Maar als ze het gecontroleerd hadden dan hadden ze geweten dat TS de waarheid verteld had.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:46 schreef thekolere het volgende:
[..]
Douane ( belastingdienst ) heeft toegang tot jouw bankgegevens. Dit geen verhoor geweest maar een douanecontrole.
De controlebevoegdheden van de douane zijn zeer uitgebreid. Zij hebben mbt controle meer bevoegdheden dan de politie. Zeker in een douanegebied zoals Schiphol.
De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden. Een verhoor komt pas wanneer je bent aangehouden. Dat is Ts niet. Zij heeft een uitgebreide controle gehad.
De douane mocht de douane daadwerkelijk aanhouden, dan word je dat ook verteld en heb je recht op een advocaat.
Bij douane / belastingdienst geldt omgekeerde bewijslast.
Doe eens niet zo vervelend.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:04 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Precies. Het hele verhaal klopt niet. Dit nodigt uit voor onderzoek.
En juist de BD weet dat als geen ander.quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Sigaartje, volgens mij heb ik in mijn posts na de OP voldoende toegelicht.
Erg fijn ook om alle inhoudelijke reacties te lezen. Is een onderwerp wat hier niet echt vaak ter sprake komt geloof ik.
Ohhhh en sigaartje, niet gelijk zo negatief denken ajb. Het is in principe niet echt een geheim hoe het komt dat ik wat vakanties kan maken, heb gewoon een leuke erfenis gehad
Kan er verder niks spannends van maken
De door mij genoemde 3 ton was fictief, maar als je er 2.500 per maand van gebruikt hou je het zo'n 10 jaar uit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 10:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Van 3 ton kan je toch niet forever leven zonder te werken?![]()
Maar ik ben heel benieuwd naar of ze nou wel of niet de bankrekening kunnen inzien. Vind dat echt geen fijn idee, maar goed..
Volgens mij niet, alleen de BD krijgt jaarlijks een overzicht.quote:Op zaterdag 15 september 2018 10:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar ik ben heel benieuwd naar of ze nou wel of niet de bankrekening kunnen inzien. Vind dat echt geen fijn idee, maar goed..
Volgens mij lul je maar wat en heb je het topic helemaal niet gelezen, maar het bekt zo lekker he. Kijk eens een handjevol posts boven je, bijvoorbeeld. Daarna: het zou je sieren nog even je excuses te maken aan TS.quote:
Het hele topic gelezen en zie nu niet waarom hij/zij geen willekeurige passagier wasquote:Op zaterdag 15 september 2018 08:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En m_k was geen willekeurige passagier
Vrouw alleen, binnen een week heen en weer naar Suriname, nieuw paspoort.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hele topic gelezen en zie nu niet waarom hij/zij geen willekeurige passagier was
en TS geeft zelfs nog tekst en uitleg ook, maar dat lezen ze dan niet. TS is gek dat ze er überhaupt nog op ingaatquote:Op zaterdag 15 september 2018 12:14 schreef spiritusbus het volgende:
Jezus, wat een heksenjacht hoe ts aan d'r vermogen komt zeg
Ik begrijp overigens nu wel waarom je er uit werd gepikt.
Punt is wel, dat je moet meewerken én (blijkbaar) vragen moet beantwoorden. Maar never nooit zal ik aan een ander m'n smartphone ter inzage geven.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:26 schreef Doedezemaar het volgende:
TS is gek dat ze er überhaupt nog op ingaat
Dat ze in het topic nog tekst en uitleg geeft...quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Punt is wel, dat je moet meewerken én (blijkbaar) vragen moet beantwoorden. Maar never nooit zal ik aan een ander m'n smartphone ter inzage geven.
Doanecontrole heeft betrekking op goederen. Dus zolang je alle goederen ter beschikking stelt, zie ik niet hoe ze je op deze grond kunnen aanhouden, omdat je niet wenst te communiceren over je inkomen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 07:10 schreef thekolere het volgende:
[..]
Aanhouding mbt niet meewerken aan een douanecontrole.
https://www.belastingdien(...)tot_medewerking.html
Precies en dan mag jij uitleggen, waarom voor de douanewet iemand zijn inkomen relevant is.quote:Op zaterdag 15 september 2018 07:16 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, de insteek is niet de opiumwet. Insteek van de controle is de douanewet.
Hoezo niet? Beschikte de douane over operatieve informatie met betrekking tot het plegen van een strafbaar feit door de TS? Zo ja, waarom is zij dan niet vervolgd voor het plegen van een dergelijk feit?quote:Op zaterdag 15 september 2018 08:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
En m_k was geen willekeurige passagier
Bevoegdheden van de douanequote:Op zaterdag 15 september 2018 13:59 schreef Armani XL het volgende:
Topic gaat tenslotte over de vraagstelling wat de bevoegdheden van de marechaussee zijn.
Voor mij 1 pot nat, maar oké, de bevoegdheden van de douane.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:00 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Bevoegdheden van de douane
Douane gaat over goederen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:02 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Voor mij 1 pot nat, maar oké, de bevoegdheden van de douane.
doe niet zo aluhoedje manquote:Op zaterdag 15 september 2018 13:14 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Hoezo niet? Beschikte de douane over operatieve informatie met betrekking tot het plegen van een strafbaar feit door de TS? Zo ja, waarom is zij dan niet vervolgd voor het plegen van een dergelijk feit?
Jij snapt blijkbaar het verschil niet tussen een fiscale overtreding en een strafbaar feit.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Douane hoeft geen bewijs te hebben voordat ze vragen stellen, kijk op regenachtige zondagmiddag eens naar een van de Borderpolice programma
Er was sowieso al geen sprake van een fiscale overtreding, en van een strafbaar feit ook niet.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jij snapt blijkbaar het verschil niet tussen een fiscale overtreding en een strafbaar feit.
Dat is onzin.quote:
Dat zou dan allemaal bij de paspoortcontrole moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 15 september 2018 14:30 schreef Leandra het volgende:
en een vrouw alleen binnen een week heen en weer naar Suriname (ook nog een dag eerder terug dan ze in eerste instantie geboekt had), terwijl ze nooit zulke reizen maakt (want paspoort nodig) is gewoon heel veel vinkjes op de "zou dit drugssmokkel kunnen zijn" lijst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |