abonnement Unibet Coolblue
pi_182000407
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
douche-eendje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 30-09-2018 00:44:42 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182000426
Kan ik nog iets aanpassen in de OP? Evt. nog belangrijke data? Dm/quote maar :)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182001072
Kirb, kan je mijn spoiler updaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_182002044
@kirb: nee, bij onze dochter ging het ook niet van een leien dakje helaas, maar toen heb ik geen miskramen gehad, het ging vlak na de 20 weken echo bijna mis (ga hierbij liever niet in op details ivm herkenning)

De behandeling is nu dus ook de hele zwangerschap, omdat alle ‘symptomen’ van toen en nu konden worden teruggebracht naar een storing in de progesteronaanmaak (uit onderzoek bleek ik ook maar een lf van 7 dagen te hebben en prikte ik op 5 dpo maar een waarde van 8). Ik krijg daarom de eerste 12 weken utrogestan, daarna een cerclage en vanaf 16 weken elke week een prolutoninjectie.
pi_182003688
Als ik het goed begrijp, lukt het dus wel om vanzelf zwanger te worden maar heb je te weinig progesteron om zwanger te blijven? Dat klinkt wel als iets wat relatief eenvoudig te behandelen is :)

Wat is een cerclage?
  woensdag 19 september 2018 @ 13:37:08 #6
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182004904
Kirb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182006001
Over dat boek is mijn acupuncturiste dan weer niet te spreken.. iig niet over de voedingsadviezen.. :P ik ben nu op haar aanbeveling een boek over 5 elementen voeding aan het lezen..

Maarr.. Ik heb dat boek idd wel aan mijn zusje gegeven om eens te lezen.. ik neem er uit mee om iedere dag onder de douche tegen mijn lichaam te zeggen dat het er klaar voor is.. om een baby te ontvangen...

Goed zweverig ook wel en idd je moet er van houden.. maar ach... baat het niet..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_182006347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Kirb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt O+, ik zal er eens naar kijken (edit: en navragen morgen idd) Ben van mezelf helemaal niet "zweverig" ingesteld. Ik geloof niet in acupunctuur e.d. maar wat barreltje ook zegt, in dit geval is een boek lezen gevalletje baat het niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 19 september 2018 @ 15:19:24 #9
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182007130
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:41 schreef Kirb het volgende:

[..]

Bedankt O+, ik zal er eens naar kijken (edit: en navragen morgen idd) Ben van mezelf helemaal niet "zweverig" ingesteld. Ik geloof niet in acupunctuur e.d. maar wat barreltje ook zegt, in dit geval is een boek lezen gevalletje baat het niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

Ik ben zelf ook niet zo zweverig en heb er uit gehaald wat voor mij een acceptabele aanpassing was. Dus kijken naar betere vitamines ipv de goedkoopste, geen koemelkproducten (behalve kaas, want kaas O+ ), meer havermout. Ik denk dat het ook meer ging om het idee dat je iets deed (in een situatie waar je je toch behoorlijk machteloos voelt) dan dat het echt werkte - bij mij tenminste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een specifiek stukje zoekt uit het boek kan ik wel een foto maken, kun je zien of het wat voor je is voor je het hele boek koopt. Het boek waar Barreltje het over heeft ken ik niet.
pi_182011040
@Bertha: klopt, het is het zwanger blijven ja. Helaas is er niet met zekerheid te zeggen dat het ook echt een progesteronprobleem is omdat progesteronwaardes voor iedereen anders zijn, dus het blijft een spannende gok.
Een cerclage is een soort bandje dat preventief (onder algehele narcose) om de baarmoedermond wordt geplaatst om vroeggeboorte te voorkomen. De risico’s zijn met 12 weken nog niet zo groot, maar ze kunnen tijdens de operatie de vliezen raken, het bandje kan afgestoten worden en het plaatsen kan weeën veroorzaken. Al met al best spannend dus..

Wb ‘zweverige’ dingen merk ik trouwens dat ik gedurende het proces steeds meer open ben gaan staan voor dat soort dingen, inderdaad ‘baat t niet dan schaadt t niet’. Het is zo’n oergevoel, een kinderwens, daar wil je vanalles wel voor proberen, tenminste, dat heb ik dan..

Kirb, succes morgen met het evaluatiegesprek!
pi_182012608
Welkom bamboobub, wat frustrerend als het zo vaak misgaat. Hopelijk kunnen ze jullie helpen.

Succes morgen met het gesprek, Kirb!

Mijn tekstje zou ook aangepast moeten worden. Eens kijken morgen want vandaag een hele dag op de bank gelegen: buikgriep. Goede timing weer ;(
pi_182021391


Voor iedereen die het nodig heeft :)
pi_182021728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 09:28 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]

Voor iedereen die het nodig heeft :)
:*
Shine bright like a diamond.
pi_182044269
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182044333
Godverdomme Kirb -O- wat een tegenslag :'(
Vwb de lege follikels, hadden ze daar nog iets over te zeggen? Zegt empty follicle syndrome jou iets?
pi_182044604
He bah, Kirb, wat een rotnieuws.. hebben ze het al over andere opties gehad of wachten ze nu deze poging af?
pi_182044825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef Kirb het volgende:
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
Kirb, ik vind het wel heel stellig gezegd door de arts dat jouw eicellen sowieso niet goed zouden zijn. Wij hebben 2 zo'n pogingen gehad, daarna met twee verschillende gynaecologen in 2 verschillende ziekenhuizen gaan praten, en niemand heeft dit tegen ons gezegd. Wel dat onze embryo's niet mooi waren, maar nooit dat ik geen of weinig kans meer had.
Als ik me niet vergis had Barrel met een ander protocol ook een heel groot verschil in kwaliteit. Als de eicellen niet goed rijpen, dan is de kwaliteit ook niet goed. En dan krijg je vaak ook 'lege' follikels (die zijn niet echt leeg, maar als de eicel niet rijp is komt hij niet mee want hij hangt nog vast in het follikel).

Sorry voor de lap tekst maar dit komt bij mij ook even binnen. Ik ben nu bezig met een poging met menopur om hopelijk de kwaliteit wat op te krikken. Ik vind het dan moeilijk om te lezen dat er weinig hoop is. Mij hebben ze gezegd dat ik wat moeilijk te stimuleren ben maar nooit dat het quasi hopeloos is...
pi_182044902
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:49 schreef Kirb het volgende:
Kan ik nog iets aanpassen in de OP? Evt. nog belangrijke data? Dm/quote maar :)
Zou je mijn tekstje in de OP ook kunnen aanpassen als dat nog kan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182045606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef Kirb het volgende:
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
Wat enorme domper, snap dat je nu moet herpakken en je opties wil afwegen. :* Het klinkt wel als een eerlijk gesprek waarbij de kaarten open op tafel zijn gegooid.
Shine bright like a diamond.
pi_182045636
Kirb, wat ongelooflijk balen ;(

Om even beetje te relativeren: de tweede poging hadden we uiteindelijk 3 embryo's van matige kwaliteit. Ik werd toen zwanger van de verse terugplaatsing, wat helaas een vroege miskraam werd. De beide cryo's die ik had, zijn toen niet goed ontdooid. Bij de derde poging had ik ineens 4 of 5 embryo's van goede kwaliteit, toen was de verse TP de huidige zwangerschap. Het verschil tussen beide pogingen was de hoogte van de dosering menopur: de tweede keer iets hoger gestart. Hierdoor was ik ook sneller punctierijp. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar het blijft gissen soms.

Jullie evaluatie is natuurlijk een dikke domper, maar hopelijk ga je het nu niet somberder zien dan 'nodig' is.

:*
pi_182046587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:21 schreef B.ertha het volgende:
Godverdomme Kirb -O- wat een tegenslag :'(
Vwb de lege follikels, hadden ze daar nog iets over te zeggen? Zegt empty follicle syndrome jou iets?
Zegt me niets, ik zal er eens over gaan lezen. Er is verder niets gezegd over de lege follikels, alleen dat dit iets zegt over de toekomst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:52 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Kirb, ik vind het wel heel stellig gezegd door de arts dat jouw eicellen sowieso niet goed zouden zijn. Wij hebben 2 zo'n pogingen gehad, daarna met twee verschillende gynaecologen in 2 verschillende ziekenhuizen gaan praten, en niemand heeft dit tegen ons gezegd. Wel dat onze embryo's niet mooi waren, maar nooit dat ik geen of weinig kans meer had.
Als ik me niet vergis had Barrel met een ander protocol ook een heel groot verschil in kwaliteit. Als de eicellen niet goed rijpen, dan is de kwaliteit ook niet goed. En dan krijg je vaak ook 'lege' follikels (die zijn niet echt leeg, maar als de eicel niet rijp is komt hij niet mee want hij hangt nog vast in het follikel).

Sorry voor de lap tekst maar dit komt bij mij ook even binnen. Ik ben nu bezig met een poging met menopur om hopelijk de kwaliteit wat op te krikken. Ik vind het dan moeilijk om te lezen dat er weinig hoop is. Mij hebben ze gezegd dat ik wat moeilijk te stimuleren ben maar nooit dat het quasi hopeloos is...
Eerst een dikke :* voor jou, het is absoluut niet mijn bedoeling jou hier onzeker mee te maken. Jij moet vooral uitgaan van wat jouw artsen je verteld hebben.
Mijn arts heeft niet letterlijk gezegd dat we geen tot weinig kans hebben. Hij heeft wel aangegeven dat dit iets zegt over de toekomst. We moeten niet verwachten dat we nu opeens wel cryo's zullen krijgen en alleen maar topkwaliteit embryo's. Hij hoopt inderdaad dat de menopur iets met de kwaliteit doet, maar ik vind het ook eerlijk van hem dat we geen wonderen moeten verwachten. Misschien heb ik het nu ook iets te pessimistisch uitgeschreven, maar dit is nu wel hoe ik het gesprek ervaren heb. Sorry dat dit bij jou zo binnen komt ;(
Wat je zegt over onrijpe eitjes die in follikels blijven hangen wist ik niet. Dat zou wel iets verklaren bij mij. Van de 10 follikels waren er namelijk 4 te klein gebleven. Mogelijk hebben ze daarom ook maar 5 eitjes gevonden?

Ik probeer nu zelf ook wat dingen uit te zoeken maar je leest zoveel verschillende verhalen, theorieën en ervaringen op internet dat ik het echt lastig vind.

Heb jij nog dingen zelf geprobeerd om kwaliteit van het een of ander te verbeteren? Welke dosis menopur gebruik jij?
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
Kirb, wat ongelooflijk balen ;(

Om even beetje te relativeren: de tweede poging hadden we uiteindelijk 3 embryo's van matige kwaliteit. Ik werd toen zwanger van de verse terugplaatsing, wat helaas een vroege miskraam werd. De beide cryo's die ik had, zijn toen niet goed ontdooid. Bij de derde poging had ik ineens 4 of 5 embryo's van goede kwaliteit, toen was de verse TP de huidige zwangerschap. Het verschil tussen beide pogingen was de hoogte van de dosering menopur: de tweede keer iets hoger gestart. Hierdoor was ik ook sneller punctierijp. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar het blijft gissen soms.

Jullie evaluatie is natuurlijk een dikke domper, maar hopelijk ga je het nu niet somberder zien dan 'nodig' is.

:*
Bedankt voor jouw ervaring. Het is gewoon zo gissen he, wat waar de oorzaak van kan zijn. Misschien dat ik dingen nu inderdaad iets te somber inzie. We krijgen hier gelukkig ook hulp voor.

He jongens het is echt niet mijn bedoeling geweest om een domper in dit topic te brengen. Misschien had ik het niet zo moeten uitschrijven.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182046615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:57 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Zou je mijn tekstje in de OP ook kunnen aanpassen als dat nog kan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan de OP niet meer aanpassen. Misschien even een mod dm'en?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182046737
Kirb, hier mag en kan je juist al je zorgen kwijt! Blijf dat ook doen, het is een belangrijk onderdeel van het proces. Het hielp mij heel erg om de dingen op een rij te zetten, te laten bezinken en weer verder te gaan. Mensen hier begrijpen het gewoon echt.
  vrijdag 21 september 2018 @ 13:57:49 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_182046828
Ik vind het geen domper voor het topic hoor.. wel voor jullie ..
:*

Tegen ons werd ook gezegd dat het kan zijn dat de combi van ons nou eenmaal dit resultaat oplevert ..
Mede daardoor zoek ik het nu dan ook bij andere hoeken...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_182052875
Kirb wat een domper. Ik kreeg ooit een folder van mijn gyn over een voedingssupplement die de kwaliteit van eitjes en zaad zou kunnen verbeteren. Je moest er dan wel heel ruim van tevoren mee beginnen. Ik weet niet meer hoe het heet. Misschien iemand anders?
pi_182062705
Kirb, gewoon blijven schrijven hoor. Fijn dat de arts duidelijk is over het traject. Wel erg confronterend voor jullie ;( Ik herken wel het één en ander van hoe je eerste poging is gegaan. Ik hoop dat er nu met meer eiblaasjes toch net wat meer embryo´s overblijven.

Deze poging is weer het andere uiterste dan de vorige :o Net de derde echo gehad (nu 11 dagen aan het stimuleren, met 178,5 eenheden Menopur) en er is een behoorlijk risico op overstimulatie. Ik heb rond de 25 eiblaasjes van meer dan 10mm. Er zijn er echter maar vijf groter dan 14mm.
Ik heb direct bloed moeten prikken en vanmiddag word ik gebeld of ik morgen terug moet komen of maandag.
Nouja.. afwachten maar. Ik hoop zo dat het net goed gaat en ik de combi heb van veel eitjes, én een terugplaatsing die doorgaat. Kans is nu namelijk dat ze de hele punctie niet doen (maar dat doen ze niet snel), óf dat de punctie wel doorgaat maar alles ingevroren wordt en ik twee cycli later pas een terugplaatsing heb.
pi_182062738
Jee Bobby, dat is weer de andere kant van het spectrum. Ik hoop dat de bloeduitslagen goed zijn en dat er geen overstimulatie ontstaat. Je wilt in dit traject toch niet ziek worden of risico lopen. :*
pi_182062781
Nee, dat is niet de bedoeling. Het is goed dat artsen daarover beslissen want ik zou best wat risico´s willen lopen :@ :')
Mocht het wel doorgaan, dan vind ik jouw verhaal wel bemoedigend. De vorige keer duurde het zo lang dat ik ook het idee had dat dat de eicellen geen goed deed. Ik heb daar geen bewijs voor, maar het voelt wel prettiger dat het sneller gaat nu. Alleen zou het fijn zijn als niet ál die kleine eiblaasjes mee gingen doen :+
pi_182062856
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:49 schreef Kirb het volgende:
Kan ik nog iets aanpassen in de OP? Evt. nog belangrijke data? Dm/quote maar :)
Wil je mijn OP tekstje vervangen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182063067
Kirb, wat een domper! Wat spoot jij de eerste ronde?

Ivm vroege menopauze van mijn moeder begon ik meteen met menopur. Niet een mega opbrengst (6 rijpe eicellen uit 12 follikels), maar wel 4 goede embryo's op dag 3 (1 eicel had het injecteren niet overleefd, en eentje was de bevruchting wel geslaagd maar niet gaan delen). Hopelijk haalt de menopur wat uit voor de kwaliteit! :*
pi_182064220
Bobby :o da’s ook weer niet de bedoeling! Wat spoot jij in de vorige poging? Hopelijk geen overstimulatie. Maar wel herkenbaar dat het maar goed is dat artsen dit soort beslissingen nemen. Ik hoop dat het door kan gaan met een terugplaatsing!
Ik kan de OP niet meer aanpassen trouwens.. even een Mod dm’en?

Cocci de vorige poging spoot ik 150iE gonalF. We gaan nu dus aardig verhogen naar 225iE menopur. Hopelijk doet het wat het moet doen!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:27:21 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_182064363
Hier ook menopur gehad. Alleen de eerste poging was bagger.
2e poging verse tp en 3 cryos (als ik mij niet vergis, ik merk dat er langzaam gaten ontstaan wat het ivf traject aan gaat)
En 3e poging 1 verse en 2 cryos
Be happy with the little things in life
pi_182064444
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:17 schreef Kirb het volgende:
Bobby :o da’s ook weer niet de bedoeling! Wat spoot jij in de vorige poging? Hopelijk geen overstimulatie. Maar wel herkenbaar dat het maar goed is dat artsen dit soort beslissingen nemen. Ik hoop dat het door kan gaan met een terugplaatsing!
Ik kan de OP niet meer aanpassen trouwens.. even een Mod dm’en?

Cocci de vorige poging spoot ik 150iE gonalF. We gaan nu dus aardig verhogen naar 225iE menopur. Hopelijk doet het wat het moet doen!
Ik begon de vorige keer met 75 eenheden, en dat is een aantal keren opgehoogd maar toen groeide er maar één eiblaasje door. Na herstart heb ik 17 dagen gestimuleerd, net zoals nu begonnen met 178,5 eenheden, maar na 7 dagen toen opgehoogd naar 225 eenheden. Het is dus onverwacht dat het nu ineens zo hard gaat met 178,5 eenheden. Maar het lijkt met PCOS wel alles of niets.. omdat al die kleine follikels al wel klaar liggen.

Ik ben net gebeld door de arts en mijn HCGwaarden zijn nog binnen de perken gelukkig. Ik heb maandag weer een echo en de arts vermoed nu dat de punctie sowieso door kan gaan. Of de terugplaatsing door kan gaan, dat hangt af van hoe het met mij gaat tijdens en na de punctie wat betreft overstimulatiesymptomen. Waarschijnlijk is de punctie woensdag.
pi_182065139
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:27 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hier ook menopur gehad. Alleen de eerste poging was bagger.
2e poging verse tp en 3 cryos (als ik mij niet vergis, ik merk dat er langzaam gaten ontstaan wat het ivf traject aan gaat)
En 3e poging 1 verse en 2 cryos
Weet je nog wat er mis ging in de eerste poging? Ik vind het lief dat je nog steeds meeleeft hier. Kan me voorstellen dat het moeilijk is.

Bobby wat goed dat je nog door mag. Worden even een paar heel spannende dagen kan ik me voorstellen. Zet ‘m op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kirb op 22-09-2018 15:27:18 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_182065593
Bobby spannend! Ik duim voor wat gematigdheid in je buik! ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:13:52 #36
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_182066872
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:23 schreef Kirb het volgende:

[..]

Weet je nog wat er mis ging in de eerste poging? Ik vind het lief dat je nog steeds meeleeft hier. Kan me voorstellen dat het moeilijk is.

Bobby wat goed dat je nog door mag. Worden even een paar heel spannende dagen kan ik me voorstellen. Zet ‘m op!
Pure pech werd er gezegd. Ik had 4 eicellen, allemaal bevrucht, een matige kwaliteit die werd terug geplaatst, eentje die helemaal niet groeide en de overige 2 stopte voor het cryo proces en waren dus ook niet goed.
Ik heb nooit een grote opbrengst gehad. Maar alle andere pogingen was eigenlijk wel, dat wat aangeprikt werd, had een eicel en werd ook bevrucht. Er is toen eigenlijk niet veel aangepaste, geloof alleen iets met de eenheden van de menopur, maar niet veel..

Ik volgde geloof ik wel het lange protocol. Starten met de pil, daarna decapeptyl, na x dagen stoppen met pil. Controle echo en daarna starten met menopur.
Be happy with the little things in life
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 21:47:21 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182071399
OP aangepast en mezelf ook toegevoegd :+ Nu even uitgebreid reageren op de rest.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 21:54:36 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182071572
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:12 schreef Arja het volgende:
Hm majo ik zou in jouw geval wel ook uitgebreid willen evalueren. Je hebt best veel kansen gehad en wat miskramen. En dan weer een bloeding van 14 dagen.
Bv ook je schildklierwaardes checken ook voor de tp?
Ik ga dat nu zeker vragen of ze ook eens naar mijn schildklierwaarden kunnen kijken. Er is een paar jaar geleden wel bloedonderzoek gedaan maar geen idee wat daar precies uit is gekomen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:32 schreef Kirb het volgende:

[..]

Snap dat je daar benieuwd naar bent! Heb je nou eventueel nog steeds kans op een spontane zwangerschap? Kan de eileider die je nu nog hebt misschien een keer “doorgespoten” worden o.i.d? Die was toch niet helemaal doorgankelijk?

Aww wat jammer June ;(. Wel fijn dat bij je vriend alles goed is. Gaan ze nu evt nog meer onderzoek doen of gewoon maar blijven proberen..?
Mijn linker eileider is niet goed doorgankelijk. Van de fertiliteitsarts begreep ik dat ze niet weten hoe dit komt en dat het ook niet zeker is dat het helemaal niet doorgankelijk is. De kans op een spontane zwangerschap lijkt in ieder geval erg klein. Doorspuiten doen ze helaas niet, zoals ik het begreep doen ze dat alleen wanneer ze je een extra "zetje" willen geven. Bij mij is het daarvoor helaas te slecht.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 11:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi allemaal :W

Na een heel lange pauze probeer ik hier weer aan te haken. Wij zijn net begonnen met de 3de ivf poging.
Nieuw ziekenhuis, nieuw protocol en een beetje nieuwe moed. Hoewel dat laatste op en neer gaat. Vrijdag al de eerste follikelmeting, ik ben benieuwd.

Jammergenoeg zie ik hier nog veel dezelfde namen :*

Kirb, fijn dat je toch sneller terecht kan. Heb even teruggelezen en jouw 1ste ivf lijkt een beetje op de mijne. Ik had toen ook echt nood aan een gesprek erover. Ik hoop dat ze je wat anders kunnen bieden (dat was bij ons niet zo en daardoor heb ik het gevoel dat onze 2de poging een verspilling was). Veel succes donderdag!
Welkom terug :* Ik hoop dat 3 keer scheepsrecht is in jullie geval!
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:11 schreef Bamboobub het volgende:
Welkom terug, Bottums-Up! Ik herken wel wat je schrijft over die pauze, maar ook wij willen er nu toch weer voor gaan.

Dus ik meld mij ook maar in dit topic: we hebben een dochter van 3 en zijn sinds januari 2017 bezig voor een 2e. In 2017 wel drie keer zwanger geweest, maar dat is ook drie keer misgegaan. Na onderzoek begin dit jaar wel een oorzaak gevonden, maar ik was eerst zo toe aan een pauze om bij te komen en weer even op andere dingen te kunnen focussen. Inmiddels klapperen mn eierstokken er flink op los maar vind ik t ook megaspannend om weer te beginnen! We zullen - als het ons nog eens gegund is - de hele zwangerschap onder toezicht blijven van het ziekenhuis. Mag ik hier meeposten?
Welkom hier! Wat klinkt jouw situatie ontzettend complex zeg. Ik hoop dat het ondanks alles toch gaat lukken om zwanger te blijven :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef Kirb het volgende:
Ik ga even een verslagje doen van ons gesprek (evaluatie) doen. Het was wederom slecht nieuws helaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus even onszelf herpakken, proberen vol moed nog een poging te doen, en onze opties verkennen als dit niet werkt.
He kirb het zit je ook niet mee hè -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Kirb, gewoon blijven schrijven hoor. Fijn dat de arts duidelijk is over het traject. Wel erg confronterend voor jullie ;( Ik herken wel het één en ander van hoe je eerste poging is gegaan. Ik hoop dat er nu met meer eiblaasjes toch net wat meer embryo´s overblijven.

Deze poging is weer het andere uiterste dan de vorige :o Net de derde echo gehad (nu 11 dagen aan het stimuleren, met 178,5 eenheden Menopur) en er is een behoorlijk risico op overstimulatie. Ik heb rond de 25 eiblaasjes van meer dan 10mm. Er zijn er echter maar vijf groter dan 14mm.
Ik heb direct bloed moeten prikken en vanmiddag word ik gebeld of ik morgen terug moet komen of maandag.
Nouja.. afwachten maar. Ik hoop zo dat het net goed gaat en ik de combi heb van veel eitjes, én een terugplaatsing die doorgaat. Kans is nu namelijk dat ze de hele punctie niet doen (maar dat doen ze niet snel), óf dat de punctie wel doorgaat maar alles ingevroren wordt en ik twee cycli later pas een terugplaatsing heb.
Tip: rustig aan doen en heeeeel veel drinken. Ik zat destijds ook tegen overstimulatie aan maar gelukkig was het binnen de waarden en mocht ik weer naar huis. Voor de terugplaatsing moest ik bloedprikken om te kijken of de TP ook door kon gaan en dat was toen gelukkig het geval. Doe je het rustig aan?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182071625
Wat is de lijst in de OP weer lang :{ Het is fijn dat je kunt leunen op lotgenoten, maar nou, ik wou dat iedereen hier na enige tijd kon doorschuiven... Ik denk geregeld aan jullie, en lees over herkenbare situaties, teleurstellingen, keuzes en hoop. Knuffels voor hen die het nodig hebben :*
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 21:58:06 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182071650
En na mijn bijleestpost ook maar weer eens een update: deze week door onze arts gebeld en we mogen binnenkort weer beginnen *O* De punctie staat nu gepland op 20 november en op basis daarvan is er teruggerekend. 23 oktober mag ik beginnen met spuiten (wordt wel weer wennen!) en op 13 november eerste echo. Dat laatste vind ik wel een beetje gek, pas 1 week voor de punctie :? Mijn lichaam kennende kan het allemaal enorm lang duren. Ik vind het ook wel vreemd dat die punctiedatum al vaststaat, dat kan toch nog gaan wisselen? De datum staat trouwens vast omdat het bij mij onder narcose gaat gebeuren, er moet dus een OK beschikbaar zijn. Moet ook over 2 weken naar de narcotiseur.

Maar nu dus mijn menstruatie afwachten en aan de pil. En dan kunnen we weer beginnen O+ *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182071701
Go MaJo, spannend weer hoor! En dat prikken hè, dat is wel een dingetje. Doe je het zelf?
pi_182071885
Wat fijn dat jullie weer kunnen beginnen Majo! Waarom moet je onder narcose?
Ik vind het ook wel gek dat je nu al een datum hebt :?
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 22:13:52 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182072019
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Go MaJo, spannend weer hoor! En dat prikken hè, dat is wel een dingetje. Doe je het zelf?
Ik prik alles zelf ja :Y Komt ook wel weer goed maar moet toch weer even een drempel over. Het is inmiddels al meer dan een jaar geleden :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:07 schreef B.ertha het volgende:
Wat fijn dat jullie weer kunnen beginnen Majo! Waarom moet je onder narcose?
Ik vind het ook wel gek dat je nu al een datum hebt :?
Mijn punctie was dusdanig hels dat ze me dat niet meer aan willen doen, dus dat geeft al een stuk rust. Het idee dat ik dat ooit weer moet ondergaan leidt meteen tot een paniekaanval :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 22:15:15 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182072040
Trouwens wel benieuwd naar dat boek waar jullie het eerder over hadden. Ik sta best wel open voor "zweverige dingen", geloof best dat voeding en dergelijke van invloed kunnen zijn. In Indonesië zijn we ook naar een traditionele healer geweest die interessante dingen zei. Hij vertelde onder andere dat ik meer moet bewegen en minder koffie en cola moet drinken. En dat zonder dat ik hem iets verteld had, vond het wel bijzonder :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 22:16:00 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182072063
Hoe gaat het met jou B.ertha? Jullie hebben even pauze genomen toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182072479
[
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik prik alles zelf ja :Y Komt ook wel weer goed maar moet toch weer even een drempel over. Het is inmiddels al meer dan een jaar geleden :o

[..]

Mijn punctie was dusdanig hels dat ze me dat niet meer aan willen doen, dus dat geeft al een stuk rust. Het idee dat ik dat ooit weer moet ondergaan leidt meteen tot een paniekaanval :X
:X dan snap ik het wel ja!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe gaat het met jou B.ertha? Jullie hebben even pauze genomen toch?
Ja, één maand. Woensdag naar het ziekenhuis voor prikinstructie want we gaan over op fsh. Wel nog zonder iui, ook al wil ik nog wel vragen waarom.
Dus ik zit te hopen dat ik niet vandaag of morgen ongesteld word maar maandag of dinsdag, want dan kan ik meteen door :D
pi_182072800
Bamboobub, welkom hier en vooral succes :*

Kirb, wat een vervelend nieuws zeg... Kan er nog iets gedaan worden aan de kwaliteit van je eicellen of is het pech?

En Bobby, jeetje dat is wel een flinke overstimulatie zeg :o Hoe gaat het nu met je?

Bottoms_up, welkom terug :*

Majo, spannend! Is er nog iets veranderd in jullie behandeling na hetgeen wat de afgelopen tijd allemaal gebeurd is?

B.ertha, bij jou ook ontwikkelingen. Spannend, ik ben benieuwd wat de fsh bij jou voor effect gaat hebben :)

Barreltje, hoe gaat het bij jou?

Zo, ik ben weer een beetje bijgelezen. De afgelopen dagen heb ik een beetje onder mijn clomid-steen geleefd. We hebben er toch voor gekozen om het nog een ronde te doen, kijken hoe het gaat en we zijn wat beter voorbereid op de bijwerkingen. Daardoor is het nu ook wat beter te overzien: ik heb de dingen in huis die redelijk o.k. zijn aan eten&drinken, hou een beetje rekening met de dingen die ik wel/niet doe etc. Inmiddels cd10 en het gaat redelijk lekker deze keer.

En zullen we hier nou maar eens gewoon verdorie een streepjesregen gaan doen zonder andere gekke dingen? Die OP zit veel te vol :{ }:|
pi_182072926
:W

Alles gaat goed hier hoor! Lekker op vakantie en met andere dingen bezig.. vooral aan het inlezen over het dieet...

Al is het eigenijk niet zo handig om the handmaids tail te kijken... purrende babies.. mijn God! Nu wil ik er nog meer 1
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_182077239
Ik heb nog niet echt bij gelezen, maar dan sta ik er nog niet eens in. Het is helaas echt een lang lijstje.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 11:53:38 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182080106
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:38 schreef B.ertha het volgende:
[

[..]

:X dan snap ik het wel ja!

[..]

Ja, één maand. Woensdag naar het ziekenhuis voor prikinstructie want we gaan over op fsh. Wel nog zonder iui, ook al wil ik nog wel vragen waarom.
Dus ik zit te hopen dat ik niet vandaag of morgen ongesteld word maar maandag of dinsdag, want dan kan ik meteen door :D
Wordt het niet eens tijd dat jullie overgaan op IUI, jullie zijn al een jaar bezig toch? Ik hoop niet dat ze jullie te lang aan laten modderen, dat was toen bij ons wel het geval. Wat is fsh?

quote:
17s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:59 schreef douche-eendje het volgende:
Bamboobub, welkom hier en vooral succes :*

Kirb, wat een vervelend nieuws zeg... Kan er nog iets gedaan worden aan de kwaliteit van je eicellen of is het pech?

En Bobby, jeetje dat is wel een flinke overstimulatie zeg :o Hoe gaat het nu met je?

Bottoms_up, welkom terug :*

Majo, spannend! Is er nog iets veranderd in jullie behandeling na hetgeen wat de afgelopen tijd allemaal gebeurd is?

B.ertha, bij jou ook ontwikkelingen. Spannend, ik ben benieuwd wat de fsh bij jou voor effect gaat hebben :)

Barreltje, hoe gaat het bij jou?

Zo, ik ben weer een beetje bijgelezen. De afgelopen dagen heb ik een beetje onder mijn clomid-steen geleefd. We hebben er toch voor gekozen om het nog een ronde te doen, kijken hoe het gaat en we zijn wat beter voorbereid op de bijwerkingen. Daardoor is het nu ook wat beter te overzien: ik heb de dingen in huis die redelijk o.k. zijn aan eten&drinken, hou een beetje rekening met de dingen die ik wel/niet doe etc. Inmiddels cd10 en het gaat redelijk lekker deze keer.

En zullen we hier nou maar eens gewoon verdorie een streepjesregen gaan doen zonder andere gekke dingen? Die OP zit veel te vol :{ }:|
Volgens mij gaat de behandeling precies zo als de vorige keer, omdat de opbrengst en de kwaliteit van de embryo's wel goed was. Wel wil ik nog eens vragen of ze ooit naar mijn schildklierwaarden hebben gekeken :)

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 08:40 schreef Gaddle het volgende:
Ik heb nog niet echt bij gelezen, maar dan sta ik er nog niet eens in. Het is helaas echt een lang lijstje.
Wil je ook in de OP? Dan zet ik je erin :) Ik vind het vooral confronterend dat veel meiden er al heel lang instaan, net zo lang als ik nu bezig ben (4 jaar). Het wordt inderdaad tijd dat er weer eens wat uitstroom is!

Hoe gaat het nu met jou? :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')