Het is nu voorbij het potje speelde door maar mensen konden niet meer joinen. Op een gegeven moment was het 12 VS 12 ofzo toen ben ik eruit gegaan.quote:Op dinsdag 11 september 2018 16:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
16.00 is de bèta officieel afgelopen toch?
Naja ik vind het steeds meer op COD UO en MOHAAS lijken er zitten echt te weinig voertuigen in voor een battlefield game. Maps lijken klein.quote:Op maandag 10 september 2018 13:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Battlefield wordt niet gesloopt, hij wordt alleen maar beter en mooier, met ieder deel weer
En het mooiste is nog: als je de nieuwe games kut vindt kun je die oude delen gewoon blijven spelen! Wat wil een mens nog meer?
Het schattige is dat je denkt te spreken namens "de BF community". Ik hoor daar ook bij, met mij meerdere mensen in deze reeks, en wij zijn niet aan het huilebakken omdat er vrouwen en negerts in het spelletje voorkomen, dus heb niet de arrogantie dat je denkt te spreken namens de hele achterban. En ja mooie news flash maar dat is dus wel wat veel mensen onder andere als kritiek aanleveren, gebrek aan realisme.
Ja, op Rotterdam merk je dat die capture points heel dicht op elkaar zitten. Als je net A uitgelopen bent sta je alweer op B bij wijze van spreken. Daar mogen ze wat mij betreft wel een paar CP's weghalen. De map zelf vind ik wel weer grandioos.quote:Op woensdag 12 september 2018 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naja ik vind het steeds meer op COD UO en MOHAAS lijken er zitten echt te weinig voertuigen in voor een battlefield game. Maps lijken klein.
Tevens ook geen grote fan van die verkleedpartijen.
Misschien dat er grotere maps komen maar dit soort CC lijtk mij meer bij COD passen.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja, op Rotterdam merk je dat die capture points heel dicht op elkaar zitten. Als je net A uitgelopen bent sta je alweer op B bij wijze van spreken. Daar mogen ze wat mij betreft wel een paar CP's weghalen. De map zelf vind ik wel weer grandioos.
Dat van die voertuigen hoor ik meer maar heb ik niet als iets negatiefs ervaren. Ik had nu echt het idee dat een tank iets voorstelde als die ergens goed gepositioneerd tussen twee CP's geparkeerd stond. Sowieso leent (in ieder geval) de Rotterdam-map zich m.i. niet echt voor nog veel meer voertuigen. Maar goed dat is iets wat ze eenvoudig kunnen tweaken voor release, ben zeer benieuwd naar de tweede bèta wat dat betreft.
Ik hoop het ook, en ga er ook wel vanuit eigenlijk. Vooral Rotterdam is m.i. echt een infantry focused map.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien dat er grotere maps komen maar dit soort CC lijtk mij meer bij COD passen.
In BF3 paris (mijn favoriete map daar) had je meer voertuigen en was de kaart ook groter met meer mogelijkheden.
(Even wat handiger op een rijtje):twitter:BFBulletin twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 22:49:10 UPDATE: #Battlefield V's Multiplayer Maps (New Info) 📌✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)✅Hamada: Vehicle focused map - air, land and sea combat (Massive Map)✅Aerodrome: Infantry focused map, few vehicles (Small Map) https://t.co/odSRk5oL1S reageer retweet
Op Tweakers en elders werden vermoedens uitgesproken dat zowel Rotterdam als Narvik ook medium-sized zijn. In ieder geval ben ik zeer benieuwd naar Hamada, de maps in Noord-Afrika waren in Battlefield 1 ook pareltjes (vooral Sinai).quote:✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)
✅Hamada: Vehicle focused map - air, land and sea combat (Massive Map)
✅Aerodrome: Infantry focused map, few vehicles (Small Map)
✅Fjell 652: Infantry and planes, no tanks (Small Map)
✅Twisted Steel: Vehicle map, infantry spaces (Large Map)
✅Arras: Tank battles in the French countrysides, infantry battles in the center (Medium-Sized Map)
Maps in Noorwegen hoeft van mij niet, maar Noord-Afrikaquote:Op donderdag 13 september 2018 14:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, en ga er ook wel vanuit eigenlijk. Vooral Rotterdam is m.i. echt een infantry focused map.
Dit kwam ik tegen op de Twitter van Battlefield Bulletin:(Even wat handiger op een rijtje):twitter:BFBulletin twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 22:49:10 UPDATE: #Battlefield V's Multiplayer Maps (New Info) 📌✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)✅Hamada: Vehicle focused map - air, land and sea combat (Massive Map)✅Aerodrome: Infantry focused map, few vehicles (Small Map) https://t.co/odSRk5oL1S reageer retweet
[..]
Op Tweakers en elders werden vermoedens uitgesproken dat zowel Rotterdam als Narvik ook medium-sized zijn. In ieder geval ben ik zeer benieuwd naar Hamada, de maps in Noord-Afrika waren in Battlefield 1 ook pareltjes (vooral Sinai).
Bosrijke gebieden in Frostbyte 3quote:Op donderdag 13 september 2018 16:10 schreef Questular het volgende:
Ardennen mag er van mij ook inkomen
Ik zou het serieus toejuichen als uitbreiding.quote:Op vrijdag 14 september 2018 09:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik wil een holle aarde map met nazi ufo's en zulks!
Dat doen ze al langerquote:Op dinsdag 18 september 2018 10:49 schreef hurko het volgende:
Uit de Beta opgemaakt dat de wapens per class gaan en niet als vanouds Duitsers eigen wapens -> Allies ook? (Correct me if im wrong) , dit is voor mij al een doorslag het niet te spelen
Wat zoek je dan, anders gevormde wapens met exact dezelfde stats of andere wapens per land met verschillende stats waardoor je mogelijk een nadeel hebt als je op het ene team zit omdat die smg van het andere team net wat makkelijker sproeit.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:49 schreef hurko het volgende:
Uit de Beta opgemaakt dat de wapens per class gaan en niet als vanouds Duitsers eigen wapens -> Allies ook? (Correct me if im wrong) , dit is voor mij al een doorslag het niet te spelen
Ik ook in de moderne tijd komt het veel vaker voor maar ook in BF1 irriteerde het me. Dat gaf juist in voorgaande games uiting tot diverse tactieken omdat de BAR andere karakteristieken had dan de stg44.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:33 schreef hurko het volgende:
In een WW2 game stoor ik mijzelf er eenmaal mateloos aan. Bij voorgaande Battlefields het niet tot amper in de gaten gehad.
Kan komen doordat ik al sinds Call of Duty 2 wacht op een goede (online) WW2 shooter.
Inderdaad , ook bij de vroege Call of Duty's (voor de serie verkr*cht was) , eigen tactieken aanpassen als je bv op een map moest met Russen gezien deze een PPSH hadden.quote:Op woensdag 19 september 2018 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ook in de moderne tijd komt het veel vaker voor maar ook in BF1 irriteerde het me. Dat gaf juist in voorgaande games uiting tot diverse tactieken omdat de BAR andere karakteristieken had dan de stg44.
Argonne is echt aids. Voelt als een COD map, iedereen gooit wat granaten door de choke points.quote:
Af en toe zo'n map ertussen kan best. Net as die metro map in Battlefield 3.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Argonne is echt aids. Voelt als een COD map, iedereen gooit wat granaten door de choke points.
Ieder z'n ding natuurlijk, maar als je zoiets wil kan je ook gewoon TDM doen.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Af en toe zo'n map ertussen kan best. Net as die metro map in Battlefield 3.
Kan, maar in conquest is zo'n granatenchaos ook wel eens geinig. Maar inderdaad, ieder z'n ding.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ieder z'n ding natuurlijk, maar als je zoiets wil kan je ook gewoon TDM doen.
True ik vind 't zelf ook geen fijne map om te spelen omdat je continu vanuit iedere windrichting wordt belaagd. Ging me meer om 't uiterlijk, die groenige maps zien er wel gruwelijk uit imo.quote:Op woensdag 19 september 2018 13:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Argonne is echt aids. Voelt als een COD map, iedereen gooit wat granaten door de choke points.
twitter:EA_DICE twitterde op zaterdag 15-09-2018 om 11:41:20 Regarding map sizes: this is Breakthrough for Hamada, with a distance of just over 1500m from Attacker's HQ to the Defenders' final 5th sector. I've added a view from Conquest C to better understand the scale. (BT layout is ░W░O░R░K░ ░I░N░ ░P░R░O░G░R░E░S░S░) https://t.co/93MfHuRTzf reageer retweet
twitter:Battlefield twitterde op dinsdag 18-09-2018 om 17:00:31 Bigger maps mean bigger battles, and the #Battlefield V map "Hamada" is absolutely huge! Against a barren backdrop of the North African desert, gaining control of the ground, and skies of this map will require serious teamwork. https://t.co/B8d2jpDMBK reageer retweet
"Bigger maps mean bigger battles"... Meh, niet echt als het max aantal spelers op 64 blijft. En bij zulke maps ben ik bang dat je nog meer staat te zoeken naar munitie aangezien je echt belachelijk weinig bij je hebt.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:43 schreef 2dope het volgende:
Hamada wordt in ieder geval wel behoorlijk groot:[ afbeelding ]twitter:EA_DICE twitterde op zaterdag 15-09-2018 om 11:41:20 Regarding map sizes: this is Breakthrough for Hamada, with a distance of just over 1500m from Attacker's HQ to the Defenders' final 5th sector. I've added a view from Conquest C to better understand the scale. (BT layout is ░W░O░R░K░ ░I░N░ ░P░R░O░G░R░E░S░S░) https://t.co/93MfHuRTzf reageer retweettwitter:Battlefield twitterde op dinsdag 18-09-2018 om 17:00:31 Bigger maps mean bigger battles, and the #Battlefield V map "Hamada" is absolutely huge! Against a barren backdrop of the North African desert, gaining control of the ground, and skies of this map will require serious teamwork. https://t.co/B8d2jpDMBK reageer retweet
Ja in Bad Company 2 hadden ze een aantal hele vette jungle maps.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:38 schreef 2dope het volgende:
[..]
True ik vind 't zelf ook geen fijne map om te spelen omdat je continu vanuit iedere windrichting wordt belaagd. Ging me meer om 't uiterlijk, die groenige maps zien er wel gruwelijk uit imo.
Hmm zo heb ik dat niet echt ervaren, kwam zelden munitie tekort eigenlijk omdat overal wel van die stashes staan. Toch is het een veelgehoorde klacht dus ik neem aan dat ze daar wel wat mee doen. De lijst van veranderingen die men n.a.v. feedback uit de bèta gaat doorvoeren lijkt daar in ieder geval wel op te hinten:quote:Op woensdag 19 september 2018 14:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
"Bigger maps mean bigger battles"... Meh, niet echt als het max aantal spelers op 64 blijft. En bij zulke maps ben ik bang dat je nog meer staat te zoeken naar munitie aangezien je echt belachelijk weinig bij je hebt.
Die bleedout-taferelen had ik meer moeite mee eigenlijk, dus hopelijk pakken ze dat nog goed aan. Er zal vast nog een open bèta volgen vlak voor de release, ben benieuwd.quote:Squad play and Matchmaking – Several changes are already in place and additional improvements will be made to secure the best possible launch experience.
Attrition – Scarcity of ammo and health is something we want to get just right, and the Open Beta gave us a lot of info on how to balance it.
Visibility – Distance haze, lighting, general contrast and other visibility aspects are being tinkered with, letting you see your enemies better in the world.
Death Experience – We’re adjusting bleed out and spawn times to make your virtual deaths as good as virtual deaths can be.
Vehicles – Damage states, movement, and weaponry of tanks and other vehicles are being tweaked.
TTK and TTD – We’re adjusting automatic weapons to make the Time to Kill and Time to Death as fair and fun as possible.
Progression and Customization – We’re working on making the user journey one that’s smooth and personal.
Chat Profanity Filter on PC – We are evaluating the Open Beta feedback and are making many adjustments for launch.
Die junglemap in BF4 die werd gemaakt met de community was ook wel tof. Guilin Peaks ook.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja in Bad Company 2 hadden ze een aantal hele vette jungle maps.
Ah oke, ken ik niet. BF4 kon me op één of andere manier totaal niet bekoren. Heb er 40 uur in zitten of zo.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:09 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Die junglemap in BF4 die werd gemaakt met de community was ook wel tof. Guilin Peaks ook.
Enkele honderden uren hier :vquote:Op woensdag 19 september 2018 15:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ah oke, ken ik niet. BF4 kon me op één of andere manier totaal niet bekoren. Heb er 40 uur in zitten of zo.
512 hier😥quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Enkele honderden uren hier :v
quote:
En dan dacht ik geen leven te hebbenquote:
Ik zie het ook gewoon als virtueel tikkertje spelen :vquote:Op zaterdag 22 september 2018 14:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Toch heerlijk als een game zo lang leukt blijft om te spelen.
quote:Tweaking attrition:
Devs want to nudge attrition in the right direction but still want it to be fully part of the game.
More ammo on spawn.
More max ammo capacity.
Ammo tweaking will be weapon specific (not all weapons may be affected, some more than others).
Medpack on spawn.
Improving visibility:
Adding a haze to the background to make enemies stand out. (Example by /u/CrafterOfSwords)
Fixing some lighting issues (notably in Rotterdam).
Fine tuning lighting in specific locations.
Death experience and pacing:
Devs agree with the community that current death timer made the game feel too slow.
Devs want highs and lows moments in the game, but find that the high moments are not high enough (this is partially caused by soldier downtime). They want moments of pure chaos.
Tweaking "bleeding out" timer, you are not punished anymore if you decide to hang on, respawn timer will be reduced accordingly.
Audio immersion:
Fixed the audio bugs which contributed to make the game too silent. Audio should feel like war once again.
Time to kill and time to death:
Trying to find that sweet spot to cater to both players who love it or hate it.
From the data, players have learned to move closer to cover to avoid getting killed too easily.
Certain weapons stand out (more effective at most engagement distances), "won't name specifics *cough*STG*cough*". Those are gonna be tweaked to "bring them into the fold".
Confirmed Netcode issues in regards to Time to death, "you receive more damage than you should be in one update, which is due to packet loss, netcode, delays and high rate of fire weapons". Currently looking into fixing this.
Vehicles (Tanks):
Beta testers felt that the tanks were too slow/heavy and not offensive enough against infantry, but dev says the more agile/anti-infantry tanks weren't in the open beta, as well as anti-aircraft vehicles.
Devs were happy with the tuning on the new turret system on the heavy tanks, but plan to make the turret turn faster on the medium and lighter tanks. Light tanks will have a "very fast" turret turning speed.
Devs want the tanks to be the "dragons of our game", once they show up on the field, "everyone should relate to that". If you see a friendly tank, you should push alongside it, if you see an enemy tank, you should cower in fear.
Heavier tanks are robust, hard to take down, but slow, less effective against infantry, more effective against other vehicles, and the opposite is true for lighter tanks, more agile, used to kill infantry, harass and flank.
Tweaked systemic damage (such as canon disabled or track disabled), they want to reward players who chip away at tanks without necessarily destroying them, but don't want to penalize tank drivers too much, leaving them with nothing to do. Added turret damage which slows down turret turning speed, as well as engine damage, which cripples its movement.
Vehicles (Airplanes):
Beta feedbacks tell that the difference between the two fighter planes was too great and people didn't like it. Devs are taking step to make them much more similar and better than they were in open beta.
Overall players found fighter planes not agile enough.
Not being able to acquire ground targets as easily as in previous titles.
Players most happy with the BF 109 plane, but devs say even that one wasn't were we needed it to be.
Tweaked visibility for pilot and gunner, extended spotting range. "We want planes to participate in the ground combat".
Dev excited about the broader spectrum of vehicle classes in BFV, says it was a bit lacking in BF1.
Talking about anti-aircraft tanks, such as the Flakpanzer and Valentine MK 1 AA, they have "tons of canons and tons of bullets flying through the sky".
Ben gister begonnen. War Stories vind ik niet interessant, meteen doorgestoten naar Conquest om m'n ass te laten kicken door lui die al een week kunnen spelen vanwege timed exclusivity bullshit. Maar damn wat speelt het weer heerlijk. De woestijnmaps zien er ook weer oogverblindend mooi uitquote:
Ik ga hem een eerlijke kans geven. Aardig vermaakt met BF1.quote:Op vrijdag 9 november 2018 09:40 schreef RickoKun het volgende:
Nu is het ineens allemaal wel weer leuk? Ik dacht dat het een reskin was van bf1?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |