abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer zondag 7 oktober 2018 @ 12:05:41 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182368529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:00 schreef Dven het volgende:. Dat men hier dan weer doet alsof iemand gelijk de deur gewezen wordt na een keer gevraagd te hebben hoe je dag was... Tsja,
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Tijdje met een redelijk toffe geweest. Veel sex drugs and rock n' roll. Maar na een paar maanden is het dan opeens van : Hoe is je dag geweest/Hoe was het op werk/en allemaal van dat soort kutvragen. Daar krijg je toch direct een ongelofelijk slappe lul van :') Heeft ook niet lang meer geduurd.
... Men leest het kennelijk anders dan je bedoelt.
  Official ESF Kreviewer zondag 7 oktober 2018 @ 12:07:05 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182368547
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:03 schreef Restyler het volgende:
Nog even een snelle vraag voor jullie.

Donderdag is dus de vijfde date. In de eerste vier dates hebben we alles al gedaan, dus de volgende stap zou het aangaan van een relatie zijn. Hoeveel dates laten jullie er over heen gaan voordat je de stap maakt van daten naar in een relatie?
Moet dat een regel zijn dan? Gewoon verder daten?
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:09:24 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368573
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

[..]

... Men leest het kennelijk anders dan je bedoelt.
Daarom ook de 'heeft ook niet lang' in plaats van 'direct afgekapt' ;)

Je valt op een persoon toch? Als die persoon na een paar maanden ineens het tegenovergestelde is als de persoon die je op het begin zo zag zitten.. Dan wordt het lastig om het door te zetten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:15:14 #254
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368637
En waarom zou na 4 dates alles gedaan te hebben (wat is alles?) dan voor date 5 de relatie maar opgestart moeten zijn? Volgens mij start de relatie nadat twee partijen een verliefdheid delen en (on)bewust voor elkaar kiezen, of dat nu na date 1 of date 12 is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Official ESF Kreviewer zondag 7 oktober 2018 @ 12:15:20 #255
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182368638
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom ook de 'heeft ook niet lang' in plaats van 'direct afgekapt' ;)

Je valt op een persoon toch? Als die persoon na een paar maanden ineens het tegenovergestelde is als de persoon die je op het begin zo zag zitten.. Dan wordt het lastig om het door te zetten.
Misschien moet je het dan iets volwassener omschrijven. "Direct een slappe lul" klinkt niet alsof er nog veel te redden was na een vraag over je dag.

En het lijkt me volstrekt normaal dat mensen en relaties groeien en veranderen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:17:46 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182368666
Ik snap niet zo goed wat er nu zo vreselijk is aan vragen hoe iemands dag was...? Dat is toch interesse tonen in de persoon waar je mee omgaat, en dat is toch juist fijn?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:20:44 #257
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368689
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Misschien moet je het dan iets volwassener omschrijven. "Direct een slappe lul" klinkt niet alsof er nog veel te redden was na een vraag over je dag.

En het lijkt me volstrekt normaal dat mensen en relaties groeien en veranderen.
Groeien en veranderen is iets anders dan 180 graden draaien. Een slappe lul krijgen is niets meer dan de zin in iets kwijtraken, in dit voorbeeld dus een gesprek. Ik ben niet van de alles goed/hoe is je dag-gesprekken wanneer dat zo ongeveer nog de enige zinnen zijn waarmee een gesprek van start gaat. Ieder zo zijn ding.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:26:45 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368752
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:17 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet zo goed wat er nu zo vreselijk is aan vragen hoe iemands dag was...? Dat is toch interesse tonen in de persoon waar je mee omgaat, en dat is toch juist fijn?
Dat zal best. Dag in dag uit dezelfde vragen moeten beantwoorden gaat mij alleszins enorm de keel uithangen. Tevens vind ik het enorm inspiratieloos om van alle mogelijke manieren om een gesprek van start te laten gaan steevast nog daarmee aan te komen. Geef maar gewoon een leuke anekdote over je eigen dag ofzo desnoods met daaraan verbonden hoe een ander zijn dag was, of er nog iets meegemaakt is of wat dan ook. Komt al heel wat anders over dan hetzelfde vragenlijstje.

quote:
Hoi.
-Hoi
Alles goed
- Ja met jou
Ja ook
- OK
Heb je een leuke dag gehad?
Sorry, dat soort gesprekken mogen van mij in de doodskist van MSN Messenger opgesloten blijven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182368772
Stiekem probeerde ik met de vraag jullie wat vriendelijker tegen elkaar te laten doen, door van onderwerp te veranderen :[
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:32:10 #260
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368822
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:28 schreef Restyler het volgende:
Stiekem probeerde ik met de vraag jullie wat vriendelijker tegen elkaar te laten doen, door van onderwerp te veranderen :[
Heckin' bamboozled ;(

Ieder geval ; overgangspunt van daten naar relatie is bij mij nooit echt heel erg scherp geweest. M'n laatste vriendin was ook m'n buurmeisje en eigenlijk zijn we vanaf date één onafscheidelijk geweest. De keren daarvoor eigenlijk ook. Misschien ben ik wel van het principe dat wanneer er meerdere dates noodzakelijk zijn dat de match er toch niet komt :o Want de spaarzame keren dat ik verliefd ben geweest was dat over het algemeen wel min of meer op het eerste gezicht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182368841
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Heckin' bamboozled ;(

Ieder geval ; overgangspunt van daten naar relatie is bij mij nooit echt heel erg scherp geweest. M'n laatste vriendin was ook m'n buurmeisje en eigenlijk zijn we vanaf date één onafscheidelijk geweest. De keren daarvoor eigenlijk ook. Misschien ben ik wel van het principe dat wanneer er meerdere dates noodzakelijk zijn dat de match er toch niet komt :o Want de spaarzame keren dat ik verliefd ben geweest was dat over het algemeen wel min of meer op het eerste gezicht.
Beetje oppervlakkig wel... ;)
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:36:10 #262
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182368862
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:28 schreef Restyler het volgende:
Stiekem probeerde ik met de vraag jullie wat vriendelijker tegen elkaar te laten doen, door van onderwerp te veranderen :[
Een beetje de toon restylen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:36:17 #263
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182368864
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Beetje oppervlakkig wel... ;)
:'(

Nee, viel me ineens wel op. Dat eigenlijk geen enkele relatie die ik heb gehad het resultaat is van een heel dateproces.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:41:15 #264
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182368943
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:03 schreef Restyler het volgende:
Nog even een snelle vraag voor jullie.

Donderdag is dus de vijfde date. In de eerste vier dates hebben we alles al gedaan, dus de volgende stap zou het aangaan van een relatie zijn. Hoeveel dates laten jullie er over heen gaan voordat je de stap maakt van daten naar in een relatie?
Zegt je gevoel al dat het een relatie is wat jullie hebben?
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:42:43 #265
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182368956
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat zal best. Dag in dag uit dezelfde vragen moeten beantwoorden gaat mij alleszins enorm de keel uithangen. Tevens vind ik het enorm inspiratieloos om van alle mogelijke manieren om een gesprek van start te laten gaan steevast nog daarmee aan te komen. Geef maar gewoon een leuke anekdote over je eigen dag ofzo desnoods met daaraan verbonden hoe een ander zijn dag was, of er nog iets meegemaakt is of wat dan ook. Komt al heel wat anders over dan hetzelfde vragenlijstje.

[..]

Sorry, dat soort gesprekken mogen van mij in de doodskist van MSN Messenger opgesloten blijven.
Blij dat dat voor mij geen issue is, anders zou t helemaal onmogelijk zijn een vent te vinden :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182369076
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Blij dat dat voor mij geen issue is, anders zou t helemaal onmogelijk zijn een vent te vinden :P.
Jij bent al helemaal klaar om een kort pittig kapsel te nemen en je kerel in 3/4 broek met roze polo te hijsen? :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:54:20 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182369107
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij bent al helemaal klaar om een kort pittig kapsel te nemen en je kerel in 3/4 broek met roze polo te hijsen? :D
Nee. Maar ik vind vragen hoe iemands dag was compleet geen issue.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:58:40 #268
107525 Caithlinn
Still me....
pi_182369162
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef Stratotanker het volgende:
Mijn POHWP blijkt een ijskonijn. -O-
Definieer ijskonijn eens... Wat heeft ze gedaan om een ijskonijn te zijn?

Maar je hebt nog een date in de planning toch zei je?
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_182369662
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 09:32 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jij hebt mij niet gevraagd. Dat zegt meer over jouw slechte inschattingsvermogen dan over mij :{w

En ja we hebben het er al kort over gehad, maar de meeste tijd ging uiteraard op aan leukere dingen :9
Haha, klinkt plausibel dan ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:49:29 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182369937
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee. Maar ik vind vragen hoe iemands dag was compleet geen issue.
Omdat 'hoe was je dag' absoluut geen enkele aanleiding geeft tot of een interessante opmaak voor een leuk gesprek is. Het is afgezaagd, voor een open vraag bijzonder gesloten en in de regel dikwijls enkel een kort antwoord ala 'ja prima, en jouw dag' of een bijzonder beknopte samenvatting geeft.

Iedereen hier noemt het interesse tonen maar het nodigt op geen enkele wijze uit tot een conversatie. Vraag dan wat iemand vandaag blij heeft gemaakt. Waar iemand vandaag om heeft moeten lachen. Het hoogtepunt van een dag. Iets dat iemand het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald of wat dan ook. Juist ja. Wees specifiek. Toon daadwerkelijk interesse en zet iemand aan het denken in plaats van elke dag maar weer dezelfde vraag te stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dven op 07-10-2018 13:54:36 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182369976
Ghe ik vind de vraag een goede shiftvraag. Is het antwoord "ja goed en de jouwe" dan weet je al genoeg eigenlijk.

Bij leuke mensen is het niet meer dan een gespreksstarter.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:56:11 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182370039
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat 'hoe was je dag' absoluut geen enkele aanleiding geeft tot of een interessante opmaak voor een leuk gesprek is. Het is afgezaagd, voor een open vraag bijzonder gesloten en in de regel dikwijls enkel een kort antwoord ala 'ja prima, en jouw dag' of een bijzonder beknopte samenvatting geeft.

Iedereen hier noemt het interesse tonen maar het nodigt op geen enkele wijze uit tot een conversatie. Vraag dan wat iemand vandaag blij heeft gemaakt. Waar iemand vandaag om heeft moeten lachen. Het hoogtepunt van een dag. Iets dat iemand het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald. Juist ja. Wees specifiek. Toon daadwerkelijk interesse en zet iemand aan het denken in plaats van elke dag maar weer dezelfde vraag te stellen.
Vind ik niet, mijn dag was goed omdat... En gesprek loopt. Mijn dag was kut want... En gesprek loopt.

Mits je zelf ook actiever deelneemt aan t gesprek. Aan de andere kant, ik hoef niet iedere dag diepgaande gespreken. Ik vind een 'Hoe was jouw dag? Goed en de jouwe? Goed.' ook prima.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_182370139
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee. Maar ik vind vragen hoe iemands dag was compleet geen issue.
Hoe was je dag? *)
pi_182370180
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat 'hoe was je dag' absoluut geen enkele aanleiding geeft tot of een interessante opmaak voor een leuk gesprek is. Het is afgezaagd, voor een open vraag bijzonder gesloten en in de regel dikwijls enkel een kort antwoord ala 'ja prima, en jouw dag' of een bijzonder beknopte samenvatting geeft.

Iedereen hier noemt het interesse tonen maar het nodigt op geen enkele wijze uit tot een conversatie. Vraag dan wat iemand vandaag blij heeft gemaakt. Waar iemand vandaag om heeft moeten lachen. Het hoogtepunt van een dag. Iets dat iemand het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald of wat dan ook. Juist ja. Wees specifiek. Toon daadwerkelijk interesse en zet iemand aan het denken in plaats van elke dag maar weer dezelfde vraag te stellen.
Ja of iemand reageert er heel uitgebreid op, kan ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182370247
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat 'hoe was je dag' absoluut geen enkele aanleiding geeft tot of een interessante opmaak voor een leuk gesprek is. Het is afgezaagd, voor een open vraag bijzonder gesloten en in de regel dikwijls enkel een kort antwoord ala 'ja prima, en jouw dag' of een bijzonder beknopte samenvatting geeft.

Iedereen hier noemt het interesse tonen maar het nodigt op geen enkele wijze uit tot een conversatie. Vraag dan wat iemand vandaag blij heeft gemaakt. Waar iemand vandaag om heeft moeten lachen. Het hoogtepunt van een dag. Iets dat iemand het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald of wat dan ook. Juist ja. Wees specifiek. Toon daadwerkelijk interesse en zet iemand aan het denken in plaats van elke dag maar weer dezelfde vraag te stellen.
Het gaat je dus specifiek om de woorden "hoe was je dag" in die volgorde, want al die voorbeelden die je geeft die vragen exact hetzelfde, verpakt in wat andere woorden...

Voorbeeld:

Als iemand mij gisteren had gevraagd hoe mijn dag was;

Kut! Ik was ineens mijn pincode vergeten, zo vaag... Sta je dan ineens bij de parkeergarage met een auto vol boodschappen 8)7

Als iemand vraagt waar ik gisteren om moest lachen;

Ik was ineens mijn pincode vergeten, zo vaag... Sta je dan ineens bij de parkeergarage met een auto vol boodschappen 8)7 _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')