abonnement Unibet Coolblue
pi_182564659
Woensdag 17 oktober:
Politie vindt 400 liter drugsafval in Tilburg
https://www.telegraaf.nl/(...)rugsafval-in-tilburg

Het gaat niet over, niet vanzelf.
pi_182566406
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Neh man, tokkies blowen dagelijks en drinken goedkoop LIDL-bier.
Maar als ik je goed begrijp ben jij voor het legaliseren van alle soorten drugs? Coke, heroïne, XTC, GHB etc?

Of alleen maar XTC?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_182566764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:30 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Maar als ik je goed begrijp ben jij voor het legaliseren van alle soorten drugs? Coke, heroïne, XTC, GHB etc?

Of alleen maar XTC?
Hoe concludeer jij dat ik alle soorten drugs wil legaliseren op basis van mijn uitspraak dat (bijna) al mijn vrienden wel eens (paar keer per jaar) xtc nemen op een feestje of festival?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182566774
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoe concludeer jij dat ik alle soorten drugs wil legaliseren op basis van mijn uitspraak dat (bijna) al mijn vrienden wel eens (paar keer per jaar) xtc nemen op een feestje of festival?
Oke, ik zal mijn vraag anders stellen.

Moeten alle soorten drugs gelegaliseerd worden?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_182566832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:56 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Oke, ik zal mijn vraag anders stellen.

Moeten alle soorten drugs gelegaliseerd worden?
Nee, de beelden van grote groepen verslaafde en criminele heroïnejunks die rondzwierven op alle grote stations van Nederland uit de jaren '70 en '80 lijken me al genoeg reden om dat niet te doen. Cocaïne vind ik ook lastig, omdat de kans op een overdosis relatief hoog is (in ieder geval vergeleken met mdma).

Maar legalisatie (of in ieder geval gedogen) van xtc zoals we dat nu ook met wiet en hasj doen lijkt me een goed idee. Het middel is niet tot amper verslavend, levert geen gezeik en ruzie op zoals alcohol dat wel doet, is relatief veilig (zeker als je het nog beter kan testen) en is minder slecht voor je lichaam dan alcohol.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182567072
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, de beelden van grote groepen verslaafde en criminele heroïnejunks die rondzwierven op alle grote stations van Nederland uit de jaren '70 en '80 lijken me al genoeg reden om dat niet te doen. Cocaïne vind ik ook lastig, omdat de kans op een overdosis relatief hoog is (in ieder geval vergeleken met mdma).

Maar legalisatie (of in ieder geval gedogen) van xtc zoals we dat nu ook met wiet en hasj doen lijkt me een goed idee. Het middel is niet tot amper verslavend, levert geen gezeik en ruzie op zoals alcohol dat wel doet, is relatief veilig (zeker als je het nog beter kan testen) en is minder slecht voor je lichaam dan alcohol.
Kan ik inkomen. Het is wel lastig om XTC met alcohol te vergelijken. Heeft alles te maken met welke dosering en de frequentie van het gebruik. 1 XTC pil kan je niet vergelijken met 1 fles bier. Daar zijn de verschillen die het gebruik overleveren toch wel veel te groot.

De gevolgen van 1 XTC pil kunnen toch wel veel groter zijn dan 1 fles bier die je bij de AH uit de schappen haalt. Als je XTC beter gaat reguleren en kan zien wat er in een pil gaat dan zal het vast veiliger worden. Wie weet komt dat er ooit van en kan je naar de apotheek gaan voor je XTC pil.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_182567267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:18 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Kan ik inkomen. Het is wel lastig om XTC met alcohol te vergelijken. Heeft alles te maken met welke dosering en de frequentie van het gebruik. 1 XTC pil kan je niet vergelijken met 1 fles bier. Daar zijn de verschillen die het gebruik overleveren toch wel veel te groot.

De gevolgen van 1 XTC pil kunnen toch wel veel groter zijn dan 1 fles bier die je bij de AH uit de schappen haalt. Als je XTC beter gaat reguleren en kan zien wat er in een pil gaat dan zal het vast veiliger worden. Wie weet komt dat er ooit van en kan je naar de apotheek gaan voor je XTC pil.
Je kunt het niet vergelijken, want ze doen twee totaal verschillende dingen met je. Over het algemeen zijn mensen met een pilletje op veel leuker en vriendelijker dan mensen met drank op...

Jij weet ook vast wel dat de meeste (je weet wel, die hoogopgeleide, verstandige, goed geïnformeerde) pilgebruikers het houden bij 1 pil op de avond omdat ze willen genieten en niet klappertandend en oververhit bij de EHBO te eindigen. Terwijl drinkers het nooit bij 1 drankje houden. Wie koopt er nou 1 flesje bier bij de AH? je zuipt toch gewoon een krat leeg met je maten op vrijdagavond en gaat daarna rellen in het uitgaansgebied :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182567299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je kunt het niet vergelijken, want ze doen twee totaal verschillende dingen met je. Over het algemeen zijn mensen met een pilletje op veel leuker en vriendelijker dan mensen met drank op...

Jij weet ook vast wel dat de meeste (je weet wel, die hoogopgeleide, verstandige, goed geïnformeerde) pilgebruikers het houden bij 1 pil op de avond omdat ze willen genieten en niet klappertandend en oververhit bij de EHBO te eindigen. Terwijl drinkers het nooit bij 1 drankje houden. Wie koopt er nou 1 flesje bier bij de AH? je zuipt toch gewoon een krat leeg met je maten op vrijdagavond en gaat daarna rellen in het uitgaansgebied :')
Precies wat ik bedoelde ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_182567411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:33 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoelde ;)
Bedacht ik me later nog, dan maar even in een 2e post: zelfs al wordt t gereguleerd, en kan je het bij de apotheek kopen, zeg in 50-100-150 mg ofzo. Perfect schoon en zonder zooi erin, en ieder kan lekker zelf doseren wat verstandig voor hem of haar is.
Dan nog kan een onverantwoord gebruiker er toch 5 in zn mik gooien en na een wilde avond medische zorg nodig hebben?
Misbruikers zul je bij elk genotsmiddel hebben.

Het enige voordeel van gereguleerde fabricage en verkoop is misschien dat we van die ellendige dumpingen af zijn.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182568164
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bedacht ik me later nog, dan maar even in een 2e post: zelfs al wordt t gereguleerd, en kan je het bij de apotheek kopen, zeg in 50-100-150 mg ofzo. Perfect schoon en zonder zooi erin, en ieder kan lekker zelf doseren wat verstandig voor hem of haar is.
Dan nog kan een onverantwoord gebruiker er toch 5 in zn mik gooien en na een wilde avond medische zorg nodig hebben?
Misbruikers zul je bij elk genotsmiddel hebben.

Het enige voordeel van gereguleerde fabricage en verkoop is misschien dat we van die ellendige dumpingen af zijn.
tuurlijk kan dat, maar dan ben je een mongool... net zoals mensen die in 1 avond zelf een fles whisky of wodka leeg zuipen... er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

maar je voorkomt er wel mee dat normale gebruikers geen shit in hun pil aantreffen (wat je nu ook al redelijk kan laten testen) plus je lost het afvalprobleem op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182568474
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, de beelden van grote groepen verslaafde en criminele heroïnejunks die rondzwierven op alle grote stations van Nederland uit de jaren '70 en '80 lijken me al genoeg reden om dat niet te doen.
Was de heroine toen legaal of zo? Die problematiek onstond juist doordat heroine verboden was.

quote:
Cocaïne vind ik ook lastig, omdat de kans op een overdosis relatief hoog is (in ieder geval vergeleken met mdma).
Ik zie niet in waarom mensen vaker zouden overdoseren wanneer er een constante kwaliteit in een transparante markt is.

quote:
Maar legalisatie (of in ieder geval gedogen) van xtc zoals we dat nu ook met wiet en hasj doen lijkt me een goed idee.
Mij niet, het enige wat een verbod doet, of dat nou aan de voordeur of aan de achterdeur of beide is, is gewetenloze gewelddadige types in staat stellen heel erg veel geld te verdienen door gewelddadig te zijn. Als het is gelegaliseerd zijn het de mensen met groene vingers, bekwame chemici en veiligheid en milieuminnende ondernemers die er een goede boterham aan kunnen verdienen. Dan heb je in de drugshandel niks aan je bereidheid om mensen te bedreigen, te martelen en te vermoorden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182568621
Complete hennepkwekerij onder het toilet:

https://www.ad.nl/rotterd(...)ilet-vindt~a05447d1/

Ik denk ook: in één klap alles legaliseren. Als alcohol illegaal was geweest, had je ook overal illegale illisdisterijen - hoe heet het ook alweer - gehad.
In deze tijd hebben mensen blijkbaar een pilletje nodig.
pi_182584337
Gisteren bij Pauw bleek dat het voor jongeren moeilijk is om de link te maken tussen een pilletje en de chemische troep die het veroorzaakt, die in de natuur wordt gedumpt, in woonwijken, die het grondwater vervuilt en illegaal op honderden plaatsen in Nederland wordt geloosd en gedumpt zonder dat iemand het ziet naast de plekken waar het wel gevonden wordt door wandelaars en de ontploffende drugslabs in woonwijken.
Afgezien van het feit dat ook Pauw daar moeite mee had - maar hij blijkt zelf ook een gebruiker -
en het te veel ging over de gezondheid van de gebruiker, lijkt een voorlichtingscampagne op zijn plaats. Net zoals met vlees eten e.d. is de eindgebruiker best wel gevoelig te maken voor wat er voor industrie achter zit.

[ Bericht 13% gewijzigd door Loekie1 op 18-10-2018 06:33:56 ]
pi_182585048
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:19 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren bij Pauw bleek dat het voor jongeren moeilijk is om de link te maken tussen een pilletje en de chemische troep die het veroorzaakt, die in de natuur wordt gedumpt, in woonwijken, die het grondwater vervuilt en illegaal op honderden plaatsen in Nederland wordt geloosd en gedumpt zonder dat iemand het ziet naast de plekken waar het wel gevonden wordt door wandelaars en de ontploffende drugslabs in woonwijken.
Afgezien van het feit dat ook Pauw daar moeite mee had - maar hij blijkt zelf ook een gebruiker -
en het te veel ging over de gezondheid van de gebruiker, lijkt een voorlichtingscampagne op zijn plaats. Net zoals met vlees eten e.d. is de eindgebruiker best wel gevoelig te maken voor wat er voor industrie achter zit.
Het merendeel van de vleeseters is echt totaal niet gevoelig voor de industrie erachter. Daarnaast heeft de vleeseter ook keus tussen betere en slechtere industrieën maar beide zijn alsnog enorm vervuilend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 18 oktober 2018 @ 08:28:57 #115
80382 manny
30 is best veel
pi_182585106
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, de beelden van grote groepen verslaafde en criminele heroïnejunks die rondzwierven op alle grote stations van Nederland uit de jaren '70 en '80 lijken me al genoeg reden om dat niet te doen. .
Want toen was het legaal ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:20:41 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182587462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 06:19 schreef Loekie1 het volgende:
Gisteren bij Pauw bleek dat het voor jongeren moeilijk is om de link te maken tussen een pilletje en de chemische troep die het veroorzaakt, die in de natuur wordt gedumpt, in woonwijken, die het grondwater vervuilt en illegaal op honderden plaatsen in Nederland wordt geloosd en gedumpt zonder dat iemand het ziet naast de plekken waar het wel gevonden wordt door wandelaars en de ontploffende drugslabs in woonwijken.
Afgezien van het feit dat ook Pauw daar moeite mee had - maar hij blijkt zelf ook een gebruiker -
en het te veel ging over de gezondheid van de gebruiker, lijkt een voorlichtingscampagne op zijn plaats. Net zoals met vlees eten e.d. is de eindgebruiker best wel gevoelig te maken voor wat er voor industrie achter zit.
Welnee. Mensen geven over het algemeen geen fuck. Er is even ophef wanneer er beelden naar buiten komen waarop te zien is hoe varkens mishandeld worden, maar vervolgens verandert er niks in het aankoopgedrag.

Precies 't zelfde met kleding: iedereen weet onder welke omstandigheden de meeste kleding geproduceerd wordt en kijk eens naar de drukte bij een Primark. Fossiele brandstoffen: net zo goed. Elektronica, plastic verpakkingen, cosmetica, etc etc.
Huilen dan.
pi_182590260
Als ik puber was en ik slikte vaak zo'n pilletje, zou ik met het nieuws van de laatste weken mijn mening veranderd hebben, ik zou steeds die lekkende vaten in de natuur zien, de nietsontziende criminelen, de gebouwen die elk moment kunnen exploderen en waar hele gezinnen naast en boven wonen. Het drinkwater waar naast de medicijnresten, ook nog dit bij komt.
pi_182590416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:45 schreef Loekie1 het volgende:
Als ik puber was en ik slikte vaak zo'n pilletje, zou ik met het nieuws van de laatste weken mijn mening veranderd hebben, ik zou steeds die lekkende vaten in de natuur zien, de nietsontziende criminelen, de gebouwen die elk moment kunnen exploderen en waar hele gezinnen naast en boven wonen. Het drinkwater waar naast de medicijnresten, ook nog dit bij komt.
tsja, al die filmpjes van uitgebuite kinderen die 20 uur per dag moeten werken in stinkende naai-ateliers die elk moment kunnen instorten zorgen er ook niet voor dat mensen niet meer naar de primark gaan voor een shirtje van 2 euro.

waarom zou het voor xtc-gebruik ineens anders zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 18 oktober 2018 @ 13:58:19 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182590473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:45 schreef Loekie1 het volgende:
Als ik puber was en ik slikte vaak zo'n pilletje, zou ik met het nieuws van de laatste weken mijn mening veranderd hebben, ik zou steeds die lekkende vaten in de natuur zien, de nietsontziende criminelen, de gebouwen die elk moment kunnen exploderen en waar hele gezinnen naast en boven wonen. Het drinkwater waar naast de medicijnresten, ook nog dit bij komt.
Je rijdt wel auto? Je eet wel vlees? Je koopt je kleren in reguliere winkels? Je vliegt wel eens?

Dat heeft allemaal een veel grotere impact op mens en natuur dan de consumptie van een paar pilletjes per jaar.
Huilen dan.
pi_182590544
quote:
7s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welnee. Mensen geven over het algemeen geen fuck. Er is even ophef wanneer er beelden naar buiten komen waarop te zien is hoe varkens mishandeld worden, maar vervolgens verandert er niks in het aankoopgedrag.

Precies 't zelfde met kleding: iedereen weet onder welke omstandigheden de meeste kleding geproduceerd wordt en kijk eens naar de drukte bij een Primark. Fossiele brandstoffen: net zo goed. Elektronica, plastic verpakkingen, cosmetica, etc etc.
Bij zaken als kleding en vlees heb je zelf nog een alternatief.

Bij pillen heb je dat niet en vinden de autoritaire kereltjes van justitie dat je er maar gewoon vanaf moet blijven, ook al is legalisering gunstiger ten opzichte van criminaliteit, het milieu en volksgezondheid. Die vinden gewoon dat er een verbod moet zijn, ook als dat averechts werkt.

Dus ook als je wel voor een alternatief bent en wel degelijk een fuck geeft, kun je het beste maar gewoon blijven afnemen zodat het door de omvang wel een agendapunt blijft en er tenminste een kansje op legalisering blijft bestaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 14:04:01 ]
pi_182590695
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:45 schreef Loekie1 het volgende:
Als ik puber was en ik slikte vaak zo'n pilletje, zou ik met het nieuws van de laatste weken mijn mening veranderd hebben, ik zou steeds die lekkende vaten in de natuur zien, de nietsontziende criminelen, de gebouwen die elk moment kunnen exploderen en waar hele gezinnen naast en boven wonen. Het drinkwater waar naast de medicijnresten, ook nog dit bij komt.
Lol. Sure.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:13:41 #122
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182590718
Gewoon als overheid zelf XTC en ander veelgebruikte troep gaan produceren en dan die industrie zo de nek omdraaien. Wat ze nu doen werkt duidelijk niet.
pi_182590806
Het voltallige, driekoppige dagelijks bestuur van het parket Zeeland-West-Brabant moet nog dit jaar vertrekken. Aanleiding zijn de uitkomsten van een enquête onder de eigen ruim tweehonderd personeelsleden. Er werd massaal geklaagd over een ‘verrotte organisatie’. De OM-medewerkers gaven de afgelopen maanden bovendien te kennen geen vertrouwen te hebben in de eigen leiding, die onderling ruzie heeft. Ze zien ook de huidige koers van het OM niet zitten.

Het wegsturen van hoofdofficier van justitie Charles van der Voort – al ruim 30 jaar aanklager – zijn plaatsvervanger Yolanda de Groot en de directeur bedrijfsvoering Ruud Bloembergen wordt door de meeste officieren van justitie met grote verbazing gadegeslagen. Vroeger werden dit soort interne akkefietjes met onduidelijke overplaatsingen ‘opgelost’. De nieuwe publieke doortastendheid wordt nog niet door iedereen binnen het OM begrepen. „Het is net of Van der Voort zijn secretaresse heeft verkracht en daarna nog een greep in de OM-kas heeft gedaan”, zegt een hooggeplaatste aanklager.
Geen andere keus

In de top van de organisatie valt te vernemen dat men geen andere keus had. Het op verzoek van het Bureau Integriteit (BIOM) met behulp van digitale vragenlijsten uitgevoerde cultuuronderzoek door de particuliere ‘organisatiecoach’ Erica Meijerman heeft een 1.200 pagina’s tellend rapport met verontrustende data opgeleverd. Het college van PG’s voelde zich daarom genoodzaakt hard in te grijpen.

De ingreep bij het Brabantse parket is niet onbeduidend. Juist in Brabant worstelen politie en justitie met de aanpak van steeds brutaler opererende drugsbendes.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)organisatie-a2613366

Hopelijk gaat de misdaadbestrijding in Brabant met nieuwe mensen beter.
pi_182591109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:45 schreef Loekie1 het volgende:
Als ik puber was en ik slikte vaak zo'n pilletje, zou ik met het nieuws van de laatste weken mijn mening veranderd hebben, ik zou steeds die lekkende vaten in de natuur zien, de nietsontziende criminelen, de gebouwen die elk moment kunnen exploderen en waar hele gezinnen naast en boven wonen. Het drinkwater waar naast de medicijnresten, ook nog dit bij komt.
Je schetst nu een buitenwijk van Damascus....
Misschien dat een lekker pilletje je stemming zou opvrolijken *)

Die heerlijk warme gloed die vanuit je voeten omhoog tintelt tot in de puntjes van je haren, iedereen om je heen is verliefd op jou en jij op iedereen, de muziek is fantastisch, de lichtjes zijn prachtig, jij bent de beste danser die er is, en je kan alleen nog maar lachen en dansen...**

dan ben je je die blauwe jerricans op een parkeerplaats in het bos toch meteen vergeten?

(** : mensen in mijn omgeving hebben me verteld dat het zo ongeveer aan moet voelen)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182595308
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je schetst nu een buitenwijk van Damascus....
Misschien dat een lekker pilletje je stemming zou opvrolijken *)

Die heerlijk warme gloed die vanuit je voeten omhoog tintelt tot in de puntjes van je haren, iedereen om je heen is verliefd op jou en jij op iedereen, de muziek is fantastisch, de lichtjes zijn prachtig, jij bent de beste danser die er is, en je kan alleen nog maar lachen en dansen...**

dan ben je je die blauwe jerricans op een parkeerplaats in het bos toch meteen vergeten?

(** : mensen in mijn omgeving hebben me verteld dat het zo ongeveer aan moet voelen)
Het is dus een soort antidepressivum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')