quote:Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?
“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.
Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.
Zondag met Lubach, 21.20 uur 22u, VPRO (NPO3)
ja, doen ze in amerika ookquote:Op zondag 23 september 2018 22:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Dit voor de desk beginnen is nieuw toch?
en maar janken dat anderen plagiaat plegenquote:Op zondag 23 september 2018 22:14 schreef Monolith het volgende:
Lubach heeft dit segment ook wel weer vreselijk gejat van Colbert, ook qua maniertjes.
Alles is gejat. Het hele concept. Maar toch geniet ik elke zondag weer dus het maakt niet uit.quote:Op zondag 23 september 2018 22:14 schreef Monolith het volgende:
Lubach heeft dit segment ook wel weer vreselijk gejat van Colbert, ook qua maniertjes.
Oh het maakt mij niet uit hoor. Het viel me gewoon op dat zijn lichaamstaal heel veel weg had van Colbert in zijn showopening.quote:Op zondag 23 september 2018 22:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Alles is gejat. Het hele concept. Maar toch geniet ik elke zondag weer dus het maakt niet uit.
Inderdaad, bestaat de 80's night nog?quote:Op zondag 23 september 2018 22:19 schreef RensAjacied het volgende:
Lord Nelson. Wat een tijden heb ik daar gehad vroeger haha
Meer een bash voor de verschillende programma's.quote:
Zo oud ben ik ook weer nietquote:Op zondag 23 september 2018 22:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Inderdaad, bestaat de 80's night nog?
Jij snapt dingen, Slob.quote:
Want dat is belangenverstrengeling met het programma vroege vogels?quote:Op zondag 23 september 2018 22:23 schreef RensAjacied het volgende:
Misschien kan Arjan ook wat zeggen over Janine Abbring die geld krijgt van Wakker Dier? Of mag dat niet in eigen kring.
Dit is te makkelijk hoor om de tegenpartij aan te vallen
Nee maar het is wel overduidelijk waarom ze Jaspers graag willen bashen. Ik vind dat altijd jammer als eigen motieven meespelen.quote:Op zondag 23 september 2018 22:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Want dat is belangenverstrengeling met het programma vroege vogels?
Dat lijkt me ook een wat ongefundeerde claim.quote:Op zondag 23 september 2018 22:26 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee maar het is wel overduidelijk waarom ze Jaspers graag willen bashen. Ik vind dat altijd jammer als eigen motieven meespelen.
Dit is gewoon het lokken van het stemvee.quote:Op zondag 23 september 2018 22:36 schreef Monolith het volgende:
Beetje nuance bij macro-economische cijfers kan nooit kwaad.
wel leuke gimmickquote:
Inderdaad vrij langdradig, bovendien weet ik al wel dat die jaarlijkse koopkracht getallen in feite nergens op slaan.quote:Op maandag 24 september 2018 07:15 schreef Nielsch het volgende:
Het koopkrachtitem was niet heel boeiend moet ik zeggen...
Had beter gekund en was nu ietwat rommelig. Alleen de schaapachtigheid van M en NOS was wel oké.quote:Op maandag 24 september 2018 10:29 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad vrij langdradig, bovendien weet ik al wel dat die jaarlijkse koopkracht getallen in feite nergens op slaan.
quote:Op zondag 30 september 2018 22:36 schreef EP3 het volgende:
Briljante aflevering. Hilarisch, kritisch en scherp. ZML op z'n best.
Jazeker, één van zijn beste ditquote:Op zondag 30 september 2018 22:36 schreef EP3 het volgende:
Dat was echt geweldig gedaan inderdaad.quote:Op zondag 30 september 2018 22:40 schreef richolio het volgende:
Dat Efteling stuk vond ik vooral echt prachtig
Ditquote:Op zondag 30 september 2018 22:36 schreef EP3 het volgende:
Eftelingstuk zei juist heel veel.quote:Op maandag 1 oktober 2018 00:31 schreef Japepk het volgende:
Mwah, de humor was leuk maar de items misten voor mij toch een clou. Eftelingstuk was het leukst, maar ook het nietszeggendst
Hoezo juist dat stuk? Het laat juist wel zien dat er op zo’n VN top alleen een beetje de bekende leuzen hoort zonder dat ze echt iets inhoudelijks zeggen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 08:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eftelingstuk zei juist heel veel.
Eerder dat stuk over de UN was nietszeggend
Ze vergaderen één dag in de week met de eerste kamer. Moeten ze zich ook nog inlezen, fractievergaderingen bijwonen etc. Zal minstens 2 dagen per week kosten.quote:Op zondag 30 september 2018 23:57 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
20k krentenbollen... voor 1 dag op het werk verschijnen?! Ergens gaat er toch iets mis?
Doe mij ook zo'n baan dan.. Ff 3 (ruim genomen) daagjes werken voor 20k.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:09 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ze vergaderen één dag in de week met de eerste kamer. Moeten ze zich ook nog inlezen, fractievergaderingen bijwonen etc. Zal minstens 2 dagen per week kosten.
20 duizend pietermannen_!
Op dat niveau is het toch geen extreem hoog bedrag? Zeg anderhalf tot twee dagen per week werk. Bij fulltime zou je dan op 60 rug zitten. Niet heel veel voor een openbare topfunctie. Kwalijker is dat het dus als opstap naar allerlei nevenfuncties wordt misbruikt. Daar komen dan de echte inkomsten vandaan.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:09 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ze vergaderen één dag in de week met de eerste kamer. Moeten ze zich ook nog inlezen, fractievergaderingen bijwonen etc. Zal minstens 2 dagen per week kosten.
20 duizend pietermannen_!
Niet zo hoog?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:19 schreef nanuk het volgende:
[..]
Op dat niveau is het toch geen extreem hoog bedrag? Zeg anderhalf tot twee dagen per week werk. Bij fulltime zou je dan op 60 rug zitten. Niet heel veel voor een openbare topfunctie. Kwalijker is dat het dus als opstap naar allerlei nevenfuncties wordt misbruikt. Daar komen dan de echte inkomsten vandaan.
Nee, vind ik ook niet hoor. Maar gewoon de uitspraak van de Grave... 'ja hallo ik krijg maar 20 duizend pietermannen, tuurlijk klus ik bij'quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:19 schreef nanuk het volgende:
[..]
Op dat niveau is het toch geen extreem hoog bedrag? Zeg anderhalf tot twee dagen per week werk. Bij fulltime zou je dan op 60 rug zitten. Niet heel veel voor een openbare topfunctie. Kwalijker is dat het dus als opstap naar allerlei nevenfuncties wordt misbruikt. Daar komen dan de echte inkomsten vandaan.
Er zit een subtiel verschil tussen een maand en een jaar.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niet zo hoog?
Minister president Rutte krijgt slechts dertien duizend per maand he. En die werkt denk ik wel iets meer dan twee daagjes per week.
Ja, dat realiseerde ik me ook na mijn eerste kop koffie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:58 schreef nanuk het volgende:
[..]
Er zit een subtiel verschil tussen een maand en een jaar.
20.000 per jaar is niet echt een riant salaris huhquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 08:39 schreef bamibij het volgende:
Nee, vind ik ook niet hoor. Maar gewoon de uitspraak van de Grave... 'ja hallo ik krijg maar 20 duizend pietermannen, tuurlijk klus ik bij'
quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:07 schreef RensAjacied het volgende:
Daar zijn we weer. Pechtold en Rutte zijn vast aan de beurt vanavond
Trump?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:14 schreef Mr.N het volgende:
Van Zwarte pieten naar Erdogan..
What's next?
Mensen kijken te veel filmsquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat ze alle KGB kennis vergeten zijn?
Tssssssquote:
Nee joh, iedereen wil vrije markt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:32 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
En dus moet de markt gereguleerd worden.
Mag best een maximum op wat mij betreft. En verder moet er meer gebouwd worden natuurlijkquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een gezeik. Zo werkt de markt.![]()
Dit willen we met zijn allen toch gewoon?
Ja, plemp alles maar vol.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:33 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Mag best een maximum op wat mij betreft. En verder moet er meer gebouwd worden natuurlijk
Of verstedelijking proberen tegen te gaan.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, plemp alles maar vol.
Gewoon al het groen volbouwen.
Racistquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:34 schreef monkyyy het volgende:
Buitenlandse investeerders mogen wel optyfen wat mij betreft
Dan ben ik dat maar Æ\_(?)_/Æquote:
Dat duurt nog 7 jaar want het tekort loopt nog steeds op.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik wacht gewoon tot de bubbel weer klapt
Niet?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:36 schreef RensAjacied het volgende:
Prijzen kunnen ook niet blijven stijgen
Yernaz ramadinges komt klaarquote:
Oh, dan ben ik al bijna dood.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat duurt nog 7 jaar want het tekort loopt nog steeds op.
Mooi kut ja.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:41 schreef ijs_beer het volgende:
Weinig dingen verrotter dan de Nederlandse woningmarkt. Ja, misschien het moraal en geweten van VVD'ers... Maar verder.
Ik heb ook gelachen. Dat is het mooie aan harde humor. Je voelt je schuldig dat je lacht.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:42 schreef Gijscoman het volgende:
Mensen flippen 'm meer over de Stint-grappen dan over Volkert. In ieder geval mooi dat Lubach het aandurft.
omdat ze half groningen opkopen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:34 schreef monkyyy het volgende:
Buitenlandse investeerders mogen wel optyfen wat mij betreft
Op twitter zijn mensen kwaad eroverquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:42 schreef Gijscoman het volgende:
Mensen flippen 'm meer over de Stint-grappen dan over Volkert. In ieder geval mooi dat Lubach het aandurft.
op twitter zijn mensen kwaad.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Op twitter zijn mensen kwaad erover
Op Twitter zijn mensen altijd kwaad.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Op twitter zijn mensen kwaad erover
Beetje kortzichtig.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:35 schreef TC03 het volgende:
Op zich is het toch prima buitenlandse investeerders onze sociale huurwoningen opkopen? Dan kunnen de woningcorporaties weer nieuwe woningen bouwen.
Niet alleen diequote:Op zondag 7 oktober 2018 22:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij bestaat echt http://www.investingindutchhousing.com
.org en .eu zijn er ook bijquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Hij bestaat echt http://www.investingindutchhousing.com
Jij zal het wel wetenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |