Ik heb 'm net nog eens even doorgelezen. Puur op het verhaal zou ik 'm niet meenemen. We hebben al vaker prachtige medische apparaten en systemen voorbij zien komen, welke niet altijd commercieel succesvol bleken. Daarentegen is er zekerheid, ongeveer 2/3 van de hoofdsom als ik het goed lees. Vanwege het mogelijke gebakken lucht gehalte neem ik hem niet mee. Ik vermoed ook allerlei rechtszaken om hem tot betaling te dwingen als het mis gaat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:17 schreef djh77 het volgende:
Kankerbestrijding met 2x 2e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/medical-precision-b-v/
Dat komt omdat die man verstand heeft van Horeca. En hij zich beperkt tot Horeca.quote:Op maandag 15 oktober 2018 10:49 schreef darktower het volgende:
......en gek genoeg doet HCN het ook leuk, maar dat blijf ik eng vinden (want horeca).
Op zich geen heel slecht project, maar maximaal 4,6% per jaar is toch wel erg mager. Daarnaast wordt alles pas op het einde afgelost wat voor een stukje extra risico zorgt en dat gecombineerd met het minimum van 1000 euro doet mij besluiten dit project aan mij voorbij te laten gaan.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:41 schreef darktower het volgende:
Om 10:00 uur een zonnepanelenproject op duurzaaminvesteren.nl live - https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
Ik vermoed dat hij binnen no time vol zit. Wie neemt 'm ook mee?
Mag ik het met het "logisch" erg oneens zijn? Een platform als Collin, met meer dan 150 miljoen gefund tot heden, hoort bij elk traject de juiste deskundigheid binnen te halen. De deskundigheid om dit te kunnen beoordelen is wat mij betreft het hart van je onderneming en dient ten alle tijden in huis te zijn. Zonder dat ben je kansloos, in ieder geval op de lange termijn. In deze tijd van overvloede kijkt men volgens mij wat "minder" naar kwaliteit maar meer naar een manier om je spaarcentjes maar niet op de spaarrekening te laten. Over enkele jaren de schifting?quote:Op maandag 15 oktober 2018 10:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Platformen hebben vergeleken met banken veel minder deskundigheid in huis, is ook logisch natuurlijk.
Zeker weten! Als de economie weer in een neerwaartse spiraal komt (en dat gaat nu eenmaal een keer gebeuren), dan staan de kranten weer vol met faillissementen. En de zwaksten vallen het eerst om......quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:11 schreef kopersneek het volgende:
[..] Over enkele jaren de schifting?
https://www.lendahand.com(...)ght-africa-ltd-keniatwitter:peterverhaar twitterde op maandag 15-10-2018 om 10:51:24problemen bij @LendahandEU nemen toe: naast Filipijnen en Simgas Kenia, nu weer Kenia, New light< groeien zij niet te hard? reageer retweet
In september nog wel keurig op tijd een rentebetaling van ze gehad via TRINE. Benieuwd of ik van hen dmv een update er nog wat van hoor.quote:Op maandag 15 oktober 2018 11:54 schreef djh77 het volgende:
3e probleem Lendahand:https://www.lendahand.com(...)ght-africa-ltd-keniatwitter:peterverhaar twitterde op maandag 15-10-2018 om 10:51:24problemen bij @LendahandEU nemen toe: naast Filipijnen en Simgas Kenia, nu weer Kenia, New light< groeien zij niet te hard? reageer retweet
Die aflossing is noodzakelijk denk ik om aan de nieuwe investeerders de volledige zekerheden te kunnen bieden.quote:Op maandag 15 oktober 2018 13:53 schreef namliam het volgende:Waarom dan meer kosten maken op die 35.000 of toch 42.500 euro ter afbetaling CCF?
• Materialeninkoop Interieurontwerper (C) - Openstaand: 67.24%quote:De incasso van september is geslaagd. Zoals eerder bericht hebben wij een afspraak met de ondernemer om de achterstand niet te laten oplopen. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer om de achterstand in te lopen, helaas is dit vooralsnog niet mogelijk. Deze maand hebben wij aanvullende financiële informatie mogen ontvangen, welke wij zullen bestuderen en eventueel actie op ondernemen. Wij blijven contact houden en de situatie opvolgen.
• Onderhoudsbedrijf Hefbruggen (E) - Openstaand: 100%quote:De incasso van september is niet geslaagd. Wij staan contact met de kredietnemer. De achterstand is ontstaan door problemen in de privesfeer. Wij blijven in contact met de kredietnemer om naar een oplossing te zoeken.
• Thuiszorg Nieuwe Bedrijfswagen (B) - Openstaand: 100%quote:Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat en hebben wij de stukken voor een dagvaarding zo goed als gereed. Onze advocaat zal op 12 oktober 2018 aangifte doen en deze stukken toevoegen aan de dagvaarding, daarna zal de dagvaarding uitgebracht worden. Het doel is uiteraard uw investering terug te krijgen en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen.
• Voorfinanciering uitzendprojecten (A) - Openstaand: 35.05%quote:De incasso van september is niet geslaagd. De achterstand is daardoor opgelopen tot drie termijnen. Ondanks vele pogingen en waarschuwingen hebben wij nog steeds geen contact kunnen leggen met de kredietnemer. Mocht de betalingsachterstand oplopen tot meer dan 90 dagen dan zullen wij de lening opzeggen en ons beraden over vervolgstappen. Mocht de lening worden opgezegd zal u hiervan nog bericht ontvangen.
• Stucadoors (C) - Openstaand: 55.14%quote:Alle opgevraagde aanvullende stukken zijn inmiddels in de dagvaarding verwerkt en deze zal dan ook uiterlijk deze of volgende week uitgebracht worden. De kredietnemer is reeds gefaillieerd op 15 augustus 2018 en wij hebben de vordering ingediend in het faillissement. Zoals eerder aangegeven zullen wij ons in de dagvaardingsprocedure richten op de Borg en kan het gebeuren dat de Borg een betalingsregeling aanbiedt. Dit is vooralsnog niet gebeurd, maar deze optie laten wij nu nog open. Indien de Borg geen betalingsregeling aanbiedt zullen wij, nadat wij een executoriale titel behaald hebben, beslag leggen op eventuele vermogensdelen van de Borg.
• Groei Manege - Openstaand: 55.53%quote:Wij hebben de deurwaarder verzocht om een gerechtelijk vonnis te halen op basis van het vooronderzoek. De deurwaarder heeft de opgevraagde aanvullende stukken en informatie reeds verwerkt in de dagvaarding en zal deze uiterlijk deze of volgende week nog uitbrengen. Zodra wij een executoriale titel hebben behaald bij de rechtbank, verwachten wij vervolgstappen te kunnen nemen om uw vordering te incasseren.
• Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand: 44.87%quote:De gemeente heeft met de kredietnemers het voortraject van het minnelijke schuldentraject doorlopen. Wij vernamen van de schuldhulpverlener dat de schuldeisers vanaf 11 september zullen worden aangeschreven. Wij hebben de eerste brief van de gemeente op 1 oktober 2018 ontvangen, waarin ons verzocht is om de uitstaande vordering door te geven. Dit hebben wij gedaan. Zoals ook reeds in onze vorige update aangegeven, hebben wij nog geen concrete inhoudelijke informatie gekregen over de schuldeisers en de totale schuldenlast. De totale schuldenlast zou circa ¤ 500.000,- bedragen en beide kredietnemers zijn gestopt met de manege en werken in loondienst. Wij zullen blijven aandringen bij de gemeente om ons snel meer informatie te verstrekken omtrent de schuldenpositie van de kredietnemers en het vervolg van het traject, echter zijn wij genoodzaakt het minnelijke schuldhulptraject af te wachten. Wij blijven uiteraard aangeven niet mee te werken aan kwijtingen, maar wel bereid te zijn mee te denken in de vorm van langdurige regelingen.
• Assortimentsuitbreiding Groothandel (D) - Openstaand: 92.54%quote:De kredietnemer betaald nog steeds keurig ¤ 1.000,- per maand aan de deurwaarder voor de aflossing van de gehele vordering en heeft de deurwaarder verzocht om de regeling te verlengen. Wel is hij op enig moment van plan de vordering ineens in te lossen, echter kan hij nog niet concreet aangeven wanneer. Gezien het keurige betaalgedrag van de kredietnemer en de uitstaande vordering hebben wij hiermee ingestemd. Wij hebben de deurwaarder wel gevraagd de betalingen scherp in de gaten te houden. Indien de voorgestelde betalingsregeling niet stipt wordt nagekomen dan hebben wij reeds toestemming gegeven om een dagvaarding uit te brengen, maar met nog maar een paar termijnen te gaan verwachten wij dat de vordering middels de regeling wordt ingelost.
• Materialen Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand: 61.17%quote:De gemeente heeft zich vorige maand gemeld voor een minnelijk schuldhulptraject. Wij hebben contact opgenomen en de hoogte van de vordering doorgegeven, maar hebben nog steeds geen inhoudelijke informatie gekregen met betrekking tot de totale schuldenlast. Wij hebben geen nieuwe informatie gekregen, maar zullen contact blijven houden met de gemeente en erop aandringen om ons informatie te verschaffen over de schuldenpositie van de kredietnemer en het vervolg van het minnelijke schuldentraject.
quote:Wij hebben, nadat wij de lening hebben opgezegd, niets meer van de kredietnemer vernomen en hebben derhalve het dossier overgedragen aan de deurwaarder. Wij hebben de deurwaarder de instructie gegeven om nog éénmaal te proberen tot een minnelijke regeling te komen. Indien wederom reactie of betaling uitblijft, zullen wij de deurwaarder vragen om een dagvaarding uit te brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze.quote:Op maandag 15 oktober 2018 14:41 schreef namliam het volgende:
de volledige zekerhied te geven van een nieuw aan te schaffen hypotheek?!
Ik vind het wel (weer) een mooi voorbeeld van hoe je "ongeveer 2800" = "echt" 2704
En 14 termijnen vs 17 termijnen zo even door elkaar kan husselen zonder met je ogen te knipperen... om zo de boel toch een beetje op te poetsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.man man man
Ik was eigenlijk niet van plan om deze mee te nemen omdat aan deze branche nogal wat risico’s kleven. Ook dat de onderneming nog geen vergunning heeft van de AFM maakt het risico alleen nog maar groter, want wat als deze vergunning er onverhoopt niet komt?quote:Op zondag 14 oktober 2018 10:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Financieel Adviseur Overnemen Portefeuille heeft ook 2017 cijfers. Cijfers zijn zo gek nog niet. Raar dat deze man 13 % rente moet betalen. Ken via een van mijn vorige bedrijven deze assurantietussenpersoon en kan hem van harte aanbevelen. Goudeerlijke Groninger, jong en met een groot netwerk van potentiële klanten, want heel lang bij een ander assurantiekantoor in de regio gewerkt. Mocht het ondernemerschap niet lukken dan zie ik hem vanuit loondienst toch zijn schuld wel netjes aflossen. Heb zelf in ieder geval een duit in het zakje gedaan.
Minimaal meegenomen na goede "recensie" van ons forumlid...quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk niet van plan om deze mee te nemen omdat aan deze branche nogal wat risico’s kleven. Ook dat de onderneming nog geen vergunning heeft van de AFM maakt het risico alleen nog maar groter, want wat als deze vergunning er onverhoopt niet komt?
De opmerking van paardendokter laat mij nu toch weer even twijfelen. Wat vinden jullie van dit project?
Ik zit er wel in en heb deze mail van ze gehadquote:Op maandag 15 oktober 2018 12:18 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
In september nog wel keurig op tijd een rentebetaling van ze gehad via TRINE. Benieuwd of ik van hen dmv een update er nog wat van hoor.
Zit niet in de LAH-leningen van NewLight.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit staat in een document dat gepubliceerd is op 1 september 2018 (Linkje).quote:A government program—the Mwananchi gas project—to subsidize the cost of cylinders was launched in July 2017 (figure 3). Under the multi-year program, between 5 and 15 million cylinders (1.2 million cylinders per annum), each fitted with a cooking stove, are to be provided to low-income families. The subsidy covers 60 percent of the price for the package. Implementation of the program has been entrusted to the National Oil Corporation of Kenya, but, in view of the company’s small share of the LPG market (5 percent), its capacity will have to be expanded to execute the program. The cylinder subsidy project is expected to be financed from what remains of the former kerosene subsidy fund.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |