abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 20:06:31 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182438675
registreer om deze reclame te verbergen
E92 335i, wss met n54 maar als het budget het toelaat een facelift met n55.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 10 oktober 2018 @ 20:23:24 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182439100
F11 530d als het ff kan, liever nog een X5 8-)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:36:49 #53
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_182440836
Zo'n electromobiel en dan het liefst zelfrijdend.

Leuker dan dat wat ik nu rijd word het toch niet meer zonder dat het veel geld kost.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_182440965
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:06 schreef SuperNeger het volgende:
Ik zit alvast te kijken wat mijn volgende auto wordt terwijl ik daar helemaal totaal geen geld voor heb maar ja we zijn mannen dus vinden we het leuk om hiernaar te kijken.

Ik weet van mezelf dat ik in ieder geval geen sedan meer wil. Ik heb altijd sedans gehad omdat het gewoon de mooiste auto's zijn die deftig overkomen maar ze zijn gewoon totaal onpraktisch voor alles behalve personen vervoeren. Ik wil ook absoluut geen hatchback of zo'n ander koekblik of iets met maar 2 deuren of zo want dat vind ik zo kansloos klein en meer iets voor wijven of petjes dus ja dan hou je een stationwagen over. Ik wil ook echt absoluut een trekhaak dit keer eigenlijk. Of naja, misschien dat een trekhaak niet nodig is omdat een station al meer ruimte biedt, maar het zou wel echt handig zijn.

Station vs sedan vs hatchbak zegt niets over de ruimte. Een moderne Corsa past bv al meer in dan een station uit het jaar kruik.

Zelf vind ik een sedan ook mooier dan een station. Mijn auto is dan ook geen station. (Officieel ook geen sedan, want de achterruit weegt mee dus het is een hatchbak, maar lijkt meer op een sedan) (Skoda Octavia)

Kwa ruimte heb ik niets te klagen. 4 grote vliegtuigkoffers? Hoppa, zo in de kofferbak, rechtop, naast elkaar en ruimte over. Achterbeenruimte? Ook ruim voldoende.

Imho moet je eerst kijken naar modellen in je segment of je vooroordeel werkelijk klopt.

Zoals t er nu uitziet wordt mn volgende ook weer een Octavia. Lekker ruim, comfortabel, zuinig.
Dingen als 3dubbelturbo's, PKs enz boeien mij niet, liever een oerdegelijke auto die t gewoon doet. En dat doet dit oude dieseltje prima. Inmiddels op 406dkm en hij heeft vooralsnog niet de neiging om stuk te gaan.

Zoals gezegd dus wel een diesel, en de volgende wordt dat ook, ondanks alle gedoe rond diesel. Fact: Het is met mijn hoeveelheid km goedkoper (rij zo'n 35k/jaar). En wat ze roepen, diesel is niet ineens volgend jaar 'non-existing'. Dat is gewoon niet realistisch. Tegen de tijd dat dat wel zo is, dan is mn auto alweer voldoende km's verder om afgeschreven te zijn.

Comfort van diesel (1000km op een tank, koppel onderin, 1:20) bevalt me te goed.

Maar als je weinig rijd is een benzine natuurlijk veel realistischer. Zoek wel vantevoren naar de bekende kwalen. (dus neem bv geen oliezuipend 1.8TSI VAG blok tenzij ie gereviseerd is)

Als je budget voldoende is en je weinig grote afstanden rijd kun je ook een (fully) electric overwegen. Is per km een klap goedkoper, en toekomstvaster met alle mileuregeltjes dan een 'fossiel' hok.

Trekhaak: Vind ik geen dealbreaker. Kost je een keertje 500-600 eur desnoods. Ik heb m er zelf ondergeschroefd. Kosten: 125 eur voor de trekhaak+kabelset en een middagje werk.
pi_182441084
Alfa-Romeo_Stelvio_01.jpg?itok=Bvk7QauE

Als het kon met liefde een Alfa Romeo, past helaas niet in mijn lease dus ik denk de DS3 crossback. (of DS4 mocht die er over 1,5 jaar zijn)
txqyyacbjdlk.jpg
pi_182441170
Voor mij wordt het een mustang v8 of een bmw M4 ik twijfel hier nu al 3 jaar tussen (vanaf het moment dat de 2015 mustang uitkwam...)
Vanwege mijn terugkeer naar nederland zou de mustang mogelijk de financieel beste keus zijn. Maar ik ben zo bang de luxe van bmw te missen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_182441925
registreer om deze reclame te verbergen
Lexus IS300h
BlaBlaBla
pi_182441943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zelf een diesel gehad en ken ook helemaal niemand met een diesel. Waarom zou je dit nemen i.p.v. benzine? Is meer als je hele lange afstanden rijdt toch?

En ja zo'n kleintje zou ik ook niet aan willen beginnen. Dan maar ietsje meer wegenbelasting. En sowieso een auto moet handig zijn, een kleine auto of een sedan en zo is dat dus niet. Tenzij je alleen maar personen moet vervoeren. Maar vaak zat gehad met mijn sedans dat iets niet lukte en je dus iemand moest bellen met een grotere auto :') Ik zou ook nooit een coupé halen of zo. Ik vind zoiets echt alleen handig als 2e auto.
Een Diesel rijdt veel fijner.
pi_182442266
Mijn volgende leasebak over 2 jaar gaat een elektrische worden, ik hoop dat tegen die tijd het rijbereik rond de 600/700km komt te liggen. Dit zou voor mij voldoende zijn om de overstap te maken.
pi_182442364
Outlander PHEV lijkt mij wel mooi, zelfs zonder belastingvoordeel een goede deal. Niet groter dan een normale station, alleen hoger. Automaat, lekker stil, veel zit erop voor slechts 35000 en lagere brandstofkosten.

Voor het zakelijk imago van de werkgever, zal het ook wel beter zijn, ipv tot 2024 de stad vergassen met een diesel, maar weet niet of ze zo slim zijn.
.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:19:49 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182459931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:34 schreef robijntjestralendwit het volgende:

Diesel is niet per sé sneller, wel krachtiger (meer koppel).
Het vermogen van een motor wordt uitgedrukt in pk's. Een pk is een relatie tussen Nm's en toeren. Dus alleen Nm's zegt niets.

En het koppel van je diesel wordt grotendeels bepaalt door de toevoeging van de turbo. Als je een turbo aan een benzinemotor hangt, dan wordt het pas leuk. :)

Daarom wordt mijn volgende auto een V70R....oh, wacht....die heb ik al. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:21:18 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182459970
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:30 schreef PzKpfw het volgende:

Een Diesel rijdt veel fijner.
Je bedoelt een turbodiesel, neem ik aan? Want een diesel zonder turbo is echt heeeeeeeel traag.

Probeer maar eens een benzine met turbo; die rijden nog veel fijner. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182460029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je bedoelt een turbodiesel, neem ik aan?

Neem maar eens een benzine met turbo; die rijden nog veel fijner. :)
Ik ben een echte dieselfanaat dus dacht het niet ;)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:24:54 #64
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182460093
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik ben een echte dieselfanaat dus dacht het niet ;)
Dan heb je nooit een auto met een 'fatsoenlijke' geblazen benzinemotor gehad. :)

Diesel rij je voor de kosten, niet omdat je het fijn vindt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182460205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan heb je nooit een auto met een 'fatsoenlijke' geblazen benzinemotor gehad. :)

Diesel rij je voor de kosten, niet omdat je het fijn vindt. :)
Dat is jouw mening misschien. Voor mij gaat er niets boven de fijne roffel van een, liefst zware, diesel.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:30:55 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182460313
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat is jouw mening misschien. Voor mij gaat er niets boven de fijne roffel van een, liefst zware, diesel.
Een roffel komt uit de benzine turbo 5-cylinders die in de Volvo 850 serie werden gebruikt. Een diesel heeft geen roffel, dat noemen we een knikkerbak. Tenminste, zo klinkt het voor degene die naast je auto staat: TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.

En het geluid zegt niks over fijn rijden, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182460480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een roffel komt uit de benzine turbo 5-cylinders die in de Volvo 850 serie werden gebruikt. Een diesel heeft geen roffel, dat noemen we een knikkerbak. Tenminste, zo klinkt het voor degene die naast je auto staat: TAKKETAKKETAKKETAKKETAKKE.

En het geluid zegt niks over fijn rijden, natuurlijk. :)
Ieder z'n mening natuurlijk.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:37:47 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182460563
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:35 schreef PzKpfw het volgende:

Ieder z'n mening natuurlijk.
Dat klopt. Daarom had je ook moeten zeggen 'Ik vind een diesel fijner', en niet 'Een diesel rijdt fijner'. Want dan presenteer je je mening als een feit. En iedereen weet dat dat niet zo is, natuurlijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 21:40:26 #69
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182460659
Een moderne, goede, turbobenzine heeft doorgaans net zoveel koppel (en vaak komt dat vanaf het zelfde toerental vrij) als de diesel equalevent in dezelfde auto. Diesels zijn wel nog steeds een stuk zuiniger tov turbo benzine blokjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182460838
Volgende auto? Weet het niet specifiek maar waarschijnlijk een exemplaar met iets meer vermogen vergeleken met nu. Ben begin dit jaar overstapt van een Seat Ibiza diesel uit 2002 met ruim 4 ton op de klok naar een Renault Clio uit 2010 met kleine turbomotor (1.2 TCE, benzine). Dan spreken we over een achteruitgang van 130 pk en 300 nm naar 100 pk en circa 140? nm. Het vermogen van de Clio is beslist afdoende maar zeker op de snelweg merk je dat er nu geen surplus aan vermogen voorhanden is.
Lick a woolly Mammoth's shitty asshole. Suck a European Bison's spermy nutsack.
pi_182461042
Misschien als ik zzp'er wordt een bedrijfswagen erbij,
Rij nu een vito, maar wil er dan een Unimog bij gaan rijden
Beetje dit idee
$_85.JPG
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:56:58 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182461250
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Volgende auto? Weet het niet specifiek maar waarschijnlijk een exemplaar met iets meer vermogen vergeleken met nu. Ben begin dit jaar overstapt van een Seat Ibiza diesel uit 2002 met ruim 4 ton op de klok naar een Renault Clio uit 2010 met kleine turbomotor (1.2 TCE, benzine). Dan spreken we over een achteruitgang van 130 pk en 300 nm naar 100 pk en circa 140? nm. Het vermogen van de Clio is beslist afdoende maar zeker op de snelweg merk je dat er nu geen surplus aan vermogen voorhanden is.
30 pk minder merk je wel, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182461502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarom had je ook moeten zeggen 'Ik vind een diesel fijner', en niet 'Een diesel rijdt fijner'. Want dan presenteer je je mening als een feit. En iedereen weet dat dat niet zo is, natuurlijk. :)
Als er een is die z'n mening doordraaft ben jij het wel.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:11:15 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182461749
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als er een is die z'n mening doordraaft ben jij het wel.
Whooooeh, je vindt het niet leuk, he? Dat mijn mening anders is? :)

In zo'n topic als dit, zijn er altijd dieselrijders die hun mening komen doordrukken, net zoals jij. Want fijner, want koppel, want lagere toeren, want schakellui, blahblahyaddahyaddah.
Ik weet het al, als ik de titel zie. Ik kom gewoon even wat tegengas geven. En ik vind het psychologisch interessant. Wat bezielt jullie, dat jullie dit altijd doen? Proberen jullie iets te compenseren? Aan jezelf te verantwoorden dat je diesel rijdt? Ik bedoel, de rest van de wereld, doesn't give a shit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:16:59 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182461943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:51 schreef Fer het volgende:
Outlander PHEV lijkt mij wel mooi, zelfs zonder belastingvoordeel een goede deal. Niet groter dan een normale station, alleen hoger. Automaat, lekker stil, veel zit erop voor slechts 35000 en lagere brandstofkosten.

Voor het zakelijk imago van de werkgever, zal het ook wel beter zijn, ipv tot 2024 de stad vergassen met een diesel, maar weet niet of ze zo slim zijn.
2014 belde, ze wilden hun overgesubsidieerde knakenbak terug.

Collega had destijds zo'n ding. Het opgegeven elektrische bereik haalde 'ie zelden en zonder die hulp was het vooral een trage logge zuipbak. Na een paar maanden heeft 'ie 'm ingeruild voor een BMW. Op diesel _O-.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')