Dank!quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:20 schreef mossad_agent het volgende:
Ik ken zelf helemaal niks en heb ff je topic gelezen.
Wil alleen maar ff zeggen dat je (in mijn ogen, aldus de amateur) fantastisch werk levert.
Ik blijf dit topic volgen in ieder geval.
Deze mening deel ik nu ook.quote:Op woensdag 23 januari 2019 12:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Chinese China radio is beter dan de Audi radio zelf.
Ik heb zelf ook de 8P Sportback, maar die OEM Audi Navi is ruk. Je kunt er letterlijk niks mee.
Lekker bezig dusquote:Op woensdag 23 januari 2019 15:33 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Deze mening deel ik nu ook.
Na een paar dagen gebruik zijn mij een paar dingen opgevallen maar eigenlijk zelf ook weer verholpen dus ben zeer tevreden.
- Ben nog aan het knooien met de knoppen op de unit. Ik gebruik zelf veel Google Maps offline omdat ik de interface fijner vind. Ik wil graag dat de "Navi" knop op de behuizing deze app opent, zal geheid ergens in een config bestandje staan maar heb daar al over gecontacteerd met China.
- De equalizer was erg bagger, beetje mono geluid. Gelukkig is het een Android gebasseerd apparaat waardoor ik de standaard equalizer kon overschijven door een andere FX app in de Playstore en dat gaat meer dan goed.
- Radio ontvangt is niet zo super goed maar dit kan kom doordat ik er een verloopstukje tussen heb zitten. Hier wil ik van 't weekend even naar kijken. Heb ook hier al contact over gehad en hij was bereid mij tegen een kleine vergoeding een DAB+ module op te sturen.
Heb hem nog niet echt gebruikt als car-kit in de vorm van bellen maar dit doe ik ook niet heel veel.. Spotify geinstalleerd en mijn afspeellijsten offline gezet werkt allemaal super dus ik ben dik tevreden.
Ja er zit een cracked PRO versie van de app al op de unit voorgeinstalleerd. Toevallig had ik nog een ELM327 module en ik kan tijdens het rijden mijn OBD info uitlezen van de auto, werkt leuk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:35 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Lekker bezig dus
Hoewel ik die dingen verafschuw, blij dat je er plezier van hebt.
Goed opgelost met de EQ, kan je er ten minste nog een beetje fatsoenlijk geluid uit krijgen.
Probeer voor de lol eens de app Torque uit op dat ding, wellicht kan je d.m.v. je canbus het een en ander uitlezen in de auto zoals temperaturen etc, welke deur er open staat.
Da's een eeuwigdurende ruilhandel volgens mij; mensen met een S3 halen het eraf omdat het leuker is als het er niet op staat. Mensen die een niet-S3 hebben, willen het er graag op omdat het dan net lijkt of je een snelle bak hebt..quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:27 schreef Makrolon het volgende:
Werkt die unit nou ook met de stuurwiel bediening?
Enne, ik zag volgens mij een S3 logo achterop je auto, dat moet er echt af. Kan echt niet.
Verder lekker bezig!
Staat daar een blauwe XJ series 1 op de achtergrond of zie ik het verkeerd?quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:02 schreef henkkeumus het volgende:
En het is weer weekend. Voetbalseizoen zit er op dus we hebben weer wat meer tijd.
Vandaag op de sloop een dubbeldin harnas + lade en klep kunnen vinden voor 20 euries (nieuw 100,-). Mooie meevaller dus!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even op internet een sierlijst vinden die om mijn Kenwood heen past en daarna kan ik deze ook in gaan bouwen.
Ook heb ik mijn spoiler gespoten terug gekomen en deze ziet er strak uit! Snel de auto ontvetten en de spoiler vol siliconenkit smeren en op de auto plakken! Laat de auto tot volgende week dinsdag binnen staan zodat de kit hard kan worden en de spoiler echt vast zit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Up next: Dubbeldin harnas inbouwen en Kenwood radio inbouwen.
Wishlist: Achterbumper diffuser S3 style, S3 einddemper.
Op de sloop zag ik veel donker interieur dat opzich nog in goede staat was, wellicht dat ik deze op ga halen mocht de prijs er naar zijn...
Wordt weer vervolgd.
Jazeker werkt de unit met mijn stuurbediening.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:27 schreef Makrolon het volgende:
Werkt die unit nou ook met de stuurwiel bediening?
Enne, ik zag volgens mij een S3 logo achterop je auto, dat moet er echt af. Kan echt niet.
Verder lekker bezig!
Ik vind het beige dus niet zo superquote:Op woensdag 23 januari 2019 19:50 schreef Actaeon het volgende:
Leuk topic! Gaaf het werk dat je allemaal zelf doet, respect!
Vind overigens het lichte interieur dat je hebt wel fraai, meestal zie je donker. En het lichtgrijze geeft wel een ruimtelijk gevoel.
Jazeker, m'n pa heeft een eigen garage (verkoop en autodemontage) en dit is de Jag van een maat van hem. Hele blok is eruit gehaald en er komt een geheel nieuw blok in. Help hem er elk weekend een beetje mee, blijft prachtig spul inderdaadquote:Op woensdag 23 januari 2019 19:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Staat daar een blauwe XJ series 1 op de achtergrond of zie ik het verkeerd?
Dank!quote:
Hele mooie auto idd! Wat komt er weer in? 4.2 XK6 of is het een V12?quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:57 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Jazeker werkt de unit met mijn stuurbediening.
Heb het stuur uit een automaat gehaald dus zitten ook flippers aan, die werken natuurlijk niet. Bij iemand van Tweakers langsgeweest om het te coderen, met originele radio werkten alleen m'n volume en zender knop. Met deze radio kan ik zelfs spreken (contact/nummers/navi adres) of switchen met MODE. Fully functional dus.
En ja ik ben het met je eens, ik haal dit weekend S3 van de klep af. Bedankt voor feedback
.
[..]
Ik vind het beige dus niet zo super. Ik ben ook opzoek naar zwarte middenbrug/middenconsole, zwarte dashboardkastje en dashplaat. Mooiste is natuurlijk halflederen/stoffen bekleding maar is geen must, deze stoelen zitten prima. Helaas was de vorige eigenaar een roker, niet heel erg maar wel voor de auto... wat lelijke plekjes aan overgehouden.
[..]
Jazeker, m'n pa heeft een eigen garage (verkoop en autodemontage) en dit is de Jag van een maat van hem. Hele blok is eruit gehaald en er komt een geheel nieuw blok in. Help hem er elk weekend een beetje mee, blijft prachtig spul inderdaad.
Zal dit weekend even een fototje schieten, hij had een Jag met carb blok en bouwt hem nu volledig (zelf) om naar injectie.
[..]
Dank!
Volgens mij een V12quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hele mooie auto idd! Wat komt er weer in? 4.2 XK6 of is het een V12?
Heel gaaf! Mooi project ook.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:29 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Volgens mij een V12Weet 't niet zeker.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 20:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heel gaaf! Mooi project ook.
Blijven mooie auto's.
Ik gebruik de knoppen op de radio gewoon niet meer nu ik stuurbediening heb. Het is echt een uitkomstquote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:43 schreef Gruj0 het volgende:
Mooi project, tijdje geleden al gevolgd. Een beetje "Wheeler Dealers" stijl.
Zou dit mijn enige auto zijn, zou ik dit nooit doen omdat ik ervan hou om alles fabrieksaf te houden.
Was het mijn tweede (reserve) auto geweest, dan wel.
Die controlknoppen op het stuur zijn tof, maar ik zou ze zelf niet willen hebben, alleen al vanwege die nutteloze flippers die afdoen aan die "Audi luxe".
Kan je ze er niet af slopen, en op school (als je daar nog op zit) een door een student een 3d geprint kappie maken?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 21:02 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ik gebruik de knoppen op de radio gewoon niet meer nu ik stuurbediening heb. Het is echt een uitkomst. Ik ben het met je eens over de flippers, als ik een stuur tegenkom zonder flippers dan zal ik deze ook monteren. Maar voor nu voldoet dit prima
.
Heel gaaf!!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:11 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice job!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:39 schreef henkkeumus het volgende:
Zijn we weer. Vandaag weer met de auto bezig geweest wou graag m'n camera aansluiten. Zoals in m'n vorige post te lezen is was ik opzoek naar een stukje plastic dat tussen de clima en radio zou komen te zitten. Nou, dat onderdeel is fucking onvindbaar op het internet en nieuw bij de dealer 46,50 () ....... tot vandaag.......
Vanochtend samen met de ouwe man naar de sloop in de buurt om even te kijken of ze hier net zwart interieur hadden en ja hoor, er stond een prachtige 8P op 4 schijven met alle deuren en ramen er nog in (interieur dus niet natgeregend of vastgevroren van de week).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uit deze auto kunnen halen;
- Zwart dashboard kastje
- Zwarte middenconsole
- Zwarte dashplaat onder stuur
Tevens had deze auto nog mooi gaaf zwart interieur en goede deurpanelen. Na lang twijfelen dit toch nog maar even laten liggen maar ik denk dat ik hier voor terug ga komen.. Afijn, tijdens het demonteren viel m'n oog op een stukje plastig dat op de vloer lag.. En jahoor, daar lag die..
[ afbeelding ]
Eenmaal in de garage weergekomen eerst alles even mooi oppoetsen voordat we de boel gaan inbouwen natuurlijk.
[ afbeelding ]
Na het poetsen de boel weer loshalen, nou, daar gaan we weer..![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een klein kwartiertje was de middenconsole eruit, en jezus wat lag daar een smerige zooi onder. Zo zie je maar weer waar roken allemaal wel niet slecht voor is.. Overal lag as zelfs onder tot aan de versnellingsbak..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, ding opgepoetst, tijd om hem te plaatsen. Voorzichtig over de onderdelen weer teruggedrukt. Niet vergeten de sigarettenaansteker aan te sluiten en het lampje van de asbak. Na enig gemormel zat 't ding weer mooi op z'n plaats en kon ik de rest van de sierstukken ook aanschroeven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu alles goed op zn plek gedrukt was en ik het stukje plastic had voor de paniekknoppen enz kon de clima unit ook eindelijk op z'n plek gedrukt worden. Natuurlijk past dit weer niet in-een-keer maar moest er nog enig bijgevijld worden om hem passend te maken. Na een klein kwartiertje veilen klikte de unit prachtig vast in z'n harnas..
[ afbeelding ]
Bij het monteren van de middenconsole kwam ik erachter dat ik vergeten was naar de plugjes te zoeken (in de sloopwagen) die over de moertjes gaan om ze als het ware uit het zicht te houden. Ook onder de handrem zat een plaatje die ik niet in het zwart had.
Nou daar zat maar 1 ding op dus...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi opgelost al zeg ik het zelf.
Nou nu de middenconsole erin zat was het tijd om de achteruitrijcamera te installeren. Ik snapte even niet hoe ik de bekabeling moest aansluiten maar met hulp van een collega beunhaas had ik het vrij snel door.
Zwarte draad op een stuk metaal als massa gemaakt en de rode draad aan de geschakelde + van m'n radio. De + van de camera heb ik aan m'n achteruitrij verlichting gelust (op de + zonder CAN-BUS) en dat gaat prachtig. Voordat we de boel vastmaken eerst testen op werking natuurlijk.. Aanschouw mijn prachtige constructie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vastplakken die zooi!![]()
[ afbeelding ]
Provisorisch wegwerken langs de hoedenplank en draad, heb hem nog even door de auto liggen omdat er hoogstwaarschijnlijk zwart interieur gaat komen. Dan neem ik de draad mooi mee achter en onder de stoelen door bij hem ombouwen.
[ afbeelding ]
Klepje d'r weer op en niemand ziet er wat van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ja, onder de druk bezweken. Het is geen S3 meer![]()
![]()
Daarna plaat onder het stuur vastgezet, kabels even wegwerken achter dashboardkastje en even vastmaken om de glorie te aanschouwen. Heb een DAB+ module besteld dus volgende week gaat het allemaal weer los![]()
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Impressie van dashboard in vol ornaat;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super blij dat het zo werkt. Ding werkt echt supersnel zit geen gare vertraging in o.i.d. echt goed spul voor een made in China.
Nou zoals ik al zei zit ik op het randje om de rest van het interieur op te halen uit die Audi maar ik houd mezelf even in er zijn helaas meer dingen dan aan de auto beunen, leven kost helaas geld en de huur moet ook nog betaald worden.
Ik verwacht nog een paar artikelen zoals DRL-LED, LEDjes, Knipperlamp in de spiegel enz..
Hierna bekommer ik mij nog even over het interieur. Wat ik wel zoek is nog een middenconsole bakje, deze zat niet meer in de sloopauto.
Heb nu ook een zwik aan oude onderdelen die ik tekoop aan ga bieden, de winst hiervan gaat regelrecht weer in de Audi. We zijn nu het punt van leeftijd/waarde allang voorbij ik blijf hier lekker in rondrijden zolang het kan.
Tot de volgende maar weer.
Bedankt voor het quoten van zijn lange post. Op mobiel kun je m dan nog een keer helemaal doorscrollenquote:
Heeft die android een automatische lichtsensor voor de schermhelderheid?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 12:31 schreef tstile het volgende:
Heeft die android een automatische lichtsensor voor de schermhelderheid?
Of is het 's nachts alsof je een TL lamp in je auto hebt hangen?
Verder leuk project. Ik vind juist de A3 uit 2004 met de oudere grille mooier. Iets strakker ontwerp en minder eenheidsworst dan de singleframes. Maargoed, ieder z'n voorkeur. Ik weet nog dat ik vroegahhh m'n A4 uit 1996 wilde upgraden naar heldere koplampen uit het 2000 model... Lekker zagen in de spatborden om ze erin te krijgen.
Wat jij doet gaat wel een hele stap verder met uitlezen en al die bedrading. Leerzame hobby iig.
Ik vind die Audi's wel erg duur met die leeftijden. Een Golf uit die tijd heb je voor de helft... Zie er ook maar eens te vinden die nog echt netjes is... In Duitsland vragen ze ook aardig wat voor de nog nette exemplaren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |