Lidmaatschap van de Koninklijke Unie der Taalpuristen is slechts voorbehouden aan echte taalpuristen met een diepgewortelde liefde voor interpunctie, een aangeboren talent om taalfouten op te sporen en de oerdrang om elke falende Fokker op zijn fouten te attenderen.
Niet door mijn diepgewortelde liefde voor de interpunctie, maar door mijn afkeer voor de fouten die erin worden gemaakt.
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:25 schreef Luigi het volgende:
Wat een kut-clubje lijkt me dat zeg!
quote:Ik ben er bijna van overtuigd dat dat eerder een kutclubje zou worden...
Op maandag 30 december 2002 15:25 schreef Luigi het volgende:
Wat een kut-clubje lijkt me dat zeg!
quote:Fokker is was een bedrijf.
Op maandag 30 december 2002 15:24 schreef Kreator het volgende:
Wegens een toenemend aantal taal-, type- en interpunctiefouten in de topics op FOK heb ik, jullie almachtige PTA mod, besloten een clubje op te richten:
De Koninklijke Unie der Taalpuristen.Lidmaatschap van de Koninklijke Unie der Taalpuristen is slechts voorbehouden aan echte taalpuristen met een diepgewortelde liefde voor interpunctie, een aangeboren talent om taalfouten op te sporen en de oerdrang om elke falende Fokker FOK!ker op zijn fouten te attenderen.
quote:Je zou juist vereerd moeten zijn
Op maandag 30 december 2002 15:26 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Ik meld me af
quote:Inderdaad
Op maandag 30 december 2002 15:27 schreef gelly het volgende:[..]
Je zou juist verkeerd moeten zijn
.
quote:Als ik dan als voorzitter zijnde even een tergend voorbeeld mag geven:
Op maandag 30 december 2002 15:26 schreef Pjederdy het volgende:
De smiley is een internettechnology die complete zinnen vervangt. Een zin eindigt met een punt. Ergo: De echte taalpurist is nu met trillende handen een dreigreply aan Pjederdy aan het schrijven.
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:27 schreef Maanvis het volgende:
Oh ik meld me wel aan hoor <-- Ik mis een puntMag dat?
*wacht op Dalai* <-- Geen hoofdletter gebruik bij starten van een nieuwe zin en gebruik van vreemde tekens
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:27 schreef Maanvis het volgende:
Oh, ik meld me wel aan hoor.Mag dat?
*Wacht op Dalai*.
quote:Waarom gebruik jij dan ook geen punten?
Op maandag 30 december 2002 15:30 schreef xman het volgende:[..]
quote:Precies.
Op maandag 30 december 2002 15:32 schreef Kreator het volgende:
Xman is dan weer een voorbeeld van een jonge welwillende taalpurist die zijn beste beentje voorzet, maar het aangeboren talent mist. Dat is niet erg, maar zet jezelf dan niet voor schut door iemand te verbeteren zonder daarbij zelf de regels der interpunctie in acht te nemen.
quote:
Op maandag 30 december 2002 15:31 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Waarom gebruik jij dan ook geen punten?
quote:Zucht!
Op maandag 30 december 2002 15:32 schreef Kreator het volgende:
Xman is dan weer een voorbeeld van een jonge welwillende taalpurist die zijn beste beentje voorzet, maar het aangeboren talent mist. Dat is niet erg, maar zet jezelf dan niet voor schut door iemand te verbeteren zonder daarbij zelf de regels der interpunctie in acht te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |