abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181828180
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_181828189
@Exode:
Sowieso dat we dit jaar de zorgkosten kunnen opvoeren dit jaar.. Redelijk wat dingen waarbij er kennenlijk een eigen bijdrage is i.p.v. het eigen risico. Plus wat gekke dingen zelf overkomen kennelijk, dus duur jaar! :P Scheelt dat we daar qua kleine wel rekening mee hebben gehouden.

@Loj:
Geboortegewicht hadden we hier het geluk dat ze op dag 6 ongeveer het gewicht alweer behaald had. Even wat afgevallen in de eerste dagen ( ~ 6%) maar het zat er zo weer aan. Geen idee wat ze nu weegt, maar of m'n spieren worden moe, of ze wordt toch wel zwaarder al! :P

Zijn hier inderdaad vooral nog heel erg zoekende qua troosten/laten huilen.. 't lastige is dat als we haar helemaal niet willen laten huilen ze echt 24/7 bij ons op de nek zit. Ze huilt in onze armen nog minimaal een 3-5 uur per dag en zodra we haar neerleggen ook sowieso. 't is nu soms even testen of ze dan na een paar minuten huilen wel gewoon inslaapt of wat er handig is..

In elk geval in de komende dagen/weken nog weer afspraken staan met de chiropractor, verpleegkundige van het consultatiebureau en eventuele doorverwijzing naar de huilpoli o.i.d.

--

Afgelopen nacht weer van 20u - 6u met een verdrietige baby in de armen gezeten. Samen slapen lukte helaas niet. Om 6u afgegeven aan m'n vriendin te gaan werken en zojuist thuis gekomen bij ... een verdrietige baby.. 't is wat.

Wat een prachtige foto's allemaal! O+
pi_181829297
Oef, NJ, dat klinkt zwaar zeg :{ ‘Niet laten huilen’ is wel lastig als ze zelfs bij jullie huilt. Sneu voor je kleine meid, maar ook heftig voor jullie. Hopelijk vinden jullie een oorzaak die je kunt aanpakken of gewoon een trucje dat werkt (of groeit ze eroverheen, wat het ook is).

Loj, hier ook echt nog een baby hoor, met wiebelhoofd en regeldagen en zulks. Eeuwige spagaat hier tussen ‘Word maar gauw wat groter’ en ‘ :o M’n baby, wat doe je?!’

Ze werd vandaag wakker na een lange nacht (22.30-8.30) en ik was net even haar broer naar school brengen. Papa heeft haar uit bed gehaald en ze had zo’n trek dat ze kennelijk vergat dat ze de fles weigert :+ Zomaar 120 ml leeggetrokken *O*

Aventura, hoe gaat het bij jullie, trouwens?
pi_181832190
Ah wat sip dat ze zo moet huilen NJ. Ze vindt het vast fijn om bij jullie te zijn ondanks dat ze niet stopt met huilen. Ik hoop dat het snel beter gaat. :*

Jentin! Wow! Wat een nacht en wat fijn dat ze per ongeluk de fles pakte. :D Ik hoop dat ze het nu ineens door heeft.

J. werd afgelopen zaterdag 9 maanden. Zoals hij erbij zit en overal aan de hand naartoe loopt ziet hij er eerder uit als een dreumes. De nachten zijn nog steeds loeizwaar, maar we hebben iets vooruitgang ten opzichte van ieder uur wakker.
Maar hij ontdekt zo veel en ontwikkelt zo snel en het is zo leuk. Hij zwaait als hij je aan ziet komen en hij rolt bewust over en weer met een bal. En het is de grootste knuffelkont ever. O+ Het rooie gaat er nog steeds niet af.

Ik lees nog mee, maar twee kinderen, 4 dagen werken, een huishouden, verhuizen, verkoopstress van ons eigen huis, ondertussen proberen die laatste kilo's af te vallen en een sociaal leven zorgt ervoor dat ik gewoon de rust niet vind om gezellig mee te doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181832570
Ik lees ook nog mee, maar had per ongeluk gek geklikt in MyAT, waardoor in enkele topics miste in m'n volg lijst. Heb dus wel wat gemist helaas!
pi_181832596
Hee hallo, ik ben er ook nog! Ik durf bijna niet meer te posten :') Afgelopen week verhuisd en daarvoor veeeeel geklust. Dus weinig tijd voor andere zaken. Dus herkenbaar Kriscv. :) En oef, elk uur wakker. Dat lijkt me echt mega pittig.

Ik lees hierboven een sneu huilbaby’tje ;( Volgens mij is het, ondanks dat ze blijven huilen, altijd goed om te blijven troosten zodat ze wel geborengheid blijven voelen. Dat gezegd hebbende, urenlang een huilende baby op je arm lijkt me ontzettend zwaar. Veel sterkte :*

Hier even een sprongetje of een beetje ontregeld door de verhuizing. Vandaag is Flip 4 maanden en krijgt ie weer prikjes. :'( De vorige keer had ie vier dagen verhoging/koorts, naast dat ik het onwijs zielig vind zie ik ook alweer enorm op tegen de rest van de “bijwerking” (lees: dagenlang huilende baby).

Ik ga eens teruglezen hoe het met iedereen is.

Volgens het CB mogen we vanaf vandaag voorzichtig beginnen met bijvoeding. Ik was altijd van de ‘6 maanden darmrijping-club’ maar las hier ook al een keer dat het volgens nieuwe onderzoeken toch beter is om met 4 maanden te starten om eventuele allergieën te voorkomen. Hoe hebben jullie dat gedaan? (Mijn man en ik vinden Flip allebei nog zo/te klein daarvoor. Maar in mijn familie komen best wel wat voedselallergieën voor en het zou natuurlijk mooi zijn als we dat kunnen (proberen te) voorkomen.)
Dit, dat, alles.
pi_181832666
Philo, wij zijn eind augustus in onze vakantie begonnen met hapjes, toen was ze bijna 5 maanden oud. G had met een papfles (al eerder, rond 4 maanden) verschrikkelijk buikpijn gehad dus we dachten dan maar in de vakantie, als ze dan huilt 's nachts hoeven we iig niet de volgende dag te werken.

Maar ze vindt het heerlijk en heeft geen buikpijn gehad. Inmiddels kan je het ook geen oefenhapjes meer noemen trouwens. Gisterenavond had ze na een half potje groente nog wel zin in wat en heeft ze nog bijna een half potje fruit opgegeten. En 's ochtends op de opvang krijgt ze sinds vorige week ook fruithap.
pi_181832743
wij wachten tot zes maand, Philo. Hij is inderdaad nog zo klein!

O sliep een betere nacht. Ik helaas niet, ik lag wakker van 12 tot 3.30. Alsof er teveel mentale druk op slapen lag ofzo. Monomaan, wat maak ik m’n leven moeilijk soms.
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:50:01 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181832773
Ik ben met precies 4 maanden begonnen.

Hij is heel erg geīnteresseerd in eten en keek het echt uit mijn mond had ik het idee.
Ben begonnen met fruit, 2 babylepeltjes in de ochtend.

Nu krijgt hij s ochtends ongeveer 3/4 babylepeltjes fruit & in de middag 3/4 babylepeltjes groente.
O ja en sinds een paar dagen doe ik 2 eetlepels bio rijstebloem door zijn laatste avond fles.

Alles gaat tot nu toe erg goed en hij heeft nergens last van.
Het zijn wel echt oefenhapjes & vers.

Ik had van te voren geen idee wanneer ik zou beginnen, maar doe het gewoon een beetje op gevoel. Zoals alles :P
pi_181832937
Wij begonnen ook wel ergens met 4 maanden. Ook daarin zijn mijn man (en mijn ouders en schoonouders) nogal rap. :')
Ik bedoel dus vooral dat ík wel met bepaalde dingen voorzichtig wilde beginnen (kleine hapjes, niet teveel) maar ze bij ieder ander al best wel porties kreeg, vond ik. Ik moest regelmatig vertellen, dan wel verdedigen, dat borstvoeding toen nog de belangrijkste voeding was.

Oh wel, ze doet het nog. :P Beetje je verstand en gevoel gebruiken, lees je in en til er niet te zwaar aan, denk ik.
Proberen en gewoon zien hoe je kind er op draait. Zorg vooral dat je baby genoeg melk binnenkrijgt. :) De rest is gewoon proberen/proeven.
pi_181832944
Hoi Kris, Philo en Donna :W

Die nachten zijn al 1,5 week zo, Kris :@ Ergens tussen 22.00 en 22.30 slaapt ze en dat blijft ze doen tot een uur of 8, dan moet ze er sowieso uit om broer naar school te brengen. Als we haar kunnen laten liggen, slaapt ze dan soms wel tot 9 of 10 uur en een enkele keer sliep ze klokje rond. Heel luxe, maar ik ga er elke avond vanuit dat het voorbij is :P

Je klinkt heel verliefd over je J. O+ Klinkt wel als een heel druk leven zo!

Idem voor Philo. Gewoon meeposten, er is hier toch geen postpolitie die bijhoudt of je postfrequentie wel op peil is (mooie zin voor een stotteraar die worstelt met de p, dit :') )
Hopelijk valt het deze keer mee qua prikproblemen! Qua hapjes: ik had zelf als kind veel darmproblemen en ben dus erg huiverig. Met oudste zijn we echter toch met 4,5 maand begonnen met pap, omdat hij flesweigerde en zo dan toch iets binnen kon krijgen op de opvang. Toen dat goed ding hebben we dat vanaf een maand of vijf uitgebreid met worteltjes en daarna ging het rap. Maar hier geen voedselallergieën in het genenpakket.

Donna, hoe gaat het daar?

Fijn dat O. een betere nacht maakte, Jagär. Ik hoop echt voor je dat 1) dat zo blijft en nog beter wordt en 2) dat je daar zelf ook van kan gaan profiteren in de vorm van slaap!
pi_181833335
Wij begonnen bij J. met 4 maanden met hapjes. Vooral omdat het bij z'n zus eeuwen duurde voor ze er echt wat van ging eten. Maar J. at in de eerste week al een halve banaan weg. Als je hem nog te klein vind zou ik lekker wachten. Als je het leuk vindt zou ik lekker rustig aan gaan ontdekken.

Wij zitten inmiddels op 's ochtends een boterham met beleg, een stuk fruit tussendoor, een boterham met beleg 's middags en met de pot mee 's avonds. En nog 100 keer borstvoeding. Vreetzak met z'n 9 maanden. :')

Jagar, ooooo, zo irritant als je kinderen slapen maar je zelf wakker ligt. Meer koffie dan maar?
pi_181833347
Philo, wij zijn bij B exact bij 6 maanden begonnen en gaan dat bij J ook doen. Ik heb me er bij B behoorlijk in verdiept en vind 4 maanden gewoon te vroeg.

J heeft al 4 avonden dat ze zelf komt voor een late avondfles, ze heeft hier dus stiekem meegelezen _O- Gisteren 22:15 en ze kwam om 05:00 weer. Wat een pokketijd overigens. Voordat je dan zelf weer slaapt is het 06:00 en om 06:45 gaat de wekker op schooldagen.
Ze drinkt nu ook al een paar dagen haar flessen leeg (165 mm) en laat er minstens 4 uur tussen, die drol heeft er dus zelf een goed ritme in gekregen. Bij B zaten we in deze periode nog op 2 a 3 uur ertussen.

Ze heeft wel meer last van darmkrampjes, ik snap wel enigzins waarom, mijn vrouw laat J nooit tussendoor boeren :@ terwijl als ik haar de fles geven, ze minstens 2 boeren tussendoor laat. Kortom mijn vrouw gaat dat ook invoeren en hopelijk gaat het daarna beter.

Laatste werkdag deze week, woensdag is mijn vrije dag en donderdag en vrijdag (en zaterdag) zit ik lekker in Brighton met vriendinnen *O* *O* *O*
pi_181833452
Oh wat krijgen sommigen van jullie lekker veel slaap :o O+

Ollie heeft soms wel dat hij s nachts 2 uur tussen de voedingen laat (of een enkele keer zelfs van 2330-3) maar ook heel vaak elk uur. Afgelopen nachten was het ook 12-2-3-4-5. En dat terwijl hij gisteren overdag ook nauwelijks geslapen heeft. Om 5u is mijn wederhelft wakker geworden en maar met hem naar beneden gegaan zodat ik nog even twee uurtjes kon slapen 😅.

Overdag kan hij wel wat langer tussen de voedingen laten gelukkig.

Het lastige is dat hij zonder inbakerslaapzakje niet in slaap komt / blijft (pas weer een keer geprobeerd) maar de tweede helft van de nacht lijkt hij er klaar mee te zijn dat hij zijn armen niet kan verplaatsen, wat ik heel goed snap. Maar ja, zonder inbakerzakje is het dus meteen party hardy :'). Benieuwd wanneer we dat gaan doorbreken. Of het is gewoon kramp, zelfs bij de derde kunnen we helaas geen gedachten lezen ;( :+

Hapjes is nog ver van ons bed :o maar wij gaan rond de 6 maanden beginnen.
pi_181833653
Wij zijn ergens rond de 5 maanden begonnen met hapjes, inmiddels eet ie als een bouwvakker en kunnen wij niet meer eten zonder dat ie met z’n mond open naar ons gaat kijken :')

Zal ik BFD en babyhapjes eens combineren dan? :')
pi_181833910
Lekkere smeerpoets Fleur O+

Hier word er zo gekeken voor het eten er überhaupt is:

Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 10:30:12 #17
382129 crew  Donna
pi_181834109
Ja! Ik zal even updaten hoe het met ons gaat, maar dat is eigenlijk in 1 woord te omschrijven; GOED!

G. is de liefste, de leukste en de mooiste (uiteraard) en alles gaat fijn. 's ochtends wordt ze wakker, fles erin, weer in bed, fruithap, lekker spelen, fles, weer in bed, spelen, fles, kort dutje, groente, lekker spelen (en TV kijken met papa) en dan een fles en naar bed rond 19:00/19:15.
Thuis begint de verdeling van baby, relatie, huishouden, werk, sociaal leven etc. ook beter te lopen dus alles wordt een stukje gezelliger. G. huilt eigenlijk helemaal nooit meer *afkloppen*. Huilen staat nu gelijk aan er is iets goed mis.
Wel begint ze door te krijgen dat papa en mama soms weglopen. Dus als we haar in de box leggen moet ze meteen afgeleid worden met een speeltje en dan kan je in principe 'uren' weg blijven, maar als ze het ziet?? Ohhhh, dan is het mis!

BFD!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181834126
Fleur :D _O- Heerlijk mannetje zeg, hij kijkt er ook zo leuk bij *)

Kris :W Wat is hij groot geworden zeg :o En dat prachtige haar van hem *;

Wij zijn hier ook begonnen met 6 maanden, daarvoor toonde ze ook eigenlijk nog weinig interesse in eten. Nu eet ze ‘s ochtends een boterham, heel potje fruit en groente en tussendoor probeer ik dingen met haar uit zoals gister een half hardgekookt eitje en die meloen die zo koud was :@ Verder nog 3 flessen melk en voorlopig houden we het zo, ze doet het er heel goed op :)

Net even pampers besteld bij het Kruidvat, nu 2+2 gratis, dat scheelt best!

Bfd, mijn baby een blij ei?
Hoe kom je er bij :D O+

[ Bericht 7% gewijzigd door rena op 11-09-2018 10:37:07 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181834162
Donna, wat leuk om jullie mooie meisje weer eens te zien O+ Haar ritme is ongeveer gelijk aan dat van C en wat je schrijft over relatie etc is ook heel herkenbaar, ik merk dat alles weer een beetje op het oude vertrouwde begint te lijken maar dan met een klein kindje er bij ;)

Ook kan ik zeggen dat het stoppen met de pil me heel goed bevalt; ik begin me echt weer mezelf te voelen, ik was door die pil een heel ander persoon, zo bizar :{ Mijn man zei gister ook dat het hem opviel en dat hij toen zich soms afvroeg met wie hij zat te praten als ik zo geīrriteerd en gespannen was over niks :@ ;(
And you know I might
pi_181834187
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:25 schreef Philomijn het volgende:

Volgens het CB mogen we vanaf vandaag voorzichtig beginnen met bijvoeding. Ik was altijd van de ‘6 maanden darmrijping-club’ maar las hier ook al een keer dat het volgens nieuwe onderzoeken toch beter is om met 4 maanden te starten om eventuele allergieën te voorkomen. Hoe hebben jullie dat gedaan? (Mijn man en ik vinden Flip allebei nog zo/te klein daarvoor. Maar in mijn familie komen best wel wat voedselallergieën voor en het zou natuurlijk mooi zijn als we dat kunnen (proberen te) voorkomen.)
dat onderzoek is een beetje uit zijn verband gerukt. Bij allergieën zou het goed zijn om iets eerder te beginnen dan 6maand. maar dat hoeft niet perse bij 4maand al te zijn.
"mijn" CB raad aan tussen de 5 en 6 maand te beginnen, advies is overal weer anders.

We zijn nog niet begonnen met hapjes. hij zit tijdens het eten wel bij ons aan tafel in de kinderstoel. Dat vind hij helemaal geweldig, 'eet' zijn bijtspeeltje en kijkt hoe wij eten. Vooral de kroepoek van gisteren was om te schaterlachen.
pi_181834302
Hahah die blik (en haarkleur O+) Kris!

Mooi meisje Donna! O+ Fijn dat alles zo goed gaat!

Jij hebt echt een blije baby Rena O+ Ik ben fan van C! Fijn dat het beter gaat nu :)
pi_181834315
OOOOOH al die mooie foto's O+ O+ O+
Wat fijn rena dat het beter gaat op deze manier!

In de spoiler ons meisje, foto 1 met grote broer en de andere mama. Ze waren de wielen van de bus aan het zingen J brabbelde gezellig mee. Foto 2 de typische J blik, de enige echte gelijkenis met B.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181834718
G is toch ook van begin Mei, Donna? Mooie meid, en fijn dat alles goed gaat!

En Rena, wat is die van jou toch leuk!

Mooie foto’s, exode!

Mijn baby doet al zn tweede dutje van de dag. Helemaal zelf in slaap gevallen. Wat een verschil met gister, toen ik om zes uur huilend m’n moeder heb opgebeld omdat ik er helemaal doorheen zat :').

Mijn altijd vrolijke baby is ook wel eens niet vrolijk:
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 11:38:29 #24
382129 crew  Donna
pi_181834822
Aww Jagar, issie chaggie of verdrietig?

G is van eind maart!
pi_181835367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:38 schreef DonnaRush het volgende:
Aww Jagar, issie chaggie of verdrietig?

G is van eind maart!
zo'n verschil nog!

Ja, daar was hij verdrietig. Nu niet meer:
pi_181835444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:30 schreef Jagärtrut het volgende:

Mijn baby doet al zn tweede dutje van de dag. Helemaal zelf in slaap gevallen.
Jeej! Zo knap! Enig idee hoe -ie het doet? *) Mijnes heeft namelijk geen flauw idee..
Kusje voor het traantje *;

Hier hele fijne update: O. is er gisteren achter gekomen hoe je vanuit staan zelf weer moest gaan zitten! *O* Dat gaat een partij frustratie schelen!

Wat eten betreft, vanaf vier maanden hebben we 'm smaakjes laten proeven door aan onze vingers te laten likken met bijvoorbeeld pindakaas, boter of een platgestampt doperwtje eraan. Zoveel mogelijk bekende allergenen op die manier al vroeg en vaak laten proeven.

Een week voordat -ie zes maanden werd begonnen met min of meer zachte dingen (gekookte aardappel, banaan, mango) in vuistgrote repen en inmiddels (net acht maanden) eet -ie eigenlijk gewoon met de pot mee. Alles in kleine stukjes, want de pincetgreep is Het Coolste Ding Ooit. Gisteren heeft -ie bijvoorbeeld weggewerkt: een hele krentenboterham met wat roomkaas erop (korstjes incluis), een halve appel (partjes gestoomd, met schil), een paar gekookte sperzieboontjes in pindadressing, flink wat bataatfrietjes uit de oven, een paar plukken warmgerookte zalm.

We krijgen er helaas nog geen soep/pap/yoghurt/curry/risotto etcetera in, want de dude laat zich onder geen enkele voorwaarde voeren en lepels steekt -ie in z'n oog. :') 8)7

Straks laptop eens openklappen voor de BFD-oogst O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181835505
Exode, O+ Brighton! O+ Veel plezier! *O*
pi_181835543
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Jeej! Zo knap! Enig idee hoe -ie het doet? *) Mijnes heeft namelijk geen flauw idee..
Kusje voor het traantje *;

Hier hele fijne update: O. is er gisteren achter gekomen hoe je vanuit staan zelf weer moest gaan zitten! *O* Dat gaat een partij frustratie schelen!

Wat eten betreft, vanaf vier maanden hebben we 'm smaakjes laten proeven door aan onze vingers te laten likken met bijvoorbeeld pindakaas, boter of een platgestampt doperwtje eraan. Zoveel mogelijk bekende allergenen op die manier al vroeg en vaak laten proeven.

Een week voordat -ie zes maanden werd begonnen met min of meer zachte dingen (gekookte aardappel, banaan, mango) in vuistgrote repen en inmiddels (net acht maanden) eet -ie eigenlijk gewoon met de pot mee. Alles in kleine stukjes, want de pincetgreep is Het Coolste Ding Ooit. Gisteren heeft -ie bijvoorbeeld weggewerkt: een hele krentenboterham met wat roomkaas erop (korstjes incluis), een halve appel (partjes gestoomd, met schil), een paar gekookte sperzieboontjes in pindadressing, flink wat bataatfrietjes uit de oven, een paar plukken warmgerookte zalm.

We krijgen er helaas nog geen soep/pap/yoghurt/curry/risotto etcetera in, want de dude laat zich onder geen enkele voorwaarde voeren en lepels steekt -ie in z'n oog. :') 8)7

Straks laptop eens openklappen voor de BFD-oogst O+
Yoghurt kun je ook met je handen eten! Mijn T was daar echt master in. Die liet zich ook niet voeren... Een soep gaven we vaak een broodje om te stippen..
pi_181835620
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Yoghurt kun je ook met je handen eten! Mijn T was daar echt master in. Die liet zich ook niet voeren... Een soep gaven we vaak een broodje om te stippen..
Heh, theoretisch kan dat vast, maar er zit een grens aan hoe veel ik wil poetsen :@

Dippen met brood is inderdaad hoe we al wat soep en chili en hummus en curry enzo naar binnen krijgen inderdaad :Y
pi_181836800
Poeh NJ dat is afzien. :{

Leuk om te lezen hoe het gaat Kris. O+ Wat een vracht eten al! Banaan eet zelden echt goed. Maar hij is ook vaak moe, want slechte dutten. Het verband is duidelijk.

Balen Jagar. :* Als het zo blijft ga je dan eens naar de huisarts erover praten?

Mini Banaan snapt het zelf slapen ook niet. En als hij het zou snappen dan zou het spaak lopen nu op verlatingsangst.
Tot zover dan ook mijn bijleespost want meneer slaapt lekker knus tegen me aan. Ik sliep ook even drie kwartier.

Al jullie foto's. O+

Vrolijkerd

Zelf speeltjes uitkiezen. :p
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:10:38 #31
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181836995
Banaan O+ Wat een lief snoetje!

En fleur _O-

Kris, wat is de jouwe al groot :o

Rena, C. is echt een blij ei, heerlijke foto *O*

Heb een tijdje nauwelijks meegelezen (voor de verandering :'), misschien moet ik maar accepteren dat actief meepraten op een forum niks voor mij is ofzo :P) dus ben weer slecht op de hoogte van jullie wel en wee :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181837542
Exode, wat een snoepje is J O+ En de minibabylook begint er ook al af te gaan bij haar zeg!

O van Jagar, zo’n lief snuitje O+ Fijn dat hij wat beter sliep vannacht, alleen balen dat je zelf niet kon slapen -O-

O van mini die gaat staan en weer gaat zitten, stoere kleine babysaurus :o

Banaan O+ Op de eerste foto moest ik even goed kijken hoe het zat met voeten en benen :P En wat een kleine rommelkont!

LadyS :W Er is hier geen meeleesverplichting hoor, we hebben allemaal wel eens wat drukkere tijden ;) Maar ik vind wel dat nu je hier toch bent dat je wel even M kunt showen, daarvoor is het BFD O-) *)
And you know I might
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:55:50 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181837836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:38 schreef rena het volgende:

LadyS :W Er is hier geen meeleesverplichting hoor, we hebben allemaal wel eens wat drukkere tijden ;) Maar ik vind wel dat nu je hier toch bent dat je wel even M kunt showen, daarvoor is het BFD O-) *)
Ja, dat weet ik allemaal wel, maar toch voel ik me dan wel eens bezwaard ofzo :')

Maar ik show graag mijn lieve M. O+

SPOILER
pi_181838313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:10 schreef LadyS het volgende:

Heb een tijdje nauwelijks meegelezen (voor de verandering :'), misschien moet ik maar accepteren dat actief meepraten op een forum niks voor mij is ofzo :P) dus ben weer slecht op de hoogte van jullie wel en wee :@
Dit :@

En wat een lekkere wangetjes heeft M O+

Rena je blij eitje :D Zo'n leuk kind!

En banaan, die tandjes :D

Exode wat een mooi meisje heb je zeg!

Jagar, lief lachebekje O+
pi_181838433
Ohh wat een mooie baby's allemaal O+

J. werd vannacht 3 keer wakker :Z

Maar goed hij is nog steeds leuk O+

SPOILER
Zal vanavond eens beter op iedereen reageren :)
pi_181838506
Hiiiiieee die muts :D O+
pi_181838885
Wij zitten hier op dag 8 zonder poep. En dat kan prima met BV, maar ze wordt er niet rustiger van en spuugt daardoor ook weer meer :{

Zelf laxo drinken, buikje masseren, in bad, lijkt allemaal nog niks te doen. Iemand de briljante tip?
pi_181838989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij zitten hier op dag 8 zonder poep. En dat kan prima met BV, maar ze wordt er niet rustiger van en spuugt daardoor ook weer meer :{

Zelf laxo drinken, buikje masseren, in bad, lijkt allemaal nog niks te doen. Iemand de briljante tip?
probeer eens haar temperaruur op te nemen :Y soms "prikkelt" dat de boel n beetje. Wel snel luier erom erna :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181839713
Temperaturen deed hier ook veel voor het poepen soms, in het begin althans :)

LadyS, wat is hij groot geworden alweer O+ en wat gezellig zo samen lunchen, ga ik binnenkort ook eens doen met mijn C’tje.

Oh Aure wat een lekker mannetje heb je daar *;

Dames, het is namens mij vanaf nu verboden je schuldig te voelen over niet bijgelezen zijn, we weten allemaal hoe druk het leven met baby en bij sommige meerdere kinderen kan zijn :Y
And you know I might
pi_181844795
Ik O+ al jullie lieve foto’s!

Vandaag geen bijdrage. Zelf keelontsteking, peuter lijkt een infectie in zijn mond te hebben en we hebben een lekkage in de douche, waardoor het water in de keuken staat :') :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:10:35 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181845400
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, theoretisch kan dat vast, maar er zit een grens aan hoe veel ik wil poetsen :@

Dippen met brood is inderdaad hoe we al wat soep en chili en hummus en curry enzo naar binnen krijgen inderdaad :Y
Toevallig at Jacob vandaag voor het eerst yoghurt met zijn handen, ik heb niet ingegrepen en het eindresultaat viel me reuze mee! Gelukkig maar, want het was Max’ stoel en Quoi die het mocht schoonmaken daarna :P.
Maar echt, ik vond het voor herhaling vatbaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:40:45 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181846222
Lang geleden dat ik de Tripp Trapp zo moest afboenen :P

Maar het was een mooie demo. Sowieso qua eten ^O^
pi_181849390
Wat word ik toch elke week weer blij van al jullie leuke lieve baby’s! De helft ziet er voor mij wel uit als bijna dreumessen, S is in vergelijking nog zo klein.

Een :* voor alle niet slapende en/of huilende baby’s en de papa’s en mama’s!

Over het algemeen gaat het heel goed met S. Wel blijft het een uitdaging om haar weg te leggen zonder dat ze verdrietig wordt.
Vandaag had ze een staak-het-slapen dag. Vanaf 4 uur vanochtend niet langer dan 15 min geslapen. Uiteindelijk om 22.00, na heel veel en hard huilen, in de draagzak in slaap gevallen. Ik lig nu dus met de tula nog half om en S op m’n buk op bed. Maar hč, ze slaapt :P
Voor het eerst naar het cb geweest. Net als tijdens de zwangerschap is ze nog steeds mooi gemiddeld; met 5 weken 4466gram en 55cm. Bijna een kilo gegroeid in 4 weken tijd.

S aan de krachttraining ;)
SPOILER
pi_181849684
Wat een berichten vandaag!

@Jentin:
10 uur slaap.. Pff, dat voelt hier echt nog als een droom haha.

't is behoorlijk pittig op 't moment, maar proberen maar zoveel mogelijk te focussen op de mooie momenten samen.. Maar ik zou liegen als ik zeg dat het niet moeilijk is. Je wil het beste voor je kind en als dan niets wat je doet lijkt te helpen voelt het stiekem toch wel een beetje als falen.

@Krisvc
Vandaag heb ik haar van 21-23 in m'n armen in slaap gehad. Machtig mooi gevoel.. Helaas niet in bed, maar het is weer een stap in de goede richting! Nu even kijken of we haar rustig krijgen om zelf toch ook even te gaan slapen..

@Philomijn:
Dankjewel, doen ons best. <3

@ exode:
Geniet ervan in Brighton!!

@LaBelleFleur:
Prachtige foto! :D

@Krisvc
Ook al zo'n leuke foto!

@Rena:
Las vanmiddag je berichtje over de Pampers, direct naar de Kruidvat geweest in m'n pauze.. :P Denk dat we nu voor een maand voorraad hebben (maat 1).

Twijfel alleen nog of ik soms al meer maat 2 ook zal kopen.. 50% korting is fiks.. Alleen even kijken hoe snel ze van maat 1 naar 2 zal gaan natuurlijk..

@Exode:
Leuke foto's! :D

@Jagär:
Mooi beeld zo, verdriet en blij zo dichtbij!

@Takkie
Mooi gewicht! Wij moeten over anderhalve week naar cb. Ben heel benieuwd hoe het gewicht is.. Ze voelt zwaarder, maar dat kan ook de vermoeidheid zijn haha. Hopen dat de bijna-naamgenoot het net zo goed doet! Mooie blik bij S!

---

@ Foto's!
Te veel om iedereen apart te nemen.. Wat een schatjes allemaal!

----

Nu snel de baby weer overnemen van m'n vriendin.. Die moet weer gaan kolven, dus ik moet de handen vrij maken. Bidden voor iets meer slaap dan de afgelopen nacht.. Hopelijk zo tegen 00:30/01:00 in bed. De wekker op 05:00 ... Dus als álles mee zit 4 uur slaap. :9
pi_181850122
Wat is nu het verschil bij Pampers tussen 'Premium Protection' en 'Baby dry'?

We hebben nu 't eerste, maar ik weet het verschil eigenlijk niet zo goed. :@
pi_181852507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is nu het verschil bij Pampers tussen 'Premium Protection' en 'Baby dry'?

We hebben nu 't eerste, maar ik weet het verschil eigenlijk niet zo goed. :@
Meestal één euro :P
Ik heb beide gehad. Had meestal de BabyDry. Was daar erg tevreden over. Af en toe de PP geprobeerd, maar die leek eerder over te stromen. Later nog eens geprobeerd (die ene euro he), maar zelfde conclusie.
pi_181852747
Go S, hoppa de nek wordt goed getraind Takkie en mooie stats hoor.

Ik word zo blij van al die mooie babyfoto's en denk vaak, zo groot wordt J ook :D Maar goed naast haar grote broer is ze natuurlijk sowieso inimini.
J heeft ineens van die mooie, lange wimpers en dan die grote sprekende, blauwe ogen erbij. Pfoeh O+

J kwam zelf weer om 22:30, nou ja zelf, ze lag op mijn schoot tot die tijd en ik ging naar boven en dan wordt ze wakker. Dus 22:30 fles op en toen om 05:00 weer en nu slaapt ze nog. Na de fles vannacht heeft ze nog wel even geprutteld maar niet gehuild.
We gaan maar eens oefenen met haar rond 20:00 op bed te leggen, over het algemeen is ze tussen 18:00 en 19:00 onrustig nu en valt dan ineens in slaap op mij of mijn vrouw. Kortom ze kan dan slapend over, maar ja het is zo gezellig en knus met zijn hummel op de bank :@
pi_181852795
Ik zou nog even van dat laatste genieten Exode, voor je ‘t weet willen ze dat absoluut niet meer ;(
pi_181852830
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik zou nog even van dat laatste genieten Exode, voor je ‘t weet willen ze dat absoluut niet meer ;(
Ja....dat zeiden wij gisterenavond ook. Ze lag languit bovenop me en hield met haar ene hand mijn hand vast en me de andere mijn been. Echt zo van, hier blijf ik liggen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om haar om bed te leggen :D Maar ja...je kan dan zo weinig he. Ok behalve netflixen _O_
pi_181853090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:29 schreef exode het volgende:

[..]

Ja....dat zeiden wij gisterenavond ook. Ze lag languit bovenop me en hield met haar ene hand mijn hand vast en me de andere mijn been. Echt zo van, hier blijf ik liggen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om haar om bed te leggen :D Maar ja...je kan dan zo weinig he. Ok behalve netflixen _O_
Met een slapende baby op schoot netflixen, klinkt als een prima avond O+
pi_181853206
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Met een slapende baby op schoot netflixen, klinkt als een prima avond O+
En een vrouw die steeds vraagt 'wil je iets drinken? of iets eten?' Niets te klagen heb ik hoor :D
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 09:13:58 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181853318
Nou, volgens mij hebben we een naar dingetje te pakken. Onze dochter is nu 2 maanden oud, en ze heeft een hele fikse zwelling gehad op haar schaamlipje. Echt heel flink. Ze leek er geen pijn aan te hebben, en letterlijk in 15 min was het weg, wat mij verbaasde, maar het past bij een liesbreuk, en daar zou ze voor geopereerd moeten worden ;(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181853337
NJ, wij hebben ‘s nachts de babydry en overdag de premium protection, ‘s nachts plast ze meer en dan is babydry fijner omdat ze niet zo kletsnat worden maar voor overdag vind ik de premium protection zachter voor haar huidje op een of andere manier. Maat 1 zijn ze vrij snel uit dus daar zou ik niet te veel van kopen overigens! Hoeveel weegt ze nu?

LeSage, het zit jullie ook niet mee he :o Beterschap en een voorspoedige reparatie gewenst!

Takkie, grappig is dat he? Toen ik hier net kwam kon ik me niet voorstellen dat C ook zo groot zou worden, maar die verdraaid snelle tijd heeft het toch voor elkaar gekregen! Balen van het slechte slapen, kan best een regeldagje zijn en dat het morgen weer beter gaat :Y En wat een sterk en schattig meisje heb je al zeg O+

Hier gaat het best lekker momenteel, ik heb nog steeds het idee dat ik mijn baby elke dag beter leer kennen en begrijp, de communicatie tussen haar en mij loopt nou steeds beter O+ Heb zelf ook wat meer rust in mijn hoofd en reageer daardoor ook veel relaxter op dingen. Ik geniet echt van het moederschap *;
And you know I might
pi_181853355
Oei, Coolguy, wat schrikken! Hopelijk valt het mee, even langs de HA gaan!
And you know I might
pi_181853663
Goeeeeed. Met een korte onderbreking was O. in ledikant in slaap van 21:00 tot 00:30. Daarna onafgebroken aan het spoken geweest tot zeven uur vanmorgen. Toen er maar uit, koffie en onbijt voor ons. O. wilde niks. Tandvlees nog maar even aangestipt, tweede boventand is nu echt bijnabijnabijna door. *duimt* Wat een gedoe.
Is nu eindelijk onder zeil, arm kipje.
pi_181853678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:17 schreef rena het volgende:
Oei, Coolguy, wat schrikken! Hopelijk valt het mee, even langs de HA gaan!
Dit ja! :* voor jullie, CG!
pi_181853701
Ugh, vandaag geen laptop in huis. Dan zo de BFD-oogst maar mobiel op postzegelformaat bekijken :)
pi_181853743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, volgens mij hebben we een naar dingetje te pakken. Onze dochter is nu 2 maanden oud, en ze heeft een hele fikse zwelling gehad op haar schaamlipje. Echt heel flink. Ze leek er geen pijn aan te hebben, en letterlijk in 15 min was het weg, wat mij verbaasde, maar het past bij een liesbreuk, en daar zou ze voor geopereerd moeten worden ;(
Die bult kan dan inderdaad even zichtbaar worden (bijv. bij huilen of iets) en daarna wegtrekken. In de gaten houden inderdaad en eventueel operatie.
Heeft zoon ook gehad, viel allemaal mee.
Niet te lang mee wachten alleen. :)
pi_181853811
Ach Coolguy, maar snel laten checken inderdaad.

Jagar hoe is jouw afgelopen nacht gegaan? Weer beter? Heb je zelf kunnen slapen?

En IMA, heb je al een goede poepluier kunnen verschonen? Hier inmiddels 6 dagen zonder poep, maar J. lijkt er vooralsnog geen last van te hebben.

Wat is ze al sterk Takkie :)

En inderdaad exode, lekker van genieten. Ik merk dat J. nu al veeeel minder op mij in slaap valt.

Ahw wat sneu voor O. mini, die doorkomende tandjes zijn maar lastig! Hopelijk issie snel door en slaapt O. ook weer langere nachten :*

Ik leef deze dagen ook op een koffie-infuus c_/ Het is echt even wennen om na al die weken met maar 1 nachtvoeding, er nu weer meer te hebben. Zeker in combinatie met werken. Vannacht waren het er 3 (verbetering!) én hij liet zich ook weer makkelijker terug leggen in zijn wieg. Dat was maandag op dinsdag namelijk dramatisch. Op de opvang gaven ze aan dat het meestal 2 a 3 weken duurt en dat baby's dan wel gewend zijn aan de nieuwe situatie en weer beter gaan slapen. We gaan het zien.
pi_181854056
NJ, hebben jullie wel extra begeleiding? Ik weet dat als het allemaal niet zo soepel loopt je bij ons extra hulp kan krijgen.

Wanneer werden jullie na de bevalling weer ongesteld? Ik ben nu weer bloed aan het verliezen terwijl Bikkel vandaag 5 weken oud is en ik bv geef ;( . Ik wil niet nu al ongesteld zijn ;( .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181854076
CG, inderdaad even naar HA. B had ook een liesbreuk en is net voor zijn 4e verjaardag geopereerd. Eerder hadden we het gewoon niet door, viel echt enorm mee. De operatie en het herstel.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:12:48 #62
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181854091
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:10 schreef Wolken het volgende:

Wanneer werden jullie na de bevalling weer ongesteld? Ik ben nu weer bloed aan het verliezen terwijl Bikkel vandaag 5 weken oud is en ik bv geef ;( . Ik wil niet nu al ongesteld zijn ;( .
Kan ook nog gewoon door de bevalling zijn! ik bloed altijd rond de 5 a 7 weer na een bevalling en dan vervolgens 9 maanden niet.
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 10:15:48 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181854128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:11 schreef exode het volgende:
CG, inderdaad even naar HA. B had ook een liesbreuk en is net voor zijn 4e verjaardag geopereerd. Eerder hadden we het gewoon niet door, viel echt enorm mee. De operatie en het herstel.
Zijn we al geweest, we hebben al een doorverwijzing naar de kinderarts in het ziekenhuis om een echo te laten maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181854133
Ik had na 5 weken een lichte bloeding, maar na een week of 10 ofzo was ik volgens mij wel echt ongesteld. Ook met volledig borstvoeding trouwens.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:18:54 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854170
Coolguy, ik ben er niet bekend mee, maar ik zou de huisarts even bellen voor overleg :)

NJ, geen idee wat het 'technische' verschil is tussen Premium Protection en Baby Dry, maar ik gebruik in iedere geval veel liever de Baby Dry (alleen die is nooit meer in de aanbieding :( ).
En wat iemand anders al zei: ik zou niet teveel maat 1 kopen, voor je het weet is ze er uit. Als ik twijfel welke maat ik moet kopen (als ik veel pakken koop ivm aanbieding), koop ik altijd een paar van een maat groter, uiteindelijk worden die toch een keer gebruikt :)

Arme O., zoveel last van zijn tandjes. ;(

M. wordt de laatste 2 nachten af en toe mopperend wakker. Meneer heeft voor het eerst een loopneus en vind dat niet zo leuk geloof ik. Nu al last van manflu :P
Vanmorgen in de regen op de fiets:
  woensdag 12 september 2018 @ 10:21:33 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854209
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:10 schreef Wolken het volgende:
NJ, hebben jullie wel extra begeleiding? Ik weet dat als het allemaal niet zo soepel loopt je bij ons extra hulp kan krijgen.

Ik na 6 maanden, terwijl ik vanaf 3,5 geen volledige bv meer gaf :)
pi_181854215
Nu ruim 8 maanden (38 weken) volledige bv en nog geen menstruatie. *O*
Al leek ik van de week wel wat signalen te hebben dat het weer ging beginnen maar hield weer op. Ga wel alvast wat verschoon-spul meenemen in mijn tas wanneer ik naar werk ga.
Je zal daar maar zonder zitten. :{
pi_181854296
Ik zit er nu, na acht maanden, nog steeds op te wachten, al was het maar omdat we eigenlijk zo rap mogelijk voor een tweede willen gaan. Hup cyclus, hup!
Maar goed, ik ga daarvoor niet minderen met borstvoeding, we zien wel.
pi_181854334
Jentin, wat fijn dat ze de fles accepteerde!

Kris, geen wonder dat je te druk bent om actief mee te lezen en te schrijven! En wat een ontwikkelingen maakt J door zeg, heel knap. Dat koppie O+

Philomijn, wat maakt het uit dat je een tijd niet mee hebt kunnen posten, is geen enkele verplichting dus schrijf lekker mee wanneer het jou uitkomt. Een verhuizing is niet zomaar iets! Is alles goed gegaan? Voor wat betreft voeding, met onze dreumes J zijn we meteen met 4 maanden begonnen omdat ze er echt klaar voor was, ze keek het eten van ons bestek af. N is nu ruim 3 maanden en toont geen enkele interesse in wat wij eten, het voelt op de één of andere manier nu ook minder goed om al met 4 maanden te beginnen dus ik vermoed dat we met haar wat langer zullen wachten. Maar misschien bedenk ik mij nog ;)

Exode, wat fijn en goed dat J een late avondfles is gaan drinken! Dat brengt hopelijk structureel een wat fijner ritme met zich mee voor jullie. Die hele vroege ochtendfles is inderdaad wel erg vervelend als de wekker daarna gaat. Heel veel plezier in Brighton dit weekend! En wat een mooie kinderen heb je.

Spees, wat een dramanachten zeg :o Hopelijk komt daar heel snel verbetering in.

Fleur, wat een heerlijke foto :')

Rena, wat een mooi blij eitje O+ En wat fijn dat je je beter voelt nu je bent gestopt met de pil, was dus een hele goede keuze!

Jagar, wat fijn dat er af en toe nu wat beter geslapen wordt, hopelijk is dat een stijgende lijn!

Pkm, jouw knappe Banaan O+

LadyS, geeft niks dat je geen tijd hebt om mee te lezen, is voor niemand een verplichting (dan zou de lol er ook snel vanaf gaan ;)). Een mooi mannetje heb je! O+

Aure, J heerlijk in de tula, met een hele gave muts :D

IMA, dat is wel een hele lange poep-vrije periode :o Zouden wat druppeltjes appelsap gemengd met wat water kunnen helpen? Die tip kregen wij van de osteopaat toen J 9 weken was, omdat de vertering van de melk bij haar niet goed ging waardoor ze tot uren na de voeding melk bleef teruggeven. Nu heeft ze veelvuldig last van obstipatie en helpt appelsap nog steeds, behalve dat we haar nu een heel pakje geven in plaats van enkel wat aangelengde druppeltjes.

LeSage, keelonsteing en een zieke peuter :{ Beterschap voor jullie beidjes!

Takkie, wat een mooie stats en een mooi meisje O+

CG, dat is schrikken zo'n zwelling. Hopelijk is het geen liesbreuk maar iets heel onschuldigs!

Minilot, arme spokende O en arme jullie -O- Vervelend zijn die doorkomende tandjes, kunnen erg veel ellende met zich meebrengen helaas.

Wolken, mijn menstruatie begon bij J exact vier weken nadat ik was gestopt met borstvoeding, bij N heb ik geen borstvoeding gegeven en begon mijn menstruatie 6 weken na de bevalling, precies op het moment dat het bloeden van de bevalling stopte dus dat liep prachtig in elkaar over }:| Ik ken echter meer vrouwen die tijdens borstvoeding alweer gingen menstrueren. Niet leuk -O- Bij mij is mijn menstruatie na de bevalling zo lang en heftig dat het lijkt alsof mijn lijf alle misgelopen menstruaties van de afgelopen 9 maanden probeer te compenseren :')

Wij willen graag 's avonds een papfles gaan geven, in de hoop dat dat ervoor zorgt dat N beter gaat slapen. De onrust houdt maar aan, of we nou een nachtvoeding geven of niet, en ik weet gewoon echt niet waar het mee te maken kan hebben. Een papfles zorgt er misschien voor dat ze dieper gaat slapen, dus de moeite waard om eens te proberen. Heeft er iemand echter ervaring met baby's van 3 maanden en een papfles? Want ik ben bang dat haar darmpjes misschien nog wat te gevoelig zijn, omdat er officieel ook staat dat het pas vanaf 4 maanden zou kunnen.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:43:26 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181854453
Ik was netjes precies 30 dagen na de bevalling weer ongesteld :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:18 schreef LadyS het volgende:
(alleen die is nooit meer in de aanbieding :( ).

2/3 weken terug nog bij de AH :P

Toen ben ik namelijk in babydry getrapt, die moet ik dus niet meer.
Was 2 + 1 gratis :') zat ik met 3 pakken.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:32 schreef Schanu het volgende:

Wij willen graag 's avonds een papfles gaan geven, in de hoop dat dat ervoor zorgt dat N beter gaat slapen. De onrust houdt maar aan, of we nou een nachtvoeding geven of niet, en ik weet gewoon echt niet waar het mee te maken kan hebben. Een papfles zorgt er misschien voor dat ze dieper gaat slapen, dus de moeite waard om eens te proberen. Heeft er iemand echter ervaring met baby's van 3 maanden en een papfles? Want ik ben bang dat haar darmpjes misschien nog wat te gevoelig zijn, omdat er officieel ook staat dat het pas vanaf 4 maanden zou kunnen.
Wat wil je er door doen dan? want je kan alleen kiezen bij 4m uit rijstebloem toch? en ik had laatst gelezen dat het ččn grote fabel is dat ze daar beter op zouden slapen. Ik zou gewoon wachten.
pi_181854517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:28 schreef minilot het volgende:
Ik zit er nu, na acht maanden, nog steeds op te wachten, al was het maar omdat we eigenlijk zo rap mogelijk voor een tweede willen gaan. Hup cyclus, hup!
Maar goed, ik ga daarvoor niet minderen met borstvoeding, we zien wel.
Jij schreef toch een tijd terug al dat je weer ongesteld was geworden?
En dacht dat jullie allang voor die 2e bezig waren. Daarvoor hoef je natuurlijk niet op je cyclus te wachten. :P
pi_181854585
De duutser heeft o vannacht om 11 een flesje gegeven. Maar toen moest ik m half 2 wel opstaan om te kolven, want ik kon me niet eens meer omdraaien in bed het deed zo zeer. Toen kwam O om kwart over 2 weer, en daarna heb ik niet meer geslapen. Nu wel nog 2 uurtjes samen.

@ Schanu: ik zou er echt nog even mee wachten. Onrust hoort er mijns inziens een beetje bij, en met 3 maanden een papfles geven (is al bijvoeding hč!) vind ik erg vroeg.

NJ: ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden. En anders alleen maar overleven. Ik weet hoe cliché het klinkt, maar het wordt alleen maar beter. Dat houd ik mezelf ook voor.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:56:46 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik was netjes precies 30 dagen na de bevalling weer ongesteld :'(

[..]

2/3 weken terug nog bij de AH :P

Toen ben ik namelijk in babydry getrapt, die moet ik dus niet meer.
Was 2 + 1 gratis :') zat ik met 3 pakken.

Ik ga voor de pampers alleen voor 1+1 of 2+2 ofzo :@ En die hebben ze dus alleen van de Premium Protection (of de Baby Dry broekjes, maar daar heb ik al tig pakken van liggen inmiddels)
En Premium Protection wil ik zelfs niet als ze 1+1 zijn :P
pi_181854703
Shanu, ik zou het ook niet doen, een papfles. Alleen als er een reden voor is zogezegd. De onrust kan er ook door toenemen inclusief darmkrampjes.

Lady wat een leuke foto O+
pi_181854708
Ik vind het wel raar dat ze niet gewoon alles van zo’n merk mee laten doen in een actie eigenlijk. Ze hadden pas maandbox aanbieding bij de wehkamp maar alleen tot maat 3, dan denk ik; voor de grotere baby’s krijg je al minder pampers voor ongeveer hetzelfde bedrag en die vallen dan buiten de kortingsboot :+ ? Maar gister dus 168 luiers voor 43 euro gescoord, dus dat vind ik nog best netjes ^O^

Wat vind jij de voordelen van babydry tov premium protection LadyS? En die foto van M op de fiets O+
And you know I might
  woensdag 12 september 2018 @ 11:02:52 #76
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:32 schreef Schanu het volgende:

M. is alweer 10,5 maand, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar bij hem maakt over het algemeen niet uit of hij een gewone fles krijgt, een papfles of helemaal geen fles voordat hij gaat slapen.
Verder geen ervaring met zo vroeg beginnen, M. was 4,5 maand ofzo toen hij voor het eerst pap kreeg :)
  woensdag 12 september 2018 @ 11:05:18 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854766
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:02 schreef rena het volgende:

Wat vind jij de voordelen van babydry tov premium protection LadyS? En die foto van M op de fiets O+
Nou, ik kan dat niet zo goed onderbouwen, haha, Wel vind ik dat netje wat erin zit een beetje storend ofzo. Plakt altijd aan zijn billen. OMG, wat een non-argumenten, haha :@
pi_181854773
Hier team Kruidvat luiers hoor :D Voor B ook altijd gedaan en nu voor J ook. Alleen voor de lange nachten (de 12 uur achter elkaar slaap nachten die nog ver weg klinken) hadden wij altijd Pampers.
Bij Bol.com hebben ze grotere maten ook vaak in de aanbieding, B draagt 's nachts nog een luier, maat 7, en die kopen we alleen in de aanbieding.
pi_181854839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:05 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nou, ik kan dat niet zo goed onderbouwen, haha, Wel vind ik dat netje wat erin zit een beetje storend ofzo. Plakt altijd aan zijn billen. OMG, wat een non-argumenten, haha :@
:D Misschien maakt het nog uit of het een jongen of meisje is qua wat waar aan plakt :')
And you know I might
pi_181854920
Bedankt voor alle tips! Dan gaan we inderdaad maar niet over tot het geven van een papfles en blijf ik hopen dat het onrustige slapen niets meer is dan een fase waar N even doorheen moet :)
pi_181855082
Team Kruidvat..
Heb dit keer niet eens pampers gehaald voor de eerste week ;) ik vind meisjes trouwens wel flink ingewikkeld! Bij jongens gooi je tijdens het verschonen er een doekje op, bij meiden werkt dat niet :@ #team4xschonekledingaanin24uur ;)

Jullie foto’s van gisteren O+ En Rena ik wil dat broekje O+

Hier beginnen langzaam de krampjes, zo zielig. En morgen komt het cb op huisbezoek, ben helemaal verbaasd ik heb ze bij de middelste niet thuis gezien. Ik heb eigenlijk verder geen vragen (nou misschien even meekijken naar het naveltje, die is nog wat aan het bloeden, maar dat is weer meer een huisarts dingetje), dus verwacht dat ze ook snel weer weg zijn :)
pi_181855120
Oh ladys, M op de fiets O+

Wij gebruiken pampers premium protection; die bevallen goed. Maar hebben geen ervaring met andere luiers. Bijna over naar maat 2.

Alles wat S gister gemist heeft qua slaap heeft ze ingehaald. Gisteravond in slaap gestort, vanochtend om half 6 half wakker voor een voeding en direct weer doorslapen tot 11 uur. Ze is nu weer uitgerust. En wij ook ;)

Voor degene die minder/niet geslapen hebben c_/. En hopelijk vandaag ergens tijd om bij te tukken.
pi_181855437
Hier werkt dat doekje allang niet meer Loj ;( J. beweegt zoveel met zijn onderlichaam dat dat doekje niet meer blijft zitten. Dus ik probeer altijd maar zo snel mogelijk te verschonen in de hoop dat ie niet over mij heen plast :+ Dat gaat eigenlijk bijna altijd goed :D

Wij hebben trouwens ook pampers premium protection en ze gebruiken kruidvat luiers op de opvang. Ik geloof niet dat het J. iets uitmaakt, maar wij vinden pampers fijner. Baby dry nog niet geprobeerd, maar vrienden gaven ons als tip dat die fijn zijn voor in de nachten. Tot nu toe is dat nog niet nodig geweest.

Ik had net trouwens een lekker smeuīge poepluier :9 Wel balen, want dat betekent dat er waarschijnlijk nog 2 aankomen vandaag en ik had gehoopt dat ie ze zou bewaren voor morgen (dan past oma op :D ).
pi_181855505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:43 schreef Aure het volgende:
Ik had net trouwens een lekker smeuīge poepluier :9
Ik moest deze zin even twee keer lezen :D ;) Heel flauw :@
And you know I might
pi_181855535
quote:
12s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:46 schreef rena het volgende:

[..]

Ik moest deze zin even twee keer lezen :D ;) Heel flauw :@
:D
pi_181856101
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Jij schreef toch een tijd terug al dat je weer ongesteld was geworden?
En dacht dat jullie allang voor die 2e bezig waren. Daarvoor hoef je natuurlijk niet op je cyclus te wachten. :P
Ik dacht dat dat het was, een ruime maand na de bevalling (vloeien direct na de bevalling hield bij mij al drie dagen na de geboorte op), maar zal toch iets anders zijn geweest: sindsdien geen druppel meer gezien. -O-
pi_181856490
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat het was, een ruime maand na de bevalling (vloeien direct na de bevalling hield bij mij al drie dagen na de geboorte op), maar zal toch iets anders zijn geweest: sindsdien geen druppel meer gezien. -O-
Ah zo! Maar nogmaals: dat maakt voor het bevruchten toch niets uit? ;)
pi_181856912
O+ voor alle popjes in dit topic! En een speciale O+ voor het popje van LadyS! O+ Wat heb jij een heerlijk kindje!

Hier Pampers PP voor overdag, Pampers Baby Dry voor ‘s nachts en Kruidvat op de opvang.

Ik blijf expres de pil slikken zodat ik niet ongesteld word. :') Ik wil nog niet.

Omdat ik gister had gemist :)

Protčge moi de mes désirs.
pi_181857232
Wat een geweldig outfitje heeft U aan zeg O+ Staat hem heel leuk!
And you know I might
pi_181857447
Mooie foto’s Duman! O+

En M. op de fiets! :D

O+ Voor al jullie babyfoto’s van gisteren, ik vind ze allemaal mooi!

M. trekt zich overal aan op nu! Mooie update maar ik ben nu echt m’n baby kwijt :{w

SPOILER
pi_181858954
Al die babyfoto's zien er voor mij uit als een soort pubers vergeleken die mini van mij ( en Takkie dan ) . Ik kan menu nog niet voorstellen dat die van mij over een paar maanden ook al zo groot is.

Qua luiers koop ik degene die in de aanbieding is. Laatst bij de Wehkamp een goede aanbieding op Pampers.

Minilot, ik heb vorig jaar juli een curettage gehad en ben daarna niet meer ongesteld ben geworden en achteraf teruggerekend begin november totaal onverwacht zwanger geraakt van Bikkel.

Ik heb wel al een afspraak staan om weer een spiraaltje te plaatsen gelukkig, dan stopt bij mij de menstruatie sowieso weer.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181859165
Takkie, toch nog een goede slaap voor iedereen, fijn!

Aure, sterkte met de luiers vandaag :')

Duman, mooi mannetje met een stoere outfit O+

Fleur, wat knap van M en wat gaat het dan hard opeens!

Wolken, ik denk dat ik dezelfde aanbieding had bij de Wehkamp haha (240 luiers voor ongeveer 20 euro toevallig?). En echt he, zo snel als ze groeien. N is nu ruim 3 maanden en ze is voor mijn gevoel alweer zo groot. En als ik dan naar mijn dreumes van ruim 22 maanden kijk, dan is het helemaal niet meer te bevatten hoe snel ze groot worden :o
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 15:02:07 #93
382129 crew  Donna
pi_181859240
Wij gebruiken enkel Kruidvat luiers. Pampers (zowel premium protection als babydry), Lidl, Etos en Jumbo huismerk betekend een nat bed.
pi_181859258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:11 schreef rena het volgende:
Wat een geweldig outfitje heeft U aan zeg O+ Staat hem heel leuk!
Baby - mijn creatie B-)
Shirt - HEMA
Broek - Wibra
Sneakers - Nike

O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_181859433
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ah zo! Maar nogmaals: dat maakt voor het bevruchten toch niets uit? ;)
Nou ja, het kán altijd maar volgens mij ovuleer ik nog voor geen meter. En naar wat ik heb begrepen is de combinatie borstvoeding + aanhoudende nachtvoedingen + zo'n beetje 24/7 bij baby in de buurt zijn (ik werk momenteel bewust niet en we slapen in dezelfde ruimte) wel een recept voor tijdelijk sterk verminderde vruchtbaarheid. :)
Aan ons geseks zal het in elk geval niet liggen! :s)
pi_181860864
Ik weet niet of dat daar wel zoveel mee te maken heeft mini. Als je al ziet dat er hier mensen zijn die volledig borstvoeding geven en na 3 maanden al een cyclus hebben. En ik bijvoorbeeld, ik geef nog maar 2-3 voedingen op een dag, werk 3 dagen in de week, Dirk slaapt op zijn eigen kamer en nog altijd geen cyclus te bekennen. Volgens mij verschilt het ook gewoon per lichaam, net als met alles. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181861133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:21 schreef Nanuke het volgende:
Ik weet niet of dat daar wel zoveel mee te maken heeft mini. Als je al ziet dat er hier mensen zijn die volledig borstvoeding geven en na 3 maanden al een cyclus hebben. En ik bijvoorbeeld, ik geef nog maar 2-3 voedingen op een dag, werk 3 dagen in de week, Dirk slaapt op zijn eigen kamer en nog altijd geen cyclus te bekennen. Volgens mij verschilt het ook gewoon per lichaam, net als met alles. ;)
Er zit wel degelijk een uitgebreid onderzochte relatie tussen, zie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lactational_amenorrhea

Maar dat gaat dus niet over alleen borstvoeding, dat moet dan onder andere in combinatie met nachtvoedingen (maximaal zes uur ertussen) en voortdurende nabijheid van moeder en baby (niet buitenshuis werken + samen slapen). Die situatie is bij ons toevallig precies zo, wat mijn kans om zwanger te worden heel sterk vermindert. Maar goed, O. begint steeds grotere hoeveelheden vast voedsel te eten, dus de frequentie van borstvoeden zal wel op korte termijn voldoende afnemen :)
pi_181861473
Ik zeg ook niet dat er geen relatie bestaat. Ik denk echter wel (en dat lees ik gelijk terug in de tweede zin van jouw link) dat die invloed inmiddels niet meer zo groot is als jij denkt. En dat het daarnaast per lijf flink zal verschillen. Ik heb nog altijd geen cyclus, en voldoe al lang niet meer aan al die voorwaarden. Sterker nog, ik heb nooit voldaan aan al die voorwaarden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181861789
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk een uitgebreid onderzochte relatie tussen, zie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lactational_amenorrhea

Maar dat gaat dus niet over alleen borstvoeding, dat moet dan onder andere in combinatie met nachtvoedingen (maximaal zes uur ertussen) en voortdurende nabijheid van moeder en baby (niet buitenshuis werken + samen slapen). Die situatie is bij ons toevallig precies zo, wat mijn kans om zwanger te worden heel sterk vermindert. Maar goed, O. begint steeds grotere hoeveelheden vast voedsel te eten, dus de frequentie van borstvoeden zal wel op korte termijn voldoende afnemen :)
Ik werd twee jaar en negen maanden na de geboorte van Frits ongesteld. Ik gaf (geef nog steeds overigens) borstvoeding, ook in de nacht. Ik was regelmatig een nacht van huis in verband met mijn werk, maar dat zorgde er niet voor dat ik eerder een cyclus kreeg. Ik deed vanaf het moment dat we zeiden dat we een tweede kindje welkom zou zijn iedere vier weken een zwangerschapstest.
pi_181861841
Hier ook Pampers premium protection. Werken prima voor overdag en 's nachts. Bij de opvang gebruiken ze ook Kruidvat luiers maar die vind ik een beetje plastic ofzo? Geen idee, maar ik had voordat ik uberhaupt zwanger was al een maandbox maat 1, 2 en 3 gekocht (lekker voorbarig :')) en daar teren we nog steeds op :P

Ik heb tot 11 weken ongeveer borstvoeding gegeven. Nu 5 weken gestopt maar nog niet ongesteld geweest.
pi_181862118
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn, 3,5 maand borstvoeding gegeven, een deel daarvan al aan de minipil gegaan, deze geslikt tot 22 augustus en toen midden in een strip gestopt. Misschien niet heel handig, maar ik kon echt niet verder met dat kreng :P Ik ben ook na het stoppen met mijn vorige pil maar 1 keer ongesteld geweest en daarna was ik zwanger, dus heb eigenlijk geen idee of dat ik een regelmatige cyclus heb of dat C een toevalstreffer was ;) Ik prijs mezelf er heel gelukkig mee :)

[ Bericht 9% gewijzigd door rena op 12-09-2018 17:22:57 ]
And you know I might
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')