abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:50:28 #226
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182268168
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Een groot verschil tussen vroeger en nu vind ik de moeilijkheidsgraad. De meeste games van nu en dan vooral de open world games zoals die van Ubisoft en Bethesda bijvoorbeeld voelen voor een oude gamer gewoon als loopsimulatoren waarin je van punt naar punt moet lopen zonder enkele uitdaging.
Dit roepen wel meer mensen altijd, maar dan vraag ik me af; is de gameplay nu makkelijker geworden of is de besturing gewoon vloeiender geworden. Het moeilijkste in oude spellen wat voornamelijk vloeken op de controller die niet deed wat jij wilde, dat is tegenwoordig wel wat verbeterd :P.

quote:
En een groot verschil is dat het steeds minder om gameplay gaat en steeds meer graphics en mooie plaatjes. Bijvoorbeeld vandaag, ik snap helemaal niet hoe iemand enthousiast kan worden van die nieuwe trailer van RDR. Ik zie gewoon een filmpje maar ik zie geen game. Uiteindelijk als die game uitkomt gaat het toch niet meer om die paar (mooie) cutscenes die ze er nu tussenuit gehaald hebben. Ik denk dat als TLOU in PSX graphics uit was gekomen het nog steeds een 10/10 geweest was voor mij.
Die RDR2 trailer is een gameplay trailer, tuurlijk stoppen ze daar de mooiste stukjes in. Maar het is dus niet opgevallen dat er ook gameplay tussenzit, dat betekent dus dat ze een vloeiende overgang tussen cutscenes en gameplay hebben gemaakt :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182268279
quote:

[..]

Een groot verschil tussen vroeger en nu vind ik de moeilijkheidsgraad. De meeste games van nu en dan vooral de open world games zoals die van Ubisoft en Bethesda bijvoorbeeld voelen voor een oude gamer gewoon als loopsimulatoren waarin je van punt naar punt moet lopen zonder enkele uitdaging.

Loopsimulator :')

Dan speel je de games toch echt verkeerd..
pi_182268652
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:01 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Loopsimulator :')

Dan speel je de games toch echt verkeerd..
Naja, ik snap wel wat hij bedoelt. In Morrowind moest je zelf je quests uitvogelen door het lezen van boeken, jezelf orienteren op een fysieke map etc. en vanaf Oblivion heb je continu markers in je beeld staan die precies vertellen waar je naartoe moet.

Er wordt een stuk minder van je verwacht in dat opzicht en je wordt tegenwoordig veel meer aan het handje gehouden. Of dat een goed of slecht iets is laat ik even in het midden overigens.
pi_182268666
Gerucht: Gelekte beelden van een Harry Potter Action Adventure RPG :D _O_

Vermoedelijk gemaakt door Avalanche Software en niet Avalanche Studios.

[ Bericht 2% gewijzigd door DKUp op 02-10-2018 09:45:23 ]
SOONY
pi_182268888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:38 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Naja, ik snap wel wat hij bedoelt. In Morrowind moest je zelf je quests uitvogelen door het lezen van boeken, jezelf orienteren op een fysieke map etc. en vanaf Oblivion heb je continu markers in je beeld staan die precies vertellen waar je naartoe moet.

Er wordt een stuk minder van je verwacht in dat opzicht en je wordt tegenwoordig veel meer aan het handje gehouden. Of dat een goed of slecht iets is laat ik even in het midden overigens.
Wat dat voorbeeld betreft kan ik het wel snappen. Het is allemaal een stuk makkelijker geworden, zeker als je Skyrim met Morrowind vergelijkt qua quest systeem. Tegenwoordig heb je de hele map al beschikbaar, quest markers + kompas :9 In Morrowind was de eerste quest zoek iemand in een stad in de buurt, hoe je er komt en waar precies zoek je maar lekker zelf uit!
pi_182268913
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:39 schreef DKUp het volgende:

Laat dat waar zijn _O_
pi_182269237
Contact gehad met ubisoft, versturen nu mn odyssey kopie via UPS.
Komt straks aan zelfs dus goed geregeld uiteindelijk.

Bleek ook mis te zijn gegaan met tracking codes versturen die veel mensen nietnkregen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:21:20 #233
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_182269262
Vroegâh had ik gewoon een IGN walkthrough open staan. Nu word je dood gegooid met playthroughs op YouTube.
pi_182269511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit roepen wel meer mensen altijd, maar dan vraag ik me af; is de gameplay nu makkelijker geworden of is de besturing gewoon vloeiender geworden. Het moeilijkste in oude spellen wat voornamelijk vloeken op de controller die niet deed wat jij wilde, dat is tegenwoordig wel wat verbeterd :P.

Je beweert dus dat de controls van super Mario, mega man, double dragon, castlevania en vele andere AAA games slecht waren? Vroeger moest je een echte "nerd" zijn die moeite in een spel wou stoppen. Nu is het meer voor de massa, dus ook minder moeilijk. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals de souls serie, maar dat is uiteindelijk een niche geworden.

De hedendaagse spellen zijn wel veel uitgebreider, maar nauwelijks uitdagender geworden. Als je met hedendaagse Mario in een level een paar keer dood gaat, krijg je een speciale power-up. Metroid heeft een speciale move gekregen om daarmee makkelijker iedereen om te leggen. Het meeste duidelijke voorbeeld is zelda. BotW is bijvoorbeeld zo enorm vrij en vaag geworden dat het maar een bepaalde groep games trekt. Dat je helemaal vrij bent om van alles te doen en laten, daar hebben veel "noobs" problemen mee, want ze zijn niet gewend om alles zelf uit te vogelen. Of ze willen het gewoonweg niet.
pi_182269766
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:58 schreef MMaRsu het volgende:
Ja ik zit bij DQXI in Gondolia, moet nog verder. Volgens mij nog lang geen endgame in zicht ook :').
Volgens mij zit je op (percentage)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:57:39 #236
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182269841
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:38 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Je beweert dus dat de controls van super Mario, mega man, double dragon, castlevania en vele andere AAA games slecht waren? Vroeger moest je een echte "nerd" zijn die moeite in een spel wou stoppen. Nu is het meer voor de massa, dus ook minder moeilijk. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals de souls serie, maar dat is uiteindelijk een niche geworden.
De controls waren niet slecht, maar gewoon beperkt, twee actieknoppen en vier pijltjes. Tegenwoordig heb je acht actieknoppen, vier pijltjes, twee joysticks en een touchpad om acties uit te kunnen voeren.

En het heeft weinig te maken met hoe een die-hard gamer is, en naar waar die op zoek naar is. De ene wil uitgedaagd worden en maakt het niet uit of die alles 38 keer opnieuw moet doen, de ander wil gewoon een mooi verhalend spel waarin ze worden opgezogen.

De gemiddelde RPG krijg ik een beetje een slappe plasser van omdat het 80% van de tijd een beetje ronddwalen is en spulletjes verzamelen. Naast dat het heel veel tijd kost ben je dan dus ook gewoon een beetje bezig klusjes aan het uitvoeren waar je nou niet echt veel aan hebt. Daarbij zijn de meeste RPG's ook in een stijl die mijn totaal niet aanspreekt (op Fallout na dan), dus dat zal ook niet meehelpen :P.

Ik wil best wel wat tijd in een game steken, een voorbeeld van eentje die dat voor mij perfect doet is bijvoorbeeld Horizon: Zero Dawn. Dat is verhalend en uitdagend zonder frustrerend te zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:38 schreef blessed19 het volgende:
De hedendaagse spellen zijn wel veel uitgebreider, maar nauwelijks uitdagender geworden. Als je met hedendaagse Mario in een level een paar keer dood gaat, krijg je een speciale power-up. Metroid heeft een speciale move gekregen om daarmee makkelijker iedereen om te leggen. Het meeste duidelijke voorbeeld is zelda. BotW is bijvoorbeeld zo enorm vrij en vaag geworden dat het maar een bepaalde groep games trekt. Dat je helemaal vrij bent om van alles te doen en laten, daar hebben veel "noobs" problemen mee, want ze zijn niet gewend om alles zelf uit te vogelen. Of ze willen het gewoonweg niet.
Volgens mij is er altijd al een behoorlijke grens geweest tussen 'normale' games en de niche die RPG's gewoon zijn. De meeste gamers willen gewoon een verhaal spelen en niet teveel moeten zoeken om te weten waar ze mee bezig zijn. Als je een kast bij de IKEA koopt hebben de meeste mensen ook liever dat er gewoon een handleiding bij zit, al is er ook een groep mensen die het leuk vind om zelf uit te zoeken hoe het in elkaar zit.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182270935
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:52 schreef Aether het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh... Eerder
SPOILER
pi_182272395
quote:

[..]

SPOILER
lol

Als dat zo is dan heb ik het spel al 3x uitgespeeld.
pi_182273657
quote:

Nice. Hier zat ik al tijden op te wachten. Vroeger wel wat HP games gespeeld maar dat was het allemaal net niet. Hogwarts Mystery en HP GO als skin van Pokémon Go is geinig voor tussendoor. Maar een HP mmorpg ala LOTRO of WoW zie ik wel zitten.
mag het weten
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:03:31 #241
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_182274935
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:07 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sowieso al die pay2win onzin :') :r. Misschien ben ik wel gewoon te oud aan het worden om de generatie te snappen die dit de normaalste zaak van de wereld vind, maar ik zou echt nooit een cent aan zulke onzin uitgeven.
Nope, heeft niks met leeftijd te maken, puur Corporate Greed. En EA heeft dat uitgevonden. Dat bedrijf is een etterende puist op de huid van de gaming industrie.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:04:19 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182274945
quote:

[..]

SPOILER
Whut na 17 uur? Dat lijkt me toch niet mogelijk :D. Volgens mij mis ik zelfs nog een party member :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:04:40 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182274952
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:10 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Nee joh... Eerder
SPOILER
Oh ik wou al zeggen :D
pi_182274966
quote:

quote:
Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van Warner Bros. Entertainment Interactive, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
>:)
Early build is gewoon veel te vroeg uitgelekt.
Schijnt om een cross-gen of een next-gen game te gaan.
SOONY
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:06:59 #245
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182274994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:03 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Nope, heeft niks met leeftijd te maken, puur Corporate Greed. En EA heeft dat uitgevonden. Dat bedrijf is een etterende puist op de huid van de gaming industrie.
Echter is het wel zo dat de jonge generatie hier nu mee opgroeit en wordt verteld dat het de normaalste zaak vd wereld is, want games zijn niet gratis om te maken!!1eins Hoe wil je anders dat een developer geld verdient? Al die content updates kosten ook geld!!11
pi_182274997
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Oh ik wou al zeggen :D
Minder dan dat nog zelfs.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:22:27 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182275310
quote:
17s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Luna DLC O+

In 2020 dus een new game plus doen en alle DLC spelen. Ik moet de eerste vier ook nog namelijk.

Dan koop ik de Final Fantasy XV Royal with Cheese edition.
Ik heb geen ene zak zin om weer helemaal opnieuw te beginnen eerlijk gezegd :@
Omdat er nog genoeg is om te doen qua andere spellen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:23:07 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_182275324
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:53 schreef Friday12 het volgende:
The fuck did i just watch :{

AC odyssey spoiler
SPOILER
Ik denk een Geit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_182275385
PS Plus games van oktober 2018 zijn te downloaden.....
SOONY
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:35:44 #250
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_182275515
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:27 schreef DKUp het volgende:
PS Plus games van oktober 2018 zijn te downloaden.....
nou....wat een feest
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')