Zowel het sinterklaasfeest als religie zijn uitingen van cultuur. Ongenuanceerde en militante aanvallen op symbolen ervan leidt tot heftige reacties.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:06 schreef Molurus het volgende:
Ah kijk, Zwarte Piet wordt nu tot een religie verheven.
Zegt de man die het over 'witten' heeft.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:28 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het enige dat extreem is in deze discussie is je poging tot framing.
Klopt. Net als Pokemon Go en concerten van Justin Bieber. Toch vind ik het wel wat ver gaan om ZP te typeren als een religie.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zowel het sinterklaasfeest als religie zijn uitingen van cultuur.
Als het al ergens op zou slaan om ZP een religie te noemen dan is dat alsnog geen rechtvaardiging voor die heftige reacties.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ongenuanceerde en militante aanvallen op symbolen ervan leidt tot heftige reacties.
Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zegt de man die het over 'witten' heeft.
Ik vergelijk het sinterklaasfeest met een religie. Zwarte Piet is daar een belangrijk symbool van. Net als godsdienst komt het sinterklaasfeest voort uit mythen en sagen en is het door een hele geschiedenis geworden tot wat het is. Wat denk je dat er gaat gebeuren als een tirannieke minderheid geheelonthouders gaat klagen over het gebruik van wijn in de rooms-katholieke kerk bij de mis en eist dat in elke kerk wijn in de ban gedaan wordt? Ook dan komt er een felle tegenreactie.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:51 schreef Molurus het volgende:
Klopt. Net als Pokemon Go en concerten van Justin Bieber. Toch vind ik het wel wat ver gaan om ZP te typeren als een religie.
Niet voor racistische bagger, maar wel dat mensen kwaad worden en/of denken waar zij zich mee bemoeien.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:51 schreef Molurus het volgende:
Als het al ergens op zou slaan om ZP een religie te noemen dan is dat alsnog geen rechtvaardiging voor die heftige reacties.
Als iemand mij wit noemt, corrigeer ik degene dat ik blank ben. Dat Amerikaanse 'antiracistische' discours kan me aan mijn reet roesten.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 13:00 schreef Kamina het volgende:
[..]
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Welkom in democratisch Nederland!
Zijn de studenten niet een beetje oud om sinterklaas te vieren?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 13:51 schreef speknek het volgende:
Eindhoven verbaast me wel. Op de universiteit al een paar jaar geen zwarte piet meer gezien.
Zijn de volwassenen niet een beetje te oud om ruzie te maken over een kinderfeest?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:32 schreef MissGiraffe het volgende:
Zijn de studenten niet een beetje oud om sinterklaas te vieren?
Nope. Een verklaring... misschien. Rechtvaardiging: nope, nope, nope.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niet voor racistische bagger, maar wel dat mensen kwaad worden en/of denken waar zij zich mee bemoeien.
Mwah, je kunt moeilijk van mensen verwachten dat ze vriendelijk blijven glimlachen of hun schouders ophalen wanneer hun tradities door een stel vreemden effectief om zeep worden geholpen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope. Een verklaring... misschien. Rechtvaardiging: nope, nope, nope.
Nou precies! Geen discussies meer en demonstraties verbieden: zwarte piet blijft zwart conform de wens van meer dan 80% van de Nederlandse bevolking. Opgelost. Slotje.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:35 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zijn de volwassenen niet een beetje te oud om ruzie te maken over een kinderfeest?
Ik vind het wel degelijk een rechtvaardiging.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope. Een verklaring... misschien. Rechtvaardiging: nope, nope, nope.
al die mensen in de comments die lopen te jankenquote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:00 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/(...)4301/?type=3&theater
Grapje !!!! 26.000 x gedeeld.
Hoeveel mensen denken dat dit waar is ?
Als je dit vergelijkt met de Flat Earth theorie heb je er weinig van begrepen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 13:14 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)eten-in-grote-steden
Het is puur een Randstad-ding. Van klagers die het als opstapje zien naar herstelbetalingen voor de slavernij. We moeten die paar schreeuwers en hun hulpjes in de media niet serieus nemen. De onderzoeken die er zijn geweest wijzen in de richting van een overtuigende meerderheid die Zwarte Piet wil behouden.
We nemen Flat Earthers ook niet serieus, dit is van hetzelfde niveau. Waarschijnlijk soortgelijke aantallen qua aanhangers.
Dat hep gestaan op feesboekquote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
al die mensen in de comments die lopen te janken
Ik woon in Breda en ik wil geen zwartepietentheater in mijn stad.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:10 schreef Spectator19 het volgende:
We doen niet mee aan de discussie. Wij doen wat de mensen in Breda willen.
Sinterklaascomité Breda
Wat leuk, iemand die zich uitgeeft voor "Zwarte Piet-fan" probeert de boel een beetje op te stoken met nepnieuws in de kennelijke hoop dat voorstanders over de schreef gaan zodat we weer fijn verontwaardigd kunnen doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:00 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/(...)4301/?type=3&theater
Grapje !!!! 26.000 x gedeeld.
Hoeveel mensen denken dat dit waar is ?
Dat heet geen democratie, maar dictatuur van de minderheid. Is een groeiend verschijnsel in 'beschaafde' landen, waar 'politiek correct' een modeverschijnsel is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |