abonnement Unibet Coolblue
pi_182275874
Dag allemaal,

Ik kon geen topic in de history vinden over dit onderwerp, dus ik start er zelf maar eentje.
Sinds enkele jaren ben ik hobbymatig geïnteresseerd in horloges. Ik heb er veel over gelezen en een bescheiden verzameling opgebouwd.

Het afgelopen jaar ben ik ook wat rond gaan kijken naar een klein EDC-zakmesje. Ik krijg zakelijk aardig wat pakjes toegestuurd en het was zo'n gedoe om steeds op zoek te gaan naar mijn schaar. Intussen heb ik me ook in vouwmessen wat meer ingelezen en wat tools gekocht.

Ik heb op dit moment een Spyderco Delica Zome, een Spyderco Paramilitary 2, een Kershaw Cryo en een Böker. Qua tools kocht ik o.a. een Spyderco slijpset, een setje Torx schroevendraaiers, een stropplankje met 2 soorten stropping compound en een flesje olie om de boel soepel te laten lopen.

Ik ben wat klaar met dat geklooi in de marge met budgetmessen en mid-range. Mijn horlogehobby heeft me geleerd dat ik uiteindelijk toch high end spul wil kopen. Daarom denk ik er over om een deel van wat ik nu heb te verkopen en iets beters terug te scoren. Bijvoorbeeld deze Mnandi. Maar dan het liefst in een andere houtsoort (Box Elder bijvoorbeeld). Maar dat is ner-gens te koop. ;(

Meer mensen die hier wat mee aan zitten te rommelen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Skv op 02-10-2018 17:04:04 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182275906
Oh, voor de vragen komen over het praktisch nut: dat is er niet (of nauwelijks). Ik hap mijn appels altijd af en een schaar om een pakje open te maken is altijd wel binnen handbereik. Het is puur voor de leuk dus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182276407
Pakjes openmaken doe ik met mijn sleutels.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182276416
*O*
Heb al jaren altijd een mes in mijn werkbroek.

Begonnen met een simpele opinel maar al gouw genoeg over gestapt op een goedkope buck.

Die een jaar of wat gehad en toen voor een ontario rat-1 gegaan waarop ik al snel uitgekeken was.

Nu heb ik al een paar jaar een steel will apostate tanto bij me, een beetje groot voor edc maar naar mijn mening een prachtig mes en snel te openen met een flipper.

Ik zal straks eens een foto plaatsen.
pi_182276490
Ik heb een leatherman wingman. Dat is ook nog sociaal acceptabel en ziet er niet zo agressief uit. En iedereen is verbaasd als je weer eens een tool tevoorschijn tovert die op dat moment nodig is :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:52:41 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_182276787
Voor de nuttig heb ik een Leatherman Wave, voor de leuk een mooie Laguiole. In een laatje slingert nog ergens een oude Victorinox Huntsman.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 07:59:50 #7
280165 Preston_Marlowe
Cool. Cool, cool, cool
pi_182287161
Zoals hierboven vermeld. Hier een Leatherman surge met bit set.
I have a time machine at home. But it only goes forward at regular speed.........
pi_182287919
Hierbij een foto van mn steel will



  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:27:57 #9
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182288020
Geen vlinderniffa in je nektasje bewaren :')
Man of Steal.
pi_182288456
Heb een benchmade bugout. Zeer tevreden, precies de goeie grote en ontzettend licht. Om die reden heb ik em ook gekocht.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:57:49 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182289730
Messen boeien me niet zoveel, de meeste moderne ontwerpen vind ik niet eens mooi.
Voor het praktische dagelijkse gebruik heb ik altijd een Homeij StandBy binnen handbereik:

En heb daar nog een reserve van liggen en eentje met een houten heft:

Voor het grovere werk zoals dozen klein maken gebruik ik een Buck 119B Special:
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:08:44 #12
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182294345
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:01 schreef Skv het volgende:
Doen jullie hier ook aan mee? LIF / Vouwmessen
Nog zo'n kneuzenhobby zoals horloges. :')
Kneuzenhobby. _O-

Nee, maar wil wel een leuke Victorinox. :P En ook wel een mooie vulpen, maar weet nog niet van welk merk.
pi_182305579
Zakmessen _O_
Eindelijk een topique op Fok! ervoor O+

Begonnen met een Swiss champ mini (die nog steeds permanent aan mijn sleutelbos zit) en daarna een hele lade vol met goedkope Chinese folders (Sanrenmu _O_, Ganzo, etc) om uiteindelijk te beginnen met het leukere spul. Dit is wat de staat van de collectie een paar maanden geleden was, en intussen zijn daar nog een Kizer Gemini in Damasteel bijgekomen met een WE Knife Tyche en een Grimsmo Norseman is momenteel onderweg uit Murrrica :9



quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:57 schreef Skv het volgende:
Maar dan het liefst in een andere houtsoort (Box Elder bijvoorbeeld). Maar dat is ner-gens te koop. ;(
Mesenzo heeft hem op de site staan :Y Niet op voorraad (even gekeken) maar uit ervaring weet ik dat hij vrijwel alles kan bestellen. Vooral van Chris Reeve Knives. Maar omdat de markt zo niche is houdt geen enkele shop die speciale modellen op voorraad.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 22:42:31 ]
pi_182306818
quote:
99s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:39 schreef CrashO het volgende:
Zakmessen _O_
Eindelijk een topique op Fok! ervoor O+

Begonnen met een Swiss champ mini (die nog steeds permanent aan mijn sleutelbos zit) en daarna een hele lade vol met goedkope Chinese folders (Sanrenmu _O_, Ganzo, etc) om uiteindelijk te beginnen met het leukere spul. Dit is wat de staat van de collectie een paar maanden geleden was, en intussen zijn daar nog een Kizer Gemini in Damasteel bijgekomen met een WE Knife Tyche en een Grimsmo Norseman is momenteel onderweg uit Murrrica :9
[ afbeelding ]

[..]

Mesenzo heeft hem op de site staan :Y Niet op voorraad (even gekeken) maar uit ervaring weet ik dat hij vrijwel alles kan bestellen. Vooral van Chris Reeve Knives. Maar omdat de markt zo niche is houdt geen enkele shop die speciale modellen op voorraad.
Heb ook al direct contact gehad met CRK. Levertijd van meer dan 6 maanden..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182306862
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb ook al direct contact gehad met CRK. Levertijd van meer dan 6 maanden..
En op de 2e hands markt al gekeken? Je zou knife_swap op Reddit nog kunnen proberen. Daar zit het bomvol verzamelaars en het meerendeel Amerikanen. Grote kans dat iemand daar er wel een kwijt wilt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:38:48 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182306887
Als de pleuris uitbreekt, wil ik trouwens dat mes van Rambo.
pi_182306989
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:
Als de pleuris uitbreekt, wil ik trouwens dat mes van Rambo.
https://www.knivesandtool(...)urvival-kit-9292.htm
  woensdag 3 oktober 2018 @ 23:55:39 #18
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182307142
quote:
_O_

En dan in een schede aan mijn sleutelbeen, net als die dude die je speelt in Resident Evil 4. _O_
pi_182307224
Een fallkniven. Mooi hoor, met rendiergewei ofzo.

Overigens heb ik een heel fijne Buck voor survivalwerk. Erg fijn mes.
Whatever...
pi_182307742
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

En op de 2e hands markt al gekeken? Je zou knife_swap op Reddit nog kunnen proberen. Daar zit het bomvol verzamelaars en het meerendeel Amerikanen. Grote kans dat iemand daar er wel een kwijt wilt.
Ja, maar de sterke dollar, shipping en import tax maken aankopen uit de VS niet interessant. wel dank voor je tip overigens!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182307837
Knives ands tools daar heb ik m'n keukenmessen vandaan. Fijne site.
pi_182309706
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, maar de sterke dollar, shipping en import tax maken aankopen uit de VS niet interessant. wel dank voor je tip overigens!
Moet het interesant zijn dan? Dacht dat het om de leverbaarheid ging.

Op knifeandtools is hij ¤509,- (en niet leverbaar). Bij BladeHQ $450 = ¤392
Zelfs met 21% belasting en verzendkosten erbij kom je dan op minder dan in Nederland kopen uit (~¤500) . En bij BladeHQ is hij wèl op voorraad :P En dat is nieuw, met de 2e hands markt zal je altijd lager uitkomen.Een snelle search op reddit leert dat de laatste daar voor $300 ging)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2018 07:15:32 ]
pi_182323992
Ik heb ook wel iets met messen, maar wat meer het wat grotere werk voor outdoortoestanden. ;)

En hou enorm van Japanse koksmessen en daar hangt ook wel een scherp prijskaartje aan. Leuk om iets te hebben om voor te sparen toch. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:25:40 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_182324812
als je minder geld spend aan meuk die je niet nodig hebt, kan je dat sparen voor een aanbetaling aan een evt. eigen huis ;) .

Verder qua messen, heb ik er verschillende, maar pak ik toch elke keer mijn Bessey of Bahco "stanleymes". Die kan ik tenminste gewoon mishandelen zonder vervolgens een half uur bezig te zijn met slijpen en wetten.
pi_182324991
Ik heb zelf een Opinel

pi_182338860
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182339064
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:53 schreef Gehrman het volgende:
Knives ands tools daar heb ik m'n keukenmessen vandaan. Fijne site.
Ik heb de voor mij perfecte versie gevonden. Met Snakewood (dat sinds 2 jaar niet meer wordt gemaakt), maar wel in de nieuwe configuratie met andere clip en S35VN staal. Ongebruikt.

Kost wel even wat meer dan wat er gebruikt in de VS wordt aangeboden. Maargoed. Moet maar voor een keer. Vergelijkbaar met een nieuwe in NL nu.

Toch wel veel geld, 400 a 500 voor een klein mesje. Maargoed, dat vond ik van horloges eerst ook!

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 05-10-2018 18:33:40 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182339565
quote:
Niet mijn stijl, maar ik moet zeggen dat het een prachtige houtsoort is. Lemmet een mooie grind en de clip op het einde staat me ook altijd aan.
pi_182339620
Tanto point :r
Messen zonder lock :')
pi_182339690
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:17 schreef Skv het volgende:
Toch wel veel geld, 400 a 500 voor een klein mesje. Maargoed, dat vond ik van horloges eerst ook!
Iets met een glijdende schaal.... spreek uit ervaring dat het steeds makkelijker wordt om zoveel geld uit te geven voor zo'n klein mesje. Of je er blij mee moet zijn is een tweede :+ Iets wat je vast al kent van de horloge hobby.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 19:05:35 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:33:29 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182340095
Ik vind messen vet, maar wil er niet te veel geld aan uitgeven. Bovendien houd ik ervan als ze super girly en/of vrouwelijk zijn, :@ :+. Of anders elegant zwart oid. Ik weet niet. Veel messen vind ik zo 'grof'.

Heb o.a. deze twee schattige zakmesjes. Altijd in mijn jaszak, :+. Niks bijzonders deze. Maar ben wel altijd op zoek naar meer.





In die laatste staat standaard 'diamonds are forever' gegraveerd :') :+
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:36:33 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182340134
Gebruiken jullie die messen ook, en waarvoor, of is het voor de heb?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:38:49 #33
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182340171
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruiken jullie die messen ook, en waarvoor, of is het voor de heb?
Ik heb de mijne meer voor de 'heb'. Maar heb ze wel altijd bij me; gebruik ze wanneer het nodig is (pakjes openen :') etc.) en vind het daarnaast een veilig gevoel 's avonds en 's nachts alleen op straat.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:42:26 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182340222
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:38 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb de mijne meer voor de 'heb'. Maar heb ze wel altijd bij me; gebruik ze wanneer het nodig is (pakjes openen :') etc.) en vind het daarnaast een veilig gevoel 's avonds en 's nachts alleen op straat.
Ik mag hopen dat je het nooit gebruikt een keer snachts op straat, dan heb jij namelijk echt een probleem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:49:44 #35
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182340341
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je het nooit gebruikt een keer snachts op straat, dan heb jij namelijk echt een probleem
Dat hoop ik ook, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182340458
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruiken jullie die messen ook, en waarvoor, of is het voor de heb?
Ieder zakmes die ik bezit gebruik ik ook :Y Alleen als ik in een uitgaansgebied kom of een andere no-go zone (stadion gebied, etc) haal ik hem vooraf eruit en zorg ik dat ik mes-vrij ben. Ik grijp s'morgens in de lade en pak er een waar ik die dag zin in heb die ik de rest van de dag in de zak heb (en gewoon gebruik. Pakjes openen, kabels strippen, verpakkingen. Gewoon wat ik net nodig heb).
Of het nou een mes van 5 euro of 500 euro maak ik geen onderscheid in. Het zijn gebruiksvoorwerpen. Al leg ik de grens op gebruik wat een mes daadwerkelijk kan beschadigen. Moet ik bijvoorbeeld veel snijden op een oppervlak waarvan ik weet dat het erg slecht voor me snijvlak is, dan kies ik een goedkoper mes met zachter staal. Puur omdat ik die sneller weer rag scherp heb op de slijpstenen. Ik heb dan ook een stapel Opinel mesjes die mijn go-to mes zijn voor bijvoorbeeld dingen als tapijt snijden. Kosten geen drol en een paar halen op de stenen en die zijn weer vlijmscherp.

Al is niet elk mes die ik heb even praktisch :')
Ik heb bijvoorbeeld ook een We Eschaton die met zijn 3 snijvlakken gewoon debiel in het gebruik is (en een enorme hel om te slijpen). Maar omdat ik hem tof vond, toch gekocht. En omdat ik elk mes die ik heb wil gebruiken, zit hij gewoon in mijn dagelijkse rotatie :')


foto van google getrokken

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 20:04:02 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:04:06 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182340608
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ieder zakmes die ik bezit gebruik ik ook :Y Alleen als ik in een uitgaansgebied kom of een andere no-go zone (stadion gebied, etc) haal ik hem vooraf eruit en zorg ik dat ik mes-vrij ben. Ik grijp s'morgens in de lade en pak er een waar ik die dag zin in heb die ik de rest van de dag in de zak heb (en gewoon gebruik. Pakjes openen, kabels strippen, verpakkingen. Gewoon wat ik net nodig heb).
Of het nou een mes van 5 euro of 500 euro maak ik geen onderscheid in. Het zijn gebruiksvoorwerpen. Al leg ik de grens op gebruik wat een mes daadwerkelijk kan beschadigen. Moet ik bijvoorbeeld veel snijden op een oppervlak waarvan ik weet dat het erg slecht voor me snijvlak is, dan kies ik een goedkoper mes met zachter staal. Puur omdat ik die sneller weer rag scherp heb op de slijpstenen.

Al is niet elk mes die ik heb even praktisch :')
Ik heb bijvoorbeeld ook een We Eschaton die met zijn 3 snijvlakken gewoon debiel in het gebruik is (en een enorme hel om te slijpen). Maar omdat ik hem tof vond, toch gekocht. En omdat ik elk mes die ik heb wil gebruiken, zit hij gewoon in mijn dagelijkse rotatie :')

[ afbeelding ]
foto van google getrokken
Als je een mes wilt hebben dat vlijmscherp is en heel gemakkelijk vlijmscherp te houden is, neem een opinel Carbon. Dat is gereedschap.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182340646
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je een mes wilt hebben dat vlijmscherp is en heel gemakkelijk vlijmscherp te houden is, neem een opinel Carbon. Dat is gereedschap.
Je was net 2 seconden na mijn Ninja edit.
Heb er daar een paar van. Erg fijne mesjes Top prijs prestatie verhouding. :Y
Ook de inox versies zijn voor hun eigen doel erg fijn. _O_ Maar de carbon versies zijn idd ragscherp te krijgen. En een beetje ballistol na gebruik over het blad en ze gaan ontzettend lang mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 20:07:04 ]
pi_182341134
quote:
Die is "spring assisted". Wel mee op letten, dat is in een hoop landen niet toegestaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 20:31:25 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:51:50 #40
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182342875
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:28 schreef CrashO het volgende:

[..]

Die is "spring assisted". Wel mee op letten, dat is in een hoop landen niet toegestaan.
Beide zijn ze dat. Maar ik neem ze sowieso de grens niet mee over, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:57:31 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_182343010
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruiken jullie die messen ook, en waarvoor, of is het voor de heb?
Messen die ik heb liggen altijd thuis en worden veel gebruikt bij het klussen.
Aftekenen op hout, snijden van gipsplaat, openen van verpakkingen, etc. etc.
Messen mee op straat nemen vind ik persoonlijk een debiele gewoonte.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:01:33 #42
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182343118
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:28 schreef CrashO het volgende:
Die is "spring assisted".
Als kind/puber kon ik dit soort fijne messen nog gewoon bij de ijzerboer halen:

Achterlijke regeltjes in dit land :(
pi_182343313
quote:
Ik snap niet wat je met die flikkermesjes moet. Opinel is veel goedkoper.
pi_182343364
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:08 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je met die flikkermesjes moet. Opinel is veel goedkoper.
Een Fiat panda is ook goedkoper dan een Mercedes. Ik snap niet wat iemand met die flikker auto's moet.

Verschillende doelen, verschillende materialen, verschillende prijzen.
Hoe erg ik ook van Opinel houdt. 12C27 is voor geen meter te vergelijken met S35-VN.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 22:12:24 ]
pi_182344141
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruiken jullie die messen ook, en waarvoor, of is het voor de heb?
Ik open er brieven mee en pakjes. En soms verpakkingen van eten of andere dingen. Ik gebruik mijn mes dagelijks één of twee keer denk ik. Vaak genoeg om er meestal een op zak te hebben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182344184
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:08 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je met die flikkermesjes moet. Opinel is veel goedkoper.
Jij loopt in vuilniszakken omdat dat goedkoper is dan fatsoenlijke kleding? :')
Prutser.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182352140
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Jij loopt in vuilniszakken omdat dat goedkoper is dan fatsoenlijke kleding? :')
Prutser.
Opinel maakt gewoon goeie messen, nerd.
pi_182352269
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:30 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Opinel maakt gewoon goeie messen, nerd.
Opinel _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_


Al jaren standaard op zak. Imho perfecte messen. Snap niet dat mensen zonder mesje de deur uitgaan. Snap mensen met dure messen waar ze dan heel zuinig mee doen ook niet. Zo'n opinel verdraagt jaren aan mishandeling. En mocht ie kapot gaan haal je zo een nieuwe waar je ook bent voor weinig.
pi_182352513
Leatherman en Buck in mn (werk)tas, Opinel bij de camping / outdoor spullen, Herder koolstof in de keukenla.

Edit: Goed punt, moet mijn messen en beitels weer eens slijpen. Straks maar eens doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182352534
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:41 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Opinel _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
[ afbeelding ]

Al jaren standaard op zak. Imho perfecte messen. Snap niet dat mensen zonder mesje de deur uitgaan. Snap mensen met dure messen waar ze dan heel zuinig mee doen ook niet. Zo'n opinel verdraagt jaren aan mishandeling. En mocht ie kapot gaan haal je zo een nieuwe waar je ook bent voor weinig.
Hoewel bij messen de functionaliteit natuurlijk verreweg het belangrijkste is (en Opinel daar ook echt niet onder doet oid) vind ik de uitstraling van die dingen ook echt geweldig.

Krijg er meteen een 'ontdekkingstocht tijdens verre vakantie' gevoel bij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182352675
Geen vouwmes maar het cherpste mes dat ik ooit in mijn handen heb gehad.
_O_
Erg goed voor houtsnijwerk.

pi_182352902
"Neat!"

pi_182353025
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoewel bij messen de functionaliteit natuurlijk verreweg het belangrijkste is (en Opinel daar ook echt niet onder doet oid) vind ik de uitstraling van die dingen ook echt geweldig.

Krijg er meteen een 'ontdekkingstocht tijdens verre vakantie' gevoel bij.
:Y
pi_182353036
pi_182353106
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:30 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Opinel maakt gewoon goeie messen, nerd.
Ja, en Casio goede horloges. Dan kan je toch nog wel wat willen dat beter is afgewerkt of een hogere kwaliteit heeft?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353115
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:41 schreef Salvad0R het volgende:
"Neat!"

[ afbeelding ]
Dikke beuker gek. Maar die pakken ze je af als je er op straat mee rondloopt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353135
Ik had vandaag deze op zak :9
pi_182353176
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Dikke beuker gek. Maar die pakken ze je af als je er op straat mee rondloopt.
Ja zeker weten. Daarentegen, in de praktijk, als je met welk zakmes dan ook rondloopt tijdens uitgaan/in stadscentra, ongeacht of het lemmet "legaal" is, nemen ze gewoon in beslag als ze het toevallig tegenkomen.
pi_182353245
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja zeker weten. Daarentegen, in de praktijk, als je met welk zakmes dan ook rondloopt tijdens uitgaan/in stadscentra, ongeacht of het lemmet "legaal" is, nemen ze gewoon in beslag als ze het toevallig tegenkomen.
Jep. Alleen met zo'n mes als wat jij net post krijg je er een veroordeling voor verboden wapenbezit bovenop. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353279
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Jep. Alleen met zo'n mes als wat jij net post krijg je er een veroordeling voor verboden wapenbezit bovenop. :+
Ja man. Zijn geen lullige boetes/veroordelingen. Daarom nooit met wapens over straat, jonges en meisjes
pi_182353282
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, en Casio goede horloges. Dan kan je toch nog wel wat willen dat beter is afgewerkt of een hogere kwaliteit heeft?
Uiteraard, maar de kwaliteit van Opinel is erg goed, werkmessen.
Uitstraling is heel erg praktisch. Werkmessen.

gewoon niet wat je zoekt, doch bijzonder goede messen ;)
pi_182353308
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de kwaliteit van Opinel is erg goed, werkmessen.
Uitstraling is heel erg praktisch. Werkmessen.

gewoon niet wat je zoekt, doch bijzonder goede messen ;)
Geloof ik best, ik reageer alleen op de post van deze downie:
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:08 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je met die flikkermesjes moet. Opinel is veel goedkoper.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353309
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja man. Zijn geen lullige boetes/veroordelingen. Daarom nooit met wapens over straat, jonges en meisjes
Vorige week nog gelachen, was op een verjaardag en iemand moest een kadootje openmaken, vroeg of er een mes of een schaar in de buurt was, waarop oma een MP9 Enforcer uit haar tas haalt. _O-
pi_182353314


:7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353321
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Geloof ik best, ik reageer alleen op de post van deze downie:

[..]

Snap niet waarom je op die flikkerreacties van vredesduif reageert. Wij zijn veel beter. :7
pi_182353326
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

Vorige week nog gelachen, was op een verjaardag en iemand moest een kadootje openmaken, vroeg of er een mes of een schaar in de buurt was, waarop oma een MP9 Enforcer uit haar tas haalt. _O-
Dat is deze btw
pi_182353451
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:21 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

:7
Dan heb je 2 van zulke prachtige Spyderco's en dan leg je er een Böker kloontje van DealExtreme bij ;(
pi_182353464
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:32 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan heb je 2 van zulke prachtige Spyderco's en dan leg je er een Böker kloontje van DealExtreme bij ;(
Jonguh. Die lelijke Böker heb ik al 15 jaar ofzo. Toen bestond DX helemaal nog niet.
Maar dat 'ie knetter nep is geloof ik wel ja. Ik vraag me overigens ook af of mijn PM2 wel origineel is.

De Delica en Kershaw kloppen iig wel. En er komt de komende week nog wat moois bij. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353677
Heb je een mooie polijst-strop Skv? Die hoort er uiteraard wel bij.
pi_182353879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:49 schreef Murdera het volgende:
Heb je een mooie polijst-strop Skv? Die hoort er uiteraard wel bij.
Tuulk. Heb allerlei tools verzameld het laatste 1,5 jaar. Het lukt me zelfs om de boel redelijk scherp te krijgen met die sharpmaker en strops. Valt me niks tegen.

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353887
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Tuulk. Heb allerlei tools verzameld het laatste 1,5 jaar.

[ afbeelding ]
Sharpmaker _O_
pi_182353935
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:07 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Oh nu is het ineens dit. Net nog een fiat panda. Stik erin, nerd.
oke doei
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353941
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:07 schreef CrashO het volgende:

[..]

Sharpmaker _O_
Werkt vrij oké he? Alleen reprofilen heb ik nog nooit geprobeerd. Lijkt me ook niet goed lukken met die keramische staafjes. Denk dat je dan die diamond rods moet hebben. Heb jij dat ooit gedaan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353984
Ik kom er net achter dat ik al langer dan 15 jaar op Fok zit. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182353999
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:10 schreef Skv het volgende:
Werkt vrij oké he? Alleen reprofilen heb ik nog nooit geprobeerd. Lijkt me ook niet goed lukken met die keramische staafjes. Denk dat je dan die diamond rods moet hebben. Heb jij dat ooit gedaan?
Ja. Ik had de diamond rods erbij. Maar zelfs dan is het echt een beer van een klus om een beetje high end staal te re-profilen. 440C ed is nog wel te doen, maar bijv een Spyderco met S30V of S35VN is echt een rot klus. Maar voor het scherp houden van je bestaande edge is het een geweldig systeem.

Intussen ben ik vorige maand overgestapt naar een ander slijpsysteem waar ik nu wel prima kan reprofilen, ook staal zoals M390 en Elmax. Maar die valt helaas in een heel andere prijscategorie als de sharpmaker :P

*edit*
Crosspost plaatje van vorige maand nadat ik dat nieuwe systeem een testrun had gegeven :P
Van 50' naar 30' gegaan


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 17:17:56 ]
pi_182354056
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ja. Ik had de diamond rods erbij. Maar zelfs dan is het echt een beer van een klus om een beetje high end staal te re-profilen. 440C ed is nog wel te doen, maar een bijv een Spyderco met S30V of S35VN is echt een rot klus. Maar voor het scherp houden van je bestaande edge is het een geweldig systeem.

Intussen ben ik vorige maand overgestapt naar een ander slijpsysteem waar ik nu wel prima kan reprofilen, ook staal zoals M390 en Elmax. Maar die valt helaas in een heel andere prijscategorie als de sharpmaker :P

*edit*
Crosspost plaatje van vorige maand nadat ik dat nieuwe systeem een testrun had gegeven :P
Van 50' naar 30' gegaan
[ afbeelding ]
De tering :D!
Dat krijg ik niet voor elkaar met mn Sharpmaker. -O- Jij ook niet lijkt me? Dit ziet er wel erg scherp uit. Met mn Sharpmaker (en strop) kom ik ongeveer tot het niveau dat ik het haar op m'n arm er mee af kan scheren.

Ik heb nu messen met VG10 en CR38MOV geloof ik. Maar wel een S35VN in de bestelling staan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182354125
Scharpmaker is vooral goed voor het op peil houden van een scherpe snijrand. Scheerscherp is ongeveer het beste wat je ervan kan verwachten. En voor 99% van de taken meer dan genoeg :P

Dat idioot scherpe is leuk, maar (zoals te zien aan de duim in die gif) ook wel vooral idioot scherp. Ik ben vooral voor een ander systeem gegaan voor het (makkelijk) reprofilen. Wanneer je alleen slijpt is de sharpmaker + een strop meer dan zat *O*

Ik had voor de sharpmaker ook nog die "ultra fine" staafjes. Maar die zijn, net als de diamanten staafjes imo zonde van je geld. Gewoon de standaard meegeleverde staafjes samen met een strop (en eventueel pasta) wat je nu dus al hebt is meer dan zat

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 17:24:59 ]
pi_182354168
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:22 schreef CrashO het volgende:
Scharpmaker is vooral goed voor het op peil houden van een scherpe snijrand. Scheerscherp is ongeveer het beste wat je ervan kan verwachten. En voor 99% van de taken meer dan genoeg :P

Dat idioot scherpe is leuk, maar (zoals te zien aan de duim in die gif) ook wel vooral idioot scherp. Ik ben vooral voor een ander systeem gegaan voor het (makkelijk) reprofilen. Wanneer je alleen slijpt is de sharpmaker + een strop meer dan zat *O*
Welk systeem heb je gekocht? WickedEdge oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182354178
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Welk systeem heb je gekocht? WickedEdge oid?
:Y

pi_182354205
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:25 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y

[ afbeelding ]
Hobbymatig of als dienstverlener? Ik zou er niet snel zo'n bak geld tegenaan gooien denk ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182354241
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Hobbymatig of als dienstverlener? Ik zou er niet snel zo'n bak geld tegenaan gooien denk ik.
Puur een hobby. Heeft een tijdje geduurd voordat ik bereid was er zo'n bak aan uit te geven -O- Maar ergens vond ik het ook een vreemde gedachte om wel met messen van vele honderden euro's te lopen maar dan te beknibbelen op het onderhouden ervan. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt. En ben erg blij het gedaan te hebben. :)

En zo'n set gaat heul lang mee dus het is grotendeels een eenmalige investering. Af en toe een veel gebruikte steen vervangen is qua kosten nog te bezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 17:29:46 ]
pi_182354265
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:29 schreef CrashO het volgende:

[..]

Puur een hobby. Heeft een tijdje geduurd voordat ik bereid was er zo'n bak aan uit te geven -O- Maar ergens vond ik het ook een vreemde gedachte om wel met messen van vele honderden euro's te lopen maar dan te beknibbelen op het onderhouden ervan. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt. En ben erg blij het gedaan te hebben. :)

En zo'n set gaat heul lang mee dus het is grotendeels een eenmalige investering. Af en toe een veel gebruikte steen vervangen is qua kosten nog te bezien.
Wat doet zo'n setje? 900E ofzo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182354276
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ja. Ik had de diamond rods erbij. Maar zelfs dan is het echt een beer van een klus om een beetje high end staal te re-profilen. 440C ed is nog wel te doen, maar bijv een Spyderco met S30V of S35VN is echt een rot klus. Maar voor het scherp houden van je bestaande edge is het een geweldig systeem.

Intussen ben ik vorige maand overgestapt naar een ander slijpsysteem waar ik nu wel prima kan reprofilen, ook staal zoals M390 en Elmax. Maar die valt helaas in een heel andere prijscategorie als de sharpmaker :P

*edit*
Crosspost plaatje van vorige maand nadat ik dat nieuwe systeem een testrun had gegeven :P
Van 50' naar 30' gegaan
[ afbeelding ]
Ik moet bijna kotsen als ik steeds in herhaling jou bijna met je duim opnieuw langs die edge zie schaven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182354322
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat doet zo'n setje? 900E ofzo?
650 voor de versie die ik heb. (Pro Pack 2)
Met slijpstenen op : 100, 200, 400, 600, 800, 1000 grit. (diamant) 0,5 micron, 1 micron kermatisch. Met een 1 micron strop en een 0,5 micron strop :P
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:32 schreef Skv het volgende:
Ik moet bijna kotsen als ik steeds in herhaling jou bijna met je duim opnieuw langs die edge zie schaven.
Zit best een dikke laag papier om. Niks aan de hand :P
Het "ongeluk" gebeurde niet bij het snijden,. maar juist toen ik het blad aan het schoonvegen was tussen slijpbeurten door. Normaal doe ik dat met een dikke poetsdoek en dat gaat prima, zelfs bij scheerscherpe messen. Hier sneed dat ding binnen een halve seconde dwars door een centimeter aan doek heen toen ik hem eroverheen trok... zo mijn duim in. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 17:36:17 ]
pi_182355829
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ja. Ik had de diamond rods erbij. Maar zelfs dan is het echt een beer van een klus om een beetje high end staal te re-profilen. 440C ed is nog wel te doen, maar bijv een Spyderco met S30V of S35VN is echt een rot klus. Maar voor het scherp houden van je bestaande edge is het een geweldig systeem.

Intussen ben ik vorige maand overgestapt naar een ander slijpsysteem waar ik nu wel prima kan reprofilen, ook staal zoals M390 en Elmax. Maar die valt helaas in een heel andere prijscategorie als de sharpmaker :P

*edit*
Crosspost plaatje van vorige maand nadat ik dat nieuwe systeem een testrun had gegeven :P
Van 50' naar 30' gegaan
[ afbeelding ]
Slijp je ook voor anderen?
Ik ben nog opzoek naar iemand die een mirror edge kan maken op mijn messen.
pi_182356148
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:20 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Slijp je ook voor anderen?
Ik ben nog opzoek naar iemand die een mirror edge kan maken op mijn messen.
In principe niet :P Ik wil niet het risico lopen dat ik iemands mes verkloot dus begin er niet aan om voor anderen te slijpen. Als vrienden een scherp mes willen hebben nodig ik ze altijd uit om in ruil voor een sixpack een avondje hun messen zelf op mijn Wicked Edge te komen slijpen. Dar risico ga ik zelf niet lopen :+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 19:50:42 ]
pi_182356285
Hier een opinel en een herder, beide carbon. Beide prima werkmessen.
pi_182356924
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:48 schreef CrashO het volgende:

[..]

In principe niet :P Ik wil niet het risico lopen dat ik iemands mes verkloot dus begin er niet aan om voor anderen te slijpen. Als vrienden een scherp mes willen hebben nodig ik ze altijd uit om in ruil voor een sixpack een avondje hun messen zelf op mijn Wicked Edge te komen slijpen. Dar risico ga ik zelf niet lopen :+
Oke, hoe kun je een mes verkloten met een wicked edge? De hoek en alles staat toch altijd goed?
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:50:06 #89
18653 crew  D.
pi_182357139
Even volgen dit topic :P

Toen ik jong was was ik wel 'into' messen :Y
Als volwassene zie ik de aantrekkingskracht niet, maar leuk om te lezen vanwege het jeugdsentiment :Y

Heb er als het goed is nog een paar liggen :Y
pi_182357331
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:38 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Oke, hoe kun je een mes verkloten met een wicked edge? De hoek en alles staat toch altijd goed?
Ja en nee. Een WE maakt het zeker een heel stuk makkelijker. Maar je kan het nog steeds goed verkloten / het vereist nog steeds oefening om een goede snede te krijgen. Een totaalidioot zal ook met een WE een goed snijvlak compleet naar de kloten kunnen helpen. En dat risico wil ik niet nemen met andermans spullen :P Hoeveel ik mezelf ook vertrouw met mijn eigen messen.
Zelfs een 5% kans om het te verkloten is voor mij al reden genoeg om het niet te proberen met een speeltje van >¤100 die niet van mij zelf is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 21:02:21 ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:11:50 #91
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_182381376
Leuk topic!
Heb zelf 2 jaar geleden deze gekocht.

https://www.knivesandtool(...)lder-staminawood.htm

Gebruik 'm nog bijna dagelijks op mijn werk. Fijn licht mes, mag alleen weer eens geslepen worden.


En deze gebruik ik in de keuken _O_

https://www.knivesandtool(...)-santoku-18-5-cm.htm

[ Bericht 32% gewijzigd door Mubassie op 07-10-2018 23:17:01 ]
pi_182416927

Vandaag deze aan de collectie toe kunnen voegen :9
pi_182418035
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag deze aan de collectie toe kunnen voegen :9
Interessant mes, wat is het precies?
Vertel eens wat meer :)
pi_182418159
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:32 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Interessant mes, wat is het precies?
Vertel eens wat meer :)
Het is een Grimsmo Norseman. Titanium greep met honingraat patroon met een blauwe anodisatie en RWL 34 snijblad. Het (niet te missen :+ ) opvallende aan dit mes is zoals te zien de afwijkende vorm van het snijblad. Een Tanto (2 snijvlakken) waarbij het vlak op de buik een 'recurve' naar binnen geeft. En de CNC sporen die nog duidelijk te zien zijn op het blad :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 19:39:35 ]
pi_182441218

Deze altijd wel bij de hand..

En op 't werk altijd een bootsman's mes.. Maar goed dat verschilt per keer, want neem geen messen mee in 't vliegtuig :7.
pi_182629219
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:33 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag deze aan de collectie toe kunnen voegen :9
Grimsmooooooo.

Wat een beuker is dat zeg. Niet te geloven. Is 'ie net zo zwaar als dat 'ie er uitziet?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629239





Weekje geleden gekocht. Wat een prachtding.

Heb alleen even last gehad van lock stick, vrij irritant. Schijnt vrij vaak voor te komen bij messen met titanium lockmechanisme en het stalen blad.

Even met watervaste stift over de oppervlaktes van het lockmechanisme gegaan en nu issie weer prima. ^O^
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629325




Bizar hoeveel ‘mes’ die Mnandi eigenlijk biedt voor het formaat. De Delica 4 is eigenlijk al prima draagbaar qua omvang, maar de Mnandi valt daarnaast helemaal weg. Qua snijvlak ontloopt het elkaar echter helemaal niks.. Sterker nog, de Mnandi heeft 2 mm meer..! :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Skv op 20-10-2018 15:32:26 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629330
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:15 schreef Skv het volgende:

Weekje geleden gekocht. Wat een prachtding.
Die Mnandi :9~ :9~ Mooie aanwinst man!

quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:13 schreef Skv het volgende:
Wat een beuker is dat zeg. Niet te geloven. Is 'ie net zo zwaar als dat 'ie er uitziet?
Valt erg mee. Het blad is behoorlijk dun geslepen aan de onderkant, en ook de schalen missen veel metaal door al die CNC bewerkingen, dus hij is relatief licht..
Hij weegt rond de 140 gram. (ter vergelijking, je PM2 weegt rond de 110).

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 15:23:21 ]
pi_182629381
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Die Mnandi :9~ :9~ Mooie aanwinst man!

[..]

Ik heb 'm nu wat aangepast. Ik vind de scale op de achterkant mooier dan die op de voorkant. Dus ik zette de pivot er andersom in en flipte de pocket clip naar de andere kant. Zie de foto's met de Delica 4.

Normaal zou ik dat niet prettig vinden (ivm tip-up dragen in mijn rechter broekzak), maar deze is zo klein dat ik 'm in de linker binnenzak van mijn jasje clip.. Dus komt prima uit zo. :7

Hoop alleen dat het goed gaat met de pivot andersom, volgens mij past het allemaal precies.

Heb ook een schroef gefixt zodat ik 'm ook kan gebruiken zonder pocket clip. *O* Wat een prachtding.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629389
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:21 schreef CrashO het volgende:

Valt erg mee. Het blad is behoorlijk dun geslepen aan de onderkant, en ook de schalen missen veel metaal door al die CNC bewerkingen, dus hij is relatief licht..
Hij weegt rond de 140 gram. (ter vergelijking, je PM2 weegt rond de 110).
Dat valt me alles mee! Flipt ie lekker?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629493
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat valt me alles mee! Flipt ie lekker?
Hij flipt geweldig :Y Beste "action" die ik op een mes heb gehad. En ook qua constructie is hij echt perfect.

Alleen dat snijblad kan ik niet aan wennen. Ben fan van Tanto messen, maar deze is aan de voorzijde veel te dik naar mijn smaak, waardoor ik steeds moet doordrukken tot ik in de recurve zit. Dus ik ga hem waarschijnlijk weer wegdoen. ;(

Even kijken of ik hem met iemand kan ruilen tegen een Grimsmo Rask. Want ik ben nu wel fan van de Grimsmo kwaliteit. Alleen dat blad van die Norseman... :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 15:34:37 ]
pi_182629799
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:32 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hij flipt geweldig :Y Beste "action" die ik op een mes heb gehad. En ook qua constructie is hij echt perfect.

Alleen dat snijblad kan ik niet aan wennen. Ben fan van Tanto messen, maar deze is aan de voorzijde veel te dik naar mijn smaak, waardoor ik steeds moet doordrukken tot ik in de recurve zit. Dus ik ga hem waarschijnlijk weer wegdoen. ;(

Even kijken of ik hem met iemand kan ruilen tegen een Grimsmo Rask. Want ik ben nu wel fan van de Grimsmo kwaliteit. Alleen dat blad van die Norseman... :D
Jammer! Ik vind de Rask een stuk saaier dan de Norseman qua ontwerp. Maargoed, als je daar meer een klik mee hebt, zeker doen. Zijn er ruilfora oid?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182629827
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:59 schreef Skv het volgende:
Zijn er ruilfora oid?
https://www.reddit.com/r/Knife_Swap/
Kopen / Verkopen / Ruilen O-)
pi_182630412
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef CrashO het volgende:

[..]

https://www.reddit.com/r/Knife_Swap/
Kopen / Verkopen / Ruilen O-)
Hmm, veel Amerikanen. Leuk voor de import en exporttaxes ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182630692
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Hmm, veel Amerikanen. Leuk voor de import en exporttaxes ;(
Mja, die import is wat minder :P Al valt het in de praktijk wel mee. Ik heb mijn Gavko, Olamic en deze Grimsmo alle drie van Amerikanen via Reddit (alleen dan niet via Knife_swap, maar via KnifeRaffle). Ging prima en de import viel ook wel mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 17:04:18 ]
pi_182630821
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:02 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mja, die import is wat minder :P Al valt het in de praktijk wel mee. Ik heb mijn Gavko, Olamic en deze Grimsmo alle drie van Amerikanen via Reddit (alleen dan niet via Knife_swap, maar via KnifeRaffle). Ging prima en de import viel ook wel mee.
Als in..? 21% over de hele waarde + 17,50E + verzendkosten + koersverlies ofzo toch? ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_182630918
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Als in..? 21% over de hele waarde + 17,50E + verzendkosten + koersverlies ofzo toch? ;(
21% over het aankoopbedrag + 15E + verzendkosten ja. En ik heb uiteraard de verzenders netjes het volledige bedrag wat ik ervoor betaalt heb erop laten zetten. Zoals het heurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2018 17:21:17 ]
pi_182643965
Ik gebruik de aluminium Forge de Laguiole van Philippe Starck.
Ontworpen in 1986 en inmiddels opgenomen in de permanente collectie van het Museum of Modern Art (MoMA) in New York.
Heb hem liggen in de originele show verpakking.





Starck heeft trouwens ook de Forge de Laguiole fabriek ontworpen.


[ Bericht 12% gewijzigd door CoExist op 21-10-2018 10:38:10 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_182645647
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 10:29 schreef CoExist het volgende:
Ik gebruik de aluminium Forge de Laguiole van Philippe Starck.
Ontworpen in 1986 en inmiddels opgenomen in de permanente collectie van het Museum of Modern Art (MoMA) in New York.
Heb hem liggen in de originele show verpakking.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Starck heeft trouwens ook de Forge de Laguiole fabriek ontworpen.
[ afbeelding ]
Mooi dingetje. Wel prijzig. Gebruik je hem al lang? Ben wel benieuwd hoe het eruitziet na een paar jaar mishandeling.
pi_182648267
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:09 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Mooi dingetje. Wel prijzig. Gebruik je hem al lang? Ben wel benieuwd hoe het eruitziet na een paar jaar mishandeling.
Ben Philippe Starck fan. Mijn huis staat er vol mee, dus deze kon niet ontbreken.

Gebruik ‘m alleen als brief opener eigenlijk. Paar jaar in bezit en beschadigingen vallen op zich mee.

Destijds ¤200,- voor betaald geloof ik. Staat nu toevallig een exemplaar op Marktplaats voor ¤300,-
Beschadigd en zonder display en verpakking.


Starck heeft trouwens ook recentelijk een vouwmes ontworpen voor het Franse merk Degrenne. Evenals een complete bestek lijn en schilmesjes.


Ik kan ze alleen vinden op de Franse Amazon website voor zo’n ¤35,-

[ Bericht 19% gewijzigd door CoExist op 21-10-2018 17:21:24 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_183080934
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:15 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Weekje geleden gekocht. Wat een prachtding.

Heb alleen even last gehad van lock stick, vrij irritant. Schijnt vrij vaak voor te komen bij messen met titanium lockmechanisme en het stalen blad.

Even met watervaste stift over de oppervlaktes van het lockmechanisme gegaan en nu issie weer prima. ^O^
Godverdomme, wat escaleert dat altijd snel bij mij. :')

Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_183081046
quote:
15s.gif Op zondag 11 november 2018 16:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Godverdomme, wat escaleert dat altijd snel bij mij. :')

[ afbeelding ]
Small Sebenza _O_ Goede keuze mi mang _O_
Is dat Bog Oak?

Ik heb sinds maandag deze erbij: :9


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2018 17:01:48 ]
pi_183081427
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 16:57 schreef CrashO het volgende:
keuze
Nee, dat is ook Snakewood. Hetzelfde hout als mijn Mnandi. Vind ik by far het mooiste hout.

Oké oké, samen met Box Elder, maar die kan ik nergens vinden zonder lompe premium. En dit spul is om eerlijk te zijn ook al achterlijk duur. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_183081434
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 16:57 schreef CrashO het volgende:

[..]

Small Sebenza _O_ Goede keuze mi mang _O_
Is dat Bog Oak?

Ik heb sinds maandag deze erbij: :9
[ afbeelding ]
Jeetje wat een beuker. Is dat carbon?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_183081503
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2018 17:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Jeetje wat een beuker. Is dat carbon?
:Y De Reate J.A.C.K.
Een titanium "integral" met 2 grote plakken Marbled carbon fiber. O+
pi_183114711
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2018 17:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

:Y De Reate J.A.C.K.
Een titanium "integral" met 2 grote plakken Marbled carbon fiber. O+
Blade lijkt wat op de Umnumzaan of niet?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_183118489
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 00:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Blade lijkt wat op de Umnumzaan of niet?
:Y
Praktisch dezelfde vorm en hoeken. Wel een heel stuk grover en andere grind.
Het blad op de Zaan is ~3.5mm dik, op de Jack ~4.3mm.
En de Jack heeft die dikte ook nog vrij dicht bij de punt (droppoint), waar de zaan wat dunner is (clippoint).

De Umnumzaan is wat meer "slicey", de Jack is een tank :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2018 10:51:23 ]
pi_183472268
Ik verzamelde in het verleden ook vouwmessen. Dat waren meestal Ganzo messen. Ze waren goedkoop en zien meestal bruut uit. De duurdere messen van een paar honderd euro waren te duur voor mij. Dan kan je hobby zo uit de hand lopen. Ik heb alleen nog onderste Ganzo mes over. De rest is allemaal weer verkocht.

pi_183472628
Mijn daily carry is een Opinel 8 met een eikenhouten heft. Wel in roestvast staal want ik gebruik 'm voor een appeltje op het werk en meer van dat. Lollig als je tijdens een etentje met collega's gefrustreerd raakt van de vreselijke tafelmessen dan maar je eigen mes uit je tas trekt.

Ik ben nog steeds aan het kijken voor iets mooiers dan die Opinel, maar vaak vind ik de moderne vormgeving net niet mooi genoeg. Of als ik het heft wel mooi vind ziet het lemmet me er weer te agressief uit. (Ja, ik ben daar moeilijk mee. :P)

Slijpen doe ik uit de losse hand met een japanse keramische steen en een stropleer.
pi_183472846
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 09:23 schreef Fixers het volgende:
Ik ben nog steeds aan het kijken voor iets mooiers dan die Opinel, maar vaak vind ik de moderne vormgeving net niet mooi genoeg. Of als ik het heft wel mooi vind ziet het lemmet me er weer te agressief uit. (Ja, ik ben daar moeilijk mee. :P)
Fox Tur? :9


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2018 09:44:34 ]
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:43:18 #122
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_183473554
Of deze? Mcusta.



Leuke messen, vrij compact en (vind ik) een mooi design.

En niet te duur.
pi_183606821
Nieuwe schaaltjes voor mijn Ossom gescored. :7

Origineel heeft de Ossom witte G10 scales. Foto ter referentie van internet gejat.


Maar die begonnen de kleur van mijn jeans aan te nemen, dus nu laten voorzien van rood-achtig carbon fiber O+
pi_183607767
Ik heb een Buck in mijn survivalkitje zitten. Fijn mes, en mijn Leatherman is reserve.

Maar verzame ze niet. Heb wel een paar hele mooi Japanse keukenmessen. Prachtig, die gehamerde lemmeten of juist de damaststalen messen. Overigens is dat niet origineel Japans, maar wel mooi.

Wel grappig om te zien hoe dit blijkbaar ook voor zakmessen kan gelden.
Whatever...
pi_183683655
Ik heb sinds vorige week een nieuwe daily. Een Spyderco Para3 met Lynch deep carry clip. Heb nog een aantal Spyderco's waaronder een PM2 maar vond deze toch iets te groot dragen dus daarom de Para3 gekocht.

Ik heb verder nog een aantal Spyderco's en andere messen en heb verder ook altijd een Leatherman Wave op zak.
pi_183903983
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:20 schreef LouieAnderson het volgende:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe daily. Een Spyderco Para3 met Lynch deep carry clip. Heb nog een aantal Spyderco's waaronder een PM2 maar vond deze toch iets te groot dragen dus daarom de Para3 gekocht.

Ik heb verder nog een aantal Spyderco's en andere messen en heb verder ook altijd een Leatherman Wave op zak.
Para3 is wel aardig formaat voor edc geloof ik. Bevalt ie? Ik ben erg blij met mijn small sebenza
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_183941630
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Para3 is wel aardig formaat voor edc geloof ik. Bevalt ie? Ik ben erg blij met mijn small sebenza
Hij bevalt zeker. Het is eigenlijk gewoon een PM2 op Delica formaat, ideaal wat mij betreft en precies wat ik zocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')