Deze bakfietsen zijn bedacht door iemand, mede doordat er meerdere dodelijke ongelukken rondom school zijn gebeurt met de verschillende taxi-busjes die rondredenquote:Op donderdag 20 september 2018 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Duurder en milieuvervuilender zijn natuurlijk geen criteria als de veiligheid in het geding komt. En jij hebt uiteraard cijfers die aantonen dat bij vervoer met taxibusjes er meer kinderen overlijden dan in deze bakfietsen?
Het is een segway met een bak ervoor gebouwd. Ik las in een andere artikel dat de juffrouw schreeuwde dat ze niet meer kon remmen.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
...
Wat wordt er door die accu aangedreven dan?
Geen dus.quote:
Vrij veel aannames vindt je niet?quote:Op donderdag 20 september 2018 16:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vind jij. Tien kinderen in een plastic bakje, 1 begeleider. Rijdt een spoorwegovergang op. Accu valt dood, komt een wieltje klem te zetten, whatever. Komt een trein aan. Hoeveel tijd heeft de begeleider dan om 10 gordels los te maken? En ik begrijp dat de juffrouw in kwestie ook nog zwanger was?
Nee.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:11 schreef Syd het volgende:
[..]
Het is een segway met een bak ervoor gebouwd. Ik las in een andere artikel dat de juffrouw schreeuwde dat ze niet meer kon remmen.
quote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen dus.
Maar je hebt er ooit een keer een van dichtbij gezien, en je elektrische fiets is een keet op hol geslagen en nu weet je alles van Stints.
Bij mij ook, mijn zoon wordt (1x per week voordat ik wordt afgefakkeld als onverantwoordelijke ouder) ook door zo'n ding vervoerd. Maar dat is 500 meter door een woonwijk heen zonder gevaarlijke oversteekplaatsen of druk verkeer.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:04 schreef Nielsch het volgende:
mijn kinderen zijn ook een tijdje vervoerd in zo'n stint... dit was een korte route die volledig over het fietspad ging. persoonlijk zou dat nog steeds - zelfs na vandaag - mijn voorkeur hebben boven een andere route in een taxibusje.
was het een route geweest waarin de stint de weg moest delen met bijvoorbeeld vrachtwagens en spoorwegovergangen, dan zou ik ook gaan twijfelen.
het ligt dus aan de situatie wat mij betreft.
Nee, de techniek van een Segway is heel anders.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:11 schreef Syd het volgende:
[..]
Het is een segway met een bak ervoor gebouwd. Ik las in een andere artikel dat de juffrouw schreeuwde dat ze niet meer kon remmen.
Ik kom uit 89, heb geen kinderen, maar mocht ik toch voor kinderen kiezen, dan zou ik zorgen dat er 1 van de ouders bij de kinderen kan zijn, misschien een parttime baan nemen, maar niet zomaar ergens dumpen.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe toch normaal, man. Alsof alle gezinnen waar twee ouders (al dan niet part-time) werken, allemaal carrierejagers zijn. Zijn gewoon sukkels zoals jij en ik die gewoon een baan hebben. En, nee, dat was in jouw tijd (geboren voor de oorlog, zeker?) inderdaad niet zo.
Naar school. Het is een voorschoolse opvang. Daarvoor hebben ze net een ander kind naar school gebrachtquote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Nober het volgende:
Waar waren ze eigenlijk op weg naartoe?
Dat zou ik ook weer niet te hard roepen.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Loekie1 het volgende:
Iedereen weet toch dat alles wat elektrisch rijdt, opeens vooruit kan schieten? In een auto zit iemand met een rijbewijs, daarom gaat dat meestal goed.
Een andere school, waar familieleden van mij ook op zitten. De school is voor de rest van de dag dicht gegaan en morgen wordt aangepast les gegeven..quote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Nober het volgende:
School.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Nober het volgende:
Schoolquote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Nober het volgende:
Nee, omdat hij bedacht dat dat wel eens zou kunnen gebeuren. Dus je derde stelling kan voorlopig, als je het niet kunt onderbouwen, de prullenbak in.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:11 schreef Blik het volgende:
Deze bakfietsen zijn bedacht door iemand, mede doordat er meerdere dodelijke ongelukken rondom school zijn gebeurt met de verschillende taxi-busjes die rondreden
Dus ze gaan dagelijks van de opvang naar een andere school per stint?quote:Op donderdag 20 september 2018 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een andere school, waar familieleden van mij ook op zitten. De school is voor de rest van de dag dicht gegaan en morgen wordt aangepast les gegeven..
Nee dat is niet waar, dat is afhankelijk van waar de motor van je fiets zit.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:12 schreef Loekie1 het volgende:
Iedereen weet toch dat alles wat elektrisch rijdt, opeens vooruit kan schieten? In een auto zit iemand met een rijbewijs, daarom gaat dat meestal goed.
grappig dat de eigenaar dit wel zo vernoemdquote:Op donderdag 20 september 2018 16:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nee.
De besturingen van een Segway en een Stint verschillen fundamenteel van elkaar. Die kun je echt niet met elkaar vergelijken.
ttps://nos.nl/artikel/2251266-directeur-stint-over-ongeluk-oss-dit-is-de-nachtmerrie-van-iedere-ouder.htmlquote:Veiligheid verbeteren
Nederland maakte in 2011 kennis met het door Renzen bedachte voertuig, een kruising van een segway en een bakfiets. De afgelopen jaren duiken de wagentjes steeds vaker op in het straatbeeld. Renzen wilde juist de veiligheid in het schoolvervoer verbeteren.
Als je ploegendienst werkt met z'n 2-en heb je weinig te willenquote:Op donderdag 20 september 2018 16:13 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik kom uit 89, heb geen kinderen, maar mocht ik toch voor kinderen kiezen, dan zou ik zorgen dat er 1 van de ouders bij de kinderen kan zijn, misschien een parttime baan nemen, maar niet zomaar ergens dumpen.
Als je kinderen wilt zul je ze ook op moeten voeden lijkt me zo.
Maar eigenlijk is dit offtopic, en dat is mijn eigen fout, dus wellicht is dat in een ander topic te bespreken.
quote:Op donderdag 20 september 2018 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, dat is afhankelijk van waar de motor van je fiets zit.
Wat is jouw expertise eigenlijk m.b.t. het onderwerp Stints?quote:Op donderdag 20 september 2018 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, dat is afhankelijk van waar de motor van je fiets zit.
Maar het is fijn je expertise te lezen.
Omdat je anders net zo goed kan gaan lopen?quote:Op donderdag 20 september 2018 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom moet zo'n ding 15 km per uur rijden? Is veel te hard.
Oh, je spreekt zonder ervaring? Zeg dat dan.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:13 schreef Fokker89 het volgende:
Ik kom uit 89, heb geen kinderen, maar mocht ik toch voor kinderen kiezen, dan zou ik zorgen dat er 1 van de ouders bij de kinderen kan zijn, misschien een parttime baan nemen, maar niet zomaar ergens dumpen.
Iedereen heeft weer een andere noodreactie.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:16 schreef IShootPeople het volgende:
Verschrikkelijk...
Maar wat ik niet begrijp: Als je bakfiets op hol slaat en je suist op het spoor af... waarom gooi je dan het stuur niet om of flikker desnoods die fiets omver..
Alles beter dan onder een trein
Lees, voordat je met zulke grote woorden komt, het artikel anders gewoon nog evenquote:Op donderdag 20 september 2018 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, omdat hij bedacht dat dat wel eens zou kunnen gebeuren. Dus je derde stelling kan voorlopig, als je het niet kunt onderbouwen, de prullenbak in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om te zorgen dat ze mee kunnen komen met het fietsverkeer en andere kinderen niet in gevaar worden gebracht doordat ze de Stint moeten gaan inhalen.quote:Op donderdag 20 september 2018 16:16 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom moet zo'n ding 15 km per uur rijden? Is veel te hard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |