abonnement Unibet Coolblue
pi_182045758
Heeft weinig te maken met de computer, maar met de remvertraging. Als je gaat remmen, is de remvertraging niet in één keer de gevraagde waarde, maar die remvertraging wordt opgebouwd.
Daardoor duurt het dus ook even voordat de remcriteriumlamp gaat branden.

Als je tractie aan het geven bent en ineens gaat remmen, zal de tractie zo snel mogelijk afgebouwd worden als mogelijk is zonder de motoren te beschadigen en daarna overgaan naar een remming. Alleen bij een noodremming zal de tractie in één keer er af gehaald worden.
pi_182045856
Nouja, leuk dat het systeem zichzelf in bescherming probeert te nemen maar al die onnodige snelremmingen hebben ook geen toegevoegde waarde. Om van reizigerscomfort nog maar niet te spreken.

Geef mij maar het oude systeem zoals dat in alle andere matsoorten ook werkt ;)
pi_182045939
Zo werkt het in al het andere materieel ook (behalve de oude meuk ;)) :P
Het grote verschil is simpelweg die remvertraging ipv vast remcriterium.
Ik begreep dat er gelukkig gekeken gaat worden of het aangepast kan worden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:09:48 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182047011
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:56 schreef MTL het volgende:

Uiteraard doet de trein dat niet bij lage snelheden om te voorkomen dat je stil komt te staan, dus als dat het geval is zullen dingen als de airco etc wel even uit gaan.
Volgens mij heb je bij die lage snelheden ook niet genoeg ED-opbrengst om de boel op niveau te houden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_182047012
Maandag weer ff van Dordrecht naar Zutphen flirten en dezelfde route terug..
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:11:07 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182047043
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:34 schreef MTL het volgende:

[..]

Nee, aan de actuele remvertraging. Dat is juist erg verneukeratief. Ga je ook maar even glijden of rij je net even een helling af, dan is de remvertraging onvoldoende en heb je een ATB snelremming te pakken.
Dat is wel formeel hoe het remcriterium hoort: gerelateerd aan een zekere vertraging, niet aan een remstand. Dat het vervolgens klote geïmplementeerd is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:11:30 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182047052
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef GlenSpey het volgende:

Had dat vorige week bij Boxtel, daar zat een ATB baanstoring die ik kreeg tijdens het optrekken. ATB terug naar 40 terwijl je nog tractie geeft, moet je dus die hendel dus een grafeind naar achteren trekken maar ik was nog steeds op tijd, maar alsnog een snelrem gekregen omdat de computer het niet bij kon houden :')
Baanstoring verhelpen, probleem opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:12:15 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_182047066
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef MTL het volgende:

Als je tractie aan het geven bent en ineens gaat remmen, zal de tractie zo snel mogelijk afgebouwd worden als mogelijk is zonder de motoren te beschadigen en daarna overgaan naar een remming. Alleen bij een noodremming zal de tractie in één keer er af gehaald worden.
Leuk, krijg je dit soort details ook bij de opleiding?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_182047085
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Baanstoring verhelpen, probleem opgelost.
Dat is helaas niet aan mij ;)
pi_182047098
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij heb je bij die lage snelheden ook niet genoeg ED-opbrengst om de boel op niveau te houden.
Mwa, dat gaat behoorlijk ver hoor. Modern materieel kan tot een paar km/u ED remmen. Het gaat dus meer om het risico van stilstand op een stroomloze brug dan een technische beperking.

Btw: totaal ongerelateerd feitje. Gisteren even getest: de remweg van een SNG van 130 naar 0 bij een noodremming is +/- 400 meter. Dat is best wel strak, zeg maar :D
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:55:02 #136
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182047736
Weg met de 1000-meterremweg (130-0) dan maar!

Of ga ik nu iets te snel? ;)
pi_182052229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Of ga ik nu iets te snel? ;)
Weet ik niet, kreeg je een ingreep?
Bier.
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:20:46 #138
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_182052320
Nog niet.
pi_182053142
Wat een puns allemaal.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 21 september 2018 @ 20:41:10 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_182054188
zugreiseblog twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 13:23:49 Auf einem #Bahn-#Hackathon wurde auch eine intelligente Bahnhofsuhr entwickelt, die automatisch die Zeit auf die Abfahrtszeit zurückstellt, wenn ein Zug Verspätung hat 😁 #InnoTrans2018 reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:35:05 #141
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_182055211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dat is helaas niet aan mij ;)
Wel aan mij. :s)

Helaas zijn ATB-baanstoringen soms lastig op te lossen. Wij hebben op de GNL er maanden een gehad en ze konden het maar niet vinden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_182057022
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wel aan mij. :s)

Helaas zijn ATB-baanstoringen soms lastig op te lossen. Wij hebben op de GNL er maanden een gehad en ze konden het maar niet vinden.
Wat zijn eigenlijk meestal de oorzaken achter zoiets?
Micro-scheurtjes in de spoorstaaf?
pi_182057438
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wel aan mij. :s)

Helaas zijn ATB-baanstoringen soms lastig op te lossen. Wij hebben op de GNL er maanden een gehad en ze konden het maar niet vinden.
Lage prio in herstellen ook
pi_182060467
En sommige zitten er al zo lang dat ze volgens mij niet eens meer gemeld worden :P ter hoogte van wissel 165B tussen mariahoeve en Voorschoten bijvoorbeeld
pi_182060528
Zelfs het wisselnummer uit je hoofd weten ;(
Maar zonder gekheid, dat is aan de andere kant wel weer één van die speciale. Die krijg je alleen als je met twee stellen VIRM zelf aan het optrekken bent én de IC vanuit Den Haag naast je rijdt.
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer :P
pi_182060586
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 07:20 schreef MTL het volgende:
Zelfs het wisselnummer uit je hoofd weten ;(
Maar zonder gekheid, dat is aan de andere kant wel weer één van die speciale. Die krijg je alleen als je met twee stellen VIRM zelf aan het optrekken bent én de IC vanuit Den Haag naast je rijdt.
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer :P
weet jij niet alle wisselnummers uit je hoofd dan? Is toch gewoon wegbekendheid?
  zaterdag 22 september 2018 @ 09:28:46 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182061719
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 07:20 schreef MTL het volgende:
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer :P
Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.

Klinkt onschuldig, maar ongelukken gebeuren juist doordat fouten in het systeem blijven omdat gebruikers de gevolgen "onhandig" vinden en een manier vinden om te handelen zodat ze "er geen last van hebben".
So we just called him Fred
pi_182062098
Vertel eens, welke ongelukken zouden kunnen gebeuren door het terug nemen van de tractie en het voorkomen van een onterechte ATB terugval?

[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 22-09-2018 10:40:11 ]
pi_182062410
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.

Klinkt onschuldig, maar ongelukken gebeuren juist doordat fouten in het systeem blijven omdat gebruikers de gevolgen "onhandig" vinden en een manier vinden om te handelen zodat ze "er geen last van hebben".
Fuck the system :7
pi_182062490
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Rare manier van handelen, hiermee houd je dus een fout in het beveiligingssysteem in leven.

Klinkt onschuldig, maar ongelukken gebeuren juist doordat fouten in het systeem blijven omdat gebruikers de gevolgen "onhandig" vinden en een manier vinden om te handelen zodat ze "er geen last van hebben".
Meldingsmoe.
In het begin ook twee keer een 'knikje' in het spoor gemeld tussen Rosmalen en Oss-West. Je vliegt zowat van je stoel als je daar overheen knalt :') maar volgens Prorail was het 'binnen de marge'. Knikje zit er een jaar later dus nog steeds.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')