abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199360747
Jaa wij ook zo'n opvangbak, ideaal. In het vakantiehuis kan eten van de grond niet dus bordjes om hem heen neergezet en dat kan dan ook weer hergebruikt worden :D maar die slab zo handig want F vist er zelf ook geregeld uit en anders pak ik een lepel en kwak het weer in zijn bord of gaat met een klein lepeltje gevoerd worden (mini stukjes banaan)
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:57:08 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199372575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:05 schreef SQ het volgende:
MaJo, mijn oudste kreeg (en krijgt) ook altijd rode vlekken van tomaat, aardbeien etc.
Het is echter nooit meer geworden dan dat. Ze eet het graag, niet té veel want dan gaat d'r mond prikken, maar geen reden tot zorg verder. Het is nou eenmaal een ding waar vaker wat gevoeligheid voor bestaat, maar da's niet hetzelfde als een (zorgelijke) allergie.
Ik merk verder ook geen last bij hem dus het zal inderdaad wel loslopen. Het ziet er alleen zo sneu uit ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:02 schreef Hilmo het volgende:
Ooh zinnig is denk ik fries. Hahahaha. Zinnige hond bedoelde ik kieskeurige hond. Hij laat ei bijv staan...

Vandaag een groene olijf gegeven
Bedacht me te laat dat ik die beter door midden had kunnen doen ivm stikgevaar... Nou ja ging goed en bijna volledig weggewerkt! Ook tomaat in plakjes. Oh en wat hier niet hoort, voor het eerst eens een potje (pruim) gegeven, zat in een box en moest op. Wat een geknoei! Vrat het volledig op, vond het top, wou het zelf doen en alles zat onder. Veel meer dan rapley! Een boterham op en Griekse yoghurt. man deed op mijn verzoek op rapley manier en hij ging dus met de handen in de yoghurt. Oh mijn hemel. Man heeft het later gepoetst ( ik vind het heel vies ruiken haha). Voor morgen watermeloen stukjes gekocht. Misschien aardbei ook wel. Vlees nog niet gedaan , laatst wel klein hapje gebakken zalm gegeven. Merk dat ik iets losser ben dan bij onze eerste. Is dat herkenbaar? Als ik sq haar kaassoufflé lees _O-

Oh ja en vandaag voor het eerst ontmoeting tussen F en mijn eigen (dementerende) oma. Die wou hem persee wat geven. 7up? Stroopwafel :9 mandarijn. Nou ja die werd hem gegeven haha dus oke dan vooruit. Ik las op insta een tip hoe je bij replay mandarijn en sinaasappel zonder schilletje kan geven. Dat was nu niet maar wel bunkeren. Alles kwam er kleverig weer uit maar smullen! Dus dan gaan we dat ook eens tegen en dan zonder schil.
Ah, ik denk inderdaad Fries, ik kende het nog niet! Zal het eens aan mijn moeder vragen of zij het kent :+

Hoe zit dat eigenlijk met yoghurt, "gewone" melk mogen ze pas na een jaar toch? Hoe zit dat dan met yoghurt?

Bijzonder wel dat hij olijf zo wegwerkte, dat is nogal een uitgesproken smaak! En mandarijn ook al. Dat vind ik dan helemaal niet zo zinnig klinken ;)

quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aardbeien zijn de bom!

[ afbeelding ]

Hoe ging de meloen @:Hilmo? Vond het een goed idee, dus ik heb ook stukjes gekocht. Alleen de stukjes die ik in het bakje had waren totaal niet rijp en nog vrij hard :{
Wat een heerlijk ding is het O+ Aardbeitjes zijn ook een goeie! En (water)meloen wil ik ook binnenkort aan gaan bieden :Y

Favorieten voor aapie blijven toch wel brood en fruit. Groenten verkend hij wel maar hij krijgt er weinig van binnen. Banaan en brood daarentegen, dat moet ik soms afpakken omdat hij het maar naar binnen blijft proppen _O- :')

Laatst ook broccoli aangeboden omdat ik daar altijd leuke foto's van zie maar dat bliefde Aapie totaal niet :N Hij bracht het naar zijn mond maar vlak voordat het zijn lippen raakte keek hij al vies en deed het weer weg. En dat een paar keer achter elkaar :? Toen maar een bammetje gegeven, dat ging er wel goed in :9

Kijk hem nou gaan O+

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_199383325
Die van mij is ook een echt broodmonster :9 Broccoli gaat er hier trouwens ook niet in. Leuk om mee te spelen vooral :')

Hij vind pasta ook erg lekker. Gister at hij voor het eerst spaghetti en ik had dat even fijn gesneden. Ik was moe en ik had geen zin in extra schoonmaakwerk en een badje. Maar hoe doen jullie dat met spaghetti? Snijden jullie dat door?
pi_199464736
Spaghetti nog niet gegeven, alleen fusili krijgt hij.

Nou vandaag iets leuks: rabarber uit eigen tuin
Een stengel gekookt, een part aardbei erbij en in een bakje gedaan. En rapleyen maar :+ smullen smullen! Met handje zo naar binnen. En daarna nog even geholpen met een lepel. Zuur dat het was maar smullen. Dus dat doen we nog eens. Daarna at hij een halve bak (200 gram ofzo) aardbeien op, echt alles ging op. Zo hilarisch. Nu groente nog... Of is rabarber groente? HahA
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 15:15:30 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199468941
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die van mij is ook een echt broodmonster :9 Broccoli gaat er hier trouwens ook niet in. Leuk om mee te spelen vooral :')

Hij vind pasta ook erg lekker. Gister at hij voor het eerst spaghetti en ik had dat even fijn gesneden. Ik was moe en ik had geen zin in extra schoonmaakwerk en een badje. Maar hoe doen jullie dat met spaghetti? Snijden jullie dat door?
Ik las laatst iets over spaghetti dat al half in de maag en nog half in de mond zit :X Wij hadden laatst van die schelpen, dat ging prima :)
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:05 schreef Hilmo het volgende:
Spaghetti nog niet gegeven, alleen fusili krijgt hij.

Nou vandaag iets leuks: rabarber uit eigen tuin
Een stengel gekookt, een part aardbei erbij en in een bakje gedaan. En rapleyen maar :+ smullen smullen! Met handje zo naar binnen. En daarna nog even geholpen met een lepel. Zuur dat het was maar smullen. Dus dat doen we nog eens. Daarna at hij een halve bak (200 gram ofzo) aardbeien op, echt alles ging op. Zo hilarisch. Nu groente nog... Of is rabarber groente? HahA
Ow ik hou van rabarber O+ Lekker bezig wel!

Hoe Rapley je ei :? Ik had voor mijzelf een eitje gekookt en toen ook een meteen voor Aapie maar weet nu niet wat te doen. Ik las over prakken en op een lepeltje, is dat niet super droog? Eitje in kwarten lijkt me ook te droog. Hoe doen jullie dit, of zitten de kinderen nog niet aan de ei? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 17 mei 2021 @ 15:16:59 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_199468979
Goud eet alleen de dooier, het eiwit wordt met een rilling weer naar buiten gewipt :')
disclaimer
  maandag 17 mei 2021 @ 15:17:57 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_199469007
En te droog? Hij eet ook maisboogjes, beschuit en cracottes met niks :D
disclaimer
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 15:34:04 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199469403
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 15:16 schreef SQ het volgende:
Goud eet alleen de dooier, het eiwit wordt met een rilling weer naar buiten gewipt :')
Bied je het dan in kwarten aan?
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 15:17 schreef SQ het volgende:
En te droog? Hij eet ook maisboogjes, beschuit en cracottes met niks :D
Mja als die dooier zo in je keel blijft hangen lijkt me dat zo droog. Die andere dingen worden eerst helemaal nat gesabbeld :')
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 18:09:02 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199487793
Aapie rapleyde vandaag even bijna een hele boterham met pindakaas naar binnen :o Ik heb maar even een fles laten vallen, ik zag dat een broodje pindakaas gelijk staat aan een fles van 300ml :o :D

Vanavond hou ik het maar bij een stukje fruit, zelf eten we soep.

Kennen jullie trouwens deze site? https://solidstarts.com/ Daar kun je heel goed per soort voedsel vinden hoe je het aan kan bieden bij 6-9 maanden, 9-12 maanden en 12+ maanden. Ik vind het wel een handige gids! Al doe ik het blijkbaar niet altijd "goed", zo had ik Aapie een rauwe wortel gegeven. Kon hij niet veel meer mee dan een beetje aan sabbelen maar hij vond het geloof ik wel best :P
  dinsdag 18 mei 2021 @ 22:14:27 #160
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199494101
Ja die website is leuk! Vriendin van me zweert dr bij. Haar insta is ook tof om te volgens trouwens
pi_199509339
Ei in stukjes inderdaad. Doen we al tijden. Ook gebakken. Die website zal ik ook eens bekijken
pi_199531251
Bubbles eet dus ook regelmatig brood met pindakaas en ik merk dat ik het een beetje eng vind dat er zoveel aan haar gehemelte blijft plakken. Doen jullie daar iets speciaals mee? Of slikken ze dat vanzelf wel door als het loslaat? :P
  vrijdag 21 mei 2021 @ 13:03:21 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_199538851
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 22:49 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles eet dus ook regelmatig brood met pindakaas en ik merk dat ik het een beetje eng vind dat er zoveel aan haar gehemelte blijft plakken. Doen jullie daar iets speciaals mee? Of slikken ze dat vanzelf wel door als het loslaat? :P
Slikken ze door of spugen ze weer uit :Y
Overigens plakt brood altijd in het gehemelte, of het nou pindakaas of iets anders is.
Dat, of je smeert het er te dik op. Voor zo'n baby is echt het dunste van het dunste laagje genoeg, ik gebruik echt maar een mespunt voor een hele boterham.
disclaimer
pi_199540001
Dan zal het dat laatste zijn :@. Als ik haar brood met wat boter geef merk ik niets maar ik dacht gisteren ‘toch even voelen’ en haar hele gehemelte zat onder :'( . Toch maar wat minder erop smeren dan inderdaad!
pi_199551997
Hoe is het ook alweer met starten als baby 6 maanden is maar nog niet zelfstandig kan zitten? Dan nog wachten tot hij/zij het wel kan toch?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 22 mei 2021 @ 10:55:34 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_199552069
Normaal wel, maar ik nam ze ook nog wel eens op schoot :)
disclaimer
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 12:06:34 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199552692
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 13:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Slikken ze door of spugen ze weer uit :Y
Overigens plakt brood altijd in het gehemelte, of het nou pindakaas of iets anders is.
Dat, of je smeert het er te dik op. Voor zo'n baby is echt het dunste van het dunste laagje genoeg, ik gebruik echt maar een mespunt voor een hele boterham.
Dan smeer ik veel te veel :o Maar blijft brood niet sowieso van zichzelf plakken?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 14:17 schreef Smart_ass het volgende:
Dan zal het dat laatste zijn :@. Als ik haar brood met wat boter geef merk ik niets maar ik dacht gisteren ‘toch even voelen’ en haar hele gehemelte zat onder :'( . Toch maar wat minder erop smeren dan inderdaad!
Ik had het laatst ook, zijn mondje leek leeg maar er zat nog een hele plak tegen zijn gehemelte aan :o Ik heb het er toen zelf uitgehaald.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 12:08:26 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_199552708
Ja, brood blijft soberso wel plakken. Maar met duimendik pindakaas wordt het niet makkelijker zeg maar :')
disclaimer
  zaterdag 22 mei 2021 @ 15:23:16 #169
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199555395
Gewoon zelf op laten lossen, met je vinger in de mond steken loop je risico op het naar achter duwen.

En zitten met ondersteuning is voldoende. Ze hoeven niet zelf te kunnen zitten. Als ze gestut met een handdoek of kussentje niet helemaal scheef zakken dan is het prima *O*
pi_199575272
Geroosterd brood zou ook minder plakken las ik ? Geen ervaring mee.
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 23:36:36 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199591090
Hoeveel Rapley(d)en jullie met een baby van 7 maanden? Ik probeer elke dag wel iets te doen maar in de hectiek is het vaak maar 1 a 2 keer per dag. Vandaag zelfs helemaal niet :@
  maandag 24 mei 2021 @ 06:38:31 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_199592132
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 23:36 schreef MaJo het volgende:
Hoeveel Rapley(d)en jullie met een baby van 7 maanden? Ik probeer elke dag wel iets te doen maar in de hectiek is het vaak maar 1 a 2 keer per dag. Vandaag zelfs helemaal niet :@
Elke maaltijd die ik zelf ook neem. Grofweg 4 keer per dag dus.
disclaimer
pi_199592138
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 23:36 schreef MaJo het volgende:
Ik doe niet alles. Aardappelen en broccoli eet hij niet rapley dus heb ik dat gisteravond geprakt en zo gegeven. Gemixt gaat het erin als koek. Fruit doe ik wel altijd rapley.
  maandag 24 mei 2021 @ 09:02:25 #174
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199592542
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 06:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Elke maaltijd die ik zelf ook neem. Grofweg 4 keer per dag dus.
Hier ook zo, met de kanttekening dat toen ze nog veel slaapjes deed en die tegelijk met een eet moment waren, ik het ook wel eens over sloeg
pi_199592568
Elke keer dat ik iets at en L wakker was. In het begin is dat niet elke maaltijd maar de wakkere periodes worden steeds langer waardoor er vanzelf vaker werd meegegeten.

Als ik vooraf wist dat het een hectische dag zou worden dan zorgde ik ervoor dat er eten voor het grijpen lag. Dat doe ik voor mijzelf ook anders sla ik uit gemak een maaltijd over of wordt het een snaaifestijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')