abonnement Unibet Coolblue
pi_182156438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:35 schreef blijevis het volgende:
PostNL heeft op MijnWerk een reactie geplaatst op de uitzending van Kassa:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)zendingvankassa.aspx
Een quote hieruit:

[..]

Dat laatste percentage lijkt me onwaarschijnlijk: 0.05 procent is een factor 0.0005 ofwel 1 klacht per 2000 bezorgpogingen, terwiijl Kassa uit zou komen op 700 klachten per 2000 bezorgpogingen..
Of zou de woordvoerder van PostNL "een factor 0.05, ofwel 5%" bedoelen, dus 1 klacht op 20 bezorgpogingen?
Lijkt me nog steeds aan de lage kant, maar wel een stuk waarschijnlijker dan 1 op 2000.
omdat mensen die tevreden zijn een stuk minder snel naar kassa gaan janken.
pi_182158432
Misschien bedoelen ze dat je een uur extra betaald krijgt per wijk als Kerstbonus.

Hier nog niets gezien of gehoord.
pi_182159285
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 07:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien bedoelen ze dat je een uur extra betaald krijgt per wijk als Kerstbonus.

Hier nog niets gezien of gehoord.
Ik heb er ook nog niets over gelezen. Kerstbonus hier zal wel iets als "twee halen, een betalen" zijn.
Het is eindelijk weer een jaar waarin de kerst voor ons op de goede dagen valt. Ik ben dan echt absoluut niet van plan om daar weer een dag van in te leveren. Ik blijf erbij dat maandag geen werkdag is.
pi_182159474
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

omdat mensen die tevreden zijn een stuk minder snel naar kassa gaan janken.
Ja, tevreden mensen dienen geen klacht in. Dat is logisch. Maar dat geldt ook voor de klachten die PostNL ontvangt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182159705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, tevreden mensen dienen geen klacht in. Dat is logisch. Maar dat geldt ook voor de klachten die PostNL ontvangt.
alleen, is je steekproef bij Postnl een heel stuk groter.
pi_182160727
Zie het bericht volgens mij niet meer staan bij de FNV, misschien dan toch oude/foute info :P

Hier ook nog niets gezien over een kerstbonus. Niet dat ik dan op maandag wil gaan werken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182160783
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, dan wil ik nog wel twee piepkleine wijkjes doen van een uur elk. Maar meer ook niet.
Wijken zijn tussen de 2 en 2.5 uur. En voor elke wijk die je loopt krijg je een uur extra.

Vandaag nog 23 wijken open hier _O- :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_182161370
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
pi_182161576
Je bedoeld dat ze je ontslagen hebben in je proeftijd na 1 dag? Sukkels...
Binnen is de werkdruk heel hoog en dat heeft tol op iedereen. Ook de mensen die je moeten inwerken.

Mare je gaat van de week nog bezorgen? Dat is wel een fijner werkje. Meestal kan je na 2x zelf indelen hoe je bezorgd, als het maar in de juist bus valt. Buiten is het personeelstekort ook gigantisch. Dus als je een beetje handig bent mis je die uren binnen niet eens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_182162058
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Jammer, op onze vestiging heb je een speciaal opleidingsteam waar ze echt de tijd voor je hebben. In mijn team is het meestal gezellig, dus echt vervelend dat je van die rare collega's hebt. Als ik zo'n nare ervaring had gehad toen ik begon, had ik de eerste week niet afgemaakt hoor. En ik was allesbehalve snel hoor. Ze bekijken het even.
pi_182163891
Ik wou het heel graag snappen. Maar dat gaat niet als de persoon die de opleiding geeft te weinig geduld heeft om het uit te leggen, en daarom alles maar afsnauwt, zucht en zichtbaar laat zien dat ik het niet goed doe. En paniek uitbreekt omdat ik mijn pen kwijt ben.. en moeilijk doet om haar eigen pen te geven.. alles werkt op tijd en dat kost toch ook allemaal tijd? Alles wel controleert, klachtenlijst opstelt maar niet met mij samen controleert geen terugkoppeling geeft. |:(
pi_182163911
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:57 schreef V__L_N het volgende:
Je bedoeld dat ze je ontslagen hebben in je proeftijd na 1 dag? Sukkels...
Binnen is de werkdruk heel hoog en dat heeft tol op iedereen. Ook de mensen die je moeten inwerken.

Mare je gaat van de week nog bezorgen? Dat is wel een fijner werkje. Meestal kan je na 2x zelf indelen hoe je bezorgd, als het maar in de juist bus valt. Buiten is het personeelstekort ook gigantisch. Dus als je een beetje handig bent mis je die uren binnen niet eens.
Dit was mijn 2e werkdag, in mijn maand proeftijd.
pi_182164939
Van collega gehoord dat er idd een lijst op depot ligt voor wie wil werken 24-12, begrijp dat je ook aan moet geven als je niet kan/wil. Begreep dat je ook alleen je eigen wijk(en) mag doen.
Edit: begrijp nu dat je alleen in kan vullen dat je niet kan, dus als je niks invult gaan ze er vanuit dat je kan/wil waarschijnlijk 8)7

Lijst hangt er nog t/m volgende week zaterdag, ik heb dan nog vakantie 8-) heb ook geen eigen wijken. Moeten ze niet flikken om me tzt dan gewoon in te gaan roosteren :W

@Rijstwafel: Schandalig hoe ze daar met je omgegaan zijn :N zou daar echt niet willen werken als dat zo gaat :X

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 27-09-2018 15:15:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_182165050
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Wat vervelend, Rijstwafel77, je was zo gemotiveerd.... Heb je bij je sollicitatie aangegeven dat je een autistische stoornis hebt? (Dat het daarom wat langer kan duren en dat degene die je inwerkt daar rekening mee kan houden?) Wat een horken!

Ga je wel bezorgen? Het lijkt me dat dat dan beter bij je past, omdat je minder afhankelijk bent van anderen, lekker je eigen gang kunt gaan. Misschien kan je meer bezorguren krijgen?
pi_182165126
Rijstwafel, wat balen zeg! Wat een minkukels!

Het is toch normaal dat je in het begin fouten maakt? En ook normaal dat iemand die je op moet leiden, je ook alle tijd en aandacht geeft. Ik zou ervoor gezorgd hebben dat ik bij de nieuwe mensen bleef staan totdat ze het volledig onder de knie hadden. Dan moet er maar even een extra kracht komen die mijn werk even zolang doet. Maar ik zou een nieuweling nooit afkatten. Die minkukel heeft het zelf ook moeten leren ooit. :(

Ik neem aan dat je wel gewoon mag gaan bezorgen he? Misschien kun je wel wat meer gaan bezorgen?

Ben je lekker in de buitenlucht zonder dat er iemand in je nek hijgt. Wij hebben best wel mensen met een vorm van autisme, asperger etc. En die vinden het werk heerlijk en ze doen het hartstikke goed en secuur.

Vind het heel rot voor je. Gun je een leuk team. Ik hoop dat je op een tof depot terechtkomt!
pi_182165204
Vanochtend werd het briefje opgehangen op ons depot met de vraag of we de maandag voor Kerst willen werken. We mogen ons inschrijven.

Het gaat inderdaad om wijken van maximaal 2 a 2 1/2 uur en je krijgt per wijk een uur extra uitbetaald. Hier werd niet gesproken over dat je alleen je vaste wijk mocht doen.

Ik ga mij er maar niet op inschrijven. Was eigenlijk net blij dat we wat langer vrij hebben omdat Kerst zo gunstig valt dit jaar. Oud en Nieuw en Nieuwjaarsdag ook trouwens.

Misschien dat we een paar dagen er tussenuit gaan. Kan nu mooi.
:P
pi_182165401
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
pi_182165506
Ja wil net zeggen. Voorbereiders moeten dan natuurlijk ook aan de slag.
pi_182165526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:35 schreef gelestipjes het volgende:
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
Mag hopen van wel en anders is er wellicht ook gewoon niks te bezorgen :P
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:25 schreef Globetrottertje het volgende:

Het gaat inderdaad om wijken van maximaal 2 a 2 1/2 uur en je krijgt per wijk een uur extra uitbetaald. Hier werd niet gesproken over dat je alleen je vaste wijk mocht doen.
:P
Knap dat die maximale tijd van de wijken nu al weten. Ze weten waarschijnlijk nog helemaal niet hoe veel post er dan exact is/zal blijven staan op zaterdag. Op piekdagen hebben we hier enkele wijken die een stuk groter zijn dan twee uur.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:09 schreef VixenFromHell het volgende:
V
Edit: begrijp nu dat je alleen in kan vullen dat je niet kan, dus als je niks invult gaan ze er vanuit dat je kan/wil waarschijnlijk 8)7

Ze kunnen je echt niks maken als je niks invult hoor. De uren van die dag worden zelfs niet gebruikt om je eventuele min uren mee te compenseren. Dus gewoon niet komen opdagen mocht je wel een wijk op je rooster zien ;)
pi_182165811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:35 schreef gelestipjes het volgende:
Krijgen voorbereiders ook een tijdsbonus dan als ze hun vrije maandag opofferen?
Als ik het goed begrijp krijg je die dag een toeslag van 40%.
pi_182166228
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

alleen, is je steekproef bij Postnl een heel stuk groter.
Nergens in het artikel staat hoe groot de steekproef is van het eigen klanttevredenheidsonderzoek van PostNL. Kassa heeft een enquête gehouden onder 4000 huishoudens. Nederland telt 8 miljoen huishoudens. Dat betekent dat de steekproef van voldoende grootte is, want dan heb je een foutmarge van iets meer dan 2% bij een betrouwbaarheidsniveau van maar liefst 99%!

PostNL vergelijkt dit met de eigen klachtenregistratie, maar dat is appels en peren. Bij het onderzoek van Kassa gaat het om mensen die actief benaderd zijn door Kassa, dus daar zullen tevreden en ontevreden mensen bij zitten. In het geval van PostNL gaat het om mensen die uit zichzelf (!) bij PostNL een klacht neerleggen. Dat kan je dus niet met elkaar vergelijken, want dan ga je er dus eigenlijk vanuit dat iedereen die niet klaagt bij PostNL een tevreden klant is.

PostNL heeft het in het eigen artikel ook over hun eigen klanttevredenheidsonderzoek, waarbij klanten PostNL gemiddeld een 8,5 geven. Dat zou dus veel beter met het Kassa-onderzoek te vergelijken zijn, ware het niet dat PostNL niet bekend maakt hoeveel mensen zij nu precies enquêteren. Ik weet wel dat het onderzoeksbureau dat door PostNL wordt ingehuurd om de kwaliteit van de hah-bezorging te testen, van zeer kleine steekproeven gebruik maakt. In ons dorp van 12.000 huishoudens zitten bij mijn weten slechts 3 respondenten, dus dat is volstrekt onbetrouwbaar. Maar ja, hoe groter de steekproef hoe duurder.

Natuurlijk blijft het lastig vergelijken, omdat je eigenlijk ook moet kijken naar hoe bijv. de vraagstellingen van het onderzoek gesteld zijn, en op welke wijze de resultaten zijn verwerkt en geïnterpreteerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182166382
Overigens is Kassa niet de enige die een forse stijging van het aantal klachten constateert: https://www.logistiekprof(...)aan-onder-grote-druk
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_182167542
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Schrale troost: ook voor mensen zonder autisme is het binnen niet fijn werken.

Je contract als bezorger is wel nog gewoon van kracht? Dat werk is over het algemeen wat minder stressvol: er is minder tijdsdruk, en geen hijgende TC in je nek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 september 2018 @ 17:40:51 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182167665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Schrale troost: ook voor mensen zonder autisme is het binnen niet fijn werken.
klopt, maar als je een vaste aanstelling hebt is het allemaal net even wat makkelijker praten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 september 2018 @ 17:56:37 #275
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_182167925
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
2e werkdag, en vandaag weggestuurd omdat ik nog teveel fouten maakte.. werd continu afgezeken, geen duidelijke uitleg, zuchtten als ik een fout maakte en niet uitleggen wat ik fout deed. Als ik iets niet begreep en uitleg vroeg kreeg ik het antwoord “ wat denk je zelf?”

Boos worden omdat je geen pen bij je hebt, of hem kwijt bent. Uiteindelijk kreeg ik een pen van de persoon die opleiding gaf, vergat hem terug te geven.. en dan niet even netjes vragen “ mag ik hem terug?” maar nee, dan zeggen ze daar “ pen terug”...

Het doet mij best verdriet over de manier waarop er met mij om is gegaan en baal ervan dat ze niet gewoon even rekening kunnen houden met iemand met autisme. Als je aangeeft dat het daarom niet snel genoeg is gegaan.. :'(
Ik zou als ik jou was nog wel een mailtje sturen naar de "toekomstig teamcoach" of anders naar de medewerker die je heeft aangenomen, over de manier waarop jij behandeld bent. Er zijn geen honderden mensen die überhaupt willen komen werken en daarnaast is het gewoon duur om mensen aan te nemen (administratie, maar ook het inwerken).

Ze hebben (hadden?) juist speciaal opleiders in dienst om te voorkomen dat mensen in het diepe gegooid worden en gierend gek werden. Als ik je verhaal zo hoor, heb je geen opleiding gehad van zo'n opleider, maar van een postbode/voorbereider die met jou opgescheept werd (niks persoonlijks). Een opleider weet prima dat de afvoertijden niet gehaald worden met iemand die de eerste/tweede dag werkt, dus die lost dat gewoon op met teamcoach/postverdeler, maar die zit er niet over te stressen. En als jij wat fout doet, is dat 80% diens schuld en is zuchten en bijdehand doen niet erg constructief. Het is volkomen logisch dat je fouten maakt, daarom zit er iemand naast om je daarop te wijzen, zodat je het beter kan doen.

Ik bedoel het trouwens niet als strohalm om je baan alsnog te krijgen, want ik weet niet hoe geschikt je daadwerkelijk bent en of opleiding door een ander wel voldoende is om je op niveau te krijgen. En ik heb hier ook wel mensen na de eerste dag al weggestuurd zien worden omdat ze het duidelijk niet in de vingers hebben. Dat is ronduit lullig, maar niet onterecht.

Maar als jij vindt dat wie jou heeft ingewerkt, er een potje van gemaakt heeft, dan moet je er achteraan mailen dat je de gang van zaken belachelijk en/of teleurstellend vindt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')