En hoe vervelend ook voor TS, er bestaan nu eenmaal risicolanden.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is zo'n beetje standaard als je terug komt uit die contreien.
Waarom? Ze deden gewoon hun werk maar vroeg me dat vd bankgegevens gewoon af.quote:
Yup. Heb ik inmiddels ookal meerdere keren aangegeven dat die mensen ook gewoon hun werk doenquote:Op vrijdag 14 september 2018 16:49 schreef Juup© het volgende:
[..]
En hoe vervelend ook voor TS, er bestaan nu eenmaal risicolanden.
Nou ja dit icm een risicoland maken het plaatje wel compleet. Niet leuk maar we leven nu eenmaal in een politiestaat. Wen er maar aan.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik was voor de douane een risico.
Vrouw alleen op vakantie naar Suriname.
Ik had net een nieuw paspoort ook. Zeeeeeeeer verdacht! Maarja met mijn ID-kaart kom ik toch echt Suriname niet in.
Ik heb een vrij riant uitgave-patroon maar ik doe alleen vrijwilligerswerk en heb geen uitkering en toeslagen.
Ik ging eerder terug. Dag 1 gescheurde enkelbanden en door verzekering kon ik gelukkig eerder naar huis
Had ik allemaal verteld gelijk toen ze vroegen waarom maar hebben ze niet naar geluisterd en ik was alleen maar flabbergasted door alles en vooral het intimiderende.
Fijn dat jij een van de weinigen bent die het snapt, sommige mensen doen net alsof de wereld vergaat. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de manier waarop jij (zoals jij omschrijft) behandeld bent, behoorlijk "vreemd" is c.q. al dan niet intimiderend.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Yup. Heb ik inmiddels ookal meerdere keren aangegeven dat die mensen ook gewoon hun werk doen
is toch gewoon onderdeel van 100% controles vanuit Suriname?quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:54 schreef Juup© het volgende:
[..]
Fijn dat jij een van de weinigen bent die het snapt, sommige mensen doen net alsof de wereld vergaat. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de manier waarop jij (zoals jij omschrijft) behandeld bent, behoorlijk "vreemd" is c.q. al dan niet intimiderend.
Ik denk niet dat het vreemd is want met aaikusjekroel-vragen/gesprekken ga je sowieso niets bereiken als je een crimineel wil oppakken, me dunkt.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:54 schreef Juup© het volgende:
[..]
Fijn dat jij een van de weinigen bent die het snapt, sommige mensen doen net alsof de wereld vergaat. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de manier waarop jij (zoals jij omschrijft) behandeld bent, behoorlijk "vreemd" is c.q. al dan niet intimiderend.
niet iedereen wordt gecontroleerd.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
is toch gewoon onderdeel van 100% controles vanuit Suriname?
Waar zie jij een vraagstelling?quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Lijkt me niet relevant, voor de vraagstelling.
wel iedereens bagage volgens mij, maar dat jij de aandacht trekt is evidentquote:Op vrijdag 14 september 2018 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
niet iedereen wordt gecontroleerd.
In Suriname wordt er een selectie gemaakt van mensen die verdacht zijn en dat wordt doorgespeeld naar de NL douane en die worden dan uit de rij geplukt.
Ik word regelmatig gefouilleerd want festivals. Niks intimiderends aan. Hoort er gewoon bij.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben een keer gefouilleerd en dat vond ik al zeer intimiderend. Ook al weet je dat het kan gebeuren en dat het routinematig is en er niets aan de hand is, het blijft toch heftig. Laat staan een 'verhoor'.
Zoals eerder geschreven: ik begrijp wel dat ze mij als een risico zagen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef Molo het volgende:
Wat apart dat dit jou weer overkomt zeg
Douane ( belastingdienst ) heeft toegang tot jouw bankgegevens. Dit geen verhoor geweest maar een douanecontrole.quote:Op vrijdag 14 september 2018 16:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. De douanier was aan het bluffen en zelfs de politie, de recherche en de koningin hebben geen toegang tot je bankgegevens, tenzij de bank opgedragen wordt om dit vrij te geven en dat gaat altijd via een officier van justitie/rechter of iets dergelijks. Zo ook je telefoongegevens, je verzekeringsgegevens, je facebook account, je emails etc.
Nee, het is een 100 % controle. Selectie wordt gemaakt door de douaniers die na de gate vragen aan de passagiers stellen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
niet iedereen wordt gecontroleerd.
In Suriname wordt er een selectie gemaakt van mensen die verdacht zijn en dat wordt doorgespeeld naar de NL douane en die worden dan uit de rij geplukt.
Dat geldt, daar waar het fiscale overtredingen betreft. Drugssmokkel is geen fiscale overtreding, maar een misdrijf.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:46 schreef thekolere het volgende:
De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden.
even geen zin om terug te lezen maar ik bedoelde dus dat iedereen wordt gecontroleerd en dat douane dus een selectie maakt wie mee gaat genomen voor “verhoor” en koffers openmaken.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:48 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, het is een 100 % controle. Selectie wordt gemaakt door de douaniers die na de gate vragen aan de passagiers stellen.
Fouilleren hoort bij festivals? Vind je het serieus normaal dat iemand aan je moet gaan zitten om naar een festival te gaan?quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word regelmatig gefouilleerd want festivals. Niks intimiderends aan. Hoort er gewoon bij.
Nee hoor dat klopt niet. Als je je financiële spulletjes op orde hebt is er niks aan de hand en daarnaast mogen ze rustig door mijn ondergoed en sokken graaien.quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
even geen zin om terug te lezen maar ik bedoelde dus dat iedereen wordt gecontroleerd en dat douane dus een selectie maakt wie mee gaat genomen voor “verhoor” en koffers openmaken.
Dank, dank. Toch verschillende antwoorden op mijn vraag.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:46 schreef thekolere het volgende:
[..]
Douane ( belastingdienst ) heeft toegang tot jouw bankgegevens. Dit geen verhoor geweest maar een douanecontrole.
De controlebevoegdheden van de douane zijn zeer uitgebreid. Zij hebben mbt controle meer bevoegdheden dan de politie. Zeker in een douanegebied zoals Schiphol.
De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden. Een verhoor komt pas wanneer je bent aangehouden. Dat is Ts niet. Zij heeft een uitgebreide controle gehad.
De douane mocht de douane daadwerkelijk aanhouden, dan word je dat ook verteld en heb je recht op een advocaat.
Bij douane / belastingdienst geldt omgekeerde bewijslast.
ik heb al mijn financiële spulletjes op orde, lief Sigaartje. Dat zat ze ook dwars.quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:06 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee hoor dat klopt niet. Als je je financiële spulletjes op orde hebt is er niks aan de hand en daarnaast mogen ze rustig door mijn ondergoed en sokken graaien.
Hoe komt het dat ik altijd gewoon door kan lopen bij een risicovlucht?
Hoe komt het dan dat er een melding voor je openstond?quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik heb al mijn financiële spulletjes op orde, lief Sigaartje. Dat zat ze ook dwars.
Want geen inkomen, geen uitkering en toch alles voor elkaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |