Wat is daar dan mis mee?quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, zo. Dus terwijl het land langzaam verschuift van zwarte pieten naar roetveegpieten thuis gewoon lekker je ding blijven doen is in dit verband "niet toelaten".
Gelukkig maar, ik dacht even dat je iets wilde gaan verbieden of tegenhouden.
Daar is niks mis mee. Er is pas iets mis mee als "niet toelaten" wordt vertaald als "laten we allerlei wetten bedenken om het behoud van ZP te garanderen". Vandaar mijn vraag om verduidelijking.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is daar dan mis mee?
Als men in de grote steden graag een Roetveegpiet wil en in de boerendorpen graag ZP wil behouden.
Maar waar haal jij in godsnaam vandaan dat shit 'langzaam opschuift'.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Er is pas iets mis mee als "niet toelaten" wordt vertaald als "laten we allerlei wetten bedenken om het behoud van ZP te garanderen". Vandaar mijn vraag om verduidelijking.
Jij hebt kennelijk net als Nattekat wat last van cognitieve dissonantie. Ik ben benieuwd hoe lang jullie het ontkennen van de werkelijkheid weten vol te houden.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Maar waar haal jij in godsnaam vandaan dat shit 'langzaam opschuift'.
Leuk, zo'n stropop. Verder compleet oninteressant.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
Je vindt blijkbaar dat wat geschminkte mannetjes onze donkere medemens onheus bejegenen. Dat lijkt mij wat vergezocht.
Ik moest lachenquote:Op zondag 7 oktober 2018 17:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk net als Nattekat wat last van cognitieve dissonantie. Ik ben benieuwd hoe lang jullie het ontkennen van de werkelijkheid weten vol te houden.
[..]
Leuk, zo'n stropop. Verder compleet oninteressant.
Wat mij betreft mag de gemeente iets meer vooruit denken dan reageren, want dat laatste lijkt de trend.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer van het bestuur alleen. Maar dat heeft vooral te maken met al die geïmporteerde rechtenstudenten.
We kunnen natuurlijk ook elk jaar een kleine witte piemel optocht organiseren, als dat jou niet onheus bejegent natuurlijk. Of jouw witte medemens natuurlijk, want laten we neit altijd alleen voor onszelf denken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je vindt blijkbaar dat wat geschminkte mannetjes onze donkere medemens onheus bejegenen. Dat lijkt mij wat vergezocht.
Ik ben niet eens 'wit' laat staan blank, goochemerd.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:24 schreef Kamina het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook elk jaar een kleine witte piemel optocht organiseren, als dat jou niet onheus bejegent natuurlijk. Of jouw witte medemens natuurlijk, want laten we neit altijd alleen voor onszelf denken.
Waarom zou hij? Klassejustitie?quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:20 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat een goede rechter rekening houdt met het feit dat er crowdfunding plaatsgevonden heeft voor de A7 blokkeerders?
Racisme vindt plaats onder alle volkeren, goochemerd. Dat maakt het niet minder onacceptabel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik ben niet eens 'wit' laat staan blank, goochemerd.
Uhu.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef Kamina het volgende:
[..]
Racisme vindt plaats onder alle volkeren, goochemerd. Dat maakt het niet minder onacceptabel.
Dat is niet aan jou om te bepalen lijkt me.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het lijmt wel goed. Terwijl jouw tegenargument van ellende uit elkaar valt omdat jij denkt pro-piet=wit.quote:
De precedentwerking die hier vanuit gaat, is zeer verontrustend. Wat is het volgende feest of de volgende traditie die door het geziek van tien man en een paardenkop om zeep wordt geholpen? En waarom moeten Nederlandse tradities wijken of worden aangetast, terwijl migranten alle ruimte krijgen om hun feesten, tradities en rituelen te houden? Stel dat het Suikerfeest mij zou storen en ik zou dat kenbaar maken, dan ben ik "de racist". Maar als mensen zich aan Zwarte Piet storen, dan is daar alom begrip voor.quote:Op zondag 7 oktober 2018 13:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ongelooflijk dat een marginaal groepje extreem linkse zeurpieten een Nederlands feest om zeep heeft geholpen en ook weer typerend dat linkse partijen als de PvdA en GroenLinks hun standpunten overnemen. Die weg-met-onze-cultuur-mentaliteit komt me echt mijn keel uit.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te bepalen lijkt me.
"Verschuiving" cq. "verandering" is tegenwoordig een argument. Na lang drammen - en zonder enig maatschappelijk draagvlak, hebben extreem-linkse activisten, geholpen door gretige linkse media, bepaalde veranderingen afgedwongen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke verschuiving
Kap eens met dingen verzinnen. Elke gemeente in mijn omgeving (op Leiden na) had in 2017 100% zwart en het heeft er alle schijn van dat 2018 niet anders gaat zijn.
Stukje wereldvreemd gejank weer. "Hullie" pakken ons land af, termen als 'beroepsgekwetsten' en het erbij trekken van D66 en PvdA. Jammer dat je denkt dat 'onze' cultuur zo zwak is dat we dit soort gehuil nodig hebben in een discussie en dat we morgen Dodenherkenking afschaffen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De precedentwerking die hier vanuit gaat, is zeer verontrustend. Wat is het volgende feest of de volgende traditie die door het geziek van tien man en een paardenkop om zeep wordt geholpen? En waarom moeten Nederlandse tradities wijken of worden aangetast, terwijl migranten alle ruimte krijgen om hun feesten, tradities en rituelen te houden? Stel dat het Suikerfeest mij zou storen en ik zou dat kenbaar maken, dan ben ik "de racist". Maar als mensen zich aan Zwarte Piet storen, dan is daar alom begrip voor.
En alsof het allemaal nog niet triest genoeg is, is het ook nog eens zo dat Zwarte Piet niets heeft te maken met racisme of slavernij. Wie zich verdiept in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet en soortgelijke figuren bij tal van Europese feesten, ontdekt dat het zwarte gelaat staat voor een duivel-achtige figuur: het angst aanjagen (met als prettige bijkomstigheid: minder makkelijk herkenbaar zijn).
Maar uiteraard moet en zal Zwarte Piet racisme zijn, omdat een klein groepje extreem-linkse beroepsgekwetsten graag het slachtoffer uithangt. Terwijl Sinterklaas op Curaçao mét Zwarte Pieten wordt onthaald, moet hier het feest om zeep worden geholpen. En let op: welke aanpassing er ook gebeurt, het is nooit genoeg. Toen de NTR deze week de roetveegpieten aankondigde, waren de links-extremisten van de Grauwe Eeuw er als de kippen bij om te roepen dat het nog steeds "Blackface" is.
Maar nog erger dan die extreem-linkse, geweld niet schuwende, clubjes zijn alle meelopers. De zogenaamd weldenkende, redelijke D66- en PvdA-aanhangers, de "ach, wat maakt het uit"-roepers, de "het is maar een kinderfeest"-roepers. Landverraders zijn het. Deze oliedomme mensen kijken niet verder dan hun neus lang is: ze offeren Zwarte Piet op, want wat maakt het uit? Ze denken alleen niet na over de consequenties van dit soort gedrag op langere termijn.
Stukje voor stukje raakt Nederland z'n eigenheid kwijt. Vandaag Zwarte Piet, morgen Dodenherdenking of vuurwerk tijdens Oud en Nieuw, overmorgen de Paasvuren, noem maar op. Eid Mubarak, mensen! En Happy Halloween!
Een hoop blabla en op de man spelen.quote:
Niks feiten, gewoon wat gejank en het standaardriedeltje over D66 en de PvdA. Dat jij zijn mening deelt maakt het geen feit.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:47 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een hoop blabla en op de man spelen.
Elf komt met feiten, zoals altijd.
Gelukkig ben jij het heldere licht in deze discussie.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:49 schreef Briqq het volgende:
[..]
Niks feiten, gewoon wat gejank en het standaardriedeltje over D66 en de PvdA. Dat jij zijn mening deelt maakt het geen feit.
Als je maatschappelijke ontwikkelingen een beetje kritischer volgt, dan zou je kunnen weten dat er al een paar jaar actief wordt gezaagd aan de stoelpoten van de Dodenherdenking. Bewegingen als "Geen 4 mei voor mij" zijn actief; overigens voor deel gevormd door dezelfde extreem-linkse activisten die de hetze tegen Zwarte Piet startten.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:45 schreef Briqq het volgende:
[..]
Stukje wereldvreemd gejank weer. "Hullie" pakken ons land af, termen als 'beroepsgekwetsten' en het erbij trekken van D66 en PvdA. Jammer dat je denkt dat 'onze' cultuur zo zwak is dat we dit soort gehuil nodig hebben in een discussie en dat we morgen Dodenherkenking afschaffen.![]()
![]()
Dat is mijn argument niet, slechts dat pro-piet racistisch is, ongeacht het kleurtje dat je hebt. Pro-piet bagatelliseert slavernij, terwijl pro-piet zelf nooit slaaf zou willen zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het lijmt wel goed. Terwijl jouw tegenargument van ellende uit elkaar valt omdat jij denkt pro-piet=wit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |