Wow! Nu snap ik meteen waarom zoveel jongetjes een beroemde sporter willen wordenquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 20:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet van belang, als je s'avonds naar de hotelkamer van een beroemde sporter gaat, kun je verwachten dat er sex op het programma staat, in welk gat is daarbij minder relevant.
Voor jou, mij en anderen is dat gelukkig zo. Hathor wekt die indruk niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 20:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik had 't over seks; een one-night stand of meerdere.
We zijn 't toch hopelijk wel eens dat dat soort seks niet gelijk hoeft te staan aan verkrachting waarbij je niet hoeft te luisteren naar wat de ander als grens aangeeft. Zoals ik schreef is een nee een nee.
Zelfs na de penetratie kun je je nog bedenken. Ook al kwam je naar die kamer met het doel om jezelf in alle gaten vol te laten spuiten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Serieus, wat ging er door haar heen toen ze inging op die uitnodiging om op bezoek te komen in die hotelkamer? Had ze het idee dat ze daar gezellig een potje yahtzee zouden gaan zitten spelen of zo? Laten we even wel wezen, ze wist verdomde goed waar ze aan begon toen ze door die deur ging.
Zelfs na de penetratie kun je je nog bedenken? Dan is het wel een beetje laat, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 21:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs na de penetratie kun je je nog bedenken. Ook al kwam je naar die kamer met het doel om jezelf in alle gaten vol te laten spuiten.
Laat, maar je zal toch moeten luisteren. Als jij aan het neuken bent en de gelukkige van dat moment roept ineens dat je moet stoppen en dat ze niet meer wil, dan kun je niet doorgaan onder het mom wie a zegt moet b zeggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zelfs na de penetratie kun je je nog bedenken? Dan is het wel een beetje laat, vind je ook niet?
Mijn vriendin doet dat af en toe wel. En af en toe roept ze ook "nee" terwijl ze dan juist "ja" bedoelt. In een normale relatie leer je dat, denk ik, een beetje aanvoelen en praat je ook over dingen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 23:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat, maar je zal toch moeten luisteren. Als jij aan het neuken bent en de gelukkige van dat moment roept ineens dat je moet stoppen en dat ze niet meer wil, dan kun je niet doorgaan onder het mom wie a zegt moet b zeggen.
Ok, dit zal niet snel gebeuren, maar het gaat even om het scherp te zetten.
“Geweld of andere feitelijkheden” is in Nederland gelukkig een breed begrip.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn vriendin doet dat af en toe wel. En af en toe roept ze ook "nee" terwijl ze dan juist "ja" bedoelt. In een normale relatie leer je dat, denk ik, een beetje aanvoelen en praat je ook over dingen.
Een one-night-stand is dan wel anders. Een superster kan denken dat hij zich alles kan permitteren en de bezoeker kan denken hem een flinke poot uit te draaien.
En juridisch wordt het nóg een ander verhaal, want de definitie van verkrachting verschilt behoorlijk van land tot land. In Nederland geldt het pas als verkrachting als je dwang gebruikt 'door geweld of ander feitelijkheden'. Het negeren van een duidelijk 'nee' (waar Ronaldo blijkbaar van beschuldigd wordt) is in Nederland dus niet genoeg om voor verkachting veroordeeld te worden. Maar in Zweden is het sinds kort al genoeg als een expliciete toestemming ontbreekt.
Waarvan vrijwel iedereen zegt dat het vooral symbolisch is. Inclusief advocaten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn vriendin doet dat af en toe wel. En af en toe roept ze ook "nee" terwijl ze dan juist "ja" bedoelt. In een normale relatie leer je dat, denk ik, een beetje aanvoelen en praat je ook over dingen.
Een one-night-stand is dan wel anders. Een superster kan denken dat hij zich alles kan permitteren en de bezoeker kan denken hem een flinke poot uit te draaien.
En juridisch wordt het nóg een ander verhaal, want de definitie van verkrachting verschilt behoorlijk van land tot land. In Nederland geldt het pas als verkrachting als je dwang gebruikt 'door geweld of ander feitelijkheden'. Het negeren van een duidelijk 'nee' (waar Ronaldo blijkbaar van beschuldigd wordt) is in Nederland dus niet genoeg om voor verkachting veroordeeld te worden. Maar in Zweden is het sinds kort al genoeg als een expliciete toestemming ontbreekt.
Het is allemaal vrij complex. Want ook bijvoorbeeld lichamelijk letsel is nog niet genoeg bewijs. Want het zou ook zomaar kunnen dat het twee misdrijven zijn die los van elkaar staan. Dat een vrouw is mishandeld en vervolgens haar 'nee' is genegeerd. Dan heb je dus twee misdrijven, inplaats geweldadige-verkrachting.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 12:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
“Geweld of andere feitelijkheden” is in Nederland gelukkig een breed begrip.
Een probleem van het enkel “nee” zeggen wanneer er verder geen sprake is van geweld, is echter wel dat dat vaak achteraf niet te bewijzen is. Soms geeft de verdachte in zijn eigen verklaring toe dat hem (op een gegeven moment) duidelijk werd dat het slachtoffer het niet wilde.
Hoe het in Amerika zit weet ik niet.
twitter:Cristiano twitterde op woensdag 03-10-2018 om 16:16:29I firmly deny the accusations being issued against me. Rape is an abominable crime that goes against everything that I am and believe in. Keen as I may be to clear my name, I refuse to feed the media spectacle created by people seeking to promote themselves at my expense. reageer retweet
twitter:Cristiano twitterde op woensdag 03-10-2018 om 16:16:59My clear conscious will thereby allow me to await with tranquillity the results of any and all investigations. reageer retweet
Uhu.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:Cristiano twitterde op woensdag 03-10-2018 om 16:16:29I firmly deny the accusations being issued against me. Rape is an abominable crime that goes against everything that I am and believe in. Keen as I may be to clear my name, I refuse to feed the media spectacle created by people seeking to promote themselves at my expense. reageer retweet
twitter:Cristiano twitterde op woensdag 03-10-2018 om 16:16:59My clear conscious will thereby allow me to await with tranquillity the results of any and all investigations. reageer retweet
Hmmzzzzz.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:00 schreef Tarado het volgende:
CR7quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:derWinterbach twitterde op donderdag 04-10-2018 om 17:29:56We @derSpiegel were asked a lot about the civil and criminal procedures in the alleged #rape case between @Cristiano Ronaldo and Kathryn #Mayorga. Quick overview: There was a civil complaint filed by Mayorga last week that challenges the settlement agreement from 2010. 1/5 reageer retweet
twitter:derWinterbach twitterde op donderdag 04-10-2018 om 17:30:10Mayorga‘s lawyer says the settlement is void because she was traumatized during the negotiations and not legally competent to sign it. Now we’re being asked: Why did she only file a civil complaint, not a criminal one, since she’s accusing #CR7 of rape? (Which he denies) 2/5 reageer retweet
twitter:derWinterbach twitterde op donderdag 04-10-2018 om 17:30:18Well, Kathryn Mayorga isn’t able to file a criminal complaint herself. The criminal proceedings are solely in the hands of the Police and the US judicial system. The Police of Las Vegas stated that they re-opened the case and that it‘s an on-going investigation. 3/5 reageer retweet
twitter:derWinterbach twitterde op donderdag 04-10-2018 om 17:30:30The Police will have to decide at some point if they consider the evidence as sufficient. If so, they will forward the case to the District Attorney, and he has to decide on the next steps. 4/5 reageer retweet
twitter:derWinterbach twitterde op donderdag 04-10-2018 om 17:30:44We’re going to keep covering the story of course. It’s been a team effort @derSpiegel from the start, with @antjewindmann, @rafanelli, @andreasmeyhoff and many more. Thanks everyone for the support these days! 5/5 reageer retweet
Ik ben niet zo op de hoogte van alle ins en outs van het verkrachtingsrecht, dus wellicht heb je gelijk. Maar het gaat mij gewoon om het feit dat je zelfs als je al aan het neuken bent je toestemming kan intrekken en dat iemand daar rekening mee moet houden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 23:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is toevallig een Nederlandse zaak over een verkrachting dat begon als seks met wederzijdse instemming, maar op een gegeven moment over ging in iets wat de vrouw niet wilde.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo op de hoogte van alle ins en outs van het verkrachtingsrecht, dus wellicht heb je gelijk. Maar het gaat mij gewoon om het feit dat je zelfs als je al aan het neuken bent je toestemming kan intrekken en dat iemand daar rekening mee moet houden.
That’s all.
quote:Advocaat van Kathryn Mayorga zegt dat hij door tweede vrouw gecontacteerd is die ook claimt door Ronaldo verkracht te zijn
Leslie Stovall, de advocaat die het gewezen model Kathryn Mayorga verdedigt in haar claim verkracht te zijn door Cristiano Ronaldo, zegt dat hij gecontacteerd is door een andere Amerikaanse vrouw die ook stelt seksueel belaagd te zijn door de Portugese stervoetballer. “Ik heb telefoon gekregen van een vrouw die claimt hetzelfde ondergaan te hebben”, aldus Stovall bij The Mail on Sunday. De advocaat weigert te zeggen wie de vrouw is, maar stelt wel al haar details door te spelen aan de politie van Las Vegas, die onlangs de zaak heropend heeft na de vermeende beschuldigingen van verkrachting van Kathryn Mayorga aan het adres van Ronaldo. https://www.hln.be/sport/(...)ht-te-zijn~aa0786cd/
En een derde heeft zich al gemeld. Ze had al in Manchester aangifte gedaan maar de politie kon er toen weinig mee.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:29 schreef luxerobots het volgende:
Het zou nog wel eens veel slechter kunnen worden voor C. Ronaldo.
[..]
Hmm, ben benieuwd naar het verhaal van die vrouw (en dan vooral of het net zo ‘sterk’ is).quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:29 schreef luxerobots het volgende:
Het zou nog wel eens veel slechter kunnen worden voor C. Ronaldo.
[..]
Kan die beter wel doen. Daar is net iemand voor het leven benoemd die wel wat begrip voor hem kan opbrengen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:40 schreef Hathor het volgende:
Maar hoe zit dat dan eigenlijk? Als hij schuldig bevonden gaat worden, gaat de VS dan om uitlevering vragen of zo?
Ze kan dus toch niet zomaar van de eerdere overeenkomst afzien.quote:Mayorga will need to get the court to invalidate a non-disclosure agreement she signed previously in order for the suit to advance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |