicht dat je zelf een mobiele telefoon hebt en daarmee kosten maakt die eigenlijk voor het bedrijf moeten zijn.
Misschien werken we wel voor hetzelfde bedrijf :)
genaktvrijdag 19 oktober 2018 @ 16:19
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
r_onevrijdag 19 oktober 2018 @ 16:44
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Zou fraai worden, is TS een keer of 10 gedetacheerd :')
Niznovrijdag 19 oktober 2018 @ 16:47
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
vannellevrijdag 19 oktober 2018 @ 17:17
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Dit vind ik de beste vergelijking tot nu toe. ^O^

Maar buiten dat: Als je echt ziek bent is het al vervelend genoeg om de werkgever te moeten bellen want je wilt maar 1 ding: Onder de wol!
En weet jij de beschikbaarheid van je collega's? Wat anders dan "ik kom vandaag niet maar MISSCHIEN iemand anders" kun je je cliënt niet vertellen als je hem/haar aan de telefoon hebt.

Het enige dat je er mee bereikt is in het voordeel van je werkgever en dat is hem laten weten welke klanten wel persé vandaag bezocht moeten worden.
En moet je dan ook de klanten van de daaropvolgende dagen nog bellen? Want meestal ben je wel langer dan 1 dag ziek.

Ik zou zeggen: Gewoon ziekmelden bij je werkgever en klaar.
Hoe zij dat verder oppakken is hun eigen werk/probleem. Niet dat van jou en al helemaal niet als je ziek bent.

En als je wél werkt en je zou klanten bellen om afspraken te wijzigen of af te zeggen om persoonlijke redenen, gaat de werkgever daar dan ook mee akkoord?
Rauw.zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:17
Heb wel eens een dergelijke discussie gevoerd met een collega die het niet eens was dat ik hem erop aansprak dat hij mij op mijn privénummer belde en appte terwijl ik ook een werk telefoon heb.

In mijn contract staat een bepaling waarin staat dat ik onder werktijd niet bezig mag zijn met Social media en dat ik alleen voor urgente persoonlijke zaken bezig mag zijn onder werktijd. Dit betreft natuurlijk alleen je privé telefoon.
De werk telefoon komt met Whatsapp voorgeïnstalleerd en per project is er een groepsapp voor communicatie.

Ik zou eens kijken of jouw werkgever ook een dergelijke bepaling heeft, want als ik tenslotte de privé telefoon niet voor mijzelf mag gebruiken onder werktijd dan heb ik alle recht om de telefoon ook niet te gebruiken voor werkzaken onder of na werktijd.

Gelukkig zijn ze bij ons wel soepel erover en zou je niet snel er op aangesproken worden. Maar het is wat mij betreft een mooie regel om op terug te vallen in zo'n conflict.
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 07:32
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
Sorellazaterdag 20 oktober 2018 @ 08:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
Er werken zzp,ers in het bedrijf gelukkig heb ik een vast contract (overname) maar zoals jij het schets denk ik ook dat dat het geval is.
Ik ga dinsdag wel ff bellen wanneer ik op gesprek moet komen wil dit uitgepraat hebben want het zit me echt niet lekker.

Rauw: In mijn contract staat niets over het gebruik van de telefoon tijdens werktijd.

Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen en dat geef je dan weer door zodat het bedrijf de cliënt weer kan bellen met vervanging.

P.s. heb ik recht op reiskosten vergoeding ?, het is toch 60 km in totaal wat ik moet rijden.
Basp1zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:25
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper. :D
maryen65zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijk

Weet je je doet dit werk voor de mensen die je nodig hebben en daar maken de bedrijven gebruik van want je wilt je cliënten niet in de steek laten.
Is gewoon een soort van emotionele chantage. Ze spelen in op je gevoel. Ik denk ook dat de meeste mensen die in de zorg werken wel hart hebben voor hun cliënten. Maar ook mensen die in de zorg werken hebben hun rechten. En als ik ziek ben dan bel ik mijn werkgever, ik zou nooit de cliënt bellen. En de werkgever moet zorg dragen voor een vervanger
Cat-astrophezaterdag 20 oktober 2018 @ 11:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper. :D
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten. Staat los van het hebben van een werktelefoon of niet trouwens. Want ik heb er wel eentje.

Wat betreft reiskosten: TS, wat zegt je CAO? Meestal is woon-werkverkeer vergoeding geen verplichting. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten.
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.

Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
Cat-astrophezaterdag 20 oktober 2018 @ 11:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.

Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
TS is geen ZZPer.
Postbus100zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:47
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.

Weet nog dat ik zelf bij en vakantiebaantje in de thuiszorg mijn rooster moest maken /afstemmen met cliënten in mijn eigen tijd. Dat vond een vind ik nog steeds zo debiel. Er is geen geld voor in de zorg en werknemers vangen de klappen op. Zo ook met telefoons. Baas moet het gewoon faciliteren. Desnoods met een telefoontoestel op de zaak.
Niznozaterdag 20 oktober 2018 @ 12:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag
Daarom noem ik ook 'de bestellingen'.
Er zijn mensen die dagen vooraf al bestellen bij de HEMA
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 12:41
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

TS is geen ZZPer.
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem: de zzp-collega's gebruiken hun eigen telefoon en regelen hun eigen reiskosten. Wel zo simpel en goedkoop voor de tussenbaas. Dus die zal dat ook aan TS voorstellen, hoewel TS als medewerker in vaste loondienst recht heeft op een telefoon en auto van de zaak of op zijn minst een redelijke vergoeding voor het gebruik van privéspullen.
#ANONIEMzaterdag 20 oktober 2018 @ 12:45
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.

Zo te horen is er geen fatsoenlijke coördinatie op de dag, waardoor TS zelf verantwoordelijk is voor het contactonderhoud met cliënten. Als dat het geval is, is een werktelefoon wel het minste wat je mag verwachten. Anders zou ik mooi elke maand op je telefoonspecificatie de gesprekken die je voert met cliënten onderstrepen, en daar een vergoeding voor eisen. Het hoeven maar een paar centen te zijn, maar het gaat om het principe.

Het is overigens van het zotte dat je cliënten moet bellen en vragen of ze vervanging wensen en pas als er een bevestigend antwoord is, dat door kunt geven. Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 12:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.
Detachering... formeel is het detacheringsbedrijf je werkgever maar die weet doorgaans inhoudelijk niks van het werk, dus bel je ook het bedrijf waar je bent gedetacheerd om te zeggen welke afspraken je had staan die eventueel overgenomen moeten worden, of dat ze niet zo urgent zijn en kunnen worden afgezegd. Of je laat dat bedrijf gewoon in de stront zakken, hadden ze maar geen gedetacheerde in moeten huren.
r_onezaterdag 20 oktober 2018 @ 14:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem:
Dan ben je m.i. als tussenbaas niet competent. Het is verdorie wel je werk als HR-er of planner. En het is echt geen rocket science.

En daar ligt m.i. het probleem ook niet maar hier:
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.

[..]

Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
vannellezaterdag 20 oktober 2018 @ 15:56
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:13 schreef Sorella het volgende:

Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Sorellazaterdag 20 oktober 2018 @ 15:58
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Klopt dat is geregeld in de cao maar de werkgever doet er niks,noppes, niemendal, mee, maar die zaak tegen mijn vorige werkgever loopt nog.
Reiskosten voor de fiets krijg ik wel.

Ik vind het wel heel lief dat jullie allemaal zo meeleven :*
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 15:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.

Thuiszorg :'(
Sorellazaterdag 20 oktober 2018 @ 16:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Die ben ik nog niet tegen gekomen, sommige kunnen wel een weekje overslaan maar het merendeel niet.
Sorellazaterdag 20 oktober 2018 @ 16:01
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.

Thuiszorg :'(
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
#ANONIEMzaterdag 20 oktober 2018 @ 16:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 16:02:56 ]
Lunatiekzaterdag 20 oktober 2018 @ 19:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
Net zo'n droeve bedoening met uitgebuite werknemers en afgeperste patiënten.
Kassamiepzaterdag 20 oktober 2018 @ 19:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.
Met andere zorgvormen ook. Veel oudjes willen bijv. niet iedere dag door een ander gewassen worden - dat het überhaupt moet vinden ze al erg genoeg. Dan lopen ze werkelijk liever 3 dagen ongewassen rond.
marzmanzondag 21 oktober 2018 @ 05:22
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Ivo1985zondag 21 oktober 2018 @ 09:01
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 05:22 schreef marzman het volgende:
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Het feit dat de werkgever (mogelijk) een telefoonvergoeding betaalt maakt niet dat de werkgever de wettelijke regels rondom ziekte niet meer hoeft op te volgen.

Ziek = niet werken. Punt.

Afbellen of verzetten van afspraken valt simpelweg onder werk en hoeft de zieke werknemer dus niet te doen.
Sorellazondag 21 oktober 2018 @ 11:39
Ook geen telefoon vergoeding.
Kemestryzondag 21 oktober 2018 @ 15:27
Het gaat niet alleen om het vergoed krijgen van telefoonkosten die we maken. Maar ook dat er van je verlangd wordt dat je een mobiele telefoon bij je hebt op het moment dat je naar een cliënt gaat. Je wordt dus eigenlijk verplicht om een telefoon aan te schaffen. En die kosten zijn dus ook voor jezelf.
MevrouwKeeszondag 21 oktober 2018 @ 17:57
ik moet ook bereikbaar zijn en mijn baas wilde dat ik deed met mijn eigen telefoon.. Uhm.. nee.. jij wil dat ik bereikbaar ben en ik was niet van plan mijn privé nummer en telefoon daarvoor te gebruiken. Dus regel maar een telefoon. Was wat gesteggel maar heb uiteindelijk een smartphone van de zaak gekregen en daar handel ik dus telefoontje af die zakelijk zijn. Ik hou het ook strikt gescheiden. Ik bel dus nooit prive met ding van de zaak en heb op die telefoon alleen maar werkgerelateerde apps staan en op dat ding komt ook alleen maar mijn werk email binnen. Prive is dus ook echt prive.
Molozondag 21 oktober 2018 @ 18:14
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
r_onedonderdag 25 oktober 2018 @ 08:49
Is het gesprek inmiddels al geweest TS?
Sorelladonderdag 25 oktober 2018 @ 17:06
Die is vanmiddag geweest, ik hoef geen cliënten te bellen maar naar kantoor en dan handelen die het verder af.
Niet helemaal wat ik wilde maar goed, ik moet nog een paar jaar en dit is het niet waard om er een heel conflict van te maken door de vakbond erbij te halen of een tweede zaak bij de rechtsbijstand te leggen.
Hier kan ik wel meeleven maar toch een gevoel van mwah.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorella op 25-10-2018 19:28:18 ]
Molodonderdag 25 oktober 2018 @ 20:06
Wat had je dan gewild? Dit is toch een prima oplossing?
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 13:21
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
r_onevrijdag 26 oktober 2018 @ 13:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:21 schreef Sorella het volgende:
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 13:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
#ANONIEMvrijdag 26 oktober 2018 @ 13:32
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:14 schreef Molo het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
r_onevrijdag 26 oktober 2018 @ 13:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
r_onevrijdag 26 oktober 2018 @ 13:37
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
#ANONIEMvrijdag 26 oktober 2018 @ 13:39
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
Molovrijdag 26 oktober 2018 @ 13:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Om je werk door te geven dat je ziek bent?

Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
Molovrijdag 26 oktober 2018 @ 13:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.

Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Ixnayvrijdag 26 oktober 2018 @ 13:58
Zeg gewoon dat je geen telefoon hebt.

Benieuwd wat ze dan gaan doen.
Lollvrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Werkgever dient in beginsel zorg te dragen voor alle (hulp)middelen die je nodig hebt voor de uitoefening van je werkzaamheden. In afwijking van het voorgaande kan ook (individueel of collectief) worden afgesproken dat het beschikbaar stellen van de benodigde middelen wordt vervangen door een financiële vergoeding van waaruit de werknemer zelf de benodigde middelen kan bekostigen.Echter, in geval van de telefoon spelen er in mijn ogen nog twee zaken die veel belangrijker zijn.

De eerste is de privacy van de werknemer. Wanneer je als werknemer je privé-telefoonnummer moet delen met cliënten, klanten, opdrachtgevers of collega's wordt de privacy simpelweg onnodig aangetast.

De tweede is verstoring van rust in de vrije tijd. Je werkt een X aantal uren per week, het is logisch dat je die uren voor werkgerelateerde zaken bereikbaar bent. Maar een week heeft 168 uur en een normale werkweek duurt maximaal 40 uur die andere 128+ uren heb je vrij, en mag je verwachten dat je niet om de haverklap op je privé telefoon gestoord wordt. Wanneer je een werktelefoon hebt kun je die in je vrije tijd uitzetten. Je privé telefoon heb je om in je vrije tijd voor privé doeleinden juist te kunnen gebruiken.

Om bovenstaande twee redenen is zeker bij contact met klanten/cliënten/opdrachtgevers het eigenlijk noodzakelijk om voor de werkgerelateerde gesprekken een aparte telefoon met apart nummer te gebruiken en nooit je privé-telefoonnummer. De kosten gaan in dit geval dus véél verder dan alleen de belkosten.

Kosten als je toch al een abonnement met belbundel hebt zijn minimaal. Om die reden ben ik dan ook de beroerdste niet om bij mijn huidige werkgever mijn privé telefoon voor communicatie met directe collega's te gebruiken. Bij deze werkgever gaat dat goed en wordt ik zelden buiten werktijd gebeld. Voor contact met klanten kan ik altijd een vaste lijn gebruiken. Het is een klein bedrijf en iedereen respecteert elkaars privacy en vrije tijd.

Mijn vorige werkgever had mij een telefoon van de zaak gegeven. Die lag in mijn vrije tijd doorgaans op trilstand op een kastje in de woonkamer. Gezien de zeer wisselende werktijden en zeer variabele planning had ik op dit nummer vaak contact met de planner, ook in mijn vrije tijd. Soort van onderdeel van de functie en geen punt zolang het begrip "vrije tijd" ook gerespecteerd wordt. Minder leuk werd het toen ik er van mijn afdelingshoofd commentaar op kreeg dat ik na een nachtdienst pas om 16.30 terug belde, nadat hij al 4 keer mijn voicemail had volgesproken. Toen heb ik meneer verteld dat ik het helemaal niet erg vind om voor kort overleg in mijn vrije tijd een telefoontje te plegen, maar dat ik na een nachtdienst toch echt mijn telefoon op stil heb staan totdat ik netjes mijn 8 uurtjes slaap heb gehad en vervolgens de tijd genomen heb om te douchen en ontbijten, maar dat ik op een voor mij geschikt moment altijd zal terugbellen naar aanleiding van een gemiste oproep of voicemailbericht. Dat vond meneer niet genoeg, waarop ik hem geantwoord heb dat ik dan graag langs kwam voor de salarisonderhandeling voor de 24-uurs beschikbaarheid die hij me wilde opleggen.
En hoe is dat afgelopen?
Seven.vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:23
quote:
3s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".

Opgelost, slotje.

Ps: ik ben op mn privé telefoon ook bereikbaar voor mn werk, maar louter en alleen als ik daar:
1. Tijd voor heb.
2. Zin in heb.
3. Het me uitkomt.

Alleen als alle drie op het moment dat mijn werk belt positief zijn neem ik op. Anders niet. En als mijn werkgever vervolgens gaat lopen bitchen als een wijf dan geef ik hem exact hetzelfde antwoord wat ik hierboven al gaf.

Indien geen telefoon, dan ook niet bitchen. En als wel zeiken dan is dat tegen dovemansoren gericht :)
Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar. :7
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 14:27
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
Als ze erop hadden gestaan dat ik toch cliënten zou moeten bellen had ik op beltegoed gestaan maar dat is nu geregeld gelukkig.
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 14:30
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.

Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 14:32
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Om je werk door te geven dat je ziek bent?

Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.

Nu is het meteen kantoor bellen en dan regelen hun het verder.
Molovrijdag 26 oktober 2018 @ 14:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:32 schreef Sorella het volgende:

[..]

Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.

Nu is het meteen kantoor bellen en dan regelen hun het verder.
Dat is toch niet nodig nu? Dus ook die vergoeding is niet nodig
Molovrijdag 26 oktober 2018 @ 14:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:

[..]

Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
Die heb je wel , onbeveiligd, zodra je met je privételefoon een cliënt gaat bellen. Staat geregistreerd als gebeld nummer in je telefoon. En ook op je factuur.
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 14:48
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is toch niet nodig nu? Dus ook die vergoeding is niet nodig
Klopt helemaal, dus opgelost
Sorellavrijdag 26 oktober 2018 @ 14:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heb je wel , onbeveiligd, zodra je met je privételefoon een cliënt gaat bellen. Staat geregistreerd als gebeld nummer in je telefoon. En ook op je factuur.
O daar heb ik nooit aan ged8 maar is niet meer nodig aangezien zoals gezegd kantoor nu de cliënten gaat bellen.
Molovrijdag 26 oktober 2018 @ 14:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef Sorella het volgende:

[..]

Klopt helemaal, dus opgelost
Mooi! ^O^
Ivo1985vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:05
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar. :7
Precies dit.

Vrij is vrij. Tenzij je werkgever je ook voldoende beloning geeft om 24 uur per dag beschikbaar te zijn natuurlijk.
r_onevrijdag 26 oktober 2018 @ 15:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef Sorella het volgende:

[..]

Klopt helemaal, dus opgelost
Dus er viel helemaal niets meer op de spits te drijven.
nostravrijdag 26 oktober 2018 @ 15:08
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Precies dit.

Vrij is vrij. Tenzij je werkgever je ook voldoende beloning geeft om 24 uur per dag beschikbaar te zijn natuurlijk.
Er zit nogal een groot grijs gebied tussen 24 uur per dag beschikbaar zijn en je telefoon uitzetten, omdat "vrij is vrij". Wat een nare verstandhouding moet je dan hebben met je werkgever.
r_onevrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:

[..]

Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
Op jouw privé pc? En idd je lijst met laatstgekozen nummers.
Ivo1985vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:16 schreef Loll het volgende:

[..]

En hoe is dat afgelopen?
Uitstekend. Er kwam natuurlijk geen gesprek over extra beloning, dus heb ik mijn bereikbaarheid buiten werktijden beperkt gehouden.

1 à twee keer per dag even kijken of er een gemiste oproep is en indien nodig terugbellen kan er nog wel vanaf. Maar verplichte directe bereikbaarheid begin ik gewoon niet aan zonder dat er een hele flinke vergoeding tegenover staat.