abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 december 2018 @ 22:43:18 #201
39237 crew  H_T
2733
pi_183753894
En die advocaat... Wat kost die?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183754984
Is familie en doet pro deo voor mij
Daarom haalbaar
pi_183755176
Ben ik nou dom of lees ik dat Tui helemaal geen wifi aan boord heeft? :')
En verder snap ik niet dat je het gooit op het geen hebben van een terugticket. Daarom ben je uiteindelijk toch helemaal niet geweigerd? Je geeft zelf aan dat je uiteindelijk de retourticket op tijd had, maar uiteindelijk werd geweigerd om onbekende redenen..?

Tevens is dat stukje informatie over de VS toch puur uit service overwegingen en hoeven ze dat toch niet eens te doen lijkt mij? Ze moeten de voorwaarden van hun eigen dienstverlening (de vlucht, inchecken etc) communiceren. Maar de informatie over je bestemming moet je lijkt mij toch zelf zien te achterhalen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 december 2018 @ 23:26:04 #204
39237 crew  H_T
2733
pi_183755234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:23 schreef HarrieKeen het volgende:
Ben ik nou dom of lees ik dat Tui helemaal geen wifi aan boord heeft? :')
En verder snap ik niet dat je het gooit op het geen hebben van een terugticket. Daarom ben je uiteindelijk toch helemaal niet geweigerd? Je geeft zelf aan dat je uiteindelijk de retourticket op tijd had, maar uiteindelijk werd geweigerd om onbekende redenen..?
Het hele verhaal is onduidelijk en wordt niet beter. Dit seizoen zat in de rijdende rechter een man met quote 'mijn principe is dat ik gelijk heb'. Die uitspraak zou ook bij ts passen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183759564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:34 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
Advocaat vond bod Tui fly te mager.

Het staat al vast dat minimaal 50% van de kosten zal worden vergoed.
Meer zal ik nog niet spreken.

Zijn nog steeds in juridisch conflict hierover.
Tuy fly documenten waren namelijk niet in orde.

Bod van Tui fly was niet hoog genoeg.

.

Groet Radwanski
hoeveel miljoen bedraagt je schade?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183762740
Ik spreek 50% kosten niet over de schade.
Ongeveer de wortel uit 1 miljoen.
pi_183784694
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, en moeilijk en vervelend doen tegen een Amerikaanse douanier gaat niet helpen, maar gezien TS dacht dat hij door een beveiligingsbeambte geweigerd werd zal hij ook nog wel even flink uit de hoogte hebben gedaan, want het beveiligingsbedrijf dat op Schiphol werkt vindt hij zo irritant dat hij om die reden niet eens vanaf Schiphol vliegt....
Ik zou dit schouwspel graag hebben gezien. TS komt daar aan op het vliegveld, heeft al een hekel aan de beveiligers zonder bevoegdheden, en ziet opeens een onbekend uniform en zodra dat onbekende uniform vragen stelt gaat hij even uitleggen hoe het Belgische consumentenrecht en de moderne maatschappij in mekaar steekt. Waarschijnlijk op exact dezelfde toon als de toon die hij hier aanslaat.

En pas dagen later komt TS er via een internetforum achter dat hij moeilijk heeft lopen doen bij een ambtenaar die letterlijk zelf mag bepalen of TS de VS binnen mag.

Maar ja, er staat het een-en-ander (of niet) op een ticket, en daarom laat TS nu een advocaat uit zijn familiekring gratis voor hem werken. Bah. Want de maatschappij heeft niet voldoende gewaarschuwd voor wat er kan gebeuren als je een Amerikaanse ambtenaar schoffeert.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gustaf86 op 18-12-2018 02:32:44 (quote dubbel) ]
pi_183791001
Een retourticket is voorwaarde voor een "visa waiver". Met een enkeltje kun je wel de VS inkomen, maar dan zul je dus een visum moeten aanvragen. Dat staat compleet los van van TUI in zijn voorwaarden heeft staan. Als jij je een beetje voorbereid had, had je dit geweten. En je weet ook dat als je naar de VS gaat er van alles gevraagd KAN worden, daarom moet je ook op tijd op luchthave zijn.. Verder was je gewoon te laat met je domme geneuzel. Succes met je advocaat..
pi_183791911
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:51 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

[..]

Ik zou dit schouwspel graag hebben gezien. TS komt daar aan op het vliegveld, heeft al een hekel aan de beveiligers zonder bevoegdheden, en ziet opeens een onbekend uniform en zodra dat onbekende uniform vragen stelt gaat hij even uitleggen hoe het Belgische consumentenrecht en de moderne maatschappij in mekaar steekt. Waarschijnlijk op exact dezelfde toon als de toon die hij hier aanslaat.

En pas dagen later komt TS er via een internetforum achter dat hij moeilijk heeft lopen doen bij een ambtenaar die letterlijk zelf mag bepalen of TS de VS binnen mag.

Maar ja, er staat het een-en-ander (of niet) op een ticket, en daarom laat TS nu een advocaat uit zijn familiekring gratis voor hem werken. Bah. Want de maatschappij heeft niet voldoende gewaarschuwd voor wat er kan gebeuren als je een Amerikaanse ambtenaar schoffeert.
Nee hoor. TS krijgt gewoon de deksel op zijn neus, maar doet hier alsof hij via zijn connecties nog wel eea gedaan krijgt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183807213
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:33 schreef MevrouwKees het volgende:
Een retourticket is voorwaarde voor een "visa waiver". Met een enkeltje kun je wel de VS inkomen, maar dan zul je dus een visum moeten aanvragen. Dat staat compleet los van van TUI in zijn voorwaarden heeft staan. Als jij je een beetje voorbereid had, had je dit geweten. En je weet ook dat als je naar de VS gaat er van alles gevraagd KAN worden, daarom moet je ook op tijd op luchthave zijn.. Verder was je gewoon te laat met je domme geneuzel. Succes met je advocaat..
Jep, hier te vinden: https://esta.cbp.dhs.gov/(...)s1&language=en#START

quote:
WHO IS ELIGIBLE TO SUBMIT AN APPLICATION?
You are eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program (VWP) if you:

....
• Have a return or onward ticket
....
Kans is bijzonder klein dat je onder de VWP toegang tot de VS krijgt met een enkeltje. Het is mede in jouw belang dat de US DHS op grote vliegvelden bij vertrek soms al controleert. Het feit dat je 'even snel' een retourticket hebt gekocht is niet echt relevant, je geloofwaardigheid was al weg op het moment dat met een enkeltje aan de controle kwam. Zeker als je houding daar hetzelfde was als in dit topic. Het enkeltje had je met een bepaalde intentie gekocht en je hebt alle tijd gehad er een retour van te maken. Dat is jouw eigen verantwoordelijkheid.

Ik denk dat je ontzettend blij mag zijn dat je niet voor niets naar de VS bent gevlogen en dat de toegang je daar is ontzegd. Je bent overigens enorm vaag over een aantal zaken. Was je wel echt ruim (3 uur volgens de voorwaarden) van te voren op het vliegveld? Waarom een enkeltje?

Voor wat betreft je claim aan de vliegmaatschappij; de samenwerkingsregeling met de Amerikaanse paspoort- en douanecontroles zal jouw claim ongetwijfeld overstijgen in belang, voor zover de claim überhaupt gerechtvaardigd is. Vermoedelijk zal de vliegmaatschappij zich beroepen op overmacht.

Eigen verantwoordelijkheid jongen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 18-12-2018 15:09:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')