abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181902052
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is zo'n beetje standaard als je terug komt uit die contreien.
En hoe vervelend ook voor TS, er bestaan nu eenmaal risicolanden.
pi_181902070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:40 schreef maily het volgende:
Ga je aangifte doen? Kan dat?
Waarom? Ze deden gewoon hun werk maar vroeg me dat vd bankgegevens gewoon af.
Het is gewoonweg lullig dat ik met al mijn roze tassen en roze koffer met roze ijsjes eruit gepikt ben.
Begrijp hun beweegredenen ook wel maar ze hadden ook wel wat beter kunnen luisteren.

Voor nu ben ik in ieder geval veilig thuis tot grote tevredenheid van iedereen die dicht bij me staat (en het toch al niks vinden dat ik steeds alleen op vakantie ga :+ )
pi_181902099
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

En hoe vervelend ook voor TS, er bestaan nu eenmaal risicolanden.
Yup. Heb ik inmiddels ookal meerdere keren aangegeven dat die mensen ook gewoon hun werk doen ;)
pi_181902149
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik was voor de douane een risico.

Vrouw alleen op vakantie naar Suriname.
Ik had net een nieuw paspoort ook. Zeeeeeeeer verdacht! Maarja met mijn ID-kaart kom ik toch echt Suriname niet in.
Ik heb een vrij riant uitgave-patroon maar ik doe alleen vrijwilligerswerk en heb geen uitkering en toeslagen.

Ik ging eerder terug. Dag 1 gescheurde enkelbanden en door verzekering kon ik gelukkig eerder naar huis O+

Had ik allemaal verteld gelijk toen ze vroegen waarom maar hebben ze niet naar geluisterd en ik was alleen maar flabbergasted door alles en vooral het intimiderende.
Nou ja dit icm een risicoland maken het plaatje wel compleet. Niet leuk maar we leven nu eenmaal in een politiestaat. Wen er maar aan.
pi_181902171
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Yup. Heb ik inmiddels ookal meerdere keren aangegeven dat die mensen ook gewoon hun werk doen ;)
Fijn dat jij een van de weinigen bent die het snapt, sommige mensen doen net alsof de wereld vergaat. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de manier waarop jij (zoals jij omschrijft) behandeld bent, behoorlijk "vreemd" is c.q. al dan niet intimiderend.
pi_181902297
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:54 schreef Juup© het volgende:

[..]

Fijn dat jij een van de weinigen bent die het snapt, sommige mensen doen net alsof de wereld vergaat. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de manier waarop jij (zoals jij omschrijft) behandeld bent, behoorlijk "vreemd" is c.q. al dan niet intimiderend.
is toch gewoon onderdeel van 100% controles vanuit Suriname?
pi_181902312
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:54 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het vreemd is want met aaikusjekroel-vragen/gesprekken ga je sowieso niets bereiken als je een crimineel wil oppakken, me dunkt.

Het had alleen een stuk minder intimiderend gehoeven als ze maar hadden geluisterd in het begin.

Zeker ook omdat ik een berg aan papieren kon overleggen.

Ik heb deze week gewoon vette pech gehad.
Volgende maand op Mallorca beter en de maand erna naar Jordanië en Israël ook :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 17:02:09 ]
pi_181902360
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is toch gewoon onderdeel van 100% controles vanuit Suriname?
niet iedereen wordt gecontroleerd.
In Suriname wordt er een selectie gemaakt van mensen die verdacht zijn en dat wordt doorgespeeld naar de NL douane en die worden dan uit de rij geplukt.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 17:01:59 #34
38148 crew  Innisdemon
pi_181902372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:09 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Lijkt me niet relevant, voor de vraagstelling.
Waar zie jij een vraagstelling?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_181902433
Ik ben een keer gefouilleerd en dat vond ik al zeer intimiderend. Ook al weet je dat het kan gebeuren en dat het routinematig is en er niets aan de hand is, het blijft toch heftig. Laat staan een 'verhoor'.
Somebody that I used to know
pi_181902469
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

In Suriname wordt er een selectie gemaakt van mensen die verdacht zijn en dat wordt doorgespeeld naar de NL douane en die worden dan uit de rij geplukt.
wel iedereens bagage volgens mij, maar dat jij de aandacht trekt is evident
pi_181902551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik ben een keer gefouilleerd en dat vond ik al zeer intimiderend. Ook al weet je dat het kan gebeuren en dat het routinematig is en er niets aan de hand is, het blijft toch heftig. Laat staan een 'verhoor'.
Ik word regelmatig gefouilleerd want festivals. Niks intimiderends aan. Hoort er gewoon bij.

Vanochtend vond ik het fouilleren bijna grappig. Die vrouw zat aan mijn tieten te voelen of er geen drugs in mijn BH zaten.
Ik had nieteens een BH aan

Bijna grappig want ik keek richting een wc waar je je bolletjes in moet kakken. Dat maakte het nog intimiderend dan alles al was

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 17:10:28 ]
  vrijdag 14 september 2018 @ 17:09:16 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181902560
Wat apart dat dit jou weer overkomt zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_181902711
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef Molo het volgende:
Wat apart dat dit jou weer overkomt zeg
Zoals eerder geschreven: ik begrijp wel dat ze mij als een risico zagen.

Ga ik ook nogeens business class terug. Nou nou....

Maargoed, nogmaals dank voor alle informerende reacties :*

Hopelijk komt er geen volgende keer maar ik zal me niet meer zo laten intimideren dan mocht het gebeuren :)
pi_181903409
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. De douanier was aan het bluffen en zelfs de politie, de recherche en de koningin hebben geen toegang tot je bankgegevens, tenzij de bank opgedragen wordt om dit vrij te geven en dat gaat altijd via een officier van justitie/rechter of iets dergelijks. Zo ook je telefoongegevens, je verzekeringsgegevens, je facebook account, je emails etc.
Douane ( belastingdienst ) heeft toegang tot jouw bankgegevens. Dit geen verhoor geweest maar een douanecontrole.

De controlebevoegdheden van de douane zijn zeer uitgebreid. Zij hebben mbt controle meer bevoegdheden dan de politie. Zeker in een douanegebied zoals Schiphol.

De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden. Een verhoor komt pas wanneer je bent aangehouden. Dat is Ts niet. Zij heeft een uitgebreide controle gehad.

De douane mocht de douane daadwerkelijk aanhouden, dan word je dat ook verteld en heb je recht op een advocaat.

Bij douane / belastingdienst geldt omgekeerde bewijslast.
pi_181903436
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Nee, het is een 100 % controle. Selectie wordt gemaakt door de douaniers die na de gate vragen aan de passagiers stellen.
pi_181903579
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:46 schreef thekolere het volgende:
De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden.
Dat geldt, daar waar het fiscale overtredingen betreft. Drugssmokkel is geen fiscale overtreding, maar een misdrijf.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181903641
Wat heb je gedaan TS?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181903772
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:48 schreef thekolere het volgende:

[..]

Nee, het is een 100 % controle. Selectie wordt gemaakt door de douaniers die na de gate vragen aan de passagiers stellen.
even geen zin om terug te lezen maar ik bedoelde dus dat iedereen wordt gecontroleerd en dat douane dus een selectie maakt wie mee gaat genomen voor “verhoor” en koffers openmaken.
pi_181903784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:57 schreef Sigaartje het volgende:
Wat heb je gedaan TS?
Lees het topic dan weet je waarom ik als risicovol bevonden werd ;)
  vrijdag 14 september 2018 @ 18:03:53 #46
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_181903789
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik word regelmatig gefouilleerd want festivals. Niks intimiderends aan. Hoort er gewoon bij.
Fouilleren hoort bij festivals? Vind je het serieus normaal dat iemand aan je moet gaan zitten om naar een festival te gaan?

Wat mij betreft worden al die security-theater onzin per direct afgeschaft. Levert alleen maar last op voor 'normale' mensen terwijl de criminelen er toch wel omheen komen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_181903830
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:02 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

even geen zin om terug te lezen maar ik bedoelde dus dat iedereen wordt gecontroleerd en dat douane dus een selectie maakt wie mee gaat genomen voor “verhoor” en koffers openmaken.
Nee hoor dat klopt niet. Als je je financiële spulletjes op orde hebt is er niks aan de hand en daarnaast mogen ze rustig door mijn ondergoed en sokken graaien.

Hoe komt het dat ik altijd gewoon door kan lopen bij een risicovlucht?
pi_181903880
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:46 schreef thekolere het volgende:

[..]

Douane ( belastingdienst ) heeft toegang tot jouw bankgegevens. Dit geen verhoor geweest maar een douanecontrole.

De controlebevoegdheden van de douane zijn zeer uitgebreid. Zij hebben mbt controle meer bevoegdheden dan de politie. Zeker in een douanegebied zoals Schiphol.

De douanewet zegt ook dat je gewoon moet meewerken aan deze controle. Dus de vragen moet je beantwoorden. Een verhoor komt pas wanneer je bent aangehouden. Dat is Ts niet. Zij heeft een uitgebreide controle gehad.

De douane mocht de douane daadwerkelijk aanhouden, dan word je dat ook verteld en heb je recht op een advocaat.

Bij douane / belastingdienst geldt omgekeerde bewijslast.
Dank, dank. Toch verschillende antwoorden op mijn vraag.

Interessante vraagstelling dus uiteindelijk.

Ik ga nu weer even plat met mijn voetje omhoog.
Het heeft iig veel indruk op me gemaakt vanochtend.
Voor mij was het ook nog eens 4 uur ‘s nachts :X
Dan ben ik niet echt op mijn best maar dus wel gewoon meegewerkt, behoorlijk geïntimideerd (grow some balls, Klodder!) en natuurlijk gewoon netjes thuisgekomen aangezien ik niks verkeerds heb gedaan. Baal gewoon nu geloof ik dat ik me zo heb laten intimideren :(
pi_181903914
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:06 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee hoor dat klopt niet. Als je je financiële spulletjes op orde hebt is er niks aan de hand en daarnaast mogen ze rustig door mijn ondergoed en sokken graaien.

Hoe komt het dat ik altijd gewoon door kan lopen bij een risicovlucht?
ik heb al mijn financiële spulletjes op orde, lief Sigaartje. Dat zat ze ook dwars.
Want geen inkomen, geen uitkering en toch alles voor elkaar :)
pi_181903988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:11 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

ik heb al mijn financiële spulletjes op orde, lief Sigaartje. Dat zat ze ook dwars.
Want geen inkomen, geen uitkering en toch alles voor elkaar :)
Hoe komt het dan dat er een melding voor je openstond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')