abonnement Unibet Coolblue
pi_182100047
WE zijn de beste *O*
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 11:45:55 #277
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_182100084
Wel mazzel gehad met het weer denk ik. Beetje Nederlandse is niet bang voor regen en wind.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_182100500
Wat zijn de kansen in de wegwedstrijd bij de juniores? Anders is 4 keer goud voor de vrouwen niet uit te sluiten.
pi_182100750
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Werd in de Tirreno en in de Tour gelost bij de t.t.t., wisselvallig mannetje wel (al weet ik niet of dat toen wellicht de bedoeling was, maar kan het me niet voorstellen).
Daar werd hij steeds in de absolute slotfase gelost (21 en 26 seconden achterstand) na een laatste enorme kopbeurt en in Zwitserland schijnt hij met afstand de beste te zijn geweest. In de ToB twee weken terug moesten ze op hem wachten en hier loste hij meteen aan de voet van de klim al, terwijl hij zo'n heuveltje toch met gemak aan moet kunnen.
pi_182100776
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:43 schreef TheArt het volgende:
WE zijn de beste *O*
Hier heeft de anti-vlaggetjesbrigade niet van terug! w/
Jack does it in real time...
  maandag 24 september 2018 @ 12:20:56 #281
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182100918
Ik voorspel 1. Bjerg, 2. Kamna, 3. McNulty straks.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182101140
quote:
Patrick Lefevere in lederhose: Quick Step pakt vierde wereldtitel ploegentijdrit met dank aan gastvrouw Heidi

Patrick Lefevere die via zijn smartphone een lederhose bestelt, Yves Lampaert die belooft om zijn consumpties op de afterparty niet meer te kunnen tellen en Laurens De Plus die net als op de Spelen in Rio overloopt van vreugdetranen. Zo vierde Quick Step Floors zijn vierde wereldtitel in de ploegentijdrit. De sleutel tot het succes: zes grote motoren, een verschroeiend slot en de motivatie van de barvrouw in het hotel.

Zoals elk jaar gaf CEO Patrick Lefevere aan de vooravond van de ploegentijdrit een speech. Zijn slotzin: Wereldkampioen ben je voor altijd. Zeker de laatste editie zal bijblijven tot in de eeuwigheid. Een naar verluidt pakkend moment. Toch was er zaterdagavond in Hotel Stern in Imst nog iemand die de speech overtrof: hotelgastvrouw Evelyn, die van de ploeg Heidi als roepnaam kreeg. Gehuld in een typische dirndl zei ze: “Jongens, als jullie winnen, beloof ik zondagavond een Tiroler knalparty. En alstublieft, eindig zeker voor de renners van Bora-Hansgrohe, al lijkt mij dat laatste voor jullie maar een ontbijtje.” Bora-Hansgrohe sliep in het andere hotel in Imst. Hotel Stern wou hen maar wat graag de loef afsteken.

Vlot verliep de titelstrijd aanvankelijk niet. Op het eerste tussenpunt na 22 km stond Quick Step pas derde. Ook bovenop de helling stond de ploeg van Lefevere nog niet aan kop. Na 44 km stonden ze tweede, op 71 honderdsten van titelverdediger Sunweb. Grote rivaal BMC volgde ook maar op drie seconden. “Het zal toch niet waar zijn dat die mannen ons weer gaan kloppen. Ik vrees voor de zaak”, wiebelde een intussen geagiteerde Patrick Lefevere aan de aankomst.

De zenuwen van de sportieve baas werden er niet rustiger op toen de uitgenodigde topman van de Oostenrijkse afdeling van Quick Step bij elke nieuwe tijdsmeting hysterisch begon te doen. Dat ook Laurens De Plus al had afgehaakt voor de klim, was niet volgens plan.

“Ik zat tussen Terpstra en Jungels gepositioneerd. Op de licht dalende eerste 40 km speelde het gewicht een grote rol. Met mijn 67 kilo kreeg ik het hard te verduren tussen die twee beren. Ik heb net voor de klim nog een lange beurt kunnen doen. Daardoor konden de vijf anderen even recupereren en kwamen ze de klim goed door”, aldus De Plus.

Het werk van de debutant loonde. Zeker omdat Jungels en Schachmann nadien op de klim een hoog, maar gelijkmatig tempo oplegden. Net hoog genoeg om niet te veel tijd te verliezen, net gelijkmatig genoeg zodat Niki Terpstra en Yves Lampaert plooiden, maar niet kraakten. “Ik heb daar serieus mijn kot moeten uitkuisen om te kunnen volgen. Tijdens de dubbele verkenning op woensdag heb ik op die helling twee keer moeten lossen, maar ik wist dat ik moest blijven doorbijten. Als we kans wilden maken, moesten we met zijn vijven de klim overleven”, duidt Yves Lampaert.

Handrem

Het brein achter de tijdritploeg, ploegleider Tom Steels, had het vooraf zo gepland. Geen kanonstart zoals Mitchelton-Scott en ook geen ziedende beklimming zoals Sunweb. “Zowel in de aanloop naar de klim als op de klim zelf reden we één procent trager dan dat we konden. Dankzij die relatieve handrem konden we in de laatste achttien kilometer twee procent boven onze mogelijkheden uitstijgen.”

Dat deden ze. In dat laatste stuk kreeg BMC zestien seconden aangesmeerd. Sunweb zelfs negentien. Met dank aan de twee beren Terpstra en Lampaert. “Op de vlakke stukken heb ik de snelheid nog serieus opgetrokken. Mijn moeilijke momenten op de klim heb ik daar zeker goedgemaakt”, aldus Lampaert, die zich nu tweevoudig wereldkampioen mag noemen. Zijn Nederlandse collega-hardrijder doet met vier stuks nog een pak beter.

Een gedroomd afscheid van Lefevere voor Terpstra, De Plus en Schachmann, die de succesvolle formatie verlaten voor respectievelijk Direct Energie, LottoNL-Jumbo en Bora-Hansgrohe. Die ploeg eindigde overigens op meer dan een minuut. Heidi deed de ­glazen op de 69ste seizoenszege van Quick Step Floors nog eens vol.
pi_182101144
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daar werd hij steeds in de absolute slotfase gelost (21 en 26 seconden achterstand) na een laatste enorme kopbeurt en in Zwitserland schijnt hij met afstand de beste te zijn geweest. In de ToB twee weken terug moesten ze op hem wachten en hier loste hij meteen aan de voet van de klim al, terwijl hij zo'n heuveltje toch met gemak aan moet kunnen.
Maar dat van gisteren was vooraf bedacht door drs. Penotti.
pi_182101244
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Maar dat van gisteren was vooraf bedacht door drs. Penotti.
Dat klopt, maar met een goede Küng hoef je dat niet te doen.
pi_182101397
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat klopt, maar met een goede Küng hoef je dat niet te doen.
Tja, dan hadden ze hem niet op moeten stellen, genoeg capabel volk op de reservebank daar. Volgens Rohan en Tejay waren ze gewoon te aardig voor elkaar op de klim.
pi_182101405
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik voorspel 1. Bjerg, 2. Kamna, 3. McNulty straks.
We kunnen we verwachten van ONZE jongens? Misschien net aan top 10 ofzo?
pi_182101478
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik voorspel 1. Bjerg, 2. Kamna, 3. McNulty straks.
De altijd mensonterende en irritante Mikkel B.

Don Pat daarentegen, wat een god. _O_
Jack does it in real time...
pi_182101535
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:20 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik voorspel 1. Bjerg, 2. Kamna, 3. McNulty straks.
Hoi Youri :W
Youri_IJnsen twitterde op maandag 24-09-2018 om 12:50:11 - McNulty narrowly misses Kämna's time- Bjerg defends his title with less than 10 seconds advantage.🥇 Bjerg🥈 Kämna🥉 McNulty4. Affini5. Scotson6. Eenkhoorn7. Leknessund8. Norsgaard9. Wirtgen10. Brunel reageer retweet
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 12:58:35 #289
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_182101592
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoi Youri :W
Youri_IJnsen twitterde op maandag 24-09-2018 om 12:50:11 - McNulty narrowly misses Kämna's time- Bjerg defends his title with less than 10 seconds advantage.🥇 Bjerg🥈 Kämna🥉 McNulty4. Affini5. Scotson6. Eenkhoorn7. Leknessund8. Norsgaard9. Wirtgen10. Brunel reageer retweet
Eenkhoorn :') ja, vast.

Het zou vreemd zijn mocht Keven nu ineens weer helemaal in orde zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 24 september 2018 @ 13:04:54 #290
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182101685
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 12:46 schreef Pistolero het volgende:

[..]

We kunnen we verwachten van ONZE jongens? Misschien net aan top 10 ofzo?
Ik vind de Nederlanders eerlijk gezegd het lastigst te voorspellen van allemaal. Van Eenkhoorn heb je al ruim een jaar geen referenties meer in dit peloton. Dan zegt een 43e plek bij de profs niet zoveel, omdat je niet weet wat het waard is tussen deze jongens. Van den Berg heeft daarentegen voor zover ik weet nog niet een tijdrit gereden sinds hij prof is bij Cannondale. Volgens mij ligt een top tien voor beide jongens binnen de mogelijkheden, maar dat kan net zo goed vijf plekken beter of slechter zijn, bij wijze van. Het is nogal nattevingerwerk hier.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 24 september 2018 @ 13:08:00 #291
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182101710
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoi Youri :W
Youri_IJnsen twitterde op maandag 24-09-2018 om 12:50:11 - McNulty narrowly misses Kämna's time- Bjerg defends his title with less than 10 seconds advantage.🥇 Bjerg🥈 Kämna🥉 McNulty4. Affini5. Scotson6. Eenkhoorn7. Leknessund8. Norsgaard9. Wirtgen10. Brunel reageer retweet
Ik was eerder. Plagiaat van Youri.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182101725
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik was eerder. Plagiaat van Youri.
Hoe voelt het om op een lijn te worden gesteld met een Wielerflitsmannetje?
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 13:09:12 #293
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_182101729
De Deentjes komen wel weer met drie sterke tijdrijders. Dat gaat heel vervelend worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 24 september 2018 @ 13:12:39 #294
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182101787
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 13:09 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Hoe voelt het om op een lijn te worden gesteld met een Wielerflitsmannetje?
Youri IJnssen is een jongen met visie, dat zie je direct.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182102068
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlanders eerlijk gezegd het lastigst te voorspellen van allemaal. Van Eenkhoorn heb je al ruim een jaar geen referenties meer in dit peloton. Dan zegt een 43e plek bij de profs niet zoveel, omdat je niet weet wat het waard is tussen deze jongens. Van den Berg heeft daarentegen voor zover ik weet nog niet een tijdrit gereden sinds hij prof is bij Cannondale. Volgens mij ligt een top tien voor beide jongens binnen de mogelijkheden, maar dat kan net zo goed vijf plekken beter of slechter zijn, bij wijze van. Het is nogal nattevingerwerk hier.
Nou zijn die tijdrit fietsen van Cannondale zo kut dat je beter een fiets kan jatten op Amsterdam CS als je enig resultaat in een tijdrit wil rijden
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_182103052
WF vond Powless topfavoriet tot ze erachter kwamen dat die niet start.
Demain, on roule
  maandag 24 september 2018 @ 14:36:15 #297
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182103153
De PLAYER is al live, hoera. Price-Pejtersen start al om 14:41, als het goed is gaat hij al direct de eerste behoorlijke richttijd neerzetten. Onlangs klopte hij nog Affini in de Olympia's Tour - weliswaar over een iets kortere afstand - en eindigde hij derde op enigszins respectabele afstand van Bjerg en de altijd schroeiende Martin Toft Madsen ergens in Noorwegen. Wereldkampioen achtervolging op de baan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182103499
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:31 schreef Mykonos het volgende:
WF vond Powless topfavoriet tot ze erachter kwamen dat die niet start.
Zei iemand in de comment-sectie "Maar Powless start helemaal niet."?

Dat zou ik wel grappig vinden.
pi_182103647
Iemand startlijst incl tijden voor mij?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 24 september 2018 @ 14:55:57 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182103682
Heidi ziet er overigens prima uit. Goed gekozen door Pat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')