abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182373695
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, zo. Dus terwijl het land langzaam verschuift van zwarte pieten naar roetveegpieten thuis gewoon lekker je ding blijven doen is in dit verband "niet toelaten".

Gelukkig maar, ik dacht even dat je iets wilde gaan verbieden of tegenhouden. :)
Wat is daar dan mis mee?

Als men in de grote steden graag een Roetveegpiet wil en in de boerendorpen graag ZP wil behouden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:13:00 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182373732
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is daar dan mis mee?

Als men in de grote steden graag een Roetveegpiet wil en in de boerendorpen graag ZP wil behouden.
Daar is niks mis mee. Er is pas iets mis mee als "niet toelaten" wordt vertaald als "laten we allerlei wetten bedenken om het behoud van ZP te garanderen". Vandaar mijn vraag om verduidelijking.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182373794
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee. Er is pas iets mis mee als "niet toelaten" wordt vertaald als "laten we allerlei wetten bedenken om het behoud van ZP te garanderen". Vandaar mijn vraag om verduidelijking.
Maar waar haal jij in godsnaam vandaan dat shit 'langzaam opschuift'.

Je vindt blijkbaar dat wat geschminkte mannetjes onze donkere medemens onheus bejegenen. Dat lijkt mij wat vergezocht.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:17:27 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182373818
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk net als Nattekat wat last van cognitieve dissonantie. Ik ben benieuwd hoe lang jullie het ontkennen van de werkelijkheid weten vol te houden.

quote:

Je vindt blijkbaar dat wat geschminkte mannetjes onze donkere medemens onheus bejegenen. Dat lijkt mij wat vergezocht.
Leuk, zo'n stropop. Verder compleet oninteressant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182373883
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk net als Nattekat wat last van cognitieve dissonantie. Ik ben benieuwd hoe lang jullie het ontkennen van de werkelijkheid weten vol te houden.

[..]

Leuk, zo'n stropop. Verder compleet oninteressant.
Ik moest lachen _O-

Mij ook echt 'cognitieve dissonantie' verwijten, man man _O- _O-
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:22:03 #281
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182373885
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jammer van het bestuur alleen. Maar dat heeft vooral te maken met al die geïmporteerde rechtenstudenten.
Wat mij betreft mag de gemeente iets meer vooruit denken dan reageren, want dat laatste lijkt de trend.
1 + 1 = blauw
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:24:21 #282
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182373910
quote:

[..]

We kunnen natuurlijk ook elk jaar een kleine witte piemel optocht organiseren, als dat jou niet onheus bejegent natuurlijk. Of jouw witte medemens natuurlijk, want laten we neit altijd alleen voor onszelf denken.
1 + 1 = blauw
pi_182373927
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:24 schreef Kamina het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook elk jaar een kleine witte piemel optocht organiseren, als dat jou niet onheus bejegent natuurlijk. Of jouw witte medemens natuurlijk, want laten we neit altijd alleen voor onszelf denken.
Ik ben niet eens 'wit' laat staan blank, goochemerd.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:26:02 #284
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182373940
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:20 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat een goede rechter rekening houdt met het feit dat er crowdfunding plaatsgevonden heeft voor de A7 blokkeerders?
Waarom zou hij? Klassejustitie?
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:26:09 #285
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182373942
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik ben niet eens 'wit' laat staan blank, goochemerd.
Racisme vindt plaats onder alle volkeren, goochemerd. Dat maakt het niet minder onacceptabel.
1 + 1 = blauw
pi_182373947
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef Kamina het volgende:

[..]

Racisme vindt plaats onder alle volkeren, goochemerd. Dat maakt het niet minder onacceptabel.
Uhu.
pi_182373953
quote:

[..]

Dat is niet aan jou om te bepalen lijkt me.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:26:56 #288
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182373959
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Uhu.
Sterk tegenargument.
1 + 1 = blauw
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:28:59 #289
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182373993
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef Kamina het volgende:

[..]

Sterk tegenargument.
Het lijmt wel goed. Terwijl jouw tegenargument van ellende uit elkaar valt omdat jij denkt pro-piet=wit.
pi_182374155
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ongelooflijk dat een marginaal groepje extreem linkse zeurpieten een Nederlands feest om zeep heeft geholpen en ook weer typerend dat linkse partijen als de PvdA en GroenLinks hun standpunten overnemen. Die weg-met-onze-cultuur-mentaliteit komt me echt mijn keel uit.
De precedentwerking die hier vanuit gaat, is zeer verontrustend. Wat is het volgende feest of de volgende traditie die door het geziek van tien man en een paardenkop om zeep wordt geholpen? En waarom moeten Nederlandse tradities wijken of worden aangetast, terwijl migranten alle ruimte krijgen om hun feesten, tradities en rituelen te houden? Stel dat het Suikerfeest mij zou storen en ik zou dat kenbaar maken, dan ben ik "de racist". Maar als mensen zich aan Zwarte Piet storen, dan is daar alom begrip voor.

En alsof het allemaal nog niet triest genoeg is, is het ook nog eens zo dat Zwarte Piet niets heeft te maken met racisme of slavernij. Wie zich verdiept in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet en soortgelijke figuren bij tal van Europese feesten, ontdekt dat het zwarte gelaat staat voor een duivel-achtige figuur: het angst aanjagen (met als prettige bijkomstigheid: minder makkelijk herkenbaar zijn).

Maar uiteraard moet en zal Zwarte Piet racisme zijn, omdat een klein groepje extreem-linkse beroepsgekwetsten graag het slachtoffer uithangt. Terwijl Sinterklaas op Curaçao mét Zwarte Pieten wordt onthaald, moet hier het feest om zeep worden geholpen. En let op: welke aanpassing er ook gebeurt, het is nooit genoeg. Toen de NTR deze week de roetveegpieten aankondigde, waren de links-extremisten van de Grauwe Eeuw er als de kippen bij om te roepen dat het nog steeds "Blackface" is.

Maar nog erger dan die extreem-linkse, geweld niet schuwende, clubjes zijn alle meelopers. De zogenaamd weldenkende, redelijke D66- en PvdA-aanhangers, de "ach, wat maakt het uit"-roepers, de "het is maar een kinderfeest"-roepers. Landverraders zijn het. Deze oliedomme mensen kijken niet verder dan hun neus lang is: ze offeren Zwarte Piet op, want wat maakt het uit? Ze denken alleen niet na over de consequenties van dit soort gedrag op langere termijn.

Stukje voor stukje raakt Nederland z'n eigenheid kwijt. Vandaag Zwarte Piet, morgen Dodenherdenking of vuurwerk tijdens Oud en Nieuw, overmorgen de Paasvuren, noem maar op. Eid Mubarak, mensen! En Happy Halloween! ^O^
pi_182374173
Amen!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_182374182
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou om te bepalen lijkt me.
:') :')
pi_182374199
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welke verschuiving :?

Kap eens met dingen verzinnen. Elke gemeente in mijn omgeving (op Leiden na) had in 2017 100% zwart en het heeft er alle schijn van dat 2018 niet anders gaat zijn.
"Verschuiving" cq. "verandering" is tegenwoordig een argument. Na lang drammen - en zonder enig maatschappelijk draagvlak, hebben extreem-linkse activisten, geholpen door gretige linkse media, bepaalde veranderingen afgedwongen.

Een traditie "veranderen" zonder draagvlak vanuit de samenleving (cq. de deelnemers aan deze traditie) komt per saldo neer op: aantasten. Laffe omroepen, winkelketens en bedrijven zijn overstag gegaan. En nu dat eenmaal is gebeurd, gaan de extreem-linkse activisten verder, daarbij gesteund door een groeiende groep laffe Nederlanders.

Stap voor stap worden we een bepaalde kant op geduwd. De uitkomst staat al vast: Zwarte Piet moet om zeep worden geholpen. De uitkomst kan onmogelijk zijn dat klagers gewoon de andere kant opkijken of Nederland verlaten. Nee, er moet en zal ruimschoots begrip en ontzag zijn voor de verknipte ideeën van deze extreem-linkse beroepsklagers. Omwille van de "verandering", of zoiets... :')
pi_182374210
Elf heeft gesproken _O_ _O_
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:45:42 #295
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182374213
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De precedentwerking die hier vanuit gaat, is zeer verontrustend. Wat is het volgende feest of de volgende traditie die door het geziek van tien man en een paardenkop om zeep wordt geholpen? En waarom moeten Nederlandse tradities wijken of worden aangetast, terwijl migranten alle ruimte krijgen om hun feesten, tradities en rituelen te houden? Stel dat het Suikerfeest mij zou storen en ik zou dat kenbaar maken, dan ben ik "de racist". Maar als mensen zich aan Zwarte Piet storen, dan is daar alom begrip voor.

En alsof het allemaal nog niet triest genoeg is, is het ook nog eens zo dat Zwarte Piet niets heeft te maken met racisme of slavernij. Wie zich verdiept in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet en soortgelijke figuren bij tal van Europese feesten, ontdekt dat het zwarte gelaat staat voor een duivel-achtige figuur: het angst aanjagen (met als prettige bijkomstigheid: minder makkelijk herkenbaar zijn).

Maar uiteraard moet en zal Zwarte Piet racisme zijn, omdat een klein groepje extreem-linkse beroepsgekwetsten graag het slachtoffer uithangt. Terwijl Sinterklaas op Curaçao mét Zwarte Pieten wordt onthaald, moet hier het feest om zeep worden geholpen. En let op: welke aanpassing er ook gebeurt, het is nooit genoeg. Toen de NTR deze week de roetveegpieten aankondigde, waren de links-extremisten van de Grauwe Eeuw er als de kippen bij om te roepen dat het nog steeds "Blackface" is.

Maar nog erger dan die extreem-linkse, geweld niet schuwende, clubjes zijn alle meelopers. De zogenaamd weldenkende, redelijke D66- en PvdA-aanhangers, de "ach, wat maakt het uit"-roepers, de "het is maar een kinderfeest"-roepers. Landverraders zijn het. Deze oliedomme mensen kijken niet verder dan hun neus lang is: ze offeren Zwarte Piet op, want wat maakt het uit? Ze denken alleen niet na over de consequenties van dit soort gedrag op langere termijn.

Stukje voor stukje raakt Nederland z'n eigenheid kwijt. Vandaag Zwarte Piet, morgen Dodenherdenking of vuurwerk tijdens Oud en Nieuw, overmorgen de Paasvuren, noem maar op. Eid Mubarak, mensen! En Happy Halloween! ^O^
Stukje wereldvreemd gejank weer. "Hullie" pakken ons land af, termen als 'beroepsgekwetsten' en het erbij trekken van D66 en PvdA. Jammer dat je denkt dat 'onze' cultuur zo zwak is dat we dit soort gehuil nodig hebben in een discussie en dat we morgen Dodenherkenking afschaffen. _O- :') 8)7
pi_182374240
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:45 schreef Briqq het volgende:

[..]
Stukje wereldvreemd gejank weer.
Een hoop blabla en op de man spelen.

Elf komt met feiten, zoals altijd.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:49:10 #297
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182374265
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een hoop blabla en op de man spelen.

Elf komt met feiten, zoals altijd.
Niks feiten, gewoon wat gejank en het standaardriedeltje over D66 en de PvdA. Dat jij zijn mening deelt maakt het geen feit.
pi_182374279
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:49 schreef Briqq het volgende:

[..]

Niks feiten, gewoon wat gejank en het standaardriedeltje over D66 en de PvdA. Dat jij zijn mening deelt maakt het geen feit.
Gelukkig ben jij het heldere licht in deze discussie.
pi_182374317
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:45 schreef Briqq het volgende:

[..]

Stukje wereldvreemd gejank weer. "Hullie" pakken ons land af, termen als 'beroepsgekwetsten' en het erbij trekken van D66 en PvdA. Jammer dat je denkt dat 'onze' cultuur zo zwak is dat we dit soort gehuil nodig hebben in een discussie en dat we morgen Dodenherkenking afschaffen. _O- :') 8)7
Als je maatschappelijke ontwikkelingen een beetje kritischer volgt, dan zou je kunnen weten dat er al een paar jaar actief wordt gezaagd aan de stoelpoten van de Dodenherdenking. Bewegingen als "Geen 4 mei voor mij" zijn actief; overigens voor deel gevormd door dezelfde extreem-linkse activisten die de hetze tegen Zwarte Piet startten.

Het gaat niet meteen om afschaffen. Het gaat om het vervormen ervan. Voor je het weet, staan we op 4 mei de Palestijnse slachtoffers van Israëlisch geweld te herdenken.

Mensen die zonder inhoudelijke argumenten het slachtoffer uithangen en op ziekelijke wijze ergens over klagen, noem ik beroepsgekwetsten. Het gekwetst-zijn is hun ding, hun trademark. En het doorgeslagen ontzag en begrip voor dit soort lieden komt steevast uit politiek linkse kringen; partijen als PvdA, D66 en GroenLinks. Zo was het minister Asscher die op zijn ministerie (Sociale Zaken) de beroepsklagers uitnodigde en een soort verbond smeedde om Zwarte Piet verder aan te tasten.

Weet je wie wereldvreemd zijn? De mensen die nog steeds denken dat deze "discussie" over Zwarte Piet gaat. De mensen die de hele hetze - en alle gevolgen daarvan - afdoen met termen als: ach, het is maar een kinderfeest, ach kinderen merken het verschil niet. Die domme mensen kijken namelijk niet verder. De precedentwerking die uitgaat van deze gang van zaken is zeer, zeer verontrustend.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:52:48 #300
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182374331
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het lijmt wel goed. Terwijl jouw tegenargument van ellende uit elkaar valt omdat jij denkt pro-piet=wit.
Dat is mijn argument niet, slechts dat pro-piet racistisch is, ongeacht het kleurtje dat je hebt. Pro-piet bagatelliseert slavernij, terwijl pro-piet zelf nooit slaaf zou willen zijn.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')