abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182341347
Ok, vorige opzet strandde.
Zullen vast wel redenen voor geweest zijn.

Experiment: alle kamervragen per dag staan nu als downloadlinkje in een sticky.
Nl deze: FKV / [FKV]Kamervragen per dag

Hier zie je de titels van de vragen.
Interesseert een onderwerp je? -> klik er op en je krijgt m gedownload (of op je scherm, afhankelijk van je instellingen)

Wil je er je mening over kwijt? -> Open er een topic over hieronder.
Of in het betreffende forum, maar meldt dat dan even in het meldtopic: FKV / Meldtopic!! Meld hier je extern geplaatste topics nav deze vragen
pi_182343381
Mij lijkt het handiger als de antwoorden worden gefilterd van de nog niet beantwoorde vragen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182345001
Eerlijk? Voor mij heeft dit subforum geen toegevoegde waarde, in welke vorm dan ook. Wil ik een antwoord op een Kamervraag weten, dan zoek ik het daar (website Tweede Kamer) wel op. Wil ik erover discussiëren, dan zoek/open ik een topic in NWS of POL. Zit niet echt te wachten op lange lappen tekst met ambtelijk gewauwel. Alle goede intenties en ideeën ten spijt.
Somebody that I used to know
pi_182348425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:11 schreef oranjevogel1 het volgende:
Mij lijkt het handiger als de antwoorden worden gefilterd van de nog niet beantwoorde vragen.
Is zeker een optie. Stelde Sigme in het oude systeem ook al voor.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Eerlijk? Voor mij heeft dit subforum geen toegevoegde waarde, in welke vorm dan ook. Wil ik een antwoord op een Kamervraag weten, dan zoek ik het daar (website Tweede Kamer) wel op. Wil ik erover discussiëren, dan zoek/open ik een topic in NWS of POL. Zit niet echt te wachten op lange lappen tekst met ambtelijk gewauwel. Alle goede intenties en ideeën ten spijt.
Meerwaarde ligt oa in het overzicht. Zichtbaar maken dat tal van onderwerpen de revue passeren.
Verdere meerwaarde, hoewel nog niet gerealiseerd maar dan hebben we wel meer stabiliteit en continuïteit nodig, ligt in de mogelijkheid om in contact te komen met de politiek zelf. Geen idee hoe we en of we dat van de grond krijgen.
Maar iets proberen is de eerste stap he :)
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 19:23:26 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182457106
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Eerlijk? Voor mij heeft dit subforum geen toegevoegde waarde, in welke vorm dan ook. Wil ik een antwoord op een Kamervraag weten, dan zoek ik het daar (website Tweede Kamer) wel op. Wil ik erover discussiëren, dan zoek/open ik een topic in NWS of POL. Zit niet echt te wachten op lange lappen tekst met ambtelijk gewauwel. Alle goede intenties en ideeën ten spijt.
Wat ik leuk vond aan dit forum was dat je een plek had waar je alle kamervragen snel kon zien binnen een website die ik toch al gebruik :) Daarvoor moet het dus wel up to date blijven...

Dan kom je toch onderwerpen tegen waar je niet op gaat zoeken bij de tweede kamer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182569717
Is dit forum nu definitief dood?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 13:33:30 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182570028
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:20 schreef oranjevogel1 het volgende:
Is dit forum nu definitief dood?
nee want dan kon jij er niet posten :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182570073
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee want dan kon jij er niet posten :)
oh dus er is nog hoop? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 13:39:45 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182570177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:35 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

oh dus er is nog hoop? :?
Er is altijd hoop.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 oktober 2018 @ 09:23:59 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182665142
Echokamervragen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182665953
Mja, er lijkt weinig interesse voor te zijn om dit op te pakken.
Het is ook een hoop werk natuurlijk.
Ik geef mezelf nog een week de tijd om iets over het vervolg te verzinnen.
Daarna gaat het ofwel door, op welke wijze dan ook, ofwel we stoppen er mee.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:26:55 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182696544
Daar gaat je gat in de markt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:54:33 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182697196
Oké doei
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:57:26 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182697264
Als iemand nou eens een fatsoenlijke sticky maakt met wat nou precies de bedoeling is.. Heb het idee dat ik ergens binnenval maar geen flauw benul heb wat nou precies de bedoeling is..

Dus ik kom binnen, en vraag waar gaat dit over?
En dan zegt iemand kort en beknopt tegen mij:
pi_182702501
Intro

Een intro is heel erg hard nodig in dit forum. Ik weet toevallig wel wat er aan de hand is, omdat ik het begin van het forum heb meegemaakt, maar als je toevallig in dit forum uitkomt, heb je echt geen idee wat nou de bedoeling is (zoals Zolderkamer hierboven ook opmerkte).




FAQ

Deze mag als tweede post in het 'intro'-topic.
Een FAQ hoe de users nou kunnen bijdragen.

Een stappenplan over de Kamervragen-website zelf:
- waar en hoe te zoeken naar artikel

Een stappenplan wat een goede openingspost is.
- relevant nieuwsbericht voor contextinformatie (zie hieronder meer over dit punt)
- inhoud van de kamervragen posten (inc. goede opmaak?)
- link naar de pagina op Kamervragen-website (de bron, dus)
- als TS het goede voorbeeld geven en de discussie starten door in de fipo een inhoudelijke stelling/opmerking/vraag/noemhetmaarop te posten, zodat mensen erop in kunnen haken




FKV / [FKV] Het archief per dag, V&A onderwerpen t/m 12 sept

Het archief zou ik zelf gebaseerd hebben op de topics hier op FOK!.
Wat voor nut heeft het om handmatig alles vanuit het Kamervragen-website hierheen te kopiëren als ik ook gewoon op die website kan zoeken?

Wat mij als FOK!lezer boeit is hoe anderen erover denken, niet letterlijk alles wat er op een dag geplaatst is op een andere website. Ik wil dus de 'relevante' vragen zien, ergo: de topics hier op FOK!.

En die is er al: FKV / [FKV]: FOK!topics horend bij kamervragen.

Persoonlijk vind ik zelf zo'n Kamervragenwebsite-archieftopic weinig toevoegen. Neem deze informatie op in de intro (waar je de Kamervragen kunt vinden, én dat je het kan doorzoeken). Of neem het op in de FAQ.




Relevant nieuwsberichten erbij

Momenteel wordt alleen de inhoud van een document gedropt in de topics. Geen idee hoe waarom er überhaupt kamervragen zijn.

Het is veel aantrekkelijker (denk ik) om weer een 'introductie' te hebben: er is een reden waarom deze kamervragen worden gesteld; er is iets gebeurd. Ik zou dan als een intro willen lezen wat er gebeurd is, een relevant nieuwsartikel bijvoorbeeld.

Neem nou dit topic bijvoorbeeld FKV / Antw: De storing in kerncentrale Borssele (willekeurig gekozen). Het begint met "Bent u op de hoogte gesteld van de recente storing in de kerncentrale Borssele, waarbij de kerncentrale is stilgelegd?"

Nou zou ik zelf ook kunnen zoeken watsekeburt, maar als het topic begint met een nieuwsbericht over de stilgelegde kerncentrale, krijg ik een veel beter idee wat nou de context is.

Vervolgens zou de tekst fijner geformatteerd/weegegeven worden. Ja, dat gaat tijd kosten, dat weet ik. Momenteel ziet het eruit als een lap tekst. De vragen plaatsen in hun eigen aparte quotes zou al denk ik veel beter lezen.




Mensen uit andere forums (bijv: NWS) hierheen lokken

Als er een 'hot issue' is, lopen er topics in NWS en worden er snel kamervragen gesteld. Mocht het zo zijn dat er een discussie loopt in NWS voor een kamervraag, link dan in NWS naar FKV-topic, zodat er meer verkeer is hierheen.


 
 

Hot issues-overzicht

Bepaalde onderwerpen leven meer dan anderen en krijgen wellicht veel aandacht in/voor een korte tijd. Dus: een topic met de relevante kamervragentopics? Bijvoorbeeld: de Stint. Was even een nationeel dingetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2018 23:12:42 ]
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:11:06 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182702563
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:08 schreef zarGon het volgende:
Intro


_O_ O+ _O_
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:22:59 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_182702872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:08 schreef zarGon het volgende:
Wat voor nut heeft het om handmatig alles vanuit het Kamervragen-website hierheen te kopiëren als ik ook gewoon op die website kan zoeken?

Je kan je ook via deze directe link naar een popup inschrijven voor de attenderingenmail met elke dag alle verse kamervragen in je mailbox.
Carpe Libertatem
pi_182707915
De doodsteek voor dit subforum is gewoon dat er meer 'parlementaire omgangsvormen' moesten zijn dan in de normale subfora.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182718513
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
De doodsteek voor dit subforum is gewoon dat er meer 'parlementaire omgangsvormen' moesten zijn dan in de normale subfora.
Naja, het hele forum is gewoon niet zo'n goed idee. Niemand interesseert het, dat is wel gebleken. Daar kan je nog 10 min, 10 dagen, 10 weken of 10 jaar over nadenken maar men is niet geïnteresseerd. Zeker niet op het forum wat FOK! nu is. En alleen maar een forum opengooien en hopen dat mensen erop zitten te wachten werkt niet. Dat is al 100 duizend keer door tal van mensen gezegd, maar dat boeit men geen reetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2018 18:43:18 ]
pi_182791107
Ik kom elke dag in POL en oprecht vandaag voor het eerst hier.

Wie heeft in godsnaam bedacht dat dit apart moet staan? Zelfs POL heeft maar een klein publiek, was de verwachting serieus dat een apart en onbegrijpelijk forum meer mensen aan zou trekken?

Maak een reekstopic in POL, plaats daarin een link naar de kamervragen en poneer als crew een stelling over bijvoorbeeld de meest controversiële kamervraag. Dit nodigt op geen enkele manier uit tot discussie of participatie.

Ik zit me oprecht te verbazen.
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 20:03:04 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182799685
Ikzelf vond de opzet van dit forum best leuk. Elke dag een simpel lijstje met alle Kamervragen en antwoorden en de optie om er een topic over te openen. Een soort POL met een vooraf gegeven onderwerpen lijstje.

Ik hoop ook dat het onderwerpen lijstje weer terug komt, en ik hoop dat er ook anderen topics openen...

Vind het best boeiend om te zien waar onze volksvertegenwoordiging vragen over heeft richting onze regering...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182805179
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2018 20:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf vond de opzet van dit forum best leuk. Elke dag een simpel lijstje met alle Kamervragen en antwoorden en de optie om er een topic over te openen. Een soort POL met een vooraf gegeven onderwerpen lijstje.

Ik hoop ook dat het onderwerpen lijstje weer terug komt, en ik hoop dat er ook anderen topics openen...

Vind het best boeiend om te zien waar onze volksvertegenwoordiging vragen over heeft richting onze regering...
Ik vind kamervragen en met name de gedetailleerde, in-depth antwoorden daarop an sich heel interessant (of zoiets echt een eigen forum verdient is uiteraard een tweede), doodsteek hier lijkt me deels te wijten aan het uitblijven van nieuwe topics. Er zaten best enige onderwerpen tussen waarop redelijk gereageerd werd, maar zo te zien zijn er al sinds medio vorige maand eigenlijk geen nieuwe, inhoudelijke topics meer geopend. Tsja, dan drogen het aantal reacties en de interesse in dit forum snel op natuurlijk.
  zondag 4 november 2018 @ 12:01:54 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182934801
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:26 schreef iteejer het volgende:

Ik geef mezelf nog een week de tijd om iets over het vervolg te verzinnen.
Daarna gaat het ofwel door, op welke wijze dan ook, ofwel we stoppen er mee.
En toen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182936164
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2018 12:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

En toen?
Blijkbaar gaat dit forum door. Op uiterst rustige wijze.
pi_182951231
Don't worry, het gaat dicht hoor :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')