abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184799861
Dusssssssss, daar ben ik weer met een update. Op Marktplaats een mooie interieur set te koop aangeboden uit een A3 8P van 2009. Direct berichtje gedaan en mooie deal kunnen maken en opgehaald!

Hele week niet kunnen wachten om het eindelijk in te kunnen bouwen maar "helaas" ook m'n laatste stageweek dus ook belangrijke dingen te doen zoals verslagen en eindpresentaties maken.. Uiteindelijk alles goed afgerond en dus tijd om de boel in te bouwen :D.

:r

Voor mensen die wellicht ook ooit eens een achterbank van een A3 demonteren en dit toevallig lezen.. Ik heb denk ik wel 20minuten gezocht om m'n achterbank rugleuning te demonteren.... Tussen de 2 delen in zit een klein koppelstukje waar een plastic kapje afgetrokken moet worden waarna er een schroef vrijkomt die de delen aan elkaar houdt..

Daarna de boel terugzetten met het nieuwe interieur en voilla!

Daarna tijd om de voorste twee stoelen te demonteren en de nieuwe te monteren!
Ook hier weer, Jezus wat is roken in de auto smerig, overal vieze zooi onder de stoelen en overal komt er sigaretten as terug... Gelukkig nu de boel eruit is overal grondig kunnen schoonmaken!

Nu alles eruit is ook mooi de ruimte om de kabel van de achteruitrij camera overal achterlangs te werken. Probeer hem maar eens te zoeken in de volgende foto's (zie spoiler) :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het wachten tot de rest van de spullen binnenkomen;

- DRL Ledjes (voor in de koplamp)
- Parkeersensoren
- DAB+ module
- Armleuning
- enz...

Vrijdag gaat de Audi op voor APK zal dan ook direct horen of de LEDjes zo mogen of niet :P.
Tot de volgende :D
pi_184799932
Persoonlijk vind ik het best wel wat hebben, dat beige met zwarte interieur en ben dan ook heel erg tevreden met het resultaat zo. De zwarte deurpanelen heb ik er niet opgelaten omdat de originele best mooi bewerkt zijn met beige/zwarte delen :).
pi_184817421
Jammer dat je je interieur maar half hebt ingebouwd..

Ik heb zelf de complete interieur van mijn 8P van dat lelijk beige naar S-Line half Stof half Leer omgebouwd. Inclusief zwarte hemel en tapijt.

Wat bedoel je met DRL LED in de koplampen? Ik ben op het moment zelf bezig met mijn koplampen, misschien kan ik je wel wat tips geven.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_184826322
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Jammer dat je je interieur maar half hebt ingebouwd..

Ik heb zelf de complete interieur van mijn 8P van dat lelijk beige naar S-Line half Stof half Leer omgebouwd. Inclusief zwarte hemel en tapijt.

Wat bedoel je met DRL LED in de koplampen? Ik ben op het moment zelf bezig met mijn koplampen, misschien kan ik je wel wat tips geven.
Dit is DRL.
https://goo.gl/images/dkoqxR

Ik vind de combi beige met zwart toch nog best leuk ogend zo en daarbij de hemel krijg ik nooit meer zo mooi vast als dat die nu zit :9

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2019 15:03:42 ]
pi_184862397
Ondanks het Chineze nieuwjaar waardoor heel China 2 weken lekker thuis zit toch nog wat mogen ontvangen :D.

Aanschouw mijn DAB+ module (radio) en parkeersensoren. (Helaas) is het niet elk weekend feest en zal ik dit weekend met de vriendin moeten doorbrengen een weekendje weg :9. DAB+ module is eenvoudig en zal ik waarschijnlijk vrijdag even inbouwen maar het boren en aansluiten van de sensoren zal even op zich moeten laten wachten helaaaaasch..... :'(
pi_184897956
Kleine update; auto keurig door de APK heen gekomen MET LEDjes :).
Enige is dat de vorige stoelen de optie stoelbezetting hadden (merkten wanneer er iemand op de stoel zat >5KG). Dit hebben mijn nieuwe stoelen niet dus die stekker is niet aangesloten waardoor er een OPEN CIRCUIT ontstaat. Dit triggered het AIRBAG lampje en komt telkens terug. Niet ernstig maar volgende week kijken of ik dit over kan zetten in de stoelen die ik nu heb en anders even kijken of ik dit kan uitschakelen met VAGCOM.
pi_185079366
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 23:14 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Dit is DRL.
https://goo.gl/images/dkoqxR

Ik vind de combi beige met zwart toch nog best leuk ogend zo en daarbij de hemel krijg ik nooit meer zo mooi vast als dat die nu zit :9
Ik ben er benieuwd na wat je er van gaat bakken, zelf ben ik daar nu ook mee bezig. En heb het bijna af ;)
Veel arbeid wat je echt niet mag onderschatten.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_185086711
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ben er benieuwd na wat je er van gaat bakken, zelf ben ik daar nu ook mee bezig. En heb het bijna af ;)
Veel arbeid wat je echt niet mag onderschatten.
Ik ook, als ik het eindelijk is binnenkrijg :9
pi_185119312
DAB+ antenne was binnen en eindelijk eens tijd om hem in te bouwen vorig weekend. Ook LEDjes binnen gekregen, idee was om hier voetverlichting voor te maken die ik naderhand aansluit op de interieurverlichting (dus gedempt weer uitgaat na een aantal sec en aangaat bij het instappen enz).

De LEDjes hebben bekabeling nodig, het dichtbijzijnde 12v punt hiervoor zit in het plafond onder de hemel. Om de kabels netjes weg te werken besloot ik de middenbrug weer demonteren. Ik kon ook geen goedkope armsteun vinden (gvd 100,- voor een stuk plastic :') ). Dus besloten mijn beige armsteun in dezelfde kleur zwart over te spuiten en uit China een leren deksel te bestellen.

Bij het demonteren zie je weer wat een teringzooi sigaretten in je auto aanrichten, vorige eigenaar is een roker geweest en die meuk zit overal, vieze smeerbende, direct even schoonmaken dus.

Eindstand; heb ik dus de verkeerde kleur LEDjes besteld, dit ziet er niet uit :') Heb direct de goede (witte) ledjes besteld maar om een idee te geven zie hier... Onder de stoel vind ik ze ook niet echt bijster mooi staan, ik laat ze denk ik alleen aan bestuurder en passagierskant branden.

De DAB+ antenne direct aangelijnd op de radio en mooi verstopt achter het dashboardkastje en A-stijl van intereur.

Heb er nu een week mee gereden en moet zeggen dat het signaal in mijn woonplaats niet al te best is, denk dat een menig knutselaar verstandiger af is een dikkere antenne te kopen. Hij doet het verder prima als ik op de snelweg rijdt of in grote steden waar het DAB+ signaal gewoon sterker is. Ben zelf woonachtig in regio Twente en het enige radiostation wat echt zonder stotter/volumeniveau verschil te luisteren is, is RTV Oost.

Daarnaast kreeg ik een melding van de airbag na het inbouwen van m'n nieuwe zwarte interieur, ABS controller uitgelezen en deze gaf me de melding dat ik onder de stoel een open circuit heb zitten (stekker of draad die los zit). Dit klopt ook, mijn nieuwe stoel had enkel een aansluiting voor de airbags waar in mijn oude stoel ook een stoelbezettingssensor zit (die merkt wanneer er iemand opzit en dan gordelwaarschuwing geeft). Deze stekker krijg nu geen signaal terug van de nieuwe stoel.

Na dit te hebben uitgelezen de oude stoel weer gepakt en de sensor overgezet in de neuwe stoel, godvergeten kutklus maar het is gelukt :9

Daarnaast kwamen natuurlijk ook m'n parkeersensoren binnen, helaas heb ik geen tijd gehad dit weekend en staat dit voor komend weekend op de planning, heb vrijdags vrij en kan hem dan mooi laten staan en de volgende of zondag weer oppakken.

Heb even een testje gedaan en dat werkt mooi!. Het controlekastje en piepkastje heb ik al wel kunnen wegwerken. Deze zit onder mijn handrem verstopt onder de middenbrug/console.

Volgende week weer verder, tevens mijn DLR (daylight running) LEDjes binnen, deze ook mooi in de koplamp wegwerken waardoor de neus van de auto een stoerdere en meer bij de tijds Audi look krijgt! 8-)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 08:51:27 ]
pi_185119450
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd; post hier ook een beetje je ervaringen met het ding.. nu werkt het goed iig, maar de rare dingetjes en probleempjes vallen meestal pas op na een paar dagen serieuzer gebruik ;)
Zijn nu precies een maand na inbouw.

- Als ik eerlijk ben heb ik nog geen echte minpunten. Geluid viel eerst wat tegen maar na het downloaden van een equalizer applicatie blaast (voor mijn gevoel) de radio net zo hard als m'n originele Concert II toentertijd.

- Opstarttijd van het apparaat is ongeveer 30 seconden dit kan wellicht voor sommige mensen een ergerpuntje zijn, voor mij niet echt.

- Apparaat is één keer vastgelopen, moet er dan wel bij zeggen dat ik toen een SD-card in het apparaat stopte, deze geformatteerd werd en ik tijdens het formatteren de NAVI en Radio snel achter elkaar opriep waardoor die ging hangen, auto even van contact en er weer op wanneer die gewoon weer doorliep.

- Hij reageert af en toe niet heel super op touch, moet soms wat harder tikken maar dit kan ook aan mijn vingers liggen natuurlijk :9.

Gemak van Android en de prijs zijn prima voor dit apparaat, ik weet niet of ik zo'n apparaat zou aanraden gezien het feit het toch Chinees blijft en je garantie tot de stoeprand hebt bij wijze van spreken maar ben er heel tevreden mee en over verder :7.

Note; hij wordt wel geleverd met gekraakde APK's dus officiele support van de pre-geinstalleerde apps hoef je niet te verwachten, daarnaast kun je natuurlijk wel gewoon inloggen met je Google Play en je aankopen op het apparaat installeren (wat ik dus bijv. met flitsmeister heb gedaan enz).
  woensdag 20 februari 2019 @ 10:17:20 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185120635
Wad is een APK? :+

En bluetooth? Werkt dat een beetje?.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185123623
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:17 schreef Sounddragon het volgende:
Wad is een APK? :+

En bluetooth? Werkt dat een beetje?.
APK is de extensie van een Android applicatie :). Je kan voor Android gewoon applicaties van internet downloaden en installeren op je device. Dat maakt dit apparaat ook zo flexibel, mensen kunnen zelf apps maken en die draaien op systeem.. Maakt het ook direct een stuk onveiliger natuurlijk maar met gezond verstand kom je een eind :).
(https://www.androidpit.co(...)-what-is-an-apk-file)

Bluetooth heb ik elke dag aan, connect automatisch en is zowel via mobiel, stuurknoppen als apparaat zelf te verbinden. Ik heb de telefoon in m'n zak en druk op play waarna m'n Spotify gewoon af gaat :). Heb nu ook Spotify applicatie (APK :D) geinstalleerd maar omdat het apparaat geen constante WiFi verbinding heeft mits ik mijn hotspot op tel aanzet heeft dit niet heel veel nut. Maar wel leuk dat het kan natuurlijk :P.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2019 12:29:28 ]
  woensdag 20 februari 2019 @ 19:18:55 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185131144
Klinkt op zich wel goed.. Misschien in een volgende auto als daar ook niks fatsoenlijks in zit..
Ik ga de Benz denk ik niet zo lang meer rijden dat dat een investering van een honderdje of 5 gaat rechtvaardigen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185143682
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Klinkt op zich wel goed.. Misschien in een volgende auto als daar ook niks fatsoenlijks in zit..
Ik ga de Benz denk ik niet zo lang meer rijden dat dat een investering van een honderdje of 5 gaat rechtvaardigen.
Ze zijn er veel goedkoper hoor :).
Mijn unit kostte (met verzending) 200,- maar ze zijn er ook voor 95,- alleen deze zijn dan niet op Android gebasseerd.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:31 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185147797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 11:34 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Ze zijn er veel goedkoper hoor :).
Mijn unit kostte (met verzending) 200,- maar ze zijn er ook voor 95,- alleen deze zijn dan niet op Android gebasseerd.
Ik zit niet op 'goedkoop' te wachten, ik wil een apparaat wat fatsoenlijk functioneert.

Ik heb een type-specifiek toestel nodig, en dat ding kost ergens tussen de 400 en 700 euro, afhankelijk waar ik hem haal, wat ik er wel of niet bij neem aan opties en of ik er iemand mee fop om hem in te bouwen of dat ik het zelf doe.

Het kan altijd goedkoper, maar dat moet je willen.. als ik voor goedkoop ga, klus ik een aux op mijn radio of pak ik zo'n BT ding wat je ontvangt op je radio.. Dan betaal je pinda's, en krijg je aapjes.
pi_185272314
DRL is binnen, van 't weekend ook geen voetbal dus zondag weer een update :7
pi_185360004
Gistermiddag weer even een middagje kunnen knutselen aan de auto :). Planning was om de verlichting vandaag voor elkaar te maken en dat is goed gelukt!

Beginnend met het achterlicht. Ik heb een ouder model sportsback A3, deze beschikt over achterlamp en mistlamp achter waar de mistlamp tijdens het rijden standaard uit is. Ik vind dit persoonlijk niet heel mooi maar gelukkig is dit op te lossen.

Zo kan ik of nieuwe units halen (LED á 400,- pstuk) of de lampen zo coderen dat de mistlampen gedimd mee branden waardoor het één unit lijkt. Nu doe ik veel aan de auto maar 400,- per unit heb ik voor een paar kekke LEDjes niet over. Sinds kort beschik ik ook over een gekraakte VCDS versie 18.9.0 en hiermee kan ik de ECU/auto coderen en opties aan/uit zetten enz.

Door wat te schuiven met 1 en 0 en (binair) kan ik de ECU herschrijven, als je dit vernaggeld kun je ook opties om zeep helpen maar voorzichter en logischerwijs moet mij dit als ITer toch echt wel lukken en dat is het ook :D met als resultaat;

Helaas geen foto van hoe het eerst was, maar de binnenste unit brandde eerst dus niet mee en dat zag er (vind ik) een beetje raar uit met zo'n hele unit..

Achterlamp gehad dan is het tijd voor DRL (Day Running Lights). Lang lopen kutten met de koplampen en toch besloten de LEDjes buiten de koplamp om te maken, mooiste is natuurlijk binnen in de koplamp maar de ruimte tussen bumper en koplamp waren perfect om de strip tussen te leggen. Mocht deze ooit kapot gaan dan is deze ook makkelijk te verwijderen/vervangen zonder schade of aanpassingen.

En even kijken hoe het staat met de kap dicht natuurlijk;

Ik vind dit prima, het resultaat wat ik ongeveer wil hebben zonder dat ik volledige units hoef aan te schaffen. Voor de andere kant ook gedaan, aangesloten op een geschakelde + na contact, de lampen gaan hierdoor direct aan als ik de sleutel omdraai.

Zeer tevreden met resultaat :).
Na het inbouwen kreeg ik een AIRBAG melding op het scherm en na het uitlezen van de airbagcontroller kreeg ik een OPEN CIRCUIT melding. Hierop nog even de stekkers van de stoelen nagelopen (met accu eraf natuurlijk). Stekkers even gedemonteerd en weer opnieuw gemonteerd. Met VCDS de foutmelding gewist en airbag lampje blijft nu ook mooi uit!

... Tot de volgende
pi_185448978

pi_185481353
Eeeen update;

Vandaag de tijd gehad om de sensoren in de bumper te maken.. Daarnaast ook kentekenverlichting (LED) binnen gekomen en nieuwe LED T10 lampjes. Eerst begonnen met het makkelijke en dat was de verlichting;

Daarna maar aan de grote klus beginnen en dat is de achterbumper half los halen om de sensoren te monteren. Lampen eruit en bumper loshalen, karweitje wel om dit zonder wat af te laten breken hoor :').

Daarna het eerste gat boren voor de sensor, spannend want als dit niet goed gaat heb ik een gat in m'n bumper :D. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan;

Met metaalboor een gat onder de rubbers gemaakt om de kabels door te laten lopen zodat deze niet in de knoop komen bij de klep. Daarna onder bij de reserveband alles gedumpt en de bekabeling netjes langs de rubbers weggewerkt.

En het eindresultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf;

Op het moment heb ik niet echt meer iets wat ik wil gaan maken, ik ben voorzichtig aan het rondkijken naar een nieuwer model A3 (de 8V ipv 8P). Maar voor nu ben ik blij met wat het tot nu toe geworden is.

Tot de volgende....
pi_185494544
Even wat mooie kiekjes geschoten na hem gewassen te hebben;

pi_185521887
Zie ik nou een deukje onder je achterste kentekenplaat? Nee toch? -O-
pi_185527521
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:01 schreef vannelle het volgende:
Zie ik nou een deukje onder je achterste kentekenplaat? Nee toch? -O-
Ja helaas :'(.
Uitdeuken is 70,- en dat laat ik binnenkort even doen.
pi_185527682
Mooi bezig henkkeumus!
Leuke updates en het ziet er allemaal goed uit.
pi_185561105
mensen met schijnwerpers als kentekenverlichting zou je 's nachts toch af willen schieten? :X
pi_185561280
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:58 schreef Charged het volgende:
Mooi bezig henkkeumus!
Leuke updates en het ziet er allemaal goed uit.
Dank!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:05 schreef Maegrim het volgende:
mensen met schijnwerpers als kentekenverlichting zou je 's nachts toch af willen schieten? :X
Deze zijn niet zo fel, ik snap wat je bedoeld.
Deze branden ongeveer even hard als de originele lampjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')