Thanks voor de leuke reacties weer mensen
quote:
Op maandag 7 januari 2019 09:44 schreef vosss het volgende:Hoi Atmoz,
Ongetwijfeld heb je het meegekregen van die 5 meisjes in Polen die bij een ongeluk in een escaperoom omgekomen zijn.
Jep, vreselijk wat daar gebeurt is. Tevens ongelooflijk hoe zoiets überhaupt kan gebeuren...
Zoiets zou je hedendaags alleen maar in een film verwachten, toch?!
quote:
Jij hebt toch ook een escaperoom? Is dit nieuws voor jou een trigger geweest om de veiligheid nog eens extra tegen het licht te houden, of is jouw room al helemaal veilig?
Nee, dit is geen trigger geweest, en we voelen ons ook niet "aangesproken" (of hoe moet ik dat omschrijven/zeggen?!). Bij ons (en ik HOOP van harte ook in andere escaperooms!) is alles volgens de regels. We hebben het afgelopen jaar nog diverse keuringen gehad op allerlei gebieden. Ook de brandweer komt geregeld langs (om te escapen, maar we maken daarna dan een praatje over veiligheid etc...)
Onze rooms zijn nooit écht op slot, dus men kan altijd eruit mocht er iets zijn. We hebben genoeg vluchtwegen, brandblussers (haspels + "mobiele" blussers"), overal (gekoppelde) melders, noodverlichting, etc, etc. Alles is perfect geregeld

Hopelijk nooit nodig, maar we voelen ons er super safe bij!
quote:
Ik heb ook geen idee hoe zoiets in Nederland gaat. Zijn daar regels aan verbonden? Moet bv de brandweer eerst een inspectie uitvoeren of alles wel veilig is alvorens je open mag voor het publiek, of zijn er eigenlijk (nog?) geen regels voor escaperooms? Het is nog een vrij nieuw fenomeen natuurlijk en voor zover mij bekend zijn er nooit serieuze problemen in Nederland geweest.
Er zullen nu wel meer regels komen denk (en hoop) ik. Zoiets wat daar in Polen is gebeurt mag nergens ter aarde meer voorkomen natuurlijk
Over escaperooms gesproken.... We zijn op het moment druk bezig met onze nieuwe kamer:

Hier werken we vooral 's avonds en in het weekend aan. M'n pa bouwt wederom (bijna) alle elektronica. Erg handig zo'n handige pa
Verder mag ik weer een nieuwe thuisbioscoop voor iemand maken. Letterlijk 1 dorpje verder dan de vorige klant

(en ze kennen mekaar niet

dat noem ik nog eens toeval!)

Dit keer is het een "iets" grotere ruimte --->

8 x 5 meter en 3.5m hoog
Gaat erg gaaf worden al zeg ik het zelf!
In de vrije tijd ben ik nog bezig met een ander leuk project. En daar krijg ik steeds wat hulp van m'n 3D-printer

Er komt vandaag nog een belangrijk onderdeel voor binnen, dus over dit project hopelijk van de week meer info/pics/video's...
Uiteraard moet er ook soms tijd zijn om te ontspannen... Vandaar dat ik de laatste tijd wat leuke feestjes in de garage geef. Koelkast vol met bier, muziekje op en lampjes aan

En hopelijk komt er later op de dag nog een ander leuk "nieuwtje"
(to be continued....)