alles wat in Nederland is gekocht is uitgebreid getest en je kunt ervanuit gaan dat dat gewoon veilig isquote:Op zaterdag 22 september 2018 10:18 schreef wootahH het volgende:
Ik heb hier een onbekende hoeveelheid aan knuffels, rammelaars etc die dagelijks de mond van de baby passeren. Overal moet natuurlijk aan gelikt en in gebeten worden.. moet ik me zorgen maken over al dat polyester? wassen jullie alle knuffels en speeltjes eerst goed voor gebruik? of beter zoveel mogelijk polyester vermijden?
aapies slofjes of de bambino sokjes (van de Kruidvatquote:Op zondag 23 september 2018 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
HoiMijn baby van 8 maand trekt zich overal aan op en zet stapjes langs de tafel en achter een loopwagentje. Ik merk dat zijn sokjes vrij glad zijn en wil daar iets anders voor in de plaats. Zijn slofjes nu een aanrader en heeft iemand tips welke fijn zijn? Of zijn sokken met bijvoorbeeld anti-slip beter?
Mocht je al genoeg fijne sokken hebben, je kan ook een flesje Sock-on kopen en je sokken zelf antislip maken.quote:Op zondag 23 september 2018 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
HoiMijn baby van 8 maand trekt zich overal aan op en zet stapjes langs de tafel en achter een loopwagentje. Ik merk dat zijn sokjes vrij glad zijn en wil daar iets anders voor in de plaats. Zijn slofjes nu een aanrader en heeft iemand tips welke fijn zijn? Of zijn sokken met bijvoorbeeld anti-slip beter?
Blote voetjes, tenzij je een stenen vloer hebt zonder verwarming. Dan voelen die kleintjes veel beter de grip en glijden ze niet zo uitquote:Op zondag 23 september 2018 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
quote:Op zondag 23 september 2018 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mocht je al genoeg fijne sokken hebben, je kan ook een flesje Sock-on kopen en je sokken zelf antislip maken.
Oh ja dat was het, sock-on zijn die bandjes volgens mijquote:Op zondag 23 september 2018 22:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wat een geniaal idee
Het heet alleen sockstop zie ik na een rondje googlen
Dat schijnt ook met een lijmpistool te kunnen (nooit uitgeprobeerd)quote:Op zondag 23 september 2018 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mocht je al genoeg fijne sokken hebben, je kan ook een flesje Sock-on kopen en je sokken zelf antislip maken.
Dat kende ik ook niet! Ga ik ook eens naar kijkenquote:Op zondag 23 september 2018 22:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wat een geniaal idee
Het heet alleen sockstop zie ik na een rondje googlen
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 23 september 2018 22:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh ja dat was het, sock-on zijn die bandjes volgens mij![]()
Ik smeer dat spul uit het flesje hier onder alle maillots. Tip: niet te dikke druppels, maar smeer het een beetje uit. Want het wordt best hard en van die dikke stippels loopt niet zo lekker
quote:Op zondag 23 september 2018 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
de sokken van noppies zijn echt topquote:Op zondag 23 september 2018 21:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oke, ga ik naar kijken! Bedanktquote:Op maandag 24 september 2018 20:10 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
de sokken van noppies zijn echt top
wat is de tog waarde? Daarmee kan je de warmte inschatten.quote:Op donderdag 27 september 2018 19:58 schreef Tink89 het volgende:
Is deze warm genoeg voor in de winter? We hebben nogal wat airmiles die verlopen per 1 november...
https://www.airmilesshop.(...)k-mini-waffle?v=3339
1.7quote:Op donderdag 27 september 2018 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat is de tog waarde? Daarmee kan je de warmte inschatten.
Is wel oke, maar misschien heb je nog wel extra dekentje nodig.quote:
Goede tip, ik ga hier morgen eens goed naar kijken. al was het maar om te voorkomen dat Dirk een keer extra wakker wordt vanwege te koud/te warm.quote:Op donderdag 27 september 2018 20:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ja klopt, puckababy heeft daar bv een handig overzicht voor op de website staan, wat voor type slaapzak (tog waarde) icm met wat voor kleding en welke kamertemperatuur gemiddeld aan te raden is.
Wij hebben echt elke seizoenswissel een keer dat probleem. Dan is peuter ineens een paar keer huilend wakker ‘s nachts zonder aanwijsbare reden en dan blijkt later dat ze het te koud of te warm heeft gehad. Na een pyjama- of slaapzakwissel ging het dan weer beter.quote:Op donderdag 27 september 2018 21:05 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Goede tip, ik ga hier morgen eens goed naar kijken. al was het maar om te voorkomen dat Dirk een keer extra wakker wordt vanwege te koud/te warm.![]()
Op een droge huid nooit Sudocrem smeren: er zit zink in en dat maakt de huid juist droog.quote:Op zondag 24 februari 2019 09:29 schreef littledrummergirl het volgende:
Bepanthenhier is dat ook een terugkerend dingetje en bepanthen is hier het enige dat helpt (van sudo wordt het erger
)
Nee, da's wel fakking duur voor een piepkleine tube...quote:Op zondag 24 februari 2019 12:33 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Op een droge huid nooit Sudocrem smeren: er zit zink in en dat maakt de huid juist droog.
@:ToT Heb je nog Purelan (=lanoline=wolvet) in huis? Dat is lekker vet en trekt niet te snel in.
Het zou ook een variant van berg kunnen zijn, namelijk seborroisch eczeem. Dat wordt door een gistje veroorzaakt. Heeft Prul berg? Dat maakt de kans groter dat het dat is. Het advies van Molo lijkt mij overigens prima om in eerste instantie te volgen! Doe je geen kwaad mee.quote:Op zondag 24 februari 2019 08:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik ontdekte bij prul gisteren achter één oor (echt in de plooi) schilfers. Ik mag er gewoon aankomen, dus last lijkt ze er niet van te hebben, maar m'n man heeft eczeem en die maakt zich nu zorgen dat prul het ook krijgt.
Iemand tips? Behalve goed droog houden? Moet ik er iets opsmeren of juist niet?
Vaseline gebruiken we soms ook al, maar dat werkt minder goed dan de vette Bepanthen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:ToT Je hebt er dan ook erg weinig van nodig! De meeste kwaliteitszalven zijn wat duurder, Bepanthen zalf is ook niet goedkoop. Een goed vet alternatief is pure vaseline, in zo'n gele pot, kost bijna niets.
Ohhjaaah ik herinner me ineens mn kraamverzorgende "sudo voor vochtige plekjes en bepanthen voor droge plekjes"quote:Op zondag 24 februari 2019 12:33 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Op een droge huid nooit Sudocrem smeren: er zit zink in en dat maakt de huid juist droog.
@:ToT Heb je nog Purelan (=lanoline=wolvet) in huis? Dat is lekker vet en trekt niet te snel in.
Bepanthen heeft nu ook een speciale eczeemcreme, ook vrij prijzig, maar bij mijn dochtertje werkt het erg goed!quote:Op zondag 24 februari 2019 10:02 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT heeft af en aan eczeem op zijn gezichtje, met name op zijn rechter wangetje.
Bepanthen zalf (die vette) werkt er nog het beste tegen als je het meerdere keren per dag echt dik er op smeert, maar telkens als het bijna weg is, komt het weer met een explosie terug.
Maandag toch maar ff de huisarts bellen er over.
Ow hee, da's een goeie tip!quote:Op zondag 24 februari 2019 14:03 schreef rena het volgende:
[..]
Bepanthen heeft nu ook een speciale eczeemcreme, ook vrij prijzig, maar bij mijn dochtertje werkt het erg goed!
VSM ook, alleen die meurtquote:Op zondag 24 februari 2019 14:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow hee, da's een goeie tip!Check ik meteen even!
idd wel aardig aan de prijs, ja!
Ach dan ben je ook minder geneigd een kusje op de wang te geven als de zalf er op zit.quote:
Ow okee!quote:Op zondag 24 februari 2019 14:58 schreef Nanuke het volgende:
Kruidvat heeft een B-merk van de eczeemcreme, die werkte hier net zo goed.
Ik moet eerlijk bekennen dat we het nooit in de babytijd gebruikt hebben, hij heeft er pas een paar weken last van. Misschien dan toch eerst even met de HA overleggen?quote:Op zondag 24 februari 2019 14:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow okee!En da's ook voor baby's? Want ik was net bij Kruidvat en die durfden dus niets aan te raden omdat "naast Bepanthen" overal wel toevoegingen in zat waarvan je niet kon weten hoe babyhuidjes er op zouden reageren.
Ga ik maandag doen!quote:Op zondag 24 februari 2019 16:09 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat we het nooit in de babytijd gebruikt hebben, hij heeft er pas een paar weken last van. Misschien dan toch eerst even met de HA overleggen?
En wat helpt daartegen?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Het zou ook een variant van berg kunnen zijn, namelijk seborroisch eczeem. Dat wordt door een gistje veroorzaakt. Heeft Prul berg? Dat maakt de kans groter dat het dat is. Het advies van Molo lijkt mij overigens prima om in eerste instantie te volgen! Doe je geen kwaad mee.
Dik in de olie zetten en dan na een paar uur intrekken met een kammetje zachtjes weghalen.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:47 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie heeft ook zo veel berg. Mocht iemand een gouden tip hebben, graag!
Één keer geprobeerd met olie. Toen viel het pas op hoeveel een kind met z'n frituurpan-look haar/hoofd eigenlijk tegen ALLES aan komt.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dik in de olie zetten en dan na een paar uur intrekken met een kammetje zachtjes weghalen.
Even lekker insoppen onder de douche en dan je weer een laag zut verwijderd en een schoon kind
Kan je gewoon een ip camera kopen en een app voor downloadenquote:Op woensdag 13 maart 2019 18:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Schop![]()
Wij hebben traphekjes en een babyfoon nodig! Zoveel keus. Wat gebruiken jullie?
De babyfoon wil ik graag met camera en het liefst eentje die ik ook via de telefoon kan bekijken.
ip camera ga ik ook uitproberen. Ik heb er toch 4 waarvan er momenteel 3 in gebruik zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan je gewoon een ip camera kopen en een app voor downloaden
Wij gebruikte in het vorige huis de traphekjes van de lidl.
Werkt perfect. Ik vond een appje zoeken het moeilijkstequote:Op woensdag 13 maart 2019 18:16 schreef ToT het volgende:
[..]
ip camera ga ik ook uitproberen. Ik heb er toch 4 waarvan er momenteel 3 in gebruik zijn.
Wij hebben een enorme cheap-ass babyfoon die soms ineens muziek of tv-geluid van elders oppikt!![]()
1x zelfs in een onbekende taal!
Onze ip-cams hebben een eigen app waarbij je meteen een signaaltje op je phone krijgt bij beweging.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Werkt perfect. Ik vond een appje zoeken het moeilijksteDe ene was kut kwaliteit. De ander gaf net niet wat we wilde. Nu heb ik geen babyfoon meer nodig maar in het oude huis vond ik het erg fijn
Wij hebben ook een Alecto, en idd als je meerdere camera's tegelijk in beeld hebt hoor je geen geluid, maar onze heeft ook de optie scannen; dan switcht ie elke zoveel seconden tussen beide camera's zodat je ze om en om 'hoort'quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:10 schreef Schanu het volgende:
Traphekjes hebben wij A3, kan ik aanraden.
Babyfoon hebben wij Alecto dvm nog wat. Ben ik persoonlijk geen heel groot fan van. Beeld is soms korrelig, geluid van 1 camera doet het bij ons vaker niet dan wel. Hij begint soms te piepen dat de accu leeg is terwijl hij aan de lader ligt. En met twee camera's erop kan je er wel voor kiezen om beide babykamers tegelijkertijd in beeld te hebben, maar dan heb je geen geluid dus dat vind ik niet handig. Als de kinderen nu tegelijk slapen s middags, heb ik de monitor dus aan van 1 van de babyfoons en switch ik tussendoor naar de andere babyfoon als ik kind 2 ook wil zien.
Wij mochten laatst een babyfoon van Philips testen als product tester en die was heel fijn en mooi, maar helaas zonder beeld en dat is ook voor ons een vereiste.
quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:51 schreef Tally het volgende:
Dan kreeg ik een melding op mijn telefoon dat er beweging of geluid was en dan zag je dit
[ afbeelding ]
wel opletten dat die goed beveiligd is. hoeveel ip cams wel niet lek zijn of gewoon vanaf het internet te bekijken zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan je gewoon een ip camera kopen en een app voor downloaden
Wij zijn juist voor babyfoon zonder camera gegaan omdat er veel niet veilig/makkelijk te hacken zijn. We hebben een Alecto dbx 88.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Schop![]()
De babyfoon wil ik graag met camera en het liefst eentje die ik ook via de telefoon kan bekijken.
Hier een Alecto dbx 82, ook bewust zonder camera, vond ik geen fijn idee. Wij zijn er erg tevreden over, hij heeft een super groot bereik (we kunnen probleemloos bij de buren gaan zitten met de babyfoon mee).quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zijn juist voor babyfoon zonder camera gegaan omdat er veel niet veilig/makkelijk te hacken zijn. We hebben een Alecto dbx 88.
Met camera is niet hetzelfde als met wifi...quote:Op donderdag 14 maart 2019 10:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zijn juist voor babyfoon zonder camera gegaan omdat er veel niet veilig/makkelijk te hacken zijn. We hebben een Alecto dbx 88.
Heb je een voorbeeld van een veilige?quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:18 schreef wootahH het volgende:
[..]
wel opletten dat die goed beveiligd is. hoeveel ip cams wel niet lek zijn of gewoon vanaf het internet te bekijken zijn.
Welke camera en app zijn dat?quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Onze ip-cams hebben een eigen app waarbij je meteen een signaaltje op je phone krijgt bij beweging.
Zoek er dan een zonder wifi.quote:Op donderdag 14 maart 2019 11:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van een veilige?
Ik wil namelijk wel een camera. Of in ieder geval beeld.
https://www.informatique.(...)bbZWxxhoC9Z8QAvD_BwEquote:
Traphekjes voornamelijk eentje die je zonder lawaai kan gebruiken zodat je er ook nog wat aan hebt zodra ze zelf uit bed kunnen en niet iedereen wakker wordt van een cheapass rammelhek.quote:Op woensdag 13 maart 2019 18:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Schop![]()
Yup, heb ik nog een ouwe van hier op zolder. Wel draadloos, niet wifi.quote:
Dat geldt niet voor iedereen hè. Als mijn kinderen boven in bed huilden hoorde ik dat beneden totaal niet als er een radio oid aanstond (op normaal volume). Een babyfoon is dan toch wel erg handigquote:Op donderdag 14 maart 2019 11:10 schreef Deshain het volgende:
[..]
Traphekjes voornamelijk eentje die je zonder lawaai kan gebruiken zodat je er ook nog wat aan hebt zodra ze zelf uit bed kunnen en niet iedereen wakker wordt van een cheapass rammelhek.
Babyfoon: geen, nooit gebruikt. Helemaal dikke prima. Als ze huilen hoor je het toch wel en geeft zoveel rust als je niet elk kuchje en positiewisseling wordt getriggerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |