abonnement Unibet Coolblue
pi_182188985


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_182189040
Ik had ook een app dat ging spoken. Ik had op het depot wijk 1 aangezet en ging tassen pakken. Had het nog even met iemand over volgende week en pakte mijn mobiel erbij. Zie ik dat de app op pauze staat. Ik zet hem weer gewoon aan en fiets weg.

Wijk 1 normaal afgerond. Zet wijk 2 aan en begin aan de ronde en ergens aan het einde moest ik voor een pakje naar de retailer dus scan met mijn device en pak mijn mobiel erbij om met de hand naar retailer te zetten. Zie ik dat wijk 2 al op gereed staat, 7 minuten voor de eindtijd. En wijk 3 staat al vijf minuten aan. Ik had wijk 2 niet stop gezet en wijk 3 niet aan. En een pakje van wijk 3 stond op "niet in tas" Die heb ik maar gauw met het device gescanned en wijk 2 maar 7 minuten mintijd gegeven en ben daarna met wijk 3 begonnen en na afloop van wijk3 naar retailer die tussen wijk 2 en 3 zit. En op wijk 3 maar geplust met reden naar retailer.

Ik heb wel vaker gemerkt dat mijn lopen ineens op "gepauzeerd" staan, maar nog nooit al op "gereed" en andere wijk al aan.

Zou het kunnen dat mijn scherm gevoelig is of ligt het aan de app. Of.. Postnl die op afstand..?? Nee dat zal toch niet?
pi_182189761
Globertrottertje, je beseft wel dat ivm de privacy niemand je looptijd mag bekijken? Er zijn legio postbezorgers die op start en meteen op pauze drukken, en dan op het einde op klaar. En dan rustig plussen, dus maak je niet te druk.
Dat de app vanzelf dingen doet heb ik nog niet meegemaakt, een verklaring zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken, behalve de schermgevoeligheid die je zelf al aanhaalt. het bedrijf doet echt niks met je app.
pi_182190370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:29 schreef Woef het volgende:
Of ik dan niet later op de dag nog effe 2 wijken kon weglopen......
lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
pi_182190420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 17:47 schreef Bezorgertje het volgende:
Globertrottertje, je beseft wel dat ivm de privacy niemand je looptijd mag bekijken? Er zijn legio postbezorgers die op start en meteen op pauze drukken, en dan op het einde op klaar. En dan rustig plussen, dus maak je niet te druk.
Dat de app vanzelf dingen doet heb ik nog niet meegemaakt, een verklaring zou ik ook niet zo snel kunnen bedenken, behalve de schermgevoeligheid die je zelf al aanhaalt. het bedrijf doet echt niks met je app.
in salesforce is echt wel te zien wanneer je begint en eindigt,tijdens aanzetten loop wordt ook gelijk de melding bezorger onderweg meegegeven.Heb er niet zo n moeite mee,wordt een ander verhaal als je een uur meer werkt en ze zeggen dat kan niet,dan is het wel handig het bewijs.
pi_182190432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
Inderdaad zeg. Zijn ze toch helemaal van de ratten besnuffeld!

Ja klopt. Ze kunnen wel zien dat je onderweg bent.
Volgens mijn man die in de IT zit, zouden ze zelfs op afstand je app kunnen manipuleren, maar dat is onwaarschijnlijk.

Het zal wel aan de gevoeligheid van mijn scherm hebben gekegen. Ik zet de loop aan en zet dan het scherm op zwart. Misschien is het scherm weer aan gegaan en iets per ongeluk ingedrukt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Globetrottertje op 28-09-2018 18:44:30 ]
pi_182190839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

lekker meelevend is het bedrijf,al ben je halfdood verwachten ze nog dat je iets doet.
Heb ik ook eens meegemaakt - na mededeling ik kán niet meer - o fijn dat je belt, er staan nog twee wijken open.

Zal me niks verbazen, als ze op afstand stiekem je app ff op pauze zetten, hahaaa (je kunt altijd proberen).
pi_182190937
Als ik per ongeluk de verkeerde wijk heb aangezet kan onze admi hem er nu uitgooien en er opnieuw inzetten zodat ik de juiste wijk aan kan zetten.

Maar op afstand op pauze zetten zie ik haar niet doen. Daar zie ik haar niet voor aan. Mijn TC zou dat rustig doen. Al heeft die zeker weten de know how niet. IT kan dat wel. Die ken ik niet, dus weet niet of ze zoiets zouden willen doen in opdracht van hogw piefen. Maar je weet nooit. Dat ze af en toe dan eens bij die en dan eens bij de ander even een app op pauze zetten en een paar minuten later weer aanzetten. Alles om een paar minuten minder uit te hoeven betalen. Maal 80000. Dikke winst.

Bij Postnl weet je nooit.

Maar het zal mijn scherm wel zijn geweest.
pi_182190984
Ja een ex collega had een dubbele longontsteking en dik 40 graden koorts. Toenmalige postbode+ stond aan haar deur om haar op te halen om binnen te werken.

10 jaar geleden.. maar toch.
En iets later is een collega vreselijk gevallen. In ziekenhuis opgenomen en omdat ze niet zelf gebeld had maar haar man, had ze niet meteen recht op een ziektedag. Ahm.. ze werd op dat moment geopereerd. Kon niet bellen dus.

Zijn iets andere dingen.. maar het medeleven is ver te zoeken.

Daarom zou ik er ook niet echt van opkijken als ze stiekum met een app sjoemelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 18:59:35 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182191027
gewoon de minuten wat langer laten duren ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182191073
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon de minuten wat langer laten duren ;)
Ik zie de grijns van degene met het vingertje op de knop al helemaal voor me. _O_ _O-
pi_182191410
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik per ongeluk de verkeerde wijk heb aangezet kan onze admi hem er nu uitgooien en er opnieuw inzetten zodat ik de juiste wijk aan kan zetten.

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Alles om een paar minuten minder uit te hoeven betalen. Maal 80000. Dikke winst.

Bij Postnl weet je nooit.

Maar die pauze knop heeft toch geen enkele invloed op je gewerkte tijd? Ik kijk altijd zelf hoe lang ik bezig ben. Daar heb ik die stopwatch van de app niet voor nodig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 19:29:02 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182191469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:25 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P
hebben ze bij mij meermalen wel gedaan :P

Vergeten ze het adres direct ofzo als je uit dienst bent gegaan? Want ik heb van deze maand geen strookje gezien, maar wel een betaling op de bank gehad. Zonder strookje valt er niets te controleren namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182194517
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hebben ze bij mij meermalen wel gedaan :P

Vergeten ze het adres direct ofzo als je uit dienst bent gegaan? Want ik heb van deze maand geen strookje gezien, maar wel een betaling op de bank gehad. Zonder strookje valt er niets te controleren namelijk.
Vertrouw je er niet blind op dat het klopt dan?

Als ik het hier zo lees is het vertrouwen in PostNL in het algemeen ver te zoeken. Vreemd toch...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 september 2018 @ 22:28:02 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182194783
Het is gewoon een beroeps kritische houding. Is in mijn werk heel normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182199480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 19:25 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen zou ik de admie niet bellen. Ik loop altijd al mijn wijken gewoon op één wijk. Zij bellen ook niet als ik om 15:00 nog op geen één start knop heb gedrukt :P

[..]

Maar die pauze knop heeft toch geen enkele invloed op je gewerkte tijd? Ik kijk altijd zelf hoe lang ik bezig ben. Daar heb ik die stopwatch van de app niet voor nodig.
Die pauzeknop heeft in dit geval wel invloed op de gewerkte tijd omdat ik doorloop en aan de hand van de apptijd de tijd doorgeef die ik gewerkt heb. Als ik zelf op pauzeknop druk en pauze neem dan niet.
pi_182199768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Vertrouw je er niet blind op dat het klopt dan?

Als ik het hier zo lees is het vertrouwen in PostNL in het algemeen ver te zoeken. Vreemd toch...
Ja beetje overdreven... helft van de tijd gaat het goed. ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 september 2018 @ 10:44:41 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182201496
nnktjilpt twitterde op donderdag 27-09-2018 om 19:11:17 Er rent een postbode door de straat: “mevrouw heeft u mijn fiets gezien?” Gestolen mét alle post er nog in bij de @Poiesz aan de Savornin Lohmanlaan #helpman #coendersborg #groningen #050 @PostNL reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182207168
Nu via de mail binnen het verhaaltje over 24-12 en dat je verplicht bent om de lijst in te vullen. Mail ze wel terug dat ik niet ga werken, ik kom niet even in mijn vakantie de lijst invullen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182208531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu via de mail binnen het verhaaltje over 24-12 en dat je verplicht bent om de lijst in te vullen. Mail ze wel terug dat ik niet ga werken, ik kom niet even in mijn vakantie de lijst invullen.
verplicht? op een vrije dag,je hebt toch geen levensrelatie met ze?
pi_182208641
Ze willen dus gewoon van iedereen een antwoord.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182211185
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

verplicht? op een vrije dag,je hebt toch geen levensrelatie met ze?
Even nuanceren: je bent niet verplicht om op je vrije dag te komen werken, er wordt alleen van je verwacht dat je laat weten of je op die dag wel of niet bereid bent om te werken.
Wel een beetje overdreven dat ze dat al drie maanden vooraf willen weten.
pi_182211367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:52 schreef blijevis het volgende:

[..]

Even nuanceren: je bent niet verplicht om op je vrije dag te komen werken, er wordt alleen van je verwacht dat je laat weten of je op die dag wel of niet bereid bent om te werken.
Wel een beetje overdreven dat ze dat al drie maanden vooraf willen weten.
Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat het toch wel handig is om het ver van tevoren te weten, als er vrijwel niemand wil werken heeft het niet zoveel zin om die dag als werkdag te nemen.
Want wat hebben ze eraan als ze de wijken wel laten voorbereiden en afvoeren als er vervolgens geen bezorgers zijn om het te bezorgen?
pi_182211370
Hoe ver van te voren krijg je eigenlijk te horen hoeveel minuten je erbij krijgt met de combibundel? Als je het hier vraagt komt men niet verder met; je krijg er wat bij (ja duh) of een bepaald percentage.
pi_182211418
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat het toch wel handig is om het ver van tevoren te weten, als er vrijwel niemand wil werken heeft het niet zoveel zin om die dag als werkdag te nemen.
Want wat hebben ze eraan als ze de wijken wel laten voorbereiden en afvoeren als er vervolgens geen bezorgers zijn om het te bezorgen?
Ik snap dat ze het vroeg willen weten. Maar echt duidelijk zijn ze zelf ook niet. Je krijg een uur extra. Maar een uur extra op basis van wat. Op de basistijd een een piekdag? Op de basistijd van een daldag? Het is nogal een verschil. Voor maandag zijn er al tijden geen vaste tijden meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')