abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:58:42 #26
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184037453
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:31 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het doet mij denken aan de verhalen in de aanloop naar de Irak-oorlog en Vietnam-oorlog. Het volk neemt het niet zo nauw met beschuldigingen. Als je het maar hard en lang genoeg roept, gaan anderen het wel geloven. Een ezel stoot zich niet voor de tweede keer aan dezelfde steen is bullshit. Het volk slikt het zelfs na 100 keer voor zoete koek. Kijk dan naar de eerste reacties op dit topic. 100% vertrouwen in de rapportage van Bloomberg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwapeningscrisis_van_Irak_in_2002

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident
https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Himmler
pi_184038815
Ik heb ook wel supermicro servers gehad en die dingen hadden een ipmi interface waarmee je zelfs als de server uit stond diverse beheerstaken kon uitvoeren zoals aan/uitzetten, rebooten en sensors uitlezen. Dat werkte via een soort pseudo netwerkinterface (out of band ethernet) die je zelfs een eigen ip kon geven. Superhandig. Maar wat in het bloomberg artikel als voorbeeld wordt genoemd, het omzeilen van password authenticatie in een linux os, klinkt me echt als totale bullshit in de oren. Dat zijn dingen die zo diep in software zitten, daar heb je met een hardwarematige chip ter grootte van een potloodpunt echt niet zoveel directe invloed op.
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:43:06 #28
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184038869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 19:41 schreef Farenji het volgende:
Ik heb ook wel supermicro servers gehad en die dingen hadden een ipmi interface waarmee je zelfs als de server uit stond diverse beheerstaken kon uitvoeren zoals aan/uitzetten, rebooten en sensors uitlezen. Dat werkte via een soort pseudo netwerkinterface (out of band ethernet) die je zelfs een eigen ip kon geven. Superhandig. Maar wat in het bloomberg artikel als voorbeeld wordt genoemd, het omzeilen van password authenticatie in een linux os, klinkt me echt als totale bullshit in de oren. Dat zijn dingen die zo diep in software zitten, daar heb je met een hardwarematige chip ter grootte van een potloodpunt echt niet zoveel directe invloed op.
Zit nu nog, in een computer via bios echter van de netspanning af dat wil ik nog eens ooit iemand zien doen.
pi_184038948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 19:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zit nu nog, in een computer via bios echter van de netspanning af dat wil ik nog eens ooit iemand zien doen.
Ja zonder netspanning erop werkt het niet inderdaad, maar dan er ook weinig te spioneren.
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:46:23 #30
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184038994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 19:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja zonder netspanning erop werkt het niet inderdaad, maar dan er ook weinig te spioneren.
Netwerk opstarten moet geloof ik aan staan in de bios voordat, pin mij er niet op vast, ik ben niet meer zo bedreven erin. Als neem ik een schijfje mee, hoeft dan niet via mijn netwerk te gebeuren.
pi_184042872
Het enige land waarvan we met zekerheid weten dat het zulke chips gebruikt heeft is de VS.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  vrijdag 28 december 2018 @ 21:46:43 #32
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184043271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:36 schreef crystal_meth het volgende:
Het enige land waarvan we met zekerheid weten dat het zulke chips gebruikt heeft is de VS.
Snowdon alweer terecht dan?
pi_184054679
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 21:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Snowdon alweer terecht dan?
Is hij spoorloos? Was inderdaad één van zijn onthullingen, dacht ik.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:57:42 #34
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184055859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is hij spoorloos? Was inderdaad één van zijn onthullingen, dacht ik.
Ik heb zo een vermoeden dat die Nederlandse IT er ook niet zomaar vertrokken is?

Maar dat is mijn paranoïde mening maar hoor.
pi_184327478
Een nieuwe spionage-thriller, maar dit keer niet via microchips ter grootte van rijstkorrels geïnstalleerd op moederborden maar metro's.

quote:
Could a Chinese-made Metro car spy on us? Many experts say yes.

The warnings sound like the plot of a Hollywood spy thriller: The Chinese hide malware in a Metro rail car’s security camera system that allows surveillance of Pentagon or White House officials as they ride the Blue Line — sending images back to Beijing.

Or sensors on the train secretly record the officials’ conversations. Or a flaw in the software that controls the train — inserted during the manufacturing process — allows it to be hacked by foreign agents or terrorists to cause a crash.

Congress, the Pentagon and industry experts have taken the warnings seriously, and now Metro will do the same. The transit agency recently decided to add cybersecurity safeguards to specifications for a contract it will award later this year for its next-generation rail cars following warnings that China’s state-owned rail car manufacturer could win the deal by undercutting other bidders.

Metro’s move to modify its bid specifications after they had been issued comes amid China’s push to dominate the multibillion-dollar U.S. transit rail car market. The state-owned China Railway Rolling Stock Corp., or CRRC, has used bargain prices to win four of five large U.S. transit rail car contracts awarded since 2014. The company is expected to be a strong contender for a Metro contract likely to exceed $1 billion for between 256 and 800 of the agency’s newest series of rail cars.

CRRC’s success has raised concerns about national security and China’s growing footprint in the U.S. industrial supply chain and infrastructure.

“This is part of a larger conversation about this country and China, and domination of industries,” said Robert J. Puentes, president of the Eno Center for Transportation. “We don’t want to get trapped into a xenophobic conversation . . . but we also don’t want to be naive.”

No U.S. company makes subway cars, so China competes in that market against companies from Asia, Europe and Canada. But U.S. companies build freight rail cars, such as boxcars and tank cars, and they fear China will target them next.

That could cost U.S. manufacturing jobs. It also could increase the risk of a cyberattack that cripples domestic rail transportation in a military confrontation or other national emergency.

“China’s attack on our rail system is insidious and ingenious,” retired Army Brig. Gen. John Adams wrote in an October report distributed by the Rail Security Alliance, a U.S. industry group. “We must retain the know-how and technology to . . . safeguard against disruption of this strategically vital sector of our economy.”

China makes no secret of its desire to dominate the global rail car industry. Its “Made in China 2025” economic strategy proposes to seek competitive advantage in that sector, among others.

Both the U.S. Senate and House have sought to block further Chinese penetration of the transit vehicle market. Each chamber has inserted language in annual transportation appropriations bills to impose a one-year ban on new purchases of mass transit rail cars or buses from Chinese-owned companies if the procurement uses federal funding. The ban is not yet law, as final action has been put off until this year.

Sen. John Cornyn (R-Tex.) sponsored the Senate ban. His spokeswoman said it reflected his “concern over China’s market distorting practices and their whole government effort . . . to dominate industries sensitive to our national security.” Texas is home to Trinity Industries, a leading U.S. rail car company.

A ban on purchases from China could penalize financially pressed transit systems such as Metro, which may want to take advantage of CRRC’s low prices. Critics have said the company is able to underbid competitors because of state subsidies. CRRC did not respond to emails requesting comment.

Rep. Gerald E. Connolly (D-Va.) said Metro should be willing to pay extra if necessary.

“Saving a buck isn’t worth compromising security in the nation’s capital,” Connolly said. “If there are valid security concerns about sourcing rail cars from a Chinese state-owned company, then find another option.”
https://www.washingtonpos(...)m_term=.8a8f767b3004

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 11-01-2019 01:13:57 ]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:41 #36
102757 EdvandeBerg
It's okay to be white!
pi_184332856
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:31 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het doet mij denken aan de verhalen in de aanloop naar de Irak-oorlog en Vietnam-oorlog. Het volk neemt het niet zo nauw met beschuldigingen. Als je het maar hard en lang genoeg roept, gaan anderen het wel geloven. Een ezel stoot zich niet voor de tweede keer aan dezelfde steen is bullshit. Het volk slikt het zelfs na 100 keer voor zoete koek. Kijk dan naar de eerste reacties op dit topic. 100% vertrouwen in de rapportage van Bloomberg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwapeningscrisis_van_Irak_in_2002

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident
Ik noem de Trump-Russia hoax verzonnen door de DNC en Clinton-campaign. Past prima in het straatje van de nieuwe koude oorlog die door het militair-industriele complex in gang is gezet.
pi_184353880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik noem de Trump-Russia hoax verzonnen door de DNC en Clinton-campaign. Past prima in het straatje van de nieuwe koude oorlog die door het militair-industriele complex in gang is gezet.
Westerse media is niet objectief. Het is evenals Arabisch, Russisch en Chinees nieuws gekleurd en in het geval van Amerikanen wordt het zelfs redelijk intensief gebruikt om hun buitenlandse politiek een enorm handje te helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2019 07:32:37 ]
pi_184353949
Dit moet je gewoon zien als de hetze tegen het rode gevaar in de jaren 50 met name.

De enige reden waarom ze er wakker van liggen is natuurlijk gewoon omdat er op deze manier gaten ontstaan in het spionage netwerk van Amerika.

Of de Chinezen het daadwerkelijk via Huawei doen of niet, doet er eigenlijk niet eens toe.
pi_184353967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 07:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit moet je gewoon zien als de hetze tegen het rode gevaar in de jaren 50 met name.

De enige reden waarom ze er wakker van liggen is natuurlijk gewoon omdat er op deze manier gaten ontstaan in het spionage netwerk van Amerika.

Of de Chinezen het daadwerkelijk via Huawei doen of niet, doet er eigenlijk niet eens toe.
Ja, het gaat om 5G telecommunicatie-apparatuur van Huawei. Ze kunnen daar waarschijnlijk geen Amerikaanse backdoors op plaatsen net zoals al jaren gebeurd bij Cisco apparatuur. De Five Eyes coalitie werkt samen op dit gebied. Delen alle informatie onderling met elkaar uit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Telecommunications_equipment

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 12-01-2019 07:58:56 ]
pi_184385223
Lees net dat de Chinezen een tweetal nieuwe Chengdu J-20 gevechtsvliegtuigen hebben geleverd aan de luchtmachtbrigade gestationeerd in Wuhu. Ze produceren het in een slakkengang. Die gaan vijandelijke vogels opvangen boven de Oost en Zuid-Chinese Zee. Het beste wat ze momenteel in huis hebben als het gaat om luchtverdediging. Ze nemen de opbouw van hun militaire capaciteiten serieus. Ze zullen het in de jaren 20 blijven verbeteren om het maximale uit te halen inclusief betere straalmotoren (hebben ze extreem veel moeite mee, jarenlang Russische straalmotoren gebruikt, de J-20 gebruikt momenteel WS-10 straalmotoren maar niet optimaal, de WS-15 straalmotoren laten op zich wachten) totdat in de jaren 30 de opvolger langzaam wordt uitgerold.

Chengdu-J-XX-VLO-Prototype-45S.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20

Ook meegekregen dat hun marine vorige week een nieuwe Type 052D torpedobootjager (nummer 10) ((DDG 161) geleverd heeft gekregen. De Type 055 is nog niet in dienst maar dat is een zwaardere en krachtigere kruiser terwijl de Chinezen het een torpedobootjager noemen.

xHim-hrpcmqw1638455.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Type_052D_destroyer

De marine heeft vorige week ook een nieuwe Type 071 amfibische transportdock in gebruik genomen.

img-65747d2373fc6d89c731bd1eee9e9bfb-jpg.529880

https://en.wikipedia.org/wiki/Type_071_amphibious_transport_dock

De Type 055 kruiser. Sterkere offensieve wapen dan de Type 052D torpedobootjager wat momenteel hun sterkste offensieve wapen op zee is (op zee, niet beneden zee). Daarmee krijgt hun marine een boost aan slagkracht dit jaar. Deze foto is van de lancering in juni 2017. Het moest daarna nog een jaar aan interieur werk (fitting out) ondergaan en zit nu in sea trials. De Chinese marine krijgt dit jaar de eerste Type 055 kruiser overhandigd.

Type-055_2.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Type_055_destroyer

Een vliegdekschip in aanbouw (module)? Ze kunnen zo'n olifant niet verbergen voor het grote publiek. Waarschijnlijk pas de eerste module. Ze bouwen het in modules en assembleren die modules dan later aan elkaar vast om de hull (scheepsromp) vorm te geven. Ze hebben ervaring via de jarenlange opknapbeurt van de Soviet ''vliegdekschip'' en de bouw van een exacte kopie daarvan. Twee roestbakken maar zeer nuttig voor ze geweest. Benieuwd waar de capaciteiten op het gebied van ontwerp en constructie nu staan. Op zichzelf geen wapen natuurlijk. Het hangt af van hoe goed de crew is en wat de kwaliteit van de gevechtsvliegtuigen die op gestationeerd staan is. Waarschijnlijk gaan ze daarvoor Shenyang FC-31 in de toekomst gebruiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_FC-31

MNQg5un.jpg

IHSbYvP.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 14-01-2019 17:09:17 ]
pi_184472812
Naval diplomatie bij de Filipijnen met een Type 054A fregat. Slim, dan wennen de buurlanden aan de niet-civiele Chinese schepen. Ze deden ook Cambodia aan een tweetal weken geleden. Alles wat onbekend is vinden mensen eng.

mmexport1547794756773-jpg.50803

mmexport1547794792182-jpg.50802

https://en.wikipedia.org/wiki/Type_054A_frigate

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 18-01-2019 15:47:18 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')