quote:"http://thundercats.vpga.com/bios/lion_o_bio.jpg"
Op 28 november 2000 13:56 schreef Arcee het volgende:
Thundercats?
dat zal haast wel hè?
[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 28-11-2000 14:05]
quote:Das nie eerljk.
Op 28 november 2000 14:03 schreef Soep v/d Dag het volgende:
"http://thundercats.vpga.com/bios/lion_o_bio.jpg"dat zal haast wel hè?
Maar het is wel goed. Die serie was tof, he?
quote:Goh, verrek ja, daar staat 't ook...
Op 28 november 2000 14:03 schreef Soep v/d Dag het volgende:
"http://thundercats.vpga.com/bios/lion_o_bio.jpg"
quote:Maar jij had het het eerste goed! Komt zeker omdat jou plaatje ook van de Thundercats is
Op 28 november 2000 14:12 schreef Arcee het volgende:
Goh, verrek ja, daar staat 't ook...
quote:
Op 28 november 2000 14:12 schreef Arcee het volgende:
Goh, verrek ja, daar staat 't ook...
quote:
Op 28 november 2000 14:28 schreef ElizabethR het volgende:Sneek previeuw
Thunder Thunder Thundercats hoooooooo!
Cheetara, Panthro, en de rest van de gang.
Jouw betreffende plaatje is natuurlijk Lion-O, die een ietwat vreemde relatie had met Snarf en Cheetara.
Snarf is het "kindermeisje" van Lion-O en Cheetara was toen Lion-O jong was al "oud" ze zag er precies hetzelfde uit als toen ze net op 3rd Earth landden, en toen ze van hun Thuisplaneet vluchtten.
Er is altijd een ietwat romantische/seksuele spanning geweest tussen die twee.
Zoals we konden zien in de aflevering(en) waarin Lion O zichzelf waardig moest bewijzen als de leider van de Thundercats, is Cheetara slechts een bepaalde tijdsduur zo snel, over een langere tijd bekeken is Lion-O sneller.
Mijn favoriet was trouwen Tigra. Een goede tweede plaats werd bezet door de twee personages: Wiley Kit en Wiley Kat, een derde plaats is voor Cheetara en Snarf is gewoon de Jar Jar Binx van het stel en komt dus helemaal onderaan het lijstje.
Tja wat kan ik zeggen ik was nu eenmaal de grootste fan.
"Transform this decaying body into the Ever Living... MumRA!!!!! "
zeggen jullie maar eens wat de eerste regel is van MumRa als hij transformeert van oude rottende man gewikkeld in verband en gekleed in rode mantel, naar de Medusa-achtige schurk...
Wie kan nu Lion O's trouwe zwaard vergeten:
"Sword of Omens let me see sight beyond sight"
en natuurlijk de onsterfelijke strijdkreet: "thunder... THUNDER... THUNDERCATS HOOOOOOOOOOOO"
Misschien een moeilijkere vraag
wie staat er op mijn usericon? zonder naar de afkomst te kijken...
intro ging altijd zoiets als:
thundering across the stars to save the universe from the monsterminds, Jayce searches for his father to unite the magic root and to lead his lightning league over the changing forms of SawBoss
Wheeled Warriors explode into battle, lightning strikes/streaks
Jayce heeft trouwens nooit z'n vader gevonden... net zo min de kids uit Dungeons and Dragons terug naar huis keerden.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn vader is Skeletor..
en m'n moeder Maya de Bij...
Wat jou plaatje is, weet ik niet, zelfs niet als ik naar de afkomst kijk .
als je goed kijkt dan zie je toch wel de hogepriester van de mysterieuze steden van goud?
De vader van Esteban... die het medaillion draagt dat tevens de deuren tot de steden van goud opent samen met Zia. Je weet wel Die twee kinderen die volgens de oude profetie van de Keizer van Hiva het lot van de wereld zouden bepalen.
Het verhaal dat het figuur op mijn usericon ze vertelde net voor de Olmecs dreigden Tao te vermoorden als ze de deuren niet openenden.
Echt een heel goede tekenfilm-serie... wie kent 'em nou niet:
The Mysterious Cities of Gold.
(was trouwens nog een best educatieve serie, je leerde behoorlijk veel over de oude culturen in Midden Amerika_)
quote:Die serie is zo oud dat ik me er heel erg weinig van herinner. En mijn Engels was toen niet zo goed dus vandaar dat ik al die jaren dacht dat het Jake was.
Op 28 november 2000 21:12 schreef PhalanX het volgende:
Herald.... dat hoort
JAYCE and the wheeled warriors
te zijn
Maar zo zijn er meer series waarvan ik de titel niet ken
Op Super Channel kwam zo'n tekenfilm met monsters en zo'n team wat er tegen vocht. En zo'n gare piraat in de ruimte afgewisseld met zo'n meiske in het klooster. En zo'n malle serie over een duikboot (nee niet Operation Petticoat)
Kent iemand de Samurai pizza cats nog?
quote:Ja, met die superirritante verteller tussendoor, mèn wat maakte die vent een flauwe grappen ...
Op 29 november 2000 03:00 schreef Priscella het volgende:
Kent iemand de Samurai pizza cats nog?
quote:Doet me meteen aan Sunchaser denken...
Op 29 november 2000 10:59 schreef Soep v/d Dag het volgende:
Ja, met die superirritante verteller tussendoor, mèn wat maakte die vent een flauwe grappen ...
Samurai Pizza Cats was best leuk, ik vond die flauwe grapjes eerst ook vervelend, maar de grap is dus dat die katjes zelf wisten dat ze een cartoon waren itt andere tekenfilmfiguren. Bijvoorbeeld als ze worden afgeschoten laten ze altijd een scene zien van een moeder en kind. Elke keer. En dat weten ze zelf ook. Zo refereren ze weleens naar andere episodes, haasten ze zich omdat de tekenfilm bijna is afgelopen enzo.
quote:heel vaag. Hoe ging dat ook alweer?
Op 29 november 2000 16:55 schreef Tweek het volgende:
Iemand die de ring raiders nog kent, tenminste als het zo heette.
Of herrinnert iemand zich nog Visionars (of zoiets). Dat ging over helden die in een dier konden veranderen en 1 keer een hele grote macht konden gebruiken.
quote:Ja die wist ik en nou zeg je em voor
Op 28 november 2000 22:11 schreef PhalanX het volgende:The Mysterious Cities of Gold.
Het liedje was ook leuk... [b] Laa, lalalala laa, someday we will find the cihiiity of gold" Kende em helemaal uit m'n hoofd, heb alle afleveringen gezien.
Jeugdsentiment
Ken iemand Ulysses 31 nog?
quote:Was met vliegtuigen en dan had iedereen een ring en als ze die ergens in hun vliegtuig deden werd het een soort super vliegtuig.
Op 29 november 2000 21:37 schreef Kipman het volgende:
heel vaag. Hoe ging dat ook alweer?
quote:Hadden die niet een beest op hun borst kast getekend ofzo iets. Je had zoals gewoonelijk de goeie en de slechte. En iedereen kon in een dier veranderen waarvan ze eigenschap bezitten, zoals een slimme in een vos een lafaard in een buidelrat? zo niet dan weet ik het niet.
Of herrinnert iemand zich nog Visionars (of zoiets). Dat ging over helden die in een dier konden veranderen en 1 keer een hele grote macht konden gebruiken.
zoiets toch?
Ja die ken ik nog, alle afleveringen van gezien. En wonder boven wonder deze verdwaalde reizigers kwamen dus WEL thuis aan het einde van de serie.
Dat robotje heette NoNo volgens mij, hoe dat meisje en dat jongetje heette weet ik helaas niet meer, ligt op het puntje van m'n tong... de computer heette in ieder geval Shirka.
Was een relaxte serie... vooral met die verwijzingen naar de Griekse Mythologie... eigenlijk lag het er zo dik bovenop dat je het amper verwijzingen kunt noemen.
Ulesses 31 sloeg dus op de hoofdpersoon die was de 31'ste Ulysses van zijn familie... zo werd in ieder geval gehint door de aflevering te laten zien waarin hij in het lichaam van de 1ste Ulysses werd vastgezet... zagen we meteen dat hij direkt afstamde van de legendarische figuur uit de Odyseus van Homerus...
wat ook al lang duidelijk was geworden...
zijn vrouw heette trouwens Penelope, hij kwam langs een tovernares die Circe heette.
Hij heeft zelfs eens de vier winden ontmoet, maar toen werd hij een deel van een wreed spelletje, de vier winden (zephyr, en de andere drie) mochten op hem "jagen". De Vier winden waren dan weer de generaals van een koning en die had weer een zoon en daar was het allemaal om te doen, lang verhaal weinig tijd.
Ja, ik ken Ullesys 31 nog
(Truly Outragous!)
quote:Ja, die ja! De leider van de goeien was een leeuw en je had een beer, poema etc. Het werd altijd doorVeronica uitgezonden. Niet zolang trouwens.
Op 29 november 2000 23:24 schreef Tweek het volgende:
Hadden die niet een beest op hun borst kast getekend ofzo iets. Je had zoals gewoonelijk de goeie en de slechte. En iedereen kon in een dier veranderen waarvan ze eigenschap bezitten, zoals een slimme in een vos een lafaard in een buidelrat? zo niet dan weet ik het niet.
quote:je bedoelt die zingende meiden, waarvan er eentje over haar oorbel wreef en zei "showtime Sidney (of whatever die machine heette)"?
Op 29 november 2000 23:51 schreef PhalanX het volgende:
wie kent er nog:
Jem and the Holograms?
(Truly Outragous!)
Even gezocht naar onze grote held Ulysses, maar zelfs na het zien van deze website: http://www.oceanstar.demon.co.uk/index.html gaat er geen belletje rinkelen
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 30-11-2000 15:40]
En tuuuuurlijk ken ik Jem nog! Kijk hier eens, is wel grappig: www.angelfire.com/rock/jem/realjem/frames.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |