Heb je een leuk huisje gevonden
quote:leuk dat het goed ging, zeker in deze tijd. Wat voor huis heb je gekocht?
Op maandag 30 december 2002 11:07 schreef Toeps het volgende:
Ik werd net gebeld door de Rabobank dat mijn hypotheekaanvraag volledig rond is!
En daar ben ik heel blij mee, gezien ik eerder was afgewezen door Optima advies. (als in: ga nooit met die lui in zee) Volgens die Optima lui waren gewone banken redelijk duur, en was het best mogelijk om bij hun een hypotheek af te sluiten. Tot ze 3 dagen voor de afloop van mijn ontbindende voorwaarden even belden dat het allemaal niet ging, gezien ik een flexwerker zou zijn...
Ik ben gewoon in tijdelijke dienst, ik heb alleen een redelijk vaag contract. Dus ik in grooooote paniek naar de Rabobank, en tot mijn grote verbazing kon het daar allemaal wel. Zonder problemen.
Ik ben echt helemaal bij nou!!! I loooove de Rabobank... (Tja, ik breng ook de komende 30 jaar mijn geld er heen, maar ik krijg nu wel het huisje van mijn dromen...)
quote:elke bank is dat toch?
Op maandag 30 december 2002 11:18 schreef Ludwig het volgende:
Rabobank is wel een @#@!# bank maar goed wel aardig van ze
quote:ziet eruit als de schilderswijk?
Op maandag 30 december 2002 11:33 schreef Toeps het volgende:
Kijk dit is mijn huisje:En dan de eerste verdieping. (Het is in Den Haag)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ziet eruit als bij mij in de buurt... ik woon in de Hoenderlostraat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik ben over een week vertrokken naar het hoge Noorden.
quote:Ziet er uit als bij mij in de buurt (Vruchtenbuurt)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:En dank u wel.
Op maandag 30 december 2002 11:42 schreef _Etter_ het volgende:[..]
ziet eruit als de schilderswijk?
quote:Het was ook niet echt de planning om nu al te gaan kopen, maar we zitten in een belabberd huurhuis (huisjesmelkers...
Op maandag 30 december 2002 11:55 schreef AIKANE het volgende:
Wow, 18 en je koopt al een woning. Moedig. Ik ben zo'n 10 jaar ouder en heb een goeie (vaste) baan en huur nog. Ik zit wel rond te kijken, maar kom pas echt in actie als de prijzen wat dalen en ik mijn droomhuis tegen kom.
quote:We? Heb je die hypotheek samen of alleen, en wie is de rest?
Op maandag 30 december 2002 11:59 schreef Toeps het volgende:[..]
Het was ook niet echt de planning om nu al te gaan kopen, maar we zitten in een belabberd huurhuis (huisjesmelkers...
), en een kennis ging toevallig verhuizen. Vandaar.
quote:Samen met mijn vriendje. We hebben het huis samen gekocht en ook de hypotheek is op beide namen, maar getoetst op mijn inkomen. (Vriendje is uitzendkracht, maakt het weer zo ingewikkeld...)
Op maandag 30 december 2002 12:09 schreef AIKANE het volgende:[..]
We? Heb je die hypotheek samen of alleen, en wie is de rest?
quote:Valt wel mee hier, het is helemaal tegen de rand, bijna rijswijk. En allemaal koop, dat scheelt wel.
Op maandag 30 december 2002 12:26 schreef _Etter_ het volgende:
Laakkwartier is ook niet al te goed helaas.. ik heb er 4 jaar op school gezeten. Maargoed wel veel studenten daar dus da's wel weer gezellig
Maar goed, ben idd wel benieuwd wat je voor dat huisje betaald hebt???
quote:Oke, vertel ik het toch maar... 84.500,-
Op donderdag 2 januari 2003 10:54 schreef Koningin het volgende:
Nou, de Rabobank heeft ons afgewezen!!
Terwijl het bij een andere weer veel makkelijker ging........Maar goed, ben idd wel benieuwd wat je voor dat huisje betaald hebt???
Voor ¤ 84.500,- een huis kopen, in een grote stad (DenHaag).... ik ben hier in Amsterdam voor een huis aan het shoppen en voor minder dan ¤ 150k kom ik niet weg... Waar zit dat verschil
Leuk huis trouwens!
quote:Thanks!
Op donderdag 2 januari 2003 11:44 schreef generalist het volgende:
*valt van stoel*Voor ¤ 84.500,- een huis kopen, in een grote stad (DenHaag).... ik ben hier in Amsterdam voor een huis aan het shoppen en voor minder dan ¤ 150k kom ik niet weg...
Waar zit dat verschil
Leuk huis trouwens!
Ik ben in Eindhoven aan het rondkijken, maar voor een beetje 3-kamerappartement betaal je ook al 1400000 pleuro hier
Een woning kopen is moeilijk als je in je eentje bent
quote:1.400.000???
Op donderdag 2 januari 2003 11:52 schreef _o_ het volgende:
Jeetje das inderdaad goedkoop zeg.Ik ben in Eindhoven aan het rondkijken, maar voor een beetje 3-kamerappartement betaal je ook al 1400000 pleuro hier
Een woning kopen is moeilijk als je in je eentje bent
quote:Die voorzieningen kun je later aanbrengen, als je wat meer verdient!.... Je kunt het ook nog eens leasen als je zou willen....
Op donderdag 2 januari 2003 11:48 schreef Toeps het volgende:[..]
Thanks!
Ja prijs valt reuze mee he? Ik heb wel enkel glas (supermooi met glas in lood boven..) en een gaskackel (ook heel mooi). Misschien speelt dat mee. Amsterdam is idd duurder, waarom weet ik ook niet.
Stoer! prachtige prijs..... wat voor ruimte heb je??
Open portiek, eerste verdieping, entree woning;
gang (ca. 9m²) met vaste kast;
woonkamer (ca. 3.46 x 9.98m);
voorslaapkamer (ca. 2.62m x 2.72m);
moderne keuken (ca. 1.78m x 2.93m) met toegang tot balkon met vast kast;
achterkabinet met vaste wastafel en wasmachineaansluiting;
(ca. 1.00 / 2.95m x 1.73), toilet-/douchecombinatie.
Bijzonderheden
Eigen grond;
Snelle oplevering;
Intensief beheersgebied;
Meterkast met 4 groepen, ALS en dag-/nachtmeter.
Gamma heeft er weer en klantje bij de komende weken!
En je realiseert je ook dat de bank dan extra onderpand zal vragen?
Verder veel plezier in jullie huisje!
quote:Extra onderpand? Zolang je je huis niet verkoopt is er nix aande hand, de rente wordt toch ook niet iedere keer bijgesteld??? Je hebt het huis gekocht voor een bepaalde prijs, en de bijbehorende hypotheek kunnen ze niet meer aan tornen toch?
Op donderdag 2 januari 2003 16:37 schreef Unexplained het volgende:
Jullie realiseren je dat de huizenprijzen de komende jaren in elkaar zakken (in de jaren 80 was dit wel 40%!) ?En je realiseert je ook dat de bank dan extra onderpand zal vragen?
quote:Niet zo stoken... Jou reactie is nergens op gebaseerd. De huizenprijs zal bij het aantrekken van de economie echt niet in elkaar zakken...
Jullie realiseren je dat de huizenprijzen de komende jaren in elkaar zakken (in de jaren 80 was dit wel 40%!) ?En je realiseert je ook dat de bank dan extra onderpand zal vragen?
quote:Daling van de huizenprijzen is al (voorzichtig) ingezet, simpelweg omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Heel Nederland zeurt over veeeeeeel te hoge huizenprijzen dus zakt het binnenkort gewoon als een kaartenhuis in elkaar, daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
Op donderdag 2 januari 2003 17:14 schreef Lassekjus het volgende:[..]
Niet zo stoken... Jou reactie is nergens op gebaseerd. De huizenprijs zal bij het aantrekken van de economie echt niet in elkaar zakken...
Ook nu zal dit dus niet gebeuren
Waar vraag is is aanbod en geloof me er is nog meeeer dan genoeg vraag.....
quote:Ik denk eerder dat er sprake is van een mikrozachte landing, van inzakken is geen sprake, vraag blijft ook bij de huidige prijzen groter dan het aanbod
Op donderdag 2 januari 2003 18:19 schreef Mikrozacht het volgende:[..]
Daling van de huizenprijzen is al (voorzichtig) ingezet, simpelweg omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Heel Nederland zeurt over veeeeeeel te hoge huizenprijzen dus zakt het binnenkort gewoon als een kaartenhuis in elkaar, daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
Het is aan te raden om wat extra geld uit die hypotheek te trekken om de ramen (en eventueel ook de kozijnen) te vervangen en de gaskachel te vervangen door een nieuwe CV-ketel. Kijk ook even naar de rest van de isolatie. Lijkt in het begin aardig wat centen te kosten, maar dat spaar je weer uit in stookkosten en geeft bovendien een aanzienlijke meerwaarde aan je huis.
We gaan inderdaad nieuwe ramen in het huis plaatsen maar die gaskachel houden we nog even. Een nieuwe keuken had voor ons prioriteit. De badkamer moet waarschijnlijk ook opnieuw betegeld worden. Gelukkig hebben we bouwvakkers ergens in de familie!
quote:Lulkoek... Klok wel horen luiden, maar volgens mij het hele geval niet gezien...
Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje!
quote:Je hebt natuurlijk wel even geinformeerd of dit huis al onderhanden is genomen, of dat dat nog moet gebeuren en jij (tien)duizenden euro's kwijt bent om samen met de VVE het blok te laten renoveren? Toch?
Op donderdag 2 januari 2003 12:00 schreef Toeps het volgende:
Intensief beheersgebied;
quote:Maar natuurlijk!!! Is al gedaan, zitten een paar nieuwe steentjes in de gevel enzo. Maar ik heb ook het bouwkundig onderzoeksrapport. Weinig ellende.
Op vrijdag 3 januari 2003 23:49 schreef Wokkel het volgende:[..]
Je hebt natuurlijk wel even geinformeerd of dit huis al onderhanden is genomen, of dat dat nog moet gebeuren en jij (tien)duizenden euro's kwijt bent om samen met de VVE het blok te laten renoveren? Toch?
quote:Pfiew..gelukkig, ik ken iemand die dat dus niet had gedaan en er vervolgens nog veel euro's tegenaan moest smijten
Op zaterdag 4 januari 2003 00:05 schreef Toeps het volgende:[..]
Maar natuurlijk!!! Is al gedaan, zitten een paar nieuwe steentjes in de gevel enzo. Maar ik heb ook het bouwkundig onderzoeksrapport. Weinig ellende.
Maar onwijs veel succes met je nieuwe huis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |