Dit is cultuur. Dat is heel wat anders dan jouw racistische zwarte piet. Maar als je dat niet snapt, dan helpt geen bril jou dat inzien.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En onderwijl is elk jaar dit (terecht) geen enkel probleem in Rotterdam.
Blijft opmerkelijk.
Met een bepaalde bril op zie ik toch heel wat ernstige voorbeelden van stereotypering.
On-topic weerquote:Op zondag 7 oktober 2018 10:39 schreef cempexo het volgende:
Nederland is structureel aan het kantelen:
De emigratie vanuit Nederland is in 10 jaar met 28% gestegen van 122.576 (2007) naar 156.950 (2017) per jaar. Belangrijkste redenen blijken avontuur, zoektocht naar rust, ruimte en een natuurlijke omgeving voor de kinderen, weg van de files, criminaliteit en de ‘hufter‘ mentaliteit in Nederland.
Een eenvoudige rekensom leert mij: laten we zeggen dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar 125.000 van de NL emigranten is, ik hou het laag.
Dat betekent dat er 1.250.000 Nederlanders het land hebben verlaten. Maar dat betekent ook dat er niet meer in NL wordt gekocht, niet meer wordt geïnvesteerd en ook dat er geen belastingen van deze groep meer binnenkomt. Ze nemen hun eigen inkomen mee.
Edoch, volgens het CBS stijgt het aantal inwoners in Nederland, maar die groei wordt veroorzaakt door vooral buitenlandse migratie.
CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
Man manquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:02 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dit is cultuur. Dat is heel wat anders dan jouw racistische zwarte piet. Maar als je dat niet snapt, dan helpt geen bril jou dat inzien.
Ik ben wel erg benieuwd naar die verschillen, als ze echt zo glashelder zijn als je in deze post claimt kun je ons vast even verlichten.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:02 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dit is cultuur. Dat is heel wat anders dan jouw racistische zwarte piet. Maar als je dat niet snapt, dan helpt geen bril jou dat inzien.
Vreselijk seksistisch wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:02 schreef Kamina het volgende:
[..]
Slaaf, niet slaaf. Zo simpel dat zelfs jouw soort het kan snappen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:11 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd naar die verschillen, als zd echt zo glashelder zijn als je in deze post claimt kun je ons vast even verlichten.
De vrouw gereduceerd tot seksobject om de man te plezieren, de zwarte gereduceerd tot clown om de blanke te plezieren. Het is allemaal zo gemakkelijk, als je de juiste bril maar opzet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:15 schreef Kamina het volgende:
[..]
Slaaf, niet slaaf. Zo simpel dat zelfs jouw soort het kan snappen.
Als deze vrouwen zich willen kleden in weinig verhullende outfits en daarmee hun cultureel erfgoed willen vieren, dan hebben mannen als jij daar niets over te zeggen. Dat jij hen vervolgens tot seksobject verlaagt spreekt boekdelen over jouw seksistische denken en niets over hen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De vrouw gereduceerd tot seksobject om de man te plezieren, de zwarte gereduceerd tot clown om de blanke te plezieren. Het is allemaal zo gemakkelijk, als je de juiste bril maar opzet.
Naar wat ik hier en daar heb gelezen bevrijdde Sint Nicolaas juist slaven en wilde een deel daarvan uit dankbaarheid bij hem blijven. Ik zou overigens hiermee verkeerd kunnen zitten.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:15 schreef Kamina het volgende:
[..]
Slaaf, niet slaaf. Zo simpel dat zelfs jouw soort het kan snappen.
Misschien wat minder pegidaforumpjes afstruinen dan voor je 'kennis'.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:24 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Naar wat ik hier en daar heb gelezen bevrijdde Sint Nicolaas juist slaven en wilde een deel daarvan uit dankbaarheid bij hem blijven. Ik zou overigens hiermee verkeerd kunnen zitten.
En mijn soort? Doe eens even normaal zeg.
En als mensen zich willen kleden in een Zwarte Piet-kostuum en daarmee hun cultureel erfgoed willen vieren, dan hebben mensen als jij daar evenmin iets over te zeggen. Dat jij daarin racisme of een verwijzing naar slavernij ziet, spreekt boekdelen over je tunnelvisie en zegt niets over hen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:24 schreef Kamina het volgende:
[..]
Als deze vrouwen zich willen kleden in weinig verhullende outfits en daarmee hun cultureel erfgoed willen vieren, dan hebben mannen als jij daar niets over te zeggen. Dat jij hen vervolgens tot seksobject verlaagt spreekt boekdelen over jouw seksistische denken en niets over hen.
Die witten zijn geen negers, dus ze vieren niet het erfgoed van de negers, slechts hun onderdrukking.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En als mensen zich willen kleden in een Zwarte Piet-kostuum en daarmee hun cultureel erfgoed willen vieren, dan hebben mensen als jij daar evenmin iets over te zeggen. Dat jij daarin racisme of een verwijzing naar slavernij ziet, spreekt boekdelen over je tunnelvisie en zegt niets over hen.
Enzovoorts.
Moeten ze helemaal zelf weten.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:35 schreef Kamina het volgende:
[..]
Die witten zijn geen negers, dus ze vieren niet het erfgoed van de negers, slechts hun onderdrukking.
Moeilijk te begrijpen voor jou, maar zie het alsof een neger zich wit verft en een kleine champignon op zijn broek plakt om te vieren hoe leuk het is om jou te zijn, met piepstem en al. Zou je ook niet leuk vinden toch?
Ik moest lachen. Je bent best een vermakelijke trol.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:35 schreef Kamina het volgende:
[..]
Die witten zijn geen negers, dus ze vieren niet het erfgoed van de negers, slechts hun onderdrukking.
Moeilijk te begrijpen voor jou, maar zie het alsof een neger zich wit verft en een kleine champignon op zijn broek plakt om te vieren hoe leuk het is om jou te zijn, met piepstem en al. Zou je ook niet leuk vinden toch?
Niet volgens de Nederlandse cultuur waar we afkeer hebben naar discriminatie en onderdrukking.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:39 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Moeten ze helemaal zelf weten.
En als ik mezelf zwart wil schminken op een feestdag en daar voor betaald krijg moet ik dat ook zelf weten.
Dank je.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Je bent best een vermakelijke trol.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:46 schreef Kamina het volgende:
[..]
Niet volgens de Nederlandse cultuur waar we afkeer hebben naar discriminatie en onderdrukking.
[..]
Dank je.
Dan ben je geen goede Nederlander en kan je beter oprotten naar Hongarije waar ze dol zijn op racisten. Wel alleen Hongaarse, maar dat is nou eenmaal het gevolg van racisme; op den duur keert het op zichzelf.quote:
Neuh.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:56 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan ben je geen goede Nederlander en kan je beter oprotten naar Hongarije waar ze dol zijn op racisten. Wel alleen Hongaarse, maar dat is nou eenmaal het gevolg van racisme; op den duur keert het op zichzelf.
En dat is nou precies waarom je racist en landverrader bent.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:58 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh.
Als ik mezelf zwart wil schminken doe ik dat en heb ik schijt aan de Sylvana's en Gario's.
YEAHquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:59 schreef Kamina het volgende:
[..]
En dat is nou precies waarom je racist en landverrader bent.
Heerlijk altijd op Fok, in extreemrechtse hokjes geduwd worden door een andere invalshoek te benoemen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Kamina het volgende:
[..]
Misschien wat minder pegidaforumpjes afstruinen dan voor je 'kennis'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |