Wat ze moet doen, is verhaal halen bij de fabrikant. Die heeft zonder toestemming van het RDW, dingen aan het voertuig veranderd. Het is volledig terecht dat ze niet meer op de openbare weg mogen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:57 schreef Kamelenteen het volgende:
Dat kinderdagverblijf wordt enorm op kosten gejaagd. Die mag best een verbod op het ding aanvechten en als een advocaat daar gronden voor ziet is dat haar goed recht.
Of het terecht is zal blijken als de rechter uitspraak heeft gedaanquote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat ze moet doen, is verhaal halen bij de fabrikant. Die heeft zonder toestemming van het RDW, dingen aan het voertuig veranderd. Het is volledig terecht dat ze niet meer op de openbare weg mogen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze moeten dat bedrijf met onmiddelijke ingang sluiten. Arrogante klootzak is het. Gaat echt alleen om geld verdienen.
Want elke uitspraak van elke rechter is altijd terecht, natuurlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:14 schreef Kamelenteen het volgende:
Of het terecht is zal blijken als de rechter uitspraak heeft gedaan
Elk verbod van een minister is dat ook?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want elke uitspraak van elke rechter is altijd terecht, natuurlijk.
In dit geval wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:18 schreef Kamelenteen het volgende:
Elk verbod van een minister is dat ook?
Jouw mening, gevormd en onder emotie denk ik. Dat laatste moet je uitschakelen en een rechter zou dat moeten kunnen doen.quote:
Jij bent de 2de account van Gere Dathan? Want die gooit ook steeds met het woord 'emotie', als hij zich realiseert dat hij geen rationele argumenten heeft.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef Kamelenteen het volgende:
Jouw mening, gevormd onder emotie.
Nee, ik ben het zoveelste account van Nachtdier.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent de 2de account van Gere Dathan? Want die gooit ook steeds met het woord 'emotie', als hij zich realiseert dat hij geen rationele argumenten heeft.
Pure ratio; zonder rijvaardigheidsattest een gebrekkig voertuig mogen besturen, dat niet eens meer voldoet aan de specificaties waaronder het bij het RDW gekeurd is, met 10 kinderen en een maximum gewicht van 670kgs, terwijl je normaliter, voor het transport van meer dan 8 personen, minimaal 2 rijbewijzen moet hebben.
De vraag is niet of het verbod terecht is, de vraag is hoe het in godsnaam mogelijk is dat dit ooit is toegestaan.
Maar je ziet dat er geen emotie nodig is om de stint als voertuig af te keuren. Zeker niet als je, zoals ik, in een wereld werkt waar getracht wordt om de veiligheid op een zo hoog mogelijk niveau te houden. En dat is bij de stint zeker niet zo.quote:
Als dat ding maar totdat het blijkt dat het deugdelijk is van de straat afblijven doet, er was al eens een geval waar iemand snel genoeg de sleutel kon draaien dacht ik ergens gelezen te hebben?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Elk verbod van een minister is dat ook?
Ben geen jurist, dus pin me er niet op vast, maar een rechter kan voor zover ik weet het besluit van de minister terugdraaien lijkt mij als daar gronden voor zijn.
Het was in zijn jeugd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van slecht onderhoud, misschien is een apk voor fietsen wel op z'n plaats voor zulke onverantwoordelijke gebruikers.
En sprintjes trekken doe je maar op een circuit, lijkt mij een goed idee voor verplichte fietslessen.
Als je een beetje technisch inzicht hebt en gezond verstand hebt, is het duidelijk dat dat ding nooit de weg op had gemogen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jouw mening, gevormd en onder emotie denk ik. Dat laatste moet je uitschakelen en een rechter zou dat moeten kunnen doen.
Als het ding zo onveilig was, had een fors aantal ongevallen meer voor de hand gelegen met 3000+ van die dingen in gebruik en dat al jarenlang.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar je ziet dat er geen emotie nodig is om de stint als voertuig af te keuren. Zeker niet als je, zoals ik, in een wereld werkt waar getracht wordt om de veiligheid op een zo hoog mogelijk niveau te houden. En dat is bij de stint zeker niet zo.
Er zijn niet al 7 jaar 3500 stints in gebruik. En zeker niet allemaal voor personenvervoer. En met 7 miljoen personenauto's in Nederland, is 3500 stints natuurlijk bijna niks. Dat er nu 4 doden zijn gevallen in 1 ongeluk, is juist heel veel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:44 schreef Kamelenteen het volgende:
Als het ding zo onveilig was, had een fors aantal ongevallen meer voor de hand gelegen met 3000+ van die dingen in gebruik en dat al jarenlang.
Is er bijgehouden hoeveel van die dingen in die tijd nieuwe kabels gekregen hebben?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Als het ding zo onveilig was, had een fors aantal ongevallen meer voor de hand gelegen met 3000+ van die dingen in gebruik en dat al jarenlang.
Ja, het was in zn jeugd. Maar het kan nu nog steeds gebeuren!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:41 schreef Krollie het volgende:
[..]
Het was in zijn jeugd.Kinderen/tieners staan erom bekend nog niet goed in te kunnen schatten wat de gevolgen van iets kunnen zijn. Daar hebben zelfs veel volwassenen nog last van. Wat een debiele reactie van jou.
Vind je dat heel gek?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze moeten dat bedrijf met onmiddelijke ingang sluiten. Arrogante klootzak is het. Gaat echt alleen om geld verdienen.
Die fabrikant, mist die technisch inzicht ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:43 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als je een beetje technisch inzicht hebt en gezond verstand hebt, is het duidelijk dat dat ding nooit de weg op had gemogen.
Heeft niets met emotie maken!
Jij had maar 1 remkabeltje op je fits?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:46 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, het was in zn jeugd. Maar het kan nu nog steeds gebeuren!
Mijn enige ongeval in het verkeer was toen ik 14 was. Ik knalde zo op een auto die van links kwam. Ik remde, maar het remkabeltje klapte op het punt waat ie in de hendel vastzit. Het uiterste eind. En nog steeds is dat zelfde typ kabeltje in gebruik. Schande!
Dab heb je slecht onderhoud gepleegd. Eigen schuld.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:46 schreef Kamelenteen het volgende:
Mijn enige ongeval in het verkeer was toen ik 14 was. Ik knalde zo op een auto die van links kwam. Ik remde, maar het remkabeltje klapte op het punt waat ie in de hendel vastzit. Het uiterste eind. En nog steeds is dat zelfde typ kabeltje in gebruik. Schande!
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:46 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die fabrikant, mist die technisch inzicht ?
Juist.. heel tragisch omdat het 4 doden in een keer zijnquote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn niet al 7 jaar 3500 stints in gebruik. En zeker niet allemaal voor personenvervoer. En met 7 miljoen personenauto's in Nederland, is 3500 stints natuurlijk bijna niks. Dat er nu 4 doden zijn gevallen in 1 ongeluk, is juist heel veel.
14 jr wat doe jij nu de verantwoordelijkheid van de ouders!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dab heb je slecht onderhoud gepleegd. Eigen schuld.
Ach, ik reageer gewoon op een kulvergelijking.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:41 schreef Krollie het volgende:
[..]
Het was in zijn jeugd.Kinderen/tieners staan erom bekend nog niet goed in te kunnen schatten wat de gevolgen van iets kunnen zijn. Daar hebben zelfs veel volwassenen nog last van. Wat een debiele reactie van jou.
Je probeert een perspectief te creeeren waar je geen onderbouwing voor hebt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:48 schreef Kamelenteen het volgende:
Juist.. heel tragisch omdat het 4 doden in een keer zijn
En de jaren ervoor geen enkele..
Nee. Daar zaten er twee op.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij had maar 1 remkabeltje op je fits?
Ja, dat lijkt mij wel duidelijk!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:46 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die fabrikant, mist die technisch inzicht ?
Ik had mijn vader, op mijn 14de, echt niet nodig om te zien of mijn remkabels nog goed waren, of om ze te vervangen. Die dingen gingen altijd eerst rafelen, dus je kon lang van tevoren zien aankomen dat ze gingen breken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
14 jr wat doe jij nu de verantwoordelijkheid van de ouders!
Dat kind kan er niks aan doen, maar als maar 1 dan was die fits al niet meer deugdelijk denk ik.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:51 schreef Kamelenteen het volgende:
Moet je aan Stint vragen, ik kan daar geen antwoord op geven.
[..]
Nee. Daar zaten er twee op.
Het was nat, het waren velgremmen en 1 rem was te weinig om op tijd tot stilstand te komen :/
Kun je mij uitleggen hoe ik dat remkabeltje had moeten onhouden? Na elke regenbui vervangen?
Of, had ik moeten bedenken: Het is nat, blijf op school, want het is gevaarlijk om nu te fietsen met een fiets met minder remkracht.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
14 jr wat doe jij nu de verantwoordelijkheid van de ouders!
Dat kind kan er niks aan doen, maar als maar 1 dan was die fits al niet meer deugdelijk denk ik.
Statistieken..quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je probeert een perspectief te creeeren waar je geen onderbouwing voor hebt.
Zonder dat ik de getallen nu heb, durf ik deze stelling wel aan: in de jaren dat de stint voor personenvervoer gebruikt wordt, zijn er geen 4 kinderen overleden ten gevolge van een verkeersongeval met de taxibus die ze van school naar de BSO bracht, of v.v..
Yep en na het rafelen begon de rem te blokkeren daar het kabeltje niet meer mee terug ging, maar een meid? Zou een meisje dat opvallen ik denk maar weinigen?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had mijn vader, op mijn 14de, echt niet nodig om te zien of mijn remkabels nog goed waren, of om ze te vervangen. Die dingen gingen altijd eerst rafelen, dus je kon lang van tevoren zien aankomen dat ze gingen breken.
Nou, dat was ie dus niet. En zelfs al zou ie gerafeld zijn, dan breken die andere dus niet af.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had mijn vader, op mijn 14de, echt niet nodig om te zien of mijn remkabels nog goed waren, of om ze te vervangen. Die dingen gingen altijd eerst rafelen, dus je kon lang van tevoren zien aankomen dat ze gingen breken.
Ik zag die kont en dacht is een meid, kijk het profiel daar staat man wat is het nu dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:54 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nou, dat was ie dus niet. En zelfs al zou ie gerafeld zijn, dan breken die andere dus niet af.
Gewonden krijg je weer terug, doden niet. Dus de vraag is: hoeveel doden zijn er gevallen?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:53 schreef Kamelenteen het volgende:
Statistieken..
Hoeveel taxi''s zijn er betrokken geraakt in die periode bij ongevallen? HOeveel gewonden zijn daarbij gevallen?
Een groepje kinderen loopt niet op straat, maar op de stoep. En ik denk dat 10 kinderen in een stint gevaarlijker is.quote:En,wat is er gevaarlijker. Een groepje kleine kinderen op straat of een max. 10-tal kinderen in een stint. Ik denk dat de kans groter is dat er iets gebeurd met zo'n kindje, dan met zo'n kindje in een stint.
Ik geloof je niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:54 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nou, dat was ie dus niet. En zelfs al zou ie gerafeld zijn, dan breken die andere dus niet af.
Als er al niet meer het busje opzat wat erop hoorde, gesoldeerd of wat zijn die dingen?quote:
Geen idee. Punt is, zo'n kabel zou dus nooit mogen breken :/quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zag die kont en dacht is een meid, kijk het profiel daar staat man wat is het nu dan?
Had pa hem als eens geprepareerd?
Alle kabels breken een keer. Zo ook bij een stint.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:00 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Geen idee. Punt is, zo'n kabel zou dus nooit mogen breken :/
Die lopen idd op de stoep, maar moeten wel eens een weg oversteken. En zo'n kind is klein, kan zomaar de straat oplopen ook. Kan he, wil niet zeggen dat ze dat ook zullen doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gewonden krijg je weer terug, doden niet. Dus de vraag is: hoeveel doden zijn er gevallen?
Niemand, die hier in deze discussie heeft geroepen dat stints veiliger zijn, is in staat geweest om dat aan te tonen.
[..]
Een groepje kinderen loopt niet op straat, maar op de stoep. En ik denk dat 10 kinderen in een stint gevaarlijker is.
Als er niet mee gerotzooid is kan dat ook bijna niet gebeuren, en voor het geval dat zit er nog een tweede op, snelheid naar het weer aanpassen heb jij niet geleerd?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:00 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Geen idee. Punt is, zo'n kabel zou dus nooit mogen breken :/
Op dat punt was ie dus kapot gegaan. Dat busje, dat vastzit in de rem, was dus eraf gebroken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er al niet meer het busje opzat wat erop hoorde, gesoldeerd of wat zijn die dingen?
Vervangen door eentje met schroefje zou het kunnen hoor!
Of pa had de schroef niet goed vast gedraaid, wist die veel dat zijn zoon of dochter zoveel kracht in de handen had?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Op dat punt was ie dus kapot gegaan. Dat busje, dat vastzit in de rem, was dus eraf gebroken.
Daar zit helemaal geen schroef.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of pa had de schroef niet goed vast gedraaid, wist die veel dat zijn zoon of dochter zoveel kracht in de handen had?
Dus jij kon het zelf op die leeftijd en pa keek het niet naar?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:04 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Daar zit helemaal geen schroef.
Pa hoefde er helemaal niet naar te kijken wat die rem werkte prima.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus jij kon het zelf op die leeftijd en pa keek het niet naar?
Ik begeleid regelmatig kleuter- en lager schoolklassen en zo maar de weg oprennen doen ze niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die lopen idd op de stoep, maar moeten wel eens een weg oversteken. En zo'n kind is klein, kan zomaar de straat oplopen ook. Kan he, wil niet zeggen dat ze dat ook zullen doen.
Een stint verongelukken gebeurt ook niet zomaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begeleid regelmatig kleuter- en lager schoolklassen en zo maar de weg oprennen doen ze niet.
Met 4 doden. Je bent redelijk hardleers, he?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:36 schreef Kamelenteen het volgende:
Een stint verongelukken gebeurt ook niet zomaar.
Slechts een in de afgelopen jaren.
Daar hebben we het niet over, we hebben het alleen over het transport van en naar de BSO, want daar wordt de stint voor gebruikt.quote:Hoeveel kleine kindjes zullen er op de openbare weg betrokken zjin geraakt bij een ongeval? Tijdens het spelen, tijdens het naar school fietsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |