We zitten nog in de half Duits modus.quote:
Was wel grappig dat je in verschillende series dezelfde stemmen hoorde. Maar nasynchronisatie vind ik maar niets.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:21 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
We zitten nog in de half Duits modus.
Nou ja, grappig, eigenlijk kan je het ook best armoedig noemen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Was wel grappig dat je in verschillende series dezelfde stemmen hoorde. Maar nasynchronisatie vind ik maar niets.
Mee eens maar daardoor kan ik nu wel redelijk Duits verstaan of begrijpen. Soms was het idd verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nou ja, grappig, eigenlijk kan je het ook best armoedig noemen.
Als ik zeg waar ik aan toe ben dan zijn we gelijk 5 topics verder.quote:
Maak een beginquote:Op dinsdag 11 september 2018 15:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als ik zeg waar ik aan toe ben dan zijn we gelijk 5 topics verder.
Old Shatterhand was dezelfde als Bonanza und Oliver Hardy bv... Hände Hochquote:Op dinsdag 11 september 2018 15:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nou ja, grappig, eigenlijk kan je het ook best armoedig noemen.
Als je dicht bij de grens woont gaat dat vanzelf, vorige week nog in Duitsland gegeten op nog geen 10 km van hier.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:31 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mee eens maar daardoor kan ik nu wel redelijk Duits verstaan of begrijpen. Soms was het idd verschrikkelijk.
Mwa, als ik naar Schevingen ga beginnen ze ook gelijk Duits tegen mij te lullen.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:40 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je dicht bij de grens woont gaat dat vanzelf, vorige week nog in Duitsland gegeten op nog geen 10 km van hier.
Welke tongval heb je dan van nature?quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:46 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mwa, als ik naar Schevingen ga beginnen ze ook gelijk Duits tegen mij te lullen.
Als kind hadden op TV NED 1 en 2 en ARD, ZDF en de NDR .. dan krijg je het met de paplepen ingegoten..quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:40 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je dicht bij de grens woont gaat dat vanzelf, vorige week nog in Duitsland gegeten op nog geen 10 km van hier.
En ook nog WDR.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Als kind hadden op TV NED 1 en 2 en ARD, ZDF en de NDR .. dan krijg je het met de paplepen ingegoten..
Geen idee.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Welke tongval heb je dan van nature?
Ik ook alleen dan met de BRT erbij.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Als kind hadden op TV NED 1 en 2 en ARD, ZDF en de NDR .. dan krijg je het met de paplepen ingegoten..
Maar dat is ook een ongelooflijk raar taaltje.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
Maar ik versta verdomme geen Luxemburgs, mijn broer woont er, begrijp dat niet, je verstaat er geen mens tenzij ze netjes Duits praten, maar die verhuist binnen afzienbare tijd richting D.
's ochtends zie je op RTL ook een Luxemburgs journaal, en ook daar versta ik ze niet, op enkele woorden na dan.
Das idd ook een heel apart taaltje...quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
Maar ik versta verdomme geen Luxemburgs, mijn broer woont er, begrijp dat niet, je verstaat er geen mens tenzij ze netjes Duits praten, maar die verhuist binnen afzienbare tijd richting D.
's ochtends zie je op RTL ook een Luxemburgs journaal, en ook daar versta ik ze niet, op enkele woorden na dan.
In Andorra spreken ze toch ook een hele aparte vorm van Spaans? Of valt dat nog wel mee.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Das idd ook een heel apart taaltje...
Daar spreken ze Catalaans...quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
In Andorra spreken ze toch ook een hele aparte vorm van Spaans? Of valt dat nog wel mee.
Is dat net zo'n verschil als Nederlands en Fries?quote:
Tis een mengeling tussen Frans en Spaans.. Ik begrijp het half.. laatst keek ik een Catalaanse serie op NF en uiteindelijk begreep ik steeds meer.quote:Op dinsdag 11 september 2018 16:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Is dat net zo'n verschil als Nederlands en Fries?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |