Zoals je al zei, die discussie is voor een ander topicquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:31 schreef C.L.Werner het volgende:
Je kan ook ander werk zoeken zodat je de veiligheid van je kind kan garanderen.
Maar nee - minimaal 3x per jaar op vakantie, voor de instagram facebook hits, allebei 5 dagen werken, kinderen genomen voor er bij of omdat het leuk is.
Zet je kind nou eens op 1. Dan is dat hele BSO niet nodig.
Ik keek alleen maar in je profielquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:30 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Werk je zelf wel? Je lijkt niet een heel realistische kijk op de wereld hebben
Jij persoonlijk wellicht, maar ik mag hopen dat je snapt dat niet iedereen dat zomaar even met zijn baas/ leidinggevende/ manager/ teamleider kan afspreken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:25 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Dat kan je ook met je baas afspreken. Maar goed, daar gaat dit topique niet over.
Wat een jaloezie weer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:31 schreef C.L.Werner het volgende:
Maar nee - minimaal 3x per jaar op vakantie, voor de instagram facebook hits, allebei 5 dagen werken, kinderen genomen voor er bij of omdat het leuk is.
Fout voorbeeld van die chirurg. Ik werk in het ziekenhuis en in een ziekenhuis wordt wel degelijk volgens een vast plan geopereerd en staat er minimaal 1 assistent chirurg mee te opereren ter controle. Spoedsituaties zijn natuurlijk een ander verhaal. Punt is dat er volgens bepaalde regels gewerkt moet worden, als deze regels er waren geweest bij de Stints dan waren de mankementen aan het licht gekomen en aangepakt. Dan was dit drama niet gebeurd. Daarnaast hadden de aanpassingen aan de Stint niet zonder controle doorgevoerd mogen worden ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:27 schreef Eix het volgende:
[..]
Absolute zekerheid bestaat niet. Een ondernemer met een beetje gezond boerenverstand snapt - hopelijk - dat als dit je brood is en het papierwerk niet op orde is je de typegoedkeuring verliest. En dan is je product niet langer conform. En dus gaan een hele hoop mensen de aankoop ontbinden. En kun je wel inpakken als bedrijf.
[..]
Maar concreet, wat missen we dan?
Daarnaast vind ik het een illusie om te denken dat je alles kan controleren en dichttimmeren. Dat levert vooral een berg aan bureaucratie op. En zorgt ervoor dat niemand nog verantwoordelijkheid neemt. Juist een zekere vrijheid van handelen zou gewoon moeten kunnen.
Regels moet je alleen daar invoeren waar nodig. Een chirurg die voor een operatie zijn handen moet wassen: goede regel. De hele ingreep van a tot z vooraf uitdokteren en een controleur naast de chirurg zetten: doe maar niet.
[..]
Het is vooral een emotie-argument dat in een discussie weinig hout snijdt.
Juist niet, toch. Geen 9 tot 5 wil zeggen flexibel werken. Dus als dat jong in bed ligt kun je nog even wat doen, wat ook inhoud dat je eerder weg kan om het op te halen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:33 schreef Samhain het volgende:
Bijna elke werkgever zet tegenwoordig "Geen 9 tot 5 mentaliteit" in z'n vacatures. Dat wordt dan lastig als je zelf je kinderen wilt brengen en halen hoor.
Mogelijkheden genoeg, verschilt per werkgever denk ik. Punt is wel: zet je je werk op prioriteit nr 1 of je kind? Bij mij zijn dat de kinderen, daarna komt de rest ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist niet, toch. Geen 9 tot 5 wil zeggen flexibel werken. Dus als dat jong in bed ligt kun je nog even wat doen, wat ook inhoud dat je eerder weg kan om het op te halen.
Snap ik ook niet zo goed, bij ons worden de kinderen gebracht en gehaald door onszelf. Als het een keer niet kan voor ons doet oma het. Als het echt niet anders kan pas ik mijn werktijd aan. Van de basisschool naar het KDV loopt mijn oudste dochter en wordt daar opgehaald ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:47 schreef summer2bird het volgende:
Oprechte vraag hier.
Toen ik jong was moet ik ook altijd naar de BSO omdat mijn beide ouders fulltime werkten.
Mijn moeder bracht ons altijd naar de opvang of we gingen met een ander kindje mee.
Waarom en wanneer werd het de verantwoording van de BSO om kinderen op te halen?
Zou het misschien iets zijn waar de ouders extra voor betalen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Snap ik ook niet zo goed, bij ons worden de kinderen gebracht en gehaald door onszelf. Als het een keer niet kan voor ons doet oma het. Als het echt niet anders kan pas ik mijn werktijd aan. Van de basisschool naar het KDV loopt mijn oudste dochter en wordt daar opgehaald ...
Waar precies haal je vandaan dat de BSO daar verantwoordelijk voor is dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:47 schreef summer2bird het volgende:
Oprechte vraag hier.
Toen ik jong was moet ik ook altijd naar de BSO omdat mijn beide ouders fulltime werkten.
Mijn moeder bracht ons altijd naar de opvang of we gingen met een ander kindje mee.
Waarom en wanneer werd het de verantwoording van de BSO om kinderen op te halen?
Het lijkt me niet dat ze rondrijden met bakjes kinderen omdat ze dat zo leuk vindenquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waar precies haal je vandaan dat de BSO daar verantwoordelijk voor is dan?
Dat lopen, is dat niet gevaarlijk?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Snap ik ook niet zo goed, bij ons worden de kinderen gebracht en gehaald door onszelf. Als het een keer niet kan voor ons doet oma het. Als het echt niet anders kan pas ik mijn werktijd aan. Van de basisschool naar het KDV loopt mijn oudste dochter en wordt daar opgehaald ...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-van-twee-niet-meerquote:Koen van Tongeren (34) reed een peuter van 2 jaar dood. Hij zat te 'pielen' met zijn telefoon die in de carkit hing. "Ik hield me aan de regels, maar lette even niet op. Door mij leeft een kind niet meer. Die last draag ik mijn hele leven met me mee."
Ze rijden rond omdat ze ergens heen moeten. Bijvoorbeeld gehaald van school, of met de BSO op stap naar de bioscoop, het bos, de hei, een oude oma die een taart bakt, en bedenk het maar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat ze rondrijden met bakjes kinderen omdat ze dat zo leuk vinden
Ik lees het net op websites van wat opvangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze rijden rond omdat ze ergens heen moeten. Bijvoorbeeld gehaald van school, of met de BSO op stap naar de bioscoop, het bos, de hei, een oude oma die een taart bakt, en bedenk het maar.
Kinderen worden in principe niet opgehaald en thuisgebracht door de BSO. Alhoewel er vast uitzondering bestaan als je genoeg geld betaald in het Gooi.
Dus eigen personeel controleert. Niets mis met 4-ogen principe. Maar externe controle is een heel ander verhaal. Investeer dan in beter opgeleid personeel. In plaats van meer regels bedenken en ter controle meer bureaucratie. wel eens dat dit misschien niet het meest treffende voorbeeld is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Fout voorbeeld van die chirurg. Ik werk in het ziekenhuis en in een ziekenhuis wordt wel degelijk volgens een vast plan geopereerd en staat er minimaal 1 assistent chirurg mee te opereren ter controle.
Betwijfel het. Deels omdat ongelukken bij het leven horen. Het is een illusie te denken dat je alles kan voorzien. Maar ook omdat ik me sterk afvraag wat die 'bepaalde regels' dan concreet hadden moeten zijn.quote:Punt is dat er volgens bepaalde regels gewerkt moet worden, als deze regels er waren geweest bij de Stints dan waren de mankementen aan het licht gekomen en aangepakt. Dan was dit drama niet gebeurd.
Eens. Maar zoiets handhaven, dat is even andere koek dan een flitser langs de weg zetten. En gezien het enorme risico dat een fabrikant of importeur loopt door zich niet aan de spelregels te houden vraag ik me af hoe vaak zoiets voorkomt.quote:Daarnaast hadden de aanpassingen aan de Stint niet zonder controle doorgevoerd mogen worden ...
Nee, want dan zijn de ouders toch werken? Je brengt je kind niet naar de VSO en/of BSO omdat je tijd hebt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik lees het net op websites van wat opvangen.
Das nieuw voor mij, ik dacht altijd dat de tocht van school naar opvang door de ouders geregeld moest worden.
Niet iedereen heeft oma's die van alles kunnen, werk wat van alles kan inregelen qua tijden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Dus eigen personeel controleert. Niets mis met 4-ogen principe. Maar externe controle is een heel ander verhaal. Investeer dan in beter opgeleid personeel. In plaats van meer regels bedenken en ter controle meer bureaucratie. wel eens dat dit misschien niet het meest treffende voorbeeld is.Maar punt blijft dat als je zoveel controle inbouwt dat alle fouten wel getackled worden je ook laks kan worden. .
Externe controle gebeurt via audits en visitaties ...
[..]
Betwijfel het. Deels omdat ongelukken bij het leven horen. Het is een illusie te denken dat je alles kan voorzien. Maar ook omdat ik me sterk afvraag wat die 'bepaalde regels' dan concreet hadden moeten zijn.
Niet alles uiteraard maar krijg steeds meer de indruk dat het in dit geval wel degelijk had uitgemaakt
[..]
Eens. Maar zoiets handhaven, dat is even andere koek dan een flitser langs de weg zetten. En gezien het enorme risico dat een fabrikant of importeur loopt door zich niet aan de spelregels te houden vraag ik me af hoe vaak zoiets voorkomt.
Hoop wel dat dit in het onderzoek aan bod komt.
Wie zegt dat dan? Maar het is wel mogelijk, hangt van je situatie en werkgever af ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft oma's die van alles kunnen, werk wat van alles kan inregelen qua tijden.
Leuk dat het voor jullie werkt, maar dat is niet voor iedereen zo
KDV, VSO en BSO zijn bijzonder goed voor de ontwikkeling van een kind. Alleen al vanuit dat oogpunt is het een bijzonder slimme keuze van ouders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 12:31 schreef C.L.Werner het volgende:
De jeugd van tegenwoordig doet het helemaal niet zo goed uit dat soort gezinnen. Je ontloopt je verantwoordelijkheid als ouder , je bent slecht bezig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
KDV, VSO en BSO zijn bijzonder goed voor de ontwikkeling van een kind. Alleen al vanuit dat oogpunt is het een bijzonder slimme keuze van ouders.
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:16 schreef machtpen het volgende:
[..]
De jeugd van tegenwoordig doet het helemaal niet zo goed uit dat soort gezinnen. Je ontloopt je verantwoordelijkheid als ouder , je bent slecht bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |