Ja, dit ook.quote:Op maandag 24 mei 2021 09:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Hier ook zo, met de kanttekening dat toen ze nog veel slaapjes deed en die tegelijk met een eet moment waren, ik het ook wel eens over sloeg
Wij ook 1 tot 3x per dag. Avondeten is ze altijd wakker maar soms bij ontbijt of lunch niet.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:36 schreef MaJo het volgende:
Hoeveel Rapley(d)en jullie met een baby van 7 maanden? Ik probeer elke dag wel iets te doen maar in de hectiek is het vaak maar 1 a 2 keer per dag. Vandaag zelfs helemaal niet
Dat is precies het probleem. Aapie slaapt makkelijk 1,5/2 uur en als hij dan wakker wordt heeft hij HONGER. Als ik dan met iets anders aankom dan een fles wordt hij gewoon boosquote:Op maandag 24 mei 2021 09:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Hier ook zo, met de kanttekening dat toen ze nog veel slaapjes deed en die tegelijk met een eet moment waren, ik het ook wel eens over sloeg
Daar heb je ook gelijk inquote:Op maandag 24 mei 2021 14:42 schreef SQ het volgende:
Het geeft ook niks MaJo, hij is pas 7 maanden. Hij heeft nog geen 4 volwaardige maaltijden nodig naast zijn fles. Als hij straks rond een jaar oud is zul je merken dat er veel meer ritme in zit
Dat is wel fijn dat er dan wat meer ruimte voor is!quote:Op maandag 24 mei 2021 15:25 schreef Smart_ass het volgende:
Herkenbaar hoor @:MaJo! Bubbles is ietsje ouder dan Aapie en zit nu net een week of 2 op 2 slaapjes per dag (twee wat langere slaapjes nu) en ik merkte direct verschil wat eten betreft, daar is nu net even wat meer tijd voor. Bubbles krijgt nu 3x per dag vast eten naast bv, rond 8:30u, rond 12:00u en rond 17:00u ongeveer.
Aw, kijk m eens z'n best doenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:28 schreef MaJo het volgende:
Hoe gaat het hier? Aapie is lekker bezig met allerlei groenten en fruit ontdekken, maar echt veel gaat er nog niet naar binnen. Hoe zat dat bij jullie zevenmaanders?
Hier een schattig filmpje hoe hij 2 dingen tegelijk wil eten![]()
https://i.imgur.com/IhSfkTv.mp4
Hij is sowieso super enthousiast! Op pastinaak en broccoli na probeert hij alles. Laatst zelfs augurk, die bracht hij 3x naar zijn mond om toch te beseffen dat hij het niet zo lekker vondquote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Aw, kijk m eens z'n best doen
Goud krijgt ook nog steeds niet heel veel binnen tenzij het brood, aardbeien, roomijs of mayonaise is maar echt, laat los laat los. Rapley op deze leeftijd gaat niet om hoeveelheden binnen krijgenhij groeit nu nog op melk, en je zult gaan zien dat hij elke week meer gaat eten
![]()
Mijn dochter van inmiddels 6,5 is ook zo begonnen. Beetje likken en op de grond gooien. En dat duurde best wel even.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij is sowieso super enthousiast! Op pastinaak en broccoli na probeert hij alles. Laatst zelfs augurk, die bracht hij 3x naar zijn mond om toch te beseffen dat hij het niet zo lekker vond
Aan de ene kant maak ik me geen zorgen, hij drinkt nog lekker 5 flesjes op een dag. Maar als ik dan bedenk dat hij met een kaar met de pot mee moet eten dan kan ik me dat nog echt niet voorstellen
Aardbei heeft hij gisteren ook gegeten, dat was een succes! En softijs/waterijs bevielen ook meteen erg goed
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn dochter van inmiddels 6,5 is ook zo begonnen. Beetje likken en op de grond gooien. En dat duurde best wel even.
Inmiddels eet ze overdag 6 boterhammen, 2 keer fruit, en bij de bbq zondag 3 stukken vlees, 2 borden rauwkost en een half stokbrood. Nog even en ze vreet me kaal.![]()
Ik doe het met schil omdat het anders uit zijn handjes glijdt. Hij sabbelt er dan aan en de schil laat ook niet zomaar los. Als er een stukje losser komt te zitten haal ik het eraf. Bij mango doe ik hetzelfde, die schil is zo hard dat hij er echt niks van binnenkrijgt.quote:
Is dat zo? Hij zit sinds een tijdje helemaal recht inderdaad, eerst hing hij een beetje opzij en zette ik hem recht met een hydrofiel. Op de bank kan hij ook goed zitten maar helemaal zelfstandig lukt dan weer niet. Zielie kan dat al wel toch?quote:
Ja, op de foto zit hij mooi recht!quote:Op donderdag 17 juni 2021 20:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is dat zo? Hij zit sinds een tijdje helemaal recht inderdaad, eerst hing hij een beetje opzij en zette ik hem recht met een hydrofiel. Op de bank kan hij ook goed zitten maar helemaal zelfstandig lukt dan weer niet. Zielie kan dat al wel toch?
Zelf tot zit komen en neerzetten en rechtop blijven zitten op een kleedquote:Op maandag 21 juni 2021 16:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, op de foto zit hij mooi recht!
Wat bedoel je precies met zelfstandig? Dat je hem neerzet en dat hij rechtop blijft zitten, dat hij zichzelf corrigeert tijdens het zitten of dat hij van lig tot zit komt?
Zielie kan ook al mooi rechtop zitten en zich corrigeren, maar vergelijk je kindje niet met andere kindjes.
Omgquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:26 schreef SQ het volgende:
Ik zag net op Facebook iemand die postte dat ze de rapely methode toepaste. Kreeg er toch ineens een heel ander beeld bij#minordifferences
quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:26 schreef SQ het volgende:
Ik zag net op Facebook iemand die postte dat ze de rapely methode toepaste. Kreeg er toch ineens een heel ander beeld bij#minordifferences
Nee. Na het knijpen gaat het vooral door het haar.quote:Op donderdag 24 juni 2021 15:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doen jullie baby's dat ook? Voedsel helemaal proberen fijn te knijpen om het vervolgens in hun mond te stoppen? Aardbei en banaan
Nog ergerquote:Op donderdag 24 juni 2021 15:29 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nee. Na het knijpen gaat het vooral door het haar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |