Het idee dat opvattingen over zp afhankelijk zijn van welke huidskleur je hebt lijkt me dan ook een beetje een misvatting.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 19:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het grootste aandeel van de anti-beweging is dan ook blank
Dat klopt dat moet ook niet. Maar hoe lang is deze ZP is zo heftig? 5 jaartjes?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het idee dat opvattingen over zp afhankelijk zijn van welke huidskleur je hebt lijkt me dan ook een beetje een misvatting.
Deze discussie hadden we vorige eeuw ook al. Ik zou niet zeggen dat er 5 jaar geleden 'ineens' een breekpunt was waarbij de discussie ineens veel heftiger is geworden. Het is eerder vrij geleidelijk gegaan. De opvattingen hierover zijn aan het verschuiven geweest, en daarmee ook de (mate van) weerstand tegen verandering.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat klopt dat moet ook niet. Maar hoe lang is deze ZP is zo heftig? 5 jaartjes?
Verder dan wat?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb je het idee dat we door deze discussie als multicultureel land zo veel verder zijn?
Een multiculturele samenleving, dat staat er toch..quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze discussie hadden we vorige eeuw ook al. Ik zou niet zeggen dat er 5 jaar geleden 'ineens' een breekpunt was waarbij de discussie ineens veel heftiger is geworden. Het is eerder vrij geleidelijk gegaan. De opvattingen hierover zijn aan het verschuiven geweest, en daarmee ook de (mate van) weerstand tegen verandering.
[..]
Verder dan wat?
Ik geloof niet dat ik je vraag begrijp. Ja, we zijn een multiculturele samenleving. Maar wat is de relevantie?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Een multiculturele samenleving, dat staat er toch..
Oh, al veel langer. "Organiseer pressie omhoog" dreigde 20 jaar terug al met aanslagen als Piet niet zou oprotten. In de jaren 60 werd de bedenkster van "het witte pietenplan" bedreigd door pro-pieten. Etc.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat klopt dat moet ook niet. Maar hoe lang is deze ZP is zo heftig? 5 jaartjes?
Leuk man, zo herkennen die koters de buurman nietquote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dat Amsterdam nog de beste oplossing voor de pietendiscussie heeft.
De Spaanse edelman piet.
Gewoon mensen in pietenpak zonder schmink en kroeshaar pruik.
Een beetje dit idee:
[ afbeelding ]
Alleen hoeven voor mij die roetvegen en pruiken niet. Pak gewoon blanke en zwarte mensen met hun natuurlijke haarkleur.
Maar die wannabe black panthers beweging zijn me de afgelopen jaren zo zwaar gaan irriteren dat ik ook nog steeds wil vasthouden aan Zwarte Piet. Puur uit principe om die mafketels hun zin niet te geven.
Kinderen tot een jaar of 5 kunnen werkelijkheid en fantasie niet uit elkaar houden, laat staan de buurman en de spaanse edelman.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk man, zo herkennen die koters de buurman niet
De buurman herkennen ze echt wel. Hele charme en magie van het feest weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kinderen tot een jaar of 5 kunnen werkelijkheid en fantasie niet uit elkaar houden, laat staan de buurman en de spaanse edelman.
Agree.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dat Amsterdam nog de beste oplossing voor de pietendiscussie heeft.
De Spaanse edelman piet.
Gewoon mensen in pietenpak zonder schmink en kroeshaar pruik.
Een beetje dit idee:
[ afbeelding ]
Alleen hoeven voor mij die roetvegen en pruiken niet. Pak gewoon blanke en zwarte mensen met hun natuurlijke haarkleur.
Agree again.quote:Maar die wannabe black panthers beweging zijn me de afgelopen jaren zo zwaar gaan irriteren dat ik ook nog steeds wil vasthouden aan Zwarte Piet. Puur uit principe om die mafketels hun zin niet te geven.
Niks bruin. Alleen pikzwart.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De buurman herkennen ze echt wel. Hele charme en magie van het feest weg.
Dat kan je moeilijk ontkennen.
ZP hoort zwart/bruin.
Guttegut, de pet van piet mag op de verpakking staan, en de mijter van sinterklaas.....waar zijn de echte afbeeldingen van zwarte pieten? JUist die voert de Jumbo al jaaaaren niet meer! KUt winkel!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:39 schreef KingRadler het volgende:
Veel Fake News weer dat Jumbo gaat stoppen met Sinterklaas.
Blijkt niet zo te zijn:
https://www.jumbo.com/content/sint-en-piet
Precies!quote:
quote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht.
Boycotten, die handel. Samen met HEMA en al die andere SJWinkeks. Wat denken ze wel niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 08:38 schreef ietjefietje het volgende:
Guttegut, de pet van piet mag op de verpakking staan, en de mijter van sinterklaas.....waar zijn de echte afbeeldingen van zwarte pieten? JUist die voert de Jumbo al jaaaaren niet meer! KUt winkel!
Die traditie mag wel stoppen. Dat gezeik ieder jaar.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Oh, al veel langer. "Organiseer pressie omhoog" dreigde 20 jaar terug al met aanslagen als Piet niet zou oprotten. In de jaren 60 werd de bedenkster van "het witte pietenplan" bedreigd door pro-pieten. Etc.
Het is traditie.
Dat dus en dan gewoon zwart. De lol is er gewoon af als mensen je herkennenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 23:30 schreef Red_85 het volgende:
De buurman herkennen ze echt wel. Hele charme en magie van het feest weg.
Dat kan je moeilijk ontkennen.
ZP hoort zwart/bruin.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:07 schreef Kamina het volgende:
Niet eens de ballen hebben om klappen te vangen voor je misplaatste ideologie.
Teefbaar Rotterdam.
Grootste groep immigranten: Duitsers en Belgen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:39 schreef cempexo het volgende:
CBS 2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |