abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182050308
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:23 schreef dop het volgende:

[..]

de bijbel staat ook voll rottigheid dood en verderf.
Door jou god uitgevoerd.
Om het maar niet de hebben over de soms vreemde naaste liefde die jij soms verkondigd.
Ja maar God heeft een reden waarom hij die dingen doet en God staat ver boven ons dus wie ben jij om te zeggen dat dat niet zou mogen, want God doet die dingen niet voor niets. In Hem is geen zonde en is 100% goed en dat kan je van de mens niet zeggen. En ik kan niet altijd aardig doen tegen mensen hier die God tot een leugenaar maken en onzin spuien en mag je best kwaad over worden hoor. We hoeven echt niet alles maar te pikken. De waarheid verkondigen is ook liefde alleen willen de meeste dat niet horen/geloven. Dus ook al moet ik sommige hier niet wil ik alsnog dat ze gered worden. Dus weet niet wat jij onder naastenliefde verstaat maar iemand een idioot noemen omdat ie onzin verkondigd valt daar niet onder bij mij.
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:23:12 #52
545 dop
:copyright: dop
pi_182050383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja maar God heeft een reden waarom hij die dingen doet en God staat ver boven ons dus wie ben jij om te zeggen dat dat niet zou mogen, want God doet die dingen niet voor niets. In Hem is geen zonde en is 100% goed en dat kan je van de mens niet zeggen. En ik kan niet altijd aardig doen tegen mensen hier die God tot een leugenaar maken en onzin spuien en mag je best kwaad over worden hoor. We hoeven echt niet alles maar te pikken. De waarheid verkondigen is ook liefde alleen willen de meeste dat niet horen/geloven. Dus ook al moet ik sommige hier niet wil ik alsnog dat ze gered worden. Dus weet niet wat jij onder naastenliefde verstaat maar iemand een idioot noemen omdat ie onzin verkondigd valt daar niet onder bij mij.
denk je dat dit voor moslims anders is.
Heeft hun god geen reden.
Denk je niet dat het ook hun waarheid is.

Iemand een idioot noemen is geen naaste liefde.
Net als een behoorlijk deel van de manier waarop jij de bijbel uitlegd dat niet is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182050883
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:23 schreef dop het volgende:

[..]

denk je dat dit voor moslims anders is.
Heeft hun god geen reden.
Denk je niet dat het ook hun waarheid is.

Iemand een idioot noemen is geen naaste liefde.
Net als een behoorlijk deel van de manier waarop jij de bijbel uitlegd dat niet is.
Dat is iemand wijzen op zijn domme opmerkingen en ik leg de bijbel uit hoe God dat bedoeld heeft en dat staat mensen niet aan nee want moraliteit en verantwoordelijkheid is waarom mensen geen God willen.
pi_182051293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volstrekte kolder... en het is verre van een verkooppunt voor het christendom, dat hele idee van 'werken tellen niet mee'.

Dan krijg je batshit insane films als The Reservation, waarin we mogen zien hoe een moordenaar uiteindelijk de hemel binnenwandelt omdat hij op het laatste moment de Heer in zijn hart heeft aangenomen, en de vrouw die hij vermoord heeft in de hel brandt omdat zij dat niet had gedaan.

Dat hele evangelische/pinkster geneuzel over 'gratis cadeau', 'genade alleen', 'je kunt het niet verdienen' is een 19e eeuwse Amerikaanse uitvinding, die zelf weer is afgeleid van het menshatende calvinisme en diens menshatende godsbeeld.

De vroegste christenen hebben nooit 'geloof alleen, genade alleen, Schrift alleen' geleerd. Lees de kerkvaders er op na: het is steevast geloof EN werken; het is steevast prediking over een staat van genade die men kan VERLIEZEN, niets eens gered, altijd gered; het is steevast een verhandeling over de vrije wil van de mens en de PLICHT om barmhartigheid te vertonen jegens de naaste.

Thundef00t legde dat heel mooi uit in een van zijn 'Why do people laugh at creationists' filmpjes: "No works is a selling point for christianity, because???"

Het is een nihilstische boodschap die in wezen zegt dat je kan doen wat je wil, wanneer je wil, zo vaak je wil, zo lang je maar heel oprecht op je knieën ligt en 'de Heer in je hartje vraagt'.

Lees jij de bijbel wel eens want je snapt er echt helemaal niks van en moet eens meer Romeinen tot Filemon gaan lezen dat is voor ons de gemeente bedeling. Jij leeft nog in het verleden blijkbaar want jij doet aan werken voor je redding en daarom ben je ook niet gered want zo kan je niet meer gered worden als christen en daarom ben je ook een Katholiek. In het Oude Testament, waar onder andere staat: ‘Doet dit en gij zult leven’? Nee, wij zijn niet het volk Israël. Wij leven niet onder de wet! Gods Woord zegt dan ook dat degene, die zich nu onder de wet stelt, vervloekt is (Gal. 3 : 10)! Wij leven vandaag de dag in de Gemeente-bedeling. Waar wij Gods Woorden met betrekking tot ons behoud dan ook kunnen vinden, is in de brieven van Paulus, de apostel der heidenen.

Het voorgaande is des te meer belangrijk om te weten, omdat er verschillende Bijbelteksten zijn, die nogal eens door bepaalde Christelijke richtingen gebruikt worden om mensen hun zekerheid van het geloof af te pakken. Er zijn vele Christenen, bijvoorbeeld in Reformatorische en Rooms-katholieke kringen, die er helemaal niet zo zeker van zijn of zij wel behouden zijn. Veelal worden dan teksten uit Matthéüs, Handelingen of Hebreeën aangehaald om mensen hun zekerheid weg te nemen. Wij zullen gaan zien, dat wanneer we de passages in de context laten staan, in de bedeling waarvoor ze bedoeld zijn, dat deze passages meestal geen betrekking op de Gemeente-bedeling, op u en mij vandaag de dag, hebben.

In Matthéüs 5 : 22 staat: “Doch Ik zeg u: Zo wie ten onrechte op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! Die zal strafbaar zijn door de grote raad; maar wie zegt: Gij dwaas! Die zal strafbaar zijn door het helse vuur.” Dat is nog al wat… wanneer wij iemand dus een dwaas noemen, zijn wij strafbaar door het helse vuur! Of toch niet? Aan wie was dit vers, aan wie is deze passage gericht. Deze passage spreekt de Heere Jezus voor zijn kruisiging tegen de Joden. In het boek Matthéüs wordt de Heere Jezus ook afgeschilderd als de Koning der Joden. Het boek Matthéüs is een boek gericht aan de Joden. Jezus is immers de Koning der Joden, maar het Hoofd van de Gemeente! Er wordt in de Bijbel onderscheid gemaakt tussen het Koninkrijk van God en het Koninkrijk der hemelen! Het blijkt dat het Koninkrijk van God een geestelijk koninkrijk is (Rom. 14 : 17), en het Koninkrijk der hemelen blijkt het letterlijke Koninkrijk van Jezus op aarde te zijn, oftewel: het Duizendjarig Vrederijk! Jezus laat zien dat Hij in Matthéüs met name het Koninkrijk der hemelen proclameert. Dat vinden we ook in de context van Matthéüs 5 (zie vers 3). Matthéüs 5 : 22 is dus niet gericht aan gelovigen in de Gemeente-bedeling. Laten we eens kijken naar een uitspraak van Paulus in 1 Korinthe 15 : 35 – 36: “Maar, zal iemand zeggen: Hoe zullen de doden opgewekt worden, en met wat voor lichaam zullen zij komen? Gij dwaas, hetgeen gij zaait, wordt niet levend, tenzij dat het gestorven is.” Ziet u, Paulus noemde de mensen hier dwazen! Denkt u dat hij bang was dat hij naar de hel zou moeten? Laten we dan 2 Timótheüs 1 : 12 en 4 : 8 eens lezen: “Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijd, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot die dag. (…) Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in die dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben.” Paulus was niet bang dat hij in de hel terecht zou komen. Paulus was ten volle verzekerd van zijn behoud. En dat was de boodschap die hij door de Heilige Geest geleid in Gods Woord mocht laten opschrijven: de boodschap van Gods genade aan ons heidenen. Wat Jezus zei, in Matth. 5, was niet aan Christenen, maar aan Joden gericht. Deze boodschap zal weer zeer actueel worden wanneer het Joodse volk straks van de Grote Verdrukking over zal gaan naar het Duizendjarig Vrederijk.

Het Rooms-katholicisme is niets anders dan de Babylonische afgodendienst van vroeder tijden, wat men voor ‘christelijk’ wil laten doorgaan. En het is juist die Rooms-katholieke kerk die, toen het nog een Romeins keizerrijk was, de eerste Christenen vervolgde. Later tijdens de Middeleeuwen en de Reformatie zijn vele mensen die zich vasthielden aan Gods Woord, en dus in het verweer kwamen tegen de Rooms-katholieke leer, vermoord! Rome is een officiële religieuze dekmantel om van Bijbelgelovende Christenen af te komen. Ook in de Grote Verdrukking zal dit weer gebeuren, een ieder die achterblijft bij de Opname, en in de Grote Vedrukking tot geloof komt en niet knielt voor het beest, en zijn merkteken niet aanneemt, zal omkomen. Dit zijn natuurlijk de mensen die dan in de Heere Jezus geloven. Wat er met hen gebeurt in opdracht van de hoererende kerk kunt u lezen in Openb. 17 : 6. Dit vergeten de Protestanten en Evangelischen tegenwoordig totaal. Men is heftig met een dialoog met Rome bezig. Verzoening moet weer klinken. Ziet u de eenheid van de Grote Hoer zich al aftekenen? Vele Protestantse en Evangelische mensen en organisaties staan open voor Rome (de EO met de interviews e.d., Het Zoeklicht dat een artikel plaatst van ds. Hegger zonder te waarschuwen tegen Rome, hetzelfde Zoeklicht dat Reclame maakt voor de Rooms-katholieke Willibrordbijbel, de Evangelische Alliantie die ook samen op weg wil met Rome, en ga zo maar door!)

De Heere zegt in Zijn Woord dat we Gods Woord recht moeten snijden of verdelen. 2 Tim. 2 : 15 zegt: “Benaarstig u, om uzelf Gode beproefd voor te stellen, een arbeider, die niet beschaamd wordt, die het Woord der waarheid recht snijdt”. Dit heeft te maken met het feit dat God soms dingen tegen Israël zegt, die we niet moeten toepassen op de Gemeente, maar zo zegt God in Zijn Woord ook dingen tegen de Gemeente die niet voor Israël zijn. Ook zijn er passages die voor de heidenen zijn, en die moeten we weer niet betrekken op de Gemeente of op Israël of andersom. Doen we dit wel, dan maken we één grote puinhoop van Gods Woord en gaan we beweren dat Gods Woord Zichzelf vaak tegenspreekt. Iets wat we in de theologie dan ook vaak horen. Maar Gods Woord spreekt Zichzelf niet tegen!

Zo laat de Bijbel zien dat er een verschil is tussen de Wet en de Gemeente van Jezus Christus. Tijdens de Wet eiste de Heere gehoorzaamheid in daden en dan zou de Heere zegenen (Lev. 18 : 5 en Deut. 27 : 26). Terwijl de Heere tegen de Gemeente zegt met Ef. 2 : 8 en 9: “Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave. Niet uit de werken, opdat niemand roeme”. Tijdens de Wet namen de werken een behoorlijk centrale plaats in. Tijdens de periode van de Gemeente juist niet! In ieder geval niet als het gaat om behoud! Het is niet voor niets dat Ef. 2 : 15 zegt: “Heeft Hij de vijandschap in Zijn vlees te niet gemaakt, namelijk de Wet der geboden in inzettingen bestaande; opdat Hij die twee in Zichzelf tot een nieuwe mens zou scheppen, vrede makende”.
pi_182051756
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

Dat is iemand wijzen op zijn domme opmerkingen en ik leg de bijbel uit hoe God dat bedoeld heeft
Wat een arrogantie !! Je moest je schamen !
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 18:56:52 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182051874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat is iemand wijzen op zijn domme opmerkingen en ik leg de bijbel uit hoe God dat bedoeld heeft en dat staat mensen niet aan nee want moraliteit en verantwoordelijkheid is waarom mensen geen God willen.
Die heeft de mens met jouw god dan ook niet nodig, aangezien werken niet tellen maar geloof alleen. Gewoon de Heer aannemen in je hart, toch? Geloof alleen!

Fijn dat je je eigen religie vakkundig om zeep helpt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:15:22 #57
545 dop
:copyright: dop
pi_182052204
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat is iemand wijzen op zijn domme opmerkingen en ik leg de bijbel uit hoe God dat bedoeld heeft en dat staat mensen niet aan nee want moraliteit en verantwoordelijkheid is waarom mensen geen God willen.
je bent geen god.
Je bent doedelzak.

Jij legt het uit als doedelzak.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182052579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die heeft de mens met jouw god dan ook niet nodig, aangezien werken niet tellen maar geloof alleen. Gewoon de Heer aannemen in je hart, toch? Geloof alleen!

Fijn dat je je eigen religie vakkundig om zeep helpt.
Om gered te worden wel en dan gaat God aan de slag met je, want redding bestaat uit meerdere dingen : verlossing, wedergeboorte, toerekening, rechtvaardigmaking, aanneming, verzoening, uitverkiezing en heiligmaking.


pi_182052653
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:15 schreef dop het volgende:

[..]

je bent geen god.
Je bent doedelzak.

Jij legt het uit als doedelzak.
Nee zeker niet maar wel een volger van hem en je hoort gewoon te weten hoe de bijbel dingen bedoeld en daarvoor moet je de bijbel bestuderen onder leiding van de Heilige Geest want de schrift verbied een eigen uitleg.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 19:50:06 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182052921
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:35 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Om gered te worden wel en dan gaat God aan de slag met je, want redding bestaat uit meerdere dingen : verlossing, wedergeboorte, toerekening, rechtvaardigmaking, aanneming, verzoening, uitverkiezing en heiligmaking.


Allemaal zaken waar we bij de vroege christenen niets terugvinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 19:51:00 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182052949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee zeker niet maar wel een volger van hem en je hoort gewoon te weten hoe de bijbel dingen bedoeld en daarvoor moet je de bijbel bestuderen onder leiding van de Heilige Geest want de schrift verbied een eigen uitleg.
Vreemd zeg; dus al die andere ware gelovigen zitten en zaten ernaast. Doedelzak weet gelukkig wel hoe we moeten lezen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:51:51 #62
545 dop
:copyright: dop
pi_182052968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee zeker niet maar wel een volger van hem en je hoort gewoon te weten hoe de bijbel dingen bedoeld en daarvoor moet je de bijbel bestuderen onder leiding van de Heilige Geest want de schrift verbied een eigen uitleg.
Dan zit je zwaar in de fout.
Je hebt constant een eigen uitleg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182053246
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Allemaal zaken waar we bij de vroege christenen niets terugvinden.
Toen was het nieuwe testament nog niet begonnen want die kon pas ingaan nadat de testament maker dood was en lees je in Hebreeën 9:15-18 En daarom is Hij de Middelaar des Nieuwen Testaments, topdat, de dood daartussen gekomen zijnde tot verzoening der overtredingen die onder het eerste Testament waren, degenen die geroepen zijn, de beloftenis der eeuwige erve ontvangen zouden. Want waar een testament is, daar is het noodzaak dat de dood des testamentmakers tussenkome; Want een testament is vast in de doden, dewijl het nog geen kracht heeft wanneer de testamentmaker leeft; Waarom ook het eerste niet zonder bloed is ingewijd.

En ga dat filmpje eens kijken how to witness to catholics dan stap je misschien van dat valse geloof van je af en kan je echt gered worden.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:06:58 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182053295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Toen was het nieuwe testament nog niet begonnen want die kon pas ingaan als de testament maker dood is en lees je in Hebreeën 9:15-18 En daarom is Hij de Middelaar des Nieuwen Testaments, topdat, de dood daartussen gekomen zijnde tot verzoening der overtredingen die onder het eerste Testament waren, degenen die geroepen zijn, de beloftenis der eeuwige erve ontvangen zouden. Want waar een testament is, daar is het noodzaak dat de dood des testamentmakers tussenkome; Want een testament is vast in de doden, dewijl het nog geen kracht heeft wanneer de testamentmaker leeft; Waarom ook het eerste niet zonder bloed is ingewijd.

En ga dat filmpje eens kijken how to witness to catholics dan stap je misschien van dat valse geloof van je af en kan je echt gered worden.
Opnieuw, allemaal zaken waar de vroegste christenen niets van wisten. Ik ga liever van hen uit dan de 19e eeuwse pinkster-ideologie van zelfverklaarde ware gelovigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182053303
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:51 schreef dop het volgende:

[..]

Dan zit je zwaar in de fout.
Je hebt constant een eigen uitleg.
Zegt een ongelovige die ook echt de bijbel snapt
pi_182053345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Opnieuw, allemaal zaken waar de vroegste christenen niets van wisten. Ik ga liever van hen uit dan de 19e eeuwse pinkster-ideologie van zelfverklaarde ware gelovigen.
Leef jij in de tijd van de vroegste christenen...? nee dus wat heb je daar dan aan..? je leeft nu en nu ben jij niet gered volgens de bijbel
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:11:44 #67
545 dop
:copyright: dop
pi_182053419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Zegt een ongelovige die ook echt de bijbel snapt
je hoeft niet gelovig te zijn om iets te snappen van de werking van het menselijke brein.
Even min hoef je niet te geloven om te kunnen lezen.
En jou manier van geloven is voor mij het bewijs dat je maar beter niets kunt geloven.
Bij sommige gelovigen denk ik wel eens mooi of fijn voor hen.
Maar bij jou is het zo overduidelijk dat ik dit niet wil.

Afgunst, oordeel, onverdraagzaam, arrogant, neerbuigend.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 21-09-2018 20:18:31 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:13:26 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182053474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:08 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Leef jij in de tijd van de vroegste christenen...? nee dus wat heb je daar dan aan..? je leeft nu en nu ben jij niet gered volgens de bijbel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182053778
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:11 schreef dop het volgende:

[..]

je hoeft niet gelovig te zijn om iets te snappen van de werking van het menselijke brein.
Even min hoef je niet te geloven om te kunnen lezen.
Wel om het woord te snappen daar heb je hulp van boven bij nodig dan wordt het boek levend en bij ongelovige blijft het dood en geloof je het niet.

1 Korinthiërs 2:5-16

Opdat uw geloof niet zou zijn in wijsheid der mensen, maar in de kracht Gods. En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid, niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld, die te niet worden; Maar wij spreken de wijsheid Gods, bestaande in verborgenheid, die bedekt was, welke God te voren verordineerd heeft tot heerlijkheid van ons, eer de wereld was;
Welke niemand van de oversten dezer wereld gekend heeft; want indien zij ze gekend hadden, zo zouden zij den Heere der heerlijkheid niet gekruist hebben. Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.
Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods. Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:28:46 #70
545 dop
:copyright: dop
pi_182053892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wel om het woord te snappen daar heb je hulp van boven bij nodig dan wordt het boek levend en bij ongelovige blijft het dood en geloof je het niet.

1 Korinthiërs 2:5-16

Opdat uw geloof niet zou zijn in wijsheid der mensen, maar in de kracht Gods. En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid, niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld, die te niet worden; Maar wij spreken de wijsheid Gods, bestaande in verborgenheid, die bedekt was, welke God te voren verordineerd heeft tot heerlijkheid van ons, eer de wereld was;
Welke niemand van de oversten dezer wereld gekend heeft; want indien zij ze gekend hadden, zo zouden zij den Heere der heerlijkheid niet gekruist hebben. Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.
Want wie van de mensen weet, hetgeen des mensen is, dan de geest des mensen, die in hem is? Alzo weet ook niemand, hetgeen Gods is, dan de Geest Gods. Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.Want wie heeft den zin des Heeren gekend, die Hem zou onderrichten? Maar wij hebben den zin van Christus.
Lieve doedelzak jou houding gedoe en uitleg zijn het levende bewijs dat het niet werkt.
Of dat juist jij in een valse god gelooft!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182053903
quote:
Dat zeggen alle katholieken ja maar de bijbel zegt wat anders en dat is GEEN EIGEN UITLEG maar dat staat jullie niet aan, want dan vallen jullie door de mand. Dus ik snap dat jullie dat zeggen.
pi_182053935
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:28 schreef dop het volgende:

[..]

Lieve doedelzak jou houding gedoe en uitleg zijn het levende bewijs dat het niet werkt.
Of dat juist jij in een valse god gelooft!
De meeste mensen gaan ook verloren ja omdat ze stronteigenwijs zijn en liever doen wat ze zelf willen. Jullie willen God niet dienen dat is het probleem niet ik.
pi_182053969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:39 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee zeker niet maar wel een volger van hem en je hoort gewoon te weten hoe de bijbel dingen bedoeld en daarvoor moet je de bijbel bestuderen onder leiding van de Heilige Geest want de schrift verbied een eigen uitleg.
:D Je doet niks anders.
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:33:14 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_182054018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De meeste mensen gaan ook verloren ja omdat ze stronteigenwijs zijn en liever doen wat ze zelf willen. Jullie willen God niet dienen dat is het probleem niet ik.
dat is geen kwestie van willen doedelzak.
Dat is mijn inborst (mijn geloof), mijn gevoel van goed en slecht.
Je eigen bijbel verbied de houding die jij aan neemt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:35:53 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182054078
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat zeggen alle katholieken ja maar de bijbel zegt wat anders en dat is GEEN EIGEN UITLEG maar dat staat jullie niet aan, want dan vallen jullie door de mand. Dus ik snap dat jullie dat zeggen.
Ik spreek voor mezelf, niet voor de RKK.

Ik kan slechts glimlachen om je hopeloze theologie, je arrogantie, je Jack Chick-gekwezel en je hypocrisie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:40:53 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182054182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:30 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De meeste mensen gaan ook verloren ja omdat ze stronteigenwijs zijn en liever doen wat ze zelf willen. Jullie willen God niet dienen dat is het probleem niet ik.
Ja, laten we allemaal God dienen zoals de ware gelovige, doedelzak, dat doet..

Wat dienen we daarvoor te doen?

- 24 uur per dag aangeven hoe in- en in slecht we wel niet zijn, verdorven stukken stront, en heel erg vaak zeggen dat we heel erg veel spijt hebben van wie we zijn en dat we de Heer aannemen in ons hartje;

- Vervolgens kunnen we met die carte blanche zoveel schelden en tieren als we willen, wat heet, we kunnen doen wat we willen want we zijn nu gered;

- Daarnaast zullen we continu allerlei mensen moeten wijsmaken dat ze niet deugen, dat ze voor eeuwig geroosterd gaan worden in de hel en dat ze niet deugen, tenzij ze onze leer als waarheid aannemen (maar vooral dat ze niet deugen... niet omdat ze moorden hebben gepleegd of andere mensen op andere wijze pijn gedaan hebben, maar gewoon, omdat ze niet op hun knieën hebben gelegen om 'den heer in hun hartje' aan te nemen);

- Tenslotte besteden we de rest van ons leven aan een slijmerige 'kijk eens hoe ik me verneder, lieve god, en kijk eens hoe ik met uw woord alle mensen bedreig en waarschuw, maar kijk vooral hoe ontzettend slecht ik mezelf vind, lieve god' retoriek en zwelgen we in onze uitverkoren status.

Wat een top geloof.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 20:45:06 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182054247
Vertel eens Doedel, hoe ziet een dag van een ware gelovige als jij er precies uit?

Sta je in soepkeukens te helpen? Ga je op bezoek bij eenzame ouderen? Doe je vrijwilligerswerk met probleemjeugd? Verzorg je zieken en stervenden? Doneer je bij de voedselbank?

Ben benieuwd wat een ware gelovige de ganse dag uitvreet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182054903
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:33 schreef dop het volgende:

[..]

dat is geen kwestie van willen doedelzak.
Dat is mijn inborst (mijn geloof), mijn gevoel van goed en slecht.
Je eigen bijbel verbied de houding die jij aan neemt.

Dus jij bepaalt zelf wat goed en slecht is dat zei satan ook al : Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend. Dus jij wil je eigen god zijn en zelf bepalen wat goed en slecht is en daarom is de wereld ook zo een zooitje omdat dat bij iedereen verschillend is. En welke houding is dat volgens jou..? dat ik me irriteer aan sommige mensen die onzin spuien en mensen misleiden
pi_182055072
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vertel eens Doedel, hoe ziet een dag van een ware gelovige als jij er precies uit?

Sta je in soepkeukens te helpen? Ga je op bezoek bij eenzame ouderen? Doe je vrijwilligerswerk met probleemjeugd? Verzorg je zieken en stervenden? Doneer je bij de voedselbank?

Ben benieuwd wat een ware gelovige de ganse dag uitvreet.
Dat zijn werken en geen één werk kan mij redden dat heeft Jezus allemaal gedaan en niets wat ik doe doet iets voor mijn redding puur Jezus zijn werk en zoals de bijbel zegt in Galaten 2:21 : Ik doe de genade Gods niet te niet; want indien de rechtvaardigheid door de wet is, zo is dan Christus tevergeefs gestorven. Dus een ware gelovige vertrouwt alleen op wat Jezus heeft gedaan. En uit dank omdat ik gered ben doe ik vrijwilligerswerk en doneer ik geld maar doet niks voor mijn redding. En dat is het verschil met jou en mij want jij gelooft dat je werken voor je redding moet doen net als de hindoes of moslims. En ook al doe ik helemaal niks blijf ik gered puur door wat Jezus heeft gedaan.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 21:29:30 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:27 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat zijn werken en geen één werk kan mij redden dat heeft Jezus allemaal gedaan en niets wat ik doe doet iets voor mijn redding puur Jezus zijn werk en zoals de bijbel zegt in Galaten 2:21 : Ik doe de genade Gods niet te niet; want indien de rechtvaardigheid door de wet is, zo is dan Christus tevergeefs gestorven. Dus een ware gelovige vertrouwt alleen op wat Jezus heeft gedaan. En uit dank omdat ik gered ben doe ik vrijwilligerswerk en doneer ik geld maar doet niks voor mijn redding. En dat is het verschil met jou en mij want jij gelooft dat je werken voor je redding moet doen net als de hindoes of moslims. En ook al doe ik helemaal niks blijf ik gered puur door wat Jezus heeft gedaan.
Een flutmoraal, aldus. En dan durf jij te beweren dat andere mensen geen verantwoordelijkheid willen nemen... Dat is pas lef.

"Ook al doe ik helemaal niks, blijf ik gered".

Werkelijk geen enkele christen uit de vroege kerk heeft ook maar ooit zoiets geleerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:30:13 #81
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182055115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:58 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Satan strijdt tegen God dus tuurlijk is het good vs evil en satan wil zoveel mogelijk mensen misleiden dus verwarring zaaien door andere geloven of evolutie.
Satan kwebbelt er gewoon rustig op los met Jezus, wat nou aartsvijand. En waarom heeft satan dan zo braaf meegeholpen om Gods heilsplan met Jezus te voltooien? Een beetje zijn eigen glazen ingooien? Dat zou wel heel dom zijn he? Als die satan echt zo dom zou zijn hebben we van hem niets te vrezen!
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:31:41 #82
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182055141
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een flutmoraal, aldus. En dan durf jij te beweren dat andere mensen geen verantwoordelijkheid willen nemen... Dat is pas lef.

"Ook al doe ik helemaal niks, blijf ik gered".

Werkelijk geen enkele christen uit de vroege kerk heeft ook maar ooit zoiets geleerd.
Talenten begraven, dat loopt slecht af. ;)
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 21:35:05 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055210
De moraal van de god van Doedelzak...

Een SS'er moordt tijdens WO II een heel dorp met Poolse mannen, vrouwen en kinderen uit (allemaal katholiek, dus an sich al geen probleem, nietwaar).

Deze SS'er, laten we hem HANS noemen, komt plots voor zijn dood op 97e leeftijd 'tot geloof'.

Gaan we even naar het laatste oordeel in de Moloch religie van doedelzak.

Aan de linkerzijde, de smerige zielen van de door onze Hans uitgeroeide Poolse mannen, vrouwen en kinderen. Aan de rechterzijde, Hans, die de heer in diens hartje heeft aangenomen.

Luisteren we even naar het oordeel van de Moloch... sorry, god van doedelzak:

"Hans, beste Hans, gij hebt het begrepen... uw zonden zijn u vergeven omdat u mij in uw hart heeft aangenomen. Kom binnen, pak een stoel en doe of je thuis bent (nou ja, post-bekering natuurlijk, een genocide in de hemel hebben we liever niet).

Dan keert onze demoon... sorry, god van doedelzak, zich tot de Poolse zielen:

"GAAT WEG VAN MIJ IN HET EEUWIG VUUR! Want niet alleen waren jullie van de verkeerde religie, jullie hebben me nooit in jullie harten aangenomen door in een zaal in een vinexwijk belijdenis te doen van hoe verdorven jullie wel niet zijn... Ja leuk, dat jullie allemaal heel erg lief waren voor je naasten, maar dat telt niet. Fik ze."

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:40:17 #84
545 dop
:copyright: dop
pi_182055308
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dus jij bepaalt zelf wat goed en slecht is dat zei satan ook al : Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend. Dus jij wil je eigen god zijn en zelf bepalen wat goed en slecht is en daarom is de wereld ook zo een zooitje omdat dat bij iedereen verschillend is. En welke houding is dat volgens jou..? dat ik me irriteer aan sommige mensen die onzin spuien en mensen misleiden
Jij hebt ook ooit zelf de keuze moeten maken om te geloven wat je gelooft.
En die keuze maak je fijtelijk elke dag opnieuw.
Ook je houding en manier van doen, is een persoonlijke keuze.
Dat heeft niets met god te maken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 21:41:13 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055333
Bovenstaand voorbeeld kan men met eindeloze variaties invullen...

Verkrachter komt tot geloof, gaat naar de hemel; zijn slachtoffer, getraumatiseerd, aan lager wal geraakt, aan de drugs en zelfmoord: enkeltje hel. De moraal van de god van doedelzak.

Nazi uit Treblinka die de dieselmotors aandreef komt tot geloof, gaat naar de hemel; zijn slachtoffers, Joden, gaan linea recta naar de hel want zij hebben Jezus niet aangenomen als Heer en Verlosser. De moraal van de god van doedelzak.

Slavendrijver die zijn slaven kapot sloeg, uitbuitte en families vernietigde, komt tot geloof en gaat naar de hemel. Zijn slachtoffers, heidenen die van god noch gebod wisten, branden in de hel. De moraal van de god van doedelzak.

Verzin er zelf een paar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055453
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:40 schreef dop het volgende:

[..]

Jij hebt ook ooit zelf de keuze moeten maken om te geloven wat je gelooft.
En die keuze maak je fijtelijk elke dag opnieuw.
Ook je houding en manier van doen, is een persoonlijke keuze.
Dat heeft niets met god te maken.
De keuze voor Jezus maak je maar 1x in je leven en zonder Jezus ga je verloren en na dit leven is er een eeuwigheid waar je verblijft dus als dat je niks boeit weet ik het ook niet meer. Dit leven duurt ongeveer 80 jaar maar de eeuwigheid is 80 jaar x 80 x 80 x 80 x 80 x80 etc etc oneindig dus. Iedereen heeft vergeving voor zonde nodig en als je niet ziet dat de mens verrot is en een redder nodig heeft weet ik het ook niet meer. De zonde is het probleem van de mens en dat zie je dagelijks in dit leven. Dus als je niet inziet dat je een zondaar bent snap je ook Jezus niet en de ook de bijbel niet.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 21:49:23 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:46 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De keuze voor Jezus maak je maar 1x in je leven en zonder Jezus ga je verloren en na dit leven is er een eeuwigheid waar je verblijft dus als dat je niks boeit weet ik het ook niet meer. Dit leven duurt ongeveer 80 jaar maar de eeuwigheid is 80 jaar x 80 x 80 x 80 x 80 x80 etc etc oneindig dus. Iedereen heeft vergeving voor zonde nodig en als je niet ziet dat de mens verrot is en een redder nodig heeft weet ik het ook niet meer. De zonde is het probleem van de mens en dat zie je dagelijks in dit leven. Dus als je niet inziet dat je een zondaar bent snap je ook Jezus niet en de ook de bijbel niet.
Noem eens een voorbeeld van die zondigheid, doedel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bovenstaand voorbeeld kan men met eindeloze variaties invullen...

Verkrachter komt tot geloof, gaat naar de hemel; zijn slachtoffer, getraumatiseerd, aan lager wal geraakt, aan de drugs en zelfmoord: enkeltje hel. De moraal van de god van doedelzak.

Nazi uit Treblinka die de dieselmotors aandreef komt tot geloof, gaat naar de hemel; zijn slachtoffers, Joden, gaan linea recta naar de hel want zij hebben Jezus niet aangenomen als Heer en Verlosser. De moraal van de god van doedelzak.

Slavendrijver die zijn slaven kapot sloeg, uitbuitte en families vernietigde, komt tot geloof en gaat naar de hemel. Zijn slachtoffers, heidenen die van god noch gebod wisten, branden in de hel. De moraal van de god van doedelzak.

Verzin er zelf een paar.
Iedereen kan gered worden en Jezus kwam juist om zondaars tot bekering te brengen niet rechtvaardigen. Dus als iemand vindt dat hij Jezus niet nodig hebt en dus jezelf rechtvaardig vind ga je verloren want ik ben niet zo slecht maar 1 zonde kan je al naar de hel brengen daar is waar het om gaat. God is Heilig en dat vergeet jij blijkbaar en denkt op de verkeerde manier En iemand die inziet dat hij een zondaar is en redding nodig heeft wordt gered. Dus het gaat om de zonde en dat inzien. Jezus is gestorven voor de zonde van de mens en als iemand dat niet nodig vind gaat hij ook daarom verloren en niet om hoe iemand geleefd heeft.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 21:54:13 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055638
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:52 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Iedereen kan gered worden en Jezus kwam juist om zondaars tot bekering te brengen niet rechtvaardigen. Dus als iemand vindt dat hij Jezus niet nodig hebt en dus jezelf rechtvaardig vind ga je verloren want ik ben niet zo slecht maar 1 zonde kan je al naar de hel brengen daar is waar het om gaat. God is Heilig en dat vergeet jij blijkbaar en denkt op de verkeerde manier En iemand die inziet dat hij een zondaar is en redding nodig heeft wordt gered. Dus het gaat om de zonde en dat inzien. Jezus is gestorven voor de zonde van de mens en als iemand dat niet nodig vind gaat hij ook daarom verloren en niet om hoe iemand geleefd heeft.
Nee precies, het maakt geen moer uit wat je hier op aarde uitspookt; moorden, liegen, roven... gewoon op een gegeven moment op je knietjes gaan liggen en zeggen dat je echt heel erg slecht bent, en presto: de hemelen openen zich.

Gast, je geloof is niet alleen een farcicale mix van eisegese, fundamentalistisch pinkstergeneuzel uit de 19e eeuw en een misplaatste arrogantie, het is ook nog eens ontiegelijk infantiel. En nee, niet op de wijze waarop Lucas dat beschrijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van die zondigheid, doedel.
Iedere leugen maakt je een leugenaar, ieder ding dat je ooit gestolen hebt maakt je een dief, Gods naam misbruiken maakt je een Godslasteraar, iedere moord maakt je een moordenaar, iedere keer dat je met lust naar een vrouw hebt gekeken is overspel ook als je vrijgezel bent en iets wil wat van een ander is etc etc dus iedereen is schuldig aan iets en aangezien we onszelf niet kunnen redden hoe kan je dan werken doen dat aan je redding meewerkt..? dan zou Jezus offer overbodig zijn want goede werken kan me wel redden.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 22:00:54 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Iedere leugen maakt je een leugenaar, ieder ding dat je ooit gestolen hebt maakt je een dief, Gods naam misbruiken maakt je een Godslasteraar, iedere moord maakt je een moordenaar, iedere keer dat je met lust naar een vrouw hebt gekeken is overspel ook als je vrijgezel bent en iets wil wat van een ander is etc etc dus iedereen is schuldig aan iets en aangezien we onszelf niet kunnen redden hoe kan je dan werken doen dat aan je redding meewerkt..? dan zou Jezus offer overbodig zijn want goede werken kan me wel redden.
Oh ja hoor, daar hebben we Ray Comfort en Kirk Cameron... :')

Ik blijf voorlopig even bij Justinus de Martelaar, Origens, Pelagius, Tertullianus en Ambrosius, OK?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee precies, het maakt geen moer uit wat je hier op aarde uitspookt; moorden, liegen, roven... gewoon op een gegeven moment op je knietjes gaan liggen en zeggen dat je echt heel erg slecht bent, en presto: de hemelen openen zich.

Gast, je geloof is niet alleen een farcicale mix van eisegese, fundamentalistisch pinkstergeneuzel uit de 19e eeuw en een misplaatste arrogantie, het is ook nog eens ontiegelijk infantiel. En nee, niet op de wijze waarop Lucas dat beschrijft.
Je zal je voor alles moeten verantwoorden absoluut maar als je gered wordt dan zal je er niet meer door veroordeelt worden en verbranden je werken voor de rechterstoel van Jezus. En dan kan je wachten tot je sterfbed maar iedere dag kan je laatste zijn, want de dag van morgen is niet beloofd zegt de bijbel dus waarom denk je dat er op aangedrongen wordt om niet te wachten...? iedere dag kan je laatste zijn...de hel is eeuwig dus je kan maar beter zeker zijn van je redding
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 22:04:55 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:03 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je zal je voor alles moeten verantwoorden absoluut maar als je gered wordt dan zal je er niet meer door veroordeelt worden en verbranden je werken voor de rechterstoel van Jezus. En dan kan je wachten tot je sterfbed maar iedere dag kan je laatste zijn, want de dag van morgen is niet beloofd zegt de bijbel dus waarom denk je dat er op aangedrongen wordt om niet te wachten...? iedere dag kan je laatste zijn...de hel is eeuwig dus je kan maar beter zeker zijn van je redding
Ondertussen maakt het jou nog steeds geen zak uit dat de Joden vermoord in de Holocaust dus volgens jouw oh zo heilige godsbeeld in de hel zullen branden voor alle eeuwigheid.

Alles draait enkel om jouw redding, jouw uitverkoren positie, jouw ware geloof. Zelden zoveel hypocrisie gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055878
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja hoor, daar hebben we Ray Comfort en Kirk Cameron... :')

Ik blijf voorlopig even bij Justinus de Martelaar, Origens, Pelagius, Tertullianus en Ambrosius, OK?
Ray comfort doet aan een werken voor redding net zoals de katholieken dus verwar mij niet met die flapdrol. En volg jij die valse mensen maar brengt je geen redding hoor.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 22:06:33 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ray comfort doet aan een werken voor redding net zoals de katholieken dus verwar mij niet met die flapdrol. En volg jij die valse mensen maar brengt je geen redding hoor.
Flapdrol...

Echt, wat een pareltje weer van christelijk waar geloven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ondertussen maakt het jou nog steeds geen zak uit dat de Joden vermoord in de Holocaust dus volgens jouw oh zo heilige godsbeeld in de hel zullen branden voor alle eeuwigheid.

Alles draait enkel om jouw redding, jouw uitverkoren positie, jouw ware geloof. Zelden zoveel hypocrisie gezien.
Hoe kom je daarbij dat dat mij niks boeit en waarom denk je o.a dat ik hier zit de waarheid te verkondigen ...? en iedereen die Jezus verwerpt gaat verloren ja ook de mensen uit de holocaust helaas. Iedereen kan gered worden en heeft mijn redding niks mee te maken en ik vertel hoe je gered kan worden op de bijbelse manier niet jou valse manier.
pi_182055945
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Flapdrol...

Echt, wat een pareltje weer van christelijk waar geloven.
Hij brengt een valse redding en maakt mensen verloren en dan ben je een flapdrol ja en is nog zacht uitgedrukt.
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 22:11:34 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:09 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dat dat mij niks boeit en waarom denk je o.a dat ik hier zit de waarheid te verkondigen ...? en iedereen die Jezus verwerpt gaat verloren ja ook de mensen uit de holocaust helaas. Iedereen kan gered worden en heeft mijn redding niks mee te maken en ik vertel hoe je gered kan worden op de bijbelse manier niet jou valse manier.
Zeg eens, hoe verwierpen die Joden Jezus precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 21 september 2018 @ 22:12:17 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182055990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:09 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hij brengt een valse redding en maakt mensen verloren en dan ben je een flapdrol ja en is nog zacht uitgedrukt.
Comfort zegt de Heilige Geest in zich te hebben... kijk maar uit met wat je zegt. Blasfemie jegens de H. Geest is een onvergeeflijke zonde toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182055993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zeg eens, hoe verwierpen die Joden Jezus precies?
Door niet te geloven dat hij de Messias was
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')