abonnement Unibet Coolblue
pi_182029246
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet, maar jij vertelt in een vorig deel dat je fiets op hol geslagen is, en dit deel doe je ineens alsof het je met een stint overkomen is terwijl je nog nooit met zo'n ding gereden hebt.
Gewoon niet doen alsof je er verstand vam hebt terwijl je zo'n ding alleen een keer van dichtbij gezien hebt.
Is gewoon een relevante opmerking, dat jij het niet begrijpt is geen reden dat zij dat niet mag vermelden.

Heb jij enig idee hoe een dergelijke motor elektronisch wordt aangestuurd en wat daar allemaal eventueel fout kan gaan ?
  donderdag 20 september 2018 @ 16:32:37 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182029251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Eruit springen is ook geen optie?
Eraf springen is idd geen optie. Je bent verantwoordelijk voor die kinderen en die zitten vast met gordels/riempjes/hoe die dingen heten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 20 september 2018 @ 16:32:53 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_182029255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is een aardige indicatie.

[..]

Ik moet jouw onderbouwing gaan leveren? Jij lanceert een stelling, die kun je overduidelijk niet onderbouwen, die kan dus de prullenbak in.

[..]

Moet je tegen de ouders van die kinderen gaan zeggen.
Je mag op zijn minst je eigen contra-bewering staven...

En dan mag je meteen de ouders van kinderen die zijn overleden door ongelukken met taxibusjes inlichten

En er lijken mij wel iets meer factoren te zijn omtrent veiligheid, dodelijke slachtoffers is belangrijk maar niet de enige belangrijke factor
pi_182029265
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:31 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]

Dacht dat het wettelijk vastgesteld was dat je per X-aantal ook het aantal begeleiders moet hebben.

kan me zeker voorstellen dat zich er situaties voordoen dat het ff niet zo zal zijn in de praktijk.
Klopt, maximaal 10 per leidster.
Op het KDV gelden weer andere aantallen.
pi_182029270

Er zit dus wel een noodstop op. @1:57
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182029277
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:20 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dit gaat in dit geval over voor en naschoolse opvang, dus niet gewoon van 9-5 maar daar nog buiten.

Als je kinderen hebt, zorg je er voor tot ze naar de middelbare school kunnen, maar dat is mijn mening ja.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de ouders in dit geval zelf schuld hebben. Maar ik reageerde dan ook op een quote van iemand anders, die zoals ik al zei, misschien wat te offtopic is.
gast, echt niemand zit hier op deze discussie te wachten... ga maar lekker naar OUD ofzo als je graag wilt geilen op je eigen mening. ok doei!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 20 september 2018 @ 16:34:26 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182029284
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:32 schreef Blik het volgende:

Je mag op zijn minst je eigen contra-bewering staven...
Even bij de les blijven, krullebol. Ik heb geen contra-bewering gedaan. Dat is ook niet nodig, want jouw stelling is niet aangetoond.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182029285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:33 schreef habitue het volgende:

Er zit dus wel een noodstop op. @1:57
Die was defect?
pi_182029287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:33 schreef habitue het volgende:

Er zit dus wel een noodstop op. @1:57
Kwam dit fimpje ook tegen, maar dit is een wat verouderd model. nieuwe stint's kan ik de noodknop nog niet vinden.
pi_182029294
Op die ouderforum wordt bezorgdheid geuit over de Stint:

De karren kunnen 17 km/u. Soms zie ik medewerkers rijden en vraag ik mij af of ze de aanwezigheid van overige verkeer niet onderschatten. Te snel ook nog even een stoplicht willen pakken, ervan uitgaande dat ze gezien worden. Of een bocht insturen terwijl met name fietspaden net voor of na een brug smaller zijn dan fietspaden op rechte stukken. Het gevaar zit hem in de onderschatting op drukke plekken.

Maar zo reed een gebruiker een kar de gracht in omdat deze per abuis op de gasknooppunt drukte ipv de remknop.
En op een landelijke lokatie belandde een kar in de sloot omdat een kind aan het stuur trok.

Het zijn wel vervoersmiddelen waar met name kinderen redelijk onbeschermd met een tamelijk hoge snelheid van A naar B gaan. Overig verkeer is nog niet zo bekend met hun aanwezigheid en snelheid binnen het verkeer.
Als een Stint een langzamere fietser op het fietspad wilt inhalen, maar het pad is amper 1,5 m breed, heb je wel een probleem. Een stint vraagt veel van de kwaliteiten van bestuurder, dat is mijn bezorgdheid. De sites over de stint gaan uit van ideale omstandigheden en roemen de wendbaarheid en milieuvriendelijke manier van vervoer.
Zo positiefdat ze over de knelpunten heen dansen.

Een personenvervoersbus kan ook betrokken raken bij een ongeluk. Maar de omvang biedt net wat meer bescherming.

https://www.ouders.nl/for(...)ijnveiligheid?page=1
pi_182029296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mijn dochtertje zit in de 4de (voor jou groep 6, denk ik) klas en die fietst echt geen 15km/h.
langzamer of sneller?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182029301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:33 schreef Poes. het volgende:

[..]

Klopt, maximaal 10 per leidster.
Op het KDV gelden weer andere aantallen.
ja en bij gastouder is het ook weer anders (doet mijn vriendin, heb het er nooit op als ze weggaat met de kinderen, maar je kan ook niet altijd binnen zitten).

Maar goed... vreselijk wat er gebeurd is, zometeen ff een bloemetje leggen :(
Alles weten over agenda 2030 en meediscussiëren?
Ga nu nog naar: https://forum2030.nl en meld je aan!
  donderdag 20 september 2018 @ 16:35:24 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182029307
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

langzamer of sneller?
Langzamer
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182029319
Mijn zusje werkt ook op een kdv waar ze stints gebruiken. Zij zegt dat die van hun ook vaak op hol sloeg. Een collega is zelfs een keer een meertje in gereden doordat het ding op hol was geslagen.

Vreselijk voor alle betrokken. 😢😢
  donderdag 20 september 2018 @ 16:36:30 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182029325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Even bij de les blijven, krullebol. Ik heb geen contra-bewering gedaan. Dat is ook niet nodig, want jouw stelling is niet aangetoond.
Dat heb je wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182029330
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:29 schreef FlyingEagle het volgende:
Echt heel simpel om die hele stint af te schieten naar 1 zware ongeluk
ken je de concorde nog?

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2018 16:37:27 ]
pi_182029331
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:34 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Kwam dit fimpje ook tegen, maar dit is een wat verouderd model. nieuwe stint's kan ik de noodknop nog niet vinden.
Kan me niet voorstellen dat ze een noodknop zouden verwijderen. Misschien verplaatst?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182029340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:16 schreef IShootPeople het volgende:
Verschrikkelijk...
Maar wat ik niet begrijp: Als je bakfiets op hol slaat en je suist op het spoor af... waarom gooi je dan het stuur niet om of flikker desnoods die fiets omver..
Alles beter dan onder een trein
Ik tril er helemaal van, en de tranen springen me in de ogen als ik denk aan wat de ouders, grootouders, leerkrachten, machinist en getuigen moeten doormaken.
Wat ik niet begrijp is dat jij niet begrijpt dat iedereen rustig op zijn stoel bedenkt wat de bestuurster had moeten doen.
Je kan je net zo goed afvragen waarom een van de automobilisten waar dit ding langsreed niet zijn auto er dwars voor heeft gedraaid of een fietser zijn fiets ervoor heeft gegooid.
Omdat je je op zo'n moment versteend bent, denk ik.

Het is ongewoon afschuwelijk, hartbrekend, niet voor te stellen. En daarom is het je ook niet voor te stellen wat je in zo'n situatie zou doen. Maar er moet wel een noodknop op de dingen komen om de electriciteit in een keer af te sluiten.
  donderdag 20 september 2018 @ 16:37:46 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_182029355
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Even bij de les blijven, krullebol. Ik heb geen contra-bewering gedaan. Dat is ook niet nodig, want jouw stelling is niet aangetoond.
Wat is dit dan

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En zoals ik al zei, die zijn irrelevant als de veiligheid in het geding komt.
Als dit geen stelling over veiligheid is...
pi_182029357


Deze versie van de Stint is betrokken geweest bij het ongeluk
  donderdag 20 september 2018 @ 16:38:00 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182029360
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:36 schreef Pliessie61 het volgende:
Mijn zusje werkt ook op een kdv waar ze stints gebruiken. Zij zegt dat die van hun ook vaak op hol sloeg. Een collega is zelfs een keer een meertje in gereden doordat het ding op hol was geslagen.

Vreselijk voor alle betrokken. 😢😢
Toch raar dat dat bij geen enkele organisatie bekend is dan. Ik lees juist overal dat er geen grote problemen met stints bekend zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182029378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:36 schreef Syd het volgende:

[..]

ken je de concorde nog?
Dat was gewoon de smoes om van dat toestel af te komen.
De werkelijke reden was dat de operationele kosten en ticketprijzen te hoog waren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 september 2018 @ 16:38:42 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182029387
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:34 schreef Nober het volgende:

[..]

Die was defect?
Onderzoek afwachten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182029445
Deze jurist zag het goed:
De elektrische bolderkar

Op fietspaden wordt een fietser sinds enige tijd geconfronteerd met het verschijnsel elektrische bolderkar. Nou ja, geconfronteerd… Van de sokken gereden is soms een betere omschrijving. Voor wie het verschijnsel niet kent: het is een soort elektrische bakfiets met daarin ongeveer 6 kinderen en een medewerkster van het kinderdagverblijf dan wel van de BSO staand achterop. Zij stuurt en geeft gas.

Opvallend vind ik trouwens wel dat er alleen over lagere kosten wordt gesproken in dit artikel. Dat lijkt me nu niet het meest voor de hand liggende argument.
Eerste indruk

Het viel me op dat je het apparaat bijna niet hoort aankomen. Afgezien van de enthousiaste kreten van de kinderen hoor je alleen een zacht gezoem. En het apparaat gaat best wel erg hard. Zoals blijkt uit het voornoemde artikel kan het apparaat 15 km per uur. Dat een stevig tempo. En omdat het een lomp vervoermiddel is kan de bestuurster dan ook niet snel de koers corrigeren. Vergelijk het met een schip in het water. Een bocht lijkt niet snel gemaakt.
Tweede indruk

Er zitten best wel veel kinderen in. En wat zie je van hen? Je ziet precies de hoofdjes van deze kinderen iets boven nek hoogte boven de rand van de bak uitsteken. En die rand lijkt me best wel stevig. Maar ook deed me dit aan denken aan de snelste autosport die er bestaat.
De formule 1

Nu kan je zeggen: overdrijf je nu niet een beetje door de elektrische bolderkar te vergelijken met de formule 1? Misschien een beetje maar er zijn zeker overeenkomsten. Een groot verschil is wel volgens mij dat de formule 1 veiliger is dan deze elektrische bolderkar. In ieder geval lijkt me een coureur beter getraind en voorbereid op zijn taak dan een medewerkster van een kinderdagverblijf.

Daarnaast heeft een formule 1 auto een verhoogde zijkant ter hoogte van het hoofd van de coureur.

Je ziet het hoofd van de coureur maar een heel klein stukje boven de zijkant uitsteken. Daarnaast heeft de coureur een helm op, zit hij erg stevig in de gordel en heeft nog een apart systeem dat de nek beschermt.


Terug naar de elektrische bolderkar

Al de genoemde beschermingsmiddelen ontbreken in de elektrische bolderkar. De kinderen in de bak zijn volledig overgeleverd aan de -meestal- jeugdige bestuurster. Deze zal best wel een soort van rij-opleiding hebben gevolgd maar ik begrijp niet dat dit is toegestaan. Er zal maar een ongeluk plaatsvinden waarbij een auto van opzij de bolderkar raakt. Ik zal het niet te veel omschrijven maar je kan je voorstellen wat er gebeurt met de hoofden en nekken van de kinderen bij zo'n zijdelingse klap.

Ook bestaat het gevaar dat de elektrische bolderkar om kan slaan bij een scherp genomen bocht. Er is geen rolbeugel en het eerste wat de grond dan zal raken zijn de hoofden van de kinderen.
Mijn mening

Hierover kan ik duidelijk zijn. Deze wijze van vervoer moet gewoon verboden worden. Voor elk vervoermiddel is er bescherming voor kind, denk aan autostoeltjes, gordels, helmpjes, zijwieltjes enz enz. Afgezien van eventuele gordels zit er niet veel bescherming in een dergelijk apparaat. En kinderen zitten natuurlijk ook niet stil in de gordel en bewegen wat af. Een gordel zal dan ook niet echt helpen ben ik bang. De bestuurster moet de kinderen in de gaten houden maar daarnaast ook nog op het verkeer letten. Dat lijkt me teveel gevraagd.

Dus stop met het vervoer van kinderen in een elektrische bolderkar. Ook al is het toegestaan, het is gewoon te gevaarlijk.

http://www.nienhuisjurist.nl/de-elektrische-bolderkar/
  donderdag 20 september 2018 @ 16:41:17 #200
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182029452
edit: Kappen aub

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 20-09-2018 16:41:50 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')