abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182112750
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Deel vier. Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182112835
Ik sloot de vorige met deze post:

quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 14:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een verschil in de prijzen voor de zwemlessen zeg. Is het nu altijd zo dat kinderen in kleinere groepen (duurdere lessen) ook eerder afzwemmen? Ik ben wel benieuwd of de hogere kostprijs 'terugverdiend' wordt doordat er minder lessen nodig zijn :)

2 Vriendinnen die ik gesproken heb over het zwemmen betaalden 15 en 17 E per les van 45 min. 1 van hen zei dat haar zoon al iets van 60 lessen had gehad, zonder diploma :o

Wat is gemiddeld het aantal lessen dat ze nodig hebben voor A?
Bij ons kan je kiezen, groepen van max 12 kinderen of van max 8 kinderen. Ik ben heel blij dat we nooit voor de kleine (duurdere) groep gegaan zijn. In de praktijk waren er altijd wel kinderen afwezig, waardoor hij nooit aan de 12 kinderen per keer zat. Had me echt bekocht gevoeld als ik meer had betaald voor een kleinere groep! Pas nu hij voor B gaat, is de groep meestal wel vol.

Voor A had onze kleuter ca. 60 lessen whoops, dat waren er 74 dus, volgens de app :@ - van 45 min nodig. Maar hij startte met net 4 jaar, achteraf gezien echt te vroeg. Hij is ook nog klein voor zijn leeftijd en kwam nog kracht tekort voor de lange banen...

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 24-09-2018 21:19:37 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182120222
Oudste startte met vijf (heel bewust, want ook ons werd verteld dat ze met vier de kracht nog niet hebben) en heeft er alsnog lang (bijna twee jaar..) over gedaan. Het ene kind zwemt gewoon wat beter dan het ander, je hebt niet alles in de hand. En hij zwom twee keer per week, dus ik ga even niet uitrekenen hoeveel lessen dat waren oke? :+ #struisvogel
pi_182120315
Waarom kiezen/kozen jullie niet voor een pakket? Of zijn die niet beschikbaar?

Hier met 5 1/2 begonnen, een compleet A-pakket voor ¤595,-
Een keer per week een half uur, maximaal 6 kinderen.
Bij ''badje 2'' (als ze zonder bandjes kunnen) gaan ze naar 2x per week een half uur, maximaal 12 kinderen.
pi_182120338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:51 schreef L-E het volgende:
Oudste startte met vijf (heel bewust, want ook ons werd verteld dat ze met vier de kracht nog niet hebben) en heeft er alsnog lang (bijna twee jaar..) over gedaan. Het ene kind zwemt gewoon wat beter dan het ander, je hebt niet alles in de hand. En hij zwom twee keer per week, dus ik ga even niet uitrekenen hoeveel lessen dat waren oke? :+ #struisvogel
Ik heb ook zo'n vermoeden dat wij geen Silvomowidjojo hebben, dus ik struisvogel met je mee vwb het aantal lessen :+. Ik denk in ieder geval dat hij al op een aantal zit waarbij sommigen hierboven hun A tm F al gehaald hebben en mijne heeft de helft van de les zijn drijfvest nog aan volgens mij :7
pi_182120346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:01 schreef Poes. het volgende:
Waarom kiezen/kozen jullie niet voor een pakket? Of zijn die niet beschikbaar?

Hier met 5 1/2 begonnen, een compleet A-pakket voor ¤595,-
Een keer per week een half uur, maximaal 6 kinderen.
Bij ''badje 2'' (als ze zonder bandjes kunnen) gaan ze naar 2x per week een half uur, maximaal 12 kinderen.
Pakketten hebben we niet nee. Bij ons werken ze ook niet met badjes, of met ABC, maar volgens Easyswim.
pi_182120355
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Pakketten hebben we niet nee. Bij ons werken ze ook niet met badjes, of met ABC, maar volgens Easyswim.
Wat zonde.. hier mogen ze er over doen zolang nodig is.

Hier werken ze met het Nationaal zwemABC.
pi_182120388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:05 schreef Poes. het volgende:

[..]

Wat zonde.. hier mogen ze er over doen zolang nodig is.

Hier werken ze met het Nationaal zwemABC.
Met 1 x per week zwemmen, zou hij bij ons met ons tarief er anderhalf jaar over mogen doen. Dus denk niet dat wij (veel) duurder uit zullen zijn dan jouw totaalpakket.

Hij is nu 10 maanden bezig dus zou nog 8 maanden hebben om (vergelijkbaar met) A te halen voor dat bedrag. We zullen wel zien. Het is ook gewoon een fijne school met fijne badmeesters, dat vind ik het belangrijkste :)
pi_182120437
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Met 1 x per week zwemmen, zou hij bij ons met ons tarief er anderhalf jaar over mogen doen. Dus denk niet dat wij (veel) duurder uit zullen zijn dan jouw totaalpakket.

Hij is nu 10 maanden bezig dus zou nog 8 maanden hebben om (vergelijkbaar met) A te halen voor dat bedrag. We zullen wel zien. Het is ook gewoon een fijne school met fijne badmeesters, dat vind ik het belangrijkste :)
Oh dat valt reuze mee. Ik schrok nogal van de prijzen van de losse lessen in het vorige topic, maar heb niet de moeite genomen om het uit te rekenen :+
pi_182120697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:01 schreef Poes. het volgende:
Waarom kiezen/kozen jullie niet voor een pakket? Of zijn die niet beschikbaar?

Hier met 5 1/2 begonnen, een compleet A-pakket voor ¤595,-
Een keer per week een half uur, maximaal 6 kinderen.
Bij ''badje 2'' (als ze zonder bandjes kunnen) gaan ze naar 2x per week een half uur, maximaal 12 kinderen.
Bij ons bieden ze alleen een B/C pakket, maar die zijn zo duur dat ik niet denk dat het de moeite is. Sowieso wil de oudste vooralsnog niet door voor C.

Met een gemiddelde prijs van ¤50 voor 6 lessen (toen we startten was het 48 volgens mij, nu 51,50), heb ik ¤616 uitgegeven voor A. Valt me nog best mee eigenlijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door Phaidra op 25-09-2018 10:47:05 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182120759
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij ons bieden ze alleen een B/C pakket, maar die zijn zo duur dat ik niet denk dat het de moeite is. Sowieso wil de oudste vooralsnog niet door voor C.
Hebben jullie (nog) schoolzwemmen?
Wij wel, ik hoop dat hij daar z'n B en/of C kan halen.

Volgens mij is A tegenwoordig zo uitgebreid dat B/C overbodig zijn geworden, of niet?
pi_182121025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:36 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hebben jullie (nog) schoolzwemmen?
Wij wel, ik hoop dat hij daar z'n B en/of C kan halen.

Volgens mij is A tegenwoordig zo uitgebreid dat B/C overbodig zijn geworden, of niet?
Nee, geen schoolzwemmen. Ze zeggen dat A voldoende is voor een standaard zwembad, B voor zwembad met glijbanen/wildwaterbaan en C voor zwemmen in open water. Of het klopt weet ik niet, maar ik vind I iig nog niet goed genoeg zwemmen om hem alleen te vertrouwen. B en C zijn niet overbodig, in mijn ogen. Wel is het programma van alle diploma’s meer gericht op overleven dan technisch netjes zwemmen. Dat vind ik wel een vooruitgang.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_182121099
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee, geen schoolzwemmen. Ze zeggen dat A voldoende is voor een standaard zwembad, B voor zwembad met glijbanen/wildwaterbaan en C voor zwemmen in open water. Of het klopt weet ik niet, maar ik vind I iig nog niet goed genoeg zwemmen om hem alleen te vertrouwen. B en C zijn niet overbodig, in mijn ogen. Wel is het programma van alle diploma’s meer gericht op overleven dan technisch netjes zwemmen. Dat vind ik wel een vooruitgang.
Oh dat wist ik niet. Vaak gaan B en C vrij snel, de meeste kinderen die ik ken hadden ze binnen een paar maand.
pi_182121142
Ik zou mijn kind met alleen A echt niet vertrouwd heb in een zwembad :o zoveel hoeven ze daarvoor niet te kunnen. Als ze eenmaal kunnen drijven gaat het hard en dan haal je B en C er vrij makkelijk achteraan. Het is dan vooral een kwestie van meters maken en uithoudingsvermogen kweken. Kun je ook wel zelf regelen natuurlijk maar persoonlijk vond ik een uur per week les een minder grote opgave dan dat zelf organiseren. En zelfs nu met C let ik erop dat we regelmatig gaan zwemmen om het bij te houden, meneer doet nog steeds de eerste slagen alsof hij niet kan zwemmen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_182121174
En voor de statistieken: 3 jaar en 4 maanden babyzwemmen, een jaar kleuterzwemmen (1x per week een half uur), 11 maanden A, 3 maanden B, 3 maanden C (1x per week een uur). Alles voor ongeveer een tientje per uur. Ik wil ook niet weten hoeveel geld ik naar het zwembad gedragen heb :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_182121345
Hier wordt eind van het jaar gestart met zwemles. K is dan bijna 5.5
Wilde haar eigenlijk aan het begin van het schooljaar laten starten maar had even geen rekening met een enorme wachtlijst gehouden.
Ze is gelukkig wel goed watervrij, en in het bad waar wij regelmatig met haar heen gaan mag ze van de badmeester met een kurk om zwemmen ipv de gewone bandjes. Ben benieuwd hoelang het gaat duren.
Denk dat vooral het luisteren naar de uitleg een grotere opgave wordt dan het zwemmen zelf _O-
pi_182121520
Wij mogen Lou pas met 4,5 opgeven voor zwemles. Dan hebben ze eerst 'waterfestijn' om ze watervrij te maken á 6,60 per les en zodra ze naar het grote bad mogen heb je pakketten met diplomagarantie. Je kunt kiezen uit ¤446,00 voor alleen A, ¤557,00 voor A+B of ¤644,00 voor A+B+C.
pi_182121524
ik vond het eigenlijk ook geen optie om niet voor C te gaan. Gelukkig vonden beide kinderen het ook geen probleem om door te gaan. Ik zie bij oudste zoveel verschil tussen haar en vriendinnetjes qua zwemmen. Niet eens qua techniek maar ook qua uithoudingsvermogen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 25 september 2018 @ 11:51:19 #19
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_182121784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:29 schreef Skittles het volgende:
Wij mogen Lou pas met 4,5 opgeven voor zwemles. Dan hebben ze eerst 'waterfestijn' om ze watervrij te maken á 6,60 per les en zodra ze naar het grote bad mogen heb je pakketten met diplomagarantie. Je kunt kiezen uit ¤446,00 voor alleen A, ¤557,00 voor A+B of ¤644,00 voor A+B+C.
Dat valt best mee. Hier is een zwemschool met ABC-pakket voor ¤1500,- als je start met 4 jaar en ¤1000,- als je start met 5 jaar 🙈
pi_182123022
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:51 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Dat valt best mee. Hier is een zwemschool met ABC-pakket voor ¤1500,- als je start met 4 jaar en ¤1000,- als je start met 5 jaar 🙈
Krijgen ze gouden zwembandjes om? :'(
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:30:48 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182123485
Ik wilde kleuter aanmelden voor EasySwim, een pakket met diplomagarantie. Er was alleen een kleine wachtlijst.. Ze hebben in maart 2021 plek :o

Nu dus toch maar aangemeld voor de traditionele ABC zwemmen :P

Er is hier in de buurt ook een zwemschool die heeft iets van 8 niveaus ofzo en aan het eind zit pas een diploma, dat overeenkomt met het C diploma. Maar tussendoor volgens mij niks. Iemand daar bekend mee?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_182123657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:04 schreef Poes. het volgende:

[..]

Krijgen ze gouden zwembandjes om? :'(
Dit dus! Ik ga per kind er nog wel meer geld aan kwijt zijn ben ik bang. Belachelijk toch.. en ja niet gaan is natuurlijk geen optie (ik woon aan het water).

Ik had vandaag ook een wennende bijna kleuter. Hij was heel relax. Ging zonder angst of twijfel de klas in. Ging rustig met de kralen spelen en op zijn stoeltje zitten. Ik mocht zo weg en hij was boos dat ik hem al eerder kwam ophalen. _O-
Alleen buitenspelen vond hij iets moeilijker, maar dat snap ik ook wel.
Gewoon over een week heb ik twee kleuters :o
pi_182123965
Loj ook al zo goed gegaan, fijn zeg! :)

Wij doen Leer uw eigen kind zwemmen en daarna Survival ABC. Vervolg op baby - en peuter zwemmen. Kost 40¤ in de maand. Straks ABC zwemmen is vanaf bijna 5 jaar en dat is ¤ 41,50 en ¤ 10 per diploma. Pakketten heeft deze aanbieder niet. We zijn nu met bijna 4 al tijden bezig met de rug schoolslag, maar dat is gewoon puur beweging oefenen. We stoppen met peuter zwemmen als hij 4 wordt en in januari gaat hij dan als de wachtlijst het toelaat naar Leer uw eigen kind zwemmen en dat is om 8.15 uur 's ochtends op zaterdag :o Afzien. Wow Clubsoda, dus na A heeft je kind binnen drie maanden B en daarna binnen drie maanden C gehaald? De voorgeschiedenis is wel hetzelfde als bij onze R. dus wie weet gaat dat hier ook zo snel. Luisteren is nog het lastigst en ik ben er in het eerste jaar bij dus ik ben benieuwd of dat een handige set is...

Nou hier hadden we ook wennen vandaag op de basisschool. Ik was zooo gespannen, gister dikke migraine aanval ook (door meerdere spannende dingen). Zijn beste vriend zit in groep twee en die zagen we buiten al. Geweldig,kon ik zo achter die moeder aanlopen :+ We leerden waar zijn wc was, waar de jas en tas hing, waar de beker kwam te staan, en zijn sportschoenen die ze normaal de rest van de dag ook binnen aan hebben. Ze hebben hand aan hand alles verkend O+ en achteraf bleek alle drie de lokalen (incl gymlokaal) lekker gespeeld en ook buiten. Ze had er geen kind aan. Hij had geplast zei hij zelf, hij had het tegen het vriendje gezegd dat hij moest en hij is geweest _O_ Straks even de onderbroek controleren hahah. Maar wat een topper. Zonder dat vriendje was het wel heel wat anders geweest, want de rest van de kindjes vond hij maar niets. Het speelgoed vond hij geweldig en plastic soep is het thema en hij heeft meteen al in het kringgesprek verteld over recyclen :D Hij wou niet eerder naar huis eigenlijk. Thuis gebunkerd van het brood en nu doodmoe op de mobiel op de bank hangen. Donderdag mag hij weer en heeft al zin. Ooh wat ben ik daar toch gelukkig mee :) En ook naar de wc geweest, vind ik ook een hele opluchting. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 25-09-2018 14:13:19 ]
pi_182124235
Bijna 2 kleuters Loj! Hoe zijn ze met hun kleine zusje? O+

F had vanochtend een tekening gemaakt voor een jongetje uit de klas. Die wilde hij gaan geven maar een andere jongetje (met wie hij afgelopen week 2x had gespeeld) was jaloers en wilde de tekening hebben. F heeft de tekening toen aan hem gegeven. Interessant hoe dat dus werkt, het jongetje voor wie de tekening was heeft er niets van gemerkt maar dat andere jongetje eiste het dus zo op. Hmmm....
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:45:41 #25
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182124414
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Bijna 2 kleuters Loj! Hoe zijn ze met hun kleine zusje? O+

F had vanochtend een tekening gemaakt voor een jongetje uit de klas. Die wilde hij gaan geven maar een andere jongetje (met wie hij afgelopen week 2x had gespeeld) was jaloers en wilde de tekening hebben. F heeft de tekening toen aan hem gegeven. Interessant hoe dat dus werkt, het jongetje voor wie de tekening was heeft er niets van gemerkt maar dat andere jongetje eiste het dus zo op. Hmmm....
Dat is nogal wat :o
Nu is het nog maar een tekening, maar straks wordt het een stuk fruit of speelgoed oid. Ik zou het jochie hebben uitgelegd, van nee, deze is voor X, maar ik zal F. vragen ook voor jou wat moois te maken.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182124515
Dat kan, maar kennelijk heeft F zelf besloten om de tekening dan maar aan die jongen te geven. En dat was natuurlijk ook gewoon lief. Ik zou het als ik alleen was met F even navragen: "Goh, die tekening was toch eigenlijk voor X bedoeld, maar je gaf hem aan Y. Waarom eigenlijk?" En dan kun je daar een beetje een gesprekje over hebben. Misschien staat F er ook achteraf gewoon achter dat hij het aan het andere jongetje gaf en gunde hij het dat jongetje ook. En misschien ook niet, en dan kun je bespreken hoe F een volgende keer voor zichzelf kan opkomen en dat hij niet verplicht is het aan een ander te geven als die ander stampei maakt. Dat lijkt me beter dan je er als moeder direct mee bemoeien. Het is zo'n typisch sociaal dingetje, waar ze hun weg in moeten leren vinden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182124538
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dat is nogal wat :o
Nu is het nog maar een tekening, maar straks wordt het een stuk fruit of speelgoed oid. Ik zou het jochie hebben uitgelegd, van nee, deze is voor X, maar ik zal F. vragen ook voor jou wat moois te maken.. :)
Prima oplossing inderdaad.

Ik heb morgen mijn eerste standaard gesprekje met Nora haar juf en ik twijfel een beetje over het volgende. Er zit een meisje bij haar in de klas en Nora heeft al een paar keer gezegd dat ze nogal bazig doet. Waarop ik zeg dat Nora alleen naar de juffen moet luisteren en voor de rest naar niemand.

Afgelopen maandag weer hetzelfde verhaal. 'Nora, dan ga je niet meer met haar spelen, ze is dan geen leuk vriendinnetje voor jou'. Het schijnt dat Nora dat ook aangeeft dat ze niet wilt spelen, maar ze blijft achter Nora aanhobbelen. Ook mag ze niet met andere kindjes van haar spelen.
Ik twijfel dus of ik dit morgen ter sprake zal brengen bij de juf, of dat ik de moeder erop aanspreek...
pi_182124589
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:52 schreef Franny_G het volgende:
Dat kan, maar kennelijk heeft F zelf besloten om de tekening dan maar aan die jongen te geven. En dat was natuurlijk ook gewoon lief. Ik zou het als ik alleen was met F even navragen: "Goh, die tekening was toch eigenlijk voor X bedoeld, maar je gaf hem aan Y. Waarom eigenlijk?" En dan kun je daar een beetje een gesprekje over hebben. Misschien staat F er ook achteraf gewoon achter dat hij het aan het andere jongetje gaf en gunde hij het dat jongetje ook. En misschien ook niet, en dan kun je bespreken hoe F een volgende keer voor zichzelf kan opkomen en dat hij niet verplicht is het aan een ander te geven als die ander stampei maakt. Dat lijkt me beter dan je er als moeder direct mee bemoeien. Het is zo'n typisch sociaal dingetje, waar ze hun weg in moeten leren vinden.
Ik was er niet bij, vriend vertelde het mij, maar zo'n gesprekje gaan het we zeker nog met F hebben ja :) Juist dat sociale is iets wat ze nu gaan leren lijkt me. Ik ben benieuwd wat hij er zelf over zegt vanmiddag :)
pi_182124617
Hmm Sunshine, als ze bij elkaar in de klas zitten, kun je volgens mij niet zeggen dat ze maar niet met dat meisje moet spelen of dat zij geen goed vriendinnetje is. De uitdaging van school is nu juist dat je met heel verschillende kinderen in de klas zit, de ene leuker dan de ander, en dat je daar mee moet om leren gaan. Daarnaast is dat meisje zich ook nog aan het ontwikkelen op sociaal gebied en die weet misschien nog niet goed hoe dit gedrag overkomt etc. Dan is het ook best hard als er wordt gezegd: 'Ik wil niet meer met jou spelen." Dat laatste is I een paar keer overkomen, op kdv en ook op school, en dat is behoorlijk verdrietig. Ik kan daar verder ook weinig aan doen, want de juf kan kinderen ook niet echt dwingen om met elkaar te spelen (bij het buitenspelen bijv). Dus ik ga dan ook maar met I in gesprek om erachter te komen wat de reden kan zijn. Ik weet dat zij in haar enthousiasme ook wat te hard kan gaan bijv. Dat is zo lastig om uit te leggen nog. Maar goed, als je ervan uitgaat dat die kinderen het in essentie gewoon goed bedoelen maar niet altijd weten hoe, dan geeft dat een ander uitgangspunt. I werd overigens afgelopen jaar door een paar meisjes buitengesloten omdat die haar gewoon nog wat kinderachtig vonden. Die waren al 6 en I net 4.

Maar dat bazige gedrag kan voor Nora ook een aanleiding zijn om te leren assertief te zijn. En dan niet door uitsluiting (ik wil jou niet), maar door tijdens het spelen voor zichzelf op te komen. Ik zie tussen I en haar vriendinnetjes overigens ook vaak bazig gedrag, de ene keer is het I de andere keer een ander. Dat hoort ook echt bij deze leeftijd: ze snappen dat samenspelen gewoon nog niet helemaal. Ze willen gewoon erg graag hun zin doen, en daarnaast heb je kinderen die makkelijk over zich heen laten lopen. Juf kan dat natuurlijk wel wat begeleiden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Franny_G op 25-09-2018 15:08:19 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 september 2018 @ 16:50:24 #30
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_182126494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:04 schreef Poes. het volgende:

[..]

Krijgen ze gouden zwembandjes om? :'(
Dat vraag ik me ook af. Bij het nakijken zag ik dat het trouwens ¤1300,- ipv ¤1000,- was als ze met 5 jaar beginnen.
In datzelfde zwembad kun je bij de gemeente zwemlessen nemen voor ¤400,- voor alleen A.
Een losse zwemles kost ¤7,80 per 45 min.
pi_182126603
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 16:50 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Bij het nakijken zag ik dat het trouwens ¤1300,- ipv ¤1000,- was als ze met 5 jaar beginnen.
In datzelfde zwembad kun je bij de gemeente zwemlessen nemen voor ¤400,- voor alleen A.
Een losse zwemles kost ¤7,80 per 45 min.
Hier zijn A&B&C samen ¤725,- :o

A dus ¤595,- en kun je ook losse lessen à ¤37,- voor A en B of ¤22,90 voor C per maand.
pi_182127162
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik twijfel dus of ik dit morgen ter sprake zal brengen bij de juf, of dat ik de moeder erop aanspreek...
Ik houd nu voor mezelf aan dat dingen die op school gebeuren, in principe op school opgelost moeten worden. Idealiter door de kindjes onderling, als dat niet lukt met de juf erbij. En als het dan nog niet goed loopt, dan kan ik altijd nog de ouders aanspreken.

Hebben jullie het boek De Schoolfabriek gelezen? Dat heb ik er vlak voor de start van het schooljaar nog even snel doorheen gejast. Geen hoogstaande literatuur, maar best een leuke introductie met het leven als moeder van een schoolgaand kind :)
pi_182130101
bij mijn net 3e groeper zit het sociale ook nog wat op kleuterniveau.. ze heeft een beste vriendinnetje, maar die claimt nogal.. haar oplossing:"dan zeg ik dat ik niet wil spelen en dan zeurt vriendinnetje met aahh toe?, en dan ren ik gewoon hard weg" en toen ik vroeg hoe het vriendinnetje dan reageerde "die gaat dan heel hard huilen". Is dat niet zielig dan? "nee, ze gaat altijd huilen als ze haar zin niet krijgt"..
evengoed spelen ze toch minstens 1x per week bij elkaar.. W ziet gewoon ook echt geen andere oplossing om ook eens met iemand anders te kunnen spelen..eens valt vast t kwartje dat het socialer kan, bij beiden..
pi_182130842
en on topic... mijn kleine peutertje is een middag wezen wennen bij de nso (vanuit het KDV). Hij vond het super leuk, "veel leuker dan bij de peuters, mama". Fijn hoor!
School komt nu wel erg dichtbij, komende week wennen..
pi_182131141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:12 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oh dat valt reuze mee. Ik schrok nogal van de prijzen van de losse lessen in het vorige topic, maar heb niet de moeite genomen om het uit te rekenen :+
Met dat pakket zou Melba er... 30 maanden over mogen doen om zn A te halen om het eruit te halen :+ ik hoop dat ie er minder dan 2,5 jaar iver doet. Maar je weet maar nooit. Betaal t dan alleen liever niet in 1 keer...
Kwak
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:00:47 #36
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_182131173
Mijn dochter is begonnen met zwemmen toen ze 4.5 was. Hier in het buitenbad zwemt ze in het seizoen 3x in de week een half uur. Een les kost ¤ 4.25 en dan heb je nog 6 compensatie lessen. Ze is ver gekomen maar aan het eind toen school en gym er weer bij kwam was de koek wel op.

In mei gaat ze weer verder. Maar dan haal ik haar wel van gym af.
pi_182131306
Interessant om die sociale dingen te lezen. Ik neig ook naar wat amsel em franny zeggen: school is school en sociale dingen moeten ze ook oefenen. Ik praat thuis wel over dat soort dingen maar dan vooral om te checken hoe hij zich voelt w.b. zelfverzekerdheid en hoe hij het ervaart. Speels ook wel over omgaan met elkaar enzo.
Kwak
pi_182131365
Jeetje, vanmiddag kregen we bericht dat de juf van B gisterenavond een hersenbloeding heeft gehad en op de IC ligt. Ze zal denk ik midden 40 zijn en heeft 2 kinderen.

Voor B zijn er nu 5 invallers want zijn 'echte' juf zit thuis vanwege bekkenproblemen tijdens haar zwangerschap. B vindt het nu extra interessant wie hij elke dag in de klas treft....

Ik vind het zo zielig en naar voor zijn juf, echt zo'n lieve kleuterjuf is het. Klikte ook goed met B.

Kwamen er daardoor wel achter dat B bidt voor het eten op school. Hij deed het even voor thuis. Ik werd getriggerd omdat in de mail bidden werd genoemd en vroeg er naar bij B. Hij zit op een Christelijke school maar ik had in mijn hoofd dat ze niet baden. Vind er overigens niets mis mee. Verre van ook al doen wij het thuis niet.
pi_182131560
Zo, dat is nog eens een bericht, exode, Heftig zeg. Hopelijk komt het goed met de juf.

I zit ook op een christelijke school. Ik merk het vooral aan de liedjes. Gisteren kwam ze de klas uit: Mama, ik heb een nieuw liedje: "Vreeheede is wat ik jou wens, aaahaandacht is wat ik jou wens." En even later: "Dat is een liedje over God."
En I, wat betekent dat eigenlijk: vrede?
"Weet ik niet."
:') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182131595
tjee, exode.. wat een naar bericht!
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:23:59 #41
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_182131691
Wat een naar bericht exode.

S. zit op een katholieke school en daar bidden ze ook. Dat ze vorig jaar ineens heel vrolijk dank u voor deze nieuwe morgen etc te zingen was wel grappig :D
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:28:06 #42
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_182131796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:08 schreef exode het volgende:
Jeetje, vanmiddag kregen we bericht dat de juf van B gisterenavond een hersenbloeding heeft gehad en op de IC ligt. Ze zal denk ik midden 40 zijn en heeft 2 kinderen.
De rillingen lopen over mijn rug als ik dit lees, brrr! Helaas ook de nodige ervaring mee...

Als je tips wil over hoe je zoiets het beste op kinderniveau kan uitleggen, mag je me DM-en :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_182132014
Wat een naar bericht. Hopelijk wordt de juf weer helemaal de oude.

Hier had de juf van J ook nieuws, gelukkig heel leuk, ze is namelijk zwanger. Rond de kerst dus een nieuwe juf. Nog geen idee of de juf daarna weer fulltime terugkomt, dus even afwachten.

Intussen is J de afgelopen twee dagen ziek thuis geweest. Morgen gaat ie weer naar school, en is het kijkochtend. Ik mag dus een uurtje meekijken en meespelen in de klas (er zijn een aantal ochtenden, elke keer max 5 ouders geloof ik). Ik ben benieuwd hoe J is in deze klas. Hij kent nog niet alle kinderen, en ik hoor m ook nog niet veel over speelafspraken, maar hij zegt het heel leuk te vinden. In de vorige klas heeft t ook een tijd geduurd, maar toch vraag ik me dan af en toe af of ie zn plekje in de groep wel genoeg heeft gevonden.
pi_182132968
Exode. Wat een naar bericht. Hopelijk komt de juf er goed bovenop.

R zit ook op een Christelijke school. Vandaag vroeg ze of God echt was of een sprookje. Ik heb gezegd dat de meningen daarover verdeeld zijn. Zij besloot om in hem te geloven, want ze vindt hem heel lief.
Daarna heb ik haar een paar van de bijbelverhalen die ik ken verteld. Ze luisterde met volle aandacht. O+
pi_182133013
Jeetje Exode wat heftig... heb als kind zoiets gehad maar dat ging toen langs me heen (juf die ik zou krijgen in groep 4 overleed plotseling op vakantie in Thailand, in de zomer), maar kende haar nog niet. Mijn moeder had t wel uitgelegd maar ik vond t vooral een beetje raar geloof ik...

Las net op nrc een artikeltje dat McKinsey had berekend dat de vacatures in de zorg en onderwijs allemaal opgelost kunnen worden als alle parttimers 1 uurtje meer gaan werken.

Leuk bedacht, maar dan heb je wel 36 verschillende juffen nodig voor 1 fulltime vacature. Lijkt me superhaalbaar :') in een groot ziekenhuis kan ik me er iets bij voorstellen maar dan nog zit je met specialismen enzo...
Kwak
pi_182133064
Oh en voor de kenners: hier kwam ik mee thuis (liedje) van mijn Christelijke school

Blij blij maartje is zo blij
Want jezus is een kind van mij
Daarom is mijn hartje ook zo blij blij blij
Ik ben blij Deborah Jezus
(3x)
Halleluja prijzenham!

Ruzie met mn moeder joh, dat dat echt de tekst was, heus!! O-)
Kwak
pi_182134205
Dat liedje ken ik ook nog wel van vroeger ja :+

Wat een naar nieuws Exode :{ Hopelijk komt het wel weer goed met de juf!

Hilmo, had helemaal over je post heen gelezen. Wat fijn dat het zo goed ging op school vandaag met R! Handig zo'n vriendje die hem op sleeptouw neemt, dat maakt het meteen een stuk minder spannend lijkt me :)

Ik vroeg F vanmiddag hoe het nou zat met die tekening. Hij had de tekening inderdaad voor vriendje O gemaakt, maar vriendje B wilde hem heel graag hebben. Dus had hij hem maar gegeven. En nu ging hij nog maar 2 tekeningen maken, voor allebei 1 :s) Opgelost, slotje er op :7
Wel nog even doorgepraat over dat als een ander kindje iets wil van hem, hij dat niet perse hoeft te doen. Dat snapte hij heel goed; hij ging echt niet zijn speelgoed of broodje krokovrokken weggeven aan een ander kindje dus :+
pi_182134319
Exode wat erg van de juf! Heftig hoor. En ik snap dat het voor de school heel lastig opvangen is, maar elke dag een andere invaller is ook wel even pittig!

Ik vind het heel leuk om te zien hoe die kleine kleutertjes soms al best goed op hun eigen handelen kunnen reflecteren. Bedenken waarom ze iets op een bepaalde manier hebben aangepakt en hoe het ook eventueel anders zou kunnen. Ik sta soms echt versteld van het inzicht van een kind van vier :o O+

Iets anders: Ik vroeg gisteren aan onze kleuter wat ze aan school zou veranderen als ze kon toveren. Gewoon om eens te kijken of er dingen zijn die haar toch wat dwars zitten, of dingen die ze echt niet leuk vindt aan school.

Het antwoord: "Dan zou ik toveren dat de klas roze was met heel veel glitters." Dat zit wel goed dus :D
pi_182138034
Amsel. Wat een leuke vraag. Ik heb meteen aan R gevraagd. Eerst riep ze: “In een kikker.” Gevolgd door: “Oh. Niet een kikker. In een prinses.” :D
pi_182138217
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:38 schreef Omentielvo het volgende:
Amsel. Wat een leuke vraag. Ik heb meteen aan R gevraagd. Eerst riep ze: “In een kikker.” Gevolgd door: “Oh. Niet een kikker. In een prinses.” :D
Net gevraagd: in een kip. :')
En dan zijn de juffen ook een kip, kip koffie, kip stoelen, kip alles. :D
Overigens eet mijn zoon ook heul graag kip. :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')