SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo gezegd, zo gedaan. Eerst maar eens een lijstje maken van dingen die ik dit bakkie wil aan ga doen en zodoende rolde daar dit lijstje uit;
- Opknapbeurt
~ Uitdeuken
~ Waxen
~ Interieur reinigen
~ Aangelegde bekabeling beter isoleren dan nu. (Ben op dit moment druk bezig met een soldeerbout, ik wil geen kroonsteentjes meer gebruiken maar netjes solderen en intapen met elec. en audi tape).
- Voorbumper S-Line (Voorspoiler)
- Achterbumper S-Line diffuser
- Auto 3cm omlaag (Sportonderstel/wegligging)
- Radio FM/DAB+ ontvangst verbeteren door RNS-E kit te installeren
- Voetverlichting LED
- Audi LED kop en achterlampen (origineel, dus geen namaak spul)
- Afgevlakt S-Line stuur + MF bediening (niet noodzakelijk maar leuk voor toekomst).
- S-Line pook + pooksierlijst
- S-Line spiegels
- S-Line pedalen (gas, koppeling, rem)
- S-Line hemel (heb ik al maar loop hier echt tegenaan te hikken omdat daar weer het hele interieur voor los moet).
- Chromen rand in de grill matzwart maken (en wellicht Audi logo ook, even kijken hoe het eruit komt te zien)
Voorbeeld;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- S-line rotor velgen (~18 inch)
Voorbeeld;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, dat is al weer een heel lijstje en het begint me nu alweer te kriebelen om dit aan te pakken en het eindresultaat te zien. Deze reeks gaat dus nog even door.
En vandaag ook direct een kleine update want vandaag vrij. Van deze vrije dag direct gebruikt gemaakt om naar Groningen heen te scheuren en daar het eerste onderdeel al aan te schaffen, namelijk de voorspoiler.
Artikel; https://www.voorwindenpar(...)-deurs-2005-abs.html
Dussss, gas erop!
Half 3 in Groningen, spoiler mee en weer terug. Voor 5u weer terug zijn in Twente om hem bij de spuiter neer te leggen, deze zal hem ergens in de loop van volgende week meenemen en over 2 weekjes ligt die strak in de lak.
Deze "spoiler" plak ik onder de originele bumper waardoor die er hetzelfde uit komt te zien als een S-Line A3/S3.
Onderweg direct even de garage opgebeld en gevraagd wanneer ik de Audi langs kan brengen om hem 3cm omlaag te brengen, dat kon ook volgende week dus dat is dan ook mooi geregeld.
Voordat de Audi naar beneden gaat zal ik even wat voor foto's schieten waarmee het te vergelijken is.
Voor nu, weekend, morgen voetbal en veel bier...
Tot de volgende
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 17:15:15 ]![]()
Een pro tip, als je gaat verlagen, neem je schokdempers en draagarmrubbers mee.
Heb zelf onder beide BMW's (E36 en E39) een Bilstein B12 schokdempersetje met Eiback ProKit veren.
Dat i.c.m. Meyle HD draagarmrubbers, en stabistang rubbers, manmanman wat rijden die auto's lekker!
Ik ga ook binnenkort een blogje bijhouden, als het meezit qua werk etc, kan ik binnenkort een 2,8 Turbo motor in mijn 5er gaan leggen.
Icm een Alpina tiptronic 5HP19 ZF automaat.
Zelfde als jij hebt, kan niet wachten!![]()
Goede tip wel, vaak bij oudere auto’s zijn dempers en rubbers helemaal gaar. Hard of juist doorgescheurd en te zacht. Dan ziet het er met 30mm omlaag wel uit, maar rijdt voor geen meter.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:29 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Heb zelf onder beide BMW's (E36 en E39) een Bilstein B12 schokdempersetje met Eiback ProKit veren.
Dat i.c.m. Meyle HD draagarmrubbers, en stabistang rubbers, manmanman wat rijden die auto's lekker!
Ik ga ook binnenkort een blogje bijhouden, als het meezit qua werk etc, kan ik binnenkort een 2,8 Turbo motor in mijn 5er gaan leggen.
Zelfde als jij hebt, kan niet wachten!
Het spul gaat toch uit elkaar, gelijk rubbers meepakken.
Dempers zijn naar mijn mening bij VAG na 100000-150000 wel op hoor..![]()
Daar ben ik heel benieuwd naar en ik ga dat zeker volgen!!quote:Op zondag 24 maart 2019 14:29 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Wanneer denk je te gaan beginnen?![]()
Ligt er helemaal aan hoe het qua financien gaat, zodra ik het kan betalen gaat het er in.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:52 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar ben ik heel benieuwd naar en ik ga dat zeker volgen!!
Wanneer denk je te gaan beginnen?
Aankomende dinsdag gaat de handbak er uit, en komt er een aangepaste automaatbak in te liggen.
Daarna, zodra het geld er is, een 2,8 motor kopen en die opnieuw opbouwen, en dan een lichte turbo er op.![]()
Dik, ga ik volgenquote:Op zondag 24 maart 2019 14:29 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Zelfde als jij hebt, kan niet wachten!.
@iedereen; betreft de dempers, ik ga niet lager dan 4cm dus dit kan op de originele schokbrekers. De schokbrekers zijn linksachter en rechtsvoor vervangen bij grote beurt dus relatief nieuw. Misschien dat ik de overige 2 nu direct maar meepak dan, even mijn budget aankijken![]()
![]()
Voorspoiler ligt bij de spuiter, S-line pedalen zijn besteld, LEDjes voor binnenverlichting zijn besteld en nog wel meer.
Vandaag klein maar irritant probleempje opgelost, handschoenvak lampje wou niet meer branden. Alle stekkers en bekabeling doorgemeten waarna er toch echt een 12v opstond, lampje of sensor kapot dus..
Lampje vervangen voor een werkende en helaas nog steeds niks..
Dus, hele kastje er maar uit om nader te onderzoeken;
Aan de rechterzijde liep een stekker die ik niet helemaal thuis kon brengen, vooral niet omdat er 2 bruine/zwarte draden naartoe liepen. De stekker zat vast aan de cilinder die ervoor zorgt dat de klep niet zomaar openvalt maar met beleid naar beneden gaat. Na deze te hebben gedemonteerd werd het duidelijk dat dit als een soort schakelaar werkt.
In de cilinder zitten 2 koperen plaatjes die wanneer het kastje dicht is van elkaar afstaan en dus geen contact maken. Gaat het kastje open dan wordt de cilinder uit elkaar getrokken en komen de koperen plaatjes tegen elkaar aan en maken dus een verbinding. Deze twee plaatjes werken dus als een soort schakelaar voor de constante 12v naar het lampje. Even met de koperen plaatjes gemorreld, deze stonden ver van elkaar af en door ze wat naar elkaar toe te trekken maken ze weer netjes contact wanneer de klep open gaat.
Korte maar productief middagje.
![]()
Gisteren S-Line pedalen binnen gekregen, kleine moeite (dacht ik) dus ik monteer ze ff.
Voor het gas en de voetrust plek was dit best makkenlijk vast te maken, de rem en koppeling helaas wat minder.. Deze moeten uitgeboord worden en met boutjes en moertjes (zitten erbij) vastgemaakt worden. Deze pedalen zijn van metaal i.p.v. kunstof en hier kan dus niet zo doorheen geschroefd worden. Iets voor komend weekend.
Even wat plaatjes geschoten met de pedalen er los op voor het beeld.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2019 18:05:44 ]![]()
Gaaf dat het MFS wiel is gelukt! RNS systeem zit er ook super in. Zie je vast een keer in Twente rijden![]()
Wil zelf nog een keer MFS wiel erin maken, nette rotor velgen en een stage 1 tune. Inspirerend topic
![]()
![]()
Yes, dank!quote:Op woensdag 3 april 2019 16:41 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Gaaf dat het MFS wiel is gelukt! RNS systeem zit er ook super in. Zie je vast een keer in Twente rijden![]()
[ afbeelding ]
Wil zelf nog een keer MFS wiel erin maken, nette rotor velgen en een stage 1 tune. Inspirerend topic
Nette A3 heb je!
Die rotorvelgen wil ik zelf ook, zijn alleen godsgruwelijk duur dus wellicht een keer met een grote financiele meevaller o.i.d.
Als je met MFS bezig gaat kan ik hem wel voor je coderen, beschik nu ook over VCDS 18.9.1
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2019 16:45:37 ]![]()
Gister de Audi terug. 4cm lager op z'n schoentjes.
Op de foto's is het te zien maar niet zo zichtbaar als in het echt, blij met het resultaat en zeker blij met de manier waarop die nu aan de weg plakt!
De auto is maximaal naar beneden gebracht zonder dat hiervoor de schokbrekers vervangen moesten worden, er zijn er 2 uit voorzorg (ouderdom) vervangen en de andere twee waren nog maar een paar duizend KM oud en konden nog prima mee.
Voor
Na
Voor
Na
Voor
Na
Voorspoiler is gespoten en kan ik volgende week ergens ophalen!
S-Line deurstrips zijn onderweg, interieurverlichting is onderweg, LED koplampen zijn ook onderweg!
![]()
Vandaag weer bezig geweest, lampen waren binnen en ben al vroeg naar de werkplaats gegaan.
Doosjes lagen op tafel en snel uitgepakt maar wat blijkt.......
WinParts heeft enkel het lampenglas opgestuurd, lampenhouder zat er niet bij.................... dompertje, opgebeld en geregeld dat die volgende week maandag op de mat liggen, helaas, maar het is maar zo dan..
Niet getreurd want de koplampen gaan eraf evenals de bumper om de voorspoiler volgende week te kunnen monteren. Zo gezegd, zo gedaan.
Lampen eruit en stekkers afgekoppeld.
Nu het gedeelte waar ik op het internet weinig tot niks kan vinden, LEDjes in originele koplampen maken. Ik weet dat de lampen dichtgeplakt zijn met siliconenkit dus besloten ze 3minuten op 200graden in de oven te leggen en is voorzichtig gaan wrikken, en voilla, lampenglas komt magistraal van de lamphouder af.
Morgen een zware voetbal wedstrijd op programma met een nog zwaardere derde helft () dus ik denk dat ik deze lampies maandag even af ga plakken en LEDjes erin ga zetten. Even gebeld met de spuiter en ergens midden volgende week is mijn voorspoiler ook klaar, de auto blijft dus even een weekje gestalt zodat ik alles in 1x kan monteren
.
![]()
Mooie update weer. Ik moet echt zeggen dat je het goed aanpakt,het koplamp gedeelte met name.
Is de auto nog wat nagezakt? Het duurt meestal een dagje of 2 a 3 voordat het allemaal gewend is aan het gewicht.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat na montage van de voorspoiler en dergelijke.![]()
![]()
Dank dank! Kon gister eigenlijk ook niet wachten.. of de auto nog erg is nagezakt? Ik merk er niks van maar dit is dan ook mn 3e auto en de eerste die ik zo onder handen neem dus ik durf t niet echt te zeggen.. betreft de koplampen;quote:Op zaterdag 13 april 2019 10:52 schreef Charged het volgende:
Mooie update weer. Ik moet echt zeggen dat je het goed aanpakt,het koplamp gedeelte met name.
Is de auto nog wat nagezakt? Het duurt meestal een dagje of 2 a 3 voordat het allemaal gewend is aan het gewicht.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat na montage van de voorspoiler en dergelijke.
Ben er nog mee bezig maar heb gistermiddag even voor het aanzicht de linkerkant snel vastgezet en provosorisch aangesloten..![]()
DRL voor 20eurie en een paar uurtjes werk
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2019 19:18:19 ]![]()
Heb de koplampen DRL nu goed aangepakt, zie laatste post!quote:Op maandag 4 februari 2019 16:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Jammer dat je je interieur maar half hebt ingebouwd..
Ik heb zelf de complete interieur van mijn 8P van dat lelijk beige naar S-Line half Stof half Leer omgebouwd. Inclusief zwarte hemel en tapijt.
Wat bedoel je met DRL LED in de koplampen? Ik ben op het moment zelf bezig met mijn koplampen, misschien kan ik je wel wat tips geven.![]()
Kleine update; S-Line deur sierlijsten zijn binnen en DRL kits voor de bumper.
Op de foto door het licht niet super te zien, zal mooie plaatjes schieten als die weer uit de garage komt volgende week.
DRL kitjes voor in de bumper. Ben van plan deze in de inserts te gaan schroeven links en rechtsonderin en ze aan te sluiten op dimlicht en de andere DRL ledjes.
Dan nog een "vervelende" update. Heb Led achterlichten besteld bij WinParts maar na 2x heb ik nog steeds niet de goede levering binnen gekregen, de eerste keer was het mijn fout omdat ik niet goed gekeken heb en de lampen zonder lamphouder had besteld. De daarop volgende fouten (verkeerde order, bedrag niet afgeschreven, foute bestelling, incomplete levering) komen van WinParts waardoor ik nu nog steeds geen werkende achterlampen heb..
Ik kwam er eergister achter dat de aansluitingen op de lamp verschillen met de nieuwe lamp en ik heb er ook geen kabels bijgeleverd gekregen dus dat duurt nog wel even.. Dit is dan ook de laatste keer dat ik wat bestel bij die lui...![]()
Ook tegenslagen horen erbij,chips happens. Maar je gaat nou dus dubbele DRL doen?
Niet bang voor een kermis voor qua verlichting of is het origineel ook leverbaar?
(heb er geen idee van,ben er al een tijdje uit qua auto's)
Voorspoiler al in de kleur?![]()
Helaas wel ja..quote:Op woensdag 17 april 2019 19:50 schreef Charged het volgende:
Ook tegenslagen horen erbij,chips happens. Maar je gaat nou dus dubbele DRL doen?
Niet bang voor een kermis voor qua verlichting of is het origineel ook leverbaar?
(heb er geen idee van,ben er al een tijdje uit qua auto's)
Voorspoiler al in de kleur?
Ja dubbe DRL, het bestaat bij nieuwere modellen, mocht het er niet uit zien dan bestel ik nieuwe bumper inserts, die zijn niet heel duur.
Vorige week de spuiter gebeld, is erg druk en aangezien ik niks op factuur doe () heeft de voorspoiler in de drukte geen voorrang, het is ergens deze week af dus ik verwacht morgenmiddag o.i.d.
.
Edit: hoor net dat de spoiler in de grondverf staat te drogen. Morgen wel klaar dus.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2019 11:04:02 ]![]()
Ah tof! Ben benieuwd en ook weer wat geleerd wat betreft dubbele DRL.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:46 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Helaas wel ja..
Ja dubbe DRL, het bestaat bij nieuwere modellen, mocht het er niet uit zien dan bestel ik nieuwe bumper inserts, die zijn niet heel duur.
Vorige week de spuiter gebeld, is erg druk en aangezien ik niks op factuur doe () heeft de voorspoiler in de drukte geen voorrang, het is ergens deze week af dus ik verwacht morgenmiddag o.i.d.
.
Edit: hoor net dat de spoiler in de grondverf staat te drogen. Morgen wel klaar dus.
![]()
Zo'n idee, alleen dan met die ledjes van mijn lampen dan nog;quote:Op donderdag 18 april 2019 16:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah tof! Ben benieuwd en ook weer wat geleerd wat betreft dubbele DRL.![]()
![]()
"Kleine" update. Achterlampen eindelijk binnen en konden dus geïnstalleerd en gecodeerd worden.
Helaas mis ik een paar foto's van het maken van de DRL in de bumper en in de koplampen, aanschouw hier wat er nog van over is.
Met de slijptol de inserts zo bewerkt dat de DRL ertussen past.
En de LED in de koplamp aangesloten.
• Geel = 12v+/fasedraad Dynamisch knipperlicht (voor in de toekomst, nu nog niet aangesloten)
• Zwart = Aarde
• Rood = 12v+/fasedraad LED
Aangesloten werkt het als volgt; De LED zal altijd branden, wanneer ik dan richting aangeef is er een kleine chip die aan de kabel van de strip zit die merkt dat er spanning op de gele draad (knipperlicht) komt te staan. Deze krijgt dan altijd voorrang. Valt de spanning van deze draad af (knipperlicht uit) dan neemt de rode fasedraad en dus LED weer over.
Video: https://streamable.com/ed1x4
De hele zooi in elkaar geschroeft een aangesloten maar dan..... blijken die dingen op de bumper niet in wit met violet LED te zijn... Geen gezicht;
Heb ze direct weer afgekoppeld en laat ze voor nu wel even zitten. Heb direct bumper inserts met mistlamp optie besteld. Even naar de sloop ergens een keer mistlampen scoren, ziet er een stuk beter uit.
De LED's in de koplampen heb ik (voor nu) aangesloten op een ACC 12v+ lijn. Dit betekend dat nadat ik m'n sleutel omdraai er pas spanning op komt te staan. Hierdoor branden de LEDjes eigenlijk altijd. Ik wil dit later vastmaken aan dimlicht maar kon zo snel nergens vinden waar hier een kabel voor loopt naast in de koplamp. Toekomstmuziek dus.
Afijn, de achterlampen.
Even een before;
Lampen uit;
Lampen aan (vergeten binnen een nieuwe te schieten);
En een after (zonder codering nog);
Lampen uit;
Lampen aan;
(Bijna) geen verschil nog! Nee, dat komt doordat de lampen nog niet in de auto zijn gecodeerd. Doordat deze lampen zijn voorzien van LED zitten de lampjes ook op een andere plek en moeten anders worden aangestuurd. Nu worden de signalen (12v+) nog over de verkeerde pinnen heen gestuurd. Om dit in orde te maken heb ik bij Kufatec een set adapters gekocht. Deze passen op de nieuwe lampen en de originele kabelboom. In 2005 hadden A3 eigenaars helaas nog niet de optie om LED achterlampen te installeren.
Hiervoor heb ik met VAGCOM het volgende moeten coderen;
*Stuurgroep 9 (Central Electronics) *Coding 7
*Byte 9 -> veranderen in HEX 00
*Byte 10 -> veranderen in HEX 00
*Byte 12 -> veranderen in HEX 36 (volgens GerritSpeek.nl beter dan HEX32 ivm Kufatec adapters).
*Byte 21 -> Bit 4 aanvinken (Optioneel: mistlampen branden mee bij remmen).
Tadaaaaaaaaaaaa;
Nu we VAGCOM toch aanhebben even alle foutcodes uitlezen en zonodig wissen om weer met een "schone lei" te beginnen zeg maar.
Enkel de radio die een malfunction geeft, dat klopt, dat is een aftermarket radio zonder CANBUS communicatie met de auto. Hierdoor kan ik het apparaat niet benaderen en kan het hierom dus negeren.
Voor de rest wat kabelwerk netjes weggewerkt onder sierstrips. De voorbumper lag op dit moment te drogen dus die verwacht ik nu toch echt eind deze week. Kan zelf ook niet wachten![]()
..
Tot de volgende
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2019 17:11:32 ]![]()
Die achterlichten zien er direct een stuk frisser uit! Maakt de auto weer gelijk tien jaar jonger imo. Erg netjes!![]()
Waarom niet gelijk Bilstijn als het toch uit elkaar gaat?quote:Op zondag 7 april 2019 10:03 schreef henkkeumus het volgende:
Gister de Audi terug. 4cm lager op z'n schoentjes.
Op de foto's is het te zien maar niet zo zichtbaar als in het echt, blij met het resultaat en zeker blij met de manier waarop die nu aan de weg plakt!
De auto is maximaal naar beneden gebracht zonder dat hiervoor de schokbrekers vervangen moesten worden, er zijn er 2 uit voorzorg (ouderdom) vervangen en de andere twee waren nog maar een paar duizend KM oud en konden nog prima mee.
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
Voorspoiler is gespoten en kan ik volgende week ergens ophalen!
S-Line deurstrips zijn onderweg, interieurverlichting is onderweg, LED koplampen zijn ook onderweg!
.![]()
Blijf een student, dit is al duur genoegquote:Op dinsdag 23 april 2019 17:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom niet gelijk Bilstijn als het toch uit elkaar gaat?
Rubbers enz zijn wel meegenomen natuurlijk.Yes, vandaar!quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:20 schreef ssebt het volgende:
Die achterlichten zien er direct een stuk frisser uit! Maakt de auto weer gelijk tien jaar jonger imo. Erg netjes!
Straks nog een S-Line achterbumper diffuser maakt de look helemaal af.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2019 18:11:49 ]![]()
Heel mooi met de achterlichten zo,inderdaad een heel stuk frisser!
Knap dat je het coderen ook zelf doet.
(Digibeet hier)
Een mooi en serieus project,ik hoop dat er weer meer van komen hier.![]()
Dank!quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:59 schreef Charged het volgende:
Heel mooi met de achterlichten zo,inderdaad een heel stuk frisser!
Knap dat je het coderen ook zelf doet.
(Digibeet hier)
Een mooi en serieus project,ik hoop dat er weer meer van komen hier.
Coderen stelt niet veel voor hoor. moet je gewoon even doorhebben.![]()
Nou, eindelijk was die daar dan. De spoiler, gespoten en al.
Even gepast terwijl de gehele voorbumper eraan zat maar wat ik vreesde werk werkelijkheid, voor het goed monteren van de onderspoiler moest de hele voorbumper er weer af (x 10 ).
Nou ja, direct maar gedaan dan. En gezien de spuiter verf overhad (metallic) kon ik de parkeersensoren ook mooi over verven.
Had nog wat racegaas over en doordat de spoiler de voorbumper iets verlaagt ontstaat er een soort van "gat". Deze mooi opgevuld. En wie anders kan dat beter een vrouw.
Spoiler zit vast met kit en schroeven, heb het 2 dagen laten drogen dus zit nu muurvast. Gister de boel weer mogen monteren en wat zo'n klein stuk plastic al een wereld van verschil kan maken. Ik ben heel tevreden!
.
Bij aankoop;
Na optische tuning;
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2019 18:14:56 ]![]()
quote:Haha, nou, ik denk dat ik die origineel laat. Wellicht komt er nog een dikke S3 diffuser onder. Maar ben ondertussen ook al stiekem aan het rondkijken naar een A3 8V diesel, of een 8P diesel.quote:
Ga na de zomer voor m'n baan meer kilometers maken en diesel is dan wat meer rendabeler voor mij.![]()
Ondertussen even berekend met m'n pa en omdat ik veel km's ga maken ivm werk en prive omstandigheden is het kijken naar een diesel op dit moment, vandaar dat de A3 weer te koop staat.
https://link.marktplaats.nl/m1409611682
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |