Na het liedje over Mama Lauda hebben wij ook een liedje over de zoon van Jos Verstappen:
Geen super liedje als jij het mij vraagt, maar de reactie van de familie Verstappen, dan wel hun adviseurs, vind ik overtrokken:
![brief_verstappen_1.png?itok=1FCxPchH]()
![brief_verstappen_2_ok.png?itok=z7d7e-9T]()
Dat ze bijvoorbeeld optreden tegen Picnic begrijp ik. Als ze de kop van Max willen gebruiken, dan kan Max daar veel aan verdienen, daarnaast heeft hij een contract met de concurrent, Jumbo. Maar dit liedje is gewoon een waardering voor de persoon van Max, daarnaast loopt Max geen geld mis, want als er voor betaald moet worden, dan maakt niemand het liedje.
Waarschijnlijk krijgt het nummer door het handelen van de familie Verstappen veel meer aandacht, dan zonder dit handelen.
quote:
Carnavalisten in de clinch met Max Verstappen om liedjeZanggroep De Kloomp uit Meerssen heeft zich de woede van Max Verstappen en diens management op de hals gehaald. Reden is het door De Kloomp geproduceerde nummer 'Max Verstappe'
Het nummer met clip over de Formule 1-ster, met de kernzin 'Wie het de zoon van Jos Verstappen - Max Verstappen, Max Verstappen' was zaterdagmiddag zo'n 1700 keer bekeken op YouTube.
DeadlineDe firma Mavic heeft via een merkbewaarder, Merk-Echt, aangedrongen bij De Kloomp om het liedje van YouTube te halen. De door het kamp-Verstappen gestelde deadline was afgelopen donderdag om 17:00 uur, maar daar heeft De Kloomp geen gehoor aan gegeven.
Economisch gewin"Met dit muzieknummer haakt u aan en lift u mee op de bekendheid en het succes van Max Verstappen. Dit om op gemakkelijke wijze economisch gewin te behalen", zo luidt het statement vanuit de merkbewaarder.
'Niets beters te doen'Zanger Luc Volders van De Kloomp vindt dat het kamp Verstappen zich niet zo druk moet maken. "Wij vinden het zeer verontrustend dat het management van de heren Verstappen kennelijk niets beters te doen heeft dan het intimideren van amateurmuzikanten", aldus Volders die in het dagelijks leven wethouder in de Gemeente Meerssen is, en onder meer Sport in zijn portefeuille heeft.
Meestal bier"Wij doen dit uit pure liefhebberij", vervolgt Volders. "Wij hebben nog nooit een cent verdiend met onze liedjes, ook niet via online platforms. We worden niet betaald voor onze live optredens hoewel de organisatie ons meestal wel trakteert op een paar biertjes."
Vrijheid van meningsuitingIn het weerwoord aan de firma Merk-Echt beroept Volders zich op de vrijheid van meningsuiting. "Wie een lied wil maken over een bekende Nederlander of een bekende entertainmentspersonality staat dat vrij", zo stelt hij. Merkbewaker Merk-Echt is zaterdag niet bereikbaar voor een reactie.
https://www.1limburg.nl/c(...)verstappen-om-liedje