Wat is je punt? Mijn klassieke Mini met 1275cc knalt ook heerlijk door de bergen zonder ook maar één kik te geven. Ik weet zeker je met zo'n lichtgewicht bochtenridder met ongeblazen benzineblokje je bergop de gemiddelde lease turbodiesel helemaal zoek rijdt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 08:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
heerlijk inderdaad. Afgelopen weken in de bergen geweest en mijn diesel ramde net zo door als op een snelweg. Die naaimachines van een benzine gaan nergens over, gepruttel
Een roffel is de bijnaam van elke 5 cylinder Volvo benzine gestookt,niet alleen de turbo varianten welke jij zo graag ophemelt. (3-de roffel hier) Of het dus een 850,Classic of N of NN is,maakt niks uit.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een roffel komt uit de benzine turbo 5-cylinders die in de Volvo 850 serie werden gebruikt. Een diesel heeft geen roffel, dat noemen we een knikkerbak. Tenminste, zo klinkt het voor degene die naast je auto staat: TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.
En het geluid zegt niks over fijn rijden, natuurlijk.
Klopt,een turbo "vreet" het geluid op. De Volvo's hebben wel een wat eigen karakteristiek geluid met of zonder föhn. Maar goed,dit gaat geheel off topic. Wilde alleen kapitein spreeuw's horizon iets verbreden als alleen maar een geblazen 850.quote:Op zondag 14 oktober 2018 10:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zover ik weet dempt een turbo zelfs het geluid.
wij hebben 1 jaar Alfa's in de lease gehad. Ik geloof dat de fleet-manager (ja, ja, zo heet zo een meneer of mevrouw die je kan bellen als er iets is met je wagen) er nu nog af en toe schreeuwend van wakker wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:49 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
Als het kon met liefde een Alfa Romeo, past helaas niet in mijn lease dus ik denk de DS3 crossback. (of DS4 mocht die er over 1,5 jaar zijn)
[ afbeelding ]
Dat is echt wel een leuk dingetje,kwam em afgelopen donderdag tegen op de A10 in de ochtend,knalrood,ik vind het wel wat. Zal niet veel kleiner zijn als een Golf 1 qua binnenruimte?quote:
Precies, gebruik hem als 3e auto. Ben benieuwd of het een goede investering is.quote:Op zondag 14 oktober 2018 15:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Kak,ik bedoel de Up,de Lupo is ook echt wel tof maar begint wel erg duur te worden.
Hm,mits niets teveel km's en een leuke uitrusting en een goede staat,ja...jaloers,heerlijk ding.quote:Op zondag 14 oktober 2018 16:30 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Precies, gebruik hem als 3e auto. Ben benieuwd of het een goede investering is.
Ik ken de verhalen, en toch... Zou ik er best een keer eentje willen hebbenquote:Op zondag 14 oktober 2018 13:48 schreef manny het volgende:
[..]
wij hebben 1 jaar Alfa's in de lease gehad. Ik geloof dat de fleet-manager (ja, ja, zo heet zo een meneer of mevrouw die je kan bellen als er iets is met je wagen) er nu nog af en toe schreeuwend van wakker wordt.
ik had een 159 station. ik geloof dat 50% van de folder ging over de kleur van het leer, de stiksels en of je achterin ingeborduurde logo's in de hoofdsteunen wil hebben
Los van de gebreken:quote:Op zondag 14 oktober 2018 18:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, en toch... Zou ik er best een keer eentje willen hebben
de gebreken zijn al lang niet meer. Helemaal de giulia en stel io zijn prima auto's. Het interieur is ook nu nog puur op de bestuurder gericht.quote:Op zondag 14 oktober 2018 19:09 schreef manny het volgende:
[..]
Los van de gebreken:
Ik weet niet of het nog zo is, maar in die 159 zitten alle snelheidsmeters enzo in een soort diepe "tunnel" en gericht op de bestuurder. In andere woorden: de bijrijder kan niet zien hoe hard je rijdt.
dat is toch geniaal !
Alle klokjes, knopjes enzo: schitterend. auto reed ook superfijn.
Dus: Jazeker, een leuke ervaring !
Das heul geen Saab.quote:
Uhu twee van de leukste automerken in 1 auto verenigd.quote:Op maandag 15 oktober 2018 17:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das heul geen Saab.
[ afbeelding ]
zijn diverse specialisten die dit soort auto’s verleasen toch?quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nog een Volvo 940
[ afbeelding ]
In de praktijk zal het een lease worden, en dan proberen om binnen budget zo dicht mogelijk in de buurt te komen van die kwaliteit.
Niet met onderhoud erbij in, of tegen een te hoge prijs. En vaak ook geen lpg, dan is het rijden onbetaalbaar.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zijn diverse specialisten die dit soort auto’s verleasen toch?
Nee, hoor. Turbo of benzine laat ik even in het midden, maar voor de V70N en NN geldt het zeker niet. Tenminste, niet bij de echte liefhebbers.quote:Op zondag 14 oktober 2018 10:26 schreef Charged het volgende:
Een roffel is de bijnaam van elke 5 cylinder Volvo benzine gestookt,niet alleen de turbo varianten welke jij zo graag ophemelt. (3-de roffel hier) Of het dus een 850,Classic of N of NN is,maakt niks uit.
Ik kan hem je aanraden.quote:
Toen ik nog een up had stond ik een keer naast een Golf I geparkeerd. Zoveel scheelde dat inderdaad niet.quote:Op zondag 14 oktober 2018 15:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Dat is echt wel een leuk dingetje,kwam em afgelopen donderdag tegen op de A10 in de ochtend,knalrood,ik vind het wel wat. Zal niet veel kleiner zijn als een Golf 1 qua binnenruimte?
Kak,ik bedoel de Up,de Lupo is ook echt wel tof maar begint wel erg duur te worden.
Ik bied vaak 50 euro voor auto's en soms zegt iemand dat is goed of een tegenbod en dan heb ik er een auto bij en dat gebeurd geregeld.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zit alvast te kijken wat mijn volgende auto wordt terwijl ik daar helemaal totaal geen geld voor heb maar ja we zijn mannen dus vinden we het leuk om hiernaar te kijken.
Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval geen sedan meer wil. Ik heb altijd sedans gehad omdat het gewoon de mooiste auto's zijn die deftig overkomen maar ze zijn gewoon totaal onpraktisch voor alles behalve personen vervoeren. Ik wil ook absoluut geen hatchback of zo'n ander koekblik of iets met maar 2 deuren of zo want dat vind ik zo kansloos klein en meer iets voor wijven of petjes dus ja dan hou je een stationwagen over. Ik wil ook echt absoluut een trekhaak dit keer eigenlijk. Of naja, misschien dat een trekhaak niet nodig is omdat een station al meer ruimte biedt, maar het zou wel echt handig zijn.
Zelf zat ik te kijken naar die ford focus ecoboost dingen omdat ik ze gewoon heel mooi vind en tevens zijn dit gewoon prima middenklasse auto's tegen een zeer scherpe prijs altijd. Maar ja ik heb er nog ff geen geld voor en mijn huidige auto is ook nog wel goed dus ik moet waarschijnlijk nog een paar jaar wachten tot het eindelijk kan.
En wat voor auto zou jij hierna kopen? En waarom?
Gek ding inderdaad, een soort smart maar dan anderhalf keer ofzo. Hoe is dit dan een premium aygo?quote:Op zondag 18 november 2018 10:24 schreef Meike26 het volgende:
In Januari begin ik aan opleiding tot buschauffeur, eerst een maandje theorie + praktijk, daarna routes leren en dan aan het werk. Als alles gaat zoals gepland, ga ik bij Connexxion in Hilversum rijden, maar is er ook de kans dat ik routes zal gaan rijden rond Amstelveen, Schiphol, Haarlem
Dus gaat mijn keus uit straks naar een licht wagentje, zuinig en toch met een bepaalde xfactor dat je plezier in het rijden hebt en houdt. Een auto uit de Aygo of VWup drieling is dus niet echt iets voor ons.
Waarschijnlijkste auto nu is dat het een Toyota iQ gaat worden, een soort van premium Aygo, vreemd gek ding, maar met het bezitten van vreemde gekke auto's daar zijn we sowieso wel bekend mee
Ik vind het een geinig ding om te zien.quote:Op maandag 19 november 2018 07:26 schreef Meike26 het volgende:
Het zijn beide kleine Toyota's. Je kan in beide met moeite boodschappen doen en het zijn allebei stadskarretjes.
Waar de iQ zich in onderscheid is de beleving aan boord. Waar je in de Aygo gewoon zwart kneiterhard plastic tegen komt, zit de iQ een stuk beter in elkaar. Luxe lederen of stoffen stoelen. Hoogglans middenconsole, abs, uitschakelbaar esp, climate control en JBL sound system. De Aygo is er puur voor de massa, zoals de hele drieling is, de iQ is wat hoger en luxer in de markt gezet niet alleen als gebruiksvoorwerp en dat zie je als je voor eerste keer er in gaat zitten. Ik was er echt zelf ook verbaasd over. Ik vindt het een tof ding
Bijna een kleine Aston.quote:Op maandag 19 november 2018 07:26 schreef Meike26 het volgende:
...Luxe lederen of stoffen stoelen. Hoogglans middenconsole, abs, uitschakelbaar esp, climate control en JBL sound system. De Aygo is er puur voor de massa, zoals de hele drieling is, de iQ is wat hoger en luxer in de markt gezet niet alleen als gebruiksvoorwerp en dat zie je als je voor eerste keer er in gaat zitten. Ik was er echt zelf ook verbaasd over. ...
Noice. Wat heb je d'r allemaal in gestopt? Ik heb een redelijk kale en das al een fijn wagentje.quote:Op maandag 19 november 2018 18:14 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag maar mijn nieuwe auto besteld, VW Polo met allerlei toeters en bellen. Kreeg onverwachts ook nog salarisverhoging dus last minute nog wat gadgets toegevoegd. Nu kan het wachten beginnen...
Business intense uitvoering, dus sowieso al navigatie enzoquote:Op maandag 19 november 2018 21:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Noice. Wat heb je d'r allemaal in gestopt? Ik heb een redelijk kale en das al een fijn wagentje.
Dat lijstje valt best mee voor een auto met meer dan 2 miljoen op de teller.quote:Op zondag 18 november 2018 22:14 schreef MisterLastName het volgende:
Nu 2097xxx gelopen en start zonder problemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |