Volgens mij heb je bij die lage snelheden ook niet genoeg ED-opbrengst om de boel op niveau te houden.quote:Op donderdag 20 september 2018 19:56 schreef MTL het volgende:
Uiteraard doet de trein dat niet bij lage snelheden om te voorkomen dat je stil komt te staan, dus als dat het geval is zullen dingen als de airco etc wel even uit gaan.
Dat is wel formeel hoe het remcriterium hoort: gerelateerd aan een zekere vertraging, niet aan een remstand. Dat het vervolgens klote geïmplementeerd is...quote:Op vrijdag 21 september 2018 09:34 schreef MTL het volgende:
[..]
Nee, aan de actuele remvertraging. Dat is juist erg verneukeratief. Ga je ook maar even glijden of rij je net even een helling af, dan is de remvertraging onvoldoende en heb je een ATB snelremming te pakken.
Baanstoring verhelpen, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef GlenSpey het volgende:
Had dat vorige week bij Boxtel, daar zat een ATB baanstoring die ik kreeg tijdens het optrekken. ATB terug naar 40 terwijl je nog tractie geeft, moet je dus die hendel dus een grafeind naar achteren trekken maar ik was nog steeds op tijd, maar alsnog een snelrem gekregen omdat de computer het niet bij kon houden
Leuk, krijg je dit soort details ook bij de opleiding?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef MTL het volgende:
Als je tractie aan het geven bent en ineens gaat remmen, zal de tractie zo snel mogelijk afgebouwd worden als mogelijk is zonder de motoren te beschadigen en daarna overgaan naar een remming. Alleen bij een noodremming zal de tractie in één keer er af gehaald worden.
Dat is helaas niet aan mijquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Baanstoring verhelpen, probleem opgelost.
Mwa, dat gaat behoorlijk ver hoor. Modern materieel kan tot een paar km/u ED remmen. Het gaat dus meer om het risico van stilstand op een stroomloze brug dan een technische beperking.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij heb je bij die lage snelheden ook niet genoeg ED-opbrengst om de boel op niveau te houden.
twitter:zugreiseblog twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 13:23:49 Auf einem #Bahn-#Hackathon wurde auch eine intelligente Bahnhofsuhr entwickelt, die automatisch die Zeit auf die Abfahrtszeit zurückstellt, wenn ein Zug Verspätung hat 😁 #InnoTrans2018 reageer retweet
Wel aan mij.quote:
Wat zijn eigenlijk meestal de oorzaken achter zoiets?quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel aan mij.
Helaas zijn ATB-baanstoringen soms lastig op te lossen. Wij hebben op de GNL er maanden een gehad en ze konden het maar niet vinden.
Lage prio in herstellen ookquote:Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel aan mij.
Helaas zijn ATB-baanstoringen soms lastig op te lossen. Wij hebben op de GNL er maanden een gehad en ze konden het maar niet vinden.
weet jij niet alle wisselnummers uit je hoofd dan? Is toch gewoon wegbekendheid?quote:Op zaterdag 22 september 2018 07:20 schreef MTL het volgende:
Zelfs het wisselnummer uit je hoofd weten
Maar zonder gekheid, dat is aan de andere kant wel weer één van die speciale. Die krijg je alleen als je met twee stellen VIRM zelf aan het optrekken bent én de IC vanuit Den Haag naast je rijdt.
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer
Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.quote:Op zaterdag 22 september 2018 07:20 schreef MTL het volgende:
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer
Fuck the systemquote:Op zaterdag 22 september 2018 09:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.
Klinkt onschuldig, maar ongelukken gebeuren juist doordat fouten in het systeem blijven omdat gebruikers de gevolgen "onhandig" vinden en een manier vinden om te handelen zodat ze "er geen last van hebben".
Meldingsmoe.quote:Op zaterdag 22 september 2018 09:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.
Klinkt onschuldig, maar ongelukken gebeuren juist doordat fouten in het systeem blijven omdat gebruikers de gevolgen "onhandig" vinden en een manier vinden om te handelen zodat ze "er geen last van hebben".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |