Ah ja, een foto van je paspoort is ook een goeiequote:Op maandag 6 juli 2026 21:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Paspoort is alleen nodig voor de trein en lange afstandsbus. De rest kan je af met een foto van je paspoort.
Bij musea die gratis zijn, of bijna gratis, worden van alle bezoekers het ID nummer, en soms naam, genoteerd. Verder niets. Er wordt een ID controle uitgevoerd.
En voor een dossier opbouw is een ID niet nodig. Het land hangt vol met camera's.
We kunnen van zaterdag 24 april tot zaterdag 9 mei. Als we een dag of 4/5 in Beijing zouden willen blijven dan zouden we rond de 29ste in Xi'an aankomen. De verplaatsing richting Hangzhou zou dan precies in die drukke tijd vallen. Zelf ben ik ook wel aardig flexibel maar met een kind is dat toch wat lastiger. Wat zou jij de ideale planning vinden als je 2 weken tijd hebt voor Beijing, Xi'an, Hangzhou en Shanghai, qua aantal dagen? Of zou je ook andere plekken aanraden/plekken afraden?quote:Op maandag 6 juli 2026 21:46 schreef z80 het volgende:
[..]
En ben je echt van plan op de eerste en laatste dag dat Chinezen vrij hebben te reizen? Een dag eerder of later is veel rustiger.
ik zelf ben wel een gek,die alleen is, die in de drukte rustig een trein op zoekt. Maar ben inmiddels zo vaak in die hoek geweest dat ik me wel red. En anders wel ergens een goedkoop hotelletje weet te vinden.
Dit is een vraag die zo goed als onmogelijk is om te beantwoorden. Ik ken je niet en weet niet wat jullie voorkeuren zijn.quote:Op maandag 6 juli 2026 22:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ja, een foto van je paspoort is ook een goeieEn die camera's is waar ja
[..]
We kunnen van zaterdag 24 april tot zaterdag 9 mei. Als we een dag of 4/5 in Beijing zouden willen blijven dan zouden we rond de 29ste in Xi'an aankomen. De verplaatsing richting Hangzhou zou dan precies in die drukke tijd vallen. Zelf ben ik ook wel aardig flexibel maar met een kind is dat toch wat lastiger. Wat zou jij de ideale planning vinden als je 2 weken tijd hebt voor Beijing, Xi'an, Hangzhou en Shanghai, qua aantal dagen? Of zou je ook andere plekken aanraden/plekken afraden?
Bedankt voor je reacties, heb ik veel aanquote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit is een vraag die zo goed als onmogelijk is om te beantwoorden. Ik ken je niet en weet niet wat jullie voorkeuren zijn.
Maar als ik even snel kijk wat de officiële feestdagen in China zijn in 2027 dan is dit enkel 1 en 2 mei.
https://publicholidays.cn/
Maakt het wat makkelijker plannen.
En persoonlijk zou ik Hangzhou overslaan. En direct door naar Shanghai. Ongeveer 5 dagen per stad en telkens 1 reis dag. Zeker met een kind. Of vanuit Xi'an naar Zhengzhou voor 3 nachten. Maak je daar een tussenstop en neemt een kijkje bij de Yellow River Scenic Spots. Groot en duidelijk nep.
Tevens kun je vanuit Shanghai met de metro, slechts 1 overstap aan het einde van de lijn, naar Suzhou (soort Giethoorn). Of een dagje zoo in Shanghai.
Ik heb zelf deze omgeving vorig jaar bezocht. Volledig met OV alles gedaan.
Mooie omgeving. Ik kom daar graag.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:23 schreef Bootje84 het volgende:
Ik ga over 1,5 weken weer naar China toe. Zin in! Dit keer alleen Guangzhou en de directe omgeving maar dat maakt het niet minder vet !
In Beijing ben ik alleen in de stad, en 1 keer met een gids naar de muur geweest. Dit was op een transit visum. Mocht de stad dus niet uit.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reacties, heb ik veel aanIk lees overal dat de feestdagen van 1 tot 5 mei zijn maar dat klopt dus niet volgens jou? 1 en 2 mei vallen wel op zaterdag en zondag dus je hebt dan niet dat mensen er nog een weekend aan vastplakken, dat scheelt weer. Ik zat net te denken aan een Chinees die ik onlangs ontmoet heb dus ik ga hem ook even vragen voor inside information en dan kunnen we een knoop doorhakken. China staat namelijk echt wel #1 dus ik hoop echt dat het kan.
Heb jij ook ervaring met dingen boven/ten noordoosten van Beijing? Ik zat ook nog te denken om daarheen te gaan, daar is het waarschijnlijk minder druk. Maar Xi'an staat ook wel heel hoog op mijn lijst dus dat zou wel jammer zijn. Kun je je sowieso in Xi'an wel een dag of 4 vermaken?
Ik zag op instagram "Kuli kuli" en "Metroman" als tips. Kuli kuli voor taalapp en metroman voor ( je verzint het niet ) de metro kaarten.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
In Beijing ben ik alleen in de stad, en 1 keer met een gids naar de muur geweest. Dit was op een transit visum. Mocht de stad dus niet uit.
En Xi'an kun je rustig een week vol maken. Mooie omgeving en verschillende parken om te wandelen. En naar keuze rondje over de vestigingsmuur lopen of fietsen.
Qua drukte zou ik me geen zorgen maken. De toeristenvallen zullen drukker zijn dan normaal op een feestdag. Maar eigenlijk wil je die zo veel mogelijk mijden. Hooguit een keertje kijken wat je mogelijk zou kunnen missen.
ps
Hou er rekening mee dat internet beperkt is. Geen Google, meta of X. NOS is ook niet te bekijken. De rest van de kranten dan weer wel.
Ook Bing werkt. En nog verrassend goed. Wel Engels en "safe" aan. Maar voor het zoeken van toeristen info of vervoer opties werk het goed.
En als afsluiter.
Zet google translate op je telefoon en download vooraf het China woordenboek. Download ook in Lens het China woordenboek. (iets lastiger te vinden in de opties). Kun je de menu kaarten lezen en simpele vragen stellen aan de lokale bevolking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |